Transferwindow winter/zomer 2020

Bespreek hier alle inkomende PSV-transfers, gewenste transfers en transfergeruchten.
Siemen
Vaste waarde in elftal
Clubvoorkeur:
Has thanked: 35 times
Been thanked: 65 times

Transferwindow winter/zomer 2020

Bericht door Siemen » 16 sep 2020, 08:41

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Wat interessante citaten over de haalbaarheid:
Ook bij de topscorer in de Chinese competitie - Zahavi dus - die naar verluidt graag nog eens met de coach van PSV zou willen werken. Voor de goede orde: een transfer is absoluut nog niet rond
. Hij zou een kleine tien miljoen euro per seizoen verdienen, maar ook bereid zijn om voor een overgang naar de eredivisie een verschrompeling van dat bedrag te accepteren

FeelMyBicep
Ballenjongen
Clubvoorkeur: PSV
Has thanked: 2 times

Bericht door FeelMyBicep » 16 sep 2020, 08:45

Ardbeg schreef:
16 sep 2020, 08:32
Hoezo onhaalbaar? Kijk naar Guardado, Lozano en Moreno
Okee okee.. Maar ik denk dat PSV de centen liever in een goede CM steekt en dat Zahavi eerder het verschil gaat maken dan Lammers.

Ardbeg
Vedette
Clubvoorkeur: PSV Eindhoven
Has thanked: 229 times
Been thanked: 760 times

Bericht door Ardbeg » 16 sep 2020, 08:51

FeelMyBicep schreef:
16 sep 2020, 08:45
Ardbeg schreef:
16 sep 2020, 08:32
Hoezo onhaalbaar? Kijk naar Guardado, Lozano en Moreno
Okee okee.. Maar ik denk dat PSV de centen liever in een goede CM steekt en dat Zahavi eerder het verschil gaat maken dan Lammers.

Ik ken Zahavi niet maar als tijdelijke oplossing zal het ok zijn. Nu nog die sloper op cv en ster op centraal midden

Ykhim
Vedette
Has thanked: 1011 times
Been thanked: 1131 times

Bericht door Ykhim » 16 sep 2020, 09:01

ShovingNE2 schreef:
16 sep 2020, 08:22
Ik las hier of elders iets in de trant van 'als je 33 bent, dan ben je op je retour'.

Heb even de spelers in de CL finale bekeken. 6 spelers in de leeftijd van 32-35 jaar in de finale. Nog eens 4 van 31 jaar. Lewandowski over een jaartje ook op zijn retour met zijn 32 jaar oud.
Er zijn altijd uitzonderingen op de regel, maar deze redenatie is heel goed andersom toe te passen en wordt dan ook relevanter: hoeveel spelers van 32-35 spelen géén CL-finale, maar zijn juist bezig om zich, bijvoorbeeld, financieel onafhankelijk te spelen in de zandbak? Hoeveel van die spelers zitten bij clubs op de bank/tribune? Hoeveel zijn er daadwerkelijk op hun retour? Als je echt goed bent en CL-finales kunt spelen, dan maakt leeftijd bar weinig uit.

Verder moet je het per casus benaderen. Volgens mij is Zahavi op z'n 33e nog altijd prima en zou hij ook in de Eredivisie mee moeten kunnen, dus zo zwart-wit is het niet. Maar ja, dat salaris hè...
#WelkomThuisGini

ruuddevil
Vedette
Clubvoorkeur: PSV en Real Madrid
Has thanked: 887 times
Been thanked: 1175 times

Bericht door ruuddevil » 16 sep 2020, 09:03

Als ik dat stuk van Elfrink lees dan moeten we wel degelijk een transfersom voor Zahavi betalen.

Josef Dettelbacher
Vedette
Clubvoorkeur:
Has thanked: 66 times
Been thanked: 863 times

Awards:

Bericht door Josef Dettelbacher » 16 sep 2020, 09:07

Veel van die goals in die montage zijn gewoon knap gedaan, en staan los van de kwaliteit van de tegenstander. Dan heb ik het over positie kiezen, traptechniek, precisie, dat soort zaken.

@Ykhim nu is China wel een zandbak 2.0 vind ik ;)

Siemen
Vaste waarde in elftal
Clubvoorkeur:
Has thanked: 35 times
Been thanked: 65 times

Bericht door Siemen » 16 sep 2020, 09:12

Ykhim schreef:
16 sep 2020, 09:01
ShovingNE2 schreef:
Ik las hier of elders iets in de trant van 'als je 33 bent, dan ben je op je retour'.

Heb even de spelers in de CL finale bekeken. 6 spelers in de leeftijd van 32-35 jaar in de finale. Nog eens 4 van 31 jaar. Lewandowski over een jaartje ook op zijn retour met zijn 32 jaar oud.
Er zijn altijd uitzonderingen op de regel, maar deze redenatie is heel goed andersom toe te passen en wordt dan ook relevanter: hoeveel spelers van 32-35 spelen géén CL-finale, maar zijn juist bezig om zich, bijvoorbeeld, financieel onafhankelijk te spelen in de zandbak? Hoeveel van die spelers zitten bij clubs op de bank/tribune? Hoeveel zijn er daadwerkelijk op hun retour? Als je echt goed bent en CL-finales kunt spelen, dan maakt leeftijd bar weinig uit.

Verder moet je het per casus benaderen. Volgens mij is Zahavi op z'n 33e nog altijd prima en zou hij ook in de Eredivisie mee moeten kunnen, dus zo zwart-wit is het niet. Maar ja, dat salaris hè...
Volgens Rik is hij bereid tot verschrompeling van salaris. Als hij daarmee binnen het salarishuis past (ook al zit ie hoog) en er geen of minimale transfersom bij komt, is hij van harte welkom mijns inziens.

ShovingNE2
Site Admin
Has thanked: 756 times
Been thanked: 2311 times

Bericht door ShovingNE2 » 16 sep 2020, 09:24

ruuddevil schreef:
16 sep 2020, 09:03
Als ik dat stuk van Elfrink lees dan moeten we wel degelijk een transfersom voor Zahavi betalen.
Voor 3 maanden contract inderdaad. Tot 1 januari ligt hij vast daar.
.ShovingNE2 die dreigt weg te gaan is hetzelfde als Lammers, die dreigt een bal aan te nemen. Dat kan ie namelijk helemaal niet.

Park
Meervoudig international
Clubvoorkeur:
Has thanked: 11 times
Been thanked: 50 times

Bericht door Park » 16 sep 2020, 09:25

Schmidt zal wel weten wat de kwaliteit van de Chinese competitie is. Ik zou niet weten wat het zegt dat iemand topscorer van China is. En heb het boek van Schmidt nog niet, dus weet ook niet wat Schmidt ervan denkt.

Heya Hallvar
Vaste waarde in elftal
Clubvoorkeur:
Been thanked: 53 times

Bericht door Heya Hallvar » 16 sep 2020, 09:27

Het interessante aan het verhaal van Elfrink over Zahavi is dat hij de zandbak al heeft gehad (en zijn zakken dus gevuld), maar voor de sportieve uitdaging onder Schmidt zou willen voetballen. Lijkt mij een prima insteek, en Schmidt zal niet zo gek zijn om een versleten speler te willen. Zijn kopkracht en doelgerichtheid voegen zeker iets aan PSV toe.

Brael
Nationale topspeler
Has thanked: 161 times
Been thanked: 312 times

Bericht door Brael » 16 sep 2020, 09:27

ShovingNE2 schreef:

Op je 33e ben je als voetballer over het algemeen gewoon op je retour hoor, zo spannend lijkt me die uitspraak niet. Snap niet waarom dat zo lastig is om te erkennen.

Massimo
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 135 times
Been thanked: 491 times

Bericht door Massimo » 16 sep 2020, 09:28

Behalve bepaalde kwaliteit is (wedstrijd)fitheid vanaf 30+ gigantisch belangrijk en kunnen daar de verschillen onderling een stuk groter zijn dan onder de 30 jaar. Ik ken te weinig over Zahavi om te kunnen beoordelen of hij goed genoeg is voor PSV, maar uit zijn statistieken blijkt dat hij fit is, veel speelt en doelpunten maakt. Dat vind ik positieve signalen.

Josef Dettelbacher
Vedette
Clubvoorkeur:

Awards:

Bericht door Josef Dettelbacher » 16 sep 2020, 09:31

Brael schreef:
16 sep 2020, 09:27
ShovingNE2 schreef:

Op je 33e ben je als voetballer over het algemeen gewoon op je retour hoor, zo spannend lijkt me die uitspraak niet. Snap niet waarom dat zo lastig is om te erkennen.
Omdat er kennelijk verschillende opvattingen zijn over wat "op je retour" betekent. Misschien is ie niet meer de speler die hij was op zijn 27e of 28e, maar dat wil niet zeggen dat hij niet nog steeds heel goed kan zijn. Bij sommige spelers gaat die afdaling vanaf de piek niet zo snel.

Brael
Nationale topspeler

Bericht door Brael » 16 sep 2020, 09:33

Retour is in mijn ogen inderdaad dat je minder goed bent dan je ooit was. En uiteraard gaat dat proces bij de ene speler sneller dan bij de andere.

Breur
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 113 times
Been thanked: 95 times

Bericht door Breur » 16 sep 2020, 10:44

Hij zal maximaal nog 2 jaar meekunnen bij PSV, daar moet je vanuit gaan, maar dat is wat hem relatief goedkoop/haalbaar maakt. Het is een korte-termijn oplossing maar met de talenten die we hebben en de waarde die ze vertegenwoordigen is dat nu ook geen probleem. Een speler van 26 met zijn statistieken zou ook een ander prijskaartje vertegenwoordigen. Zo'n Tadic was 29 toen hij bij Ajax tekende en kwam uit een grotere competitie. Alleen hij koste bijna 12 miljoen, kreeg vele miljoenen aan tekengeld en verdient een aantal miljoen per jaar bij Ajax.

We spelen genoeg wedstrijden en kunnen vaker wisselen, er zal genoeg gerouleerd worden op die 2 posities voorin.

J.B.
Legende
Clubvoorkeur: Broodje Smos
Has thanked: 1959 times
Been thanked: 1076 times

Bericht door J.B. » 16 sep 2020, 10:53

Park schreef:
16 sep 2020, 09:25
Schmidt zal wel weten wat de kwaliteit van de Chinese competitie is. Ik zou niet weten wat het zegt dat iemand topscorer van China is. En heb het boek van Schmidt nog niet, dus weet ook niet wat Schmidt ervan denkt.
@ShovingNE2 is bezig met de vertaling als ik het goed heb :mrgreen:
Only in it for the money

ShovingNE2
Site Admin
Has thanked: 756 times
Been thanked: 2311 times

Bericht door ShovingNE2 » 16 sep 2020, 11:27

:lol:
.ShovingNE2 die dreigt weg te gaan is hetzelfde als Lammers, die dreigt een bal aan te nemen. Dat kan ie namelijk helemaal niet.

Brael
Nationale topspeler

Bericht door Brael » 16 sep 2020, 11:33

Breur schreef:
16 sep 2020, 10:44
Hij zal maximaal nog 2 jaar meekunnen bij PSV, daar moet je vanuit gaan, maar dat is wat hem relatief goedkoop/haalbaar maakt. Het is een korte-termijn oplossing maar met de talenten die we hebben en de waarde die ze vertegenwoordigen is dat nu ook geen probleem. Een speler van 26 met zijn statistieken zou ook een ander prijskaartje vertegenwoordigen. Zo'n Tadic was 29 toen hij bij Ajax tekende en kwam uit een grotere competitie. Alleen hij koste bijna 12 miljoen, kreeg vele miljoenen aan tekengeld en verdient een aantal miljoen per jaar bij Ajax.

We spelen genoeg wedstrijden en kunnen vaker wisselen, er zal genoeg gerouleerd worden op die 2 posities voorin.
De korte termijn oplossing vind ik nog niet zo'n probleem.
Het is alleen de vraag hoe goed hij daadwerkelijk is. Het is nooit een Europese topspeler geweest, zelfs geen Europese subtopspeler. Als je top al niet enorm hoog heeft gelegen, en je dan in een leeftijd komt waarin je niveau langzaam maar zeker minder wordt, is de vraag natuurlijk wel gerechtvaardigd wat voor niveau je überhaupt nog kunt halen. Zeker als je hier voor 2 jaar tekent, waarbij je er dus vanuit mag gaan dat je in die 2 seizoenen ook nog langzaam minder wordt.

Garrincha
Ballenjongen
Been thanked: 26 times

Bericht door Garrincha » 16 sep 2020, 11:38

PCGC schreef:
15 sep 2020, 14:32
Ihattaren schreef:
15 sep 2020, 14:29
Het is nu wachten op het appje van John naar de PSV 'watchers' zodat die straks gezamelijk in koor gaan melden dat PSV Zahavi wil halen

De tijd van Breaking Slegers is echt voorbij

Zal niet lang duren.
@Garrincha was al online op dit onderdeel net, die kwam even kijken wat de fans er van vinden. 😉
Soms kijk ik eens hier en daar, wil niet direct wat zeggen hoor ;)

PCGC
Vedette
Clubvoorkeur:
Has thanked: 343 times
Been thanked: 655 times

Bericht door PCGC » 16 sep 2020, 11:40

We grijpen alles aan!
“Geboren met een rood wit hart. Eigen drank en eigen glas, Johnny Baco Eindhovenaar”

Josef Dettelbacher
Vedette
Clubvoorkeur:

Awards:

Bericht door Josef Dettelbacher » 16 sep 2020, 11:47

Brael schreef:
16 sep 2020, 11:33
Breur schreef:
16 sep 2020, 10:44

De korte termijn oplossing vind ik nog niet zo'n probleem.
Het is alleen de vraag hoe goed hij daadwerkelijk is. Het is nooit een Europese topspeler geweest, zelfs geen Europese subtopspeler. Als je top al niet enorm hoog heeft gelegen, en je dan in een leeftijd komt waarin je niveau langzaam maar zeker minder wordt, is de vraag natuurlijk wel gerechtvaardigd wat voor niveau je überhaupt nog kunt halen. Zeker als je hier voor 2 jaar tekent, waarbij je er dus vanuit mag gaan dat je in die 2 seizoenen ook nog langzaam minder wordt.
Gek genoeg kun je bij Eran Zahavi met Peter Bosz en Giovanni van Bronckhorst wel twee betrouwbare referenties checken. DIe moeten ongetwijfeld iets kunnen zeggen over zijn kwaliteiten en mogelijkheden binnen de eredivisie:

https://www.goal.com/nl/news/181/nieuws ... je-gestaan

https://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=278907

Ik denk persoonlijk dat zijn leeftijd ook goed is voor de groep. Hij heeft dan wel niet veel laten zien in Europa, het is wel iemand die al het een en ander heeft meegemaakt. Achterin heb je Max die de jongere spelers kan sturen, maar voorin is het allemaal behoorlijk jong (op Bruma na, maar die staat niet vaak in het veld). Volgens mij komt zo'n jongen ook niet naar PSV om af te bouwen of tijd tot pensioen uit te zitten, maar juist omdat dit zijn laatste kans is om nog iets te laten zien in Europa. Geld heeft ie inmiddels meer dan voldoende, nu nog even de sportieve ambities waarmaken.

Hatseflats
Bankzitter
Clubvoorkeur:
Has thanked: 9 times
Been thanked: 26 times

Bericht door Hatseflats » 16 sep 2020, 12:04

ShovingNE2 schreef:

Bedankt voor je onderzoek. Dit bedoelde ik dus ook te zeggen dat een 33 jarige speler niet zomaar afgeschreven moet worden, wat hier wel wordt gedaan.
Ik ken Zahavi verder helemaal niet, maar door youtube denk ik dat dit echt wel een speler is die wat extra's kan toevoegen. Ziet er uit als een echte spits, gretig, snel, behendig en tweebenig.

Brael
Nationale topspeler

Bericht door Brael » 16 sep 2020, 12:06

Hmmm ja, Petertje Bosz heb ik nooit heel serieus genomen. En dat hij een speler van zijn (op dat moment) eigen club ophemelt, zegt mij ook niet al te veel.

Maar inderdaad zal Zahavi geen volledige onbekende zijn, en kun je inderdaad van meerdere kanten informatie opdoen over hem.

Juancho
Legende
Has thanked: 403 times
Been thanked: 655 times

Bericht door Juancho » 16 sep 2020, 12:39

Makaveli schreef:
16 sep 2020, 07:47
Ik vind het hele spits verhaal eigenlijk niet zo belangrijk. Het is nog 2,5e week en er is nog steeds geen CV en geen middenvelder. Terwijl de kwalificatie EL nadert en over 1 wedstrijd gaat wat een nadeel is voor de topclub omdat de geluksfactor toeneemt.

Als ze die Lammers positie zo in willen vullen, ga je gang. Maar het wordt onderhand tijd dat er op de andere 2 plekken wat gepresenteerd wordt. Het verhaal dat de transfermarkt pas laat open gaat is inmiddels ook niet meer van toepassing.
Toch niet helemaal mee eens want als Lammers gaat, en die kans is denk ik toch wel 100%, heb je voorin gewoon een enorm probleem. Eigenlijk nog erger dan centraal achterin. Ga maar na:

LCV: Boscagli/Viergever
RCV: Teze/Baumgartl

SP 1: Malen/Romero
SP 2: Madueke/Piroe

Persoonlijk vind ik dan juist de opties voorin enorm beperkt en kwaliteit gezien slechter dan de opties centraal achterin. In dat kader blijf ik zelf dus vinden dat er een absolute topspits bij moet. Echter verder wel met je eens dat die klasse CV en klasse middenvelder ook natuurlijk een vereiste zijn. En idd, de klok begint nu wel te tikken want hoewel het nog 2,5 week is moet je ook nog wat tijd overhouden om de nieuwe spelers in te passen of iig bijv. een week te laten meetrainen. En dan verdampt de tijd snel.

Los van het feit wat er verder nog moet gebeuren met verkopen en contracten.

Makaveli
Geselecteerd voor Oranje
Clubvoorkeur:
Has thanked: 28 times
Been thanked: 330 times

Bericht door Makaveli » 16 sep 2020, 13:06

Ja, ik zie dat iets anders eigenlijk omdat je de opties wat mij betreft te beperkt schetst. In het systeem dat we nu spelen lijkt Gakpo me met zijn doelgerichtheid en schot een uitstekende optie naast Malen. En daar kan je ook mee schuiven omdat je met Bruma, Mauro en Ihattaran nog voldoende spelers hebt om de flankposities bezet te houden.

In mijn ogen zou de volgorde dus zo zijn:

- Malen/Romero
- Madueke/Gakpo
- Piroe

In principe zijn dat 5 opties voor 2 plekken. Waarvan Malen, Madueke en Gakpo kwalitatief prima spelers zijn, Romero acceptabel en Piroe eigenlijk onvoldoende. Dat is anders dan op het middenveld waar de kwalitatief prima spelers wat dun gezaaider zijn en het merendeel in de categorie acceptabel valt. Daar ontbreekt het gewoon echt aan kwaliteit. Net als centraal achterin.

Dus voor mij is de spitspositie van veel minder importantie. Als dat een oudere spits is die er af en toe kan staan als Madueke door een mindere periode gaat vind ik dat prima. Maar een topspits lijkt me budgettair onhaalbaar en gezien de aanwezige potentie ook niet nodig.

Ik heb gewoon veel vertrouwen in Madueke en Gakpo. Dus een aanvulling daar op is uit oogpunt van terugval bij hun prima. Maar het is voor mij zeker niet het belangrijkste nu. PSV kwam de eerste wedstrijd goed door maar dat komt ook omdat Groningen aanvallend nog erg zoekende is en niet bijster sterk. Ik verwacht nog steeds dat betere tegenstanders ons wel voor problemen gaan stellen en zit dus te springen om een centrale verdediger en een middenvelder naast de (tot dusver fantastische) Rosario.

FeelMyBicep
Ballenjongen

Bericht door FeelMyBicep » 16 sep 2020, 14:35

Tju.. ik had echt vuurwerk verwacht deze week :(
Zo weinig geruchten (behalve Zahavi) dat ik me toch weer zorgen begin te maken!

Plaats reactie