Welkom aan alle gasten. Meepraten over PSV? Maak een account aan!

Het Nederlands Elftal

Landen, clubs, spelers en competities.
Plaats reactie
ruuddevil
Vedette
Clubvoorkeur:
Has thanked: 626 times
Been thanked: 793 times

Het Nederlands Elftal

Bericht door ruuddevil » 11 okt 2019, 09:33

Te Ligt is echt serieus overrated. Hoeveel doorslaggevende fouten die gast maakt, niet normaal.

Mouth of the south
International
Clubvoorkeur: PSV
Has thanked: 22 times
Been thanked: 115 times

Bericht door Mouth of the south » 11 okt 2019, 09:45

Frenkie voetbalt als een postbode. Komt niets gevaarlijks uit. Mag je dat eigenlijk nog wel zeggen in NL ?

Maikel_91
Site Admin
Has thanked: 733 times
Been thanked: 1274 times

Bericht door Maikel_91 » 11 okt 2019, 10:00

Mouth of the south schreef:
11 okt 2019, 09:45
Frenkie voetbalt als een postbode. Komt niets gevaarlijks uit. Mag je dat eigenlijk nog wel zeggen in NL ?
Hoort ook niet in de rol waarin hij speelt. Is meer een type regista. Er valt niet te ontkennen dat sinds hij bij Oranje zit het spel beter is geworden.

Geeft trouwens wel gewoon de assist op de 3-1. Dus tot zover 't punt dat er niks gevaarlijks uit komt

ThoresenKoolhof
Nationale topspeler
Has thanked: 5 times
Been thanked: 223 times

Bericht door ThoresenKoolhof » 11 okt 2019, 10:16

ruuddevil schreef:
11 okt 2019, 09:33
Te Ligt is echt serieus overrated. Hoeveel doorslaggevende fouten die gast maakt, niet normaal.

Volledig mee eens, defensief de zwakke schakel, er is niemand verantwoordelijk voor zoveel tegendoelpunten bij Oranje dan de Ligt, begon al bij zijn allereerste interland tegen Bulgarije.

zondagintzuiden
Lid 2e elftal
Has thanked: 50 times
Been thanked: 37 times

Bericht door zondagintzuiden » 11 okt 2019, 10:40

De Ligt speelt inderdaad belabberd de laatste interlands/wedstrijden. Maar overrated? Blijft het grootste talent van de wereld op zijn positie. Alleen wordt nu wel élk (klein) foutje uitvergroot en meteen enorm gemaakt (handsbal in Duitsland, een verkeerde terugspeelbal op de keeper in Florence).
Heerlijk voor Luuk wel die goal. Hoe ie 't deed weet ik niet, maar een beter moment had het niet kunnen zijn voor 'm :D

J.B.
Legende
Clubvoorkeur: Broodje Smos
Has thanked: 1192 times
Been thanked: 808 times

Bericht door J.B. » 11 okt 2019, 10:57

Maikel_91 schreef:
11 okt 2019, 10:00
Mouth of the south schreef:
11 okt 2019, 09:45
Hoort ook niet in de rol waarin hij speelt. Is meer een type regista. Er valt niet te ontkennen dat sinds hij bij Oranje zit het spel beter is geworden.

Geeft trouwens wel gewoon de assist op de 3-1. Dus tot zover 't punt dat er niks gevaarlijks uit komt
Aan FdJ lag het gisteren niet. Scoorde trouwens ook tegen Duitsland. Eerlijk is eerlijk. speelt beter in Oranje dan ik had verwacht.

Alleen de Roon op het middenveld kan echt niet meer. Voorin gewoon voortaan starten met Depay en Bergwijn op de vleugels, lekker Malen of Luuk in de spits gooien. Zeker als je iets wil met hoge ballen. Gisteren kwamen we er voetballend echt niet doorheen..
Circle of fifths

zondagintzuiden
Lid 2e elftal

Bericht door zondagintzuiden » 11 okt 2019, 11:00

Starten met Luuk in een wedstrijd waarbij je weet dat je tegen een muur van 11 gaat spelen vind ik inderdaad helemaal geen gekke gedachte. De Roon moet je niet willen in zo'n wedstrijd, je levert gewoon een voetballer in. Dat je over een maand uit met De Roon gaat spelen kan ik nog begrijpen, want je weet dat die gasten gaan komen met zo'n heel stadion erachter. Dat wordt hun laatste kans. Dan kun je zo'n stofzuiger nog wel gebruiken. Wordt een hele andere wedstrijd.
Laatst gewijzigd door zondagintzuiden op 11 okt 2019, 11:01, 1 keer totaal gewijzigd.

Mercer
Internationale topspeler
Clubvoorkeur: Concordia (res parvae crescunt)
Has thanked: 325 times
Been thanked: 297 times

Awards:

Bericht door Mercer » 11 okt 2019, 11:01

In dat soort potjes stel je al helemaal Van de Beek op. Verder moet het natuurlijk meezitten met wanneer je scoort.
''Er zijn maar drie dingen zeker in het leven: belastingen, de dood én wijze teksten van Mercer''

ShovingNE2
Site Admin
Has thanked: 295 times
Been thanked: 1416 times

Bericht door ShovingNE2 » 11 okt 2019, 11:15

Het lag wel degelijk aan ook aan FdJ die zodra er mandekking op hem kwam als een postbode begon te wandelen. Lieten ze na de wedstrijd ook uitgebreid zien. Hij was niet geweldig.

J.B.
Legende

Bericht door J.B. » 11 okt 2019, 11:20

Nee, maar hij is niet het probleem op het middenveld, dat is de Roon. FdJ zou ik lekker laten staan. Daar komt in ieder geval nog wat creativiteit uit. De Roon daarentegen..
Circle of fifths

Juancho
Legende
Has thanked: 232 times
Been thanked: 522 times

Bericht door Juancho » 11 okt 2019, 11:29

Dit is gewoon de volgende stap: toewerken op detail niveau aan je beste opstelling in het beste systeem. Vergeet niet dat we bijna vanaf -100 kwamen. Dan is het al reuze knap wat er nu neer gezet is. Volgende stap is nog beter het elftal invullen, zowel qua poppetjes als qua tactiek.

Mercer
Internationale topspeler

Awards:

Bericht door Mercer » 11 okt 2019, 11:41

Afgeven op bepalende krachten zoals vaak bij De Jong en De Ligt wanneer dat kan daar wens ik niet aan mee te doen.
''Er zijn maar drie dingen zeker in het leven: belastingen, de dood én wijze teksten van Mercer''

TylerDurdn
Meervoudig international
Clubvoorkeur: Psv
Has thanked: 1544 times
Been thanked: 389 times

Bericht door TylerDurdn » 11 okt 2019, 11:52

De ligt staat garant voor bijna een blunder per wedstrijd in Oranje, dat mag je dus niet benoemen?!

Ren Höek
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 1467 times
Been thanked: 478 times

Bericht door Ren Höek » 11 okt 2019, 11:54

J.B. schreef:
11 okt 2019, 10:57
Voorin gewoon voortaan starten met Depay en Bergwijn op de vleugels, lekker Malen of Luuk in de spits gooien.
Want Memphis in de spits is te effectief, belangrijk en beslissend ofzo?

J.B.
Legende

Bericht door J.B. » 11 okt 2019, 11:55

Ren Höek schreef:
11 okt 2019, 11:54
J.B. schreef:
11 okt 2019, 10:57
Voorin gewoon voortaan starten met Depay en Bergwijn op de vleugels, lekker Malen of Luuk in de spits gooien.
Want Memphis in de spits is te effectief, belangrijk en beslissend ofzo?
Gemaakte spits. Op de vleugel veel gevaarlijker. Plus dan kunnen we met een echte spits spelen.
Circle of fifths

zondagintzuiden
Lid 2e elftal

Bericht door zondagintzuiden » 11 okt 2019, 12:00

TylerDurdn schreef:
11 okt 2019, 11:52
De ligt staat garant voor bijna een blunder per wedstrijd in Oranje, dat mag je dus niet benoemen?!
Benoemen mag zeker. Alleen vraag ik me af of het ook dermate uitvergroot zou worden in dit forum als hij bij ons vandaan kwam. Dan was het "de jeugdigheid", vermoed ik. FdJ wordt in heel Spanje bewierookt, maar hier blijven we elke gelegenheid aangrijpen om foutjes van hem eruit te vissen. Geniet er toch van dat zulke jongens in Oranje voetballen. Malen, Bergwijn, De Ligt, Memphis, De Jong. Het is toch geweldig om al die jonge gasten in Oranje te zien, en nog resultaat te zien halen ook. Mij zal het aan m'n reet roesten in welk shirt ze spelen of hebben gespeeld.

Ren Höek
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 1467 times
Been thanked: 478 times

Bericht door Ren Höek » 11 okt 2019, 12:02

J.B. schreef:
11 okt 2019, 11:55
Gemaakte spits. Op de vleugel veel gevaarlijker.
Als spits onder Koeman in Oranje is Memphis bij bijna alle goals (!) direct betrokken, Oranje is enorm afhankelijk van hem. Hoezo zou hij een gemaakt spits zijn en hoezo zou hij op de vleugel gevaarlijker zijn?
Laatst gewijzigd door Ren Höek op 11 okt 2019, 12:03, 1 keer totaal gewijzigd.

Juancho
Legende
Has thanked: 232 times
Been thanked: 522 times

Bericht door Juancho » 11 okt 2019, 12:02

Sowieso, het zijn allemaal jonge gasten die hun stinkende best doen en het is vooral de buitenwacht die alles zo opklopt. Of het nu de Ligt, de Jong, Malen of Ihatteren is... men vergeet nog wel eens hoe jong ze zijn en dat ze ook gewoon moeten leren, ontwikkelen, fouten maken en weer leren en zo steeds beter worden.

Tis een groep vol talent dat gewoon nog stappen moet maken. Als je ziet waar we vandaan komen... mogen die pubers ook nog fouten maken misschien? Ze zijn de toekomst van het Oranje voor de komende jaren!

J.B.
Legende

Bericht door J.B. » 11 okt 2019, 12:04

Ren Höek schreef:
11 okt 2019, 12:02
J.B. schreef:
11 okt 2019, 11:55
Gemaakte spits. Op de vleugel veel gevaarlijker.
Als spits onder Koeman in Oranje is Memphis bij bijna alle goals (!) direct betrokken, Oranje is enorm afhankelijk van hem. Hoezo zou hij een gemaakt spits zijn en hoezo zou hij op de vleugel gevaarlijker zijn?
Hij scoorde gisteren zn twee goals toen ie uit de spits ging. Babel raakte niets op die positie, die valt me sowieso tegen. Dus zet dan je drie beste aanvallers erin. Depay, Bergwijn en Malen (of Luuk). Depay kan gewoon als vleugelspits spelen. Dat deed ie bij ons ook.
Circle of fifths

zondagintzuiden
Lid 2e elftal

Bericht door zondagintzuiden » 11 okt 2019, 12:06

Ik vind Depay sowieso niet echt een positie-gebonden speler. Die moet kunnen zwerven over het veld. Dat is ook zijn kracht.

TylerDurdn
Meervoudig international
Clubvoorkeur: Psv
Has thanked: 1544 times
Been thanked: 389 times

Bericht door TylerDurdn » 11 okt 2019, 12:29

zondagintzuiden schreef:
11 okt 2019, 12:00
TylerDurdn schreef:
Benoemen mag zeker. Alleen vraag ik me af of het ook dermate uitvergroot zou worden in dit forum als hij bij ons vandaan kwam. Dan was het "de jeugdigheid", vermoed ik. FdJ wordt in heel Spanje bewierookt, maar hier blijven we elke gelegenheid aangrijpen om foutjes van hem eruit te vissen. Geniet er toch van dat zulke jongens in Oranje voetballen. Malen, Bergwijn, De Ligt, Memphis, De Jong. Het is toch geweldig om al die jonge gasten in Oranje te zien, en nog resultaat te zien halen ook. Mij zal het aan m'n reet roesten in welk shirt ze spelen of hebben gespeeld.
Ik vind het eerder irritant dat alles wat die spelers fout doen onder het tapijt geschoven wordt en niet benoemt mag worden omdat je zogenaamd voor een andere club bent. Dumfries wordt bijvoorbeeld bij iedere mogelijkheid volledig afgezaagd, al dan niet terecht. Ik word een beetje moe van dat gemeet met 2 maten, wat goed is is goed en wat slecht is is slecht. Mag zo ook benoemd worden. Feit blijft dat De Ligt in Oranje regelmatig op een fout te betrappen is. Net zoals dat Frenkie leuk kan ballen met veel ruimte maar zodra hij een schaduw heeft hij vooral Tikkies terug dan wel breed geeft en het spel enorm vertraagd. Echter worden hun wel anders beoordeeld dan de overige spelers in de selectie.

Breur
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 106 times
Been thanked: 91 times

Bericht door Breur » 11 okt 2019, 12:44

De Roon zorgt ervoor dat Frenkie verder naar voren kan voetballen en voor de middenlijn het spel zou kunnen bepalen in plaats van erachter. Verder kunnen daardoor Blind en Dumfries extreem ver naar voren schuiven en wordt het een 3-4-3 zeg maar. Mensen die denken dat vd beek zo maar op de plek van de roon gezet kan worden spelen te veel fifa. De Roon speelt eerder als centrale verdediger dan als middenvelder.

ShovingNE2
Site Admin
Has thanked: 295 times
Been thanked: 1416 times

Bericht door ShovingNE2 » 11 okt 2019, 12:50

Mercer schreef:
11 okt 2019, 11:41
Afgeven op bepalende krachten zoals vaak bij De Jong en De Ligt wanneer dat kan daar wens ik niet aan mee te doen.
Je kan toch gewoon zeggen dat De Ligt beroerd speelde en dat Frenkie alles behalve in goede doen was? De hele verdediging was erg matig en het was moeilijk om de aanvallers te bereiken. Leek wel op PSV tegen een stugge tegenstander aan het begin van dit seizoen. Dat is toch niet 'afgeven wanneer dat kan'?

J.B.
Legende

Bericht door J.B. » 11 okt 2019, 12:57

TylerDurdn schreef:
11 okt 2019, 12:29
zondagintzuiden schreef:
11 okt 2019, 12:00
TylerDurdn schreef:
Ik vind het eerder irritant dat alles wat die spelers fout doen onder het tapijt geschoven wordt en niet benoemt mag worden omdat je zogenaamd voor een andere club bent. Dumfries wordt bijvoorbeeld bij iedere mogelijkheid volledig afgezaagd, al dan niet terecht. Ik word een beetje moe van dat gemeet met 2 maten, wat goed is is goed en wat slecht is is slecht. Mag zo ook benoemd worden. Feit blijft dat De Ligt in Oranje regelmatig op een fout te betrappen is. Net zoals dat Frenkie leuk kan ballen met veel ruimte maar zodra hij een schaduw heeft hij vooral Tikkies terug dan wel breed geeft en het spel enorm vertraagd. Echter worden hun wel anders beoordeeld dan de overige spelers in de selectie.
Hoezo? De fouten van de Ligt en Blind (met name) worden toch gewoon benoemd? Van Dumfries weten we ook dat ie niet de meest verfijnde voetballer is. Dus dat meten met twee maten is onzin. FdJ speelt verder altijd een voldoende (tot nu toe). En ik ben kritisch op hem, maar hij was gisteren een van de weinigen die zich onttrok aan de malaise de eerste helft en gewoon balvast speelde. Ik vind het middenveld gewoon niet in balans als geheel. Dat heeft niet zoveel met FdJ te maken denk ik, maar meer met het feit dat de Roon (voornamelijk) koos voor balletjes terug. Het viel me op dat FdJ en Wijnaldum zich aanboden, maar dat De Roon enorm vertraagde en dan maar de bal weer terug speelde.

Wat goed is goed, dat staat m.i. los van het meten met twee maten, want dat idee heb ik totaal niet.
Circle of fifths

Mercer
Internationale topspeler

Awards:

Bericht door Mercer » 11 okt 2019, 13:00

ShovingNE2 schreef:
11 okt 2019, 12:50
Mercer schreef:
11 okt 2019, 11:41
Je kan toch gewoon zeggen dat De Ligt beroerd speelde en dat Frenkie alles behalve in goede doen was? De hele verdediging was erg matig en het was moeilijk om de aanvallers te bereiken. Leek wel op PSV tegen een stugge tegenstander aan het begin van dit seizoen. Dat is toch niet 'afgeven wanneer dat kan'?
Natuurlijk mag je iedere speler in iedere wedstrijd onder de meetlat leggen als je dat wilt. Waar het mij omgaat is dat het bashen op (ex-)Ajacieden is wat ik nogal puberaal van aard vind. Het zijn bovendien nog goeie gasten ook nog.

Plaats reactie