Tactiek / Formatie

Hoe moet PSV spelen? Welke opstelling heeft de voorkeur. Welke spelers op welke positie?
B O M M E L
Ballenjongen
Clubvoorkeur:

Bericht door B O M M E L » 24 sep 2017, 19:02

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Dat hangt van de aanpak van W2 af, en ook van de stand.

Tevens kun je ook met twee spitsen best aanvallen. Je zult, om goed op de flanken door te komen, dan wel je backs aanvallend goed moeten gebruiken, en weten hoe je dan bij baleverlies reageert.

Daar zit een uitdaging/mogelijk euvel in, en niet in het 4-4-2 of 3-5-2 spelen zelf.

Wat mij betreft is het ondenkbaar om het niet op zijn minst te overwegen, ook volgende week met Pereiro achter het duo Loca-Loza te spelen. Of ja, alles afwegend, dat ook doorzet is discussierbaar, sure.

koetje
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 174 times
Been thanked: 285 times

Bericht door koetje » 24 sep 2017, 19:34

Bij VI en bij FOX legde ze het wel goed uit. PSV speelde eigenlijk als volgt:

Zoet
Arias Schwaab Isimat Brenet
Luckassen
Van Ginkel Hendrix
Pereiro
Locadia Lozano

Dus met een open rechterkant in de 1e helft. In de 2e helft paste Cocu het wat aan. Locadia week wat meer uit naar de vleugels en Pereiro speelde als een soort halve nummer 9. Zo had PSV in balbezit genoeg mensen voor en bij balverlies geen man tekort op het middenveld wat vaak wel het geval is tegen het 4-4-2 van Ten Hag.

Juancho
Legende
Clubvoorkeur: PSV
Has thanked: 403 times
Been thanked: 656 times

Bericht door Juancho » 24 sep 2017, 19:48

Cocu was vrij duidelijk. Hij zei heel explicieet dat ze vandaag afweken van het normale systeem. Dus met een beetje Cocu geschiedenis in je achterhoofd weet je dat hij direct weer terug schakeld op het 4-3-3 systeem. Dat zit nou eenmaal in Cocu.

Ik zou het jammer vinden maar ook met een 4-4-2 systeem, uiteraard in details wat anders tegen diverse tegenstanders, kan je ook prima spelen als je weet dat je veel de bal hebt.

Ik zie hier veel meer in dan verder lopen knooien met iets dat niet bij de spelers past en iets waarvan het elftal veelvuldig uit elkaar valt.

ShovingNE2
Site Admin
Has thanked: 764 times
Been thanked: 2325 times

Bericht door ShovingNE2 » 24 sep 2017, 20:12

B O M M E L schreef:PSV speelde 4-4-2 met ruit.

PSV kan dan 3-5-2- of 4-4-2 met ruit spelen, whatever works best on the day.
En zoveel scheelt het niet qua uitvoering.
Juancho schreef:Cocu was vrij duidelijk. Hij zei heel explicieet dat ze vandaag afweken van het normale systeem. Dus met een beetje Cocu geschiedenis in je achterhoofd weet je dat hij direct weer terug schakeld op het 4-3-3 systeem. Dat zit nou eenmaal in Cocu.

Ik zou het jammer vinden maar ook met een 4-4-2 systeem, uiteraard in details wat anders tegen diverse tegenstanders, kan je ook prima spelen als je weet dat je veel de bal hebt.

Ik zie hier veel meer in dan verder lopen knooien met iets dat niet bij de spelers past en iets waarvan het elftal veelvuldig uit elkaar valt.
Na een klinkende 1-7 overwinning uit bij Utrecht puur op tactiek gewonnen mag je best wel een tikkeltje positiever zijn hoor.
.ShovingNE2 die dreigt weg te gaan is hetzelfde als Lammers, die dreigt een bal aan te nemen. Dat kan ie namelijk helemaal niet.

J.B.
Legende
Clubvoorkeur: Broodje Smos
Has thanked: 1991 times
Been thanked: 1084 times

Bericht door J.B. » 24 sep 2017, 21:43

Juancho schreef:Cocu was vrij duidelijk. Hij zei heel explicieet dat ze vandaag afweken van het normale systeem. Dus met een beetje Cocu geschiedenis in je achterhoofd weet je dat hij direct weer terug schakeld op het 4-3-3 systeem. Dat zit nou eenmaal in Cocu.

Tactiek zag er goed uit. Aangezien het overlopen van het middenveld in eerdere wedstrijden vaak een probleem was. 4-4-2 is een leuke optie, maar een 5-3-2 of 3-5-2 zo u wilt biedt m.i. meer mogelijkheden. Ik ben blij dat ie deze `oude` tactiek weer uit de kast heeft gehaald. Mag ie vaker doen inderdaad.
Only in it for the money

Mrs.Unibet
Lid 2e elftal
Clubvoorkeur:
Been thanked: 15 times

Bericht door Mrs.Unibet » 24 sep 2017, 23:44

De termen 'angsthaas', 'tactisch onbenul' etc. etc. vlogen je voorafgaand aan de wedstrijd om de oren. Mooi dat dit het resultaat is als hij zich tactisch laat gelden.

Ailon
Nationale topspeler
Clubvoorkeur: Sjaak Swart Dementinos
Has thanked: 1 time
Been thanked: 12 times

Bericht door Ailon » 24 sep 2017, 23:47

Jürgen Klopp: "We stappen niet het veld op om te proberen om heel goed voetbal te spelen, we zijn hier voor de resultaten en dus spelen we voor de resultaten."..

En daarom is Duitsland lichtjaren voor op ons en zijn wij nog steeds geinfecteerd door dat ettergezwel wat "Hollandse School" heet (met dank aan Jopie RIP).

Goed om te constatrren dat ook Phillip dit nu langzamerhand begint in te zien.
Nada mesmo em cidade proletária

Makaveli
Geselecteerd voor Oranje
Clubvoorkeur:
Has thanked: 28 times
Been thanked: 330 times

Bericht door Makaveli » 25 sep 2017, 00:04

Die filosofie heeft Cocu altijd al gehad, getuige het counter voetbal in zijn eerste titeljaar en de 5-3-2 in de CL bijvoorbeeld. Ik denk dat we tegen Willem II weer de reguliere variant met Bergwijn zullen zien maar goed dat hij flexibel is. Misschien dat we deze speelwijze in lastige uitwedstrijden vaker uit de kast trekken.

PCGC
Vedette
Clubvoorkeur:
Has thanked: 348 times
Been thanked: 666 times

Bericht door PCGC » 25 sep 2017, 00:12

Vooral genoten van de (vele) positiewisselingen voorin. Iedereen heeft wel linksbuiten, spits en rechteraanvallers gespeeld.

Jammer dat we zo niet elke week kunnen spelen.

Zaterdag wordt het weer een ander verhaal met een zich massaal terugtrekkend Willem II.
“Geboren met een rood wit hart. Eigen drank en eigen glas, Johnny Baco Eindhovenaar”

ShovingNE2
Site Admin

Bericht door ShovingNE2 » 25 sep 2017, 08:20

Vanaf de wedstrijd thuis tegen AZ zie je ook een drive in deze ploeg. Nee: het was zeker niet altijd goed en tegen AZ werden we bij vlagen overlopen, maar deze ploeg heeft een drive om te scoren. Dat viel alleen in de tweede helft tegen Roda JC tegen. Ik zie ze tegen een muur niet rond gaan tikken eigenlijk, die gaan keer op keer die muur testen. Via schoten uit de tweede lijn waarbij Locadia erg scherp is op de rebound, de doelgerichtheid van Locadia en de actie en drive van Lozano.

Dat wij op zaterdag spelen en Feyenoord en Ajax hele lastige duels heeft op zondag zal extra brandstof zijn voor deze ploeg. Ik ben niet bang voor rondtikken tegen een zwakke broeder zoals vorig seizoen.

Cocu zal er ook inrammen dat dit weekend voor niets is geweest als ze punten laten liggen tegen Willem II. Met 18 uit 7 de interlandbreak in en Feyenoord en Ajax met minimaal 6 en 8 verliespunten, maar mogelijk nog meer zal een enorme dreun zijn.

Winnen van Willem II, VVV en als lunchwedstrijd thuis tegen Heracles en de topper mag alle kanten op gaan: 1 van de concurrenten is concurrent af op 22 oktober.

Nu even een column tikken. Heerlijk! :D
.ShovingNE2 die dreigt weg te gaan is hetzelfde als Lammers, die dreigt een bal aan te nemen. Dat kan ie namelijk helemaal niet.

JanPietersen
Veelbelovend talent
Clubvoorkeur:

Bericht door JanPietersen » 25 sep 2017, 09:55

Volgens mij heeft het team nu voor het eerste sinds 1-7 de instructies die Cocu hen heeft gegeven goed uitgevoerd. Cocu had er 11 het veld in gestuurd waarmee hij veel variaties kon doen zonder te wisselen.

4-4-2 met ruit, 4-3-3, 3-5-2, 5-3-2, 3-4-3... allemaal kon in gezet worden door de 11 die er speelde en iedereen voerde zijn taak naar behoren uit.

Je ziet dat dit PSV, als ze allemaal 100% focus houden, heel goed kunnen zijn, maar als er 1 of 2 al wat minder geven, wordt het snel een zooitje. Zie Feyenoord 2de helft.

Er werd nu ook heel direct gespeeld, dwars door de linies heen steken en middenvelders klaar om of bij te sluiten of de tweede bal te pakken maar iig snel doorsteken. Exact wat Cocu als instructies had gegeven in de twee EL voorronde wedstrijden maar NOOIT was uitgevoerd.

Hoe PSV nu speelde, leek heel veel op hoe O19 van de geroemde Van Bommel, in bijvb de Ottencup speelde en tegen Ajax O19

ShovingNE2
Site Admin

Bericht door ShovingNE2 » 25 sep 2017, 11:18

JanPietersen schreef: Er werd nu ook heel direct gespeeld, dwars door de linies heen steken en middenvelders klaar om of bij te sluiten of de tweede bal te pakken maar iig snel doorsteken. Exact wat Cocu als instructies had gegeven in de twee EL voorronde wedstrijden maar NOOIT was uitgevoerd.
Tegen AZ zag je dit ook. Door onwennigheid op de posities (eerste keer MDPNV) werd het middenveld geregeld overlopen, maar dat directe spelen en naar voren denken en hoog druk zetten zag je prima. Overigens was de eerste helft tegen Feyenoord daar een goed voorbeeld van.

JanPietersen
Veelbelovend talent
Clubvoorkeur:

Bericht door JanPietersen » 25 sep 2017, 12:01

En dit is dus iets wat hij heel de tijd er in heeft willen krijgen en er nu steeds beter uit lijkt te komen. Wellicht is de EL sof maar goed ook want dat betekende dat het niet doen iig als bewijs heeft dat het niet werkt en de goede wedstrijd delen tot heden zijn waarin dit werd toegepast.

Juancho
Legende

Bericht door Juancho » 25 sep 2017, 13:12

ShovingNE2 schreef:Na een klinkende 1-7 overwinning uit bij Utrecht puur op tactiek gewonnen mag je best wel een tikkeltje positiever zijn hoor.
Ik ben positief op mijn eigen manier, daar heb ik jou advies met alle respect niet voor nodig. Wederom, met alle respect.

Ik heb oprecht genoten gister van de 2de helft, al moet je ook hebben gezien dat Utrecht er helemaal niks meer aan deed. Misschien ben ik wat te kritisch, ik vind dat jij wel heel snel over verbeterpunten heen stapt, en alles wel heel erg positief ziet. Dat mag, moet jezelf weten. Laten we elkaar daarin aub in waarde.

Ik vind het gewoon heel interessant om te gaan zien hoe je nu verder gaat. Ik snap dat elke tegenstander een iets andere aanpak kan vragen. Utrecht uit of Willems 2 thuis zal best een verschil in zitten. Maar even een simpele vraag, waarom zou je tegen Willem 2 niet kunnen spelen zoals we gister speelden? Kan iemand me dat inhoudelijk uitleggen? En daarbij in het achterhoofd dat we een jaar of 2 geleden met Gini WEL zo konden spelen dat hele seizoen? Wat is het verschil met toen en nu?

Of het nu 4-4-2 is, 5-3-2 is of 3-5-2 is... in essentie zie ik belangrijke punten terug die veel beter bij deze groep passen dan de 4-3-3 van Cocu. Mag ik zit niet op niveau Cruijf dus wellicht dat iemand me inhoudelijk kan uitleggen waarom die eerste 3 systemen niet kunnen tegen Willems 2 thuis en we vast moeten zitten aan 4-3-3. Ben benieuwd!

SKERLA
International
Clubvoorkeur:

Bericht door SKERLA » 25 sep 2017, 13:35

Feitelijk was het een kopie van Ten Hags tactiek, hij is bestreden met eigen middelen.
Ik zou ook niet weten waarom dit niet tegen elke ploeg zou kunnen, als we tegen Utrecht al kunnen. Het hoeft ook helemaal niet een countertactiek te zijn, beweging en verrassing voorin is ook juist tegen bussen goed. Bovendien kan je met deze spelers elk systeem spelen met een kleine verschuiving.
Als je ziet dat veel spelers hiermee beter tot hun recht komen, en dat we de selectie hebben voor dit systeem (buiten de CV's kan je met gemak twee elftallen opstellen) zou ik dat vooral zou houden.
Eensch.

Ykhim
Vedette
Has thanked: 1036 times
Been thanked: 1145 times

Bericht door Ykhim » 25 sep 2017, 13:51

ShovingNE2 schreef:
JanPietersen schreef: Er werd nu ook heel direct gespeeld, dwars door de linies heen steken en middenvelders klaar om of bij te sluiten of de tweede bal te pakken maar iig snel doorsteken. Exact wat Cocu als instructies had gegeven in de twee EL voorronde wedstrijden maar NOOIT was uitgevoerd.
Tegen AZ zag je dit ook. Door onwennigheid op de posities (eerste keer MDPNV) werd het middenveld geregeld overlopen, maar dat directe spelen en naar voren denken en hoog druk zetten zag je prima. Overigens was de eerste helft tegen Feyenoord daar een goed voorbeeld van.
Kortom: kwestie van gewenning. Dit elftal had tijd nodig om in deze nieuwe formatie te groeien. Misschien nog steeds wel. Maar dat er stappen worden gezet is helder.
#WelkomThuisGini

Juancho
Legende

Bericht door Juancho » 25 sep 2017, 14:16

Zou jij wat aan de opstelling van gister veranderen dan? Of aan de tactiek? Zou je bijv. liever willen terug vallen op het 4-3-3 systeem van Cocu of zoals gister meer met 2 spitsen en wat meer lopende spelers als 3de aanvaller?

Ben benieuwd....

JanPietersen
Veelbelovend talent
Clubvoorkeur:

Bericht door JanPietersen » 25 sep 2017, 14:23

Gisteren was niets nieuws/niets anders, behalve dat de spelers de instructies opvolgde.

Gisteren speelde PSV met een 11 spelers die tussen 4-4-3, 4-4-2, 3-4-3, 3-5-2, 5-3-2 konden switchen door accent veranderingen zonder spelers te wisselen. Doordat Schaab? en Van Ginkel? voor het eerst sturend en stuwend bezig waren kon PSV op juiste momenten de accenten verleggen.

Jij denkt veel te statisch in jouw 4-3-3, je lijkt het zelfde probleem te hebben als de spelers hadden in bijvb EL, Roda 2de helft en Feyenoord 2de helft. Te statisch in de 4-3-3 en niet genoeg in variaties.

Onder Hiddink speelde PSV 4-3-3 maar door steeds accenten aan te passen was het soms hele fases een compleet andere formatie met de zelfde 4-3-3 spelers.

Ykhim
Vedette

Bericht door Ykhim » 25 sep 2017, 14:30

Juancho schreef:Zou jij wat aan de opstelling van gister veranderen dan? Of aan de tactiek? Zou je bijv. liever willen terug vallen op het 4-3-3 systeem van Cocu of zoals gister meer met 2 spitsen en wat meer lopende spelers als 3de aanvaller?

Ben benieuwd....
Als het kon, dan zou ik altijd zo spelen als gisteren. Maar dat is het punt: welke tegenstander wil de bal hebben en het spel maken tegen PSV? Dan word je namelijk weggecounterd. Ploegen weten dat ze beter met 11 man kunnen verdedigen en de bal aan PSV moeten geven.

Dus ja: om het heel zwart-wit te zeggen, maar dan ga ik ook liever terug naar 4-3-3. Breedte, snelheid, diepgang. Dat hoeft niet te betekenen dat je de positiewisselingen voorin weghaalt, sterker nog: graag houden! Gisteren speelden we bij fases ook 4-3-3, waarbij Pereiro, Locadia en Lozano de defensie van Utrecht helemaal gek maakten door al hun beweging. Die spirit moet je vasthouden. Als je dan ook nog eens het baltempo uit de 1e helft tegen Feyenoord kan hanteren, dan gaan we ook Willem II en Heracles met zeven goals van de mat vegen.
#WelkomThuisGini

Juancho
Legende

Bericht door Juancho » 25 sep 2017, 14:34

Ik zeg gewoon wat ik zie op het veld. En ik zie dan tegen Utrecht toch wel een andere tactiek. Ik zie een steviger blok van achteren (inzetten van Luckassen is sowieso al een aanpassing) maar ook voorin zag ik een wat ander PSV. Waarbij vooral Locadia en Lozano veel meer ruimte hadden om hun ding te doen ipv te moeten spelen in een redelijk stug systeem met weinig ruimte voor individuele kwaliteiten.

Locadia zag ik eigenlijk voor het eerst wat meer horizontaal zwerven ipv in de bal komen, als aanspeelpunt functioneren. Ik zag hem veelal met de bal aan de voet met het gezicht naar de goal. Daar ligt zijn klasse ook. Zo'n 3de goal, wanneer zagen we dat nou eerder?

Ik denk dus dat er wel degelijk op een aantal heel belangrijke accenten anders is gespeeld. Overigens gaf Cocu dat na afloop ook heel duidelijk aan. Dat hij koos voor een andere tactiek en niet koos voor het standaard systeem van PSV. Als er niks anders was, waarom zou hij dat dan letterlijk zo zeggen ipv aan te geven dat de spelers nu wel zijn opdrachten goed uitvoerden?

Misschien heb ik het mis hoor, ben ook maar een simpele voetbal fan, maar ik zag voor mijn beeld absoluut een ander PSV spelen qua tactiek, formatie, ruimtes etc. etc.

@ Ykhim,
Als het kon, dan zou ik altijd zo spelen als gisteren. Maar dat is het punt: welke tegenstander wil de bal hebben en het spel maken tegen PSV? Dan word je namelijk weggecounterd. Ploegen weten dat ze beter met 11 man kunnen verdedigen en de bal aan PSV moeten geven.
Waarom kon dit een jaar of 2 geleden dan wel? Die vraag stelde ik hierboven ook al. PSV heeft toch eigenlijk altijd tegen zulke tegenstanders de bal? Waarom konden we in dat jaar wel grotendeels vanuit de omschakeling spelen zoals we gister ook zagen?

Ykhim
Vedette

Bericht door Ykhim » 25 sep 2017, 14:43

Juancho schreef:Ik zeg gewoon wat ik zie op het veld. En ik zie dan tegen Utrecht toch wel een andere tactiek. Ik zie een steviger blok van achteren (inzetten van Luckassen is sowieso al een aanpassing) maar ook voorin zag ik een wat ander PSV. Waarbij vooral Locadia en Lozano veel meer ruimte hadden om hun ding te doen ipv te moeten spelen in een redelijk stug systeem met weinig ruimte voor individuele kwaliteiten.

Locadia zag ik eigenlijk voor het eerst wat meer horizontaal zwerven ipv in de bal komen, als aanspeelpunt functioneren. Ik zag hem veelal met de bal aan de voet met het gezicht naar de goal. Daar ligt zijn klasse ook. Zo'n 3de goal, wanneer zagen we dat nou eerder?

Ik denk dus dat er wel degelijk op een aantal heel belangrijke accenten anders is gespeeld. Overigens gaf Cocu dat na afloop ook heel duidelijk aan. Dat hij koos voor een andere tactiek en niet koos voor het standaard systeem van PSV. Als er niks anders was, waarom zou hij dat dan letterlijk zo zeggen ipv aan te geven dat de spelers nu wel zijn opdrachten goed uitvoerden?

Misschien heb ik het mis hoor, ben ook maar een simpele voetbal fan, maar ik zag voor mijn beeld absoluut een ander PSV spelen qua tactiek, formatie, ruimtes etc. etc.
Ik zei het gisteren ook al, maar Lozano en Locadia hadden ook veel meer ruimte dan normaal. Normaal speelt PSV op de helft van de tegenstander, terwijl het twee bussen moet breken. Nu had Utrecht steevast de bal, terwijl ze op onze helft probeerden te spelen. Daarmee lieten ze een hele helft aan ruimte voor Locadia en Lozano. Kennelijk is dat zelfmoord, want voor ze het wisten stond het 1-4.

En natuurlijk lagen er wat accenten anders. Zo was er een ouderwetse mandekker op Labyad. Maar ook door het spel van Utrecht werd het PSV wel makkelijk gemaakt.
Waarom kon dit een jaar of 2 geleden dan wel? Die vraag stelde ik hierboven ook al. PSV heeft toch eigenlijk altijd tegen zulke tegenstanders de bal? Waarom konden we in dat jaar wel grotendeels vanuit de omschakeling spelen zoals we gister ook zagen?
Deels omdat ploegen zich er niet op instelden (daarna wel), deels omdat we met Memphis, Wijnaldum en Narsingh diepgang en snelheid hadden. Daarna viel dat weg, maar dit jaar is dat weer terug. En je ziet meteen wat er gebeurt als de tegenstander de bal heeft. PSV komt er razendsnel uit met een mannetje of 4, 5.

Wat mij vooral tevreden stelt, is dat we deze tactiek kennelijk nog uitstekend beheersen. Als je dan ook nog eens het spel tegen twee bussen kan verbeteren, dan heb je gewoon twee uitstekende tactieken. Dan mag een tegenstander kiezen op welke manier ze willen verliezen.
#WelkomThuisGini

JanPietersen
Veelbelovend talent
Clubvoorkeur:

Bericht door JanPietersen » 25 sep 2017, 14:56

Ik zag vooral een uitvoering die flexibel was en een wedstrijd waarin accenten steeds werden verlegd. Ik heb alleen de sturing niet gevonden daarin. Of was dat de reden dat Cocu drukker dan meestal, stond te coachen?

Cocu heeft heel vaak aangegeven dat spelers niet uitvoerde wat gevraagd werd... dingen die hij daarin heeft aangegeven, waren gisteren wel in uitvoering en op goed niveau.

Wie is daarin de sturende? Heb namelijk het idee dat Schwaab daarin onderscheidend is geworden. Maar heb alleen TV als referentie. Voor mij was het gewoon een 4-3-3 met soms accenten in de as waardoor een 4-4-2 met ruit werd, soms de accenten achterin, waardoor het een 5-3-2 werd. Soms door dominantie een 3-4-3 leek.... maar vooral veel meer directe ballen. Exact de EL opdracht... maar nu wel uitgevoerd.

Juancho
Legende

Bericht door Juancho » 25 sep 2017, 15:00

Hoe verklaar je dan de woorden van Cocu achteraf?

JanPietersen
Veelbelovend talent
Clubvoorkeur:

Bericht door JanPietersen » 25 sep 2017, 15:01

Hoe verklaar je Cocu en zijn lovende worden over Maher en hem vervolgens niet gebruiken in de niet 4-3-3 die jij hebt gezien?

Ik heb zijn achteraf verhaal niet gehoord.

Juancho
Legende

Bericht door Juancho » 25 sep 2017, 15:08

Vraag 1 heb ik al direct beantwoord donderdag. Namelijk dat het geneuzel was om Maher nog ff in de kijker te zetten. Die jongen krijgt al het hele seizoen geen minuut speeltijd en nu zou hij opeens weer tegen speeltijd aan zitten in de competitie? Was allemaal zo doorzichtig als wat. En ook logisch.

Cocu was na afloop heel duidelijk, hij zij dat hij gekozen had voor een andere tactiek dan de normale tactiek van PSV. Als het allemaal gelijk was alleen de spelers het nu beter zouden uitvoeren, dan had je dat toch gewoon kunnen zeggen?

Ik probeer het gewoon te begrijpen hoor, verder niet gek bedoeld ofzo. Want voor 1x ben ik het eigenlijk eens eens met Cocu want ik zag ook een ander PSV qua opstelling/tactiek :)

Ykhim
Vedette

Bericht door Ykhim » 25 sep 2017, 15:18

Het was niet gelijk aan andere wedstrijden, nee. Maar dat sluit niet uit dat PSV nog steeds 4-3-3 speelde. Ook binnen 4-3-3 kun je veel variëren.

Maar goed, eigenlijk is het niet juist om in zulke formaties te denken. Gisteren was het namelijk heel dynamisch, ondanks dat de basis 4-3-3 was. Binnen de wedstrijd werd er voortdurend van veldbezetting gewisseld en ook het drukzetten werd bij fases anders georganiseerd.
#WelkomThuisGini

Plaats reactie