Tactiek / Formatie

Hoe moet PSV spelen? Welke opstelling heeft de voorkeur. Welke spelers op welke positie?
Heruone
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 187 times
Been thanked: 335 times

Bericht door Heruone » 13 sep 2017, 18:53

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Een middenveld met Rigo - Hendrix - Van Ginkel - Pereiro zou ik echt acute zelfmoord vinden.

Ten eerste is de bedoeling met een 4-4-2 dat je een vrije man creëert. Die man moet logischerwijs Pereiro zijn, aangezien hij het meeste gevaar kan stichten. Zowel qua kwaliteiten die hij heeft als qua positie. Dat gebeurd niet op het moment dat je juist zorgt dat Hendrix - Toornstra laat pakken, Van Ginkel - Vilhena en Pereiro - El Ahmadi. Rigo is dan de vrije man, enkel staat hij als '6' gepositioneerd. Daar heb je eigenlijk vrij weinig aan.

Ten tweede verwacht ik dat Rigo juist overlopen zal worden, zeker aangezien Rigo een spelmaker is en juist tegenover hem een loper genaamd Toornstra heeft staan. Dat is juist waar het misging in de Kuip vorig jaar. Guardado die Toornstra regelmatig heel veel vrijheid gaf.

En ten derde mis je stootkracht voorin. Je kan Feyenoord niet pijn doen op de plekken waar je dat wilt: de vleugels.

Ik denk dat dat drie cruciale aspecten zijn voor PSV die er mogelijk voor zouden zorgen dat PSV verliest tegen Feyenoord. Indien het deze opstelling / middenveld hanteert.
Why do we pray, cry, kiss or dream with our eyes closed?
Because most beautiful things in life are not seen but only felt by heart.

Tijn
International
Clubvoorkeur:
Has thanked: 5 times
Been thanked: 37 times

Bericht door Tijn » 13 sep 2017, 19:23

Daar ben ik het niet helemaal mee eens, maar ik snap je gedachte wel enigszins. Het ligt eraan hoe je het invult. Als je 4-4-2 zonder spits speelt dan heeft Botteghin bijvoorbeeld geen tegenstander en zal die zich behoorlijk ongemakkelijk gaan voelen in het veld. De backs hebben rugdekking idd, maar als je met lopende mensen kan gaan spelen hoeft dat geen heel groot probleem te zijn, zeker niet met de snelheid en het passeervermogen dat je hebt met Pereiro, Lozano en Bergwijn.

Verdedigend staat het een stuk dichter op elkaar, waardoor Toornstra ook minder zijn loopvermogen zal kunnen etaleren, mits je overneemt achterin en Isimat op Kramer staat heb je daar de ruimte om Rigo of Paal te ondersteunen. Arias en Isimat staan dan meer in de 1-op-1.

Rigo komt meer vrij in balbezit, tenzij Feyenoord gaat doorstappen en met meer ruimte in de rug gaat verdedigen, wat voor veel spelers buiten hen comfortzone is. Rigo vrij in balbezit, betekent iemand met een goede pass en inzicht die het spel kan gaan verdelen.

Om even terug te komen op je punt in het Cocu topic, de keuze die Cocu moet maken voor punt naar voren of punt naar achteren bij een 4-3-3. Als hij kiest voor Pereiro in de punt naar voren dan moet hij Hendrikx en Van Ginkel/Rosario daarachter opstellen en die moeten dan zorgen voor de verdedigende balans. Dan moeten ze dus echt anders gaan staan dan tot nu toe. Op deze manier is het niet echt kiezen voor een systeem, maar voor een verzameling spelers en word je bij vlagen weggetikt door elke redelijk voetballende ploeg.

Kies je voor de punt naar achteren, dan speelt Pereiro niet op het middenveld. In beide gevallen moeten spelers veel taakbewuster gaan spelen en hier zal veel meer op getraind moeten worden.

M.Delgado
Jeugdspeler
Clubvoorkeur: PSV
Has thanked: 2 times
Been thanked: 3 times

Bericht door M.Delgado » 14 sep 2017, 11:21

Ik heb het al vaker laten vallen maar ik denk dat het nieuwe systeem mogelijk wat makkelijker in te vullen valt dan wellicht gedacht, wel met de kanttekening dat het 4-3-3 PNA wordt.

--------------Zoet--------------
Arias-----Isimat----Obispo---Brenet/Paal
-----Luckassen----Hendrix----
--------- van Ginkel-----------
---Bergwijn---Locadia---Lozano

Ik zie Luckassen niet als CV, wel als verdedigende middenvelder, fysiek sterk, loopvermogen, door hem op te stellen ontzie je Hendrix meer en krijgt hij de ruimte om meer/beter op te bouwen. Van Ginkel wordt nu niet op zijn kwaliteiten benut, voor de goal is hij gevaarlijk, daar ligt zijn kracht. Momenteel moet hij mee opbouwen en aansluiten, het omschakelen is niet goed genoeg waardoor er veel te veel ruimte valt op het middenveld. Ook Pereiro zou op dit positie prima uit de voeten kunnen. Obispo heeft wellicht weinig ervaring maar erg veel kwaliteiten, linksbenig en opbouwend meer dan behoorlijk, ik zou het wel aandurven. Schuiven met Isimat-Schwaab en Luckassen is gedoemd te mislukken.

Een 4-4-2 zou ook een prima optie kunnen zijn.
pedal auf das Metall

Sensation
Internationale topspeler
Clubvoorkeur: Les Girls Girls Girls
Has thanked: 814 times
Been thanked: 612 times

Bericht door Sensation » 14 sep 2017, 11:28

M.Delgado schreef:Ik heb het al vaker laten vallen maar ik denk dat het nieuwe systeem mogelijk wat makkelijker in te vullen valt dan wellicht gedacht, wel met de kanttekening dat het 4-3-3 PNA wordt.

Ik zie Luckassen niet als CV, wel als verdedigende middenvelder, fysiek sterk, loopvermogen, door hem op te stellen ontzie je Hendrix meer en krijgt hij de ruimte om meer/beter op te bouwen. Van Ginkel wordt nu niet op zijn kwaliteiten benut, voor de goal is hij gevaarlijk, daar ligt zijn kracht. Momenteel moet hij mee opbouwen en aansluiten, het omschakelen is niet goed genoeg waardoor er veel te veel ruimte valt op het middenveld. Ook Pereiro zou op dit positie prima uit de voeten kunnen. Obispo heeft wellicht weinig ervaring maar erg veel kwaliteiten, linksbenig en opbouwend meer dan behoorlijk, ik zou het wel aandurven. Schuiven met Isimat-Schwaab en Luckassen is gedoemd te mislukken.

Eens, ik zie in Luckassen ook meer een CVM dan een CV. Daarom had ik ook graag een sterke CV erbij gezien in de transferperiode, dan had je sws deze tactiek kunnen spelen. Nu is het hopen dat Obispo goed genoeg is.
#SzoboszlaiForBallonD'Or

M.Delgado
Jeugdspeler

Bericht door M.Delgado » 14 sep 2017, 11:36

Dat is inderdaad afwachten, maar als er 1 moment is om daad bij het woord te voegen (de jeugd krijgt een kans) dan is het nu. Iedereen roept over grote talenten maar er zijn maar weinig echte kansen, zelfs niet bij een voorsprong die ruim genoeg is. Het vast blijven houden aan een statisch CV duo is vragen om (nog) meer problemen. Nood breekt wet, ook voor Cocu, zelfs voor Cocu.
pedal auf das Metall

SKERLA
International
Clubvoorkeur:

Bericht door SKERLA » 14 sep 2017, 12:19

M.Delgado schreef:Ik heb het al vaker laten vallen maar ik denk dat het nieuwe systeem mogelijk wat makkelijker in te vullen valt dan wellicht gedacht, wel met de kanttekening dat het 4-3-3 PNA wordt.

Bedoel je PNA en zet je de poppetjes in PNV, of zet je de poppetjes in PNV en noem je het PNA?
Eensch.

M.Delgado
Jeugdspeler

Bericht door M.Delgado » 14 sep 2017, 13:54

Goed gezien, het is verkeerd beschreven het is de PNV, mea culpa!
pedal auf das Metall

SKERLA
International
Clubvoorkeur:

Bericht door SKERLA » 14 sep 2017, 15:23

Ok, duidelijk. Van Ginkel zal beter zijn in deze rol dan in zijn huidige denk ik. Ik denk alleen dat met deze spelers MPNA nog beter zou zijn.
Eensch.

Heruone
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 187 times
Been thanked: 335 times

Bericht door Heruone » 14 sep 2017, 18:41

Tijn schreef:Daar ben ik het niet helemaal mee eens, maar ik snap je gedachte wel enigszins. Het ligt eraan hoe je het invult. Als je 4-4-2 zonder spits speelt dan heeft Botteghin bijvoorbeeld geen tegenstander en zal die zich behoorlijk ongemakkelijk gaan voelen in het veld. De backs hebben rugdekking idd, maar als je met lopende mensen kan gaan spelen hoeft dat geen heel groot probleem te zijn, zeker niet met de snelheid en het passeervermogen dat je hebt met Pereiro, Lozano en Bergwijn.
Maar dan ga je sowieso meer vanuit de counter spelen en Feyenoord proberen te pressen. Je moet je persoonlijk afvragen of je dat wilt spelen? Sowieso heeft Feyenoord al redelijk aantal mensen achter de bal. El Ahmadi en Vilhena staan beiden vaak lang niet zo diep als het duo V. Ginkel en Hendrix en ook met Toornstra hebben ze een loper in huis die verdedigend werk kan verrichten.

Daarnaast moet je je afvragen of je dan juist niet een aanspeelpunt in de ploeg moet brengen. Dat maakt het counteren wat makkelijker imo. Zeker omdat je tijdens de counter zelf het spel ook wat meer kan verleggen ;)
Verdedigend staat het een stuk dichter op elkaar, waardoor Toornstra ook minder zijn loopvermogen zal kunnen etaleren, mits je overneemt achterin en Isimat op Kramer staat heb je daar de ruimte om Rigo of Paal te ondersteunen. Arias en Isimat staan dan meer in de 1-op-1.

Rigo komt meer vrij in balbezit, tenzij Feyenoord gaat doorstappen en met meer ruimte in de rug gaat verdedigen, wat voor veel spelers buiten hen comfortzone is. Rigo vrij in balbezit, betekent iemand met een goede pass en inzicht die het spel kan gaan verdelen.
Ik denk dat dat in de praktijk wel meevalt. Feyenoord wordt sowieso naar de vleugels gedirigeerd. Iemand zal dat mannetje ook moeten overnemen. De aanvallers? Die moeten voornamelijk de passinglijn terug afschermen en zorgen dat ze aanspeelbaar zijn voor een eventuele counter. Een middenvelder zal dus automatisch moeten instappen, waardoor je centraal gewoon weer 1 op 1 komt te spelen als het ware. Weliswaar heb je een mannetje meer waarmee je kan pressen, de ruimtes zelf zijn ook wat meer aanwezig.

Toornstra is daarnaast ook meer een speler die in een later stadium in balbezit komt. Soms wordt hij aangespeeld vanuit de as, maar meestal zijn er juist nog een a twee tussenstationnetjes voordat Toornstra aan de bal komt. Rigo is geen mandekker, Rigo is juist een spelverdeler. Ik verwacht dat Toornstra daar echt veelvuldig van gebruikt gaat maken.

Daarnaast vraag ik me af wat je eraan hebt als Rigo vrijkomt in balbezit. Ik voorspel dan namelijk dit scenario:

https://gyazo.com/48f7324ef66028927057d4b3103862e1

Een grote U vorm, zeker omdat je voorin een aanspeelpunt mist. 2 jaar geleden koos Frank de Boer er ook voor om Fischer in de spits op te stellen tegen PSV. Gedachte gang was dat Bruma en Isimat heel onzeker werden. Het tegendeel was waar en ik geloof dat dat hier ook gaat gebeuren.
Om even terug te komen op je punt in het Cocu topic, de keuze die Cocu moet maken voor punt naar voren of punt naar achteren bij een 4-3-3. Als hij kiest voor Pereiro in de punt naar voren dan moet hij Hendrikx en Van Ginkel/Rosario daarachter opstellen en die moeten dan zorgen voor de verdedigende balans. Dan moeten ze dus echt anders gaan staan dan tot nu toe. Op deze manier is het niet echt kiezen voor een systeem, maar voor een verzameling spelers en word je bij vlagen weggetikt door elke redelijk voetballende ploeg.

Kies je voor de punt naar achteren, dan speelt Pereiro niet op het middenveld. In beide gevallen moeten spelers veel taakbewuster gaan spelen en hier zal veel meer op getraind moeten worden.
Dat uiteraard voornamelijk, enkel krijg je die aanvallende drive niet uit spelers als Pereiro en Ramselaar. Van Ginkel speelde heel zijn carriere in een andere rol, dat kost tijd. Een middenveld met Rosario erbij mist weer duidelijk scorend vermogen. En de vraag is of Rosario zelf ver genoeg is. Idealiter komt Maher eigenlijk weer bovendrijven en kan hij zijn oude niveau herpakken. Dan verwacht ik meer balans in de ploeg en kan je ook bouwen aan iets. Dat laatste is sowieso waar het aan ontbreekt, zeker omdat alle keuzes niet echt heel erg aansprekend zijn ;)

Maar goed, het Maher gevalletje zal zeker niet gebeuren ;)
Why do we pray, cry, kiss or dream with our eyes closed?
Because most beautiful things in life are not seen but only felt by heart.

Heya Hallvar
Vaste waarde in elftal
Clubvoorkeur:
Been thanked: 53 times

Bericht door Heya Hallvar » 21 sep 2017, 11:39

Interessante variant, waarmee je met name het middenveld fysiek sterker maakt. Lucakassen is op die positie natuurlijk verder dan Rosario. Naast Pereiro zou ook Maher op de positie van Van Ginkel kunnen spelen. Achilleshiel is de verdediging, maar dat is deze nu ook al.

SKERLA
International
Clubvoorkeur:

Bericht door SKERLA » 21 sep 2017, 11:42

Totaal geen creativiteit op het middenveld.
Eensch.

JanPietersen
Veelbelovend talent
Clubvoorkeur:

Bericht door JanPietersen » 21 sep 2017, 13:04

Van Ginkel is toch de box2box speler die Gini moet doen vergeten... maar zie hem dat zelden in een wedstrijd brengen. Vooral van middenveld naar box tegenstander, maar het echt box2box spelen zie ik weinig.

Van Ginkel is veel te statisch om in de punt naar voren te spelen.

Ykhim
Vedette
Has thanked: 995 times
Been thanked: 1125 times

Bericht door Ykhim » 21 sep 2017, 13:24

Van Ginkel rendeert ook het beste in een systeem zoals vorig jaar, of het jaar ervoor. Dus: iemand die op '6' de orde bewaakt, een creatieve man daarvoor en dan van Ginkel. Op dit moment hebben we die '6' niet, want Hendrix kan het duidelijk nog niet allemaal alleen aan. Creativiteit hebben we wel, maar Pereiro is over het algemeen een luie donder. Als van Ginkel in dezelfde rol zou spelen als vorig jaar, dan gaan er nog meer en grotere gaten vallen dan we al hebben mogen aanschouwen.

Tegen Atlético destijds was een nagenoeg perfecte schets van hoe van Ginkel dient te spelen. Uit mijn hoofd liep hij toen ook 18 kilometer in 120 minuten. Echt een hoop.
#WelkomThuisGini

Tijn
International
Clubvoorkeur:
Been thanked: 37 times

Bericht door Tijn » 22 sep 2017, 09:35

Een box-to-box speler moet ruimte voor zich hebben om aanvallend te kunnen bijsluiten en spelers om zich heen die ruimte maken en hem aanvullen. Van Ginkel zou idd een prima speler zijn om die ruimtes in te duiken en ineens voor de goal te komen. Dat kan gewoon niet in zijn huidige 'rol' omdat niemand dan zijn verdedigende positie overneemt en omdat Pereiro er ook al staat, plus een buitenspeler vaak al te ver naar binnen staat.

Die grote U-vorm die Heruone hierboven aangegeven heeft, zie ik juist continu terug als ik PSV zie opbouwen onder Cocu. Elke keer gaat de bal van de back langs de lijn naar de buitenspeler, die vaak alleen maar terug kan kaatsen. Er zit totaal geen tempo of goede gedachte achter. Het is alleen maar de bal kwijt zijn en stil blijven staan tot je hem terug krijgt. Cocu kiest niet voor een systeem of voor spelers die elkaar aanvullen, maar kiest voor 11 spelers en hoopt dat ze ineens de juiste rol oppakken in het veld. Er zijn wedstrijden waarin Locadia het prima kan doen op linksbuiten, maar ook wedstrijden waarin de kans heel groot is dat het niks wordt, maar toch stelt hij hem dan gewoon op.

Wat heeft Van Ginkel nou laten zien in alle wedstrijden tot nu toe? Durf dan een keuze te maken voor een andere speler, als het niet werkt, maar nee, vorig seizoen mocht hij zelfs rechtsbuiten staan. Hij kan een geweldige speler zijn voor PSV, maar dan moet je wel zijn kwaliteiten benutten. We hopen nu dat we van een 4 een 6 kunnen maken, ipv van een 6 een 8.

Ik heb het gevoel dat ik erg negatief ben en flink in herhaling val, dus ik zal het hierna niet nog een keer posten, want ik begin het zelf irritant te vinden, maar ik zie totaal geen verbetering in de gedachte waar we het veld mee in gaan. Ik zie niet in hoe Cocu nou wil spelen en of hij wel snapt hoe je het beste uit een speler haalt. Misschien kan iemand eens wat heatmaps posten om de opbouw van PSV te verduidelijken en de manier van positie kiezen. Als ik het live zie dan lijkt het echt nergens op en zou je bij een jeugdploeg nog niet zo trainen op positiespel. We lopen elkaar in de weg in het veld en de meeste aanvallen ontstaan door toeval. In zijn eerste seizoen koos hij bewust voor de snelle omschakeling en zag je een heel direct spelend PSV. In zijn tweede seizoen werd er behoorlijk goed gevoetbald en was de gedachte ook helder, maar ook daar zag je weer dat hij geen keuzes maakt voor een bepaalde invulling van een positie. Valt er een diepgaande buitenspeler weg, dan zet hij gewoon nog een naar binnen staande speler erbij. Locadia trekt niet eens vaak naar binnen, die staat al aan de binnenkant vaak. Dit seizoen heb ik echt geen idee hoe hij wil dat we voetballen.

J.B.
Legende
Clubvoorkeur: Broodje Smos
Has thanked: 1949 times
Been thanked: 1072 times

Bericht door J.B. » 22 sep 2017, 12:30

Ik denk dat Maher wel eens een kans mag krijgen op het middenveld. Misschien een 4-4-2 met hem als extra man. Speelde gisteren toch een goede pot en eindelijk zagen we weer de Maher die bij AZ de bepalende speler was.
Only in it for the money

Juancho
Legende
Has thanked: 401 times
Been thanked: 649 times

Bericht door Juancho » 22 sep 2017, 14:04

Tijn schreef:Ik heb het gevoel dat ik erg negatief ben en flink in herhaling val, dus ik zal het hierna niet nog een keer posten, want ik begin het zelf irritant te vinden, maar ik zie totaal geen verbetering in de gedachte waar we het veld mee in gaan. Ik zie niet in hoe Cocu nou wil spelen en of hij wel snapt hoe je het beste uit een speler haalt. Misschien kan iemand eens wat heatmaps posten om de opbouw van PSV te verduidelijken en de manier van positie kiezen. Als ik het live zie dan lijkt het echt nergens op en zou je bij een jeugdploeg nog niet zo trainen op positiespel. We lopen elkaar in de weg in het veld en de meeste aanvallen ontstaan door toeval. In zijn eerste seizoen koos hij bewust voor de snelle omschakeling en zag je een heel direct spelend PSV. In zijn tweede seizoen werd er behoorlijk goed gevoetbald en was de gedachte ook helder, maar ook daar zag je weer dat hij geen keuzes maakt voor een bepaalde invulling van een positie. Valt er een diepgaande buitenspeler weg, dan zet hij gewoon nog een naar binnen staande speler erbij. Locadia trekt niet eens vaak naar binnen, die staat al aan de binnenkant vaak. Dit seizoen heb ik echt geen idee hoe hij wil dat we voetballen.
Volledig met je eens. Ik merk ook aan mezelf dat ik de laatste periode erg negatief ben, en hoezeer ik ook de positieve dingen probeer te zien, na iedere wedstrijd en/of media dingetje van onze leiding is het weer misse boel. Begin het ook irritant te vinden van mezelf, maar aan de andere kant zijn er ook maar bar weinig aanknopingspunten te vinden die reden geven tot een wat positievere houding. Hoe graag ik ook wil. Ja 1 punt dan: qua punten gaat het (nog) goed in de ED en doen we nog mee.

Maarja als je al een ruim een seizoen afvraagt of men wel traint op de Herdgang en ook steeds weer spelers ziet spelen in een rol die niet bij ze passen en steeds weer dezelfde problemen ziet terug keren... Het irriteert me gewoon mateloos merk ik aan mezelf. Dus precies wat jij, Tijn, ook hierboven schrijft: wat is nou in godsnaam het idee van Cocu? En om het breder te trekken, wat is nu in godsnaam het idee van de PSV leiding voor nu en de komende jaren?

Zoveel onduidelijk....

ShovingNE2
Site Admin
Has thanked: 746 times
Been thanked: 2294 times

Bericht door ShovingNE2 » 24 sep 2017, 11:28

We spelen dus 5-3-2 / 3-5-2:

Zoet; Arias, Luckassen, Schwaab, Isimat, Brenet; Van Ginkel, Pereiro, Hendrix; Lozano, Locadia
.ShovingNE2 die dreigt weg te gaan is hetzelfde als Lammers, die dreigt een bal aan te nemen. Dat kan ie namelijk helemaal niet.

koetje
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 168 times
Been thanked: 276 times

Bericht door koetje » 24 sep 2017, 11:39

Vrij logisch gezien eerdere wedstrijden. Het zal ook meer een 3-5-2 zijn in praktijk. Paal als meer voetballende linksback was wellicht iets logischer geweest.

SKERLA
International
Clubvoorkeur:

Bericht door SKERLA » 24 sep 2017, 11:53

Ja, precies koetje. Paal i.p.v. Brenet zou nog iets beter zijn. Verder prima, ik ben het sinds lange tijd weer eens eens met Cocu. :wink:
Het kan trouwens ook 5-2-3/3-4-3 worden, met Pereiro op rechts. Maar dat verwacht ik niet aangezien Utrecht al eerder moeite had met De Jong en Pereiro centraal.
Ik denk dat Lozano veel meer van links gaat komen dan Pereiro van rechts.
Eensch.

koetje
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:

Bericht door koetje » 24 sep 2017, 12:17

Nu wordt ook de optie geopperd dat Luckassen verdedigende middenvelder kan spelen. Slimme opstelling. Je kunt dus ook 4-3-3 spelen met deze 11 spelers. Zou de keuze voor Brenet verklaren.

B O M M E L
Ballenjongen
Clubvoorkeur:

Bericht door B O M M E L » 24 sep 2017, 14:31

PSV speelde 4-4-2 met ruit.

Punt is, Locadia is een pure twee spitsen-systeem spits. Zo rendeert ie: hij moet niet vastgepind worden op de flank of in het centrum.

Loca-Loza moet je niet meer uit elkaar halen, d'as onze voorhoede met Pereiro or Ramselaar daar net achter.

PSV kan dan 3-5-2- of 4-4-2 met ruit spelen, whatever works best on the day.

Op die manier kan het nog een leuk seizoen worden.

koetje
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:

Bericht door koetje » 24 sep 2017, 15:04

We spelen wel tegen een 4-4-2. Is toch anders dan tegen het gebruikelijke 4-3-3.

Met Locadia is er veel meer dynamiek in het spel. Hij staat 50% van de tijd als nummer 9 maar de andere 50% staan daar Lozano, Pereiro of helemaal niemand.

PSV heeft aantal multifunctionele spelers met Van Ginkel, Pereiro, Locadia, Luckassen, Hendrix. Dat geeft de mogelijkheid om in wedstrijden zelf te schakelen in systeem. Dat is toch wel prettig voor een coach en Cocu lijkt dat ook in praktijk toe te passen. Vorig jaar allemaal erg voorspelbaar, nu veel minder.

ThoresenKoolhof
Nationale topspeler
Been thanked: 223 times

Bericht door ThoresenKoolhof » 24 sep 2017, 15:05

Zullen we dan eindelijk het door mij geliefde 4-4-2 systeem gaan spelen, het systeem dat niet zo statisch is als het 4-4-3 systeem, ik hoop het van harte.

SKERLA
International
Clubvoorkeur:

Bericht door SKERLA » 24 sep 2017, 15:32

Deze 4-4-2 past echt beter bij deze spelers. Locadia, vGinkel, Luckassen, Pereiro, maar toch ook Lozano past dit als gegoten. Rosario, Lammers en Gudmundsson zijn hier ook prima in te passen.

Maar het paste ook vooral goed tegen dit Utrecht, ik denk dat Cocu dit denkt en volgende week weer 4-3-3 MPNV speelt.
Eensch.

Ykhim
Vedette
Has thanked: 995 times
Been thanked: 1125 times

Bericht door Ykhim » 24 sep 2017, 17:44

Precies. Het werkt ook vooral omdat het tegen Utrecht was. Tegen Willem II worden weer andere dingen verwacht en dan kun je niet gaan counteren.
#WelkomThuisGini

B O M M E L
Ballenjongen
Clubvoorkeur:

Bericht door B O M M E L » 24 sep 2017, 19:02

Dat hangt van de aanpak van W2 af, en ook van de stand.

Tevens kun je ook met twee spitsen best aanvallen. Je zult, om goed op de flanken door te komen, dan wel je backs aanvallend goed moeten gebruiken, en weten hoe je dan bij baleverlies reageert.

Daar zit een uitdaging/mogelijk euvel in, en niet in het 4-4-2 of 3-5-2 spelen zelf.

Wat mij betreft is het ondenkbaar om het niet op zijn minst te overwegen, ook volgende week met Pereiro achter het duo Loca-Loza te spelen. Of ja, alles afwegend, dat ook doorzet is discussierbaar, sure.

Plaats reactie