Opmerkelijke nieuwsberichten

Discussieer hier met PSV-supporters over actuele en/of maatschappelijke zaken.
Gesloten
StratumZuid
Nationale topspeler
Clubvoorkeur: PSV
Has thanked: 1386 times
Been thanked: 455 times

Opmerkelijke nieuwsberichten

Bericht door StratumZuid » 24 sep 2019, 09:32

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Van mij part noemen we het anders en maken we een soort van periodiek psychologisch controle systeem waar iedereen aan deelneemt. Voor hulp bij geaardheden maar ook voor stoornissen en dergelijken, zou dat niet wat zijn? Bestaat er überhaupt zoiets in de wereld?
In Philips blauw St.Joris den draak doorstekende, alles van goud.

ziege maar ook zagge
Legende
Clubvoorkeur: jawadenktezelf
Has thanked: 1092 times
Been thanked: 844 times

Awards:

Bericht door ziege maar ook zagge » 24 sep 2019, 09:33

Slechts 1 op de 10 plegers van seksueel geweld is dus pedofiel, 1 op de 3 kinderen is er slachtoffer van, zie linkje op de vorige pagina.

Als het gaat om seksueel geweld zou ik dus juist zeggen: ongekend hoe weinig aandacht er is voor seksueel geweld door doodgewone mensen.

StratumZuid schreef:
24 sep 2019, 09:32
Van mij part noemen we het anders en maken we een soort van periodiek psychologisch controle systeem waar iedereen aan deelneemt. Voor hulp bij geaardheden maar ook voor stoornissen en dergelijken, zou dat niet wat zijn? Bestaat er überhaupt zoiets in de wereld?
Ik weet niet of dat periodiek moet zijn maar ik denk wel dat dit de goede richting is want misbruik volgt meestal op misbruik, meestal zijn daders in het verleden zelf slachtoffer geweest, het niet verwerken van trauma's op dat vlak kun je m.i. dan ook de grootste oorzaak van seksueel geweld noemen.

Het taboe op psychologische hulp moet denk ik nog veel verder omlaag en het 'afnemen' van therapie mag m.i. best van overheidswege pro-actief gecheckt / gestimuleerd worden.

NESTA

Bericht door NESTA » 24 sep 2019, 09:36

Ren Höek schreef:
24 sep 2019, 09:30
NESTA schreef:
24 sep 2019, 09:30
Ik bedoelde pedoseksuelen, geen tbs’ers.
En waar is daar je onderbouwing van?
Serieus? Leef jij onder de grond ofzo? Open je ogen eens. Met wat simpel zoekwerk en bestaande documentaires weet je al genoeg hoe doordrenkt pedofilie in onze maatschappij is. Daarbij is trouwens elk misbruikt kind al teveel. Maar onze Ren Hoek wil weer cijfertjes zien of het wel erg genoeg is. Misselijkmakend jij.

ziege maar ook zagge
Legende
Clubvoorkeur: jawadenktezelf
Has thanked: 1092 times
Been thanked: 844 times

Awards:

Bericht door ziege maar ook zagge » 24 sep 2019, 09:37

Ook goeiemorgen he Nesta :lol:

Ren Höek
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 2137 times
Been thanked: 797 times

Bericht door Ren Höek » 24 sep 2019, 09:42

NESTA schreef:
24 sep 2019, 09:36
Met wat simpel zoekwerk en bestaande documentaires weet je al genoeg hoe doordrenkt pedofilie in onze maatschappij is.
Alle hier gemelde onderzoeken tot nu toe wijzen je ongelijk aan, dus ik ben heel benieuwd naar jouw bronnen.
Maar onze Ren Hoek wil weer cijfertjes zien of het wel erg genoeg is. Misselijkmakend jij.
Wauw...echt wauw.
Het enige dat ik vraag is bronvermelding en onderbouwing, wat niet meer dan normaal is als je een uitspraak doet die te verifiëren is met feiten. En dat zou misselijkmakend zijn, net nu ik dacht het meest gekke hier wel meegemaakt te hebben.

Ga hier eens op in, of vraag ik dan teveel?
ziege maar ook zagge schreef:
24 sep 2019, 09:33
Slechts 1 op de 10 plegers van seksueel geweld is dus pedofiel, 1 op de 3 kinderen is er slachtoffer van, zie linkje op de vorige pagina.

El Sordo
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 766 times
Been thanked: 833 times

Bericht door El Sordo » 24 sep 2019, 09:45

Goh, ‘misselijkmakend’, daar is ‘ie weer. Is het nou zo moeilijk om eens niet op de man te spelen? Zo vreemd is het toch niet om om onderbouwing te vragen? Zou de discussie eens vooruit helpen.
Si yo fuera Jorrit Hendrix
Viviría como él

NESTA

Bericht door NESTA » 24 sep 2019, 09:47

Zeker misselijkmakend ja. Bij flut onderwerpen zoals het klimaat kan ik je bijdehante toontje tegen alle verwachtingen in nog wel waarderen. Maar dat jij met pedofilie de boel met cijfertjes wilt bagataliseren gaat alle grenzen voorbij.

Maar om op je laatste vraag te reageren. 1 op de 3 dus. En dan is er geen sprake van een gigantisch probleem?

Ren Höek
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 2137 times
Been thanked: 797 times

Bericht door Ren Höek » 24 sep 2019, 09:52

Ik ben er klaar mee, met sommigen valt niet normaal te discussiëren.
Op de man spelen is de standaard reactie en ik weiger daar verder tijd aan te verspillen. Ik blijf voortaan weg uit deze topics, jammer maar helaas.

StratumZuid
Nationale topspeler

Bericht door StratumZuid » 24 sep 2019, 09:54

Niet doen

J.B.
Legende
Clubvoorkeur: Broodje Smos
Has thanked: 2021 times
Been thanked: 1090 times

Bericht door J.B. » 24 sep 2019, 10:01

StratumZuid schreef:
23 sep 2019, 23:49
En anders krijg je ook onschuldige vaders die voor eigen rechter gaan spelen, ik zou namelijk precies hetzelfde doen. Dit was toch ook een maandje of wat geleden in het nieuws, dat een aantal mannen er eentje dood hebben geslagen?
Dat moet je niet doen. Anders krijg je daar weer gedoe mee en ben je zelf de sjaak.
Only in it for the money

J.B.
Legende

Bericht door J.B. » 24 sep 2019, 10:02

Ren Höek schreef:
24 sep 2019, 09:52
Op de man spelen is de standaard reactie en ik weiger daar verder tijd aan te verspillen. Ik blijf voortaan weg uit deze topics, jammer maar helaas.
Nee joh, blijf gewoon in dit soort topics. Ik vind het wel interessant als mensen het niet met elkaar eens zijn. Je kent de handel en wandel van de meeste posters toch wel? Ene oor in en het andere.. :mrgreen:
Only in it for the money

StratumZuid
Nationale topspeler

Bericht door StratumZuid » 24 sep 2019, 10:11

J.B. schreef:
24 sep 2019, 10:01
StratumZuid schreef:
En anders krijg je ook onschuldige vaders die voor eigen rechter gaan spelen, ik zou namelijk precies hetzelfde doen. Dit was toch ook een maandje of wat geleden in het nieuws, dat een aantal mannen er eentje dood hebben geslagen?
Dat moet je niet doen. Anders krijg je daar weer gedoe mee en ben je zelf de sjaak.
Weet ik, maar ik word woedend van dit soort berichten, weet niet hoe ik zou reageren mocht mijn dochter dit overkomen of kinderen van mensen uit mijn omgeving. NESTA ook, als ik dat even voor hem mag invullen... Ik ga nog liever rechtvaardig ten onder zolang dit probleem niet aangepakt wordt.

J.B.
Legende

Bericht door J.B. » 24 sep 2019, 10:12

StratumZuid schreef:
24 sep 2019, 10:11
J.B. schreef:
StratumZuid schreef:
Weet ik, maar ik word woedend van dit soort berichten, weet niet hoe ik zou reageren mocht mijn dochter dit overkomen of kinderen van mensen uit mijn omgeving. NESTA ook, als ik dat even voor hem mag invullen... Ik ga nog liever rechtvaardig ten onder zolang dit probleem niet aangepakt wordt.
En dan? Dan wordt jij gestraft. Ja, papa zit even in de bak maar is optijd weer vrij als je 21 wordt. Nee, dat schiet ook niet op.
Only in it for the money

StratumZuid
Nationale topspeler

Bericht door StratumZuid » 24 sep 2019, 10:15

J.B. schreef:
24 sep 2019, 10:12
StratumZuid schreef:
J.B. schreef:

En dan? Dan wordt jij gestraft. Ja, papa zit even in de bak maar is optijd weer vrij als je 21 wordt. Nee, dat schiet ook niet op.
En daarom moet dit op de politieke agenda komen.

NESTA

Bericht door NESTA » 24 sep 2019, 10:31

Ren Höek schreef:
24 sep 2019, 09:52
Er valt inderdaad weinig te discussiëren als je jezelf als slachtoffer blijft neerzetten. Maar als het om echte slachtoffers gaat wil je ineens cijfers en onderbouwingen zien. Apart.

J.B.
Legende

Bericht door J.B. » 24 sep 2019, 10:33

StratumZuid schreef:
24 sep 2019, 10:15
J.B. schreef:
24 sep 2019, 10:12
StratumZuid schreef:

En daarom moet dit op de politieke agenda komen.
Ik heb ooit eens een meisje ondersteund. Die kende ik van de muziek (deed mee met een muziekproject waar ik docent was) en die had een handtekeningen actie opgezet met een stuk of duizend handtekeningen om chemische castratie op de agenda te krijgen. Die wilde ze aan Wouter Bos overhandigen. Daar heeft ie niets meer gedaan blijkbaar. Tot zover de poging.. Er kwam kort daarna een crisis overheen dus waarschijnlijk even afgeleid denk ik dan maar..
Only in it for the money

Ykhim
Vedette
Has thanked: 1090 times
Been thanked: 1206 times

Bericht door Ykhim » 24 sep 2019, 10:35

Jij maakt zware claims en komt vervolgens niet met onderbouwing, maar vervolgens ga je Ren wel verwijten die onderbouwing te willen. Je kunt van Ren vinden wat je wil, maar kritisch vermogen heeft 'ie zeker. Kunnen mensen nog wat van leren.
#WelkomThuisGini

NESTA

Bericht door NESTA » 24 sep 2019, 10:37

Ykhim schreef:
24 sep 2019, 10:35
Jij maakt zware claims en komt vervolgens niet met onderbouwing, maar vervolgens ga je Ren wel verwijten die onderbouwing te willen. Je kunt van Ren vinden wat je wil, maar kritisch vermogen heeft 'ie zeker. Kunnen mensen nog wat van leren.
Verdiep je er eens in zou ik zeggen en kom dan terug. Is kindermisbruik een gigantisch probleem vinden een zware claim? Volgens mij zijn we echt in Nederland inderdaad.

StratumZuid
Nationale topspeler

Bericht door StratumZuid » 24 sep 2019, 10:38

En daarom moet hij ook blijven reageren, dat maakt het een waardige discussie.

Ykhim
Vedette

Bericht door Ykhim » 24 sep 2019, 10:40

NESTA schreef:
24 sep 2019, 10:37
Verdiep je er eens in zou ik zeggen en kom dan terug. Is kindermisbruik een gigantisch probleem vinden een zware claim? Volgens mij zijn we echt in Nederland inderdaad.
Kom dan met cijfers en onderbouwing. Waaruit blijkt dat het een 'gigantisch' probleem is?
#WelkomThuisGini

NESTA

Bericht door NESTA » 24 sep 2019, 10:45

Ykhim schreef:
24 sep 2019, 10:40
NESTA schreef:
24 sep 2019, 10:37
Kom dan met cijfers en onderbouwing. Waaruit blijkt dat het een 'gigantisch' probleem is?
https://www.telegraaf.nl/nieuws/3150666 ... pedofielen

Nederlandse pedofielen. Onze minister waarschuwt er voor. Alleen die ene knakker had al beeldmateriaal van 180 mogelijke slachtoffers. En dit is 1 gevalletje. Maar jij wilt serieus het tegendeel gaan bewijzen ofzo? Of wat is jouw insteek eigenlijk. Spreek dat eens uit.

Ykhim
Vedette

Bericht door Ykhim » 24 sep 2019, 10:57

Mijn insteek? Wat dacht je van een kritische benadering van de wereld? Problemen niet buitenproportioneel opblazen?

Pedofilie is een probleem ja. Dat zal niemand ontkennen. Jij stelt echter het volgende over pedoseksuelen:
Echt ongekend hoe groot dit probleem is en hoe weinig aandacht het eigenlijk krijgt.
Best een forse claim. Vervolgens kun je het niet onderbouwen. Daarmee geef je geen enkele blijk van kritisch vermogen. Dus kom maar op met die cijfers. Ik ben benieuwd hoe groot het daadwerkelijk is, en of er inderdaad te weinig aandacht voor is. En wat is dat eigenlijk, te weinig aandacht? Wanneer is er genoeg aandacht? Wanneer is het probleem klein genoeg?
#WelkomThuisGini

RIO
Nationale topspeler
Has thanked: 187 times
Been thanked: 473 times

Bericht door RIO » 24 sep 2019, 11:00

Geef toe, Nederlandse mannen zijn gewoon zieke smeerlappen.
Mo money, Mo honey

NESTA

Bericht door NESTA » 24 sep 2019, 11:03

Kindermisbruik niet opblazen. Ik weet genoeg. Ik ga hier ook niet een lijst vol linkjes plakken om jou te overtuigen van dit probleem. Naar kindermisbruik kijk ik inderdaad niet kritisch nee, waarom wel namelijk? Dit zijn slachtoffers die zich niet kunnen weren. In Nederland zijn bijvoorbeeld meer slachtoffers van pedofielen dan van terroristen (zet die slachtoffers maar zelf tegen elkaar af). Maar terrorisme is het probleem in dit land en niet het kindermisbruik? Apart.

RIO
Nationale topspeler
Has thanked: 187 times
Been thanked: 473 times

Bericht door RIO » 24 sep 2019, 11:04

Vast wel wat pedos hier
Mo money, Mo honey

NESTA

Bericht door NESTA » 24 sep 2019, 11:04

RIO schreef:
24 sep 2019, 11:00
Geef toe, Nederlandse mannen zijn gewoon zieke smeerlappen.
En ze zitten overal waar je het niet verwacht.

Gesloten