Welkom aan alle gasten. Meepraten over PSV? Maak een account aan!

Het Nederlands Elftal

Landen, clubs, spelers en competities.
Plaats reactie
PCGC
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 115 times
Been thanked: 259 times

Het Nederlands Elftal

Bericht door PCGC » 11 okt 2017, 10:36

Hier een algemeen topic over Oranje.

Welke kant moeten we uit, wie moet de nieuwe bondscoach worden, wie de technisch directeur, waar moet de aandacht naar toe de aankomende jaren om weer aansluiting te vinden?

Roept u maar...

Heya Hallvar
Vaste waarde in elftal
Clubvoorkeur:
Has thanked: 2 times
Been thanked: 38 times

Bericht door Heya Hallvar » 11 okt 2017, 11:30

Nu de laatste ster afscheid heeft genomen en er geen kwaliteit van buitencategorie meer is moet Nederland terug naar de basics:
- een team bouwen waar inzet en teamdiscipline primair zijn (en daarmee is er voor het ego van Depay & co geen plaats)
- een coach die vanuit een teamvisie werkt en sterk is het opbouwen van een groepsproces.

Normaal gesproken zouden Strootman, Wijnaldum, Van Dijk, De Vrij (en evt Blind) op basis van internationale status de kern van het team moeten vormen. Probleem is echter dat ze de afgelopen jaren in Oranje geen schim meer zijn van de speler die ze bij hun club zijn. Daar ligt een belangrijke sleutel voor de nieuwe coach: hoe krijg ik deze spelers aan de praat? Geen van deze spelers zijn meer gewend om de Old Hollandse Skool te spelen, dus wijzing van het tactisch concept is gewenst.

Voor de lange termijn moet er keihard aan een nieuwe voetbalfilosofie gewerkt worden om weer sterren van de toekomst op te leiden.

PCGC
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:

Bericht door PCGC » 11 okt 2017, 11:55

Wat al in de media door oa Gijp is aangegeven, spelers als Wijnaldum en Strootman doen bij hun clubs leuk mee maar trekken de kar ook niet. Die hebben 5-6 toppers om zich heen staan en zij doen het vuile werk. Als ze bij het NL elftal komen wordt ineens verwacht dat ZIJ de kar trekken en uitblinken, maar dan zie je dat ze gewoon kwaliteit tekort komen.

Ik voorzie gewoon dat ze nooit met een goede oplossing komen, omdat het teveel rommelt. Iedereen wil iets anders. Kijk maar naar de media. De ene journalist gaat vol voor de Van Gaal methode, de ander wil vernieuwen, de ander is nog steeds bezeten door de Cruijff methode.

ziege maar ook zagge
Legende
Clubvoorkeur: jawadenktezelf
Has thanked: 1031 times
Been thanked: 745 times

Awards:

Bericht door ziege maar ook zagge » 11 okt 2017, 12:08

Een buitenlandse bondscoach lijkt me een prima plan, liefst een duitser.

ShovingNE2
Site Admin
Clubvoorkeur: PSV
Has thanked: 289 times
Been thanked: 1401 times

Bericht door ShovingNE2 » 11 okt 2017, 12:35

Er zijn een aantal problemen rond Oranje.

Om te beginnen de aanstelling van de coaches, we hebben met Hiddink en Advocaat twee coaches uit het verleden uit de mottenballen getrokken. En Blind heeft nog nooit ergens gepresteerd, op basis van wat hij ooit voor de groep kwam te staan is volgens mij iedereen een raadsel.

Selectiebeleid is kut. Al jaren. We kijken naar de beste 25 voetballers en proberen dat in een elftal te gieten. Maar dat is nog nooit het beste team geweest. Er wordt gekeken naar namen, maar niet naar bijvoorbeeld scorend vermogen. Wat moest Vilhena gisteren in het veld als je ook Van Ginkel hebt.

Wesley Sneijder mocht nog een paar keer opdraven om record international te worden. Maar er was geen enkel belang meegediend. De speelwijze verschilde bijna per duel. Nul visie. Alles hing van belangen en lijntjes aan elkaar. Het was Robben die hoogst persoonlijk naar de kant liep om te zorgen dat Sneijder in zou vallen. Vreemd.

Hoe verder
Iedereen die het WK 2022 niet kan halen wordt niet meer geselecteerd. In aanloop naar de volgende toernooien heeft dit team nieuwe leiders nodig. Die groepsdynamiek zal zich de komende jaren vanzelf aanpassen als Sneijder, Robben, Van Persie, Huntelaar gewoon er niet meer zijn. Een nieuw team met een nieuw doel en zijn eigen wetten en regels.

Spelers die voor geld in de zandbak kiezen of besluiten bankzitter bij een grote club te worden, worden niet meer geselecteerd. Het teamgevoel krijgt een deuk als spelers die wekelijks spelen niet opgesteld worden, maar dat soort figuren bij Oranje wedstrijdritme op mogen doen.

Stel een buitenlander als coach aan. Zonder vriendjes, lijntjes en of belangen binnen het Nederlands voetbal.

En zo kan ik nog even doorgaan.

PCGC
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:

Bericht door PCGC » 11 okt 2017, 13:29

Buitenlander als bondscoach is leuk, moet ie alleen wel een team boven zich (TD en RvCj hebben die hem in ALLES (speelwijze, selectie, omgaan met de media, tactiek) steunt en dat gaat niet gebeuren ben ik bang.

Massimo
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 101 times
Been thanked: 344 times

Bericht door Massimo » 11 okt 2017, 19:36

PCGC schreef:Hier een algemeen topic over Oranje.

Welke kant moeten we uit, wie moet de nieuwe bondscoach worden, wie de technisch directeur, waar moet de aandacht naar toe de aankomende jaren om weer aansluiting te vinden?

Roept u maar...
Er zal een hele hoop moeten gebeuren op zowel korte- als lange termijn. Op korte termijn zal er gebouwd en geplaatst moeten worden voor het EK 2020 en op lange termijn zal de kwaliteit van zowel trainers als coaches omhoog moeten.

Het niveau van opleiden vind ik heel erg slecht en het komt echt niet omdat er opeens geen topvoetballers meer worden geboren dat Nederland zo is afgezakt. De landen die 10 tot 15 jaar hervormd hebben, zijn er nationaal op vooruit gegaan en hebben weer talentvolle lichtingen klaarstaan. Spelers van 18 tot 20 uit Nederland vind ik zowel technisch als tactisch zo ontzettend ondermaats dat ze zodra ze de stap van jeugdvoetbal naar echte weerstand maken ondersneeuwen en hun tekortkomingen flink aan het licht komen. Frenkie de Jong is nu helemaal de hype zoals er om de paar maanden er wel iemand weer is, maar terwijl hij net komt kijken stond Robben op dezelfde leeftijd in de basis bij Chelsea. In Nederland zijn er faciliteiten en infrastructuur genoeg om top jeugdcompetities te hebben. Tevens is de uitstroom van 16 jarige talenten ook niet meer zo groot als pakweg 8 tot 10 jaar geleden, al ontkom je er niet aan dat er altijd een aantal de stap op deze leeftijd naar het buitenland zullen gaan maken. Het meetbaar maken van de spelers die op jonge leeftijd zijn opgeleid op kleinere velden zal nog moeten komen, maar dat is by far niet genoeg.

Daarnaast zullen ook de coaches moeten worden opgeleid. Het tactisch niveau is niet meer van deze tijd en het gros zit verstokt in de manier van spelen van 10 en 20 jaar geleden. Zowel bij coaches die aanvallend voetbal willen spelen, als die vanuit de omschakeling willen spelen. Veel coaches zijn wel team tactisch bezig, al dan niet de oude manier, maar weinig coaches zijn positie tactisch bezig. In beide en vooral positie tactisch valt er nog een hoop te winnen. Zowel voor de Eredivisie als voor de Nederlandse (top)clubs die het zeker steeds moeilijker krijgen met het financiële spectrum binnen Europa.

Bovenstaande vind ik veruit de belangrijkste punten waaraan gewerkt zal moeten worden bij in binnen Nederland. Echter lopen we ook nog eens fysiek en conditioneel achter. Dat is ook een stap die nog gemaakt moet worden. Al kan je dat alweer deels opvangen door team- en positie tactisch het op orde te hebben. Alhoewel je wel om problemen vraagt als je centrale verdedigers gemiddeld 1m80 mogen zijn. (bij wijze van) Dat zie je vrijwel alleen maar in de Eredivisie.

Voor de (midden)lange termijn zal je iemand moeten hebben die dit kan gaan hervormen. Teveel Nederlandse (oud)trainers en coaches zitten in hun cocon en hebben niet meer de scherpheid om van buitenaf echt de grootste problemen te kunnen duiden en er wat aan te kunnen doen. Omdat er niet 1, maar wel 10 dingen mis zijn, heb je al wel snel iets wat men kan benoemen wat mis gaat, maar dan gaat het er wel om dat je de meer urgentere zaken benoemend en aanpakt en die zullen doorgaans pas na langere tijd zichtbaar zijn waardoor het niet de makkelijkste opgave zal worden. Eén van de weinige die ik dan misschien wel zie zitten als Nederlander als TD is Fred Rutten. Die lijkt me wel iemand die de structuur kan opzetten, aandacht heeft voor het individu en niet blind is voor wat er buiten Nederland gaande is.

Als bondscoach voor de komende periode hoop ik op een buitenlandse coach. Met vrijwel alle Nederlandse coaches zal je in het verleden blijven hangen. Iemand als Koeman heeft het goed gedaan bij Feyenoord, Southampton en vorig seizoen bij Everton en zal zich waarschijnlijk best plaatsten voor het EK omdat hij wel een goede organisatie in het veld neer kan zetten, maar gaat het Nederlandse voetbal echt niet verder helpen en daar heeft het Nederlandse voetbal juiste behoefte aan. Met Frank de Boer aan het roer ga je al helemaal iemand krijgen die het balbezit op eigen helft tot kunst heeft verheven en waar elke wedstrijden de keeper en de verdedigers de meeste balcontacten zullen hebben gehad. Daar wordt ik nog minder vrolijk van.

Ik hoop op een coach die met pressing speelt. Is niet eenvoudig voor een coach van een nationaal team, maar kan wel een verandering teweeg brengen. Ook in het denken van andere coaches binnen Nederland en de Eredivisie. Het wordt tijd dat de Eredivisie moderner wordt qua tactiek. Omdat Ten Hag anders speelt dan de rest van de Eredivisie zie je coaches pas gaan nadenken omdat ze nu wat moeten bedenken. Tegen de rest hoeft dat op wat details na niet. Met tactisch betere trainers zal het clubvoetbal in Europa ook met sprongen vooruit gaan in plaats van keihard achteruit. Iemand zonder verdere lijntjes binnen Nederland op dit moment en iemand met een open en flexibele geest die tactisch wel vooruit is gegaan de laatste 5 tot 10 jaar. Voor het spelen van pressingvoetbal hoef je trouwens geen wereldtopvoetballer te zijn. Wel fit en tactische discipline. Ik had Sampaoli een uitstekende keuze gevonden, al was het maar de vraag hoe serieus dit was. Wel vind ik dat de KNVB eens serieus geld zou moeten gaan steken in een vernieuwende TD en bondscoach en staf die ze erbij nodig hebben. In Duitsland lopen op dit moment ook genoeg coaches die zeer vernieuwend zouden kunnen zijn.

koetje
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 86 times
Been thanked: 152 times

Bericht door koetje » 11 okt 2017, 22:23

NL hoort niet meer tot de toplanden maar met een goede organisatie in het veld is het nog wel steeds subtop. Duitsland, Spanje, Belgie, Frankrijk en in wat mindere mate Italie zijn ons voorbij. Maar we kunnen wel best of the rest zijn.

Bij Van Gaal is het team boven hun niveau uitgekomen. Blij Blind zat het team duidelijk onder hun niveau. Beide periodes zijn niet representatief. Met een normale en gelouterde coach wordt je normaliter nummer 2 in je poule.

Voor de rest moet het toch bij de clubs gebeuren. De KNVB kan alleen maar zorgen voor goede randvoorwaarden als opleiding, (jeugd) competitie enzovoort. Helaas is de Van Gaal school dominant in NL. Deze gaat uit van het collectief, controle en risicomijding. Dat noemen we dan de Hollandse school maar het staat mijlenver af van het gedachtengoed uit de jaren 70. Een goede TD bij de KNVB kan zorgen voor die randvoorwaarden maar aub geen Van Gaal of van zijn vazallen in zo'n functie want dan gaat het managementdenken weer verder uitgebouwd worden in plaats van teruggedrongen.

Heruone
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 75 times
Been thanked: 89 times

Bericht door Heruone » 12 okt 2017, 23:30

Hmm, ik denk dat er sowieso een goede inventarisatie moet komen van wat Nederland op het moment beschikbaar heeft, wat daarvan potentieel heeft en wat mogelijk potentiele kandidaten kunnen worden. Van daaruit moet de basisgelegd worden, gepaard met een goede bondscoach die tactisch kan handelen.

Ik hoor veel mensen opperen voor werken aan team, enkel lijkt mij dat vrijwel onmogelijk. Je ziet elkaar maar een x aantal keer in een jaar en bovendien is de bondscoach ook nog afhankelijk van de beschikbare spelers. Op VI stond laatst een artikel over NL onder Blind waarin duidelijk naar voren kwamen dat er absurd veel gerouleerd werd, deels vanwege blessures, deels vanwege onkunde.
Why do we pray, cry, kiss or dream with our eyes closed?
Because most beautiful things in life are not seen but only felt by heart.

ShovingNE2
Site Admin

Bericht door ShovingNE2 » 13 okt 2017, 09:19

Massimo schreef:Alhoewel je wel om problemen vraagt als je centrale verdedigers gemiddeld 1m80 mogen zijn. (bij wijze van) Dat zie je vrijwel alleen maar in de Eredivisie.
Eens met je stuk. Klein stukje eruit gehaald voor aanvulling. Behalve dat ze relatief klein zijn, moeten ze ook echt met 18 in de basis staan bij Ajax, PSV of Feyenoord anders worden ze afgeschreven.

Je ziet het ook onder de PSV-supporters: Jordy de Wijs gaat nooit meer halen, is immers al 22. Ook supporters willen de spelers geen kans meer geven. Je moet op je 18-20 het PSV-niveau aankunnen en anders wieberen. Ook Bergwijn was door een redelijk aantal supporters al opgegeven vorig jaar.

ziege maar ook zagge
Legende
Clubvoorkeur: jawadenktezelf
Has thanked: 1031 times
Been thanked: 745 times

Awards:

Bericht door ziege maar ook zagge » 22 okt 2017, 20:24

De kans dat het alsnog koetje gaat zijn is vandaag weer een stuk groter geworden.

Liever een duitser maar qua nederlanders is koetje een prima optie - beter drie jaar te laat dan nooit :wink:

tirzah
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 46 times
Been thanked: 120 times

Kaarten:

Bericht door tirzah » 03 nov 2017, 21:59

In een land dat in 1974 zelf de titel verspeelde door de beste keeper, van Beveren en de topscorer, van der Kuylen thuis te laten en in de finale na de snelle 0-1 uiteen viel in twee helften die verschillende tactiek wensten tegen de Duitsers, is het moeilijk om ooit eensgezindheid te krijgen. Want dit elftal werd door de media tot mythe gemaakt terwijl in 1978 het team veel dichter bij de WK titel kwam maar uiteindelijk verloor van de junta die de winnaar bepaalde. Dit laatste team werd niet legendarisch.
Reden; in 74 in Duitsland was er de overschatte Cruyff met zijn Ajax en Feijenoord vriendjes, in 78 in Argentinie liep het prima toen overwegend PSVers de dienst uitmaakten.
Net zoals bij het enige Oranje succes in 1988, de EK titel dankzij PSVers werd binnengesleept.

Waarom dit verhaal?
Omdat er weinig of niets verandert in dit kortzichtige randstad landje. Zie de voorkeur voor Cillesen boven Zoet.

De onderlinge verdeeldheid binnen de voetbalbond-en daarbuiten- zal ons parten blijven spelen. En enkele pijnpunten zijn door Massimo al benoemd.
Hebben we nog voldoende onafhankelijk denkende experts in dit land die kunnen kiezen voor een juiste aanpak?

Thijs85
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 108 times
Been thanked: 187 times

Awards:

Bericht door Thijs85 » 04 nov 2017, 12:58

Waar ik echt moeite mee heb is het constante oproepen en opstellen van de Ligt. Die stapelt fout op fout en komt er toch telkens weer bij. Wat is daar het doel van?! Is dat die Ajax cultuur dan? Maar hoe kunnen Advocaat en Gullit daar zo gevoelig voor zijn?!

tirzah
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 46 times
Been thanked: 120 times

Kaarten:

Bericht door tirzah » 04 nov 2017, 15:14

Thijs85 schreef:Waar ik echt moeite mee heb is het constante oproepen en opstellen van de Ligt. Die stapelt fout op fout en komt er toch telkens weer bij. Wat is daar het doel van?! Is dat die Ajax cultuur dan? Maar hoe kunnen Advocaat en Gullit daar zo gevoelig voor zijn?!
Je laatste vraag moet je hen zelf stellen want dat weet ik ook niet. Je voorlaatste vraag weet ik wel te beantwoorden. Ja, ja en nog eens ja. :wink:

Vroeger was er de Keuze commissie die spelers voor Oranje opriep. Die resideerden in het westen, de tegenwoordige randstad.
Dus een kanon als Coen Dillen (43 goals in 1 seizoen) kwam amper in aanmerking.
Topscorer aller tijden Willy van der Kuylen idem. En Cruyff bepaalde ook dat Jan van Beveren niet gewenst was.

Kijkend naar de jaren die jij hebt meegemaakt -er van uitgaande dat 85 je geboortejaar is en niet je leeftijd :) - zie je steeds hetzelfde gebeuren.

Nog in deze eeuw werd de beste middenvelder Mark van Bommel -die van de 3 goals in de Arena bij Ajax-PSV 0-4- genegeerd door bondscoach van Basten. Spits Ruud van Nistelrooy werd ook geschoffeerd door deze omhooggevallen Ajacied. En hoe kon Blind ooit bondscoach worden? Maar hij werd het wel.

En nu worden we geacht te denken dat Cillesen vanwege zijn Ajax verleden, zittend op de reservebank bij Barcelona waar de Ajax meute ook op geilt, beter zou zijn dan de dit seizoen ongenaakbare Jeroen Zoet? :lol:

Dus ja, er is een link tussen Ajax, de media en Oranje.

J.B.
Legende
Clubvoorkeur: Broodje Smos
Has thanked: 1176 times
Been thanked: 807 times

Bericht door J.B. » 04 nov 2017, 15:21

Thijs85 schreef:Waar ik echt moeite mee heb is het constante oproepen en opstellen van de Ligt. Die stapelt fout op fout en komt er toch telkens weer bij. Wat is daar het doel van?! Is dat die Ajax cultuur dan? Maar hoe kunnen Advocaat en Gullit daar zo gevoelig voor zijn?!
Je moet de vraag anders stellen. Welke verdedigers hebben we uberhaupt nog die op een beetje niveau spelen? PSV heeft achterin twee buitenlanders staan. Na Bruma en Rekik zelfs geen Nederlanders meer gehad. We zijn nu zover afgezakt dat we het van een De Ligt moeten hebben.
Circle of fifths

ShovingNE2
Site Admin

Bericht door ShovingNE2 » 04 nov 2017, 18:41

Ga toch weg. Zo'n betere iedere Eredivisie CV is beter dan die kleuter. Die idioot is schuldig aan zoveel tegengoals dat de database van Opta het niet eens meer bij kan houden.

J.B.
Legende

Bericht door J.B. » 05 nov 2017, 11:21

ShovingNE2 schreef:Ga toch weg. Zo'n betere iedere Eredivisie CV is beter dan die kleuter. Die idioot is schuldig aan zoveel tegengoals dat de database van Opta het niet eens meer bij kan houden.
De staat van het huidige Oranje in een notendop. Spelers als Vilhena, De Ligt en alles wat er bij laag geklasseerde Engelse teams rondhuppelt. We moeten het maar mee doen voorlopig.
Circle of fifths

Thijs85
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 108 times
Been thanked: 187 times

Awards:

Bericht door Thijs85 » 05 nov 2017, 16:27

J.B. schreef:
Je moet de vraag anders stellen. Welke verdedigers hebben we uberhaupt nog die op een beetje niveau spelen? PSV heeft achterin twee buitenlanders staan. Na Bruma en Rekik zelfs geen Nederlanders meer gehad. We zijn nu zover afgezakt dat we het van een De Ligt moeten hebben.
Qua centrale verdediging hebben we heel sterke spelers, vind ik. Alleen daar worden geen Cillissen-achtige keuzes gemaakt, terwijl die wel terecht waren geweest toen van Dijk een tijdje niet speelde. Verder hebben we de Vrij, Bruma, Aké, Rekik, Hoedt, Blind, Martins Indi en eventueel kan Pieters centraal achterin. Dan heb je verder nog de wat matigere spelers als Viergever, Veltman, vd Heijden enzovoorts, die allen nog betrouwbaarder zijn dan de Ligt.

Juancho
Legende
Has thanked: 232 times
Been thanked: 522 times

Bericht door Juancho » 05 nov 2017, 17:40

J.B. schreef: Je moet de vraag anders stellen. Welke verdedigers hebben we uberhaupt nog die op een beetje niveau spelen? PSV heeft achterin twee buitenlanders staan. Na Bruma en Rekik zelfs geen Nederlanders meer gehad. We zijn nu zover afgezakt dat we het van een De Ligt moeten hebben.
We hebben toch een rijtje prima CV's rondlopen? De Ligt heb je echt niet nodig hoor. Met Hoedt, van Dijk, de Vrij, Bruma, Rekik, Blind. Dat zijn jongens die niet top zijn, maar wel in de subtop spelen. Met 2 van die jongens moet je toch voldoende niveau hebben om iig de poulefase te overleven?

Aan de CV's ligt het echt niet hoor, wel aan de keuzes die de coaches maken met de Ligt. Zal best een talent zijn, maar is er nog lang niet klaar voor.

J.B.
Legende

Bericht door J.B. » 06 nov 2017, 10:26

Ik denk ook niet dat de Ligt een basisspeler zal worden voorlopig. Zeker een talent, maar ik geloof zeker dat de spoeling vrij dun is. Laat onverlet dat zo`n speler eigenlijk eerst even bij jong Oranje moet rijpen. Maar de tijden zijn veranderd blijkbaar.
Circle of fifths

Lacazette
Veelbelovend talent
Clubvoorkeur:

Bericht door Lacazette » 09 nov 2017, 20:30

Van De Beek wieberen iig, die hoort echt niet thuis in Oranje.

PCGC
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:

Bericht door PCGC » 09 nov 2017, 23:59

Dit soort overwinningen had je in de kwalificatie periode nodig.

Heb 5 minuten gezien en toen stond Cillessen te schutteren. Hoe was het verder met Oranje?

ShovingNE2
Site Admin

Bericht door ShovingNE2 » 10 nov 2017, 08:03

De insomnia vereniging heeft de rechten van de beelden gekocht.

J.B.
Legende

Bericht door J.B. » 10 nov 2017, 10:06

PCGC schreef:Dit soort overwinningen had je in de kwalificatie periode nodig.

Heb 5 minuten gezien en toen stond Cillessen te schutteren. Hoe was het verder met Oranje?
Tweede helft gezien. 5 minuten een Oranje gezien dat druk zette en met twee geblokte schoten van Stroot gevaarlijk werd. Laag tempo en eigenlijk oersaai. Kansen waren voor Schotland dat met een wat betere afwerking gelijk had kunnen komen.

Laatste fase was saai. Duidelijk dat spelers niet vol de duels ingaan.

Algemeen: Slordig spel, spelers die elkaar in de weg lopen, laag tempo, Nauwelijks diepteballen. Vleugels (Depay) nauwelijks gezocht.

Het was dus niet veel. Stroot was chagrijnig na afloop. Duidelijk was dat de voetballers er eigenlijk ook niet zoveel zin in hadden..
Circle of fifths

Bruggigol
Regelmatige invaller
Has thanked: 14 times
Been thanked: 16 times

Bericht door Bruggigol » 10 nov 2017, 13:45

Nee, dit soort wedstrijden zijn gewoon zinloos waar niemand zin heeft. Nu oefenen terwijl de kwalificatiewedstrijden ergens over een klein jaar begint schiet niet op. Afschaffen dit soort wedstrijden.

Plaats reactie