Opmerkelijke nieuwsberichten

Discussieer hier met PSV-supporters over actuele en/of maatschappelijke zaken.
Gesloten
deninho32
Site Admin
Clubvoorkeur: Afbeelding
Has thanked: 466 times
Been thanked: 907 times

Bericht door deninho32 » 01 dec 2017, 13:28

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Omdat het verkoopt..
Wie zichzelf spaart krijgt nooit rente.

J.B.
Legende
Clubvoorkeur: Broodje Smos
Has thanked: 1949 times
Been thanked: 1071 times

Bericht door J.B. » 01 dec 2017, 13:49

deninho32 schreef:Omdat het verkoopt..
En gezien het aantal reacties hier alleen al het mensen bezig houdt. Gratis promotie voor je boekje. Tel uit je winst.
Only in it for the money

tirzah
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 46 times
Been thanked: 120 times

Bericht door tirzah » 01 dec 2017, 15:01

deninho32 schreef:Omdat het verkoopt..
Mijn vraag was retorisch.
Ik wilde slechts aangeven dat het papierverspilling is en geen zinnig mens op dat soort onzin zit te wachten.

Juancho
Legende
Clubvoorkeur: PSV
Has thanked: 401 times
Been thanked: 649 times

Bericht door Juancho » 01 dec 2017, 16:55

Ik moet eerder lachen om de personen die serieus een biografie van Ruben fucking Schaken gaan lezen :D

Pure verspilling van je al zo beperkte tijd op deze mooie aardbol :)

ziege maar ook zagge
Legende
Clubvoorkeur: jawadenktezelf
Has thanked: 1053 times
Been thanked: 814 times

Awards:

Bericht door ziege maar ook zagge » 01 dec 2017, 17:49

PCGC schreef:maar goed ze mogen hun mening geven.
Speciaal voor jou nog een tiende keer dan: ja hoor, iedereen mag zijn mening geven. Maar op alles wat je roept mag je natuurlijk ook afgerekend worden. Dat gebeurt bij de mannetjes die jij noemt en dat gebeurt óók bij deze boerenlul.

Wat is je probleem nou man, kom anders ff mee naar buiten dan zullen we erom dansen :lol:

tirzah
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:

Bericht door tirzah » 27 dec 2017, 22:36

Opmerkelijker dan welk nieuwsbericht ook,dunkt me;

Heb zojuist , na erover gehoord te hebben, de NPO2 documentaire 2Doc Beerput Nederland gezien bij uitzending gemist. Uitzenddatum, 4 december jongstleden.
Niet te geloven wat je in die anderhalf uur te horen en te zien krijgt.
Aanbevolen, vooral voor hen die denken in een onkreukbaar land te leven.

tirzah
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:

Bericht door tirzah » 09 jul 2018, 22:53

Veel opmerkelijk nieuws schijnt er niet te zijn omdat in dit topic in 2018 nog niets is gepost.

Misschien verandert dat nu de Volkskrant vandaag heeft gemeld dat er ergens wederom 18000 overheidsfunctionarissen door iemand op straat zijn gezet. Al krijgen een aantal van hen binnenkort nog wel onderdak van staatswege, zij het niet door henzelf gewenst.

Of zijn PSV fans niet in politiek geinteresseerd en ontstaan er daarom hier nooit politieke discussies?

Kezman9
Jeugdinternational
Clubvoorkeur:

Bericht door Kezman9 » 10 jul 2018, 10:09

tirzah schreef:Veel opmerkelijk nieuws schijnt er niet te zijn omdat in dit topic in 2018 nog niets is gepost.

Misschien verandert dat nu de Volkskrant vandaag heeft gemeld dat er ergens wederom 18000 overheidsfunctionarissen door iemand op straat zijn gezet. Al krijgen een aantal van hen binnenkort nog wel onderdak van staatswege, zij het niet door henzelf gewenst.

Of zijn PSV fans niet in politiek geinteresseerd en ontstaan er daarom hier nooit politieke discussies?
Ik denk dat het simpelweg eerder het geval is dat de meeste bezoekers hier niet komen voor de politieke discussies maar voor PSV, als ik voor mijzelf spreek in ieder geval.

ShovingNE2
Site Admin
Has thanked: 737 times
Been thanked: 2285 times

Bericht door ShovingNE2 » 10 jul 2018, 12:40

Een leuke voor een discussie: Kuzu van Erdogans partij DENK vindt dat autochtone Nederlanders op moeten rotten.

Die is uit op een snoeiharde confrontatie en die gaat er vroeg of laat ook komen.
.ShovingNE2 die dreigt weg te gaan is hetzelfde als Lammers, die dreigt een bal aan te nemen. Dat kan ie namelijk helemaal niet.

Gast

Bericht door Gast » 10 jul 2018, 13:33

ShovingNE2 schreef:Een leuke voor een discussie: Kuzu van Erdogans partij DENK vindt dat autochtone Nederlanders op moeten rotten.

Die is uit op een snoeiharde confrontatie en die gaat er vroeg of laat ook komen.
Kuzu is gewoon een product van 50 jaar links. Het grappige is alleen dat dit soort personen in Turkije er weer een extreem rechtse gedachtengoed op nahouden. Hypocrieter krijg je ze niet.

Paco Casal
Nationale topspeler
Clubvoorkeur: Eindhoven Football Casuals
Has thanked: 269 times
Been thanked: 278 times

Bericht door Paco Casal » 10 jul 2018, 13:50

Kuzu is een dwaas. Zo min mogelijk aandacht aan deze mafketel schenken joh.

tirzah
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:

Bericht door tirzah » 10 jul 2018, 14:51

Paco Casal schreef:Kuzu is een dwaas. Zo min mogelijk aandacht aan deze mafketel schenken joh.
Juist wel aandacht aan schenken.
Dit soort dwazen heeft opvattingen die erg eng en gevaarlijk zijn omdat ze voortkomen uit een intolerante denkwijze.
Eng genoeg om niet te negeren dunkt me.

Maikel_91
Site Admin
Has thanked: 1148 times
Been thanked: 1829 times

Bericht door Maikel_91 » 10 jul 2018, 16:24

Kuzu en heel DENK is de engste politieke partij die er is in Nederland.

ziege maar ook zagge
Legende

Awards:

Bericht door ziege maar ook zagge » 10 jul 2018, 16:33

DENK kijkt gewoon naar de PVV en doet hetzelfde. Werkt voor de PVV en andere populisten en dus werkt het ook voor hen. Wat mij betreft hoepelen al die lui op maar ja, democratie he :wink:

Gewoon laten zitten dus. Het is aan ons om ze groot of klein te maken en wel in het stemhokje.

tirzah
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:

Bericht door tirzah » 10 jul 2018, 16:46

ziege maar ook zagge schreef:DENK kijkt gewoon naar de PVV en doet hetzelfde. Werkt voor de PVV en andere populisten en dus werkt het ook voor hen. Wat mij betreft hoepelen al die lui op maar ja, democratie he :wink:

Gewoon laten zitten dus. Het is aan ons om ze groot of klein te maken en wel in het stemhokje.
Volgens Erdogan is het anders niet aan ons om DENK groot te maken maar aan "al zijn onderdanen in West Europa". Die zullen, naar zijn eigen zeggen,op den duur Erdogan's denkgoed ook hier gaan verspreiden.

ziege maar ook zagge
Legende

Awards:

Bericht door ziege maar ook zagge » 10 jul 2018, 17:00

Mensen zijn vrij om ideëen te verspreiden he, vrijheid van meningsuiting enzo. Doe je niks aan zolang het binnen de kaders vd wet gebeurt.

Dit is het risico van een open samenleving - in een totalitaire staat kun je mensen het zwijgen opleggen, hier niet. Wij vertrouwen erop dat gezondere denkbeelden 'vanzelf' zullen zegevieren.

ShovingNE2
Site Admin

Bericht door ShovingNE2 » 10 jul 2018, 17:34

We mogen wel iets intoleranter zijn tegen inmenging van buitenlandse mogendheden. Het faciliteren van 'verkiezingen' in een dictatuur is natuurlijk idioot.

De landen hetzelfde behandelen als zij ons zouden doen. Wat zou er met mij gebeuren als ik in Istanbul het niet eens ben met ontwikkelingen en in de pers ga roepen dat de Turken lekker op moeten rotten als het ze niet bevalt? Precies. En die reactie hoef je niet 1 op 1 over te nemen, maar je mag wel een beetje spiegelen.

Het behoeft geen betoog dat dit een keertje heel erg uit de hand loopt, want waar een kleine minderheid steevast 'weg met ons' bepleit en alles maar de maximale ruimte wil geven gaat er een keer een streep in het zand komen. Dat Kuzu en de zijnen weten: tot hier en niet verder...anders.
.ShovingNE2 die dreigt weg te gaan is hetzelfde als Lammers, die dreigt een bal aan te nemen. Dat kan ie namelijk helemaal niet.

Maikel_91
Site Admin

Bericht door Maikel_91 » 10 jul 2018, 18:00

ShovingNE2 schreef:We mogen wel iets intoleranter zijn tegen inmenging van buitenlandse mogendheden. Het faciliteren van 'verkiezingen' in een dictatuur is natuurlijk idioot.

De landen hetzelfde behandelen als zij ons zouden doen. Wat zou er met mij gebeuren als ik in Istanbul het niet eens ben met ontwikkelingen en in de pers ga roepen dat de Turken lekker op moeten rotten als het ze niet bevalt? Precies. En die reactie hoef je niet 1 op 1 over te nemen, maar je mag wel een beetje spiegelen.

Het behoeft geen betoog dat dit een keertje heel erg uit de hand loopt, want waar een kleine minderheid steevast 'weg met ons' bepleit en alles maar de maximale ruimte wil geven gaat er een keer een streep in het zand komen. Dat Kuzu en de zijnen weten: tot hier en niet verder...anders.
Hier ben ik het zeker mee eens.
Ik vind het ook belachelijk dat laatst weer werd geopperd dat Nederland zijn excuses moest aanbieden wegens de slavernij. We zijn meer dan 100 jaar verder, niemand van toen leeft meer. En nu nog excuses eisen? Gaat me echt te ver hoor.
Als je een blanke autochtone Nederlander bent wordt je door sommige direct al als racist gezien. Ben zelf iemand met een linkse politieke voorkeur, maar dit soort dingen vanuit de linkse kant beginnen enorm door te slaan...

Nou moet je mensen als Baudet ook niet willen, die het hebben over een zuivering en weet ik veel wat.

ShovingNE2
Site Admin

Bericht door ShovingNE2 » 10 jul 2018, 18:04

Baudet is eng. punt.

Kuzu wilde excuses voor slavernij, kan hij dan even Erdogan bellen? Hebben ook een heel rijk verleden wat slavernij betreft.

Maikel_91
Site Admin

Bericht door Maikel_91 » 10 jul 2018, 18:06

Baudet is een Wilders 2.0. Veel erger en enger.

Kuzu en DENK zijn eigenlijk gewoon de linkse tegenpool van hem. Gelukkig zal er in Nederland nooit zo'n partij aan de macht komen omdat anderen partijen simpelweg niet samen gaan werken met ze.

ziege maar ook zagge
Legende

Awards:

Bericht door ziege maar ook zagge » 10 jul 2018, 18:08

Volgens mij zijn Den Haag en Brussel best duidelijk tegen Erdogan - waar hij binnenlands dan weer garen bij spint... dictators doen het altijd goed met zo'n 'iedereen is tegen ons' sentiment, Poetin idem dito. Ook zijn destijds die Turkse politici tegengehouden in Rotterdam, ook laatst heeft Rutte zich uitgesproken tegen de oproep van Erdogan richting Nederlandse Turken, kortom Den Haag trekt best een duidelijke grens - terwijl daar nieteens per se een goede wettige basis voor is.

Natuurlijk zouden we ook het soort spierballentaal kunnen gaan gebruiken als Erdogan doet maar wat bereik je daarmee? Dan creëer je juist die polarisering. En speel je dus de lui ni de kaart die daar garen bij spinnen - zoals, dus, Erdogan zelf.

Conclusie: het is goed dat Shoving het hier niet voor het zeggen heeft wat die zou exact dat bereiken wat we niet willen :wink:

ShovingNE2
Site Admin

Bericht door ShovingNE2 » 10 jul 2018, 18:12

Ondertussen zullen op korte termijn de gesprekken wel weer geopend worden voor toetreding tot de EU gezien de berichten van vandaag.

Megalomane idioten als Juncker, Verhofstadt en Timmerfrans zullen dat toejuichen daarmee de EU nog verder uit elkaar drijvend.

ziege maar ook zagge
Legende

Awards:

Bericht door ziege maar ook zagge » 10 jul 2018, 18:26

Volgens mij heeft Brussel alweer laten weten dat met de recente grondwetswijziging en Erdogan's nieuwe macht, lidmaatschap van de EU verder weg is dan ooit. Dat gaat er dus nooit komen met Erdogan, dat snapt iedereen. Erdogan vist echter naar stopzetting van alle contacten, dat speelt hem nl. in de kaart. Juist door van onze kant redelijk nuchter te blijven ontneem je hem wapens.

Verhofstad behoort trouwens tot de grootste critici van Erdogan en is slechts 1 van de 751 Europarlementsleden m.a.w. heeft amper macht.

tirzah
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:

Bericht door tirzah » 12 jul 2018, 11:50

ziege maar ook zagge schreef:Mensen zijn vrij om ideëen te verspreiden he, vrijheid van meningsuiting enzo. Doe je niks aan zolang het binnen de kaders vd wet gebeurt.

Dit is het risico van een open samenleving - in een totalitaire staat kun je mensen het zwijgen opleggen, hier niet. Wij vertrouwen erop dat gezondere denkbeelden 'vanzelf' zullen zegevieren.
Die "kaders van de wet" worden echter misbruikt op het moment dat een religie zich vermengt met politiek en dan een beroep doet op vrijheid van godsdienst. En zeker als die religie intolerant is tegenover andere godsdiensten die men geen vrijheid gunt.

Praat eens met mensen die gevlucht zijn uit ondemocratisch gebied en nu hier weer bedreigd worden, IN NEDERLAND, om hun homoseksualiteit, of politieke opvattingen, of andere zaken die in dat totalitaire gebied niet werden geaccepteerd.

Waar is je vertrouwen dat het "vanzelf" goed komt eigenlijk op gebaseerd?

ziege maar ook zagge
Legende

Awards:

Bericht door ziege maar ook zagge » 12 jul 2018, 14:36

Dat is niet mijn vertrouwen, dat is het vertrouwen waarop het principe van democratie en de burgerlijke vrijheden die daarbij horen is gebaseerd.

Dictators snoeren mensen de mond omdat ze bang zijn voor het verspreiden van meningen die hen kunnen doen wankelen. Wij snoeren mensen niet de mond omdat we vertrouwen op het zelfregulerende effect van de democratie. Dat betekent ook dat er soms zaken gezegd worden waar anderen zich enorm over op kunnen winden. Hoort erbij.

Als dat zelfregulerende effect even niet goed werkt kun je daarvoor een hele hoge prijs moeten betalen, zoals de Britten nu bijv. merken na het Brexit referendum. Maar ja, het alternatief is het wegnemen van de vrijheid van meningsuiting. Dat is dus ook een risico wat we voor lief nemen.

Terwijl die vrijheid van meningsuiting in bijv. de VS vrijwel onbegrensd is hebben we hier in Nederland besloten dat we dat toch een beetje eng vinden, hier is daarom de grens getrokken bij oproepen tot haat en/of geweld. Zou jij die vrijheid graag verder willen beperken en zo ja, hoe ver? Zou het volgens jou bijv. verboden moeten zijn om te zeggen 'ik vind Erdogan okee'?

tirzah
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:

Bericht door tirzah » 12 jul 2018, 15:03

Neen, natuurlijk mag iemand positief denken over Erdogan en dat ook zeggen.
Maar dat is niet mijn punt. Wat vind je van het feit dat men hier opzij kijkt als gevluchte mensen hier overkomt wat ik in mijn vorige post schreef? Daar ga je niet op in.
En je praat over "de grens leggen bij haatzaaien"?
Geldt dat dan niet als door een dictatoriaal regime gefinancierde en opgeleide mannen dat in een vreemde taal doen in een ruimte die bedoeld is voor religie en niet voor politiek?
Iets meer over de praktijk praten dan over theorie kan soms verhelderend zijn. Mooie praatjes horen we al genoeg in de Tweede Kamer.

Gesloten