Welkom aan alle gasten. Meepraten over PSV? Maak een account aan!

Interessante spelers voor PSV

Bespreek hier alle inkomende PSV-transfers, gewenste transfers en transfergeruchten.
Plaats reactie
Menno1
Vedette
Clubvoorkeur:
Has thanked: 423 times
Been thanked: 707 times

Interessante spelers voor PSV

Bericht door Menno1 » 15 mei 2020, 16:54

Jwoeloe schreef:
15 mei 2020, 16:45
Feit is wel dat we na afgelopen seizoen behoefte hebben aan absolute versterkingen. Zet volledig in op potentie en je draait nog zo'n seizoen. Daarbij zeg ik niet dat je dat zou beweren en volledig zwart/wit denken is feitelijk natuurlijk ook niet het geval. Een mix zou ideaal zijn, maar als er onder huidige omstandigheden gekozen moet worden, heeft de korte termijn bij mij wel de prioriteit.
Op zich wel. Het ligt er ook een beetje aan waar je mogelijkheden liggen straks financieel gezien. Je zou als club de strategische beslissing kunnen maken: we investeren alleen in toptalenten die betaalbaar zijn, in de hoop dat ze bij PSV stappen kunnen zetten in hun ontwikkeling en doorgroeien naar echte top spelers voor PSV 1.

Dan neem je wel genoegen met een pas op de plaats voor op zijn minst 1 seizoen. Aangezien we al 2 bagger jaren achter de rug hebben, is dat moeilijk verkoopbaar. Ook al zitten we in een aparte situatie met Corona. Dit zou eigenlijk een oogst jaar moeten worden; de vraag is of dat gaat gebeuren. Kan wel, maar dan moeten we een top zomer draaien. Met verkoop als ook inkoop. En moet Ajax hun sterkhouders verkopen en er bagger voor terug kopen.

Voormalig KG
International
Clubvoorkeur:
Has thanked: 10 times
Been thanked: 25 times

Bericht door Voormalig KG » 15 mei 2020, 19:10

Als optie voor Jong PSV met doorgroei mogelijkheden naar het eerste waarom niet.
Die zie ik al een tijdje met Van Hecke graag komen. Beide beter dan Soulas, Daverveld en Rico Zeegers in Jong.
Hij brengt wat ervaring uit de KKD kan op linksback en links centraal uit de voeten.
Hij zal met De Haas dan voor flinke concurrentie strijd kunnen zorgen en zo doorgroeien.
Zoveel hoeft hij niet te kosten en Obispo mag zich nog steeds gewoon bewijzen.

Ook voor het Jong elftal zal het beter moeten na dit seizoen en dit zal zeker helpen.
Het lijkt mij eerder dat hij Luis Felipe, Mees Kreekels en Vos in de weg zal gaan zitten.
Komt goed

Heruone
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 75 times
Been thanked: 89 times

Bericht door Heruone » 16 mei 2020, 01:39

Jwoeloe schreef:
15 mei 2020, 16:45
Feit is wel dat we na afgelopen seizoen behoefte hebben aan absolute versterkingen. Zet volledig in op potentie en je draait nog zo'n seizoen. Daarbij zeg ik niet dat je dat zou beweren en volledig zwart/wit denken is feitelijk natuurlijk ook niet het geval. Een mix zou ideaal zijn, maar als er onder huidige omstandigheden gekozen moet worden, heeft de korte termijn bij mij wel de prioriteit.
Het feit is natuurlijk ook dat dit niet het hele verhaal schetst m.b.t. afgelopen seizoen. Integendeel zelfs, vind ik. En daar is AZ, even heel zwart/wit genomen, natuurlijk een typisch voorbeeld van.
Why do we pray, cry, kiss or dream with our eyes closed?
Because most beautiful things in life are not seen but only felt by heart.

Menno1
Vedette
Clubvoorkeur:
Has thanked: 423 times
Been thanked: 707 times

Bericht door Menno1 » 16 mei 2020, 01:45

Welkom terug!

Ykhim
Vedette
Clubvoorkeur: PSV
Has thanked: 389 times
Been thanked: 544 times

Bericht door Ykhim » 16 mei 2020, 05:46

Heruone schreef:
16 mei 2020, 01:39
Het feit is natuurlijk ook dat dit niet het hele verhaal schetst m.b.t. afgelopen seizoen. Integendeel zelfs, vind ik. En daar is AZ, even heel zwart/wit genomen, natuurlijk een typisch voorbeeld van.
Het is anders ook gewoon waarom AZ op de 2e plek staat. Kunnen we misschien niet leuk vinden, maar als ze iets minder wispelturig waren geweest, hadden ze nu gewoon bovenaan gestaan. Potentie alleen haalt het gewoon niet. Nergens, nooit. En natuurlijk schetst het dikgedrukte deel niet het hele verhaal, maar uiteindelijk heeft Jwoeloe gelijk: zet in op alleen talenten en je loopt straks weer achter de feiten aan.

Mensen die nu gaan roepen dat we nog een 21-jarig talent moeten halen voor achterin of op het middenveld snappen het volgens mij niet helemaal. Dan zie je gewoon het grootste probleem van PSV over het hoofd.

ruuddevil
Vedette
Clubvoorkeur: PSV en Real Madrid
Has thanked: 659 times
Been thanked: 809 times

Bericht door ruuddevil » 16 mei 2020, 07:24

Het is al vaker gezegd, maar zo jong was onze selectie helemaal niet. De ervaring die we hadden was alleen niet goed genoeg. En sommige talenten ook niet.

Ykhim
Vedette

Bericht door Ykhim » 16 mei 2020, 07:52

Volgens mij wordt er ook door niemand beweerd dat we een jonge selectie hadden. Maar de problemen die er zijn ga je niet oplossen door nog meer jonge talenten te halen. Dan kan AZ wel worden aangehaald, maar die gaan er óók kansloos af tegen Linz en NAC. Het verschil tussen PSV en AZ wordt gemaakt in topwedstrijden (tel het maar na als je de resultaten daarin omdraait), maar dat geeft ook goed aan hoe wisselvallig AZ was. Hoge pieken - een indicatie van hun enorme potentie, zeker - en flinke uitglijders wanneer het niet nodig is.

Een ploeg met pakweg 8 toptalenten wint geen prijzen, nooit en nergens. Wat PSV nu aan talent heeft lopen is in principe ruimschoots voldoende, mits het straks wordt aangevuld met twee of drie extra spelers à la Rodríguez. Maar nog meer van dat jong grut i.p.v. ervaren meerwaarde en je gaat het gewoon niet redden, en dat is wat Jwoeloe probeert aan te geven.

tijn0
Basisspeler
Clubvoorkeur: PSV natuurlijk
Has thanked: 74 times
Been thanked: 93 times

Bericht door tijn0 » 16 mei 2020, 08:46

Met 8 jongelingen kun je prima winnen. In 2014-2015 hadden we als enige ervaring Schaars (deed nauwelijks mee), Guardado en Luuk (was jonger dan Hendrix nu is). De laatste linie bestond uit Zoet met daarvoor Arias, Bruma, Rekik en Willems.

Als je ervaring aanvoerder-waardig is, kom je domweg een heel eind. Van Ginkel zou zo iemand kunnen zijn.

Voormalig KG
International
Clubvoorkeur:

Bericht door Voormalig KG » 16 mei 2020, 09:07

'Mexicaanse topclub wil Gutiérrez en overweegt ruil met PSV'
Gepubliceerd: Zaterdag 16 mei 2020
Deel op Facebook
De Mexicaanse topclubs Chivas Guadalajara en Club América hebben hun oog laten vallen op Érick Gutiérrez. De 24-jarige middenvelder kon nog geen potten breken sinds zijn transfer van CF Pachuca naar PSV voor zes miljoen euro in de zomer van 2018.

De Eindhovense club lijkt niet onwelwillend tegenover een vertrek van de Mexicaanse international te staan. Volgens de Mexicaanse krant El Informador zien Club América en Chivas daardoor kansen, ondanks de gevolgen van de coronacrisis. Ze zouden zelfs al geïnformeerd hebben. Chivas heeft naar verluidt nog een extra troef in handen hebben met José Juan Macías.

De twintigjarige Mexicaanse aanvaller werd eind vorig jaar al in verband gebracht met Ajax, maar lijkt ook op het lijstje te staan van PSV. Mogelijk kunnen de Brabanders hem losweken door Gutiérrez in ruil aan te bieden. Overigens wordt ook een huurdeal niet uitgesloten voor de middenvelder. Daar kunnen alle clubs baat bij hebben, aangezien hij bij PSV nauwelijks speelt, zo klinkt het.
Ik vraag me af of we wel Maria’s nodig hebben met de spitsen en buitenspelers die voor handen zijn.
Zou deze man een aanvulling op de huidige selectie zijn @Yhkim?

Het idee van een oplossing zoeken voor Guttierez en andere spelers die buiten de mand gaan vallen, zoals dit seizoen bijvoorbeeld bij Romero en Obispo is gebeurd dat steun ik wel.
Als ze Guti voor hetzelfde bedrag weten te slijten dan zijn dat in mijn ogen prima zaken.

De aanval is al jong en met !acias 120 jaar nog een jonge gast erbij met waarschijnlijk een hoop talent. Alleen wat gebeurd er dan met Romero, Piroe, Bruma, Doan, Lammers En de aanstormende Madueke? De laatste speelde natuurlijk op het einde maar met een terugkerende Malen, Ihattaren en Gakpo op de vleugels zit er al heel veel kapitaal op de bank, die eerder minder waard worden.

Mocht het gerucht op waarheid berusten dan hoop ik dat er voor Bruma en Romero een oplossing wordt gezocht.
Komt goed

Massimo
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 103 times
Been thanked: 351 times

Bericht door Massimo » 16 mei 2020, 09:10

De ervaren spelers moeten de kwaliteit omhoog brengen in de selectie en moeten geen mee-spelers zijn. (Dus wel De Jong en geen Hendrix) In Nederland kom je een eind met een paar, maar in Europa wordt het dan een ander verhaal. Guardado en De Jong waren nodig om kampioen te kunnen worden, maar Europees was het nog steeds zeer pover dat seizoen. Toen de selectie het seizoen erop nog meer in balans was ondanks het vertrek van Depay en Wijnaldum, toen pas kon PSV in Europa potten gaan breken.

Ykhim
Vedette

Bericht door Ykhim » 16 mei 2020, 09:11

tijn0 schreef:
16 mei 2020, 08:46
Met 8 jongelingen kun je prima winnen. In 2014-2015 hadden we als enige ervaring Schaars (deed nauwelijks mee), Guardado en Luuk (was jonger dan Hendrix nu is). De laatste linie bestond uit Zoet met daarvoor Arias, Bruma, Rekik en Willems.

Als je ervaring aanvoerder-waardig is, kom je domweg een heel eind. Van Ginkel zou zo iemand kunnen zijn.
Je vertelt nu wel het halve verhaal natuurlijk. We werden in het seizoen daarvoor zo'n beetje afgeslacht met alle jonge honden in ons elftal. De zomer daarop is besloten om wat ervaring met meerwaarde te halen, en om de wat meer ervaren Wijnaldum en Memphis aan boord te houden. Daaraan toegevoegd Guardado en LdJ, en je ziet wat er bereikt werd met slechts twee gerichte, ervaren aankopen.

Wat ik verder betoog is dat je met 8 talenten alleen nergens gaat komen, maar dat je daar ervaring aan toe moet voegen. Op dat punt kunnen we elkaar vinden, volgens mij. Uiteraard komt er daarna nog meer kijken om een kampioensteam te smeden. Karakter en leiderschap, voetballend vermogen, een trainer die wat kan. Dat soort zaken.

tijn0
Basisspeler

Bericht door tijn0 » 16 mei 2020, 09:20

@Massimo wat was dan de ervaring die Ajax had, toen ze de finale EL haalden? Viergever en Schone? Dan zijn we al halverwege. Of Westerman, natuurlijk.

Ervaring maakt niet altijd en per se de doorslag.

Chucky
Vaste waarde in elftal
Clubvoorkeur:
Has thanked: 117 times
Been thanked: 90 times

Bericht door Chucky » 16 mei 2020, 09:22

Eens met Ykhim.

Noem ze maar op: Arias, Willems, Memphis, Wijnaldum, Guardado, De Jong, zelfs Narsingh. Allemaal hadden ze al een groot eindtoernooi achter hun naam staan. Daarnaast hadden Bruma en Rekik al wat minuten gemaakt in een topcompetitie, en ook Maher had al minuten gemaakt voor het Nederlands Elftal. Vanuit dat oogpunt waren destijds alleen Zoet en Hendrix de echte broekies van de vaste kern.

Ykhim
Vedette

Bericht door Ykhim » 16 mei 2020, 09:26

tijn0 schreef:
16 mei 2020, 09:20
@Massimo wat was dan de ervaring die Ajax had, toen ze de finale EL haalden? Viergever en Schone? Dan zijn we al halverwege. Of Westerman, natuurlijk.

Om vervolgens ook kansloos af te gaan tegen een zwak ManUtd, waarna Mourinho ze een terechte schop na gaf. Die wist de jonge, naïeve Ajacieden wel pijn te doen.

Massimo
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 103 times
Been thanked: 351 times

Bericht door Massimo » 16 mei 2020, 09:36

tijn0 schreef:

Dat ze met dat team de EL finale hebben weten te behalen vind ik ondanks het geluk, meer dan vorig jaar, dat daarbij zat erg bijzonder. Echter zijn dat wel voorbeelden die de uitzonderingen op de regel zijn. Het Ajax van vorig seizoen vond ik een stuk sterker dan het Ajax onder Bosz. Die hebben met Blind en Tadic toen de stap gezet naar meer stabiliteit wat je met name Europees terugzag. Het verval na de EL finale vond ik dan ook een stuk groter dan dit seizoen waar Ajax lang heeft meegedaan om EL overwintering. PSV heeft het na het halen van Guardado en De Jong dit zelfs weten uit te breiden het seizoen daar na toen met name Moreno een geweldige meerwaarde bleek te zijn.

Jwoeloe
Site Admin
Has thanked: 43 times
Been thanked: 254 times

Bericht door Jwoeloe » 16 mei 2020, 09:57

Ykhim schreef:
16 mei 2020, 07:52
Volgens mij wordt er ook door niemand beweerd dat we een jonge selectie hadden. Maar de problemen die er zijn ga je niet oplossen door nog meer jonge talenten te halen. Dan kan AZ wel worden aangehaald, maar die gaan er óók kansloos af tegen Linz en NAC. Het verschil tussen PSV en AZ wordt gemaakt in topwedstrijden (tel het maar na als je de resultaten daarin omdraait), maar dat geeft ook goed aan hoe wisselvallig AZ was. Hoge pieken - een indicatie van hun enorme potentie, zeker - en flinke uitglijders wanneer het niet nodig is.

Een ploeg met pakweg 8 toptalenten wint geen prijzen, nooit en nergens. Wat PSV nu aan talent heeft lopen is in principe ruimschoots voldoende, mits het straks wordt aangevuld met twee of drie extra spelers à la Rodríguez. Maar nog meer van dat jong grut i.p.v. ervaren meerwaarde en je gaat het gewoon niet redden, en dat is wat Jwoeloe probeert aan te geven.
Dankje. Dat is inderdaad wat ik probeerde aan te geven. Zonder het daarbij gelijk als verklaring te gebruiken voor afgelopen seizoen. Duidelijk lijkt me wel dat nu volledig op jeugd/talenten inzetten (praktisch nooit het geval) de kans op nog zo’n seizoen veel groter maakt. Dat was het hele punt. ;)

tijn0
Basisspeler

Bericht door tijn0 » 16 mei 2020, 11:29

Ykhim schreef:
16 mei 2020, 09:26
tijn0 schreef:

Om vervolgens ook kansloos af te gaan tegen een zwak ManUtd, waarna Mourinho ze een terechte schop na gaf. Die wist de jonge, naïeve Ajacieden wel pijn te doen.
Ja, telt het alleen als er een Europacup wordt gewonnen? Ze gingen er niet af en presteerden voor een Nederlandse club buitengewoon.

Dus we hebben in 5 jaar een kampioen Eredivisie met 1 25 plusser in de basis in de vorm van Guardado en een EL finalist met 2 25 plussers in de vorm van Viegever en Schone.

Met talenten kun je heel veel, het moet alleen wel écht talentvol zijn. Feyenoord mikt al deze hele eeuw op ervaring, maar dat werpt nog weinig vruchten af.

ShovingNE2
Site Admin
Has thanked: 314 times
Been thanked: 1465 times

Bericht door ShovingNE2 » 16 mei 2020, 11:35

tijn0 schreef:
16 mei 2020, 11:29
Dus we hebben in 5 jaar een kampioen Eredivisie met 1 25 plusser in de basis in de vorm van Guardado
Moreno, Luuk de Jong, Isimat, Schwaab, Arias, Van Ginkel. Allemaal 25+ tijdens 1 of meerdere titels.

Ykhim
Vedette

Bericht door Ykhim » 16 mei 2020, 11:49

Ik had het ook specifiek over prijzen pakken. Dan telt een finale verliezen niet mee, nee. Overigens liepen er bij dat Ajax ook spelers rond met enige ervaring. Ziyech en Sanchez bijvoorbeeld.

Verder is de toevoeging van meerwaarde cruciaal in deze discussie. Noem mij maar kampioenseftallen zonder ervaren meerwaarde. Volgens mij zijn ze er niet hoor.

El Sordo
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 437 times
Been thanked: 477 times

Bericht door El Sordo » 16 mei 2020, 12:03

Het is toch niet zo heel moeilijk om te zien dat ervaring en meerwaarde geen losse elementen zijn, maar júíst een combinatie vormen die dit team zo hard nodig heeft? Aan alléén ervaring heb je niets, zie Feyenoord, maar ook, bijvoorbeeld, spelers als Hendrix. Ervaring betekent ook niet per definitie dat een speler 25 of ouder moet zijn.

Met één of twee aankopen die zowel ervaring als meerwaarde toevoegen aan de selectie, kunnen ook spelers als Mo, Gakpo, Malen, Thomas, etc. beter worden. Het kapitaal zit al in de selectie en heb je nu niet direct nog een keer nodig, wmb. Om dat kapitaal straks te verzilveren (financieel en sportief) zijn er spelers nodig die het elftal kunnen polijsten.

ruuddevil
Vedette
Clubvoorkeur: PSV en Real Madrid
Has thanked: 659 times
Been thanked: 809 times

Bericht door ruuddevil » 16 mei 2020, 12:30

Ykhim schreef:
16 mei 2020, 11:49
Ik had het ook specifiek over prijzen pakken. Dan telt een finale verliezen niet mee, nee. Overigens liepen er bij dat Ajax ook spelers rond met enige ervaring. Ziyech en Sanchez bijvoorbeeld.

Verder is de toevoeging van meerwaarde cruciaal in deze discussie. Noem mij maar kampioenseftallen zonder ervaren meerwaarde. Volgens mij zijn ze er niet hoor.
Er waren toch genoegen Ajacieden die vonden dat een verloren finale een prijs is.

Overigens was Sanchez toen 20. Goed genoeg is oud genoeg. Wat niet weg neemt dat 2 of 3 spelers met ervaring en kwaliteit erg belangrijk is.

Mouth of the south
International
Has thanked: 22 times
Been thanked: 116 times

Bericht door Mouth of the south » 16 mei 2020, 12:35

Het mag duidelijk zijn dat PSV ervaring nodig heeft in de basis. En dat moeten minimaal twee spelers zijn die basis spelen en het team direct een niveau omhoog tillen. Elk succesvol team heeft dat soort spelers nodig. Jongens die taktische veranderingen kunnen maken tijdens een wedstrijd, vertragen als het nodig is, of juist de beuk erin. Bij het PSV van 2014/2015 waren dat Cocu en Bommel. Het team dat in 1988 de EL won had er echt veel, maar met name Lerby en Gerets waren de chefs. De laatste jaren was Guardado onze veldheer. En dat is precies wat er in 2019/2020 aan ontbrak.

In 2013/2014 exact dezelfde fout gemaakt. Heel mooie wedstrijden met talenten, maar ook historische afdroogpartijen tegen Twente en Vitesse. IK kan me nog goed herinneren dat spelers en supporters samen op het veld aan het janken waren.

Na het afgelopen seizoen dat liever niet meer. Als John de Jong nu geen ervaring haalt, is het imo einde oefening voor hem. Een ezel.....

tijn0
Basisspeler

Bericht door tijn0 » 16 mei 2020, 12:59

ShovingNE2 schreef:
16 mei 2020, 11:35
tijn0 schreef:
16 mei 2020, 11:29
Dus we hebben in 5 jaar een kampioen Eredivisie met 1 25 plusser in de basis in de vorm van Guardado
Moreno, Luuk de Jong, Isimat, Schwaab, Arias, Van Ginkel. Allemaal 25+ tijdens 1 of meerdere titels.
Zeker, maar dat was niet in 2014-2015. Arias heeft bij ons ervaring opgedaan, daarvoor had 'ie niks. Luuk was jonger dan Hendrix nu is, van Ginkel en Moreno en Schwaab kwamen allemaal later. Die eerste titel pakten we met bijna enkel talenten en Guardado (met wat fantasie kunnen we Luuk de Jong meerekenen tot de ervarenen, al was 'ie nog niet op de helft van zijn loopbaan).

Ajax ook met jonkies de EL finale.

Ervaring is niet een vereiste. Ik ben voor het toevoegen van ervaring, maar stellen dat ze niet kunnen winnen is onwaar.

Wat mij betreft halen we Ginkel en speel je verder met talenten, Viergever en Zoet/Unnerstahl.

Voormalig KG
International
Clubvoorkeur:

Bericht door Voormalig KG » 16 mei 2020, 15:51

Ik verheug mij nog steeds op Van Ginkel en Van Aanholt. Rodriguez als Aanholt niet kan en het te betalen is. De achterhoede is er flink op vooruitgegaan met een ervaren speler die zich niet gek laat maken en zekerheid rust in het spel biedt, in de vorm van Rodriquez. Dit zie ik toch wel graag gebeuren me5 daarachter aanstormend talent
Komt goed

ShovingNE2
Site Admin
Has thanked: 314 times
Been thanked: 1465 times

Bericht door ShovingNE2 » 16 mei 2020, 17:15

Maar je hebt het over '5 jaar' en nu schakel je terug naar 14-15.

Ervaring is een absoluut vereiste. Als je al een voorbeeld kan vinden dan is het de uitzondering die de regel bevestigt.
Voormalig KG schreef:
16 mei 2020, 15:51
Rodriguez als Aanholt niet kan en het te betalen is.
Het is veel eerder andersom.

Plaats reactie