Oranje vrouwen

Landen, clubs, spelers en competities.
Plaats reactie
Josef Dettelbacher
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 11 times
Been thanked: 159 times

Oranje vrouwen

Bericht door Josef Dettelbacher » 09 jul 2019, 12:01

Ricardo Izecson Santos schreef:
09 jul 2019, 11:42
Ik geloof ook niet dat er snel verandering in gaat komen. Als binnenkort de Eredivisie weer van start gaat, komen een paar honderd man kijken, terwijl de eerstvolgende interland ongetwijfeld weer in een (nagenoeg) uitverkocht stadion zal zijn. Ik meen laatst een interview van Toon Gerbrands gelezen te hebben dat het vrouwenvoetbal financieel niets oplevert voor clubs en het vooralsnog zelf tonnen kost. Ten opzichte van afgelopen seizoen is er al een club minder, terwijl Heerenveen er ook aan denkt om te stoppen met vrouwenvoetbal.
Het alleen hébben van een team is ook niet voldoende. Waarom komt het bijvoorbeeld niet in samenvatting voorbij op vrijdag/zaterdag/zondagavond op tv? Waarom is er geen rubriek voor in goedbekeken voetbalprogramma's? Ik zie ook nooit advertenties of affiches van wedstrijden voorbij komen. Wordt er vanuit de vrouwen tak de hand uitgestoken naar dameselftallen van amateurclubs in de regio? Welk plan heeft de knvb om het vrouwenvoetbal duurzaam op de kaart te zetten?

Verder denk ik dat je voor het shirt bijvoorbeeld naar Mexicaans/Frans/Belgisch model moet gaan: meerdere sponsoren voor een kleiner bedrag elk. 250k per sponsor (of zoals PSV het met brainport heeft gedaan, maar dan voor vrouwen). Met meer aandacht op tv en in de media (bijvoorbeeld wekelijke items op vi), wordt het voor sponsoren ook aantrekkelijker he. Dit gerommel in de marge houdt het voetbal alleen maar klein.

ruuddevil
Vedette
Clubvoorkeur:
Has thanked: 183 times
Been thanked: 241 times

Bericht door ruuddevil » 09 jul 2019, 12:18

Volgens Derksen verdient de keepster een bakje haver omdat ze het zo goed gedaan heeft. En daar roept een SP mevrouw dan weer over dat ze hem moeten afschieten. Of zoiets. Wat die man toch iedere keer weer losmaakt. :D

Ricardo Izecson Santos
Veelbelovend talent
Clubvoorkeur: PSV
Has thanked: 6 times
Been thanked: 5 times

Bericht door Ricardo Izecson Santos » 09 jul 2019, 12:27

Josef Dettelbacher schreef:
09 jul 2019, 12:01
Ricardo Izecson Santos schreef:
09 jul 2019, 11:42
Ik geloof ook niet dat er snel verandering in gaat komen. Als binnenkort de Eredivisie weer van start gaat, komen een paar honderd man kijken, terwijl de eerstvolgende interland ongetwijfeld weer in een (nagenoeg) uitverkocht stadion zal zijn. Ik meen laatst een interview van Toon Gerbrands gelezen te hebben dat het vrouwenvoetbal financieel niets oplevert voor clubs en het vooralsnog zelf tonnen kost. Ten opzichte van afgelopen seizoen is er al een club minder, terwijl Heerenveen er ook aan denkt om te stoppen met vrouwenvoetbal.
Het alleen hébben van een team is ook niet voldoende. Waarom komt het bijvoorbeeld niet in samenvatting voorbij op vrijdag/zaterdag/zondagavond op tv? Waarom is er geen rubriek voor in goedbekeken voetbalprogramma's? Ik zie ook nooit advertenties of affiches van wedstrijden voorbij komen. Wordt er vanuit de vrouwen tak de hand uitgestoken naar dameselftallen van amateurclubs in de regio? Welk plan heeft de knvb om het vrouwenvoetbal duurzaam op de kaart te zetten?

Verder denk ik dat je voor het shirt bijvoorbeeld naar Mexicaans/Frans/Belgisch model moet gaan: meerdere sponsoren voor een kleiner bedrag elk. 250k per sponsor (of zoals PSV het met brainport heeft gedaan, maar dan voor vrouwen). Met meer aandacht op tv en in de media (bijvoorbeeld wekelijke items op vi), wordt het voor sponsoren ook aantrekkelijker he. Dit gerommel in de marge houdt het voetbal alleen maar klein.
De NOS zond op zaterdag tijdens Studio Sport afgelopen seizoen een samenvatting uit van een van de wedstrijden. Daar zijn ze volgens mij uiteindelijk mee gestopt omdat het niveau dermate laag was dat de interesse heel hard afnam. Geen idee hoe dat bij andere clubs is, maar PSV komt juist wel met affiches van de wedstrijden.

ziege maar ook zagge
Vedette
Clubvoorkeur: jawadenktezelf
Has thanked: 305 times
Been thanked: 282 times

Awards:

Bericht door ziege maar ook zagge » 09 jul 2019, 12:45

M.i. is het veel belangrijker voor de sport dat jonge meisjes kunnen voetballen als ze dat willen, sterker nog eigenlijk is dat het enige wat telt. En dat kan tegenwoordig heel aardig, meen ik opgevangen te hebben. Op termijn zal dat vanzelf uitmonden in een veel grotere toplaag van spelers op niveau. Dat wij desondanks nu al een nationaal team hebben wat meedoet is m.i. opvallender dan dat groot succes van een profcompetitie vooralsnog uitblijft.

Geef het nog een generatietje of twee.

Ren Höek
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 411 times
Been thanked: 114 times

Bericht door Ren Höek » 09 jul 2019, 12:53

Hightower schreef:
09 jul 2019, 11:21
Misschien kun je de aandacht al vergroten voor de eredivisie van de vrouwen, door deze wedstrijden voor of na de wedstrijd van de mannen te laten plaatsvinden.
Dit heeft weinig nut lijkt me.
De meeste seizoenkaarthouders interesseren zich niet tot weinig voor het vrouwenvoetbal (anders werden die wedstrijden beter bezocht) en als ik een keer vroeg ben in het stadion (half uur voor aanvang), dan is het nog erg rustig. De meerderheid staat buiten te drinken of is nog onderweg. En na de wedstrijd is het stadion ook snel leeg.

De KNVB moet het vrouwenvoetbal aantrekkelijker maken, meer in de belangstelling zetten en het allerbelangrijkste, een grote sponsor regelen. Zolang het de clubs voornamelijk geld kost zal de competitie niet beter worden.
Pitter patter, let's get at 'er.

Josef Dettelbacher
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 11 times
Been thanked: 159 times

Bericht door Josef Dettelbacher » 09 jul 2019, 13:14

ziege maar ook zagge schreef:
09 jul 2019, 12:45
M.i. is het veel belangrijker voor de sport dat jonge meisjes kunnen voetballen als ze dat willen, sterker nog eigenlijk is dat het enige wat telt. En dat kan tegenwoordig heel aardig, meen ik opgevangen te hebben. Op termijn zal dat vanzelf uitmonden in een veel grotere toplaag van spelers op niveau. Dat wij desondanks nu al een nationaal team hebben wat meedoet is m.i. opvallender dan dat groot succes van een profcompetitie vooralsnog uitblijft.

Geef het nog een generatietje of twee.
Klopt. Als ik kijk naar de twee voetbalverenigingen waar ik vroeger zelf heb gevoetbald: die zijn allebei van één a twee meisjes die meededen bij de jongens naar meerdere volwaardige teams gegaan.

tijn0

Bericht door tijn0 » 09 jul 2019, 17:59

ziege maar ook zagge schreef:
08 jul 2019, 22:36

Wel gewoon al die wedstrijden op heroïsche wijze de boel dichthouden he, met je motorisch onbegaafd...
Ik wil jou wel eens een WK finale zien spelen tijn0, kijken hoe motorisch begaafd dat eruit ziet :lol:
Zaakwaarnemer geworden? ;)

ziege maar ook zagge
Vedette
Clubvoorkeur: jawadenktezelf
Has thanked: 305 times
Been thanked: 282 times

Awards:

Bericht door ziege maar ook zagge » 09 jul 2019, 18:13

Nee maar dank voor de tip ;)

tirzah
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Been thanked: 60 times

Kaarten:

Bericht door tirzah » 04 sep 2019, 11:57

Schitterend doelpunt die 2-0 gisterenavond.
Pass en afwerking een 10 met een griffel.

Jwoeloe
Site Admin
Clubvoorkeur: PSV
Has thanked: 28 times
Been thanked: 123 times

Bericht door Jwoeloe » 04 sep 2019, 12:38

Die goal deed me gelijk terugdenken aan een vrij identieke goal van Mason Mount, notabene tegen PSV.

tirzah
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:

Kaarten:

Bericht door tirzah » 04 sep 2019, 14:51

Jwoeloe schreef:
04 sep 2019, 12:38
Die goal deed me gelijk terugdenken aan een vrij identieke goal van Mason Mount, notabene tegen PSV.
Tegengoals sla ik meestal niet in mijn geheugen op. ;)
Zelf heb ik ook wel eens zo'n pass of afwerking geproduceerd, maar dat was heel wat jaren terug en op wat lager niveau.

Overigens begrijp ik dat de Oranje vrouwen volgende maand in ons stadion spelen tegen Rusland.
Een mooie gelegenheid tot kennismaking voor hen die nog niet veel op hebben met het vrouwenvoetbal?

Grasmat
Meervoudig international
Clubvoorkeur: Ja
Has thanked: 80 times
Been thanked: 62 times

Bericht door Grasmat » 04 sep 2019, 14:58

tirzah schreef:
04 sep 2019, 14:51
Jwoeloe schreef:
04 sep 2019, 12:38
Overigens begrijp ik dat de Oranje vrouwen volgende maand in ons stadion spelen tegen Rusland.
Een mooie gelegenheid tot kennismaking voor hen die nog niet veel op hebben met het vrouwenvoetbal?
Ik denk dat degenen die dat hebben dat allang via de wedstrijden op TV geconcludeerd hebben. Ik wel in ieder geval.
Helmond Sport op TV is ook net zo beroerd qua niveau als live in het echie. Dat heb ik helaas al vaak genoeg mogen ondervinden ;)

J.B.
Legende
Clubvoorkeur: Broodje Smos
Has thanked: 387 times
Been thanked: 356 times

Bericht door J.B. » 04 sep 2019, 15:02

Grasmat schreef:
04 sep 2019, 14:58
Ik denk dat degenen die dat hebben dat allang via de wedstrijden op TV geconcludeerd hebben. Ik wel in ieder geval.
Helmond Sport op TV is ook net zo beroerd qua niveau als live in het echie. Dat heb ik helaas al vaak genoeg mogen ondervinden ;)
Het niveau leek mee te vallen als je alleen een vrouwen wk kijkt. Zodra je weer mannen voetbal gaat kijken blijft daar helaas niet veel meer van over. Ik zou er m`n geld niet aan uitgeven eerlijk gezegd. Leuk dat ze het doen en ik gun ze alle succes, maar ik haak af als het gaat om live wedstrijden kijken..
Begenadigd allesdeskundige en zelfbenoemd lekker ding

tirzah
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:

Kaarten:

Bericht door tirzah » 04 sep 2019, 15:03

Sommigen hebben wellicht wat meer tijd nodig om te wennen aan iets nieuws. Zoals in dit geval het snel groeiend vrouwenvoetbal.
En moet ik nu geloven dat op de Braak ook wel eens zo'n mooie goal als die van Danielle gescoord is?

Grasmat
Meervoudig international
Clubvoorkeur: Ja
Has thanked: 80 times
Been thanked: 62 times

Bericht door Grasmat » 04 sep 2019, 15:07

J.B. schreef:
04 sep 2019, 15:02
Grasmat schreef:
04 sep 2019, 14:58
Het niveau leek mee te vallen als je alleen een vrouwen wk kijkt. Zodra je weer mannen voetbal gaat kijken blijft daar helaas niet veel meer van over. Ik zou er m`n geld niet aan uitgeven eerlijk gezegd. Leuk dat ze het doen en ik gun ze alle succes, maar ik haak af als het gaat om live wedstrijden kijken..
Laatste zin omschrijft precies mijn gedachte hierover. En met ons blijkbaar velen.
tirzah schreef:
04 sep 2019, 15:03
En moet ik nu geloven dat op de Braak ook wel eens zo'n mooie goal als die van Danielle gescoord is?
Het is moeilijk te bevatten, dat snap ik, maar dat zal ongetwijfeld het geval zijn geweest. :mrgreen:
Uiteraard een dikke kans dat het door de tegenstander is gedaan, dat dan weer wel.

J.B.
Legende
Clubvoorkeur: Broodje Smos
Has thanked: 387 times
Been thanked: 356 times

Bericht door J.B. » 04 sep 2019, 15:07

Het niveau is over het algemeen gewoon echt om te janken.
Begenadigd allesdeskundige en zelfbenoemd lekker ding

tirzah
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:

Kaarten:

Bericht door tirzah » 08 okt 2019, 13:46

Vanavond Danielle van der Donk in haar jubileumwedstrijd in haar "eigen" Philips Stadion.
En dan ook nog in het topduel tegen Rusland, waar een overwinning de eerste plaats in de groep
weer dichterbij brengt.
Kijken dus, vanavond naar dat duel van het Oranje dat de meest recente titels op zak heeft en waar het mannenteam
wellicht nog wat van kan opsteken.

ruuddevil
Vedette
Clubvoorkeur:

Bericht door ruuddevil » 08 okt 2019, 21:05

Zelfs op de tribune lebberen de dames elkaar nu al af.

tirzah
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:

Kaarten:

Bericht door tirzah » 08 okt 2019, 21:16

Leuk dat juist Danielle de 1-0 scoort. Jammer van de gemiste penalty en maar hopen dat de bevrijdende 2-0 snel valt.

Edit; dat is snel, Miedema. Mooi zo.

ruuddevil
Vedette
Clubvoorkeur:

Bericht door ruuddevil » 09 okt 2019, 07:26

Wederom vol verwachtingen voor de TV gaan zitten, een vol Philips stadion, onze nationale toppers op het veld.

Het leek weer nergens op. Alleen Miedema heeft enig niveau.

tirzah
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:

Kaarten:

Bericht door tirzah » 09 okt 2019, 11:35

Ik heb me best vermaakt, terwijl ik weinig ander voetbal dan van PSV nog kijk. Dit was goed te pruimen. Een verdiende zege die de eindronde weer een stuk dichterbij heeft gebracht.
Wel sluipt er langzamerhand ook wat meer van de onvriendelijkheid in het spel dat bij de mannen al lang gemeengoed -pun intended- is.
Maar het niveau is echt niet slechter dan wat seizoenkaarthouders bij de meeste Eredivisie clubs wekelijks te zien krijgen.
Dit laatste oordeel is gebaseerd op wat ik in samenvattingen zie en eens per jaar als die bras bij ons in het stadion op bezoek komt.
Goed dat het stadion prima gevuld was.
Het gaat zo steeds beter met de Oranje dames.

Plaats reactie