Welkom aan alle gasten. Meepraten over PSV? Maak een account aan!

Interessante spelers voor PSV

Bespreek hier alle inkomende PSV-transfers, gewenste transfers en transfergeruchten.
Plaats reactie
tijn0
Basisspeler
Clubvoorkeur: PSV natuurlijk
Has thanked: 74 times
Been thanked: 93 times

Interessante spelers voor PSV

Bericht door tijn0 » 16 mei 2020, 17:39

ShovingNE2 schreef:
16 mei 2020, 17:15
Maar je hebt het over '5 jaar' en nu schakel je terug naar 14-15.
2015 is toch 5 jaar geleden, of ben ik mijn gevoel voor tijd helemaal kwijt?😋

ShovingNE2
Site Admin
Clubvoorkeur: PSV
Has thanked: 314 times
Been thanked: 1465 times

Bericht door ShovingNE2 » 16 mei 2020, 17:53

Oh sorry. Ik las er in 'de afgelopen 5 jaar'. My bad. :D

koetje
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 90 times
Been thanked: 158 times

Bericht door koetje » 16 mei 2020, 18:03

Denk dat we hooguit Van Aanholt halen voor 5 miljoen (omdat er echt een back bij moet komen) en mogelijk 1 of 2 spelers gaan huren of transfervrij oppikken, laat in de markt. Behalve als Dumfries verkocht wordt zal er wat meer kunnen.

Voormalig KG
International
Clubvoorkeur:
Has thanked: 10 times
Been thanked: 25 times

Bericht door Voormalig KG » 16 mei 2020, 18:17

ShovingNE2 schreef:
16 mei 2020, 17:15
Maar je hebt het over '5 jaar' en nu schakel je terug naar 14-15.

Ervaring is een absoluut vereiste. Als je al een voorbeeld kan vinden dan is het de uitzondering die de regel bevestigt.
Voormalig KG schreef:
16 mei 2020, 15:51
Rodriguez als Aanholt niet kan en het te betalen is.
Het is veel eerder andersom.
Ik zou het niet weten. Ik weet dat er wel eens geschreven
PSV-metamorfose op komst: 'Ik begreep dat Van Aanholt terug wil met zijn gezin'
“ en
Ricardo Rodríguez wil Ajax-salaris verdienen bij PSV'
. Ik zie wat betreft salarissen dan een Nederlandse jongen die een binding heeft met de regio een gebaar maken, dan een goede linksback uit Zwitserland die al aangegeven heeft een salaris van 2,1 miljoen te verlangen.

Wie zou het zeggen. Uiteindelijk wij allebei niet, ik niet en jij ook niet. Het is pure speculatie van beide kanten.

Feit is dat van Aanholt al heel veel geld verdient in 11 jaar PL contracten en zijn jeugdcontract van drie jaar was 150.000 euro per jaar. Vervolgens tekende hij een nieuw vier jarig contract bij Chelsea waarbij hij 780.000 per jaar ging verdienen(totaal 3,1 miljoen) en hij ieder jaar werd verhuurd. Laatste jaar verkocht aan Sunderland tekende een contract van vierenhalf jaar voor 12 miljoen pond. Na drie jaar vertrok hij naar Crystal Palace tekende daar een contract van 14,3 miljoen Pond.

Deze man heeft genoeg voor zijn familie verdient en zich financieel onafhankelijk gevoetbald.
Zie hem veel eerder een gebaar maken zeker met dit in hun achterhoofd.

2. AC Milan wil Rodrigues graag kwijt tegen een bedrag van 6 miljoen euro Zijn contract loopt nog 1 jaar.
Hij zit in een leeftijd dat hij nog een keer een langlopend contract kan sluiten en wil niet in salaris dalen. Dat zal psv dan dus meer dan zes miljoen extra kosten. Hij wil nog een financieel klapper maken.

Patrick heeft een wens terug te keren, zijn club CP is erg blij met hem als speler. Zijn club heeft ook last van de Corona, nog een contract tot 2021. Daarnaast heeft hij al zijn financiële klappers gemaakt en kan hij hier op zoek naar kampioenschappen.

Nogmaals veel eerder andersom ik denk dat het mee valt.
Komt goed

Menno1
Vedette
Clubvoorkeur:
Has thanked: 423 times
Been thanked: 707 times

Bericht door Menno1 » 16 mei 2020, 18:43

tijn0 schreef:
16 mei 2020, 08:46
Met 8 jongelingen kun je prima winnen. In 2014-2015 hadden we als enige ervaring Schaars (deed nauwelijks mee), Guardado en Luuk (was jonger dan Hendrix nu is). De laatste linie bestond uit Zoet met daarvoor Arias, Bruma, Rekik en Willems.

Als je ervaring aanvoerder-waardig is, kom je domweg een heel eind. Van Ginkel zou zo iemand kunnen zijn.
Eens. Er is niet maar 1 manier om kampioen te worden door simpelweg ervaring in te kopen. Het gaat voornamelijk nog steeds om kwaliteit en een gebalanceerde selectie wiens kwaliteiten op elkaar zijn aangepast. Tuurlijk is ervaring een absolute plus, maar niet zaligmakend.

Ervaring inkopen is het moeilijkste wat er is. 9 van de 10 keer mislukt het volkomen. Het is niet voor niets dat we altijd teruggrijpen op succesvolle voorbeelden als Cocu, Rijkaard, Kuijt en Guardado. Veel meer andere voorbeelden zijn er namelijk niet.

Wel is er een kerkhof aan binnengehaalde ervaren spelers die uiteindelijk volledig uitgeblust waren. Stam, Davids, Litmanen bij Ajax. Bij ons van Bommel, Afellay. Feyenoord ging er bijna failliet door, toen ze Makaay, van Bronckhorst, Hofland o.a. haalde.

Het is een kwestie van heel scerp scouten. Niet alleen op jonge spelers, maar vooral: wat heeft de selectie nodig; past het bij de speelstijl. Voegt een potentiele aankoop iets toe aan de selectie en welk positief effect heeft dat eventueel? Hoeveel gaat het team er op vooruit tov de investering. Dus kortom wat is de return on investment? Als een 15 miljoen speler een team maar 3% beter maakt maar een 5 miljoen speler op een andere positie een team 7% beter maakt, dan moet je die laatste speler kopen. En nee, het is geen exacte wetenschap, maar een kritische blik op je selectie kan al snel aangever waar de knel punten liggen.

koetje
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 90 times
Been thanked: 158 times

Bericht door koetje » 16 mei 2020, 19:06

Edison Mendez vond ik destijds slim gescout. Een speler van 26/27, veel ervaring op het internationale niveau en een 'harde' speler. Eerst jaartje huren en daarna voor zacht prijsje overgenomen.

Mouth of the south
International
Has thanked: 22 times
Been thanked: 116 times

Bericht door Mouth of the south » 16 mei 2020, 19:17

Niet mee eens, Menno. Zonder ervaring kun je geen kampioen worden. Kijk alle elftallen er maar op na. In de topcompetities is het een must, maar ook in de Mickey Mouse competitie geven dit soort spelers de doorslag. Je noemt er vier, maar vergeet voor het gemak Tadic, Blind, L. de Jong, El Ahmadi, Danny Landzaat, van Ginkel. Dat zijn er al zes extra die cruciaal waren bij kampioenschappen.

Kijk even welke ervaring en kwaliteit Rodriquez na de winterstop toevoegde. Met Boscagli en Sadilek was er constant onrust in de verdediging. RR loste dat probleem vanaf de start op.

ruuddevil
Vedette
Clubvoorkeur: PSV en Real Madrid
Has thanked: 659 times
Been thanked: 809 times

Bericht door ruuddevil » 16 mei 2020, 19:18

Boscagli en Sadilek ontberen kwaliteit. Angelino was ook jong, die stond er gewoon.

Mouth of the south
International

Bericht door Mouth of the south » 16 mei 2020, 19:41

ruuddevil schreef:
16 mei 2020, 19:18
Boscagli en Sadilek ontberen kwaliteit. Angelino was ook jong, die stond er gewoon.
True. Angelino speelt niet voor niets nu Europese subtop. Maar dat doet niets af aan de stelling dat ieder winnend team ervaring nodig heeft.

Noem anders maar een 1 elftal uit de hele CL geschiedenis die zonder ervaring de CL won? Of 1 team dat de PL, BL, Serie A of La Liga won. Precies, die zijn er niet :D

tijn0
Basisspeler
Clubvoorkeur: PSV natuurlijk
Has thanked: 74 times
Been thanked: 93 times

Bericht door tijn0 » 16 mei 2020, 19:44

Als we dus gewoon van de afgelopen 11 CL en EL winnaars een speler kopen, zijn we er wel.

Mouth of the south
International

Bericht door Mouth of the south » 16 mei 2020, 19:59

tijn0 schreef:
16 mei 2020, 19:44
Als we dus gewoon van de afgelopen 11 CL en EL winnaars een speler kopen, zijn we er wel.
Een koe is een dier, maar niet ieder dier is een koe

Menno1
Vedette
Clubvoorkeur:

Bericht door Menno1 » 16 mei 2020, 21:28

Mouth of the south schreef:
16 mei 2020, 19:17
Niet mee eens, Menno. Zonder ervaring kun je geen kampioen worden. Kijk alle elftallen er maar op na. In de topcompetities is het een must, maar ook in de Mickey Mouse competitie geven dit soort spelers de doorslag. Je noemt er vier, maar vergeet voor het gemak Tadic, Blind, L. de Jong, El Ahmadi, Danny Landzaat, van Ginkel. Dat zijn er al zes extra die cruciaal waren bij kampioenschappen.

Kijk even welke ervaring en kwaliteit Rodriquez na de winterstop toevoegde. Met Boscagli en Sadilek was er constant onrust in de verdediging. RR loste dat probleem vanaf de start op.
Blind en Tadic geef ik je. Maar dat is niet te betalen. Zeker nu niet. Luuk was maar 24 toen hij hier kwam. Landzaat en el Ahmadi? Wat hebben die nou gewonnen uiteindelijk? Van Ginkel was ook een jonge speler.

Het gaat er mij om. Wat is ervaren, beter dan wat we hebben en haalbaar? Op v Ginkel na kom ik tot niemand. Heel misschien v Aanholt als deze nog haalbaar is nu.

El Sordo
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 437 times
Been thanked: 477 times

Bericht door El Sordo » 16 mei 2020, 21:33

Zomaar een wilde gok, maar volgens mij was jij een aantal jaar geleden ook niet op Guardado gekomen. Maw: dat jij nu geen speler kunt bedenken zegt helemaal niets.

We missen een of twee spelers met én ervaring én kwaliteit en als het kan leiderschap. En ook Luuk bracht dat op z’n 24e. Is het echt zo lastig? Met alleen talentjes en spelers als Hendrix red je het niet. Nooit. Deze discussie herhaalt zich elk jaar op exact dezelfde wijze en begint wat vermoeiend te worden.

Menno1
Vedette
Clubvoorkeur:

Bericht door Menno1 » 16 mei 2020, 22:03

Ik ben ook helemaal niet tegen. Ik vind het alleen erg moeilijk zeker nu. Goede spelers van 27 plus willen juist in deze fase van hun carrière een dik salaris. Kan je als club het volgende doen :

1. Er in mee gaan. Echte toppers gaan significant meer verdienen dan wat we nu hebben.
2. Je zoekt een categorie ervaren speler onder de top. Dan kom je op niveau Viergever weer uit.
3. Je gooit het (voorlopig) over boord, gaat toch voor jongere, talentvollere spelers die de ervaring missen maar wel de honger en kwaliteiten hebben om PSV beter te maken. Zonder nu al een Top salaris te verlangen.

De vraag is: wat is NU realistisch? Een Ajax zou nu ook geen blind of Tadic meer kunnen halen. De hier genoemde Vertonghen komt zeer waarschijnlijk ook niet nu meer.

Mocht PSV er in slagen een nieuwe Guardado te vinden , by all means ga je gang. Graag zelfs.

El Sordo
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 437 times
Been thanked: 477 times

Bericht door El Sordo » 16 mei 2020, 22:46

Of tussen 1 en 2 in gaan zitten. Dus tussen
Top en spelers als Viergever — die weliswaar prima functioneren, maar het niet naar een hoger niveau tillen — . Tussen 24 en 27, dus. Spelers die eventueel nog een stap kunnen maken na twee jaar, maar nu een significant aandeel hebben in het herstructureren van de groep. Kan wmb ook deels via een huurconstructie overigens. Ik blijf dat het voor het groepsproces én voor de ontwikkeling van de bak talenten die we al hebben belangrijk is om twee spelers te halen waar ze zich aan op kunnen trekken. En een goed lopend elftal is weer belangrijk voor de manier waarop die talenten zich ontwikkelen. Ik denk eigenlijk dat Schmidt dat ook ziet/wil.

Menno1
Vedette
Clubvoorkeur:

Bericht door Menno1 » 16 mei 2020, 23:00

Zou idd ook kunnen en zeker toejuichen. Het interessante is dat Schmidt wellicht een heel ander netwerk mee neemt. Sowieso best een type trainer dat veel spelers zou motiveren om er voor te kiezen. Hopelijk b

Mouth of the south
International

Bericht door Mouth of the south » 16 mei 2020, 23:02

Schmidt is een ervaren trainer. Alle vertrouwen dat hij weet wat PSV nodig heeft. De laatste weken zijn er op dit forum heel interessante opties genoemd. Ik laat me graag verrassen.

Het Kanon
Vaste waarde in elftal
Clubvoorkeur:
Has thanked: 21 times
Been thanked: 71 times

Bericht door Het Kanon » 16 mei 2020, 23:11

Menno1 schreef:
16 mei 2020, 23:00
Zou idd ook kunnen en zeker toejuichen. Het interessante is dat Schmidt wellicht een heel ander netwerk mee neemt. Sowieso best een type trainer dat veel spelers zou motiveren om er voor te kiezen. Hopelijk b
Schmidt zal sowieso een paar spelers nodig hebben die zijn pressingvoetbal op het veld tot uiting brengen. Er zal een cultuuromslag gemaakt moeten worden van het typisch Nederlandse voetbal naar de nieuwe manier van spelen. Als hij twee van 'zijn' spelers van een jaar of 26 meeneemt, dan is er meteen een stap gezet wat betreft de nodige ervaring.

PSV90
Basisspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 54 times
Been thanked: 49 times

Bericht door PSV90 » 16 mei 2020, 23:40

Menno1 schreef:
16 mei 2020, 22:03
De vraag is: wat is NU realistisch? Een Ajax zou nu ook geen blind of Tadic meer kunnen halen. De hier genoemde Vertonghen komt zeer waarschijnlijk ook niet nu meer.
Ik durf nog niet te zeggen hoe Corona wat dat betreft zal uitpakken. Misschien wordt de NLse top wel aantrekkelijker tov de middenmoot en laagvliegers uit topcompetities.

ruuddevil
Vedette
Clubvoorkeur: PSV en Real Madrid
Has thanked: 659 times
Been thanked: 809 times

Bericht door ruuddevil » 17 mei 2020, 08:08

Kampl speelde gisteren in ieder geval prima bij Leipzig. Maar zo lang hij daar basis speelt lijkt hij me onhaalbaar voor ons.

Ardbeg
Internationale topspeler
Clubvoorkeur: PSV Eindhoven
Has thanked: 56 times
Been thanked: 436 times

Bericht door Ardbeg » 17 mei 2020, 10:31

ruuddevil schreef:
17 mei 2020, 08:08
Kampl speelde gisteren in ieder geval prima bij Leipzig. Maar zo lang hij daar basis speelt lijkt hij me onhaalbaar voor ons.
Die was haalbaar maar nu niet meer

Heruone
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 75 times
Been thanked: 89 times

Bericht door Heruone » 18 mei 2020, 00:40

Ykhim schreef:
16 mei 2020, 05:46
Het is anders ook gewoon waarom AZ op de 2e plek staat. Kunnen we misschien niet leuk vinden, maar als ze iets minder wispelturig waren geweest, hadden ze nu gewoon bovenaan gestaan. Potentie alleen haalt het gewoon niet. Nergens, nooit. En natuurlijk schetst het dikgedrukte deel niet het hele verhaal, maar uiteindelijk heeft Jwoeloe gelijk: zet in op alleen talenten en je loopt straks weer achter de feiten aan.

Mensen die nu gaan roepen dat we nog een 21-jarig talent moeten halen voor achterin of op het middenveld snappen het volgens mij niet helemaal. Dan zie je gewoon het grootste probleem van PSV over het hoofd.
Ykhim schreef:
16 mei 2020, 07:52
Maar de problemen die er zijn ga je niet oplossen door nog meer jonge talenten te halen.
Het was natuurlijk wachten op dit voor de hand liggende "talent pakt geen prijzen" argument waardoor de discussie jammer genoeg opeens redelijk zwart / wit en vanuit een vrij specifieke context belicht wordt. Buiten dat bepaalde nuances ontbreken, AZ was bijvoorbeeld op voorhand alles behalve titelkandidaat en heeft daarnaast een significant mindere selectie dan zowel PSV als Ajax, was dit niet eens zozeer de reden waarom ik AZ specifiek wilde aanhalen. Naar jouw mening zien mensen die een groot jong talent zien komen het grootste probleem van PSV over het hoofd, maar van mij betreft geldt dat eveneens voor het roepen dat PSV versterkingen nodig heeft a la de categorie van Aanholt. Het feit is namelijk dat er inmiddels zo'n ander half jaar maar wat aangemodderd wordt binnen de club, zowel vanuit het technisch beleid (bij bepaalde aankopen kunnen echt kritische vraagtekens gezet worden) als vanuit de trainers rol (zowel Van Bommel als Faber hebben het tactisch alles behalve op de rit kunnen krijgen). Dan kan er heel droog beweerd worden dat inzetten op potentie eenzelfde soort seizoen gaat opleveren (en natuurlijk is niet zo zwart/wit zoals het nu geschetst wordt en zoals Jwoeloe terecht aangeeft), maar daarmee wordt allesbehalve de vinger op de zere plek gelegd. Hoe kan talent als Ihattaren überhaupt exploiteren op het moment dat hij per wedstrijd slechts minimaal tussen de linies vrijgespeeld wordt? Hoe kan Lammers überhaupt in een goede scoringspositie komen als hij alleen maar beperkt wordt tot de lange bal en de duels uitknokken tegen 2 fysiek sterkere centerbacks? En om het van de andere kant te belichten: je kan vinden wat je wil van Bruma, maar je gaat mij niet wijsmaken dat een speler die heeft laten zien op Leipzig niveau mee te kunnen, en geloof me dat is echt wel een hoog niveau, werkelijk waar zo'n slecht seizoen op de mat legt in deze armetierige Eredivisie.

Moet PSV volledig op potentie inzetten? Nee zeker niet, dat lijkt me ook voor zich te spreken. En daarom vind ik het jammer dat heel de discussie opeens zo zwart / wit wordt. Want bijvoorbeeld een ploeg als AZ heeft laten zien dat het wel degelijk mogelijk is om boven verwachting goed te kunnen presteren m.b.v. een tactische goed uitgewerkte formule waarin talent dan inderdaad een primaire rol speelt. En juist dat is veel interessanter en datgene waar het PSV al voor hele lange tijd aan ontbreekt. Vanuit die context, het huidige niveau van de Nederlandse Eredivisie, het aanstellen van Schmidt en de huidige selectie van PSV hoeft van mij betreft niet alleen een 29 jarige topper als Patrick van Aanholt een absoluut gewenste versterking te zijn. Dat kan van mijn part bijvoorbeeld ook een fitte en talentvolle Lyanco zijn die kwalitatief gezien echt wel in orde in zit. Waarbij overigens de kanttekening van El Sordo uiteraard wel terecht is; ik weet persoonlijk niet of bij PSV per se een echt leidersfiguur ontbreekt, maar het is iig overduidelijk dat het een absolute vedette a la De Jong, Guardado, Memphis of Wijnaldum mist. In de huidige ED hoeft dat per definitie alleen geen speler uit de leeftijdscategorie 27~30 te zijn.
Laatst gewijzigd door Heruone op 18 mei 2020, 01:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Why do we pray, cry, kiss or dream with our eyes closed?
Because most beautiful things in life are not seen but only felt by heart.

Menno1
Vedette
Clubvoorkeur:

Bericht door Menno1 » 18 mei 2020, 01:18

Eens met Heroune. Zoals al eerder: kwaliteit en complimentair aan de huidige selectie en speelwijze is en blijft het belangrijkste. Zie ook Guti. Die speelde blijkbaar de Mexicaanse competitie overhoop maar bakte er hier geen reet van. Terwijl het op papier een ideale aankoop leek. Ervaren, leidersrol, vriend van Chucky.

Maar paste dus totaal niet in het plaatje van de trainer(s)

Ben wel benieuwd nu je toch terug bent @Heruone hoe je kijkt naar de aanstelling van Schmidt en naar wat PSV nodig heeft.

Ik hou het op linksback en 2 top CVs primair, kort gevolgd door een middenvelder die garant staat voor 10-15 goals.

Ykhim
Vedette
Has thanked: 389 times
Been thanked: 544 times

Bericht door Ykhim » 18 mei 2020, 01:45

Ik begrijp niet helemaal naar welke conclusies je toe wil, Heruone. Bovendien denk ik niet dat je me hoeft te verwijten de discussie zwart/wit te maken, want dat doe je zelf, en dat zijn zelfs je eigen woorden. Het jeugdige beleid van AZ aanhalen als counter op Jwoeloe's punt is net zo'n simpel argument.

Je kunt kort en lang lullen, maar potentie alleen wint geen prijzen. Daar moet je dus ook niet vol op inzetten en daarin vinden we elkaar, volgens mij. Bij het opstellen van een kampioenswaardige selectie wil je idealiter een juiste mix van talent, ervaring en karakters in huis halen, zoals Ajax vorig jaar of PSV rond 2015.

Trekken we dat door naar de huidige situatie, dan is talent het probleem niet. Met name Malen, Ihattaren, Gakpo, Lammers, Doan en Romero hebben behoorlijke hoge plafonds. Ervaring is in theorie het probleem ook niet met mannen als Zoet, Viergever, Dumfries, Hendrix en zelfs Gutiérrez in huis. Die hebben honderden potten in de benen. Ervaren meerwaarde ontbreekt echter, zeker in combinatie met leiderschap, types als Guardado dus: spelers die opstaan, rustig blijven en de leiding nemen wanneer het lastig wordt, spelers die weten wat te doen als plan A niet werkt. Dat mankement oplossen met een aantal gerichte aankopen is niet dé remedie, maar wel de eerste stap richting succes. Zeker nu we een bewezen capabele trainer aan het roer hebben staan. Van Aanholt en van Ginkel zijn daarin de beste opties, ook gezien de omstandigheden waarin de wereld nu verkeert.

Inzetten op spelers als Halter, Veerman, Macias of de door jou genoemde Deen is gewoon niet de oplossing. Ik weet hoe kneitergeil we het allemaal vinden als we nieuwe opwindende talenten in huis hebben, maar daar horen de prioriteiten nu niet te liggen.

Menno1
Vedette
Clubvoorkeur:

Bericht door Menno1 » 18 mei 2020, 04:27

Leiderstype hebben we ook wel met Dumfries. Alleen zou je zo iemand liever in de as zien. Kijk maar naar de geschiedenis: Wijnaldum, Guardado, Luuk: dat waren leiderstypes en allemaal in de as. .Je ziet natuurlijk zelden een leiderstype als rechtsback.

Toch ben ik het met Heruone eens. Kijk Ajax. De Ligt en de Jong gaan weg, en die hele Tadic en Blind stellen een stuk minder voor. Ik denk dat de pure kwaliteit van de Ligt en de Jong zwaarder meespeelde dan de (zogenaamde) leiderskwaliteiten en ervaring van Tadic en Blind.

En ja, idealiter heb je inderdaad een basis elf met super talenten en een paar ervaren rotten met geweldige kwaliteiten in de as. Maar AZ liet zien dat ze met een elftal met eigen opgeleid talent, zo kampioen hadden kunnen worden. Sterker nog, ze hebben elke top wedstrijd gewonnen; uit en thuis, zonder een tegen goal! Je kan dus niet zeggen dat in de top wedstrijden dat de ervaring daar de doorslag gaf; het wat de tactiek van de coach en het jeugdige talent dat de doorslag gaf. In elke topwedstrijd dus. 4 wedstrijden, 0 goals tegen, 12 punten. En volledig terecht ook nog eens..

Plaats reactie