Welkom aan alle gasten. Meepraten over PSV? Maak een account aan!

Interessante spelers voor PSV

Bespreek hier alle inkomende PSV-transfers, gewenste transfers en transfergeruchten.
Plaats reactie
BRAM046
International
Clubvoorkeur: PSV
Has thanked: 346 times
Been thanked: 76 times

Interessante spelers voor PSV

Bericht door BRAM046 » 23 jun 2020, 15:16

Noosa schreef:
23 jun 2020, 14:52
Ik lees net dat Strootman transfervrij mag vertrekken mij Marseille. IK zou hem wel een interessante optie vinden, maar volgens het artikel € 1,5mln per maand(!) verdienen. Als dat echt klopt is hij natuurlijk totaal niet haalbaar, tenzij hij 95% van zijn salaris wil inleveren.
Verkeerd gelezen , er staat Ligue 1 500.000 , dus 500.000 per maand :D

Marseille moet ten koste van alles geld besparen vanwege de benarde financiële situatie. Strootman verdient in
de Ligue 1 500.000 euro per maand, en heeft nog een contract tot de zomer van 2023. De clubleiding wil dus van hem af, en is bereid om van de transfersom af te zien.
WZPWZDB ;)

ruuddevil
Vedette
Clubvoorkeur: PSV en Real Madrid
Has thanked: 741 times
Been thanked: 900 times

Bericht door ruuddevil » 23 jun 2020, 15:42

Nooit aan beginnen Strootman. Na de blessure geen schim meer van de speler die hij was.

Paco Casal
Nationale topspeler
Clubvoorkeur: Eindhoven Football Casuals
Has thanked: 178 times
Been thanked: 153 times

Bericht door Paco Casal » 23 jun 2020, 15:43

Die is nog trager dan Schwaab, man. Lekker wegblijven en al helemaal voor dat salaris.

Joenepsv
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 86 times
Been thanked: 194 times

Bericht door Joenepsv » 23 jun 2020, 15:46

Eens met bovenstaande. Strootman is over the hill.

Ren Höek
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 1711 times
Been thanked: 604 times

Bericht door Ren Höek » 23 jun 2020, 16:58

Mee eens.
Hij was een geweldige speler totdat zijn knie aan gort ging, daarna heeft hij helaas zijn eerdere hoge niveau nooit meer gehaald. Als we toch een kniepatiënt halen, dan moet dat Van Ginkel zijn.

Menno1
Vedette
Clubvoorkeur:
Has thanked: 486 times
Been thanked: 749 times

Bericht door Menno1 » 23 jun 2020, 17:20

Hoe haal je het als club in je hoofd om Strootman een 5 jaar salaris te geven a 6 miljoen per jaar. Holy moly zeg.

J.B.
Legende
Clubvoorkeur: Broodje Smos
Has thanked: 1519 times
Been thanked: 874 times

Bericht door J.B. » 23 jun 2020, 17:24

Ren Höek schreef:
23 jun 2020, 16:58
Mee eens.
Hij was een geweldige speler totdat zijn knie aan gort ging, daarna heeft hij helaas zijn eerdere hoge niveau nooit meer gehaald. Als we toch een kniepatiënt halen, dan moet dat Van Ginkel zijn.
Ik vond m bij PSV ook niet echt super. Nooit echt fan van geweest van Strootman.
Triplets, it`s all about Triplets..

TomPSV
Nationale topspeler
Has thanked: 271 times
Been thanked: 295 times

Bericht door TomPSV » 23 jun 2020, 17:30

Ik vond Strootman geweldig bij PSV. We hadden echter wel een onsympathiek middenveld op een gegeven moment: Bommel, Strootman en Toivonen.

J.B.
Legende

Bericht door J.B. » 23 jun 2020, 17:34

TomPSV schreef:
23 jun 2020, 17:30
Ik vond Strootman geweldig bij PSV. We hadden echter wel een onsympathiek middenveld op een gegeven moment: Bommel, Strootman en Toivonen.
Oja, da`s waar. Strootman zou de nieuwe Bommel worden. Was ook een beetje het probleem, 2 Bommels in een team dat werkt niet echt. En Toivonen was geen middenvelder ook.

El Sordo
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 495 times
Been thanked: 537 times

Bericht door El Sordo » 23 jun 2020, 17:36

Ik weet niet wie van jullie de Italiaanse en daarna de Franse competitie op de voet heeft gevolgd, maar Strootman heeft de laatste twee seizoenen bij Marseille (resp. 2e en 5e positie) en de twee daarvoor bij Roma (resp. 6e en 3e positie én halve finale CL) vrijwel altijd basis gestaan en in die jaren ook weinig last gehad van blessures.

We kunnen allemaal wel heel hard roepen dat hij over the hill zou zijn, maar is hier ook iemand die hem heeft gevolgd en daar daadwerkelijk iets zinnigs over kan zeggen?
Laatst gewijzigd door El Sordo op 23 jun 2020, 17:40, 1 keer totaal gewijzigd.

Ykhim
Vedette
Has thanked: 516 times
Been thanked: 665 times

Bericht door Ykhim » 23 jun 2020, 17:37

Ik wilde net zeggen inderdaad. Meen dat Strootman toch wel gewaardeerd werd bij Marseille, toch ook gewoon nummer 2 van Frankrijk geworden. Is ook nog steeds International.

Of je er je salaris aan moet uitgeven is een goeie vraag, maar ik ben wel benieuwd naar zijn stats van de afgelopen tijd.
''Visie overwint tegenslag'' - Toon Gerbrands, 16 juni 2020

''Mijn visie doet er niet echt toe'' - Mercer, het hele jaar door

RIO
Nationale topspeler
Has thanked: 155 times
Been thanked: 352 times

Bericht door RIO » 23 jun 2020, 17:41

Koeman zweert bij hem (als reserve) en García hetzelfde. Is redelijk heel gebleven en een gewaardeerde kracht. Als je het hebt over leiderschap dan is Strootman wel een natuurlijke leider. Of ie in het spel past of voldoet aan het profiel ‘motor’ weet ik niet, hij scoort niet veel, maar tis voor Nederlandse begrippen een klasbak.
Mo money, Mo honey

J.B.
Legende

Bericht door J.B. » 23 jun 2020, 17:41

El Sordo schreef:
23 jun 2020, 17:36
Ik weet niet wie van jullie de Italiaanse en daarna de Franse competitie op de voet heeft gevolgd, maar Strootman heeft de laatste twee seizoenen bij Marseille (resp. 5e en 2e positie) en de twee daarvoor bij Roma (resp. 6e en 3e positie én halve finale CL) vrijwel altijd basis gestaan en in die jaren ook weinig last gehad van blessures.

We kunnen allemaal wel heel hard roepen dat hij over the hill zou zijn, maar is hier ook iemand die hem heeft gevolgd en daar daadwerkelijk iets zinnigs over kan zeggen?
Niet op de voet, maar wel bij Oranje natuurlijk, en daar is ie terecht uit de basis verdwenen. Ik kan niet zeggen dat ie daar nu een onuitwisbare indruk heeft gemaakt.

RIO
Nationale topspeler
Has thanked: 155 times
Been thanked: 352 times

Bericht door RIO » 23 jun 2020, 17:42

Roma volg ik op de voet dus heb veel gezien van de club. Hij en Naingolan samen op het middenveld was beestachtig.
Mo money, Mo honey

Noosa
Regelmatige invaller
Clubvoorkeur:
Has thanked: 16 times
Been thanked: 10 times

Bericht door Noosa » 23 jun 2020, 17:53

BRAM046 schreef:
23 jun 2020, 15:16
Noosa schreef:
23 jun 2020, 14:52
Ik lees net dat Strootman transfervrij mag vertrekken mij Marseille. IK zou hem wel een interessante optie vinden, maar volgens het artikel € 1,5mln per maand(!) verdienen. Als dat echt klopt is hij natuurlijk totaal niet haalbaar, tenzij hij 95% van zijn salaris wil inleveren.
Verkeerd gelezen , er staat Ligue 1 500.000 , dus 500.000 per maand :D

Marseille moet ten koste van alles geld besparen vanwege de benarde financiële situatie. Strootman verdient in
de Ligue 1 500.000 euro per maand, en heeft nog een contract tot de zomer van 2023. De clubleiding wil dus van hem af, en is bereid om van de transfersom af te zien.
Haha, ik zie het nu. Dat is trouwens nog steeds een veel te groot verschil...

Ren Höek
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 1711 times
Been thanked: 604 times

Bericht door Ren Höek » 23 jun 2020, 18:42

El Sordo schreef:
23 jun 2020, 17:36
Ik heb gezegd dat hij na zijn zware knieblessures minder goed was dan daarvoor.
Zijn knie is ook niet 100%, wat logisch is na 3 stevige operaties in 1,5 jaar tijd.

Hij heeft wat dat betreft nog verrassend veel gespeeld bij zijn clubs en deed dat vrij aardig. In Oranje viel hij vooral tegen, al was zijn laatste wedstrijd (meen ik) ineens een hele goede.

Hij zal goed genoeg zijn voor PSV, hij is erg ervaren en een echte leider. Maar zijn knie is een zwak punt en dat wordt niet beter met de jaren. En zijn salaris is gigantisch, ook een belangrijke reden dat hij mag vertrekken bij Marseille. Volgens mij mocht hij daar vorig seizoen overigens ook al vertrekken en was men niet heel tevreden over hem, maar toen wilde geen enkele club zijn salaris overnemen.

Als ik het volgende artikel zo lees dan speelde Strootman dit seizoen prima als controleur centraal op het middenveld, als box-to-box speler in zijn 1e seizoen bij Marseille viel hij tegen. Dat lijkt hij fysiek niet meer aan te kunnen.
Die rol als controleur kan hij bij PSV ook invullen lijkt me, maar dan zal hij dermate veel salaris moeten inleveren dat ik het niet zie gebeuren.

https://nos.nl/collectie/13781/artikel/ ... -marseille

Heruone
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 98 times
Been thanked: 133 times

Bericht door Heruone » 23 jun 2020, 23:42

Strootman heeft dit seizoen 1400 minuten gemaakt in de Ligue 1 voor Marseille. Interessante stats m.b.t positie verkregen van Whoscored:

60.5 passes ondernomen per 90 min
85.6% passnauwkeurigheid
3.2 succesvolle longballs per 90 min
0.8 keypasses per 90 min
2.5 tackles won per 90 min
1.1 interceptions per 90 min
0.1 dispossessed per 90 min

https://www.whoscored.com/Players/35954 ... -Strootman

Van mij betreft zouden er geen twijfels hoeven te zijn over zijn kwaliteiten in vergelijking met het niveau van de ED / PSV. Kanttekening, ik heb hem amper zien spelen bij Marseille, dit is puur gebaseerd op stats. Als je op Ligue 1 niveau mee kan bij Marseille, dan ben je voor de ED hoogstwaarschijnlijk een sterspeler. Buiten evt. fitheid zou het grootste discussie punt wat mij betreft moeten zijn of PSV juist een dergelijke type speler nodig heeft.

Je middenveld is namelijk op het moment één van de grote aandachtspunten. PSV mist op het middenveld een spelmaker die het spel kan verdelen, versnellen en verplaatsen vanuit de eerste fase van je opbouw en tijdens omschakelingsmomenten laag op het veld. Daarnaast mist PSV ook loopacties zonder bal en looacties in de diepte wat voor dynamiek zorgt. En scorend vermogen vanuit het middenveld is een issue. Deze problemen los je uiteraard niet op met slechts één aankoop. Want op basis van de prestaties van afgelopen seizoen mis je eigenlijk zowel een hele goede zes als een hele goede acht. Daarin zal PSV zorgvuldige keuzes moeten maken, zeker met in het achterhoofd dat je jezelf ook op minimaal 2 andere posities (centerback en linksback) idealiter wilt versterken.

Is Strootman dan de meest ideale man? Wat mij betreft niet. Strootman is wel degelijk een speler die het spel kan versnellen en verleggen, maar het is anderzijds niet de speler die meer dynamiek in je middenveld kan brengen. Daar staat PSV juist echt om te schreeuwen, want een duo Rosario - Hendrix of Rosario - Guti is tot op heden echt veelte statisch. En dat gaat je nekken in het omzetten van omschakelingsmomenten en het benutten van positiespel. Je zoekt eigenlijk idealiter meer iemand die richting het type Thomas gaat. Met Strootman haal je naar mijn mening juist meer een directe concurrent voor de posities van Rosario, Sadilek en Hendrix. En hoewel sommige over die namen zouden kunnen twisten, zou dat niet de positie op het middenveld moeten zijn waar je prioriteit hoort te liggen.

Why do we pray, cry, kiss or dream with our eyes closed?
Because most beautiful things in life are not seen but only felt by heart.

Menno1
Vedette
Clubvoorkeur:
Has thanked: 486 times
Been thanked: 749 times

Bericht door Menno1 » 24 jun 2020, 00:47

Ben het er wel mee eens. Strootman zou zeker wat toevoegen, maar dan moet wel Rosario, Hendrix en/of Guti weg. Waar PSV echt behoefte aan heeft is een speler a la van Ginkel of Propper; die aanvallend veel meer brengt en meer goals.

Heruone
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 98 times
Been thanked: 133 times

Bericht door Heruone » 24 jun 2020, 01:40

Propper is eigenlijk ideaal inderdaad. Het is heel erg afwachten hoe Schmidt gaat spelen, maar het zal hoogstwaarschijnlijk een 4-2-3-1 of 4-2-2-2 zijn gebaseerd op zijn eerdere ploegen. Vanuit die opstellingen komen je twee centrale middenvelders heel beperkt in scoringspositie, maar hebben ze juist een cruciale rol in het creëren van kansen, bepalen van tempo, spel verleggen en het creëren / benutten van ruimtes en omschakelingsmomenten. Daarin zijn dribbels, dynamiek en tempo maken met bal zeker net zo'n belangrijke eigenschappen als een fluwele traptechniek en een fenomenaal inzicht. Idealiter heb je een mix daartussen en die ontbreekt op het moment sterk.

Ik blijf Nikola Moro wat dat betreft nog steeds een hele goede speler vinden, aangezien die beide in zekere zin wel kan brengen.

Edit:

Of om nog een andere leuke naam te gooien op dit late uurtje: Maximilian Eggestein. 23 jarige Duitser en fantastische middenvelder. Speelt op het moment bij Werder Bremen dat lijkt te gaan degraderen. Geen idee of hij daardoor opeens haalbaar wordt.

https://www.leftbackfootball.com/home/2 ... midfielder
Why do we pray, cry, kiss or dream with our eyes closed?
Because most beautiful things in life are not seen but only felt by heart.

ShovingNE2
Site Admin
Has thanked: 377 times
Been thanked: 1707 times

Bericht door ShovingNE2 » 24 jun 2020, 07:01

Over Strootman: qua blessures hoef je niet bang te zijn. Heeft al 3,5 jaar geen serieuze blessure gehad waardoor hij er lang uit lag. Dit was een meevaller toen ik dit opzocht, dacht dat hij nog steeds heel blessuregevoelig zou zijn.

Afbeelding

Strootman roept bij mij nare herinneringen op aan een klote jaar. Altijd janken en klagen bij de scheidsrechter. Altijd heel verongelijkt doen.

Over de stats:

Ik heb nagenoeg alle stats eens op Whoscored bekeken ten opzichte van andere spelers op zijn positie('s) en het is alles behalve indrukwekkend wat mij betreft. Volgens mij is er niet 1 stat te vinden waarin hij in de top 20 staat.

ruuddevil
Vedette

Bericht door ruuddevil » 24 jun 2020, 07:08

We hebben Strootman toch allemaal zien voetballen bij Oranje?

ShovingNE2
Site Admin

Bericht door ShovingNE2 » 24 jun 2020, 07:10

ruuddevil schreef:
24 jun 2020, 07:08
We hebben Strootman toch allemaal zien voetballen bij Oranje?
Ik kijk zelden Oranje. En als ik het kijk dan sta ik aan de toog en krijg ik maximaal de helft mee. Boeit me niet zo. Was hij goed? Was hij matig?

ruuddevil
Vedette

Bericht door ruuddevil » 24 jun 2020, 07:12

Hij was kut.

ShovingNE2
Site Admin

Bericht door ShovingNE2 » 24 jun 2020, 07:18

Strootman was Ajax? WTF???

PCGC
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 180 times
Been thanked: 403 times

Bericht door PCGC » 24 jun 2020, 09:24

Het is natuurlijk niet moeders mooiste...
Hij kijkt altijd alsof ie moet poepen, maar het lukt niet. Dat gevoel heb ik ook als ik naar ajax kijk.

Plaats reactie