Welkom aan alle gasten. Meepraten over PSV? Maak een account aan!

Interessante spelers voor PSV

Bespreek hier alle inkomende PSV-transfers, gewenste transfers en transfergeruchten.
Plaats reactie
ruuddevil
Vedette
Clubvoorkeur: PSV en Real Madrid
Has thanked: 659 times
Been thanked: 809 times

Interessante spelers voor PSV

Bericht door ruuddevil » 18 mei 2020, 17:05

Ja laten we ophouden over fucking AZ.

Ykhim
Vedette
Clubvoorkeur: PSV
Has thanked: 389 times
Been thanked: 544 times

Bericht door Ykhim » 18 mei 2020, 17:31

Ardbeg schreef:
18 mei 2020, 16:54
@Ykhim heb je nog leuke spelers voor ons fetisjisten om in de gaten te houden?
Ik zal binnenkort even een overzichtje met interessante spelers plaatsen. Dat werd de laatste keer volgens mij ook wel goed ontvangen.

ruuddevil
Vedette

Bericht door ruuddevil » 18 mei 2020, 17:34

Binnenkort. As in.... vanavond?

Ykhim
Vedette

Bericht door Ykhim » 18 mei 2020, 17:52

Als de vriendin van Mercer dat goed vindt, ja.

Sensation
Internationale topspeler
Clubvoorkeur: Les Girls Girls Girls
Has thanked: 509 times
Been thanked: 437 times

Bericht door Sensation » 18 mei 2020, 17:58

Ykhim schreef:
18 mei 2020, 17:52
Als de vriendin van Mercer dat goed vindt, ja.
Ik heb t ff aan dr gevraagd, ze vind t oké.

Ykhim
Vedette

Bericht door Ykhim » 19 mei 2020, 01:22

De vriendin van @Mercer gaf groen licht, dus ik gooi er weer een aantal namen tegenaan. Zoals de vorige keer: de ene speler is wat haalbaarder dan de ander, maar interessant zijn ze allemaal. Deze keer ook iets meer Brazilianen omdat ik verwacht dat PSV die markt - die waarschijnlijk echt goedkoper gaat worden door de coronacrisis - weer wat actiever gaat afstruinen in de nabije toekomst. Dat gezegd hebbende zijn dit niet spelers waarvan ik hoop of verwacht dat PSV er hun prioriteit van maakt. Zoals bekend hoop ik dat PSV zich vooralsnog focust op jongens als van Aanholt, van Ginkel en iemand uit de categorie Kampl, alvorens er gekeken wordt naar wat jonger bloed uit The New World. En bij sommige voetballers is het ook gewoon even genieten geblazen, al voor ze de stap naar Europa maken :mrgreen:

Ik trap af met twee namen die ik al eens met @Sensation en @Smeets14 besproken heb. De eerste is João Peglow, een 18-jarige Braziliaanse aanvaller met - als ik het goed begrepen heb - Duitse roots, en waarvan ook zeker is dat PSV hem volgt. Het is een groot talent en de beelden laten zien waarom: snel, behendig, onvoorspelbaar, technisch vaardig, voortdurend in beweging en altijd op zoek naar zijn doelpunt. Scorend vermogen is dan ook het probleem niet, want bij de jeugd schiet hij de ene na de andere bal tegen de touwen. De minpunten zijn overigens ook helder: het is een beetje een chaotische speler, die af en toe ook gekke dingen doet wanneer het niet hoort, met balverlies tot gevolg. Het doet daarbij denken aan Memphis Depay. Hij moet zijn debuut in het eerste van Internacional nog maken, maar dat maakt hem ook haalbaar. Veel topclubs zullen nog willen afwachten totdat hij het op hoger niveau laat zien.

Vervolgens nog een Braziliaanse jeugdinternational die zijn debuut nog moet maken. Deze jongen is keeper en voor zijn leeftijd al ongelooflijk goed. Matheus Donelli is 17 jaar - en mag dus ook nog niet naar Europa komen, dus deze jongen is vooral toekomstmuziek - en keeper van Corinthians U20. Heeft met 1.90 de perfecte lengte en weet daar atletisch vermogen en katachtige reflexen aan toe te voegen. Ik wil er vanwege de leeftijd niet teveel over zeggen, kan ik door gebrek aan beeldmateriaal ook niet. Onderstaand filmpje is beperkt, maar je ziet in de eerste 45 seconden de contouren van een talentvolle keeper:

Ik ga door met een Braziliaanse verdediger die ik hier al eens eerder genoemd heb: Thuler. 21 jaar, spelend bij Flamengo en de Braziliaanse jeugdelftallen en een van de spelers waarvan gehoopt wordt dat hij het nationale team van nieuw bloed gaat voorzien. De beschrijving 'no-nonsense verdediger' komt het dichtst bij de werkelijkheid. Degelijk, stabiel en altijd met maar één doel op het veld: het duel winnen. Ik meen me te herinneren dat zijn voetballende vermogen dik in orde is, maar scoutingsprogramma's zijn het op het eerste oog met me oneens. Ik zie verder geen duidelijke minpunten naar voren komen, maar dat is misschien ook een van de redenen dat Europese (sub)topclubs achter hem aan zitten. Is nog geen gevestigde naam en wel degelijk haalbaar. Heeft overigens in beperkt aantal wedstrijden al de titel en de Zuid-Amerikaanse CL gewonnen, dus die ervaring is lekker meegenomen natuurlijk.

Nu ik toch lekker in Brazilië zit, ga ik ook maar een naam van stal halen die ik vaker heb genoemd: Yeferson Soteldo. De 22-jarige dwerg uit Venezuela werd met zijn kleine 1.60m overgeslagen door Europese topclubs, ondanks dat zijn voetballende vermogen er duidelijk uitsprong. Braziliaanse topclub Santos haalde hem voor een slordige 3 miljoen op in Chili en die gok is geweldig uitgepakt. Soteldo is niet alleen dé diamant van een talentvolle generatie Venezolanen, hij is ook de smaakmaker van Santos geworden. Deze man heeft flink gebaald van het feit dat Europese clubs hem te licht vonden en daarom is hij keihard gaan werken in de gym. Het resultaat is daar en Mercer noemde hem laatst daarom nog een opwindlolly. Het is nu niet slechts een dwerg, maar een oersterke dwerg die niet van de bal te zetten is. En zijn dribbelvaardigheden waren toch al top. Zijn rendement kan nog wat omhoog, maar met 9 goals en 6 assists in zijn eerste seizoen in Brazilië hoeft hij zich niet te schamen. Ik laat de beelden verder voor zich spreken, want deze jongen is een topattractie in een land waar zo'n beetje alle aanvallers al van nature attracties zijn.

Door naar een transfertarget van PSV: de 23-jarige vleugelflitser van Grêmio, Pepê. Een van de spelers die het best in de buurt komt van Lozano. Een rommelaar, een gepassioneerde speler, een snelheidsduivel en iemand die steeds makkelijk begint te scoren. Als je de beelden naast die van Lozano legt, dan zie je nagenoeg identieke acties. Ook een opvallende overeenkomst: deze Pepê krijgt bijna de meeste overtredingen op zich van heel Zuid-Amerika. De fijnproever ziet dat hij misschien iets technischer is dan Lozano, die op zijn beurt nog net wat meer op zoek was naar een goal, maar verder loopt de vergelijking prima.

Toen ik de statistieken van Pepê bekeek zag ik per toeval een speler voorbijkomen die ik nog niet kende: Wenderson Galeno. Een beetje research leert dat deze Braziliaan 22 jaar is en jaren geleden is opgepikt door Porto. Daar wist hij het niet te maken, maar na een transfer naar Braga in de zomer van 2019 begint hij los te komen. De onderliggende statistieken - met name wat betreft dribbels en creatief vermogen - zijn meer dan goed, al is het nog niet af te lezen aan de goals en assists. Dat hij nog onder de radar zit maakt deze jongen alleen wel een interessant target voor onze club. Onderstaande video is de beste compilatie die ik kan vinden op YouTube en daarin zie ik wel een balvaste, sterke jongen. In de databases zie ik bovendien iemand met een goed oog voor ruimte en positionering, maar ook voor looplijnen. Interessante speler in elk geval!

En terwijl ik onbekende talenten met goede statistieken bekeek, kwam ik nog een jongen uit Portugal tegen. De 21-jarige Riccieli is een Braziliaan die is opgepikt door de Portugese nieuwkomers van Famalicão. Meer dan dat kon ik er niet over vinden, maar die kleine Portugese club heeft een neusje voor interessante aankopen blijkbaar. De statistieken van deze Riccieli worden in de Portugese competitie slechts door enkelingen overtroffen, en dat zijn dan ook spelers van topclubs. Het is een verdediger die niks wil weten van voetballend vermogen en er alleen staat om de spits op te vreten. Wint bijna al zijn duels, is in de lucht een dominante factor en zijn intercepties per wedstrijd zijn behoorlijk hoog. Is trouwens ook niet vies om zijn tegenstander de huid vol te schelden en die passie kan ik wel waarderen. Kan trouwens ook op '6' spelen. Onderstaande beelden dateren van vorig jaar, toen hij bij het nietige Mirassol speelde.

Dat gezegd hebbende ga ik ook maar meteen z'n vaste kameraad in de defensie van Famalicão noemen: Nehuén Pérez, een 19-jarige Argentijn die gehuurd is van Atlético Madrid en tevens aanvoerder is geweest bij zo'n beetje alle Argentijnse jeugdelftallen. Deze Pérez is in de afgelopen weken gelinkt aan Ajax en blijkbaar omdat er bij Atlético (nog) geen plek voor hem is. Volgens het Spaanse AS was Ajax vóór de coronacrisis akkoord met Atlético over een som van 25 miljoen, maar misschien is een huurdeal voor PSV nog een optie. Het is een agressieve (als in pro-actief handelen) verdediger met behoorlijk atletisch vermogen, en zelfs in staat om een aardig balletje te trappen. Het is in elk geval niet moeilijk om te zien waarom Ajax zoveel geld wil neerleggen voor deze jongen, want hij zou de schoenen van de Ligt behoorlijk kunnen vullen. Geen torenhoge verdediger, maar wel een prima mandekker.

Over Argentijnse verdedigers bij Europese subtoppers gesproken: Dortmund heeft er ook een lopen, en daarvan weet ik dat PSV hem al een behoorlijk tijd nadrukkelijk volgt. De naam is Leonardo Balerdi en de beste man is 21 jaar oud. Waarom ik hem noem? Dortmund is nog niet tevreden over hem. Vorig jaar hebben ze 15 miljoen neergelegd voor dit Argentijnse toptalent (dat zijn debuut in het nationale elftal al heeft gemaakt, tegen Mexico), maar hij heeft nog geen indruk gemaakt. Het doet denken aan het proces dat Edson Álvarez bij Ajax doorliep, al ligt het defensieve plafond van Balerdi vermoedelijk nog wat hoger. Dortmund wil hem dus ergens slijten, waarschijnlijk tijdelijk en PSV is daarvoor een van de gegadigden. Hij valt niet zozeer op door keiharde tackles, maar wel door een uitstekend gevoel voor positionering en oog voor de ruimtes om hem heen, wat hem ook in staat heeft gesteld om op '6' te spelen. Het is niet zozeer een keiharde mandekker, maar wel iemand die altijd goed naar de bal kijkt en op basis daarvan veel gevaar weet te neutraliseren. Hij speelt in balbezit redelijk vaak op safe en in combinatie met de hiervoor genoemde kwaliteiten maakt dat dat hij zijn snelheid niet zo heeft ontwikkeld. Dat kan in bepaalde situaties een nadeel zijn (en vermoedelijk ook de reden dat Dortmund hem nog te licht vindt voor het Europese en Duitse voetbal), maar hij heeft het dus ook niet vaak nodig. Is overigens wel oersterk en goed in de lucht.

Een Mexicaan kan natuurlijk niet ontbreken in dit soort lijstjes en deze keer ga ik voor de motor van Monterrey en een 13-voudig international: de 23-jarige Carlos Rodríguez, of zoals ze hem daar noemen: Charly. Deze jongen heeft het een jaartje mogen proberen in Europa, op huurbasis bij Toledo om precies te zijn, maar dat werd geen succes. Even dreigde een roemloze aftocht voor dit talent, maar sinds 2019 is hij opgebloeid en ik heb het genoegen gehad hem live in actie te mogen zien in Mexico. Maar zijn definitieve doorbraak volgde wat later. Monterrey mocht het op het WK voor clubteams opnemen tegen Liverpool, dat op 80% probeerde de wedstrijd te winnen. Toen bleek dat Monterrey een behoorlijk stugge opponent was, ging het tempo bij vlagen omhoog en er was één speler die mee kon met het powerfußball van Klopp: Charly. Als je een dynamische middenvelder probeert te schetsen, dan komt deze jongen in de buurt van het ideaalbeeld: altijd in beweging, altijd sprints trekken, pendelen tussen strafschopgebieden, ballen onderscheppen, steekpasses geven, bikkelen en duels winnen. Hij denkt in oplossingen naar voren en bewaart de rust onder bijna elke omstandigheid. Nee, doelpunten gaat hij niet voor je maken en hij is ook nog geen assistkoning gebleken, maar dit duracellkonijntje kan volgens mij bij elke club van het niveau van PSV van waarde zijn. Zijn enorme ontwikkeling heeft er zelfs toe geleid dat het grote toptalent van Monterrey - de door mij geloofde Jonathan González - de bank mag warmhouden. Monterrey houdt er rekening mee dat Charly komende zomer naar Europa gaat en geen Mexicaan twijfelt of hij het hier gaat redden, al was dat ook het geval bij onze Gutiérrez. Dat gezegd hebbende: er is één ruildeal binnen de Liga MX waar ik voorstander van zou zijn en dat is wanneer we Guti inruilen voor Charly. De beelden:

Ik ga richting de afsluiting, maar niet voordat ik nog één naam genoemd heb. Dat is de waarschijnlijk volstrekt onhaalbare Gabriel Veron, en hij hoort ook eigenlijk niet in dit topic thuis, maar zoals gezegd moet je ook een speler kunnen benoemen waarvan je als voetballiefhebber gaat kwijlen. Het mannetje is 17 jaar, maar heeft zijn land al naar de WK-titel voor de U17 geschoten. Ik wil er niet teveel over kwijt en deze beelden zijn vooral voor de liefhebber. Kijk naar een snotjoch dat gewoon goed is en verdedigers vernedert, want dat gaat hij ongetwijfeld binnenkort ook doen tegen uw favoriete club uit het buitenland!

RIO
Nationale topspeler
Has thanked: 136 times
Been thanked: 293 times

Bericht door RIO » 19 mei 2020, 02:28

Mooie posting. Na een Chucky zou een Charly heel leuk zijn!
Mo money, Mo honey

Heruone
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 75 times
Been thanked: 89 times

Bericht door Heruone » 19 mei 2020, 03:53

Ykhim schreef:
18 mei 2020, 01:45
Ik begrijp niet helemaal naar welke conclusies je toe wil, Heruone. Bovendien denk ik niet dat je me hoeft te verwijten de discussie zwart/wit te maken, want dat doe je zelf, en dat zijn zelfs je eigen woorden. Het jeugdige beleid van AZ aanhalen als counter op Jwoeloe's punt is net zo'n simpel argument.

Je kunt kort en lang lullen, maar potentie alleen wint geen prijzen. Daar moet je dus ook niet vol op inzetten en daarin vinden we elkaar, volgens mij. Bij het opstellen van een kampioenswaardige selectie wil je idealiter een juiste mix van talent, ervaring en karakters in huis halen, zoals Ajax vorig jaar of PSV rond 2015.

Trekken we dat door naar de huidige situatie, dan is talent het probleem niet. Met name Malen, Ihattaren, Gakpo, Lammers, Doan en Romero hebben behoorlijke hoge plafonds. Ervaring is in theorie het probleem ook niet met mannen als Zoet, Viergever, Dumfries, Hendrix en zelfs Gutiérrez in huis. Die hebben honderden potten in de benen. Ervaren meerwaarde ontbreekt echter, zeker in combinatie met leiderschap, types als Guardado dus: spelers die opstaan, rustig blijven en de leiding nemen wanneer het lastig wordt, spelers die weten wat te doen als plan A niet werkt. Dat mankement oplossen met een aantal gerichte aankopen is niet dé remedie, maar wel de eerste stap richting succes. Zeker nu we een bewezen capabele trainer aan het roer hebben staan. Van Aanholt en van Ginkel zijn daarin de beste opties, ook gezien de omstandigheden waarin de wereld nu verkeert.

Inzetten op spelers als Halter, Veerman, Macias of de door jou genoemde Deen is gewoon niet de oplossing. Ik weet hoe kneitergeil we het allemaal vinden als we nieuwe opwindende talenten in huis hebben, maar daar horen de prioriteiten nu niet te liggen.
De discussie wordt wel degelijk zwart / wit gemaakt, want er moet in de afgelopen 3 pagina's een aantal keer benoemd worden dat zowel AZ in de competitie als Ajax in de EL geen prijzen hebben gepakt waarbij de nadruk expliciet op dat laatste gelegd wordt. Maar er wordt nergens, even los van je standpunt, de nuance gezet dat AZ met nog 9 wedstrijden te gaan op 2 punten na het puntenaantal van vorig seizoen heeft geëvenaard, dat AZ in theorie bijvoorbeeld never nooit kampioen zou kunnen worden en het feit dat Ajax in nog geen miljoen jaar als mogelijke winnaar van de EL werd getipt. En ook in deze post kan het contrast niet groter, namelijk enerzijds categorie Guardado uiteenzetten tegenover anderzijds categorie 18 t/m 20 jarige talentjes, iets wat overigens van mij betreft al de gehele tijd gebeurd door potentie expliciet te specificeren als "jong grut" en "8 toptalenten". Terwijl er tussen die 18 t/m 20 jarige talentjes en categorie Guardado nog een heel grijs gebied zit.

PSV heeft afgelopen periode een dramatisch seizoen achter de rug gehad. In 26 wedstrijden, zonder het vorig seizoen meegenomen, heeft geen enkele trainer de capabiliteit gehad om de ploeg überhaupt maar enigszins tactisch op de rit te kunnen krijgen. Dat PSV versterkingen nodig heeft of eventueel anders geformuleerd meerwaarden? Daar bestaat geen twijfel over. Maar die meerwaarden hoeven per definitie niet per se ervaren spelers uit de categorie Guardado te zijn. Er wordt van mij betreft dan nu ook een beeld geschetst alsof dit de enigste goede categorie aankopen zijn en dat juist het gebrek hieraan een van de primaire redenen voor afgelopen seizoen is. En dat is (mijn mening) alles behalve correct.
Ykhim schreef:
16 mei 2020, 05:46
Mensen die nu gaan roepen dat we nog een 21-jarig talent moeten halen voor achterin of op het middenveld snappen het volgens mij niet helemaal. Dan zie je gewoon het grootste probleem van PSV over het hoofd.
Ykhim schreef:
16 mei 2020, 07:52
Maar de problemen die er zijn ga je niet oplossen door nog meer jonge talenten te halen.
Het primaire, secundaire, tertaire, etc. probleem zit hem namelijk in het feit dat er jaren lang tactisch maar wat aangekloot wordt, met afgelopen seizoen als hoogtepunt. Enfin, dat ik hoef jou uiteraard niet verder uit te leggen, maar dat is wel specifiek de reden waarom ik AZ of bijvoorbeeld de EL campagne van Ajax zulke interessante voorbeelden vind. Want die teams laten stuk voor stuk zien dat vanuit een goed uitgewerkte tactische opvatting ploegen uitstekend tot zelfs bovengemiddeld kunnen presteren, ongeacht de invulling van de basiself en het daarbij inzetten op potentie om de lijn door te trekken naar de huidige discussie. En uiteraard zijn er de nodige nuances vereist (deze discussie is namelijk sowieso complexer dan geschetst wordt), vanuit beide perspectieven welteverstaan. Geen enkele van deze ploegen bevatten uiteraard 8 supertalenten van 18~20 jaar en meerwaarde is inderdaad een cruciale factor bij deze ploegen, zoals dat bij elke ploeg het geval hoort te zijn. Alleen opmerkelijk genoeg, en daarmee is niet mijn bedoeling om het zwart/wit te maken voor het geval het zo overkomt, zijn de meerwaarden bij deze voorbeelden slechts beperkte spelers uit de categorie Guardado, Van Ginkel, Van Aanholt, etc. Ook het Red Bull Salzburg concern is een relevant voorbeeld.

Terug relaterend aan de prangende vraag: welke categorie spelers heeft PSV nodig op de transfermarkt? Ja, PSV heeft, zoals in mijn vorige post aangegeven een absolute vedette / grote naam nodig (liefst in de as toch wel). Zijn even puur theoretisch Van Ginkel, Van Aanholt en een centerback uit de categorie Moreno (ik neem aan dat jij dat soort spelers bedoelt) aan het einde van de window PSV'er? Dan hoor je mij zeker niet klagen en dan heeft PSV erg goede zaken gedaan. Maar vanuit bovengeschetste opinie, namelijk als PSV eindelijk kan voldoen aan een goede tactische speelwijze (en ja, PSV heeft daar nu de bewezen coach voor), kan dat van mij betreft ook Van Aanholt en een talentvolle centerback vergelijkbaar met een speler als Lyanco zijn. En daarbij zet PSV inderdaad in op potentie (niet het jonge "grut" van 18~20), koestert het wat mij betreft ook de opinie dat de gewenste versterkingen meerwaarde moeten hebben en heeft het daarnaast een selectie waarmee het een goed seizoen kan draaien.

Dat gezegd hebbende, denk ik niet dat we het met elkaar eens gaan worden, deels door de kort benoemde complexiteit die deze discussie onbewust met zich mee brengt. En dat is geen ramp, ik wil ook zeker niet de discussie afkappen, alleen wil ik op voorhand wel aangeven dat er opgepast moet worden dat dit niet gaat uitlopen tot een typische ping pong discussie, zoals de manier waarop deze discussie eigenlijk bijna altijd wel wordt gevoerd. Enfin, dat wou ik even kwijt. Verder chapeau dikgedrukt voor je laatste post uiteraard!
Why do we pray, cry, kiss or dream with our eyes closed?
Because most beautiful things in life are not seen but only felt by heart.

Menno1
Vedette
Clubvoorkeur:
Has thanked: 423 times
Been thanked: 707 times

Bericht door Menno1 » 19 mei 2020, 05:24

Goede post Ykhim. Ik wil die Soteldo wel. Lijkt me wel grappig om een speler te hebben die door de benen van Daley Blind rent. :)

Die Veron oogt inderdaad wel erg goed; bal aan het touwtje. Toch jammer als je ziet dat hij 22.5 miljoen waard is en dat de prijs is die we voor Bruma en Doan hebben neergelegd. En ja, misschien mag je zo niet vergelijken, maar geld is geld: liever zoveel uitgeven aan 1 absolute topper in de dop, dan 2 net/helemaal niet spelers.

Pepe oogde ook wel aardig, al begrijp ik de interesse niet helemaal. Maar zo werd PSV toch al gelinkt aan aanvallers voordat de corona crisis uitbrak. Misschien toch de verwachting dat Ihattaren en/of Malen vertrekt?

Overigens zeg je enkele keren dat PSV spelers volgt. Hoe weet je dat?

ruuddevil
Vedette

Bericht door ruuddevil » 19 mei 2020, 07:47

Pepe wordt de favoriet van Johan Derksen. Net als Lozano tikt ie net de bal weg waarna de overtreding volgt. Interessante speler, misschien dat de prijs nu interessant wordt.

Sensation
Internationale topspeler

Bericht door Sensation » 19 mei 2020, 08:28

Ykhim schreef:
19 mei 2020, 01:22
Een shitload aan heerlijke spelers
Thank you thank you! Peglow hadden we idd al een besproken, ik zal zo nog even het hele rijtje Braziliaanse talenten wat ik destijds met jou besproken heb hier posten. Donelli heerlijke keeper maar helaas mag hij nog niet :( Als we Pepê, Peglow en Thuler toch eens konden halen. Oja en Balerdi natuurlijk! Maargoed eerst focus op een middenvelder en linksback.

Hier ff het privé lijstje van mijn scouting richting @Ykhim toen we Peglow ook bespraken :mrgreen:

De 16-jarige Renyer van Santos. Ordinaire Braziliaanse goaltjesdief met een prima techniek. Hij schijnt 1.74 te zijn wat toch niet bijster groot is maar in het filmpje lijkt hij veel voordeel van zijn fysiek te hebben. Wellicht dat dat in de toekomst voor problemen in zijn speelstijl gaat zorgen.

De 17-jarige Gabriel Paulista van Corinthians. Doet me qua passeeracties en manier van lopen erg aan onze Mo denken. Heerlijke buitenspeler met geweldige passeeractie

Lastig te beoordelen want twee jaar oud filmpje en t ventje is nu pas 15 maar toch, Victor Hugo van Flamengo. Wat een fucking fenomenale traptechniek, maar ook wat een inzicht al op die leeftijd!

RIO
Nationale topspeler

Bericht door RIO » 19 mei 2020, 09:20

Nogmaals, mooie lijstjes van Ykhim en Sensation. Geniet er van om jullie notes te lezen.

Ben zelf erg fan van Balerdi, moderne en machtige verdediger. Zie ik persoonlijk iets liever dan Lyanco. Misschien stiekem een ruil doen met Baumi.
Mo money, Mo honey

RIO
Nationale topspeler

Bericht door RIO » 19 mei 2020, 09:21

Grappig trouwens die Soteldo, echt een dwerg idd als je naar hem kijkt. Erg leuke speler om naar te kijken. Mooie voornaam ook, doet me denken aan onze ouwe Peruviaanse kanjer.
Mo money, Mo honey

Sensation
Internationale topspeler

Bericht door Sensation » 19 mei 2020, 09:22

RIO schreef:
19 mei 2020, 09:20
Nogmaals, mooie lijstjes van Ykhim en Sensation. Geniet er van om jullie notes te lezen.

Ben zelf erg fan van Balerdi, moderne en machtige verdediger. Zie ik persoonlijk iets liever dan Lyanco. Misschien stiekem een ruil doen met Baumi.
Ik ook! Kende hem alleen vanwege zijn nogal forse transfersom bij zijn transfer naar Dortmund maar toen Ykhim hem eens in PB noemde en ik zijn filmpjes zag beviel hij mij erg! Zeer allround!

RIO
Nationale topspeler

Bericht door RIO » 19 mei 2020, 09:29

En ja er was serieus contact enkele weken geleden. Niet zeker wat de status nu is maar Balerdi moet iets anders proberen want anders komt ie niet aan de bak.
Mo money, Mo honey

Ardbeg
Internationale topspeler
Clubvoorkeur: PSV Eindhoven
Has thanked: 56 times
Been thanked: 436 times

Bericht door Ardbeg » 19 mei 2020, 10:30

@Ykhim en @Sensation interessant om weer te zien! Het zal me benieuwen wat er bij komt. Ik hoop echt dat er ineens ook een een buitenkansje voor op het middenveld zich presenteert en rond komt.

ShovingNE2
Site Admin
Has thanked: 314 times
Been thanked: 1465 times

Bericht door ShovingNE2 » 19 mei 2020, 11:47

Nu worden Calderon en Macias genoemd in een deal richting PSV met Guti die de omgekeerde weg bewandeld.

Brael
Nationale topspeler
Has thanked: 111 times
Been thanked: 205 times

Bericht door Brael » 19 mei 2020, 11:52

Voorin liggen toch momenteel de prioriteiten niet. Met Rosario, Malen en Lammers hebben we 3 centrumspitsen in huis. Lijkt me dan ook geen betrouwbaar bericht.

ShovingNE2
Site Admin

Bericht door ShovingNE2 » 19 mei 2020, 11:57

Je hebt geen idee wat er speelt rond Malen natuurlijk. Rosario zal een tikfout zijn, al is het net de Frenkie van PSV inderdaad. :D

Brael
Nationale topspeler
Has thanked: 111 times
Been thanked: 205 times

Bericht door Brael » 19 mei 2020, 12:01

:mrgreen: Ik bedoelde Romero inderdaad.

Maar zowel qua positie als qua leeftijd/ervaring is dit niet direct wat we zoeken, lijkt me.

Ardbeg
Internationale topspeler

Bericht door Ardbeg » 19 mei 2020, 12:24

ShovingNE2 schreef:
19 mei 2020, 11:47
Nu worden Calderon en Macias genoemd in een deal richting PSV met Guti die de omgekeerde weg bewandeld.
Daar word ik niet echt enthousiast van, al moet ik zeggen dat ik Calderon niet ken. @Ykhim ?

ruuddevil
Vedette

Bericht door ruuddevil » 19 mei 2020, 12:25

ShovingNE2 schreef:
19 mei 2020, 11:47
Calderon is een linksback die ze deze winter hebben aangetrokken voor 7,2 mln volgens transfermarkt.

ShovingNE2
Site Admin

Bericht door ShovingNE2 » 19 mei 2020, 12:30

Ik hoop op Van Aanholt. If not: Rodriguez daar heel kort achter.

Ardbeg
Internationale topspeler

Bericht door Ardbeg » 19 mei 2020, 12:35

ShovingNE2 schreef:
19 mei 2020, 12:30
Ik hoop op Van Aanholt. If not: Rodriguez daar heel kort achter.
Ja ik ook, al denk ik dat PSV RR als nr 1 ziet

Ykhim
Vedette

Bericht door Ykhim » 19 mei 2020, 12:41

Heruone schreef:
19 mei 2020, 03:53
De discussie wordt wel degelijk zwart / wit gemaakt, want er moet in de afgelopen 3 pagina's een aantal keer benoemd worden dat zowel AZ in de competitie als Ajax in de EL geen prijzen hebben gepakt waarbij de nadruk expliciet op dat laatste gelegd wordt. Maar er wordt nergens, even los van je standpunt, de nuance gezet dat AZ met nog 9 wedstrijden te gaan op 2 punten na het puntenaantal van vorig seizoen heeft geëvenaard, dat AZ in theorie bijvoorbeeld never nooit kampioen zou kunnen worden en het feit dat Ajax in nog geen miljoen jaar als mogelijke winnaar van de EL werd getipt. En ook in deze post kan het contrast niet groter, namelijk enerzijds categorie Guardado uiteenzetten tegenover anderzijds categorie 18 t/m 20 jarige talentjes, iets wat overigens van mij betreft al de gehele tijd gebeurd door potentie expliciet te specificeren als "jong grut" en "8 toptalenten". Terwijl er tussen die 18 t/m 20 jarige talentjes en categorie Guardado nog een heel grijs gebied zit.
Ten eerste: je maakt de discussie zelf zwart/wit en dat zijn verder je eigen woorden, dus ik ga daar ook niet op in. Het is logisch dat je daar dan vervolgens zwart/wit-argumenten tegenover gaat krijgen. Je kan wel een miljoen nuances plaatsen bij het beleid van AZ, of dat van Ajax in 2017. Is overigens niet eens slecht hè: soms moet je het ook even zwart-wit stellen zodat mensen zich beter kunnen verplaatsen in het scenario dat je wil schetsen, bijvoorbeeld door Guardado te benoemen als meetlat voor een nieuwe potentiële aankoop. Is misschien niet realistisch, maar het werkt in zo'n discussie wel. Ik begrijp ook dat er tussen een joch als Stengs en een keizer als Guardado nog andere smaakjes zitten die ook prima kunnen leiden tot een landstitel (neem een 24-jarige de Jong toen hij hier kwam), maar dat is verder het punt niet. Iemand die hier in gesprek met anderen zo vaak hamert op discussieregels en de vorm van een gesprek, zou dat toch ook wel door moeten hebben, denk ik dan.
Het primaire, secundaire, tertaire, etc. probleem zit hem namelijk in het feit dat er jaren lang tactisch maar wat aangekloot wordt, met afgelopen seizoen als hoogtepunt.
Ja, deze uitspraak had ik wel van jou verwacht. En dat is ook precies het probleem met deze discussie: je hanteert daarin zo'n dunne lens en wel die van de tactiek, om daarmee te proberen het probleem bloot te leggen. Het tactische aspect is echter maar een deel van het probleem, niet hét probleem zelf. Het is zelfs maar een enkel deel van het uiteindelijke presteren op het veld. Je zou er goed aan doen een meer holistische visie los te laten als je de problemen van de club analyseert. Dan zou je ook zien dat er veel meer mis is gegaan dan alleen het tactische plan, zeker in het tijdperk onder onze vorige trainer. People-management, aankoopbeleid, inrichten van de selectie (met name qua karakter) en staf, dat soort dingen. Je kan zelfs zo ver gaan dat je de medische staf kan bekritiseren. Punt is: dat zijn in elk geval randvoorwaarden om te kunnen presteren. Op van Bommel valt heel veel aan te merken, maar je kan moeilijk ontkennen dat het ontbreken van een linksback van niveau à la Rodríguez en het ontbreken van een scorende middenvelder hem het werk niet makkelijker hebben gemaakt, al had hij het uiteraard ook niet zo bont hoeven maken als hij nu deed.

Je haalt AZ, Ajax 2017 en het RB-concern naar voren, maar zij doen/deden veel meer dingen goed dan alleen het tactische, denk aan zaken die ik net opnoemde. Het Red Bull-concern is in allerlei landen een succes omdat zij een duidelijke strategie hebben van hoe je een club leidt, iets dat verder gaat dan alleen het tactische. Het gaat om het leggen van een fundament waarop je kunt bouwen. Kijken we dan naar AZ, dan zie je dat daar al jaren geleden de jeugdopleiding is aangepast, dat het invullen van de selectie een beter idee bevatte en dat ze een prima staf hebben samengesteld, met mannen die ook wat weten over people management.
En daarbij zet PSV inderdaad in op potentie (niet het jonge "grut" van 18~20), koestert het wat mij betreft ook de opinie dat de gewenste versterkingen meerwaarde moeten hebben en heeft het daarnaast een selectie waarmee het een goed seizoen kan draaien.
Het is ook een denkfout om je puur te richten op leeftijd. Het gaat om de combinatie van ervarenheid en meerwaarde, en met name die eerste slaat gewoon op het meegemaakt hebben van relevante situaties, bij voorkeur het spelen om de prijzen en weten wat je moet doen als het een keer lastig wordt op de weg daarnaartoe. Luuk de Jong heeft dat meegemaakt bij Twente, maar kreeg ook harde lessen in topvoetbal in Duitsland en Engeland. Hij was bovendien dermate goed dat hij zich niet alleen met zichzelf bezig hoefde te houden, een rol die door de jaren heen steeds groter werd. Dat soort spelers moet je halen en dat kan inderdaad ook een ander zijn dan alleen Guardado. Maar wat er niet moet gebeuren is dat er zomaar wat leuke spelers worden gehaald, zoals Doan of Thomas. Daar schiet je straks helemaal niks mee op. Verder mag hierin ook de rol van karakter niet onderbelicht blijven. Types als Dumfries dus. Mensen die even opstaan en de ploeg de weg wijzen als het even niet loopt op zaterdagavond in Venlo, of zondagmiddag in Arnhem.
Menno1 schreef:
19 mei 2020, 05:24
Pepe oogde ook wel aardig, al begrijp ik de interesse niet helemaal. Maar zo werd PSV toch al gelinkt aan aanvallers voordat de corona crisis uitbrak. Misschien toch de verwachting dat Ihattaren en/of Malen vertrekt?

Overigens zeg je enkele keren dat PSV spelers volgt. Hoe weet je dat?
Ik begreep dat PSV helemaal niet de intentie heeft om Malen voor pakweg 25 miljoen te verkopen. Clubs mogen daar de hoofdprijs voor neerleggen en het is de vraag of dat gaat gebeuren. Ik begreep ook dat Ihattaren gewoon gaat bijtekenen als de tijd daar is, maar hij zou gewoon kunnen vertrekken. Dat is toch een van de grootste talenten in Europa op dit moment.

Verder hoort een mens natuurlijk weleens wat. Ik spreek ook gewoon af en toe met de Elfrink van Botafogo, of met de Ailon van Corinthians. Heel informeel verder, maar dan hoor je zo nu en dan ook waarvoor PSV op bezoek is bij bepaalde clubs.
Ardbeg schreef:
19 mei 2020, 12:24
Daar word ik niet echt enthousiast van, al moet ik zeggen dat ik Calderon niet ken. @Ykhim ?
Aardige speler wel, maar mag de veters van van Aanholt en Rodríguez nog niet strikken. Ik denk dat PSV er daarom niet happig op zal zijn, maar toch leuk als je dit soort geruchten hoort. Als ze op waarheid gebaseerd zijn, dan geeft dat wel aan hoe graag Chivas onze Gutiérrez wil halen.

Plaats reactie