Welkom aan alle gasten. Meepraten over PSV? Maak een account aan!

Bundesliga

Landen, clubs, spelers en competities.
Josef Dettelbacher
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 35 times
Been thanked: 486 times

Bundesliga

Bericht door Josef Dettelbacher » 27 aug 2017, 21:45

Nondeju heej, iemand dat Puma pak al gezien waarmee Bosz zich tijdens wedstrijden in moet vertonen? Goedkoper kan het qua uitstraling niet..

ShovingNE2
Site Admin
Clubvoorkeur: PSV
Has thanked: 208 times
Been thanked: 1136 times

Bericht door ShovingNE2 » 28 aug 2017, 11:02

Zonder foto (makkelijk via IMG in te voegen) verdient deze post een gele kaart hoor. :twisted:

Mick Jagger
Lid van verdienste
Has thanked: 25 times
Been thanked: 91 times

Bericht door Mick Jagger » 28 aug 2017, 11:17

Sorry, Shoving, krijg hem niet aan de praat. Link is hier: https://images2.persgroep.net/rcs/z5fj- ... uality=0.9

Ik vermoed dat dit hem is. Ziet er inderdaad vrij goedkoop uit. Zou dat horloge ook van Puma zijn?[/url]

ShovingNE2
Site Admin
Has thanked: 208 times
Been thanked: 1136 times

Bericht door ShovingNE2 » 28 aug 2017, 12:47

Wat je doet is het volgende:

Je klikt op IMG, dan plak je daarachter de link en zie je dat achter Img hierboven een * is komen te staan. Je klikt weer en hij sluit het. Zo ook met Quote en URL. Het plaatje wat jij postte is geen jpeg of png daarom lukte het niet denk ik.

Afbeelding

Mick Jagger
Lid van verdienste

Bericht door Mick Jagger » 28 aug 2017, 12:57

De bestandstype ontbrak, ja, daar lag het aan. Dank voor de uitleg.

Het is verder onrealistisch, maar ik zou niet meer bijkomen van het lachen als Dortmund op een lullige manier de titel mis zou lopen.

Josef Dettelbacher
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 35 times
Been thanked: 486 times

Bericht door Josef Dettelbacher » 28 aug 2017, 16:50

ShovingNE2 schreef:Wat je doet is het volgende:

Je klikt op IMG, dan plak je daarachter de link en zie je dat achter Img hierboven een * is komen te staan. Je klikt weer en hij sluit het. Zo ook met Quote en URL. Het plaatje wat jij postte is geen jpeg of png daarom lukte het niet denk ik.

Afbeelding
Dank! Dit is em inderdaad.

Op bewegend beeld glimt die broek ook.. :(

Grasmat
Nationale topspeler
Clubvoorkeur: Kapsalon Döner
Has thanked: 295 times
Been thanked: 191 times

Bericht door Grasmat » 28 sep 2017, 16:56

Wauw, Ancelotti schijnt ontslagen te zijn. Beetje vreemd, 1 nederlaag tegen een team waarvan je gewoon kunt verliezen en doei. In de competitie is de schade nog ruimschoots te overzien. Mja, goed voor Robben zullen we dan maar zeggen...

Bosz naar Dortmund = Keizer naar Bayern dan? :wink:

Thijs85
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 76 times
Been thanked: 147 times

Awards:

Bericht door Thijs85 » 28 sep 2017, 19:12

Grasmat schreef:Wauw, Ancelotti schijnt ontslagen te zijn. Beetje vreemd, 1 nederlaag tegen een team waarvan je gewoon kunt verliezen en doei. In de competitie is de schade nog ruimschoots te overzien. Mja, goed voor Robben zullen we dan maar zeggen...
Ik was ook erg verbaasd. Ik had bij Bayern altijd het gevoel dat er wat meer beleid werd gevoerd en wat minder uit emotie werd gehandeld. Nu kan het natuurlijk zijn dat er al langer onvrede is over Ancelotti en dat simpelweg niet naar buiten kwam, maar dat weten we niet. Ik ben ook wel benieuwd wie ze dan nu halen. Het verschil tussen de obsessieve, kleurijke Guardiola en de nuchtere, rustige Ancelotti was wel groot, maar wie zouden ze nu dan als verbetering zien?

Grasmat
Nationale topspeler
Clubvoorkeur: Kapsalon Döner
Has thanked: 295 times
Been thanked: 191 times

Bericht door Grasmat » 28 sep 2017, 22:10

Thomas Tuchel. Dat is geloof ik een soort Klopp-light. Maar of die grote sterspelers kan managen is maar de vraag.

koetje
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 70 times
Been thanked: 140 times

Bericht door koetje » 29 sep 2017, 08:27

Zou er nog een lobby gevoerd worden in de Nederlandse media dat Frank de Boer een goede kandidaat is voor Bayern? :lol:

Thijs85
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 76 times
Been thanked: 147 times

Awards:

Bericht door Thijs85 » 29 sep 2017, 18:20

Grasmat schreef:Thomas Tuchel. Dat is geloof ik een soort Klopp-light. Maar of die grote sterspelers kan managen is maar de vraag.
Ik snap niet hoe die zo positief wordt benaderd. Bij Mainz heeft hij het heel aardig gedaan, maar bij Dortmund was het niks bijzonders. Die resultaten had Frank de Boer daar ook wel gehaald...

Ik hoop dat Bayern ons gaat verrassen. Van Gaal terug ofzo. :D

Mick Jagger
Lid van verdienste

Bericht door Mick Jagger » 29 sep 2017, 19:22

Ik had nog wel verwacht dat ze Ancelotti het seizoen hadden laten afmaken en hem dan te vervangen door Nagelsmann, die jonge trainer van Hoffenheim. Maar de geruchten dat Bayern niet heel tevreden was over Ancelotti speelden al langer, dus wat dat betreft is het niet zo heel verrassend dat hij is ontslagen. Benieuwd wat Ancelotti nu gaat doen, misschien terug naar Milan als Montella zo matig blijft presteren?

Bij Dortmund kreeg Tuchel problemen met de spelersgroep, benieuwd hoe hij omgaat met nog grotere vedettes.

Ykhim
Vedette
Has thanked: 315 times
Been thanked: 412 times

Bericht door Ykhim » 08 okt 2017, 16:56

Thijs85 schreef:Ik snap niet hoe die zo positief wordt benaderd. Bij Mainz heeft hij het heel aardig gedaan, maar bij Dortmund was het niks bijzonders. Die resultaten had Frank de Boer daar ook wel gehaald...
Ik kijk bijna elke wedstrijd van Dortmund, maar Tuchel was een prima trainer hoor. ''Niks bijzonders'' vind ik een foute en onjuiste kwalificatie. In zijn eerste seizoen haalde hij een recordaantal punten voor de club, maar moest Dortmund de titel aan Bayern laten. In de seizoenen daarna was het qua resultaat wat wisselvalliger, maar dat is niet heel gek als je ziet wat voor spelers Dortmund had. Veelal jeugdige talenten die niet gewend waren aan een heel seizoen Bundesliga-voetbal (overigens heeft hij een heel aantal van die spelers flink beter gemaakt). Tel daarbij op dat zijn sleutelspelers om de haverklap uitvielen met blessures (iets wat ook al bij Klopp gebeurde, overigens). Des te knapper dat Tuchel wel gewoon 'zijn' systeem erin kon slijpen. Een systeem dat jarenlang mooi, verzorgd en aanvallend voetbal heeft opgeleverd.

En een keer kwartfinale van de CL, uiteraard. Eentje die om zeep werd geholpen door een directe aanslag op de spelersgroep. Ik had wel willen zien hoe dat tweeluik tegen Monaco was afgelopen zonder die aanslag.
Tenslotte heeft Tuchel volgens mij 2 seizoenen lang niet verloren in eigen huis, of in elk geval niet meer dan 3 wedstrijden. Dat is ook knap. Die reeks zet Bosz nu door. Ik geloof dat ze nu op 41 thuiswedstrijden ongeslagen staan.

Dat hij ontslagen werd had vooral te maken met zijn dictatoriale houding jegens de spelersgroep. Hij schijnt spelers letterlijk geslagen te hebben omdat ze niet goed bezig waren. Laten we het houden op een ietwat extreme werkwijze :lol:

Over Ancelotti: die is niet ontslagen vanwege de nederlaag tegen PSG. Die is ontslagen omdat het voetbal stroef was, de spelersgroep verdeeld was over zijn voorkeursbehandeling t.o.v. sommige spelers en omdat de resultaten nu ook minder begonnen te worden. Ze staan ook 5 punten achter op Dortmund inmiddels. Nou denk ik niet dat Heynckes de boel kan reanimeren daar. Ik denk dat Bayern dezelfde fout heeft gemaakt als PSV vorig jaar: niet voldoende doorselecteren. Ze hebben een flink aantal volgevreten vedettes in hun elftal rondlopen en die beginnen ook nog eens een beetje op leeftijd te komen. Die gaan niet meer tot het uiterste om kampioen te worden. In de CL worden ze vervolgens elke keer afgetroefd door Real Madrid, dat de zaakjes véél beter voor elkaar heeft op het moment. Daar is PSG bijgekomen.

Maar goed, Bayern wil niet fors investeren in nieuwe kwaliteit, dus dan houdt het op. Dat is een bewuste beleidsmatige keuze en op zich valt dat ook wel te respecteren en te waarderen. Eindelijk een club die zich niet gek laat maken door de op hol geslagen transfermarkt.
Shirtsponsor 26 maart-30 april: J.B.

"FAKE NEWS!"

Juanito
Ballenjongen
Clubvoorkeur:

Bericht door Juanito » 16 okt 2017, 16:16

Bosz heeft nog nooit een prijs gepakt als coach, dat gaat hij bij Dortmund ook niet doen. Of Bayern weer of anders Leipzig wordt volgend jaar kampioen in Duitsland.

Ykhim
Vedette

Bericht door Ykhim » 05 nov 2017, 21:52

Een maand later zijn de rollen omgedraaid. Bayern is niet spectaculair, maar wel effectief en degelijk. Heynckes krijgt het toch voor elkaar om de boel weer draaiende te krijgen. Best knap, zeker omdat het beste er toch wel af is bij die selectie. Hebben echter ook wel de mazzel dat ze Dortmund in een slechte fase treffen, want die hadden er gisteren in goede doen 5 gemaakt. De enige die er nog bovenuit steekt is Pulisic. Man, wat een toptalent is dat.

Voor Dortmund is de remedie simpel: winnen en de schade proberen te beperken. In de winterstop eens nieuwe verdedigers aantrekken, want wat er nu staat is een schande.

"FAKE NEWS!"

guusje
Basisspeler
Clubvoorkeur:

Bericht door guusje » 09 dec 2017, 21:36

Peterje moet wieberen. :D

koetje
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Been thanked: 140 times

Bericht door koetje » 09 dec 2017, 21:42

De wedstrijd leek ook nergens naar. Een beetje zoals Nederlandse clubs in de EL onderuit gaan.

Nauwelijks ruimte bij de eigen aanval waardoor veel balverlies wordt geleden en er zelden een mooie aanval komt. Gepriegel op de vierkante meter. Op het moment er een tegenaanval komt van de tegenstander staat alles open en de 1-3 zat er meer in dan 2-2.

nilssonH
Site Admin
Clubvoorkeur:
Has thanked: 235 times
Been thanked: 295 times

Bericht door nilssonH » 06 apr 2019, 20:46

Als er één seizoen is waarin Bayern verslagen had kunnen worden, is het dit seizoen wel. Maar ook in zo'n seizoen wint Bayern doodleuk met 5-0 van Dortmund. Wat een competitie. Het kan natuurlijk nog steeds voor Dortmund, maar ze zijn nu weer afhankelijk van een misstap.

Ykhim
Vedette

Bericht door Ykhim » 06 apr 2019, 22:54

Dortmund ging er ook weer heen als een stel angsthazen. Zo jammer. Maar credits mogen ook naar Bayern, want die speelden als vanouds ijzersterk. Zelfs met de juiste instelling had Dortmund daar waarschijnlijk niet gewonnen.

"FAKE NEWS!"

tirzah
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 46 times
Been thanked: 121 times

Kaarten:

Bericht door tirzah » 10 apr 2019, 19:39

Wel spijtig dat het Dortmund niet lukte en in de PL Liverpool misschien ook weer niet.
Want na Frankrijk is er nu ook in Duitsland jaarlijks dezelfde kampioen.
Geld maakt - ook voor de voetballiefhebber - meer kapot dan je lief is.

nilssonH
Site Admin
Clubvoorkeur:
Has thanked: 235 times
Been thanked: 295 times

Bericht door nilssonH » 30 aug 2019, 22:01

Het is dit seizoen echt weer genieten om RB Leipzig te zien. Nagelsmann is daar echt een voetbalmachine van aan het maken.

EDIT: Werner is een ongekende klasbak. Heerlijke hattrick.

Heruone
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Been thanked: 87 times

Bericht door Heruone » 31 aug 2019, 15:26

Jep, Leipzig lekker ploegje. Ongelofelijk veel talent loopt daar rond. Samen met Dortmund toch wel twee van de leukste ploegen om te volgen dit seizoen m.b.t. alle teams in Europa.
Why do we pray, cry, kiss or dream with our eyes closed?
Because most beautiful things in life are not seen but only felt by heart.

NESTA
Meervoudig international
Clubvoorkeur:   ‏‏‎
Has thanked: 157 times
Been thanked: 282 times

Bericht door NESTA » 31 aug 2019, 15:36

Net daaronder zijn ook leuke ploegen om naar te kijken. Leverkusen, Hoffenheim en Frankfurt.

Heruone
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Been thanked: 87 times

Bericht door Heruone » 31 aug 2019, 15:40

Klopt, alhoewel het jammer is dat Nagelsmann weg is bij Hoffenheim en Jovic weg is bij Frankfurt. Dat waren toch wel twee invloedrijke factoren in het proces. Leverkussen is een pure Kai Havertz show, joost mag weten waarom hij daar nog speelt eigenlijk.
Why do we pray, cry, kiss or dream with our eyes closed?
Because most beautiful things in life are not seen but only felt by heart.

Ykhim
Vedette

Bericht door Ykhim » 31 aug 2019, 22:53

Dortmund is ook gewoon het PSV van Duitsland. Spelen tegenwoordig ook nagenoeg op dezelfde manier, maar dan op een niveautje hoger. En ze gaan ook gewoon onderuit bij Union Berlin, een club vol mensen die liever niet waren gepromoveerd en een stadion met bijna alleen maar staanplaatsen hebben. Typisch.

Leipzig zou trouwens zomaar kampioen kunnen worden dit jaar. Niet omdat ze zo goed gestart zijn, maar vooral omdat teams van Nagelsmann sowieso heel erg lastig te verslaan zijn. Dat was bij Hoffenheim al zo, maar Leipzig heeft nog meer individuele kwaliteiten natuurlijk.

"FAKE NEWS!"

Plaats reactie