Welkom aan alle gasten. Meepraten over PSV? Maak een account aan!

Het Nederlands Elftal

Landen, clubs, spelers en competities.
Thijs85
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 185 times
Been thanked: 324 times

Awards:

Het Nederlands Elftal

Bericht door Thijs85 » 15 jun 2020, 14:28

tijn0 schreef:
15 jun 2020, 14:19
Als Nederland eruit ligt of niet meedoet, boeit het me niet echt meer.
Ik zou voor de grap zeggen dat dit discriminatie is, maar ik ben bang dat mensen het serieus zullen nemen...

J.B.
Legende
Clubvoorkeur: Broodje Smos
Has thanked: 1627 times
Been thanked: 919 times

Bericht door J.B. » 15 jun 2020, 15:09

deninho32 schreef:
15 jun 2020, 13:21
Owja 94 als assistent daar zat de verwarring. Die finale begon al briljant bij de volksliederen. Maradona werd helemaal gek tijdens het fluitconcert.
Dat kwam vooral door het witte spul in zn neus
Circle of fifths

Menno1
Vedette
Clubvoorkeur:
Has thanked: 520 times
Been thanked: 772 times

Bericht door Menno1 » 15 jun 2020, 16:56

1990 was een verschrikking. Dat team was beter als het team van 1988, echter bakte ze er geen ene reet van. 3 gelijke spelen en eruit tegen de moffen. Dat was nog de beste wedstrijd, maar alsnog er uit.

En idd 1996 was ook bagger gezien de kwaliteit van de spelers. Wederom een voorbeeld van jezelf om zeep helpen, net als '90.

1998, 2000 en ook 1992 had je kunnen winnen. 1992 eigenlijk moeten winnen. Verliezen van de fucking Denen...En 2008 vond ik ook wel een gemiste kans: Italie en Frankrijk met prachtig spel verslaan en dan verliezen van een paar opgefokte Russen. Zonde zeg!

Meeste toernooien speel je trouwens maar 2-3 echt goede wedstrijden tops.

koetje
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 135 times
Been thanked: 213 times

Bericht door koetje » 15 jun 2020, 17:11

Menno1 schreef:
15 jun 2020, 16:56
1990 was een verschrikking. Dat team was beter als het team van 1988, echter bakte ze er geen ene reet van. 3 gelijke spelen en eruit tegen de moffen. Dat was nog de beste wedstrijd, maar alsnog er uit.
#BLM avant la lettre met Thijs Libregts, daar begon het mee

Menno1
Vedette
Clubvoorkeur:

Bericht door Menno1 » 15 jun 2020, 17:20

koetje schreef:
15 jun 2020, 17:11
Menno1 schreef:
#BLM avant la lettre met Thijs Libregts, daar begon het mee
Dat en de achterlijke keuze voor Beenhakker waar niemand op zat te wachten en de voorbereiding geloof ik in Transylvanie in 1 of ander achterlijk kasteel. Ongelooflijk wat daar allemaal is gebeurt. Met een smerige rol ook van Michels.

deninho32
Site Admin
Clubvoorkeur: Afbeelding
Has thanked: 422 times
Been thanked: 802 times

Bericht door deninho32 » 15 jun 2020, 17:56

Samobor in Kroatië. Door de spelers ook wel Sobibor genoemd. Had zelfs een ophaalbrug :D
Wie zichzelf spaart krijgt nooit rente.

koetje
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:

Bericht door koetje » 15 jun 2020, 18:02

Deze blijft leuk (toen Van Muiswinkel nog te pruimen was)

tijn0
International
Clubvoorkeur: PSV natuurlijk
Has thanked: 192 times
Been thanked: 266 times

Bericht door tijn0 » 15 jun 2020, 19:43

Wat voegde Davids ook alweer toe? Ik weet dat 'ie jaren in het eerste heeft gespeeld en ook in de Italiaanse top (eigenlijk beantwoordt dat mijn vraag), maar aan de bal vond ik het toch maar een beperkte speler (hij mag alles ook direct inleveren), op basis van de samenvatting die ik dit weekend heb gezien. Nu weet ik ook niet meer goed wat destijds de alternatieven waren (Seedorf, maar verder) en hadden we volgens mij meer aanvallende types, maar toch.
Ik herinner me hem vooral als die straatvoetballer in de Nike reclames en om zijn harde spel, maar voetballend, bedoel ik dus.

koetje
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:

Bericht door koetje » 15 jun 2020, 20:14

tijn0 schreef:
15 jun 2020, 19:43
Wat voegde Davids ook alweer toe? Ik weet dat 'ie jaren in het eerste heeft gespeeld en ook in de Italiaanse top (eigenlijk beantwoordt dat mijn vraag), maar aan de bal vond ik het toch maar een beperkte speler (hij mag alles ook direct inleveren), op basis van de samenvatting die ik dit weekend heb gezien. Nu weet ik ook niet meer goed wat destijds de alternatieven waren (Seedorf, maar verder) en hadden we volgens mij meer aanvallende types, maar toch.
Ik herinner me hem vooral als die straatvoetballer in de Nike reclames en om zijn harde spel, maar voetballend, bedoel ik dus.
Het agressieve balafpakker die in balbezit best aardig was. Bij Barcelona waren ze bijvoorbeeld toch erg blij met zijn half jaartje daar.

deninho32
Site Admin
Clubvoorkeur: Afbeelding
Has thanked: 422 times
Been thanked: 802 times

Bericht door deninho32 » 15 jun 2020, 20:41

Die gast had echt een enorm goede techniek. Supersterk aan de bal, altijd keihard werken en ballen veroveren. Was een heel belangrijke speler, maar er zat ook een steekje los. Hij heeft schijnbaar ooit Robbie Keane uitgedaagd en lag in 1 knal KO op de grond. Vervelend mannetje, maar wel een goede speler.
Wie zichzelf spaart krijgt nooit rente.

Menno1
Vedette
Clubvoorkeur:

Bericht door Menno1 » 15 jun 2020, 20:44

Davids was wel een beest in zijn top jaren. Verbeterde versie van Nigel de Jong. Seedorf blijft een apart verhaal. 80 interlands of zo en nooit beslissend. Positief gezien dan. Terwijl hij 4 CL’s heeft gewonnen en 15 jaar in de wereldtop.

kaypsv
Lid 2e elftal
Clubvoorkeur: Psv
Has thanked: 3 times
Been thanked: 7 times

Bericht door kaypsv » 15 jun 2020, 20:48

Davids voetballend een beperkte speler? Ik was echt enorm fan van hem. Zeker in zijn tijd bij Juventus behoorde in mijn optiek bij de wereldtop. Het is idd ook veelzeggend dat hij bij Barcelona zeer gewaardeerd werd. Naar mijn mening vele malen beter dan Seedorf.

kaypsv
Lid 2e elftal
Clubvoorkeur: Psv
Has thanked: 3 times
Been thanked: 7 times

Bericht door kaypsv » 15 jun 2020, 20:49

Overigens een wonder dat we in 2000 geen Europees kampioen zijn geworden. Wat een fantastisch elftal was dat!

Menno1
Vedette
Clubvoorkeur:

Bericht door Menno1 » 15 jun 2020, 21:03

Nou had Frankrijk ook best een leuk team :) maar de finale hadden we wel moeten halen toen.

tijn0
International

Bericht door tijn0 » 15 jun 2020, 21:52

deninho32 schreef:
15 jun 2020, 20:41
Die gast had echt een enorm goede techniek. Supersterk aan de bal, altijd keihard werken en ballen veroveren.
Zo herinner ik me hem ook. Zat alleen al die samenvattingen te kijken en het enige dat ik hem zag doen was ballen z.s.m. inleveren bij medespelers. En als hij een keer een steekpass gaf, kwam die niet aan. Vandaar dus mijn vraag. Het was nog niet de tijd dat ik elke competitie in Europa kon volgen. Veel spelers toen zag je vooral tijdens EK's en WK's.
Vind de vergelijking met Nigel de Jong wel een sterke. Dat was inderdaad ook zo'n speler die je in samenvattingen nooit iets bijzonders zag doen, maar wel van waarde was. En dan was Davids, denk ik, een goed stuk beter daarin, getuige zijn loopbaan.

Ren Höek
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 1777 times
Been thanked: 620 times

Bericht door Ren Höek » 16 jun 2020, 09:20

Er stond laatst een stuk in VI Pro over Davids en zijn tijd bij Barca:
Vijf fantastische Pittbull-maanden: zo wekte Davids Barça tot leven

Slechts achttien competitiewedstrijden had Edgar Davids in het seizoen 2003/04 nodig om bij Barcelona een ongekende kentering teweeg te brengen. Wat Frank Rijkaard, Ronaldinho en de Catalaanse topclub te danken hebben aan de Pittbull-maanden.

‘Ik ken het verleden en ik weet wat er afgelopen seizoen is gebeurd. Maar dat interesseert me niets.’ Met die uitspraak introduceert Frank Rijkaard zich op 23 juni 2003 als nieuwe trainer van Barcelona. De voormalige bondscoach van Oranje zet zijn handtekening onder een vierjarig contract in Camp Nou. Barça is na Sparta Rotterdam – dat in 2002 onder hem voor het eerst in de historie uit de Eredivisie degradeerde – de tweede club die Rijkaard gaat trainen.

Rijkaard stapt in enkele weken nadat Barcelona zijn laagste klassering in veertig jaar heeft genoteerd. Louis van Gaal is begin 2003 ontslagen, waarna de grootmacht onder Radomir Antic naar de zesde plaats is gestrompeld. Het is het absolute dieptepunt van een somber tijdperk voor de roemruchte club. Barcelona wacht al sinds 1999 op een landstitel. Niet alleen aartsrivaal Real Madrid, maar ook Valencia en Deportivo La Coruña zijn de Blaugranas nationaal voorbijgestoken. ‘Barcelona is financieel en sportief bankroet’, tekent VI in de zomer van 2003 op.

Er wordt schoon schip gemaakt. Met het vertrek van Antic, eerst nogmaals in de dug-out, daarna in de kleedkamer. Liefst dertien spelers wordt in de zomer van 2003 de deur gewezen, onder wie Frank de Boer, Juan Riquelme, Fabio Rochemback, Patrik Andersson, Philippe Christanval, Roberto Bonano, Robert Enke en Geovanni. Ook bestuurlijk is het een komen en gaan. President Joan Gaspart is begin 2003 in het kielzog van Van Gaal onder grote druk bezweken, zijn opvolger Enric Reyna houdt het slechts een paar maanden vol, waarna een speciale commissie toezicht houdt tot er medio 2003 een nieuwe voorzitter verkozen wordt.

Tijdens zijn verkiezingscampagne profileert Joan Laporta zich met ambitieuze plannen op de transfermarkt. Zo meldt hij dat hij tot een akkoord is gekomen met Manchester United over de transfer van David Beckham. Gecombineerd met ruggensteun van clubicoon Johan Cruijff, geeft dit tijdens de verkiezingen op 15 juni 2003 de doorslag in zijn voordeel. Twee dagen later tekent David Beckham bij zijn nieuwe club. Alleen is dat niet Barcelona, maar Real Madrid. Laporta ligt daardoor gelijk onder vuur.

Het is dus al met al bepaald geen gespreid bedje waarin trainer Frank Rijkaard en assistent Henk ten Cate een week later terechtkomen. Wel wordt in de weken daarna hun selectie nog versterkt. Na het mislopen van Beckham telt Laporta bijna dertig miljoen euro neer voor Ronaldinho, die overkomt van Paris Saint-Germain. Verder komen Giovanni van Bronckhorst (Arsenal), Rafael Márquez (AS Monaco), Ricardo Quaresma (Sporting Portugal) en Rüstü Reçber (Fenerbahçe).

Op papier beschikken Rijkaard en Ten Cate over aardig spelersmateriaal. Met Michael Reiziger, Carles Puyol en Giovanni van Bronckhorst zijn er een aantal betrouwbare en ervaren verdedigers voorhanden. Op het middenveld is het kiezen uit Phillip Cocu, Thiago Motta, Luis Enrique, Xavi en Gerard. Voorin hebben zij naast de aankopen Ronaldinho en Quaresma ook nog de keuze uit Marc Overmars, Luís García, Patrick Kluivert en Javier Saviola.

Maar de praktijk blijkt een stuk weerbarstiger. De Nederlandse trainers hebben als opdracht gekregen succes te boeken met een herkenbare en vooral aanvallende speelstijl, maar de eerste maanden van hun termijn in Catalonië staan in het teken van een continue zoektocht naar balans. Tal van systemen en samenstellingen passeren de revue. Vier verdedigers, drie verdedigers, drie aanvallers, twee spitsen. Spelers als Ronaldinho, Saviola, Kluivert en Overmars gedijen bij vrijheid, maar het fundament van het elftal is veel te broos om hen die te bieden. Rijkaard posteert Xavi regelmatig in een controlerende rol, om daar Cocu te ontlasten en de wankele defensie te stutten. Als gevolg van blessures moet in de laatste linie namelijk nogal eens een beroep gedaan worden op mindere goden als Gabri en Oleguer. Topaankoop Ronaldinho komt amper uit de verf. De Nederlandse trainers worstelen met de Braziliaanse artiest en waar hem te positioneren. Aan de bal is hij de beste, zonder bal bezorgt hij zijn toch al ploeterende ploeggenoten bergen extra werk.

In oktober geeft Rijkaard een interview aan VI’s Peter Wekking, over de moeizame start en zoektocht naar de juiste afstemming. ‘De balans van de selectie moeten we in de toekomst in de gaten houden’, zegt hij. ‘We hebben geen type zoals Roy Keane, die ballen verovert, erop kletst, anderen meeneemt in het grote gevecht. Heb je zo’n man, dan heb je aan één controlerende middenvelder genoeg. Nu moeten we er twee neerzetten.’ En: ‘Het Barcelona van nu heeft veel goede voetballers. Het automatische gevolg daarvan is dat je minder balveroveraars hebt en dat de tweede bal vaak voor de tegenstander is.’

De missie om aanvallend voetbal te spelen, heeft hij al op het tweede plan geparkeerd. ‘Het Barcelona-publiek wil graag attractief voetbal zien’, weet Rijkaard. ‘Ik óók. Maar ik vind winnen belangrijker. Dat betekent dat je ook weleens een concessie moet kunnen doen in de functie van het winnen. Als iedereen voor schoonheid blijft gaan, loop je het risico dat je geen wedstrijd wint.’ Kortom: Barcelona staat ruim twee maanden na een nieuw begin alweer in de overlevingsmodus.

Illustratief voor de strubbelingen is de thuiswedstrijd tegen Real Madrid, in december. In de weken ervoor heeft Barça smadelijke nederlagen geleden tegen Villarreal (1-2) en Málaga (5-1). Er moet iets gebeuren en daarom Rijkaard opteert in El Clásico voor een 4-4-2, met op het middenveld plek voor Xavi, Cocu, Thiago Motta en Gerard. Ondanks die overdaad aan controlerend ingestelde middenvelders houdt Barça het achterin weer niet dicht. Real Madrid wint met 1-2, de Catalanen zakken naar de elfde plaats. Een nieuw rampseizoen lijkt in de maak en de druk op Rijkaard neemt grote vormen aan. Crisis in Camp Nou. Opnieuw.

Die crisis in Catalonië valt samen met een verloren half jaar van Edgar Davids bij Juventus. Hij is de zes seizoenen ervoor een zeer gewaardeerd selectielid geweest in Turijn, waar hij drie landstitels heeft veroverd. In de zomer van 2003 telt Juve echter miljoenen neer voor een talentvolle Ghanees, Stephen Appiah. De Afrikaanse belofte krijgt Davids’ plek op het middenveld van De Oude Dame. Davids, dertig jaar en in het bezit van een aflopend contract dat hij niet wil verlengen, wordt door trainer Marcello Lippi als verleden tijd beschouwd.

In Barcelona heeft Rijkaard de optelsom snel gemaakt. Hij kent Davids nog van Ajax en het Nederlands elftal en is ervan overtuigd dat De Pitbull het ontbrekende stukje is in zijn puzzel, het type-Roy Keane waar hij in oktober over heeft gesproken. De nood is hoog, want Barcelona is kort na de jaarwisseling door een 0-3 nederlaag tegen Racing Santander zelfs naar de twaalfde plaats gezakt. In de tweede week van januari komen Barça, Juve en Davids tot een akkoord over een huurperiode. Op 17 januari, thuis tegen Athletic de Bilbao (1-1), maakt Davids als basisspeler zijn debuut als Blaugrana. Een week later wint Barcelona de topper op bezoek bij Sevilla (0-1) en het daaropvolgende thuisduel met Albacete levert een 5-0 zege op, mede dankzij een doelpunt van Davids. Het is de bevestiging dat de Catalanen op de weg terug zijn.

Rijkaards vaststelling in oktober dat Barcelona uit balans was en behoefte had aan een balveroveraar, blijkt extreem accuraat. Was Barça in de eerste seizoenshelft een kwetsbaar en dolend elftal, met Davids in de gelederen valt alles op z’n plaats. Xavi schuift van een controlerende rol door naar de rechtshalfpositie. Daar is hij de spelverdeler die de voorwaartsen voedt met passes. Als achterste middenvelder bewaakt Cocu de ruimte tussen middenrif en verdediging. Davids speelt als linkshalf in balbezit box-to-box, zonder bal is hij een taakbewuste en onvermoeibare mannetjesputter.

Was Barcelona in de eerste seizoenshelft een ploeg was die geen enkele angst inboezemde, in februari wint het drie topwedstrijden op rij: Atlético Madrid-thuis (3-1) en uit tegen zowel Valencia (0-1) als Deportivo La Coruña (2-3). Stond Barça begin januari nog twaalfde, half maart dendert de ploeg – die sinds de komst van Davids geen wedstrijd meer heeft verloren – de topdrie binnen. ‘Edgar Davids reanimeert Barcelona’, kopt VI in maart bij een reportage vanuit Catalonië. ‘Barcelona heeft zijn trots terug en daarvoor is de Nederlander verantwoordelijk.’

De grote waarde van Davids is vooral dat hij anderen optimaal laat renderen. Zijn stabiliserende rol op het middenveld zorgt er niet alleen voor dat Xavi meer in zijn kracht kan spelen, maar ook dat linksback Giovanni van Bronckhorst vaker aanvallend kan bijsluiten. Maar degene die de meeste vruchten plukt van Davids’ introductie, is Ronaldinho. Halverwege het seizoen stond de Braziliaan er niet best op. Als absolute topaankoop van die zomer gold hij als het gezicht van een falend elftal. Rijkaard en Ten Cate worstelden met het inpassen van de Braziliaan, die halverwege de competitie op evenveel doelpunten als wisselbeurten stond (vijf).

Maar Davids maakt alles anders. Met de hardwerkende Nederlander links op het middenveld, kunnen Rijkaard en Ten Cate het zich permitteren om Ronaldinho links voorin een vrije rol te geven. Dat privilege maakt de Braziliaan meer dan waar: in de tweede helft van het seizoen is hij liefst tien keer trefzeker. Van gezicht van een falend elftal, wordt Ronaldinho de nieuwe publiekslieveling.

Eind april is Barcelona al bijna vier maanden zonder verlies. Elf zeges en drie remises heeft Barça genoteerd sinds de entree van Davids. Maar dan wacht Real Madrid-uit. De Catalanen hebben dan al zeven jaar niet meer gewonnen in Santiago Bernabéu. De ontketende linkerflank met daarop twee Nederlanders en Ronaldinho blijkt weer de sleutel tot succes. Voor de eerste Barça-goal legt de opgestoomde Van Bronckhorst de bal panklaar op het hoofd van Kluivert, die raakkopt. De tweede en winnende goal komt tot stand na een geniale ingeving van Ronaldinho. Hij lobt de bal vanaf een meter of twintig met een grote boog over de verdediging. De Madrilenen zijn totaal verrast door het kunststukje, hun buitenspelval faalt en Xavi rondt af. Voor het eerst in zeven jaar wint Barcelona in de hoofdstad van Real.

Het is de bekroning op een ongekende serie van Barcelona. Met Davids blijft de ploeg van Rijkaard en Ten Cate liefst zestien wedstrijden op rij ongeslagen, van medio januari tot begin mei. Pas in de uiterste slotfase van de competitie – Valencia is dan al kampioen – leert Barcelona weer wat verliezen is. De inhaalrace die medio januari vanaf plek twaalf wordt ingezet, eindigt op de tweede plaats.

Voor Rijkaard is het glashelder wie het verschil maakte, zegt hij dat voorjaar in VI: ‘Het is natuurlijk geen toeval dat het omslagpunt werd bereikt toen Davids kwam. Zijn mentaliteit, zijn uitstraling, zijn manier van spelen. Edgar was de vonk, het voorbeeld voor de rest. De andere spelers hebben zich aan hem opgetrokken en daardoor werd het elftal sterker. Ik weet dat het simpel klinkt, maar het is de waarheid.’

Volgens Xavi is de tweede seizoenshelft van het seizoen 2003/04 van fundamenteel belang geweest voor Barcelona. ‘Die maanden en in het bijzonder de uitoverwinning op Real Madrid, hebben ons na een aantal zware jaren nieuw geloof gegeven. Als ik erop terugkijk, zie ik die periode als het begin van onze glorietijd.’

De kwalificatie voor de Champions League voorziet Barcelona van de cruciale financiële middelen om zijn selectie verder te renoveren. Een 4-3-3 met de punt naar achteren blijft daarna de norm in Camp Nou. Gevestigd als linksbuiten groeit de aanvankelijk worstelende Ronaldinho uit tot een van de beste aanvallers van deze eeuw. Verlost van zijn controlerende taken ontwikkelt Xavi zich tot een van de beste middenvelders aller tijden. Rijkaard, aan wiens stoelpoten halverwege zijn debuutjaar stevig gezaagd werd, wordt de trainer die Barcelona weer leerde winnen. Nationaal met twee landstitels, internationaal met de Champions League.

En Edgar Davids? Die bewees zich tijdens zijn Catalaanse maanden andermaal als topspeler en verzilverde dit met een lucratief contract. Niet bij Barcelona, maar bij Internazionale. In Catalonië wordt hij herinnerd als de man die een gebroken elftal tot leven wekte, de vonk die het vuur deed ontbranden, als degene zonder wie het waarschijnlijk allemaal heel anders was gelopen.

J.B.
Legende

Bericht door J.B. » 16 jun 2020, 11:05

Menno1 schreef:
En 2008 vond ik ook wel een gemiste kans: Italie en Frankrijk met prachtig spel verslaan en dan verliezen van een paar opgefokte Russen. Zonde zeg!
Hiddink had zijn huiswerk wel goed gedaan toen..
Circle of fifths

Brael
Nationale topspeler
Clubvoorkeur: PSV
Been thanked: 250 times

Bericht door Brael » 16 jun 2020, 11:20

J.B. schreef:
16 jun 2020, 11:05
Menno1 schreef:
En 2008 vond ik ook wel een gemiste kans: Italie en Frankrijk met prachtig spel verslaan en dan verliezen van een paar opgefokte Russen. Zonde zeg!
Het verhaal van het dochtertje van Boulahrouz speelde vooral mee. Zijn dochtertje overleed, na te vroeg geboren te zijn, tijdens het EK 2008, 2 dagen voor de wedstrijd tegen Rusland. Boulahrouz besloot om onderdeel te blijven van de selectie, en stond 2 dagen later zelfs in de basis voor de kwartfinale tegen Rusland.
Ingewijden gaven wel aan dat de onoverwinnelijke sfeer in het team is omgeslagen door dit persoonlijke drama.

J.B.
Legende

Bericht door J.B. » 16 jun 2020, 11:27

Brael schreef:
16 jun 2020, 11:20
J.B. schreef:
Menno1 schreef:
Het verhaal van het dochtertje van Boulahrouz speelde vooral mee. Zijn dochtertje overleed, na te vroeg geboren te zijn, tijdens het EK 2008, 2 dagen voor de wedstrijd tegen Rusland. Boulahrouz besloot om onderdeel te blijven van de selectie, en stond 2 dagen later zelfs in de basis voor de kwartfinale tegen Rusland.
Ingewijden gaven wel aan dat de onoverwinnelijke sfeer in het team is omgeslagen door dit persoonlijke drama.
Niet alleen. Ik kan me het interview met Hiddink nog herinneren na de pot en die vertelde precies waar Nederland te pakken was. Van Basten was onervaren als coach en wilde per se aanvallend spelen, en Hiddink heeft zich daarop aangepast, en wist opnieuw het meeste uit die selectie te halen. Arshavin was toen de man daar trouwens.
Circle of fifths

tijn0
International

Bericht door tijn0 » 16 jun 2020, 11:33

Vind wel dat we genaaid zijn met die rode kaart, die werd teruggedraaid. De uitleg die de scheids leek te geven, klopte ook niet met wat er te zien was. Was bij 1-1 stand.

PCGC
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 211 times
Been thanked: 497 times

Bericht door PCGC » 16 jun 2020, 12:50

Brael schreef:
16 jun 2020, 11:20
J.B. schreef:
Menno1 schreef:
Klopt ja. Nederland had dat toernooi van niemand iets te vrezen tot dit gebeurde. Triestig.
Kees Jansma heeft later ook aangegeven dat ze die situatie toen niet goed hebben aangepakt.
Desalniettemin had Hiddink het goed voor elkaar in die wedstrijd, NL werd toen op alle fronten afgetroefd.

J.B.
Legende

Bericht door J.B. » 22 jun 2020, 12:49

Circle of fifths

Maikel_91
Site Admin
Has thanked: 890 times
Been thanked: 1515 times

Bericht door Maikel_91 » 22 jun 2020, 12:55

Zullen we niet van ieder topic een maatschappelijk ding gaan maken aub? Er is een reden waarom mensen maatschappelijke topics mijden
Dit past meer in Actualiteiten. Hou het maatschappelijke bij het maatschappelijke en het voetbal bij het voetbal.

J.B.
Legende

Bericht door J.B. » 22 jun 2020, 12:57

Maikel_91 schreef:
22 jun 2020, 12:55
Zullen we niet van ieder topic een maatschappelijk ding gaan maken aub? Er is een reden waarom mensen maatschappelijke topics mijden
Dit past meer in Actualiteiten. Hou het maatschappelijke bij het maatschappelijke en het voetbal bij het voetbal.
Ik dacht, ik post een Oranje artikel in het topic van Het Nederlands elftal. Het wordt zo wel lastig allemaal. Waar past wat. In het VI topic gaat het over JP Coen. Het zal allemaal wel, het loopt allemaal door elkaar heen..
Circle of fifths

Maikel_91
Site Admin
Has thanked: 890 times
Been thanked: 1515 times

Bericht door Maikel_91 » 22 jun 2020, 12:59

Zo moeilijk is het niet.

Is dit een voetbalartikel over het Nederlands Elftal?
Nee.

Is het een artikel over een maatschappelijk iets dat nu speelt?
Ja.

Nu mag je 3x raden waar het dan thuis hoort. Het is niet zo heel moeilijk :mrgreen:

Plaats reactie