Opmerkelijke nieuwsberichten

Discussieer hier met PSV-supporters over actuele en/of maatschappelijke zaken.
Plaats reactie
Juancho
Legende
Clubvoorkeur: PSV
Has thanked: 116 times
Been thanked: 168 times

Opmerkelijke nieuwsberichten

Bericht door Juancho » 10 sep 2019, 17:05

Ren Höek schreef:
10 sep 2019, 08:33
Een hele domme actie van Stegeman, maar ik zie niet in waarom hij ontslagen zou moeten worden.
Dit is een privé aangelegenheid, aangezien hij niet dronk tijdens werktijd. Omdat hij een openbare functie heeft is hij ook gestraft door zijn werkgever, dat lijkt me afdoende.
Misschien, maar hij reed natuurlijk wel in een auto van de club. Dus daarmee houd je nog wel altijd een connectie met je werk. Ligt er ook aan wat er in het contract staat natuurlijk.

Hoe dan ook, ontslag is misschien geen vereiste, je kan je wel serieus afvragen hoe serieus je hem nog kan nemen als trainer van PEC. Hoe serieus neem je hem als speler nog als dezelfde trainer jou verwijt niet met je mooie hoofdje naar een bal wil springen. Hoe serieus neem je als wisselspeler deze trainer nog.

Dus ik kan me voorstellen dat het nog wel een staartje kan krijgen, helemaal natuurlijk als hij door de rechter (zwaar?) gestraft gaat worden. Hoe dan ook een vreselijk domme actie, juist om je een openbare functie hebt. Met het salaris van hem zou je denken dat een taxi er toch wel uit zou kunnen. Zo ver is die afstand niet. Of pak dan een hotelletje. In het PEC stadion zit notabene een prachtig hotel.
Vive la Trance!

ShovingNE2
Site Admin
Has thanked: 16 times
Been thanked: 191 times

Bericht door ShovingNE2 » 10 sep 2019, 17:34

J.B. schreef:
10 sep 2019, 15:19
Afbeelding

Hahaha. Hardop lachen deze. Je wacht tot de Queen met haar hadtas slaat. :D

deninho32
Site Admin
Clubvoorkeur: Afbeelding
Has thanked: 104 times
Been thanked: 250 times

Bericht door deninho32 » 10 sep 2019, 17:47

:mrgreen:
There have been nearly 3000 Gods so far but only yours actually exists.The others are silly made up nonsense. But not yours. Yours is real.

tirzah
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Been thanked: 39 times

Bericht door tirzah » 10 sep 2019, 20:21

N.a.v. de zoveelste opmerking, ditmaal van zmoz, als zou Nederland zwaarder straffen uitdelen voor allerlei vergrijpen dan in ons omringende landen het geval zou zijn, ben ik benieuwd hoe er dan in het buitenland gestraft wordt in die gevallen die ik op de vorige pagina heb genoemd.
Krijgt men daar een electrische fiets kadoo als men een gewone jat, een nieuwe wc in huis bij wildplassen en een premie voor het bestelen van een oud vrouwtje, om maar wat te noemen?
Zware straffen in Nederland? Waar en wanneer in de door mij aangegeven voorbeelden?

ziege maar ook zagge
Vedette
Clubvoorkeur: jawadenktezelf
Has thanked: 130 times
Been thanked: 170 times

Awards:

Bericht door ziege maar ook zagge » 10 sep 2019, 20:27

tirzah schreef:
10 sep 2019, 20:21
N.a.v. de zoveelste opmerking, ditmaal van zmoz, als zou Nederland zwaarder straffen uitdelen voor allerlei vergrijpen dan in ons omringende landen het geval zou zijn, ben ik benieuwd hoe er dan in het buitenland gestraft wordt in die gevallen die ik op de vorige pagina heb genoemd.
Krijgt men daar een electrische fiets kadoo als men een gewone jat, een nieuwe wc in huis bij wildplassen en een premie voor het bestelen van een oud vrouwtje, om maar wat te noemen?
Zware straffen in Nederland? Waar en wanneer in de door mij aangegeven voorbeelden?
LOL... tsja als je het zo bekijkt.. Maar in de door jou genoemde zaken is natuurlijk überhaupt geen sprake van straffen he.

tirzah
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:

Bericht door tirzah » 10 sep 2019, 20:30

ziege maar ook zagge schreef:
10 sep 2019, 20:27
tirzah schreef:
10 sep 2019, 20:21
LOL... tsja als je het zo bekijkt.. Maar in de door jou genoemde zaken is natuurlijk überhaupt geen sprake van straffen he.
Wat klopt er niet aan de reeks voorbeelden die ik geef op de vorige pagina?
En waarom mag ik het zo niet bekijken?
Verzin ik iets of noem ik enkele feiten uit een grotere reeks?

ziege maar ook zagge
Vedette

Awards:

Bericht door ziege maar ook zagge » 10 sep 2019, 20:48

Misschien moet je die vragen even stellen aan de auteur van het linkje wat ik gaf, of dacht je dat ik zelf in detail de strafmaat in de landen om ons heen had onderzocht en vergeleken...

Maar ik hoop wel dat je niet bedoelt dat je mensen die een blikje op straat gooien of mensen die wildplassen zou willen kunnen taseren ;)

Ik snap verder deels zeker wel wat je bedoelt, maar deels ook niet. Volgens mij is er met zowel rechtspraak als strafmaat niet zoveel mis hier, integendeel. In het buitenland zag jij denk ik gewoon een agent op straat lopen die het verschil maakt. Maar daarnaast zie ik in bijv. België en Duitsland een veel grotere bende op straat dan hier: meer dronkelappen, meer troep, noem maar op.

milansandro
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 46 times
Been thanked: 50 times

Bericht door milansandro » 10 sep 2019, 20:56

https://nos.nl/nieuwsuur/artikel/230115 ... holen.html

Zeer zorgwekkend dit..

"Kinderen op salafistische moskeescholen leren dat mensen met een ander geloof of levensovertuiging de doodstraf verdienen. Ook leren zij zich af te keren van de Nederlandse samenleving en de beginselen van gelijkheid en vrijheid"

ziege maar ook zagge
Vedette

Awards:

Bericht door ziege maar ook zagge » 10 sep 2019, 21:04

Ja, kunnen we dat verbieden svp?

tirzah
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:

Bericht door tirzah » 10 sep 2019, 21:06

10 sep 2019, 20:48
Misschien moet je die vragen even stellen aan de auteur van het linkje wat ik gaf, of dacht je dat ik zelf in detail de strafmaat in de landen om ons heen had onderzocht en vergeleken...

Maar ik hoop wel dat je niet bedoelt dat je mensen die een blikje op straat gooien of mensen die wildplassen zou willen kunnen taseren ;)
Nee hoor, dat hoeft nog net niet van mij. ;)
Maar hufterigheid en kleine criminaliteit waar niet tegen wordt opgetreden, zal steeds groter en erger worden.
Zoals we inmiddels weten.

ziege maar ook zagge
Vedette

Awards:

Bericht door ziege maar ook zagge » 10 sep 2019, 21:30

Hier in de buurt lopen tegenwoordig 'Handhavers' rond die bijv. zeggen dat je niet op de stoep mag fietsen. Best lastig nog want met een zware boodschappentas is het een stuk makkelijker om op de hoek (waar een schuin opritje zit) alvast de stoep op te rijden in plaats van vlak voor m'n deur af te moeten stappen om de fiets met wat meer beleid recht tegen de stoeprand omhoog te werken :lol:

Dus, ik ben helemaal vóór het aanpakken van hufterigheid, maar graag wel even in overleg met ondergetekende :mrgreen:

tirzah
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:

Bericht door tirzah » 10 sep 2019, 22:29

Deze oude man is ook wel eens stout geweest, maar net op tijd tot inkeer gekomen.
Vlakbij , zo hoorde ik van iemand uit de buurt, zijn handhavers al regelmatig boetes aan het uitdelen voor fietsen op de stoep.
Naar verluidt 80 euro. Dat is kaoi geld.

(kaoi = kwaad, niet in de zin van boos maar van pijnlijk duur. Maar dat wist je vast en zeker al wel, dus is deze toevoeging slechts bedoeld voor forummers die niet in onze mooie stad wonen en haar dialect, sorry, taal niet voldoende onder de knie hebben.)

Maikel_91
Site Admin
Has thanked: 285 times
Been thanked: 439 times

Bericht door Maikel_91 » 10 sep 2019, 22:33

Het woord stout geeft die hele zin een beetje een 18+ lading.

Je krijgt tegenwoordig ook een boete van 80 euro als je met je telefoon in je hand fietst. :(
Wel fijn dat je even het woord uitlegt, had inderdaad geen idee wat het zou moeten betekenen.

ziege maar ook zagge
Vedette

Awards:

Bericht door ziege maar ook zagge » 10 sep 2019, 22:52

Dat is dus wel het risico van die schreeuw om 't hard aanpakken van vanalles: vertrutting en hoge boetes om niks. Als die stoep 100% leeg is en ik dus niemand tot last ben terwijl ik naar m'n eigen schuurtje rij vind ik zo'n boete totale bullshit.

ziege maar ook zagge
Vedette

Awards:

Bericht door ziege maar ook zagge » 10 sep 2019, 23:39

Trouwens nog het vermelden waard vandaag: Trump neemt afscheid van Bolton.

Erg goed nieuws want Bolton... "Breek me de bek niet open", zal ik maar zeggen.

ShovingNE2
Site Admin

Bericht door ShovingNE2 » 11 sep 2019, 06:42

milansandro schreef:
10 sep 2019, 20:56

Zeer zorgwekkend dit..

"Kinderen op salafistische moskeescholen leren dat mensen met een ander geloof of levensovertuiging de doodstraf verdienen. Ook leren zij zich af te keren van de Nederlandse samenleving en de beginselen van gelijkheid en vrijheid"
Iedereen weet dit toch al jaaaaaaaaaaaaaaaaren? Alleen wat politici reageren voor de zoveelste keer geschokt. Dit komt verder voor normale mensen niet als een verrassing. Je leidt de vijand gewoon zelf op.

J.B.
Legende
Clubvoorkeur: Broodje Smos
Has thanked: 225 times
Been thanked: 218 times

Bericht door J.B. » 11 sep 2019, 10:15

ShovingNE2 schreef:
11 sep 2019, 06:42
milansandro schreef:
10 sep 2019, 20:56

Zeer zorgwekkend dit..

Iedereen weet dit toch al jaaaaaaaaaaaaaaaaren? Alleen wat politici reageren voor de zoveelste keer geschokt. Dit komt verder voor normale mensen niet als een verrassing. Je leidt de vijand gewoon zelf op.
Nee hoor. Kwestie van een simpele wetswijziging om informele scholen sneller te kunnen sluiten als dit soort dingen worden gedaan.
There are no mistakes, there are just happy accidents.

ShovingNE2
Site Admin

Bericht door ShovingNE2 » 11 sep 2019, 10:33

Eens met je tweede zin. Ik snap even niet waar 'Nee hoor' op slaat :)

J.B.
Legende

Bericht door J.B. » 11 sep 2019, 10:39

Dat het zorgwekkend is. Ik vind het niet zorgwekkend in die zin dat het ten eerste in kaart is gebracht en ten tweede dat we er dus op een relatief eenvoudige manier iets aan kunnen doen.

Maikel_91
Site Admin

Bericht door Maikel_91 » 11 sep 2019, 10:40

J.B. schreef:
11 sep 2019, 10:39
Dat het zorgwekkend is. Ik vind het niet zorgwekkend in die zin dat het ten eerste in kaart is gebracht en ten tweede dat we er dus op een relatief eenvoudige manier iets aan kunnen doen.
Jup, de docenten die dit soort lessen geven meteen het land uit. Evenals de al geïndoctrineerde leerlingen. Weg ermee.

J.B.
Legende

Bericht door J.B. » 11 sep 2019, 10:42

Maikel_91 schreef:
11 sep 2019, 10:40
J.B. schreef:
11 sep 2019, 10:39
Jup, de docenten die dit soort lessen geven meteen het land uit. Evenals de al geïndoctrineerde leerlingen. Weg ermee.
Dat zijn helemaal geen docenten. Dat zijn gewoon prekers. Overigens wordt er al opgeroepen om het `ongelovige` Nederland te verlaten, dus in dat opzicht werken ze zelf ook al wel mee..

Maikel_91
Site Admin

Bericht door Maikel_91 » 11 sep 2019, 10:42

Dan al helemaal het land uit zetten. Weg met dit soort types, en heel gauw.

ziege maar ook zagge
Vedette

Awards:

Bericht door ziege maar ook zagge » 11 sep 2019, 10:43

ShovingNE2 schreef:
Je leidt de vijand gewoon zelf op.
Die scholen worden niet door ons gerund he dus we leiden helemaal niks zelf op. Dit gaat om 'scholen' die compleet buiten het onderwijsstelsel vallen, heel vroeger heb ik wel eens ooit een paar lesjes bj een pastoor gehad als voorbereiding op de heilige communie (dat bestond toen nog), zo moet je dat denk ik ongeveer zien. De Inspectie komt helemaal niet langs bij dat soort klasjes, hebben ze ook geen toestemming toe.

J.B.
Legende

Bericht door J.B. » 11 sep 2019, 10:59

11 sep 2019, 10:43
ShovingNE2 schreef:
Je leidt de vijand gewoon zelf op.
Die scholen worden niet door ons gerund he dus we leiden helemaal niks zelf op. Dit gaat om 'scholen' die compleet buiten het onderwijsstelsel vallen, heel vroeger heb ik wel eens ooit een paar lesjes bj een pastoor gehad als voorbereiding op de heilige communie (dat bestond toen nog), zo moet je dat denk ik ongeveer zien. De Inspectie komt helemaal niet langs bij dat soort klasjes, hebben ze ook geen toestemming toe.
Informeel onderwijs. Dat mag buiten de reguliere scholing gewoon worden gegeven inderdaad. Ook Godsdienstleer als daar animo voor is. Maar CU en VVD willen een wetswijziging wat het mogelijk maakt hier paal en perk aan te stellen.

ziege maar ook zagge
Vedette

Awards:

Bericht door ziege maar ook zagge » 11 sep 2019, 11:08

Ik denk dat ze de macht van de politiek daarin dramatisch overschatten, dit komt nl. heel dicht in de buurt van huiskameronderwijs. Wat willen ze doen, bij mensen binnenvallen om te kijken of mensen niet iets verkeerds doorgeven aan hun kinderen? Laat ze nou maar lekker allemaal verontwaardigd doen en proberen goede sier te maken in Den Haag, maar dat gaat natuurlijk gewoon niet gebeuren.

Je kunt buitenlandse radicale predikers proberen te weren, je kunt de beter georganiseerde vormen aanpakken voor zover die er zijn, moet je ook doen maar die zullen dan absoluut ondergronds gaan, helemaal stoppen zul je het nooit dus je zult denk ik vooral secundaire oplossingen moeten zoeken, bijv. op scholen alert zijn op radicale denkbeelden bij kinderen en daar actief op inspelen. Wat al gebeurt.

Plaats reactie