Tactiek / Formatie

Hoe moet PSV spelen? Welke opstelling heeft de voorkeur. Welke spelers op welke positie?
Plaats reactie
Chucky
Bankzitter
Clubvoorkeur:
Has thanked: 17 times
Been thanked: 15 times

Tactiek / Formatie

Bericht door Chucky » 02 sep 2019, 09:52

Dat druk zetten is inderdaad een lachertje. Je ziet gewoon dat daar niet op wordt getraind. Poppetje A zet druk, wordt uitgekapt en dan begint poppetje B pas met rennen. Resultaat is dat iedereen niet 1 maar rustig 3/4 stappen te laat is, waardoor je zelfs tegen RKC wordt weggetikt.

Mark wil per se de extra rust benutten, maar qua energie is het er niet aan af te lezen.

Brael
Regelmatige invaller
Clubvoorkeur: PSV
Has thanked: 17 times
Been thanked: 46 times

Bericht door Brael » 03 sep 2019, 13:39

Nu de transferdeadline gesloten is, en we definitief weten met welke spelers we het t/m de winterstop moeten gaan doen, vond ik het wel weer eens tijd worden voor een nieuwe opstelling.
Achterin zit het redelijk in elkaar, en vind ik enkele poppetjes redelijk inwisselbaar. Zoet vs Unnerstall, Viergever vs Boscagli of Baumgartl vs Schwaab. Ik heb op linksback gekozen voor Lato, omdat ik hem aanvallend hoog heb zitten, en ik denk dat we dat goed kunnen gebruiken.
Het grote probleem is de opbouw van achteruit tot aan het middenveld, en dat heb ik opgelost door Ihattaren wat lager te laten spelen, zodat hij samen met Guti, Hendrix/Sadilek en de opkomende backs door het eerste verdedigende blok heen kan voetballen. Daarna kunnen de backs verder aansluiten en kunnen ook Ihattaren en/of Guti op de 10 opduiken, om samen met de 3 aanvallers het verschil te maken. Rosario mag wat mij betreft even op de bank plaatsnemen, maar kan ook de plek van Hendrix/Sadilek overnemen (moet hij wel zijn vorm van vorig seizoen terugvinden).
Voorin heb ik gekozen voor Mitroglou in de punt, omdat ik vind dat hij op die positie een paar dingen brengt die Malen niet heeft. Ik vind Mitroglou combinerend erg sterk, hij is erg rustig aan de bal, fysiek sterk, kopsterk en maakt makkelijk zijn doelpunt. Aanvallend spel via de zijkanten kan ook makkelijker beloond worden met een targetman als Mitroglou. Ook het Plan B (lange bal) is weer een werkbare optie, met Mitroglou voorin. Als de tegenstander hoog druk zet, kan de hoge bal richting Mitroglou meteen onze snelle buitenspelers aan het werk zetten. Malen is voor alle 3 de posities voorin wat mij betreft de eerste wisselspeler, aangezien ik Bergwijn en Bruma de betere buitenspelers vind.

Afbeelding

Plaats reactie