Opmerkelijke nieuwsberichten

Discussieer hier met PSV-supporters over actuele en/of maatschappelijke zaken.
Plaats reactie
Maikel_91
Site Admin
Clubvoorkeur: PSV
Has thanked: 285 times
Been thanked: 439 times

Opmerkelijke nieuwsberichten

Bericht door Maikel_91 » 11 sep 2019, 16:31

Beetje lavendel snuiven.
Bijna de 10k trouwens @J.B.. Gefeliciteerd :lol:

J.B.
Legende
Clubvoorkeur: Broodje Smos
Has thanked: 228 times
Been thanked: 218 times

Bericht door J.B. » 11 sep 2019, 16:32

Maikel_91 schreef:
11 sep 2019, 16:31
Beetje lavendel snuiven.
Bijna de 10k trouwens @J.B.. Gefeliciteerd :lol:
9999 is mijn geluksgetal. Jammer :mrgreen:
There are no mistakes, there are just happy accidents.

ShovingNE2
Site Admin
Has thanked: 16 times
Been thanked: 191 times

Bericht door ShovingNE2 » 11 sep 2019, 17:21

Juancho schreef:
11 sep 2019, 13:03
ShovingNE2 schreef:
11 sep 2019, 12:27
ziege maar ook zagge schreef:
11 sep 2019, 10:43

Die scholen worden niet door ons gerund he dus we leiden helemaal niks zelf op. Dit gaat om 'scholen' die compleet buiten het onderwijsstelsel vallen, heel vroeger heb ik wel eens ooit een paar lesjes bj een pastoor gehad als voorbereiding op de heilige communie (dat bestond toen nog), zo moet je dat denk ik ongeveer zien. De Inspectie komt helemaal niet langs bij dat soort klasjes, hebben ze ook geen toestemming toe.
Snel regelen en dichtflikkeren die ellende. Imams en andere verantwoordelijken het land uittrappen, dat is de vijand.
Riskante is dan dat je ze zo beledigd hebt dat ze met grof geweld terug komen. En niet om gezellig een bakje koffie te drinken... Blijft wat mij betreft een uiterst riskant onderwerp.
Een land dat voor tirannen zwicht, verliest meer dan lijf en goed, dan dooft het licht.

Dit mag nooit een overweging zijn, dat er al een kans bestaat dat ze het doen rechtvaardigt het al om ze de grens over te flikkeren. En die kinderen moeten heel rap in een heropvoedings programma.

milansandro
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 46 times
Been thanked: 50 times

Bericht door milansandro » 11 sep 2019, 18:20

Ren Höek schreef:
11 sep 2019, 15:31
milansandro schreef:
10 sep 2019, 20:56
Zeer zorgwekkend dit..
Mee eens.
Al vraag ik me meteen af wanneer dit soort artikelen ook geschreven worden over informele scholen van andere religies. Alsof bijv. Jehova's getuigen zo ruimdenkend zijn en hun kinderen niet indoctrineren met de grootste onzin en onwettelijke regels.

Jammer en typerend dat het bij moslims groot nieuws is en voor alle andere religies als 'normaal' wordt gezien.
Het is allemaal even slecht en zorgwekkend.

Deze vergelijking is onzin natuurlijk...
Nog nooit gehoord dat een Jehovah Getuige betrokken is bij gruwelijke aanslagen en dergelijke..
En welke andere religie heden ten dage predikt dat ongelovigen vermoord moeten worden?

Ykhim
Vedette
Has thanked: 603 times
Been thanked: 471 times

Bericht door Ykhim » 11 sep 2019, 20:22

Neemt niet weg dat ook andere geloofsovertuigingen dan enkel die van de islam kunnen leiden tot misstanden. Dat zij het gros van de religieuze aanslagen op zich nemen, betekent nog niet dat Ren geen punt heeft wanneer hij stelt dat het vooral bij de islam breed wordt uitgemeten.
#TeamUnnerstall #JohnnyMoetZarachoKopen #BoscagliOp10

TylerDurdn
Vaste waarde in elftal
Clubvoorkeur: Psv
Has thanked: 507 times
Been thanked: 219 times

Bericht door TylerDurdn » 11 sep 2019, 20:24

milansandro schreef:
10 sep 2019, 20:56
https://nos.nl/nieuwsuur/artikel/230115 ... holen.html

Zeer zorgwekkend dit..

"Kinderen op salafistische moskeescholen leren dat mensen met een ander geloof of levensovertuiging de doodstraf verdienen. Ook leren zij zich af te keren van de Nederlandse samenleving en de beginselen van gelijkheid en vrijheid"
Ik vind het eerder opmerkelijk dat dit als opmerkelijk gezien word....wat mij betreft is er hier in het weste geen ruimte voor een godsdienst die haar eigen wetten er regels boven de wetten en regels van de desbetreffende samenleving stelt. Dat geldt voor iedere godsdienst.

Ik neem overigens aan dat de leraren strafrechtelijk vervolgd worden voor het zaaien en indoctrineren van haat?
Education is the passport to the future, for tomorrow belongs to those who prepare for it today.

TylerDurdn
Vaste waarde in elftal

Bericht door TylerDurdn » 11 sep 2019, 20:26

Ykhim schreef:
11 sep 2019, 20:22
Neemt niet weg dat ook andere geloofsovertuigingen dan enkel die van de islam kunnen leiden tot misstanden. Dat zij het gros van de religieuze aanslagen op zich nemen, betekent nog niet dat Ren geen punt heeft wanneer hij stelt dat het vooral bij de islam breed wordt uitgemeten.
Logisch toch ook, op dit moment ligt door bovengenoemde perikelen een vergrootglas op de Islam. Je oogst wat je zaait. In dit geval dus veel negatieve publiciteit.
Education is the passport to the future, for tomorrow belongs to those who prepare for it today.

StratumZuid
Meervoudig international
Has thanked: 745 times
Been thanked: 261 times

Bericht door StratumZuid » 11 sep 2019, 20:28

Alle godsdiensten zouden verbannen moeten worden

TylerDurdn
Vaste waarde in elftal

Bericht door TylerDurdn » 11 sep 2019, 20:28

StratumZuid schreef:
11 sep 2019, 20:28
Zeker heden ten dage, de invloed die ze hebben zou best beperkt mogen worden.

ziege maar ook zagge
Vedette
Clubvoorkeur: jawadenktezelf
Has thanked: 130 times
Been thanked: 170 times

Awards:

Bericht door ziege maar ook zagge » 11 sep 2019, 20:48

J.B. schreef:
11 sep 2019, 16:30
StratumZuid schreef:
11 sep 2019, 16:23
Hij staat ook verre van mijn standpunten af altijd, maar mag de rebel in hem wel :lol:
Rebel? Verder dan wijn in planten gieten komt ie niet.
Ik vind het een klassieke poseur, koketterend met pseudointeressante ideeën en altijd acterend voor de camera, totaal ongeloofwaardig. Daarom moest ik ook zo lachen om die foto bij dat artikel in nrc, zo typisch... De mening die hij daar verkondigt is ook helemaal niet vernieuwend of verfrissend, de analogieën die hij maakt zijn helemaal niet scherpzinnig of raak, ik zie alleen platheid omhuld met theatrale dikdoenerij. Uiteindelijk alleen geïnteresseerd in zichzelf, helemaal niks wat hij zegt is gemeend volgens mij.

Destijds toen hij nog vóór dat Oekraïnereferendum regelmatig bij WNL aan mocht schuiven was dat nog duidelijker... hakkelend, stotterend, de rug rechtend, de wenkbrouwen fronsend, een dramatisch handgebaar kiezend, dan uiteindelijk op verontwaardigde, dik aangezette toon wat flutideeën eruit slingerend die rondgaan op social media. Intussen heeft ie er wat handigheid in gekregen (schakelt iets sneller) maar het blijft m.i. een gapende leegte, een veel te ver opgeblazen luchtballon die er om sméékt om doorgeprikt te worden.

StratumZuid
Meervoudig international

Bericht door StratumZuid » 11 sep 2019, 20:54

Het is ook een clown, rebel is idd iets te veel van het goede. My bad. Ik heb gewoon iets met personen die het net wat anders doen, zoals linksbenige voetballers ;)

Maikel_91
Site Admin
Has thanked: 285 times
Been thanked: 439 times

Bericht door Maikel_91 » 11 sep 2019, 20:58

StratumZuid schreef:
11 sep 2019, 20:54
Het is ook een clown, rebel is idd iets te veel van het goede. My bad. Ik heb gewoon iets met personen die het net wat anders doen, zoals linksbenige voetballers ;)
Wil je mij even niet in 1 adem noemen met Baudet, bij voorbaad dank :mrgreen:
Erge belediging dit.

TylerDurdn
Vaste waarde in elftal

Bericht door TylerDurdn » 11 sep 2019, 21:00

Maikel_91 schreef:
11 sep 2019, 20:58
StratumZuid schreef:
Erge belediging dit.
Ben jij wel goed in bed dan haha

StratumZuid
Meervoudig international

Bericht door StratumZuid » 11 sep 2019, 21:05

Maikel_91 schreef:
11 sep 2019, 20:58
StratumZuid schreef:
Erge belediging dit.
Ik heb aangeboren Ambidextrie dus ik hoor ook bij de minderheden ;)

milansandro
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 46 times
Been thanked: 50 times

Bericht door milansandro » 11 sep 2019, 21:47

Ykhim schreef:
11 sep 2019, 20:22
Geen enkele religie die zoveel doden heeft veroorzaakt de laatste pakweg 20 jaar om maar niet te spreken over de bijna satanische misdaden onder het IS bewind...
Logisch dat daar de focus op ligt.....
En helemaal als je nu ziet dat kinderen vergiftigd worden door deze predikers van het salafisme...

J.B.
Legende
Clubvoorkeur: Broodje Smos
Has thanked: 228 times
Been thanked: 218 times

Bericht door J.B. » 11 sep 2019, 23:38

TylerDurdn schreef:
StratumZuid schreef:
Zeker heden ten dage, de invloed die ze hebben zou best beperkt mogen worden.
Wat mij betreft lopen mensen met spaghetti op hun hoofd als geloofsovertuiging (enja, die bestaan) maar zolang ze accepteren dat mensen daar anders over denken zie ik geen probleem. Het probleem is dat Moslims leren dat mensen die er er anders tegenaan kijken gestraft moeten worden. Zo werkt het natuurlijk niet.

Godsdienst is geen probleem. We als het als totale waarheid wordt gezien. Maargoed, er zijn ook moderne moslims die er wat relativerend naar kunnen kijken. Net zoals er moderne christenen zijn. Als je kijkt waar de kerk hier 50 jaar geleden stond t.o.v. nu.
There are no mistakes, there are just happy accidents.

ziege maar ook zagge
Vedette

Awards:

Bericht door ziege maar ook zagge » 11 sep 2019, 23:50

We vergeten hier denk ik ook wel eens hoe seculier wij eigenlijk zijn in Nederland... voor zo'n 5,5 miljard mensen op onze planeet is religie superbelangrijk.

Wat er nu in de moslimwereld gebeurt kan intussen ook gezien worden als modernisering. Al denk ik wel eens dat ze een Nieuw Testament missen ;) Maar ook hindoes, boeddhisten en joden plegen de meest vreselijke misdaden vanuit hun geloof. En, nóg interessanter: dat doen niet-gelovigen ook, maar dan bijv. uit economische of politieke motieven. En andersom kun je je afvragen in hoeverre de motieven van veel van die gelovigen eigenlijk niet ook economisch en politiek van aard zijn. Dusss.........

Ykhim
Vedette

Bericht door Ykhim » 11 sep 2019, 23:51

milansandro schreef:
11 sep 2019, 21:47
Geen enkele religie die zoveel doden heeft veroorzaakt de laatste pakweg 20 jaar om maar niet te spreken over de bijna satanische misdaden onder het IS bewind...
Logisch dat daar de focus op ligt.....
En helemaal als je nu ziet dat kinderen vergiftigd worden door deze predikers van het salafisme...
Doden en aanslagen - zeker in naam van religie - zijn nooit goed te praten, maar de islam is natuurlijk ook veruit de grootste religie op aarde. Het is dus nogal logisch dat 'zij' de meeste religieuze aanslagen plegen, ze zijn immers met veel meer. Even los van de discussie welke geloofsovertuiging gewelddadig is of niet.

Dat de focus op de islam ligt, dat snap ik ook wel. Maar dat betekent niet dat misstanden binnen en door andere religies maar veel minder aandacht moeten hebben. Jehova's, bijvoorbeeld, plegen weliswaar geen aanslagen, maar ik ken een aantal mensen (ex-Jehova's) die letterlijk de woorden ''vergiftigd door geloofsovertuigingen'' spraken, een beetje zoals jij dat nu ook heel terecht over de salafistische scholen zegt. Maar daar hoor je dan vervolgens weer niemand over, in elk geval niet op een groot mediaplatform. Beetje krom, toch?

ziege maar ook zagge
Vedette

Awards:

Bericht door ziege maar ook zagge » 11 sep 2019, 23:52

Ykhim schreef:
11 sep 2019, 23:51
de islam is natuurlijk ook veruit de grootste religie op aarde.
Fout. Het christendom is zo'n 35% groter.

Ykhim
Vedette

Bericht door Ykhim » 11 sep 2019, 23:56

Maar hoeveel daarvan oefenen hun geloof daadwerkelijk actief uit? Ik geloof er niks van dat dat er 2,5 miljard zijn. Misschien op papier, maar niet in praktijk.

ziege maar ook zagge
Vedette

Awards:

Bericht door ziege maar ook zagge » 12 sep 2019, 00:06

Ik dacht dat jij toch enige ervaring had in bijv. Latijnsamerika ;)

Islam de grootste religie, opvallend dat iemand dat kan denken. De grootste in de media, dat wel ja.......

Ykhim
Vedette

Bericht door Ykhim » 12 sep 2019, 00:12

Er zit een groot verschil tussen op papier gelovig zijn en in de praktijk gelovig zijn, zeker als je het hebt over radicale of zelfs gewelddadige acties. Ik geloof er echt niks van dat er zo'n 2,5 miljard christenen zijn die hun geloof dagelijks actief uitoefenen.

ziege maar ook zagge
Vedette

Awards:

Bericht door ziege maar ook zagge » 12 sep 2019, 00:24

De relatie tussen gewelddadige actie en de totale omvang van een religie ontgaat me volledig. Gelovig zijn betekent voor 99% van de gelovigen gewoon geloven, een beetje volgens de leer leven, eventueel met enige regelmaat een kerk/moskee/synagoge/tempel bezoeken. 'Actief uitoefenen' betekent in hoofdzaak dus gewoon leven.

Blijkbaar leid jij de omvang van het Christendom zowel als die van de Islam inderdaad af aan de hoeveelheid nieuwsberichten over excessen?

Ykhim
Vedette

Bericht door Ykhim » 12 sep 2019, 00:34

Nee. Je leest niet of je wil niet lezen, maar het punt dat ik wil maken lijkt je te ontgaan.

Nogmaals de vraag: hoeveel van die 2,5 miljard zijn in praktijk daadwerkelijk christelijk, en hoeveel zijn het slechts 'op papier'? Cruciaal verschil namelijk. Dezelfde vraag kun je overigens ook bij de islam stellen.

ziege maar ook zagge
Vedette

Awards:

Bericht door ziege maar ook zagge » 12 sep 2019, 00:36

Jij denkt dat dat een verschil van 35% ruimschoots goedmaakt? Ik vind 't nogal een long shot. Hoeveel moslims zijn denk jij moslim simpelweg omdat ze in een moslimland wonen? En is het voor een moslim gemakkelijker om van zijn geloof af te stappen dan voor eeen Christen?

Mijn gok: het percentage praktizerend / niet praktizerend zal ongeveer gelijk zijn.

Plaats reactie