Welkom aan alle gasten. Meepraten over PSV? Maak een account aan!

Interessante spelers voor PSV

Bespreek hier alle inkomende PSV-transfers, gewenste transfers en transfergeruchten.
Plaats reactie
RIO
Nationale topspeler
Clubvoorkeur: PSV
Has thanked: 136 times
Been thanked: 293 times

Interessante spelers voor PSV

Bericht door RIO » 19 mei 2020, 13:22

Vraag me dan af wie die geruchten de wereld inslingert. Als ze Guti willen dan moeten ze betalen. Cash is king.
Mo money, Mo honey

Ardbeg
Internationale topspeler
Clubvoorkeur: PSV Eindhoven
Has thanked: 56 times
Been thanked: 436 times

Bericht door Ardbeg » 19 mei 2020, 13:40

RIO schreef:
19 mei 2020, 13:22
Vraag me dan af wie die geruchten de wereld inslingert. Als ze Guti willen dan moeten ze betalen. Cash is king.
Er zal vast een kern van waarheid in zitten. Chivas weet vast wel dat PSV een linksback nodig heeft. PSV zal hier niet voor gaan, lijkt me.

Jwoeloe
Site Admin
Has thanked: 43 times
Been thanked: 254 times

Bericht door Jwoeloe » 19 mei 2020, 17:47

Twee spelers ruilen tegen 1 van ons, dan sta je in ieder geval fijn in de onderhandelingen. Dan moeten ze Guti hoog inschatten. Nu nog in cash betalen graag. :)

ruuddevil
Vedette
Clubvoorkeur: PSV en Real Madrid
Has thanked: 659 times
Been thanked: 809 times

Bericht door ruuddevil » 19 mei 2020, 18:20

Willen ze Bruma misschien ruilen voor de rest van hun elftal?

Ykhim
Vedette
Has thanked: 389 times
Been thanked: 544 times

Bericht door Ykhim » 19 mei 2020, 18:40

Jwoeloe schreef:
19 mei 2020, 17:47
Twee spelers ruilen tegen 1 van ons, dan sta je in ieder geval fijn in de onderhandelingen. Dan moeten ze Guti hoog inschatten. Nu nog in cash betalen graag. :)
Chivas heeft geen cent te makken, vandaar deze geruchten waarschijnlijk.

Menno1
Vedette
Clubvoorkeur:
Has thanked: 423 times
Been thanked: 707 times

Bericht door Menno1 » 19 mei 2020, 20:58

ruuddevil schreef:
19 mei 2020, 18:20
Willen ze Bruma misschien ruilen voor de rest van hun elftal?
Of voor een taco en een chalupa?

TomPSV
Nationale topspeler
Has thanked: 252 times
Been thanked: 277 times

Bericht door TomPSV » 23 mei 2020, 09:17

Doen of niet? Van mij mag het.

DeBruyne
Bankzitter
Clubvoorkeur:
Has thanked: 68 times
Been thanked: 16 times

Bericht door DeBruyne » 23 mei 2020, 09:43

Nog 'maar' 28 jaar. Zou eventueel wel de nodige ervaring en kopkracht mee brengen

Jwoeloe
Site Admin
Has thanked: 43 times
Been thanked: 254 times

Bericht door Jwoeloe » 23 mei 2020, 09:46

Heeft ook snelheid om met ruimte in zijn rug te kunnen verdedigen. Ook niet onbelangrijk.

Mrs.Unibet
Lid 2e elftal
Clubvoorkeur:
Been thanked: 15 times

Bericht door Mrs.Unibet » 23 mei 2020, 10:08

No brainer.

Voormalig KG
International
Clubvoorkeur:
Has thanked: 10 times
Been thanked: 25 times

Bericht door Voormalig KG » 23 mei 2020, 10:27

Qua ervaring heeft hij maar sporadisch gespeeld sinds zijn vertrek bij PSV.
In het eerste seizoen 16/17 nog basisspeler tot een knieblessure die tot in het volgende seizoen oktober doorliep. Hierdoor zijn basisplek verloren en nooit terug veroverd, bij Schalke was het niet echt overtuigend.

Ik zou graag een andere ervaren verdediger zien, gewoon de rust bewaren. Wellicht komt er een type Moreno vrij. Dat is wel een ander niveau.
Komt goed

nilssonH
Site Admin
Clubvoorkeur:
Has thanked: 265 times
Been thanked: 319 times

Bericht door nilssonH » 23 mei 2020, 11:37

Ik zou er echt niet meer aan beginnen. Veel blessures gehad de laatste jaren en heeft ook al tijden geen basisplek meer bij toch niet de beste Duitse clubs. Dat kan alleen maar tegenvallen.

TomPSV
Nationale topspeler
Has thanked: 252 times
Been thanked: 277 times

Bericht door TomPSV » 23 mei 2020, 11:39

nilssonH schreef:
23 mei 2020, 11:37
Ik zou er echt niet meer aan beginnen. Veel blessures gehad de laatste jaren en heeft ook al tijden geen basisplek meer bij toch niet de beste Duitse clubs. Dat kan alleen maar tegenvallen.
Bij Mainz heeft ie wel een basisplaats. Speelt daar sinds de winterstop. Voor de winter ook 9 basisplaatsen bij Wolfsburg. Valt dit seizoen dus erg mee.

Thijs85
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 117 times
Been thanked: 222 times

Awards:

Bericht door Thijs85 » 23 mei 2020, 12:02

Tja, lang wachten in de hoop dat je nog beter kunt krijgen, is vaak een strategie geweest bij ons met verdedigers en op een paar successen na, heeft het ons vaak toch vooral disbalans gebracht. Bruma is gewoon een duidelijke stap vooruit tov Viergever en Schwaab en wie weet, kan Baumgartl naast zo iemand zich verder ontwikkelen. Ik zou het dus zeker wel doen als ik het voor het zeggen had en het ook past binnen passende vergoedingen qua transfer en salaris.

nilssonH
Site Admin
Clubvoorkeur:

Bericht door nilssonH » 23 mei 2020, 12:32

TomPSV schreef:
23 mei 2020, 11:39
Bij Mainz heeft ie wel een basisplaats. Speelt daar sinds de winterstop. Voor de winter ook 9 basisplaatsen bij Wolfsburg. Valt dit seizoen dus erg mee.
Maar Mainz is dan ook een degradatiekandidaat, waar Boetius één van de betere spelers is. Overigens zat ie vorige week ook daar op de bank.

Trixm
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 179 times
Been thanked: 154 times

Awards:

Bericht door Trixm » 23 mei 2020, 12:57

Hoeveel speelt hector moreno na het vertrek? Het zegt allemaal niet zoveel, de eredivisie is een hele andere league.
"If triangles had a god, they would give him three sides."

ShovingNE2
Site Admin
Has thanked: 314 times
Been thanked: 1465 times

Bericht door ShovingNE2 » 23 mei 2020, 13:01

Bruma speelt gewoon al het hele seizoen inderdaad. Wel blijven checken of argumenten nog kloppen hè? ;)

Afbeelding

nilssonH
Site Admin
Clubvoorkeur:

Bericht door nilssonH » 23 mei 2020, 13:18

Met 14 basisplaatsen in 26 Bundesliga wedstrijden speel je 'al het hele seizoen'? Maar vooruit, laten we zeggen dat ie veel speelt: waarom wordt ie dan verhuurd aan een mindere club in de winter? Toch niet omdat ie de pannen van het dak speelt. Of waarom zou een club als Schalke zijn optie tot koop niet hebben gelicht vorig seizoen?

ShovingNE2
Site Admin
Has thanked: 314 times
Been thanked: 1465 times

Bericht door ShovingNE2 » 23 mei 2020, 13:29

Dat Schalke met een omzet van 340 miljoen per jaar (3,5x zoveel als PSV) hoger mikt vind ik niet vreemd.

Voormalig KG
International
Clubvoorkeur:

Bericht door Voormalig KG » 23 mei 2020, 13:37

Beste Shoving,

Eens, altijd een background check. Het viel mij dit seizoen juist op dat hij niet alles speelde.

Eind september heeft hij een basisplaats gekregen, daarvoor zaten 5 wedstrijden zonder speelminuten.
Van 7 december tot 8 februari geen wedstrijden, dat leek mij een meer dan flinke winterstop.

Even een extra check op Transfermarkt.de:
Zo te zien 2x zonder speelminuten bij de wedstrijd selectie en 3x niet opgenomen in de wedstrijdselectie voordat hij vertrok naar Mainz. Daar heeft hij nog 2 wedstrijden moeten toekijken, waaronder de eerste wedstrijd sinds de lockdown zat hij op de bank. Ten faveure van St Juste onder andere.

Hij heeft dit seizoen 14 basisplekken en 12 wedstrijden tot nu toe gemist.
Nog 8 wedstrijden te gaan, hij heeft ongeveer 55% van de wedstrijden gespeeld dit seizoen.
Komt goed

Heruone
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 75 times
Been thanked: 89 times

Bericht door Heruone » 24 mei 2020, 02:54

Ykhim schreef:
19 mei 2020, 12:41
Is overigens niet eens slecht hè: soms moet je het ook even zwart-wit stellen zodat mensen zich beter kunnen verplaatsen in het scenario dat je wil schetsen, bijvoorbeeld door Guardado te benoemen als meetlat voor een nieuwe potentiële aankoop. Is misschien niet realistisch, maar het werkt in zo'n discussie wel. Ik begrijp ook dat er tussen een joch als Stengs en een keizer als Guardado nog andere smaakjes zitten die ook prima kunnen leiden tot een landstitel (neem een 24-jarige de Jong toen hij hier kwam), maar dat is verder het punt niet.
Dat is juist wel het punt. Want die "smaakjes" worden naar mijn mening bewust geheel buiten beschouwing gelaten, ook wanneer die juist wel (kort) ter sprake worden gebracht. Guardado, Van Ginkel, Rodriguez, etc. (noem ze allemaal maar op) als meetlat gebruiken is per definitie niet het probleem. Integendeel zelfs, het probleem is wat er tegenover gezet wordt. Het is evident dat een bepaalde categorie spelers niet interessant is, maar juist daarop komt steeds maar weer de nadruk te liggen, ook nadat benoemd wordt dat dergelijke spelers in het licht van de discussie niet interessant zijn.
Ykhim schreef:
Het is ook een denkfout om je puur te richten op leeftijd.
Ik vind het vooral komisch dat jij dit verwijt er nu in slingert, aangezien in de verschillen tussen al jouw vergelijkingen, m.b.t. de categorie potentie t.o.v. de door jou zo graag gebruikte meetlat Guardado, de factor leeftijd opmerkelijk genoeg bewust een hele grote rol speelt. Waarom ligt er continue de nadruk op die specifieke categorie toptalenten die opmerkelijk genoeg vrijwel allemaal 18~20 jaar zijn? De gehele discussie zou wat mij betreft überhaupt moeten gaan over dat grijze gebied er tussen. Maar enfin, genoeg gewijs, gezeur en geblabla daarover.
Ykhim schreef:
(...) Op van Bommel valt heel veel aan te merken, maar je kan moeilijk ontkennen dat het ontbreken van een linksback van niveau à la Rodríguez en het ontbreken van een scorende middenvelder hem het werk niet makkelijker hebben gemaakt, al had hij het uiteraard ook niet zo bont hoeven maken als hij nu deed.

Je haalt AZ, Ajax 2017 en het RB-concern naar voren, maar zij doen/deden veel meer dingen goed dan alleen het tactische, denk aan zaken die ik net opnoemde. Het Red Bull-concern is in allerlei landen een succes omdat zij een duidelijke strategie hebben van hoe je een club leidt, iets dat verder gaat dan alleen het tactische. Het gaat om het leggen van een fundament waarop je kunt bouwen. Kijken we dan naar AZ, dan zie je dat daar al jaren geleden de jeugdopleiding is aangepast, dat het invullen van de selectie een beter idee bevatte en dat ze een prima staf hebben samengesteld, met mannen die ook wat weten over people management.
Je kan anderzijds ook moeilijk beweren dat PSV onder Faber met een Rodriguez wel significant beter speelt t.o.v. onder Van Bommel. PSV wint opeens weer eens wat wedstrijden en daarmee is alles gezegd. Waarmee ik overigens geen punt wil maken in deze discussie, dat is slechts een weerwoord op jouw constatering.

Het issue is, zoals eerder aangegeven, dat deze discussie zo complex is dat er per definitie niet per se een goed of slecht antwoord is. Buiten al die potentiële factoren die jij al terecht benoemt, is er nog een scala aan variabelen die een rol kunnen spelen. En dat zijn inderdaad allemaal randvoorwaarden om te kunnen presteren. Maar hoe je het uiteindelijk ook wendt of keert, het tactische aspect is daarin altijd een hele invloedrijke deler. Of zoals ze in de wetenschap ook wel zo mooi zeggen: de beperkende factor. En klaarblijkelijk, vanuit het perspectief van deze discussie, hoeft dat niet eens zozeer het spelersmateriaal te zijn (uiteraard, hier kunnen weer duizenden nuances ingeknald worden).

Maar goed, volgens mij liggen we onbewust wel dicht op een lijn. PSV heeft versterkingen nodig, dat is duidelijk. En die versterkingen moeten ook aan een bepaald 'boodschappenlijstje' doen om het zomaar te noemen. Over de inhoud daarvan verschillen we wellicht op een paar vlakken van mening (al denk ik dat dat minder punten zijn dan dat het op moment lijkt), maar de essentie is iig duidelijk: spelers als Doan en Thomas zijn inderdaad goede nuttige spelers, die even terzijde wat mij betreft zeker mee kunnen op PSV niveau, enkel zijn het niet de types die PSV op het moment zoekt en die PSV verder gaan helpen (vanuit het beeld van de huidige selectie) om de stap vooruit te zetten. PSV zoekt een andere soort categorie spelers, waarmee dat wel kan. Daarmee lijkt het me dat alles is gezegd, tenzij jij nog graag de behoefte hebt om je zegje te doen ;)
Thijs85 schreef:
23 mei 2020, 12:02
Bruma is gewoon een duidelijke stap vooruit tov Viergever en Schwaab (...)
Gebaseerd op?
Why do we pray, cry, kiss or dream with our eyes closed?
Because most beautiful things in life are not seen but only felt by heart.

RIO
Nationale topspeler

Bericht door RIO » 24 mei 2020, 03:24

Dat is gebaseerd op de twee titels die hij heeft gepakt met ons maar totaal niet op wat ie daarna heeft laten zien. Ben in ieder geval niet onder de indruk. Moreno zou ik wel terug willen zien, Bruma en Rekik wat mij betreft niet.
Mo money, Mo honey

Ardbeg
Internationale topspeler
Clubvoorkeur: PSV Eindhoven
Has thanked: 56 times
Been thanked: 436 times

Bericht door Ardbeg » 24 mei 2020, 03:36

RIO schreef:
24 mei 2020, 03:24
Dat is gebaseerd op de twee titels die hij heeft gepakt met ons maar totaal niet op wat ie daarna heeft laten zien. Ben in ieder geval niet onder de indruk. Moreno zou ik wel terug willen zien, Bruma en Rekik wat mij betreft niet.
Moreno is gewoon klaar

RIO
Nationale topspeler

Bericht door RIO » 24 mei 2020, 04:14

Ja is ook klaar, net zoals Bruma. Maar je begrijpt m’n punt, een type Moreno is meer nodig dan een type Bruma.
Mo money, Mo honey

Voormalig KG
International
Clubvoorkeur:

Bericht door Voormalig KG » 24 mei 2020, 09:47

Ik hoop dat ze inderdaad actief op zoek gaan naar een type Moreno.
Die het niveau achterin substantieel omhoog trekt en de lat neerlegt voor de jongere Baumgartl en Obispo.
Nog steeds zie ik graag Van Aanholt en Van Ginkel komen.

Hopelijk lukt het JdJ om spelers als bijvoorbeeld Luckassen, Zoet die ontevreden zijn te verkopen.

Jammer dat Bruma en Doan niet renderen. Zij worden links en rechts ingehaald door grote talenten uit eigen jeugd: Ihattaren, Gakpo en het laatst toevoegen van Madueke. Het lijkt mij sterk dat er voor de eerste nog een club komt met een zak geld.

Doan zie ik overigens ook als mogelijke middenvelder in het systeem van Schmidt. Hij heeft debate om een steekpass te versturen en zijn afstandschot was goed bij Groningen. Helaas leek dit in het systeem onder van Bommel verboden om te mogen doen.

Het liefste zou ik een metamorfose op het middenveld aankomend seizoen zien. Guti wil nog niet weg en met een baggerseizoen als afgelopen jaar zal er helaas wel niemand komen.

Hendrix wordt door velen gezien als een ideale speler onder Schmidt. Het is een goede stofzuiger, was een talent uit eigen gelederen en hij voetbalde aardig tot goed mee aan de hand van de ervaren Guardado.
Toen Papi vertrok heeft hij bewust deze rol willen invullen en naar zich toegetrokken, sindsdien zie ik weinig verbetering. Hij is nooit veel beter geworden, dan de hardwerkende en erg fysieke jongenman die een duel niet schuwde naast Guardado. Hij is door ervaring en zijn verleden een leidende figuur in de kleedkamer zo lijkt mij, maar voetballend is hij te weinig van meerwaarde voor zijn positie. Mocht er een zak met geld komen dat marktconform is meteen doen.
Hetzelfde geldt voor mij voor Rosario die helemaal gebukt is gegaan onder het aanvoerderschap. Zijn onbevangen spel is helemaal verloren gegaan waardoor mensen veel kritiek hadden op deze nog steeds jonge speler. Hij moest naast Hendrix de lijnen uitzetten, hier liggen helaas zijn kwaliteiten niet. Waar hij in zijn eerste seizoen(eerste helft) regelmatig met strakke ballen vooruit op de spitsen het middenveld oversloeg en zo het spel versnelde. Is dit helemaal verdwenen uit het spel en leek hij soms bevangen van angst op het veld te staan. Wat natuurlijk naast de strijdlustige maar voetballend matige Hendrix extra opvalt.
Als er voor hem een marktconform bod komt zou ik daar ook niet voorgaan liggen. Deze man heeft veel potentie maar speelt al anderhalf seizoen met de handrem op zijn spel, waarbij er eigenlijk weinig tot geen glimpsen zijn van zijn fenomenale eerste helft van zijn eerste seizoen in PSV1.
Komt goed

Plaats reactie