Opmerkelijke nieuwsberichten

Discussieer hier met PSV-supporters over actuele en/of maatschappelijke zaken.
Gesloten
NESTA

Opmerkelijke nieuwsberichten

Bericht door NESTA » 24 sep 2019, 11:04

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

RIO schreef:
24 sep 2019, 11:00
Geef toe, Nederlandse mannen zijn gewoon zieke smeerlappen.
En ze zitten overal waar je het niet verwacht.

Ykhim
Vedette
Clubvoorkeur: PSV
Has thanked: 1088 times
Been thanked: 1206 times

Bericht door Ykhim » 24 sep 2019, 11:15

NESTA schreef:
24 sep 2019, 11:03
Kindermisbruik niet opblazen. Ik weet genoeg. Ik ga hier ook niet een lijst vol linkjes plakken om jou te overtuigen van dit probleem. Naar kindermisbruik kijk ik inderdaad niet kritisch nee, waarom wel namelijk? Dit zijn slachtoffers die zich niet kunnen weren. In Nederland zijn bijvoorbeeld meer slachtoffers van pedofielen dan van terroristen (zet die slachtoffers maar zelf tegen elkaar af).
Je hoeft me ook niet te overtuigen van het probleem van kindermisbruik, maar als je zegt dat het een ongekend groot probleem is en dat er te weinig aandacht voor is, dan verwacht men cijfers. Als jij in plaats daarvan lekker op basis van je onderbuik de grootte van een probleem gaat schetsen, dan is het logisch dat je daar reactie op krijgt. Maar ga dan niet lopen janken als mensen om onderbouwing vragen, want dat is het hele fundament onder een discussie.
Maar terrorisme is het probleem in dit land en niet het kindermisbruik? Apart.
Dit zijn in elk geval niet mijn woorden. Ook voor zij die het probleem terrorisme 'gigantisch/ongekend' noemen geldt: kom maar met cijfers.
#WelkomThuisGini

StratumZuid
Nationale topspeler
Has thanked: 1386 times
Been thanked: 455 times

Bericht door StratumZuid » 24 sep 2019, 11:15

RIO schreef:
24 sep 2019, 11:04
Vast wel wat pedos hier
Klopt, ze zitten overal, ook in Rio ;)
In Philips blauw St.Joris den draak doorstekende, alles van goud.

RIO
Nationale topspeler
Has thanked: 182 times
Been thanked: 472 times

Bericht door RIO » 24 sep 2019, 11:18

Niet letterlijk natuurlijk want das niet fijn heb ik van horen zeggen.

Waar bestel jij je 12 jarige jongetjes?
Mo money, Mo honey

NESTA

Bericht door NESTA » 24 sep 2019, 11:23

Ykhim schreef:
24 sep 2019, 11:15
NESTA schreef:
24 sep 2019, 11:03
Kindermisbruik niet opblazen. Ik weet genoeg. Ik ga hier ook niet een lijst vol linkjes plakken om jou te overtuigen van dit probleem. Naar kindermisbruik kijk ik inderdaad niet kritisch nee, waarom wel namelijk? Dit zijn slachtoffers die zich niet kunnen weren. In Nederland zijn bijvoorbeeld meer slachtoffers van pedofielen dan van terroristen (zet die slachtoffers maar zelf tegen elkaar af).
Je hoeft me ook niet te overtuigen van het probleem van kindermisbruik, maar als je zegt dat het een ongekend groot probleem is en dat er te weinig aandacht voor is, dan verwacht men cijfers. Als jij in plaats daarvan lekker op basis van je onderbuik de grootte van een probleem gaat schetsen, dan is het logisch dat je daar reactie op krijgt. Maar ga dan niet lopen janken als mensen om onderbouwing vragen, want dat is het hele fundament onder een discussie.
Maar terrorisme is het probleem in dit land en niet het kindermisbruik? Apart.
Dit zijn in elk geval niet mijn woorden. Ook voor zij die het probleem terrorisme 'gigantisch/ongekend' noemen geldt: kom maar met cijfers.
Op basis van onderbuik nog wel. Door al die berichtgevingen zet ik het neer als een gigantisch probleem ja. Wat erg he? Dat er in Nederland plek was voor pedopartij Martijn vond ik ook een gigantisch probleem. Toevallig weer in Nederland. Als jij niet wilt inzien dat machtsmisbruik van volwassenen bij kinderen een gigantisch probleem is dan vraag ik me af aan welke kant van de lijn jij staat. Dat er überhaupt een discussie mogelijk is over dit onderwerp. Ongelooflijk.

ziege maar ook zagge
Legende
Clubvoorkeur: jawadenktezelf
Has thanked: 1086 times
Been thanked: 843 times

Awards:

Bericht door ziege maar ook zagge » 24 sep 2019, 11:26

NESTA schreef:
24 sep 2019, 10:45
Ykhim schreef:
24 sep 2019, 10:40
NESTA schreef:
24 sep 2019, 10:37
Verdiep je er eens in zou ik zeggen en kom dan terug. Is kindermisbruik een gigantisch probleem vinden een zware claim? Volgens mij zijn we echt in Nederland inderdaad.
Kom dan met cijfers en onderbouwing. Waaruit blijkt dat het een 'gigantisch' probleem is?
https://www.telegraaf.nl/nieuws/3150666 ... pedofielen

Nederlandse pedofielen. Onze minister waarschuwt er voor. Alleen die ene knakker had al beeldmateriaal van 180 mogelijke slachtoffers. En dit is 1 gevalletje. Maar jij wilt serieus het tegendeel gaan bewijzen ofzo? Of wat is jouw insteek eigenlijk. Spreek dat eens uit.
Tuurlijk is kindermisbruik door pedofielen een serieus probleem. Dit bagatelliseren is m.i. onterecht.

Maar, een rekensommetje: als pedofielen 10% van de daders uitmaken, hoe groot is het probleem dan wat die overige 90% daders vormen?

NESTA

Bericht door NESTA » 24 sep 2019, 11:29

ziege maar ook zagge schreef:
24 sep 2019, 11:26
NESTA schreef:
24 sep 2019, 10:45
Ykhim schreef:
24 sep 2019, 10:40

Kom dan met cijfers en onderbouwing. Waaruit blijkt dat het een 'gigantisch' probleem is?
https://www.telegraaf.nl/nieuws/3150666 ... pedofielen

Nederlandse pedofielen. Onze minister waarschuwt er voor. Alleen die ene knakker had al beeldmateriaal van 180 mogelijke slachtoffers. En dit is 1 gevalletje. Maar jij wilt serieus het tegendeel gaan bewijzen ofzo? Of wat is jouw insteek eigenlijk. Spreek dat eens uit.
Tuurlijk is kindermisbruik door pedofielen een serieus probleem.

Maar, een rekensommetje: als pedofielen 10% van de daders uitmaken, hoe groot is het probleem dan wat die overige 90% daders vormen?
Als 1% van het darknet pedofiel is maar wel voor 80% van het verkeer (foto’s en video’s versturen) zorgen, hoe groot is dat probleem dan volgens jou? Ook niks zeker?

Bron: documentaire Madeleine McCann.

Ykhim
Vedette

Bericht door Ykhim » 24 sep 2019, 11:38

NESTA schreef:
24 sep 2019, 11:23
Op basis van onderbuik nog wel. Door al die berichtgevingen zet ik het neer als een gigantisch probleem ja. Wat erg he?
Je uitspraken vallen in dat geval niet erg serieus te nemen, nee. Met kritisch vermogen heeft het sowieso niks te maken.
Als jij niet wilt inzien dat machtsmisbruik van volwassenen bij kinderen een gigantisch probleem is dan vraag ik me af aan welke kant van de lijn jij staat.
Insinueer je nou serieus dat ik voorstander ben van pedofilie?
Dat er überhaupt een discussie mogelijk is over dit onderwerp.
Ja, boehoe zeg, zo werkt het nou eenmaal in de grote, boze wereld. Mensen willen onderbouwing zien van forse uitspraken, mensen willen onderbouwing zien wanneer er gesteld wordt dat er een groot probleem bestaat. Die komt er niet en vervolgens ga je mensen maar aanspreken op hun morele bewustzijn: pedofilie kan niet en als je het maar waagt om kritisch te zijn over jouw forse claims, dan twijfel je aan welke kant van de lijn ze staan.
#WelkomThuisGini

NESTA

Bericht door NESTA » 24 sep 2019, 11:41

Forse claims? Ik ga voor jou nogmaals geen lijstje kopieëren plakken om je op andere gedachten te brengen. Wat jij hierover denkt is wel duidelijk. Het bagataliseren van kindermisbruik. Jeffrey Epstein alweer vergeten? Viel ook allemaal wel mee toch.

ziege maar ook zagge
Legende

Awards:

Bericht door ziege maar ook zagge » 24 sep 2019, 11:42

NESTA schreef:
24 sep 2019, 11:29
Als 1% van het darknet pedofiel is maar wel voor 80% van het verkeer (foto’s en video’s versturen) zorgen, hoe groot is dat probleem dan volgens jou? Ook niks zeker?

'Foto's en videos' zegt mij niet veel, hoe vaak gaat dat bijv. om hetzelfde materiaal, om hoeveel daadwerkelijk misbruik gaat het dan? Als je nou de aantallen van misbruikte kinderen hebt en dat af kunt zetten tegen die 10%-90% heb je m.i. pas echt iets te pakken als het gaat om de relatieve ernst. Dat misbruik door pedo's in absolute aantallen ernstig is, tuurlijk.

Ik wil alleen maar zeggen: kindermisbruik is véél groter dan pedofielen, pedo's zijn maar een kleine groep daders. Tuurlijk moeten we proberen daar wat aan te doen, niemand zal dat tegenspreken. En daar doen we ook al honderdduizend jaar vanalles aan.

Maar volgens mij kunnen we nog veel méér winnen door te erkennen dat dat slechts 10% van de daders is. Wil jij die 90% van de daders dan zomaar onder het tapijt vegen, nee toch?

NESTA

Bericht door NESTA » 24 sep 2019, 11:48

24 sep 2019, 11:42
NESTA schreef:
24 sep 2019, 11:29

'Foto's en videos' zegt mij niet veel, hoe vaak gaat dat bijv. om hetzelfde materiaal, om hoeveel daadwerkelijk misbruik gaat het dan? Als je nou de aantallen van misbruikte kinderen hebt en dat af kunt zetten tegen die 10%-90% heb je m.i. pas echt iets te pakken als het gaat om de relatieve ernst. Dat misbruik door pedo's in absolute aantallen ernstig is, tuurlijk.

Ik wil alleen maar zeggen: kindermisbruik is véél groter dan pedofielen, pedo's zijn maar een kleine groep daders. Tuurlijk moeten we proberen daar wat aan te doen, niemand zal dat tegenspreken. En daar doen we ook al honderdduizend jaar vanalles aan.

Maar volgens mij kunnen we nog veel méér winnen door te erkennen dat dat slechts 10% van de daders is. Wil jij die 90% van de daders dan zomaar onder het tapijt vegen, nee toch?
Als het bij die ene knakker al om 180(!) verschillende kinderen ging Ziege, hoe groot moet het aantal dan wel niet zijn om van een gigantisch probleem te spreken? En dit is 1 persoon. Ik kan echt niet begrijpen waarom sommigen het hier willen bagataliseren door naar cijfertjes te vragen. Kindermisbruik is om te kotsen en daar vallen andere vormen van criminaliteit ver buiten wat mij betreft.

ziege maar ook zagge
Legende

Awards:

Bericht door ziege maar ook zagge » 24 sep 2019, 11:51

Ik bagatelliseer helemaal niks, ik zeg alleen: dat is pas het topje van de ijsberg dus wanneer gaan we es naar de rest van die ijsberg kijken? Dat pedoseksuelen erg zijn, tsja. Open deurtje he.

Ykhim
Vedette

Bericht door Ykhim » 24 sep 2019, 11:52

NESTA schreef:
24 sep 2019, 11:41
Forse claims? Ik ga voor jou nogmaals geen lijstje kopieëren plakken om je op andere gedachten te brengen. Wat jij hierover denkt is wel duidelijk. Het bagataliseren van kindermisbruik. Jeffrey Epstein alweer vergeten? Viel ook allemaal wel mee toch.
Walgelijk hoe je mij hier gewoon wegzet als iemand die kindermisbruik gedoogt. Oprecht misselijkmakend.
#WelkomThuisGini

StratumZuid
Nationale topspeler
Has thanked: 1386 times
Been thanked: 455 times

Bericht door StratumZuid » 24 sep 2019, 11:52

De oude Grieken beschreven het al met tekeningen op bijvoorbeeld aardewerk, alleen werd het toen algemeen geaccepteerd door de maatschappij, bizar. De Romeinen hebben dit later ook overgenomen en hadden speciale slaafjes die alleen voor misbruik 'gehouden' werden. Wat dat betreft gaat het al een stuk beter tegenwoordig, er mag alleen nog meer aan de oorzaken gedaan worden. Want op dit moment wordt er weggekeken en gedaan alsof dit geen probleem is, terwijl ik elke maand wel een aantal van dit soort artikelen tegenkom. Da ken toch nie Anthony.
In Philips blauw St.Joris den draak doorstekende, alles van goud.

ziege maar ook zagge
Legende

Awards:

Bericht door ziege maar ook zagge » 24 sep 2019, 11:54

Persoonlijk vind ik misbruik binnen het gezin het ergste wat er is, erger dan ergens buiten in de bosjes misbruikt worden oid. Vaak kijkt de familie gewoon weg en houdt z'n mond, als kind heb je dan dus echt helemaal geen enkele plek om naartoe te gaan, niemand die je kunt vertrouwen, nergens waar je kunt uithuilen. En dat gaat vaak jaren en jaren zo door. Doe mij dan maar een fotootje op darknet, zou ik bijna zeggen.

NESTA

Bericht door NESTA » 24 sep 2019, 11:54

Ykhim schreef:
24 sep 2019, 11:52
NESTA schreef:
24 sep 2019, 11:41
Walgelijk hoe je mij hier gewoon wegzet als iemand die kindermisbruik gedoogt. Oprecht misselijkmakend.
Ik heb er oprecht ook geen andere mening over.

NESTA

Bericht door NESTA » 24 sep 2019, 11:58

24 sep 2019, 11:54
Persoonlijk vind ik misbruik binnen het gezin het ergste wat er is, erger dan ergens buiten in de bosjes misbruikt worden oid. Vaak kijkt de familie gewoon weg en houdt z'n mond, als kind heb je dan dus echt helemaal geen enkele plek om naartoe te gaan, niemand die je kunt vertrouwen, nergens waar je kunt uithuilen. En dat gaat vaak jaren en jaren zo door. Doe mij dan maar een fotootje op darknet, zou ik bijna zeggen.
WTF? En de verhalen achter die foto’s op darknet neem je dan maar voor lief? Baby’s die maar een paar maandjes oud zijn. Waar kunnen die uithuilen Ziege?

ziege maar ook zagge
Legende

Awards:

Bericht door ziege maar ook zagge » 24 sep 2019, 12:13

Zou ik bijna zeggen, zei ik he. De hele tijd mensen in het extreme duwen is volgens mij geen uitzonderlijk charmante manier van discussie voeren.

Dat jij weigert te kijken naar het overgrote deel van het kindermisbruik (wat niet door pedofielen gepleegd wordt) snap ik verder totaal niet. Niemand ontkent hier dat misbruik door pedo's een probleem is, maar jij blijft maar doen alsof dat het enige is wat erg is. Maar so be it, van mij mag je denken wat je wil hoor :lol:

J.B.
Legende
Clubvoorkeur: Broodje Smos
Has thanked: 2021 times
Been thanked: 1090 times

Bericht door J.B. » 24 sep 2019, 12:21

@Nesta wil gewoon dat we allemaal even roepen dat we het heel erg vinden (en dat vindt ook iedereen) maar als je het niet hard genoeg roept (of vaak genoeg) zoals hij dat doet dan keur je het ineens goed? Daar lijkt het wel op..
Only in it for the money

Juancho
Legende
Has thanked: 411 times
Been thanked: 682 times

Bericht door Juancho » 24 sep 2019, 14:06

En hier gaat het dus mis...
Drie agenten moeten mogelijk een boete betalen omdat ze te snel en te fors geweld gebruikten tegen mensen die zich vervelend gedroegen in een McDonald's. Het OM eiste voor de rechtbank boetes van 750 en 500 euro.

In 2016 gebruikten de drie agenten hun wapenstok tegen mensen die zich 's nachts misdroegen in een McDonald's in Breukelen. Een aantal klanten gedroeg zich volgens het OM hinderlijk tijdens het wachten op hun bestelling en zocht ruzie met andere klanten. De politie, die uiteindelijk met tien man aanwezig was, sommeerde hen om weg te gaan.

Toen ze dat weigerden, trokken de agenten hun wapenstok. De groep bleef staan, waarop de agenten meerdere keren op ze insloegen.

Duwen of prikken kon ook
Twee mensen van de groep deden aangifte tegen de agenten voor mishandeling. Na onderzoek besloot het OM om zes agenten niet te vervolgen, en vier een strafbeschikking te geven. Dat is een straf die het OM oplegt zonder tussenkomst van een rechter.

Drie agenten accepteerden de strafbeschikking niet en moesten voorkomen. Het OM heeft nu een boete tegen hen geëist, omdat het geweld niet noodzakelijk was. Volgens de aanklager hadden ze de betrokkenen ook kunnen duwen of prikken met de wapenstok. Ook bleven ze slaan toen de groep al wegging. Tegen één van de verdachten is een boete van 750 euro geëist en tegen twee anderen een van 500 euro.
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... ministerie

Als agenten aangeven dat je moet stoppen moet wegwezen en je vertikt het vervolgens dan vraag je er dus keihard om. Gewoon gevalletje 0,0 respect hebben voor de agenten terwijl jezelf vervelend doen. En dan het 'prikken/duwen' geneuzel... geef agenten dan een tandenstokertje mee als 'wapen' waarmee ze autoriteit mogen uitstralen. Man man man... :?

ziege maar ook zagge
Legende

Awards:

Bericht door ziege maar ook zagge » 24 sep 2019, 14:17

Het is niet de advocaat van deze lui die deze straffen eiste of zo he, dit is het OM zelf. De kans dat 4 van de 10 agenten daadwerkelijk buiten hun boekje zijn gegaan is daarmee m.i. best groot, anders gaat het OM natuurlijk niet zijn eigen mensen aanpakken.

Brael
Nationale topspeler
Has thanked: 163 times
Been thanked: 318 times

Bericht door Brael » 24 sep 2019, 14:26

Dit zijn niet hun "eigen mensen" he.

Maikel_91
Site Admin
Has thanked: 1163 times
Been thanked: 1868 times

Bericht door Maikel_91 » 24 sep 2019, 17:56

Heren, een felle discussie is helemaal prima en logisch als het om maatschappelijke zaken gaat. Echter wordt hier nu teveel op de man gespeeld waardoor enige vorm van discussie onmogelijk is. Het constant iemand persoonlijk moeten aanvallen is nu klaar. We gaan elkaar dus niet meer uitmaken voor SJW of Baudet aanhanger of alleen maar roepen hoe kut rechts is of hoe kut links is, elkaar aanvallen op intelligentie of weet ik wat voor dingen er nog meer gebruikt worden.
Fel discussiëren en elkaar aanvallen op elkaars punten mag, maar we gaan niet meer constant iemand persoonlijk aanpakken of zeggen dat iemand kindermisbruik 'oké' vindt omdat er om bronnen worden gevraagd. Als je een bewering doet is het logisch dat er om onderbouwing gevraagd wordt in dit tijdperk waarin 'fake news' een ding is.

In de maatschappelijke topics wordt iets minder gemodereerd dan in de voetbal gerelateerde topics, maar vanaf heden gaat op de man spelen hard aangepakt worden. Geldt voor iedereen dit bericht trouwens, dus geen gewijs nu van 'ja maar hij'.

NESTA

Bericht door NESTA » 25 sep 2019, 13:27

https://www.telegraaf.nl/nieuws/1138870 ... g-op-mocht

Even los van het tragische ongeluk zelf richt ik me nu bewust alleen even op de zakelijke nasleep van dit drama.

Ik vond het destijds al vreemd dat de ondernemer van die stint als een soort schuldige werd aangewezen terwijl hij een door de overheid goedgekeurd product verkocht. Na invallen van het OM in bedrijf en woning was daarna ook een faillissement het gevolg. Ambtenaren van het ministerie en de RDW hielden hun mond. Nu blijkt echter dat ze bij de toelating in 2011 al wisten dat niet alles aan de stint deugde. Vanwege de lange remweg mocht de stint eigenlijk niet eens de weg op. Waar was Minister Cora van Nieuwenhuizen toen deze man failliet werd verklaard? Van je eigen overheid moet je het maar hebben.

ziege maar ook zagge
Legende

Awards:

Bericht door ziege maar ook zagge » 25 sep 2019, 13:47

Ik weet dat het voor sommigen heel flauw zal klinken maar ik denk toch echt dat het zo is: we hebben al heel lang een overheid die alle controle op het bedrijfsleven maar 'ondernemertje pesten' vindt waardoor op álle (markt)controlerende instanties al die tijd flink bezuinigd is, daar zien we gewoon steeds meer gevolgen van: die instanties kunnen het werk niet meer aan en laten dus steeds meer steken vallen, controle stelt steeds minder voor.

Maar dat is natuurlijk geen excuus voor het moedwillig verzwijgen van informatie voor de Kamer, Cornelia-met-de-vervalste-Lelystad-cijfers.

Ik vind trouwens dat je je als fabrikant niet kunt verschuilen achter overheidscontrole: je hebt een eigen verantwoordelijkheid (en logischerwijs ook eigen aansprakelijkheid), ook als de overheid niet zou controleren moet jij er gewoon voor zorgen dat je een deugend product hebt.

Ik dacht trouwens dat die fabrikant helemaal niet failliet is gegaan?

NESTA

Bericht door NESTA » 25 sep 2019, 13:59

25 sep 2019, 13:47
Ik weet dat het voor sommigen heel flauw zal klinken maar ik denk toch echt dat het zo is: we hebben al heel lang een overheid die alle controle op het bedrijfsleven maar 'ondernemertje pesten' vindt waardoor op álle (markt)controlerende instanties al die tijd flink bezuinigd is, daar zien we gewoon steeds meer gevolgen van: die instanties kunnen het werk niet meer aan en laten dus steeds meer steken vallen, controle stelt steeds minder voor.

Maar dat is natuurlijk geen excuus voor het moedwillig verzwijgen van informatie voor de Kamer, Cornelia-met-de-vervalste-Lelystad-cijfers.

Ik vind trouwens dat je je als fabrikant niet kunt verschuilen achter overheidscontrole: je hebt een eigen verantwoordelijkheid (en logischerwijs ook eigen aansprakelijkheid), ook als de overheid niet zou controleren moet jij er gewoon voor zorgen dat je een deugend product hebt.

Ik dacht trouwens dat die fabrikant helemaal niet failliet is gegaan?
Hij heeft zelf faillissement moeten aanvragen.

Maar stel nou dat wij samen speelgoed uit Azië importeren om in Nederland te verkopen. Wij hebben de ballen verstand van veiligheid dus wachten die keuring netjes af van de overheid. We krijgen de goedkeuring maar enige tijd later overlijd er een kind door datzelfde product. Daar kunnen wij dan toch helemaal niks aan doen?

Gesloten