Transferwindow winter/zomer 2020

Bespreek hier alle inkomende PSV-transfers, gewenste transfers en transfergeruchten.
Voormalig KG
Meervoudig international
Clubvoorkeur:
Has thanked: 29 times
Been thanked: 55 times

Transferwindow winter/zomer 2020

Bericht door Voormalig KG » 15 sep 2020, 22:51

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Mits de verdediger en middenvelder ook komen.
Natuurlijk is zo’n hoog salaris niet de bedoeling, maar hij heeft al goed geboerd. Hij kan hier voor het kampioenschap spelen en in de Europa League. Misschien is dit met een redelijk salaris wel genoeg om hem te porren.

Josef Dettelbacher
Vedette
Clubvoorkeur:
Has thanked: 66 times
Been thanked: 892 times

Awards:

Bericht door Josef Dettelbacher » 15 sep 2020, 22:59

Voormalig KG schreef:
15 sep 2020, 22:51
Mits de verdediger en middenvelder ook komen.
Natuurlijk is zo’n hoog salaris niet de bedoeling, maar hij heeft al goed geboerd. Hij kan hier voor het kampioenschap spelen en in de Europa League. Misschien is dit met een redelijk salaris wel genoeg om hem te porren.
En de lucht is hier een stuk fijner om in te ademen, dat is ook wat waard.

Juancho
Legende
Clubvoorkeur: PSV
Has thanked: 408 times
Been thanked: 672 times

Bericht door Juancho » 15 sep 2020, 23:03

Hatseflats schreef:
15 sep 2020, 22:26
Ik vind het argument "oud" nergens op slaan eigenlijk. Alsof iemand die 33 ineens dik achteruit gaat in snelheid, techniek, overzicht ed.
Waarom zou Zlatan wel goed genoeg zijn?
Nou wat dacht je van het argument dat Zlatan zich op werkelijk alle top niveaus dubbel en dwars heeft laten zien? Een absolute wereldster die zelfs bij PSV onbetwist basisspeler zou zijn. Het ontgaat me even hoe jij zo'n oudere speler wilt vergelijken met een 33 jarige speler die in Europe niets heeft waar gespeeld in een wat grotere competitie. Zoek de verschillen...

Persoonlijk hoop ik niet dat dit de vervanger van Lammers gaat worden. Ik ben sowieso niet echt van de korte termijn oplossingen (zie Mitroglu, zie Schwaab) en ik denk dat PSV juist nu bezig is met een groei proces. Haal dan een spits met meer potentie waar je ook nog wat aan hebt na het seizoen, of over 2/3 jaar in de vorm van transfer inkomsten. Of huur met een grote club een speler, verzin iets moois. Er zullen toch ongetwijfeld wel prima aanvallers beschikbaar zijn voor PSV.

En nee, ik ken deze speler zelf niet op basis van live wedstrijden, maar het plaatje wat er nu ligt (leeftijd/CV/salaris)... ik word er niet heel vrolijk van eigenlijk en ik zie liever dat PSV voor betere opties gaat.

Ren Höek
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 2127 times
Been thanked: 796 times

Bericht door Ren Höek » 15 sep 2020, 23:10

Apart dat zo ongeveer iedereen het eens is dat PSV ervaring mist, maar iemand van 33 schieten we af 'want hij is al 33'.
En Madueke gaat moeite hebben om een heel seizoen een constant niveau te halen, maar laten we nog jonkie halen die hetzelfde probleem gaat krijgen.

PSV moet het geld stoppen in een CM en eventueel een CV, dan valt een goede spits tussen de 26-30 jaar dus af. Die is namelijk veel te duur.

Ik zie het probleem met Zahavi eigenlijk niet.
Als hij fit is heeft PSV er een ervaren spits bij, die een actie kan maken, goed is bij vrije trappen en penalty's, tweebenig is, een goed afstandsschot heeft en bewezen heeft doelpunten te kunnen maken. Waarbij Madueke voldoende speeltijd kan krijgen.

Brael
Nationale topspeler
Has thanked: 163 times
Been thanked: 318 times

Bericht door Brael » 15 sep 2020, 23:18

Relevante evaring en leeftijd zijn dan ook maar beperkt gerelateerd aan elkaar.
We zoeken iemand die het team op sleeptouw kan nemen, zowel voetballend, fysiek, mentaal en verbaal. Dat wordt normaal een beetje verpakt onder de noemer ervaring (of leiderschap), maar is niet per definitie gebonden aan een bepaalde leeftijd. Sommige spelers van 33 kunnen het niet, sommige spelers van 23 wel.

Of deze jongen dat allemaal kan, weet ik niet.
Met 33 zit je trouwens wel echt in de nadagen van je carrière, en ga je er inderdaad fysiek wel op achteruit. Dus wat dat betreft vind ik zijn leeftijd inderdaad niet in zijn voordeel spreken.

Noosa
Basisspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 58 times
Been thanked: 26 times

Bericht door Noosa » 15 sep 2020, 23:29

Bovendien vind ik ervaring in bijvoorbeeld de Premier League of de Bundesliga toch iets anders dan ervaring in Israël en China. Maar op zich kan ik het halen van een oudere spits best begrijpen. Je hebt 2 enorme talenten op die positie, waarvan zeker Madueke nog erg jong is, hij zou een seizoen moeten hebben zoals Malen 2 jaar geleden. Veel minuten maken, maar hij zal op zijn leeftijd ook nog wisselvallig zijn. Het is prima om daar een ervaren spits bij te hebben.
Ik ken Zahavi verder niet en laat me graag verrassen. Ik neem ook aan dat PSV niet voor de 2e keer een versleten spits binnenhaald.

Chucky
Meervoudig international
Clubvoorkeur:
Has thanked: 176 times
Been thanked: 195 times

Bericht door Chucky » 15 sep 2020, 23:35

Sloopkugel zat tot voor kort toch nog bij de Israelische ploeg? Die zal wel een goed beeld hebben van zijn fitheid.

Noosa
Basisspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 58 times
Been thanked: 26 times

Bericht door Noosa » 15 sep 2020, 23:42

Chucky schreef:
15 sep 2020, 23:35
Sloopkugel zat tot voor kort toch nog bij de Israelische ploeg? Die zal wel een goed beeld hebben van zijn fitheid.
Ooh, echt? Wel een pluspunt, hij zou idd een goed beeld van zijn fitheid moeten hebben.

Ykhim
Vedette
Has thanked: 1066 times
Been thanked: 1186 times

Bericht door Ykhim » 15 sep 2020, 23:57

Ren Höek schreef:
15 sep 2020, 23:10
Apart dat zo ongeveer iedereen het eens is dat PSV ervaring mist, maar iemand van 33 schieten we af 'want hij is al 33'.
En Madueke gaat moeite hebben om een heel seizoen een constant niveau te halen, maar laten we nog jonkie halen die hetzelfde probleem gaat krijgen.

PSV moet het geld stoppen in een CM en eventueel een CV, dan valt een goede spits tussen de 26-30 jaar dus af. Die is namelijk veel te duur.

Ik zie het probleem met Zahavi eigenlijk niet.
Als hij fit is heeft PSV er een ervaren spits bij, die een actie kan maken, goed is bij vrije trappen en penalty's, tweebenig is, een goed afstandsschot heeft en bewezen heeft doelpunten te kunnen maken. Waarbij Madueke voldoende speeltijd kan krijgen.
Ik denk dat het mensen vooral gaat om de onzekerheid gekoppeld aan de vermeende salariskosten. 2,5 miljoen per jaar zal het niet zijn, maar zelfs met 1,5 miljoen is hij hier grootverdiener. Daar horen bepaalde prestaties bij, maar juist dat is heel lastig in te schatten. Hij zal ongetwijfeld fit zijn, maar hij heeft alleen uitgeblonken in Israël en China, met hier en daar een leuke wedstrijd buiten de landsgrenzen. Ik snap wel dat mensen het dan nogal wat vinden als je hoort over wat hij op jaarbasis moet gaan kosten.

Madueke heeft de deur in de afgelopen weken vakkundig in elkaar geschopt. Een extra aanvaller is weliswaar geen overbodige luxe en misschien zelfs wel een vereiste, maar ik denk dat enige scepsis op z'n plek is als je bedenkt dat deze Zahavi misschien niet in staat gaat zijn om Madueke uit de basis te houden, zeker als je ziet wat er nu al op de reservebank zit. Ik zou dan ook liever zien dat PSV andere opties gaat overwegen, mocht Zahavi inderdaad zo'n behoorlijk salaris willen ontvangen.
#WelkomThuisGini

GillesdelaCroquette
Vaste waarde in elftal
Has thanked: 81 times
Been thanked: 206 times

Bericht door GillesdelaCroquette » 16 sep 2020, 00:06

Serieus? Maken mensen zich daar druk om? Wat PSV aan spelers betaalt?

En waarom dan? Ze hoeven bij mijn weten niet zelf bij te passen als het boven het miljoen gaat. Of denken ze dat er op de financiële afdeling bij PSV alleen debielen werken? En dat ze door hun zorgen hier uit te spreken PSV een beetje bij kunnen sturen?

Vragen, vragen...

Ykhim
Vedette
Has thanked: 1066 times
Been thanked: 1186 times

Bericht door Ykhim » 16 sep 2020, 00:22

Ik heb dat soort vragen meer gelezen vandaag, maar de mensen die dat roepen kunnen echt wel met betere teksten komen hoor, ook jij.

Natuurlijk stellen mensen op dit forum vragen bij de vermeende kosten van een transfer. Zo is het ook altijd geweest. Om dan te roepen ''zou hoeven niet zelf bij te passen'' is wel een hele makkelijke manier om daar op in te gaan. In dat geval hoeven we het namelijk ook niet te hebben over het prijskaartje van Bruma, de verkoopprijs van Lammers of überhaupt de financiën van PSV. Immers: niet onze verantwoordelijkheid en er zitten ook geen debielen op de financiële afdeling van PSV, discussie gesloten.

Het is volstrekt logisch dat mensen vraagtekens stellen bij de prijs, zeker in combinatie met de andere factoren zoals leeftijd en cv.
#WelkomThuisGini

Trixm
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 232 times
Been thanked: 237 times

Awards:

Bericht door Trixm » 16 sep 2020, 01:02

Als er een ding bewezen is, is het dat elke koekenbakker met een beetje talent aan de lopende band scoort in de eredivisie. Die knakker van vvv kan er geen hout van en met hem vele andere vlemminckx voorbeelden. Het niveau van China is te vergelijken met de eredivisie, dat is het probleem niet.

Ik ben wel benieuwd naar het langetermijn plan.
"If triangles had a god, they would give him three sides."

Menno1
Vedette
Clubvoorkeur:
Has thanked: 634 times
Been thanked: 955 times

Bericht door Menno1 » 16 sep 2020, 01:14

Mwah, wat ik van die 100 goals zie, zijn er zeker 50 die zelfs in de eredivisie niet zouden vallen. Niettemin, het is geen koekenbakker, al is het wel lekker voor je vertrouwen door lekker in China de ene na de andere er in te knallen natuurlijk. Ik vind hem, zeker fysiek, een stuk verder als onze vriend Mitroglou.

PCGC
Vedette
Clubvoorkeur:
Has thanked: 351 times
Been thanked: 671 times

Bericht door PCGC » 16 sep 2020, 01:36

GillesdelaCroquette schreef:
16 sep 2020, 00:06
Serieus? Maken mensen zich daar druk om? Wat PSV aan spelers betaalt?

En waarom dan? Ze hoeven bij mijn weten niet zelf bij te passen als het boven het miljoen gaat. Of denken ze dat er op de financiële afdeling bij PSV alleen debielen werken? En dat ze door hun zorgen hier uit te spreken PSV een beetje bij kunnen sturen?

Vragen, vragen...
Ja, daar maak ik me druk om.
Vooral omdat van het beperkte budget wat er is, nog 2 toppers, in de verdediging en op het middenveld moeten komen. Dan helpt 1,5 miljoen salaris + 2 miljoen tekengeld echt niet. En dat voor een back up spits.
“Geboren met een rood wit hart. Eigen drank en eigen glas, Johnny Baco Eindhovenaar”

ruuddevil
Vedette
Clubvoorkeur: PSV en Real Madrid
Has thanked: 901 times
Been thanked: 1193 times

Bericht door ruuddevil » 16 sep 2020, 06:39

We hadden van de periode MvB volgens mij geleerd dat een trainer niet de aankopen moet aandragen. Naast alle argumenten die al uitgebreid zijn besproken mag dit niet onbenoemd blijven.

tijn0
Nationale topspeler
Clubvoorkeur: PSV natuurlijk
Has thanked: 295 times
Been thanked: 396 times

Bericht door tijn0 » 16 sep 2020, 06:42

Hatseflats schreef:
15 sep 2020, 22:26
Ik vind het argument "oud" nergens op slaan eigenlijk. Alsof iemand die 33 ineens dik achteruit gaat in snelheid, techniek, overzicht ed.

Waarom zou Zlatan wel goed genoeg zijn?
Nu niet meer, maar die is al bijna tien jaar ouder.

Makaveli
Geselecteerd voor Oranje
Clubvoorkeur:
Has thanked: 28 times
Been thanked: 333 times

Bericht door Makaveli » 16 sep 2020, 07:47

Ik vind het hele spits verhaal eigenlijk niet zo belangrijk. Het is nog 2,5e week en er is nog steeds geen CV en geen middenvelder. Terwijl de kwalificatie EL nadert en over 1 wedstrijd gaat wat een nadeel is voor de topclub omdat de geluksfactor toeneemt.

Als ze die Lammers positie zo in willen vullen, ga je gang. Maar het wordt onderhand tijd dat er op de andere 2 plekken wat gepresenteerd wordt. Het verhaal dat de transfermarkt pas laat open gaat is inmiddels ook niet meer van toepassing.

Brael
Nationale topspeler
Has thanked: 163 times
Been thanked: 318 times

Bericht door Brael » 16 sep 2020, 08:10

Trixm schreef:
16 sep 2020, 01:02
Als er een ding bewezen is, is het dat elke koekenbakker met een beetje talent aan de lopende band scoort in de eredivisie. Die knakker van vvv kan er geen hout van en met hem vele andere vlemminckx voorbeelden. Het niveau van China is te vergelijken met de eredivisie, dat is het probleem niet.

Ik ben wel benieuwd naar het langetermijn plan.
Ik zou nieuwe aanwinsten dan ook niet willen beoordelen langs de meetlat of ze voldoen tegen RKC en Zwolle, maar of ze een verschil kunnen maken tegen de top 6 en in Europa.
Kunnen ze dat niet, dan zijn ze geen toegevoegde waarde.

Breur
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 115 times
Been thanked: 98 times

Bericht door Breur » 16 sep 2020, 08:22

Aan het begin van het seizoen had ik even hard geroepen om een nieuwe CV en CM en na het vertrek van Hendrix is een extra middenvelder wel nodig, maar is dit niet een beetje veranderd voor de CV positie? We hebben 5 spelers die hier kunnen spelen, namelijk: Obispo, Teze, Viergever, Baumgartl en Boscagli. Teze is ook backup rechtsback en Viergever backup linksback. Nu begrijp ik wel dat dit een kwaliteitsvraagstuk is, maar de situatie is wel iets veranderd ten opzichte van het begin van het seizoen. Zowel Boscagli als Teze blijken toch wel kwaliteiten te hebben, terwijl we die aan het begin van het seizoen al hadden afgeschreven. Als we een upgrade kunnen krijgen ten opzichte van de huidige spelers (en deze dan ook kunnen slijten) dan moeten we ervoor gaan, maar naar mijn inziens hebben we genoeg spelers die deze positie 'voldoende' kunnen invullen. Geen klasbakken, tenminste nog niet. Vergis je niet ze zijn op Viergever na ook nog jong en ze kunnen nog groeien in hun rol, toch?

Een CM heeft naar mijn inziens meer prioriteit omdat we naast Thomas geen dynamisch type hebben. En dadelijk een spits als Lammers weggaat.

ShovingNE2
Site Admin
Has thanked: 780 times
Been thanked: 2357 times

Bericht door ShovingNE2 » 16 sep 2020, 08:22

Ik las hier of elders iets in de trant van 'als je 33 bent, dan ben je op je retour'.

Heb even de spelers in de CL finale bekeken. 6 spelers in de leeftijd van 32-35 jaar in de finale. Nog eens 4 van 31 jaar. Lewandowski over een jaartje ook op zijn retour met zijn 32 jaar oud.
.ShovingNE2 die dreigt weg te gaan is hetzelfde als Lammers, die dreigt een bal aan te nemen. Dat kan ie namelijk helemaal niet.

TomPSV
Internationale topspeler
Has thanked: 411 times
Been thanked: 440 times

Bericht door TomPSV » 16 sep 2020, 08:29

Breur schreef:
16 sep 2020, 08:22
Aan het begin van het seizoen had ik even hard geroepen om een nieuwe CV en CM en na het vertrek van Hendrix is een extra middenvelder wel nodig, maar is dit niet een beetje veranderd voor de CV positie? We hebben 5 spelers die hier kunnen spelen, namelijk: Obispo, Teze, Viergever, Baumgartl en Boscagli. Teze is ook backup rechtsback en Viergever backup linksback. Nu begrijp ik wel dat dit een kwaliteitsvraagstuk is, maar de situatie is wel iets veranderd ten opzichte van het begin van het seizoen. Zowel Boscagli als Teze blijken toch wel kwaliteiten te hebben, terwijl we die aan het begin van het seizoen al hadden afgeschreven. Als we een upgrade kunnen krijgen ten opzichte van de huidige spelers (en deze dan ook kunnen slijten) dan moeten we ervoor gaan, maar naar mijn inziens hebben we genoeg spelers die deze positie 'voldoende' kunnen invullen. Geen klasbakken, tenminste nog niet. Vergis je niet ze zijn op Viergever na ook nog jong en ze kunnen nog groeien in hun rol, toch?

Een CM heeft naar mijn inziens meer prioriteit omdat we naast Thomas geen dynamisch type hebben. En dadelijk een spits als Lammers weggaat.
Nouja, je hebt eigenlijk 6 spelers voor 4 posities: Dumfries, Teze, Baumgartl, Boscagli, Viergever en Max. Je hebt namelijk geen vaste back-up voor Dumfries en Max, al kunnen Teze en Viergever daar spelen. Er is dus nog wel ruimte voor een verdediger. Obispo tel ik niet mee en moet zo snel mogelijk verhuurd worden.

GillesdelaCroquette
Vaste waarde in elftal
Has thanked: 81 times
Been thanked: 206 times

Bericht door GillesdelaCroquette » 16 sep 2020, 08:30

Ik heb sowieso het idee dat spelers vanwege een beter voedingspatroon en trainingsregime tegenwoordig wel een paar jaar langer in de top meekunnen dan pakweg 30 jaar geleden. Dat idee is alleen nog niet doorgedruppeld naar veel supporters waar nog steeds het idee leeft dat na de 30 het wel klaar is.

FeelMyBicep
Ballenjongen
Has thanked: 2 times

Bericht door FeelMyBicep » 16 sep 2020, 08:30

[/quote]Ik zou nieuwe aanwinsten dan ook niet willen beoordelen langs de meetlat of ze voldoen tegen RKC en Zwolle, maar of ze een verschil kunnen maken tegen de top 6 en in Europa.
Kunnen ze dat niet, dan zijn ze geen toegevoegde waarde.
[/quote]

Spelers uit die categorie zijn natuurlijk onhaalbaar voor PSV..

Lammers wil weg en heeft bij PSV nog niets laten zien. 10 miljoen voor die lauwe frikandel vind ik een heel mooi bedrag. Direct Zahavi halen en investeren in een cm en/of cv. Een speler met de ervaring als Zahavi kan het verschil maken in de lastige wedstrijden als het even niet loopt en hopelijk onze jonge jongens voorin bij de hand nemen als het even niet loopt. Je kan en mag van onze jonge aanvallers niet verwachten dat ze er direct heel het seizoen zullen staan, dat hebben ze namelijk nog nooit laten zien.

Ardbeg
Vedette
Clubvoorkeur: PSV Eindhoven
Has thanked: 251 times
Been thanked: 779 times

Bericht door Ardbeg » 16 sep 2020, 08:32

Hoezo onhaalbaar? Kijk naar Guardado, Lozano en Moreno

Breur
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 115 times
Been thanked: 98 times

Bericht door Breur » 16 sep 2020, 08:32

TomPSV schreef:
16 sep 2020, 08:29
Breur schreef:
16 sep 2020, 08:22

Nouja, je hebt eigenlijk 6 spelers voor 4 posities: Dumfries, Teze, Baumgartl, Boscagli, Viergever en Max. Je hebt namelijk geen vaste back-up voor Dumfries en Max, al kunnen Teze en Viergever daar spelen. Er is dus nog wel ruimte voor een verdediger. Obispo tel ik niet mee en moet zo snel mogelijk verhuurd worden.
Als je het zo stelt is het wel weinig inderdaad, 2 blessures en je hebt een probleem en je moet het gaan opvullen met middenvelders. Obispo vind ik prima als backup voor CV. Je kunt niet verwachten op de bank dezelfde kwaliteit te hebben als de basis.

Siemen
Vaste waarde in elftal
Clubvoorkeur:
Has thanked: 35 times
Been thanked: 66 times

Bericht door Siemen » 16 sep 2020, 08:41

Wat interessante citaten over de haalbaarheid:
Ook bij de topscorer in de Chinese competitie - Zahavi dus - die naar verluidt graag nog eens met de coach van PSV zou willen werken. Voor de goede orde: een transfer is absoluut nog niet rond
. Hij zou een kleine tien miljoen euro per seizoen verdienen, maar ook bereid zijn om voor een overgang naar de eredivisie een verschrompeling van dat bedrag te accepteren

Plaats reactie