Opmerkelijke nieuwsberichten

Discussieer hier met PSV-supporters over actuele en/of maatschappelijke zaken.
Gesloten
PCGC
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 317 times
Been thanked: 636 times

Bericht door PCGC » 31 aug 2018, 14:42

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

De held kwam nog even bij om de tussenstand van PSV te vragen...

Rust zacht Daniël. Morgen een mooi eerbetoon hoor ik.

Trixm
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 228 times
Been thanked: 228 times

Awards:

Bericht door Trixm » 01 sep 2018, 10:52

Achja, zijn naam komt mij inderdaad bekent voor. Het forum dat hij begon was ook geniaal. Rust zacht maat.
"If triangles had a god, they would give him three sides."

PSV90
Vaste waarde in elftal
Clubvoorkeur:
Has thanked: 89 times
Been thanked: 74 times

Bericht door PSV90 » 01 sep 2018, 20:28

Onwerkelijk dat het allemaal zo snel kan gaan... Wist ook wel wie het was. Rust zacht, Daniël.

tirzah
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 46 times
Been thanked: 120 times

Bericht door tirzah » 07 sep 2018, 21:30

Begrijp ik nu goed uit het nieuws dat in de Tweede Kamer men deze week een hele dag heeft lopen l*llen over een paar woorden van minister Blok die wel of niet door de hypocriete politieke beugel konden ja of nee?

En men dus de hele dag geen aandacht besteed heeft in dat parlementsgebouw aan de leiding van de ING die de boel nog net zo hard belazert als voor de bankencrisis tien jaar geleden?

Waar blijft wetgeving die het mogelijk maakt om witte boorden criminelen ook eens echt aan te pakken en te bestraffen?
Doe eens een keer iets nuttigs, Klaver, Pechtold, Rutte en anderen.

Maikel_91
Site Admin
Clubvoorkeur: PSV
Has thanked: 1143 times
Been thanked: 1823 times

Bericht door Maikel_91 » 07 sep 2018, 21:50

Pechtold is te druk met penthousjes aannemen en zijn vriendin dwingen om abortus te plegen.

Dit hele kabinet is waardeloos.

ziege maar ook zagge
Legende
Clubvoorkeur: jawadenktezelf
Has thanked: 1049 times
Been thanked: 805 times

Awards:

Bericht door ziege maar ook zagge » 08 sep 2018, 00:19

tirzah schreef:Begrijp ik nu goed uit het nieuws dat in de Tweede Kamer men deze week een hele dag heeft lopen l*llen over een paar woorden van minister Blok die wel of niet door de hypocriete politieke beugel konden ja of nee?

En men dus de hele dag geen aandacht besteed heeft in dat parlementsgebouw aan de leiding van de NG die de boel nog net zo hard belazert als voor de bankencrisis tien jaar geleden?

Waar blijft wetgeving die het mogelijk maakt om witte boorden criminelen ook eens echt aan te pakken en te bestraffen?
Zolang wij VVD blijven stemmen zullen die witte boorden vrij spel houden - het is geen toeval dat die partij strengere wetgeving voor banken na de crisis tegengehouden heeft in ruil voor een nikszeggende 'eed' en een bonusdiscussie waarbij ze zelf aan de kant van de banken gingen staan. De extra reserves die banken aan moeten houden zijn minimaal (en daarmee veel te laag) gehouden en ook daar willen ze inmiddels alweer het mes in zetten. De VVD wilde ook niet dat er wat beter naar de Panama papers gekeken werd, vonden ze totaal onnodig dus ze stemden tegen de parlementaire enquête. Degene die een uitkering nodig heeft is de grote profiteur die onder vuur moet liggen en daarmee basta - of zoals Rutte het na zijn eerste verkiezingswinst verwoordde: Solidariteit, dat is een ander niet om hulp vragen voor je eigen problemen: zakkenvullers zijn de motor van het land en pechvogels zijn asociaal. Feiten zoals dat huiseigenaren middels de HRA meer van het Rijk profiteren dan lage inkomens doen via subsidies en dat vermogenden juist veel minder belasting betalen dan de gewone man vanwege allerlei belastingsconstructies (Panama of dealtjes met de belastingdienst als ze nog groter zijn) dat past gewoon niet in het wereldbeeld van deze knakkers en moet dus angstvallig genegeerd worden - of erger: ze vinden dat écht gewoon prima, die hele overheid is eigenlijk toch maar een sta-in-de-weg voor mensen met geld, moeten ze opeens sociaal meedoen en hun werknemers fatsoenlijk behandelen enzo, vreselijk!

Maar nota bene een minister van BZ die beweert dat er geen vreedzame multiculturele landen bestaan kan ook niet door de beugel hé, hoe kun je die functie nou vervullen als je compleet wereldvreemd bent. Dus prima dat ze daar aandacht aan besteden, jammer juist dat ze 'm laten zitten. Het zoveelste voorbeeld van VVD mannetjes die de meest idiote ideeën blijken te verbergen achter een stropdas en dikke praatjes.

Ik schaam me er intussen voor dat ik nog klant bij ING ben maar eerlijk gezegd ken ik verhalen over witwassen door ING kantoren al van ver vóór de crisis en ik ga er vanuit dat dat bij andere banken niet veel anders is... En daarom werkt bonussen afschaffen ook niet: werknemers doen gewoon wat de baas wil hoe ze daar ook voor betaald worden en de baas zal alles toestaan waar hij mee weg kan komen.

Schijnbaar is er een Stichting die bankiers kan vervolgen die een eed afgelegd hebben en vervolgens over de schreef gaan, en schijnbaar zit die nu op het spoor van de ING, we zullen zien wat daaruit komt...

J.B.
Legende
Clubvoorkeur: Broodje Smos
Has thanked: 1937 times
Been thanked: 1066 times

Bericht door J.B. » 08 sep 2018, 11:48

Ach, ik ben rabobank klant. Die zijn ook niet zuiver op de graad.

Helaas hebben we banken nodig. EN dat weten ze daar donders goed. Vandaar de arrogantie waarmee ze opereren. Wordt er kotsmisselijk van als die pipo van ING staat te oreren dat er toch heel veel dingen wel goed gaan. Manman. Dan heb je het echt niet begrepen.
Only in it for the money

PCGC
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:

Bericht door PCGC » 08 sep 2018, 15:05

ziege maar ook zagge schreef:
tirzah schreef:Begrijp ik nu goed uit het nieuws dat in de Tweede Kamer men deze week een hele dag heeft lopen l*llen over een paar woorden van minister Blok die wel of niet door de hypocriete politieke beugel konden ja of nee?

En men dus de hele dag geen aandacht besteed heeft in dat parlementsgebouw aan de leiding van de NG die de boel nog net zo hard belazert als voor de bankencrisis tien jaar geleden?

Zolang wij VVD blijven stemmen zullen die witte boorden vrij spel houden - het is geen toeval dat die partij strengere wetgeving voor banken na de crisis tegengehouden heeft in ruil voor een nikszeggende 'eed' en een bonusdiscussie waarbij ze zelf aan de kant van de banken gingen staan. De extra reserves die banken aan moeten houden zijn minimaal (en daarmee veel te laag) gehouden en ook daar willen ze inmiddels alweer het mes in zetten. De VVD wilde ook niet dat er wat beter naar de Panama papers gekeken werd, vonden ze totaal onnodig dus ze stemden tegen de parlementaire enquête. Degene die een uitkering nodig heeft is de grote profiteur die onder vuur moet liggen en daarmee basta - of zoals Rutte het na zijn eerste verkiezingswinst verwoordde: Solidariteit, dat is een ander niet om hulp vragen voor je eigen problemen: zakkenvullers zijn de motor van het land en pechvogels zijn asociaal. Feiten zoals dat huiseigenaren middels de HRA meer van het Rijk profiteren dan lage inkomens doen via subsidies en dat vermogenden juist veel minder belasting betalen dan de gewone man vanwege allerlei belastingsconstructies (Panama of dealtjes met de belastingdienst als ze nog groter zijn) dat past gewoon niet in het wereldbeeld van deze knakkers en moet dus angstvallig genegeerd worden - of erger: ze vinden dat écht gewoon prima, die hele overheid is eigenlijk toch maar een sta-in-de-weg voor mensen met geld, moeten ze opeens sociaal meedoen en hun werknemers fatsoenlijk behandelen enzo, vreselijk!

Maar nota bene een minister van BZ die beweert dat er geen vreedzame multiculturele landen bestaan kan ook niet door de beugel hé, hoe kun je die functie nou vervullen als je compleet wereldvreemd bent. Dus prima dat ze daar aandacht aan besteden, jammer juist dat ze 'm laten zitten. Het zoveelste voorbeeld van VVD mannetjes die de meest idiote ideeën blijken te verbergen achter een stropdas en dikke praatjes.

Ik schaam me er intussen voor dat ik nog klant bij ING ben maar eerlijk gezegd ken ik verhalen over witwassen door ING kantoren al van ver vóór de crisis en ik ga er vanuit dat dat bij andere banken niet veel anders is... En daarom werkt bonussen afschaffen ook niet: werknemers doen gewoon wat de baas wil hoe ze daar ook voor betaald worden en de baas zal alles toestaan waar hij mee weg kan komen.

Schijnbaar is er een Stichting die bankiers kan vervolgen die een eed afgelegd hebben en vervolgens over de schreef gaan, en schijnbaar zit die nu op het spoor van de ING, we zullen zien wat daaruit komt...
Was jij niet diegene die ooit vol trots liep te verkondigen dat ie bij Triodos zijn bankzaken doet omdat die zgn. niet in de wapenhandel en andere duistere praktijken beleggen?

ziege maar ook zagge
Legende

Awards:

Bericht door ziege maar ook zagge » 08 sep 2018, 19:43

PCGC schreef:Was jij niet diegene die ooit vol trots liep te verkondigen dat ie bij Triodos zijn bankzaken doet omdat die zgn. niet in de wapenhandel en andere duistere praktijken beleggen?
Om verschillende praktische redenen heb ik rekeningen bij meerdere banken maar inderdaad, de spaarcenten staan elders. Leuk om te horen dat je dat zo bijhoudt :)

tirzah
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:

Bericht door tirzah » 08 sep 2018, 21:45

@zmoz;
Hoewel ik het volledig met je eens lijk te zijn wat betreft de VVD die de neo liberale koers volgt dat geld belangrijker is dan de mens, moet ik bij Blok enige nuance aanbrengen.

Het klopt dat er in heel veel multiculturele "samenlevingen" niet goed samengeleefd wordt. De reacties in TK en media op zijn uitlatingen zijn m.i. exact de reden waarom in Zweden er nu politieke problemen op dat gebied naar buiten komen.
Namelijk het jarenlang niet (mogen) benoemen van wat er misgaat door o.a. gebrek aan bereidheid tot integratie van nieuwkomers.
Kijk nu b.v. naar de "Erdogan" scholen in Rotterdam waar een volgende generatie Turks/Nederlandse kinderen geindoctrineerd gaat worden.

Spijtig dat zoveel goedwillende medelanders van allochtone afkomst te lijden hebben onder wat een minderheid aan overlast bezorgt. Ook daarin speelt de niet optredende overheid een kwalijke rol. Omdat haar lethargie ook bijdraagt aan ongezonde polarisatie.

Maar terugkerend naar het VVD beleid; triest hoe bezuinigingen verkocht zijn aan het volk onder het motto dat de verzorgingsstaat moest veranderen in een participatiemaatschappij. Er valt niets te participeren voor de talloze landgenoten die uitgeknepen worden terwijl het grootkapitaal in de watten wordt gelegd.
Wanneer eindigt dit onfrisse gedoe zoals nu weer bij de ING bank? Wat doen Rutte en de zijnen hieraan?

En wat doen zij om de kloof te dichten die zij mede hebben verdiept door tweedracht te zaaien onder oud en jong, rijk en arm, autochtoon en allochtoon?
Waar blijft de broodnodige herverdeling van kapitaal? Er is genoeg geld in ons land voor iedereen, zodra rupsje nooit genoeg ophoudt met alles op te vreten.

ziege maar ook zagge
Legende

Awards:

Bericht door ziege maar ook zagge » 08 sep 2018, 22:50

Ik snap wat je bedoelt, maar dat te snelle immigratie in een aantal landen tot meer of minder serieuze problemen leidt wil gewoon echt totaal niet zeggen dat er geen vreedzame multiculturele samenlevingen zouden bestaan en dat is wat Blok beweerde. Als je zoiets werkelijk denkt ben je hartstikke wereldvreemd en een wereldvreemde figuur is m.i. per definitie ongeschikt om het kopstuk van je internationale verhoudingen te zijn, zo simpel is het.

Hier in Nederland is het immigratievraagstuk m.i. compleet verziekt door het gebrek aan realiteitszin in de discussies waarbij Fortuyn en Wilders steeds de overdrijving hebben gehanteerd waardoor anderen weer overdreven in de tegenovergestelde hoek zijn gedreven, nu hebben we dus een Blok die daar namens de VVD anno 2018 nog even fijn aan meedoet. Dat is gewoon jammer. Nou had clown Zijlstra ook steevast 'PVV corvee' dus veel gaan we er niet op achteruit maar bij Blok had ik betere hoop, hij leek zo'n nuchtere vent.
Niemand was gediend bij de politieke taboes van de jaren negentig maar sindsdien leven we m.i. in een gepolariseerd gekkenhuis waar realiteitszin ver te zoeken is. Misschien dat het rond de millenniumwisseling nog 'verfrissend' leek als iemand even lekker tegen de boel aan schopte maar inmiddels zouden we toch in moeten zien dat dat gestrekte been ook nadelen kent die ons als samenleving totaal niet verder brengen - integendeel.

Wat de VVD betreft weer helemaal eens hier.. Zij zullen altijd willen snijden of het nou goed of slecht gaat simpelweg omdat ze eigenlijk van de overheid af willen, ik noem het daarom ook wel 'politiek vandalisme' - de boel van binnenuit slopend. Zogenaamd willen ze de overheid nog wel de veiligheid laten bewaken maar ook politie en leger snijden of 'reorganiseren' ze vakkundig kapot. Investeren in economie of onderwijs willen ze ook niet, wel lekker makkelijk buitenlands geld binnenharken... Nihilisten die alleen geloven in de eigen portemonnee.

PCGC
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:

Bericht door PCGC » 09 sep 2018, 02:44

PCGC schreef:Was jij niet diegene die ooit vol trots liep te verkondigen dat ie bij Triodos zijn bankzaken doet omdat die zgn. niet in de wapenhandel en andere duistere praktijken beleggen?
Om verschillende praktische redenen heb ik rekeningen bij meerdere banken maar inderdaad, de spaarcenten staan elders. Leuk om te horen dat je dat zo bijhoudt :)
Ahhh, we hebben dus een hypocriet in ons midden...

ziege maar ook zagge
Legende

Awards:

Bericht door ziege maar ook zagge » 09 sep 2018, 09:15

PCGC schreef:Ahhh, we hebben dus een hypocriet in ons midden...
Ahhh nou snap ik het - jij bent direct geëmigreerd toen je het niet eens was met het beleid in Den Haag. Sterk man, dan ben je zeker heel tevreden met de zieke figuren die Australië op dit moment runnen, aangezien je koffers nog niet gepakt zijn? :Ja:

ShovingNE2
Site Admin
Has thanked: 724 times
Been thanked: 2241 times

Bericht door ShovingNE2 » 09 sep 2018, 09:47

Ahhh nou snap ik het - jij bent direct geëmigreerd toen je het niet eens was met het beleid in Den Haag. Sterk man, dan ben je zeker heel tevreden met de zieke figuren die Australië op dit moment runnen, aangezien je koffers nog niet gepakt zijn? :Ja:
Je slaat hier in deze zin een paar keer de plank heel erg mis.
.ShovingNE2 die dreigt weg te gaan is hetzelfde als Lammers, die dreigt een bal aan te nemen. Dat kan ie namelijk helemaal niet.

ziege maar ook zagge
Legende

Awards:

Bericht door ziege maar ook zagge » 09 sep 2018, 10:02

Een kort door de bochte reactie vraagt om weer een kort door de bochte reactie hé...

Ik wilde maar aangeven: als je ergens commentaar op hebt hoef je je er nog niet meteen 100% van te distantiëren, soms kan dat zelfs niet zomaar. Het schermen met vermeende 'hypocrisie' is daarnaast sowieso al een zwaktebod want gaat volledig voorbij aan het onderwerp, in plaats daarvan wordt de aandacht naar de spreker verlegd. Ergernis over gesproken woorden niet om kunnen zetten in een inhoudelijk weerwoord? Bemoei je er dan gewoon niet mee.

ShovingNE2
Site Admin

Bericht door ShovingNE2 » 09 sep 2018, 10:12

Hij heeft wel een punt natuurlijk. Jij nam PSV ook de maat omdat ze zaken doen met bepaalde bedrijven. Maar ondertussen bankier je dus ook bij banken die volgens jou niet door de beugel kunnen. Dat is inderdaad hypocriet toch?

Principes zijn leuk, maar ze mogen geen geld kosten.
.ShovingNE2 die dreigt weg te gaan is hetzelfde als Lammers, die dreigt een bal aan te nemen. Dat kan ie namelijk helemaal niet.

ziege maar ook zagge
Legende

Awards:

Bericht door ziege maar ook zagge » 09 sep 2018, 10:31

Ach ja ik had ook al eens commentaar op psv, wat 'hypocriet' dat ik er dan nog steeds fan van blijf, nietwaar. Yup, inhoudsloos geroep vanaf de zijlijn waarbij geprobeerd wordt de spreker onderuit te halen is voor sommigen erg aantrekkelijk.

Maar goed, geen mening over blok of de vvd dus, alleen over zmoz.. Ik zou zeggen: maak daar dan ff een aparte topic voor aan :sleep:

PCGC
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:

Bericht door PCGC » 09 sep 2018, 12:04

Leuk, die twist.
Vertel eens, zieke figuren? Wie bedoel je? Scomo? De gehele LP? Laat me lachen en geef je mening eens over hoe Oz geregeerd wordt... :lol:

ShovingNE2
Site Admin

Bericht door ShovingNE2 » 09 sep 2018, 12:19

ziege maar ook zagge schreef:Ach ja ik had ook al eens commentaar op psv, wat 'hypocriet' dat ik er dan nog steeds fan van blijf, nietwaar. Yup, inhoudsloos geroep vanaf de zijlijn waarbij geprobeerd wordt de spreker onderuit te halen is voor sommigen erg aantrekkelijk.

Maar goed, geen mening over blok of de vvd dus, alleen over zmoz.. Ik zou zeggen: maak daar dan ff een aparte topic voor aan :sleep:
Je kan in de slachtofferrol kruipen natuurlijk, maar het is niet vreemd om stellingen te toetsen aan eerdere uitspraken toch?

Verder vind ik de VVD een partij van fraudeurs, moet Blok zsm het veld ruimen en is Rutte alleen maar bezig zijn Unilever vriendjes te helpen aan miljarden en daar staat na zijn aftreden zeker weten wat tegenover.

tirzah
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:

Bericht door tirzah » 09 sep 2018, 12:40

@zmoz;
Je zegt dat ergens met gestrekt been niet de oplossing is en dat dat de maatschappij niet verder brengt.
Daar ben ik het wel mee eens, al vind ik het merkwaardig dat je daarbij Fortuyn en Wilders in 1 adem noemt.
Ik denk dat Fortuyn heel genuanceerd was in zijn oordeel, maar dat wat hij zei een vloek was in het enge politieke klimaat van toen. Ik herinner me nog walgelijke reacties van Dijkstal, Rosenmoller, Kok en alle zich bedreigd voelende Paarse bewindslieden.
Kijk nog eens naar het laatste debat tussen Fortuyn en de onbeschofte hork Ad Melkert van de PvdA, dat pas nadat hij vermoord was is uitgezonden.
De vermoorde Pim vond dat de menselijke maat aan het verdwijnen was en dat dat overal zichtbaar werd in de publieke sector. Hij noemde onderwijs en zorg.
Hoe staat het inmiddels eigenlijk met de bureaucratie en de menselijke maat?

J.B.
Legende

Bericht door J.B. » 09 sep 2018, 12:48

ShovingNE2 schreef:
ziege maar ook zagge schreef:Ach ja ik had ook al eens commentaar op psv, wat 'hypocriet' dat ik er dan nog steeds fan van blijf, nietwaar. Yup, inhoudsloos geroep vanaf de zijlijn waarbij geprobeerd wordt de spreker onderuit te halen is voor sommigen erg aantrekkelijk.

Je kan in de slachtofferrol kruipen natuurlijk, maar het is niet vreemd om stellingen te toetsen aan eerdere uitspraken toch?

Verder vind ik de VVD een partij van fraudeurs, moet Blok zsm het veld ruimen en is Rutte alleen maar bezig zijn Unilever vriendjes te helpen aan miljarden en daar staat na zijn aftreden zeker weten wat tegenover.
Op een of andere manier weet de VVD weg te komen met al de incidenten binnen die partij. Moet ze nageven dat ze een sterke coalitie hebben geregeld. Je kan van Rutten zeggen wat je wil, maar hij is een goede bestuurder (en nee, ik ben geen VVD aanhanger). Hoop alleen dat we bij de volgende verkiezingen een ander soort coalitie krijgen.
Only in it for the money

ShovingNE2
Site Admin

Bericht door ShovingNE2 » 09 sep 2018, 12:50

Ik snap oprecht niet dat partijen nog met de VVD in zee gaan. Althans: met de VVD van Rutte.

PvdA is gedecimeerd, CDA en D66 verliezen in de peilingen nu de helft van hun zetels.... En dat allemaal omdat typische VVD maatregelen er doorheen gedrukt worden en voor veel onrust zorgen.

J.B.
Legende

Bericht door J.B. » 09 sep 2018, 12:53

ShovingNE2 schreef:Ik snap oprecht niet dat partijen nog met de VVD in zee gaan. Althans: met de VVD van Rutte.

PvdA is gedecimeerd, CDA en D66 verliezen in de peilingen nu de helft van hun zetels.... En dat allemaal omdat typische VVD maatregelen er doorheen gedrukt worden en voor veel onrust zorgen.
Van D66 (Pechtold) was al bekend dat ie geilt op regeren. Liep ie in de oppositie al mee te flirten. CDA idem dito.
Only in it for the money

koetje
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 164 times
Been thanked: 271 times

Bericht door koetje » 09 sep 2018, 13:00

ShovingNE2 schreef:Ik snap oprecht niet dat partijen nog met de VVD in zee gaan. Althans: met de VVD van Rutte.

Met regeren kun je van de pakweg 50 dingen die je wilt regelen er 15 of 20 realiseren. In de oppositie mag je blij zijn als je twee dingen van dat lijstje haalt.

Verder zal er wel een regering moeten komen en zijn ministerschappen en staatsecretarissenschappen een mooie beloning voor partijleden.

PCGC
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:

Bericht door PCGC » 09 sep 2018, 13:36

Denk op 6 in de laatste peilingen. :|

ShovingNE2
Site Admin

Bericht door ShovingNE2 » 09 sep 2018, 14:30

koetje schreef:

Met regeren kun je van de pakweg 50 dingen die je wilt regelen er 15 of 20 realiseren. In de oppositie mag je blij zijn als je twee dingen van dat lijstje haalt.

Verder zal er wel een regering moeten komen en zijn ministerschappen en staatsecretarissenschappen een mooie beloning voor partijleden.
Dat konden ze ook bereiken door met anderen te regeren waar de kans op afbreuk een stuk kleiner is.

Gesloten