Welkom aan alle gasten. Meepraten over PSV? Maak een account aan!

Interessante spelers voor PSV

Bespreek hier alle inkomende PSV-transfers, gewenste transfers en transfergeruchten.
Plaats reactie
RIO
Nationale topspeler
Clubvoorkeur: PSV
Has thanked: 136 times
Been thanked: 293 times

Interessante spelers voor PSV

Bericht door RIO » 18 mei 2020, 04:43

De Jong en te Licht zijn dan gewoon ook bijzondere spelers.

Zanetti was een rechtsback en aanvoerder. Lahm, maar I get your point, je komt niet veel verder zonder belangrijke spelers in de as (de Jong en te Licht waren dat ook).
Mo money, Mo honey

Ykhim
Vedette
Has thanked: 389 times
Been thanked: 544 times

Bericht door Ykhim » 18 mei 2020, 06:10

Het is en-en Menno. De kwaliteiten van de Ligt en de Jong in samenspel met die ervaring.

AZ had kampioen kunnen worden, maar ze waren te wispelturig. De ene week Ajax opzij zetten, de week erna kansloos op je bek gaan bij Sparta. De vraag voor een miljoen euro: ligt dat een jeugdige wisselvalligheid, ja of nee? :lol:

tijn0
Basisspeler
Clubvoorkeur: PSV natuurlijk
Has thanked: 74 times
Been thanked: 93 times

Bericht door tijn0 » 18 mei 2020, 06:42

Oké, de vraag voor 3 miljoen: waarom vertoonde Ajax dan exact hetzelfde probleem? Tadic, Veltman, Blind, Huntelaar, Babel, Promes...

Het is normaal om soms een pot te winnen en erna te verliezen.

Het gaat erom dat je gewoon hele goede spelers hebt, en AZ had met name 2 hele goede spelers, maar die stonden niet op plekken, waarmee je het team aanvoert (waar de Ligt en de Jong wel stonden).

ruuddevil
Vedette
Clubvoorkeur: PSV en Real Madrid
Has thanked: 659 times
Been thanked: 809 times

Bericht door ruuddevil » 18 mei 2020, 07:34

Ykhim schreef:
18 mei 2020, 06:10
Het is en-en Menno. De kwaliteiten van de Ligt en de Jong in samenspel met die ervaring.

AZ had kampioen kunnen worden, maar ze waren te wispelturig. De ene week Ajax opzij zetten, de week erna kansloos op je bek gaan bij Sparta. De vraag voor een miljoen euro: ligt dat een jeugdige wisselvalligheid, ja of nee? :lol:
Je doet net also AZ geen kampioen is geworden omdat ze 6 punten achter Ajax zijn geëindigd. Ze stonden gelijk in punten en zaten in een betere flow, plus ze hadden een makkelijker programma.

tijn0
Basisspeler

Bericht door tijn0 » 18 mei 2020, 07:42

Met ervaring waren ze al zonder puntverlies kampioen geweest.

ruuddevil
Vedette
Clubvoorkeur: PSV en Real Madrid
Has thanked: 659 times
Been thanked: 809 times

Bericht door ruuddevil » 18 mei 2020, 07:43

En zonder tegengoal.

RIO
Nationale topspeler
Has thanked: 136 times
Been thanked: 293 times

Bericht door RIO » 18 mei 2020, 08:34

Sterker nog, als Ajax Boadu had ipv Tadic dan waren ze nog sterker geweest. Als he.
Mo money, Mo honey

Sensation
Internationale topspeler
Clubvoorkeur: Les Girls Girls Girls
Has thanked: 509 times
Been thanked: 437 times

Bericht door Sensation » 18 mei 2020, 08:35

Menno1 schreef:
18 mei 2020, 04:27

En ja, idealiter heb je inderdaad een basis elf met super talenten en een paar ervaren rotten met geweldige kwaliteiten in de as. Maar AZ liet zien dat ze met een elftal met eigen opgeleid talent, zo kampioen hadden kunnen worden. Sterker nog, ze hebben elke top wedstrijd gewonnen; uit en thuis, zonder een tegen goal! Je kan dus niet zeggen dat in de top wedstrijden dat de ervaring daar de doorslag gaf; het wat de tactiek van de coach en het jeugdige talent dat de doorslag gaf. In elke topwedstrijd dus. 4 wedstrijden, 0 goals tegen, 12 punten. En volledig terecht ook nog eens..
Apart dat je AZ aanhaalt want AZ had het elftal juist enorm in balans! Die hebben geen 11 zelf opgeleiden talenten rondlopen (mss gechargeerd van wat jij bedoelt maar zo komt het wel over). Ze hebben enkele talenten rondlopen, zoals Stengs, Boadu en Wijndal. Daarnaast heb je een Koopmeiners die ondanks zijn 22 jaar wel 110 wedstrijden voor AZ in de benen heeft, die valt dus een in de categorie Dumfries; jong maar wel ervaren en met een flinke dosis leiderschap. Verder, als je kijkt naar de laatste topwedstrijden, spelen juist vooral meer ervaren spelers:
- Bizot (29 jaar)
- Wuytens (30 jaar)
- Svensson (27 jaar)
- Midtsjö (26 jaar)
- Idrissi (24 jaar en ook al 160 wedstrijden op het hoogste niveau gespeeld)

Dan hebben ze bijv. tegen Ajax ook nog gebruik gemaakt van een Clasie en Leeuwin. Het gekke is, van deze spelers vind ik Wuytens, Clasie en Leeuwin niet bepaald het niveau wat AZ moet nastreven maar ze brengen wel een dosis ervaring en juist deze spelers, aangevuld met Midtsjö, brengen deze ervaring in de as. Dan heb je rechts een ervaren Svensson achter Stengs en links een redelijk ervaren Idrissi samen met Wijndal. Verder heb je nog een ervaren Ron Vlaar rondlopen en voor de linksbackpositie Ouwejan die ook toch 23 is met 110 wedstrijden gespeeld op het hoogste niveau (slechts 13 wedstrijden minder ervaren dan Dumfries).

Dus ik vind AZ een erg vreemd voorbeeld in dit hele verhaal omdat AZ juist (top)talenten combineert met een flinke dosis ervaring in de as.

Ren Höek
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 1510 times
Been thanked: 503 times

Bericht door Ren Höek » 18 mei 2020, 09:36

tijn0 schreef:
18 mei 2020, 06:42
Oké, de vraag voor 3 miljoen: waarom vertoonde Ajax dan exact hetzelfde probleem? Tadic, Veltman, Blind, Huntelaar, Babel, Promes...
Mede omdat Ajax aardig wat blessures had gedurende het seizoen.
Op een gegeven moment waren Neres, Promes, Babel, Veltman en Ziyech weggevallen met blessures, dat kan ook Ajax niet opvangen.

AZ heeft het geluk gehad dat de toppers zo goed als blessurevrij bleven.
Boadu heeft 1 wedstrijd gemist en meteen verloor AZ.

ShovingNE2
Site Admin
Has thanked: 314 times
Been thanked: 1465 times

Bericht door ShovingNE2 » 18 mei 2020, 09:48

Misschien begrijp ik het verkeerd maar proberen mensen hier te betogen dat ervaring in de as helemaal niet zo belangrijk is?

Ik ben team Ykhim hier. Je hebt spelers met aanzien nodig in de as. Eentje die Ihattaren gewoon op zijn plaats zet zonder dat hij het lef heeft om terug te schelden. Eentje die zelf de boel om kan zetten op het veld als het mis gaat, die blind een verlengstuk is van de trainer. Iemand die de boel kan aanjagen met charisma en niet allemaal van hetzelfde.

tijn0
Basisspeler

Bericht door tijn0 » 18 mei 2020, 10:00

Nee, niemand betoogt dat. Ergens is gesteld dat je zonder ervaring niet winnen kan en als voorbeeld is AZ gepakt, omdat ze leunden op talenten i.p.v. ervaring. Uiteindelijk vraag ik me af hoeveel meer je van AZ kon verwachten.

Het is evident dat met een ervaren topper in de as je beter af bent dan met een onervaren topper, vooral als het spannend wordt. Maar als die ervaren topper er niet is, heb ik liever de onervaren topper, dan de ervaren subtopper.

El Sordo
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 437 times
Been thanked: 477 times

Bericht door El Sordo » 18 mei 2020, 10:20

Toch leidt dit, volgens mij, steeds weer terug naar min of meer dezelfde conclusie: de juiste balans in een elftal is belangrijker dan enkel kijken naar losse elementen en kwaliteiten. Dat maakt de discussie over wat belangrijker is (óf talen, óf ervaring, etc.) wmb redelijk irrelevant, vrijwel elk goed functionerend elftal bestaat uit een combinatie van jonge talenten, spelers met ervaring en spelers die kwaliteit combineren met leiderschap, al dan niet in de as. En het is juist binnen díé gecombineerde dynamiek dat elftallen doorgaans (kunnen) presteren; AZ dit jaar, waar talenten als Koopmeiners, Stengs, Wijndal en Boadu complementair bleken aan meer ervaren spelers als Midtsjo, Wuytens, Bizot, Svensson en Idrissi. Vorig jaar zag je hetzelfde bij Ajax (De Jong, De Ligt, Klaassen icm Tadic, Blind en Ziyech) en de jaren daarvoor bij PSV (Bergwijn, Hendrix, Ramselaar, Lozano icm Luuk, Arias, Ginkel en Zoet / Pereiro, Locadia, Hendrix, Arias icm Moreno, Guardado, Luuk).

Dat kun je volgens mij niet direct relateren een een bepaalde leeftijdsgrens (zie Luuk, bijvoorbeeld) en ik geloof ook niet dat louter ervaring de doorslag geeft, net zo min als enkel talent dat doet zonder goede de facto leermeester(s). Als je dat de huidige selectie van PSV bekijkt, ontbreekt het niet aan talent (met o.a. Mo, Doan, Malen, Gakpo, Rosario) en ook niet aan ervaring (met o.a. Hendrix, Viergever, Schwaab, Unnerstall en, in mindere mate, Dumfries en Thomas). Wat wél ontbreekt zijn spelers die kwaliteit leveren, het klappen van de zweep enigszins kennen, waar jonge talenten zich aan op kunnen trekken, én die de lijnen uit kunnen zetten (zoals Guardado, Moreno, Luuk en Van Ginkel, maar ook Tadic en Blind).

En natuurlijk geeft kwaliteit altijd de doorslag, maar ook kwaliteit is meer gelaagd dan enkel goed tegen een bal kunnen trappen als ventje van 20. Kwaliteit zoek je ook op andere vlakken en wat mij betreft zoek je als club nu met name naar collectieve kwaliteit (dwz, niet één speler die individueel goed is, maar één of twee spelers die het geheel naar een hoger niveau tillen). Nu er de komende transferperiode waarschijnlijk maar weinig geïnvesteerd kan worden, zou ik niet proberen de talentenpool nog verder uit te breiden, maar juist op zoek te gaan naar spelers die er voor kunnen zorgen dat alle talenten optimaal kunnen presteren. Volgens mij zijn dat, in ieder geval nu, in eerste instantie geen talenten van rond de 20.

Massimo
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 103 times
Been thanked: 351 times

Bericht door Massimo » 18 mei 2020, 10:59

Het gaat inderdaad om een goede mix. Iemand van bijvoorbeeld 23 met 3 titels, een EK en een WK in de benen heeft naar mijn mening meer relevante ervaring dan een speler van 30 die bij wat modale clubs gespeeld heeft. Vaak is dat ook gekoppeld aan een bepaalde kwaliteit. Dit PSV mist die ervaring samen met een bepaald soort leiderschap binnen en buiten het veld. Daarom gaat een speler als Ihattaren op een gegeven moment bepaald gedrag vertonen in plaats van dat de focus meer op voetbal ligt en hij als jonge speler zich beter en sneller ontwikkeld.

Omdat de huidige selectie wel talent bezit en een aantal aankopen misschien nog een stap(je) kunnen maken bij PSV zou ik juist de focus leggen om het halen van relevante ervaring en/met leiderschap. Daar valt voor PSV veel meer winst te behalen dan weer 2 spelers voor een x miljoen te halen met als doel zich te ontwikkelen en voor meer geld door te verkopen. Een goed mix maakt dat het geheel groter wordt dan individuen bij elkaar en dat is nu al zo'n anderhalf jaar niet het geval. Daar heeft Van Bommel een hand in gehad evenals De Jong met een slecht aankoopbeleid vorige zomer. Wordt dat hersteld dan zit er echt wel muziek in PSV de komende twee jaar.

tijn0
Basisspeler

Bericht door tijn0 » 18 mei 2020, 11:07

Ik denk dat je bij PSV met een Van Ginkel echt al heel ver bent. Net die speler die alles al heeft meegemaakt en de kwaliteiten heeft om dat in zijn spel te laten zien (tenminste, mits hij nog zo goed is). Hendrix komt langzaam aan ook al in de buurt, maar kan het niet in zijn uppie. Daarnaast heb je met Viergever, beide keepers en zelfs Bruma best wat ervaring in huis. Misschien als je Dumfries inruilt voor van Aanholt of Rodriguez, dat je nog iets meer volwassenheid het team in kunt brengen.

Of we er kampioen mee worden, durf ik niet te zeggen. We hebben op het moment een speler die zich echt topspeler mag noemen en dat is Malen. Als die ondergrens maar omhoog gaat.

Ykhim
Vedette

Bericht door Ykhim » 18 mei 2020, 12:44

tijn0 schreef:
18 mei 2020, 06:42
Blessures, gebrek aan hongerigheid, een trainer die geen grip op de groep heeft en tactisch is tegengevallen, teleurstelling na Europese uitschakeling, ik kan wel even doorgaan. Het leidt altijd tot de conclusie dat de weg naar een titel en de bijbehorende factoren geen of-of betreft, maar en-en. Uiteindelijk kun je alleen wél stellen dat een beleid dat leunt op jonge toptalenten nooit en nergens prijzen heeft gepakt of gaat pakken. Elk kampioenselftal bestaat uit elementen die keer op keer terugkomen, en ervaren meerwaarde is er daar een van, bij voorkeur in de as.

Voor mij is AZ niet meer dan een club die goed beleid maakt en naar de mogelijkheden presteert. Alleen in dat opzicht kun je ervan leren, maar dat betekent niet dat je het volledig moet kopiëren. Dan ga je het als topclub namelijk niet redden. AZ kan het zich makkelijk permitteren om geen kampioen te worden, wij moeten het in principe elk jaar worden of proberen te worden. Daar moet je dan ook je beleid op aanpassen. AZ kan het zich permitteren om een relatief jong elftal op te stellen en leuk voetbal te spelen zonder dat het vergaande consequenties heeft als ze zo nu en dan op hun bek gaan bij Sparta, wij moeten gewoon prijzen pakken en niet alleen Ajax in eigen huis verslaan, maar ook op zaterdagavond winnen in Emmen. Dat is nogal een verschil en daarin kan ervaren meerwaarde zeker een groot verschil maken.

Mouth of the south
International
Has thanked: 22 times
Been thanked: 116 times

Bericht door Mouth of the south » 18 mei 2020, 13:24

Je wint geen prijzen zonder ervaring. Ieder team dat ooit een serieuze prijs won (WK, EK, CL, EL, BPL, La Liga, Serie A, BL) had ervaring in zijn team. Dat geldt zelfs voor de veredelde speeltuin die de Eredivisie is geworden.
Nogmaals de uitdaging aan posters die anders beweren om een team te noemen dat zonder ervaring 1 van bovenstaande prijzen won. Dat gaat echt niet lukken.

En Tijn, wat jij stelt is de zaak omdraaien. Dat werkt natuurlijk niet. Het is niet zo omdat Ajax ervaring had/heeft, dat ze daarom prijzen winnen.

In zijn succesjaren had PSV altijd ervaren leiders: van Lerby, Gerets, Cocu, van Bommel, Guardado tot van Ginkel. Dat is nu precies wat eraan ontbreekt.

Ik ben geen fan van de persoon, maar gisteren zei van Gaal heel treffend bij Studio Sport: 'een aanvoerder die geblesseerd is, verliest zijn status. Daar nemen spelers weinig meer van aan.' Dat gold voor Afellay afgelopen seizoen en is ook een reëel gevaar als van Ginkel komt. Alleen van Ginkel halen, is daarmee zeker niet genoeg.

Maikel_91
Site Admin
Has thanked: 760 times
Been thanked: 1300 times

Bericht door Maikel_91 » 18 mei 2020, 13:26

Woord voor woord eens met de post hierboven.

tijn0
Basisspeler

Bericht door tijn0 » 18 mei 2020, 13:37

Ook een beetje een flauwe vraag om een team te noemen zonder ervaring, want er loopt altijd wel eentje bij die als ervaren geldt. Zelfs een 24-jarige Luuk de Jong is blijkbaar al ervaren en Guardado was net aan 28 in 2015. Zoveel ervaring deed er niet mee, maar goed. Ik denk dat we nu meer ervaren spelers hebben.

Nu is het net alsof ik vind dat we geen ervaring moeten aantrekken, terwijl ik vorig jaar voorafgaand aan het seizoen al stelde dat wat wij misten (en nog steeds missen) een absolute topmiddenvelder is, die ook aanvoerder kan zijn. Daar blijf ik bij. Van mij mag ook een Moreno verdedigen, no problem, graag zelfs.

We moeten vooral scherp zijn op dat er voldoende jeugd en kwaliteit is, want daar zit de toekomst voor de club. Dat we komend jaar met 9 "jonkies" zoals Bruma, Hendrix, Unnerstahl en Baumi rondlopen, vind ik prima. Zet er maar 1 ervaren speler bij, naast Viergever en je hebt in mijn ogen meer dan genoeg ervaring. Het probleem is eerder talent dan ervaring, echter.

Dat een team met enkel jonkies nog nooit heeft gewonnen, zegt niet dat het niet kan. Zoals ik zei: Ajax won bijna de EL met louter jonkies, aangevuld met Schone en Viergever. En die droegen het echt niet, hoor.

Maikel_91
Site Admin
Has thanked: 760 times
Been thanked: 1300 times

Bericht door Maikel_91 » 18 mei 2020, 13:41

tijn0 schreef:
18 mei 2020, 13:37
En die droegen het echt niet, hoor.
Wellicht op het veld niet altijd. Maar impact in de kleedkamer maakt dan ook verschil. Echter moet een ervaren speler wel basisspeler zijn om serieus genomen te worden door de rest lijkt me.

Denk ook dat PSV met 1 ervaren speler in de as al hele grote stappen kan zetten. Net zoals de impact van Guardado toentertijd.

tijn0
Basisspeler

Bericht door tijn0 » 18 mei 2020, 13:44

Tja, Ooijer maakte ze vanaf de bank ook kampioen ;).

PSV90
Basisspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 54 times
Been thanked: 49 times

Bericht door PSV90 » 18 mei 2020, 13:54

Wat mij betreft hebben we een linksback, een centrumverdediger en een middenvelder nodig. Ik zou het een goed idee vinden als er twee daarvan minimaal mid-twintigers zouden zijn. Maar mochten ze binnenkomen zoals bijvoorbeeld Alex (22), Angelino (21) en Strootman (21) deden denk ik niet dat we het na komend seizoen over een gebrek aan ervaring gaan hebben.

Ykhim
Vedette

Bericht door Ykhim » 18 mei 2020, 14:24

tijn0 schreef:
18 mei 2020, 13:37
Ook een beetje een flauwe vraag om een team te noemen zonder ervaring, want er loopt altijd wel eentje bij die als ervaren geldt. Zelfs een 24-jarige Luuk de Jong is blijkbaar al ervaren en Guardado was net aan 28 in 2015. Zoveel ervaring deed er niet mee, maar goed. Ik denk dat we nu meer ervaren spelers hebben.
Luuk de Jong had al zo'n 200 wedstrijden in de benen geloof ik. Titel in 2010 meegemaakt, CL, Premier League en Bundesliga gespeeld. Dan ben je ervaren. Guardado ging zelfs richting 300, inclusief Europese wedstrijden, WK's, enzovoorts. Daarnaast hadden we natuurlijk Wijnaldum die al enkele jaren op het hoogste niveau speelde, Memphis die als sportieve leider fungeerde en een groep spelers die het seizoen daarvoor de keiharde realiteit van onder druk spelen hebben meegemaakt. Daarnaast een trainer die jarenlang topvoetbal heeft gespeeld en openstond voor verandering na een slecht seizoen. Kortom: die ervaring was er in 2014/2015 zeer zeker. Maar het verschil met de selectie van nu (Schwaab, Baumgartl en Bruma hebben bijvoorbeeld ook heel veel topwedstrijden gespeeld) is dat er destijds spelers stonden die ook daadwerkelijk het verschil konden maken, en zich bezig konden houden met de prestaties van anderen omdat zijzelf altijd minstens een zesje scoorden. Schwaab en Viergever hebben het nog moeilijk genoeg met zichzelf, laat staan met het coachen van jongens als Ihattaren, Gakpo en Malen. Dat is wat mensen hier doorlopend duidelijk proberen te maken: ervaren an sich is niet genoeg, die spelers moeten ook goed genoeg zijn om wat extra's te kunnen brengen. AZ heeft dat bijvoorbeeld helemaal niet. Clasie, Vlaar en Svensson zijn leuk en aardig, maar die liften ook gewoon mee op de hoge pieken van AZ's toptalenten, dat is ook gewoon het voordeel van een goed tactisch plan. Daarom hebben mannen als Hendrix hier in het recente verleden ook gewoon goede dingen laten zien. Zet je ze bij het rommelige Vitesse neer, dan vallen ze verder niet op.

En daarom is het zo belangrijk om dat verschil te verkleinen door twee of drie aankopen à la Rodríguez te doen: ervaren jongens die makkelijk mee kunnen op Eredivisie-niveau en zich daarnaast ook bezig kunnen houden met anderen. Bijkomend voordeel is dat verdienstelijke spelers als Hendrix en Viergever zich daaraan op kunnen trekken. In dat geval hoef je ze er in elk geval ook niet allemaal uit te bonjouren omdat ze normaliter tekort komen om de kar te trekken. De waarde van continuïteit in een selectie wordt nog weleens onderschat.

Menno1
Vedette
Clubvoorkeur:
Has thanked: 423 times
Been thanked: 707 times

Bericht door Menno1 » 18 mei 2020, 16:25

Sensation schreef:
18 mei 2020, 08:35
Menno1 schreef:
18 mei 2020, 04:27

En ja, idealiter heb je inderdaad een basis elf met super talenten en een paar ervaren rotten met geweldige kwaliteiten in de as. Maar AZ liet zien dat ze met een elftal met eigen opgeleid talent, zo kampioen hadden kunnen worden. Sterker nog, ze hebben elke top wedstrijd gewonnen; uit en thuis, zonder een tegen goal! Je kan dus niet zeggen dat in de top wedstrijden dat de ervaring daar de doorslag gaf; het wat de tactiek van de coach en het jeugdige talent dat de doorslag gaf. In elke topwedstrijd dus. 4 wedstrijden, 0 goals tegen, 12 punten. En volledig terecht ook nog eens..
Apart dat je AZ aanhaalt want AZ had het elftal juist enorm in balans! Die hebben geen 11 zelf opgeleiden talenten rondlopen (mss gechargeerd van wat jij bedoelt maar zo komt het wel over). Ze hebben enkele talenten rondlopen, zoals Stengs, Boadu en Wijndal. Daarnaast heb je een Koopmeiners die ondanks zijn 22 jaar wel 110 wedstrijden voor AZ in de benen heeft, die valt dus een in de categorie Dumfries; jong maar wel ervaren en met een flinke dosis leiderschap. Verder, als je kijkt naar de laatste topwedstrijden, spelen juist vooral meer ervaren spelers:
- Bizot (29 jaar)
- Wuytens (30 jaar)
- Svensson (27 jaar)
- Midtsjö (26 jaar)
- Idrissi (24 jaar en ook al 160 wedstrijden op het hoogste niveau gespeeld)

Dan hebben ze bijv. tegen Ajax ook nog gebruik gemaakt van een Clasie en Leeuwin. Het gekke is, van deze spelers vind ik Wuytens, Clasie en Leeuwin niet bepaald het niveau wat AZ moet nastreven maar ze brengen wel een dosis ervaring en juist deze spelers, aangevuld met Midtsjö, brengen deze ervaring in de as. Dan heb je rechts een ervaren Svensson achter Stengs en links een redelijk ervaren Idrissi samen met Wijndal. Verder heb je nog een ervaren Ron Vlaar rondlopen en voor de linksbackpositie Ouwejan die ook toch 23 is met 110 wedstrijden gespeeld op het hoogste niveau (slechts 13 wedstrijden minder ervaren dan Dumfries).

Dus ik vind AZ een erg vreemd voorbeeld in dit hele verhaal omdat AZ juist (top)talenten combineert met een flinke dosis ervaring in de as.
Oh je hebt zeker een punt. Dat was mijn hele argument om Slot te halen, omdat de opbouw van de selectie van AZ erg op die van PSV leek. Ook een ervaren maar vrij matige keeper en verdediger. Niet echt een spannend middenveld creatief gezien. En een paar super talenten voorin. Echter het type spel AZ vs PSV was een wereld van verschil, vandaar mijn pleidooi om Slot te halen. Maar ben erg blij met Schmidt hoor; noot gedacht dat deze haalbaar was.

Op de een of andere manier weet AZ wel de poppetjes op de juiste manier en dus complimentait met elkaar te laten spelen en was het bij PSV echt los zand onder van Bommel. Terwijl de selecties individueel gezien erg op elkaar lijken.

Ykhim
Vedette

Bericht door Ykhim » 18 mei 2020, 16:45

Dan mag ook wel benoemd worden dat het makkelijker is dat spel bij AZ te spelen dan bij PSV. Weinig druk, weinig verwachtingen, meer vrijheid. AZ speelt over het algemeen met mindere selecties sowieso leuker voetbal dan PSV, al sinds ik voetbal kijk. En dat ligt dan toch echt niet zozeer aan beter beleid hoor, anders had AZ ons al wel gepasseerd als tweede club van Nederland.

Overigens ook niet zo gek dat praktisch elke AZ'er die de stap omhoog maakt door de mand valt. Voetballend vermogen kan het probleem niet zijn, zou je zeggen.

Ardbeg
Internationale topspeler
Clubvoorkeur: PSV Eindhoven
Has thanked: 56 times
Been thanked: 436 times

Bericht door Ardbeg » 18 mei 2020, 16:54

@Ykhim heb je nog leuke spelers voor ons fetisjisten om in de gaten te houden?

Plaats reactie