Onze aanval

Hoe moet PSV spelen? Welke opstelling heeft de voorkeur. Welke spelers op welke positie?
Heruone
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 198 times
Been thanked: 355 times

Onze aanval

Bericht door Heruone » 11 sep 2020, 11:01

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Menno1 schreef:
10 sep 2020, 21:10
Heruone schreef:
10 sep 2020, 19:43
Ik betwijfel of PSV het op die manier wilt / gaat invullen. Idealiter wil je als Lammers vertrekt nog gewoon een basiswaardige spits halen. Sterker nog, de kans is gewoon aanzienlijk dat de desbetreffende aankoop het spitsenkoppel met Malen in gaat vullen. En een type Luuk past gewoon niet binnen de speelwijze / speelvisie die Schmidt voor ogen heeft. Ja, het biedt je uiteraard meer mogelijkheden, zeker als je rond de 75 ~ 80 min nog 0-0 speelt op een lastige zaterdagavond. Maar ik denk persoonlijk dat PSV uiteindelijk om eerst genoemde reden toch meer naar een completere all round type spits zoekt.

Type Boadu, Malen of die Zehavi die al genoemd was.
Hebben we dat met Madueke al niet in huis? Ik zou die eigenlijk wel graag zien doorschuiven. Die jongen maakt een fantastische ontwikkeling door en is fysiek ook al ijzersterk.

Maar het zou ook kunnen verklaren waarom PSV interesse had in die jongen van Arsenal; alleen is die ook pas 19, dus niet zo gek veel verder dan Madueke. Wel een vergelijkbaar type speler als Malen zo te zien.
Maar Madueke gaat geen seizoen constant genoeg presteren hé. Dat moeten ze bij PSV ook realiseren. Als hij er bij wijze van straks 7 inschiet in zijn eerste seizoen ED (afhankelijk van de speeltijd) dan is dat al gewoon goed.

Plus, over beleidstechnisch te spreken. Haal je nu een passende spits, dan heb je sowieso je spitsenkoppel voor volgend seizoen al gereed, indien Malen vertrekt.
Why do we pray, cry, kiss or dream with our eyes closed?
Because most beautiful things in life are not seen but only felt by heart.

Heruone
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:

Bericht door Heruone » 11 sep 2020, 11:01

Menno1 schreef:
10 sep 2020, 21:10
Heruone schreef:
10 sep 2020, 19:43
Ik betwijfel of PSV het op die manier wilt / gaat invullen. Idealiter wil je als Lammers vertrekt nog gewoon een basiswaardige spits halen. Sterker nog, de kans is gewoon aanzienlijk dat de desbetreffende aankoop het spitsenkoppel met Malen in gaat vullen. En een type Luuk past gewoon niet binnen de speelwijze / speelvisie die Schmidt voor ogen heeft. Ja, het biedt je uiteraard meer mogelijkheden, zeker als je rond de 75 ~ 80 min nog 0-0 speelt op een lastige zaterdagavond. Maar ik denk persoonlijk dat PSV uiteindelijk om eerst genoemde reden toch meer naar een completere all round type spits zoekt.

Type Boadu, Malen of die Zehavi die al genoemd was.
Hebben we dat met Madueke al niet in huis? Ik zou die eigenlijk wel graag zien doorschuiven. Die jongen maakt een fantastische ontwikkeling door en is fysiek ook al ijzersterk.

Maar het zou ook kunnen verklaren waarom PSV interesse had in die jongen van Arsenal; alleen is die ook pas 19, dus niet zo gek veel verder dan Madueke. Wel een vergelijkbaar type speler als Malen zo te zien.
Maar Madueke gaat geen seizoen constant genoeg presteren hé. Dat moeten ze bij PSV ook realiseren. Als hij er bij wijze van straks 7 inschiet in zijn eerste seizoen ED (afhankelijk van de speeltijd) dan is dat al gewoon goed.

Plus, over beleidstechnisch te spreken. Haal je nu een passende spits, dan heb je sowieso je spitsenkoppel voor volgend seizoen al gereed, indien Malen vertrekt.

Voormalig KG
Meervoudig international
Clubvoorkeur:
Has thanked: 29 times
Been thanked: 55 times

Bericht door Voormalig KG » 12 sep 2020, 12:23

@Heruone heeft een goed punt hier.
Ook mag er dan extra gekeken worden naar spelers als Romero en Piroe.
Zien ze er wel of geen toekomst in en hierop anticiperen in het verkopen, verhuren of verlengen van het contract.

Jwoeloe
Site Admin
Clubvoorkeur: PSV
Has thanked: 70 times
Been thanked: 363 times

Bericht door Jwoeloe » 12 sep 2020, 12:31

Als je voor Lammers een vervanger hebt, kan je Piroe natuurlijk gewoon laten gaan. Gewogen en te licht bevonden. Romero zou ik er dit seizoen gewoon bijhouden. Als je 4 spitsen dan Malen, Madueke, Romero en die aankoop zijn, dan heb je daar gewoon een prima dubbele bezetting. Waarbij die aankoop gewoon een vrij ervaren speler moet zijn, anders is het allemaal wel heel jong en onervaren. Nog een jong talent is niet waar we voorin behoefte aan hebben. Zeker niet als Ihattaren en Gakpo er ook nog achter gaan spelen.

Voormalig KG
Meervoudig international
Clubvoorkeur:
Has thanked: 29 times
Been thanked: 55 times

Bericht door Voormalig KG » 12 sep 2020, 12:54

Zo ervaren was Lammers natuurlijk ook niet. Ik zou liever zien dat ze ipv het solely focussen op ervaring er een type spits als Lammers, die ook goed kan koppen, wordt terug gehaald. Een ander type spits dan we al hebben. Hopelijk wordt Romero alsnog een succesverhaal dat zou al veel oplossen.

ShovingNE2
Site Admin
Has thanked: 780 times
Been thanked: 2357 times

Bericht door ShovingNE2 » 12 sep 2020, 12:55

Jwoeloe schreef:
12 sep 2020, 12:31
Als je voor Lammers een vervanger hebt, kan je Piroe natuurlijk gewoon laten gaan.
Dat heeft PSV ook voorgesteld, maar Piroe wilde voor zijn kans gaan. Verder eens met Heruone.
.ShovingNE2 die dreigt weg te gaan is hetzelfde als Lammers, die dreigt een bal aan te nemen. Dat kan ie namelijk helemaal niet.

ruuddevil
Vedette
Clubvoorkeur: PSV en Real Madrid
Has thanked: 901 times
Been thanked: 1193 times

Bericht door ruuddevil » 12 sep 2020, 12:56

Ik zou Piroe verhuren, niet verkopen. Die staat er best goed op in het buitenland, als ie er bij pak hem beet Zwolle een paar in schiet dan brengt ie aardig wat op.

Jwoeloe
Site Admin
Has thanked: 70 times
Been thanked: 363 times

Bericht door Jwoeloe » 12 sep 2020, 13:02

Voormalig KG schreef:
12 sep 2020, 12:54
Zo ervaren was Lammers natuurlijk ook niet. Ik zou liever zien dat ze ipv het solely focussen op ervaring er een type spits als Lammers, die ook goed kan koppen, wordt terug gehaald. Een ander type spits dan we al hebben. Hopelijk wordt Romero alsnog een succesverhaal dat zou al veel oplossen.
We vragen ook niet om een kopie van Lammers. Met Lammers was er een gebrek aan ervaring, maar was er voorin geen ruimte om de selectie te versterken. Met het vertrek van Lammers ontstaat er dus een kans om met een aankoop specifieke eigenschappen/kwaliteiten aan de aanval toe te voegen die nu juist ontbraken. En dan heb ik het uiteraard over ervaring gepaard met kwaliteit als ik spreek over een ervaren spits.

Heruone
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:

Bericht door Heruone » 12 sep 2020, 13:23

Het probleem is inderdaad dat als je nu een weer een jonge talentvolle spits haalt, ik noem Macias, je qua doelpunten hoogstwaarschijnlijk weer een heel jaar achter de feiten gaat lopen (je hebt dan wel een sick team trouwens).

Wellicht komt PSV nu weer uit bij Alireza Jahanbakhsh. Die was eerder in de window al wel eens genoemd ;)

Afellay_Amrabat
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 439 times
Been thanked: 178 times

Bericht door Afellay_Amrabat » 12 sep 2020, 13:36

Is een bewezen doelpuntenmaker natuurlijk, jaartje huren zou prima zijn.

Fanatic-U-s
International
Has thanked: 68 times
Been thanked: 114 times

Bericht door Fanatic-U-s » 12 sep 2020, 13:45

Of als hij weer buiten de boot valt definitief overnemen.
Neunzig Minuten pro Spiel im Kampfmodus!

Siemen
Vaste waarde in elftal
Clubvoorkeur:
Has thanked: 35 times
Been thanked: 66 times

Bericht door Siemen » 18 sep 2020, 12:27

Onder de voorwaarde dat Zahavi de verwachtingen waarmaakt, heb je wel een mooie en zeer getalenteerde aanval zeg:

Malen, Zahavi, Romero als spitsen
Ihattaren, Gakpo, Madueke, Bruma voor de flankposities

In aanvallende potjes zou je Ihattaren naast Rosario kunnen zetten.

Juancho
Legende
Has thanked: 408 times
Been thanked: 672 times

Bericht door Juancho » 18 sep 2020, 12:29

En dan mis je nog Mauro, die tegen Groningen de voorkeur kreeg boven Ihattaren. Zonder gekheid, voorin/hangend aan de zijkanten ben je nu wel klaar:

SP 1: Malen/Romero
SP 2: Zahavi/Madueke

Links: Gakpo/Bruma
Rechts: Mauro/Ihatteren

El Sordo
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 757 times
Been thanked: 827 times

Bericht door El Sordo » 18 sep 2020, 12:38

Ik vermoed toch dat Mo vrij snel weer de voorkeur krijgt op rechts. Voorin kun je Madueke en Zahavi afwisselen. Ideaal.
Si yo fuera Jorrit Hendrix
Viviría como él

Plaats reactie