PSVNetwerk

Discussieer hier met PSV-supporters over actuele en/of maatschappelijke zaken.
Gast

Bericht door Gast » 01 sep 2017, 14:20

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Juancho schreef:Maar wacht Killer op het oude PN dan? Tot die weer in de lucht gaat? Weet hij wel dat wij met zijn allen daar niet meer terug keren?

Tenminste, de meesten die nu hier zijn kiezen toch 10x liever voor of dit forum of de nieuwe site waar Shovi ons straks naar toe leidt? :D

Wat mij betreft kom ik nooit meer op dat oude forum, al was het alleen maar om die eigenaren geen cent meer te gunnen.
Haha, ik vind het hier ook wel leuk. Het is hier misschien wat beperkter, maar verder is er weinig veranderd tov. het andere PSV Netwerk.

Ik snap er overigens nog steeds niks van. Ze komen niet met redenen naar buiten. Het enige wat wordt gezegd is dat leden andere leden willen beschadigen. Het enige dat ik weet, is dat het daar momenteel een grote klerezooi is.

ziege maar ook zagge
Legende
Clubvoorkeur: jawadenktezelf
Has thanked: 1069 times
Been thanked: 824 times

Awards:

Bericht door ziege maar ook zagge » 01 sep 2017, 18:18

Begon allemaal op het Ajax netwerk, blijkbaar had iemand zich daar op ongeoorloofde wijze toegang tot het beheersniveau weten te verschaffen (wat we in de volksmond ook wel heel spannend 'hacken' noemen) om vervolgens allerlei rotzooi uit te gaan halen zoals het verwijderen van topics, het lezen van privéberichten en die doorsturen naar allerlei anderen, persoonsinformatie verspreiden enzovoorts, volgens mij is dat zo'n beetje hoe het zat. 'De knuppel in het hoenderhok gooien', zou je het kunnen noemen.

Een fantastisch succesvolle actie want iedereen vloog elkaar in de haren (ook op het PSV Netwerk, is natuurlijk allemaal verbonden zowel technisch als door mensen die op beide netwerken rondhangen) plus het legde de kwetsbaarheid van netwerk.to en zijn gegevens bloot. Al met al zaken die de mods en admins te boven gingen temeer om die deels elkaar niet meer konden vertrouwen en deels omdat ze geen toegang op serverniveau hebben, terwijl de beheerders (die dat als enige wel hebben) op vakantie waren (althans ene 'Bas').

Los van die technische problemen hielden de 'sociale' problemen ook niet op: sommigen bleven stoken, anderen wilden wraak of genoegdoening, excuses of een verklaring, mensen maakten elkaar zwart, nog meer PB's werden doorgestuurd, weer anderen bleven zoeken naar nieuwe technische kwetsbaarheden...

Al met al een onhoudbare situatie die de nodige technische en personele aanpassingen verlangt en tsja dat kan ff duren als iets slechts nog een liefdesprojectje is. Technisch wellicht sowieso lastig omdat het nogal een monster is met al die zelfverzonnen functies die allemaal met elkaar samenhangen. De Bas is vast teruggekomen van vakantie en heeft de boel als eerste maar ff goed dicht gegooid. Vervolgens is hij zijn koffers uit gaan pakken. Bijgeslapen na zijn jetlag. Het rondje langs de familie gedaan. Nu is ie nog bezig zijn e-mail weg te werken. Dan snel aan de slag met spoedklussen voor zijn huidige werk. Zou me niks verbazen als ie ergens in oktober, november eindelijk tijd vindt om zich te verdiepen in deze rotzooi. Maar, ik laat me graag verrassen.

Dit is wat ik er zo'n beetje van begrepen heb, zonder me er al teveel in te verdiepen overigens (in tegenstelling tot anderen hier) :wink:

Gast

Bericht door Gast » 01 sep 2017, 18:52

ziege maar ook zagge schreef:Begon allemaal op het Ajax netwerk, blijkbaar had iemand zich daar op ongeoorloofde wijze toegang tot het beheersniveau weten te verschaffen (wat we in de volksmond ook wel heel spannend 'hacken' noemen) om vervolgens allerlei rotzooi uit te gaan halen zoals het verwijderen van topics, het lezen van privéberichten en die doorsturen naar allerlei anderen, persoonsinformatie verspreiden enzovoorts, volgens mij is dat zo'n beetje hoe het zat. 'De knuppel in het hoenderhok gooien', zou je het kunnen noemen.

Een fantastisch succesvolle actie want iedereen vloog elkaar in de haren (ook op het PSV Netwerk, is natuurlijk allemaal verbonden zowel technisch als door mensen die op beide netwerken rondhangen) plus het legde de kwetsbaarheid van netwerk.to en zijn gegevens bloot. Al met al zaken die de mods en admins te boven gingen temeer om die deels elkaar niet meer konden vertrouwen en deels omdat ze geen toegang op serverniveau hebben, terwijl de beheerders (die dat als enige wel hebben) op vakantie waren (althans ene 'Bas').

Los van die technische problemen hielden de 'sociale' problemen ook niet op: sommigen bleven stoken, anderen wilden wraak of genoegdoening, excuses of een verklaring, mensen maakten elkaar zwart, nog meer PB's werden doorgestuurd, weer anderen bleven zoeken naar nieuwe technische kwetsbaarheden...

Al met al een onhoudbare situatie die de nodige technische en personele aanpassingen verlangt en tsja dat kan ff duren als iets slechts nog een liefdesprojectje is. Technisch wellicht sowieso lastig omdat het nogal een monster is met al die zelfverzonnen functies die allemaal met elkaar samenhangen. De Bas is vast teruggekomen van vakantie en heeft de boel als eerste maar ff goed dicht gegooid. Vervolgens is hij zijn koffers uit gaan pakken. Bijgeslapen na zijn jetlag. Het rondje langs de familie gedaan. Nu is ie nog bezig zijn e-mail weg te werken. Dan snel aan de slag met spoedklussen voor zijn huidige werk. Zou me niks verbazen als ie ergens in oktober, november eindelijk tijd vindt om zich te verdiepen in deze rotzooi. Maar, ik laat me graag verrassen.

Dit is wat ik er zo'n beetje van begrepen heb, zonder me er al teveel in te verdiepen overigens (in tegenstelling tot anderen hier) :wink:
Bedankt voor de duidelijke uitleg.

Wat een grote bende zeg, nog erger dan ik had verwacht. Ik vond het een tijdje geleden al raar dat het forum een korte tijd dicht ging, en iedereen een nieuw wachtwoord kreeg.

Maar goed, ik vind het hier ook prima. Er zijn nog wel enkele users die ik hier mis, maar die komen vanzelf wel hierheen. Ik weet niet wie dit forum in elkaar heeft geknutseld, maar die mogen we wel heel dankbaar zijn! Want als ik dit zo lees, vraag ik me af of dat andere PSV Netwerk forum nog wel open gaat...

PCGC
Vedette
Clubvoorkeur:
Has thanked: 348 times
Been thanked: 670 times

Bericht door PCGC » 02 sep 2017, 02:36

Er is wel degelijk gehackt...
“Geboren met een rood wit hart. Eigen drank en eigen glas, Johnny Baco Eindhovenaar”

Trixm
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 232 times
Been thanked: 236 times

Awards:

Bericht door Trixm » 06 sep 2017, 11:24

Ik ben ook maar hierheen gekomen, niemand had mij uitgenodigd. Te weinig vrienden gemaakt waarschijnlijk :shock:

Wel even wennen dit..,
"If triangles had a god, they would give him three sides."

ziege maar ook zagge
Legende

Awards:

Bericht door ziege maar ook zagge » 06 sep 2017, 13:03

Goed dat je er bent Trixm!

Trixm
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:

Awards:

Bericht door Trixm » 20 sep 2017, 12:09

Jammer dat er nog maar zo weinig leden de weg naar dit forum weten te vinden. Wellicht kunnen we kijken naar een manier om dit topic wat meer naamsbekendheid te geven. Ergens een link met google maken psv.netwerk.to forums offline

Grasmat
Nationale topspeler
Clubvoorkeur: Kapsalon Döner
Has thanked: 499 times
Been thanked: 305 times

Bericht door Grasmat » 20 sep 2017, 14:57

Misschien aan Bas vragen of we een artikel op de voorpagina van het netwerk mogen zetten. :D

Gestelnaar
Regelmatige invaller
Clubvoorkeur: Philips Sport Vereniging
Has thanked: 124 times
Been thanked: 98 times

Bericht door Gestelnaar » 20 sep 2017, 15:07

Ik en een aantal anderen uit het oude forum hebben inmiddels ook de weg naar dit forum gevonden :D! Zal ook even een aantal anderen erop wijzen dat dit forum bestaat. Je merkt toch dat er behoefte is naar een dergelijk forum.

Grasmat
Nationale topspeler
Clubvoorkeur: Kapsalon Döner
Has thanked: 499 times
Been thanked: 305 times

Bericht door Grasmat » 20 sep 2017, 15:17

Goede zaak. En Trixm heeft natuurlijk ook gelijk: we missen nog wel een aantal vaste namen die de weg nog niet hebben gevonden. Het is natuurlijk niet makkelijk om buiten het forum om deze mensen te bereiken.

Volgende thuiswedstrijd flyeren in en om het stadion dan maar :wink:
'oud-netwerkers gezocht'

Trixm
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:

Awards:

Bericht door Trixm » 21 sep 2017, 13:58

Opzich is het niet erg dat we een paar man missen, maar een zekere dagelijkse stroom heb je wel nodig om het forum levend te houden. Ik merk dat ik daar ook nog tegenaanloop. Daarnaast mis ik mijn duizenden posts :D

ziege maar ook zagge
Legende

Awards:

Bericht door ziege maar ook zagge » 21 sep 2017, 18:55

Massimo is zojuist nr. 99 geworden zie ik, gaat toch lekker zo! Wie wordt de nummer 100? Die verdient toch minimaal een door ShovingNE gesigneerde frikandel speciaal zou ik zeggen :lol:

PCGC
Vedette
Clubvoorkeur:

Bericht door PCGC » 22 sep 2017, 01:10

Ja, maar 60% van die 99 hebben elk minder dan 10 berichten gepost.
“Geboren met een rood wit hart. Eigen drank en eigen glas, Johnny Baco Eindhovenaar”

J.B.
Legende
Clubvoorkeur: Broodje Smos
Has thanked: 1999 times
Been thanked: 1086 times

Bericht door J.B. » 22 sep 2017, 10:42

Is dit het nieuwe forum waar op PN werd gesproken?

Op de officiele PSV forum zijn er overigens ook wat oud leden verschenen. Ik vraag me af of het PSV netwerk ooit nog online komt. Ik denk het niet..
Only in it for the money

ziege maar ook zagge
Legende

Awards:

Bericht door ziege maar ook zagge » 22 sep 2017, 11:47

Welkom bij de club JB en laat 'm smaken he :wink:

J.B.
Legende

Bericht door J.B. » 22 sep 2017, 12:29

Hopen dat de sfeer hier goed blijft. Op PN was er een hoop negativiteit gaande.
Only in it for the money

PCGC
Vedette
Clubvoorkeur:

Bericht door PCGC » 22 sep 2017, 12:39

J.B. schreef:Is dit het nieuwe forum waar op PN werd gesproken?

Op de officiele PSV forum zijn er overigens ook wat oud leden verschenen. Ik vraag me af of het PSV netwerk ooit nog online komt. Ik denk het niet..
Er was een meeting rondom PSV - Feyenoord gepland, die is afgelast zonder enige reden. Er wordt de admins/mods tot op heden niets medegedeeld m.b.t. de stand van zaken en of het ooit nog online komt.

RaJitsu
Regelmatige invaller
Clubvoorkeur:
Has thanked: 19 times
Been thanked: 33 times

Bericht door RaJitsu » 22 sep 2017, 18:32

J.B. schreef:Is dit het nieuwe forum waar op PN werd gesproken?

Het is een tijdelijke oplossing. In principe wachten we op Shoving die met wat mensen aan een site werkt waar een forum een degelijk onderdeel van zou zijn.

Geen idee of het oude Netwerk terugkomt. Maar als dat forum niet flink geüpdatet wordt, voel ik er weinig voor om daar terug te keren. Dat de beveiliging zo zwak was en de problemen als gevolg daarvan, is wel te wijten aan de beheerders van de site.

J.B.
Legende

Bericht door J.B. » 23 sep 2017, 12:54

Zou mooi zijn.

Als het technisch lukt om eenzelfde opzet voor elkaar te krijgen. Nieuwsberichten plus een forum erbij. De plus van PN was wat mij betreft dat het in principe alles in een was/is.
Only in it for the money

Juancho
Legende
Clubvoorkeur: PSV
Has thanked: 404 times
Been thanked: 656 times

Bericht door Juancho » 25 sep 2017, 14:58

Dat nieuwe forum/site van Shovi en co wordt volgens mij 100x beter, op alle gebieden. Zowel beveiliging als uiterlijk als mogelijkheden als contact met de beheerders. Kortom, het complete plaatje.

Ik vind wel dat we ons daaraan moeten committen. Niemand is natuurlijk verplicht, maar als een groot deel straks weer terug gaat naar het oude forum als Bas zegt dat het opgelost is (ik ga het niet meer doen, vertrouw het totaal niet meer daar) is al het werk van Shovi en co natuurlijk voor niets en ga je bovendien krijgen dat onze vaste kern van leden verspreid gaat worden over 2 fora's. En ik ga natuurlijk niet posten op 2 fora's.

Kortom, hoe staan jullie hierin? Net als mij NOOIT meer terug naar het gezeur en gezeik op het oude BB en straks over naar de nieuwe site van Shovi of...?

ziege maar ook zagge
Legende

Awards:

Bericht door ziege maar ook zagge » 25 sep 2017, 19:08

Ik voel helemaal geen wrok of wat dan ook jegens die gasten van netwerk.to, die hebben gewoon al heel lang geleden iets opgezet wat niet voor niks super populair was onder de sups van de top 3, blijkbaar heeft de hele rest van de wereld vijftien jaar lang geen hol uitgevoerd behalve het neerplempen van de ene na de andere stinkende clickbait site in een poging easy money aan ons te verdienen. Dat netwerk.to al die jaren zijn status heeft kunnen houden zonder dat er nog serieus aan de site gewerkt werd vind ik juist een compliment in plaats van commentaar waard.

Ik geloof trouwens ook helemaal niet in het idee dat werk van wie dan ook voor niks zou zijn, er is altijd ruimte voor méér en concurrentie maakt elkaar alleen maar beter.

Dat gezegd hebbende is een nieuwe site zeker welkom en helemaal als daar een team achter zit wat bereid is om daar voorlopig energie in te blijven steken want het idee dat een website ooit 'af' is, is inmiddels natuurlijk totaal achterhaald. Sterker nog ik begrijp eigenlijk niet dat er nog niks online staat waar we alvast onze feedback op kunnen geven - alleen zo weet je zeker dat je iets aan het verzinnen en bouwen bent wat mensen ook willen gebruiken. En als je het zo aanpakt, dus (door)ontwikkelen samen met je bezoekers, heeft netwerk.to op termijn sowieso geen schijn van kans meer.

Jezelf committen aan iets wat er nog helemaal niet is, is m.i. tegelijkertijd een beetje op de zaken vooruit lopen. Ik heb goede hoop en wil ook best tijd investeren om het een kans en feedback te geven maar alles wat nieuw is zal zichzelf toch echt moeten bewijzen.

@Shovi: als ik jou was zou ik zo snel mogelijk (een recente versie van) phpbb op een eigen server neerzetten en deze hele zwik daar naartoe verhuizen zodat je nu al kunt doorontwikkelen, de 103 man die we nu al hebben zijn een perfecte userbase om mee te starten. Dan heb je straks een nieuwe site met van meet af aan een levendig forum - en dus ook direct een hoop traffic.

Bruggigol
Regelmatige invaller
Has thanked: 14 times
Been thanked: 16 times

Bericht door Bruggigol » 25 sep 2017, 19:22

Precies dat zmoz :)

J.B.
Legende

Bericht door J.B. » 26 sep 2017, 09:25

Juancho schreef:Dat nieuwe forum/site van Shovi en co wordt volgens mij 100x beter, op alle gebieden. Zowel beveiliging als uiterlijk als mogelijkheden als contact met de beheerders. Kortom, het complete plaatje.

Ik vind wel dat we ons daaraan moeten committen. Niemand is natuurlijk verplicht, maar als een groot deel straks weer terug gaat naar het oude forum als Bas zegt dat het opgelost is (ik ga het niet meer doen, vertrouw het totaal niet meer daar) is al het werk van Shovi en co natuurlijk voor niets en ga je bovendien krijgen dat onze vaste kern van leden verspreid gaat worden over 2 fora's. En ik ga natuurlijk niet posten op 2 fora's.

Kortom, hoe staan jullie hierin? Net als mij NOOIT meer terug naar het gezeur en gezeik op het oude BB en straks over naar de nieuwe site van Shovi of...?
Als het forum en de site lekker snel en overzichtelijk blijft ben ik voor.

Overigens is er niks mis met het posten op meerdere sites. Het officiele PSV forum is ook meer dan uitstekend en was minder rommelig dan het PN m.i.

Maar ik zie een nieuw forum graag tegemoet. Zolang de sfeer goed blijft en de `trollen` zoveel mogelijk buiten blijven in ieder geval. Anders zit je zo weer op het niveau van PN. Tenzij dat de bedoeling is.
Only in it for the money

Sensation
Internationale topspeler
Clubvoorkeur: Les Girls Girls Girls
Has thanked: 820 times
Been thanked: 615 times

Bericht door Sensation » 26 sep 2017, 10:13

J.B. schreef:
Juancho schreef:Dat nieuwe forum/site van Shovi en co wordt volgens mij 100x beter, op alle gebieden. Zowel beveiliging als uiterlijk als mogelijkheden als contact met de beheerders. Kortom, het complete plaatje.

Als het forum en de site lekker snel en overzichtelijk blijft ben ik voor.

Overigens is er niks mis met het posten op meerdere sites. Het officiele PSV forum is ook meer dan uitstekend en was minder rommelig dan het PN m.i.

Maar ik zie een nieuw forum graag tegemoet. Zolang de sfeer goed blijft en de `trollen` zoveel mogelijk buiten blijven in ieder geval. Anders zit je zo weer op het niveau van PN. Tenzij dat de bedoeling is.
Sluit ik me volledig bij aan. Uiteraard ga ik wel weer lekker meelezen op het Ajax-netwerk en Feyenoord-netwerk, dat mis ik wel na een weekend als deze :D
#SzoboszlaiForBallonD'Or

Juancho
Legende
Has thanked: 404 times
Been thanked: 656 times

Bericht door Juancho » 26 sep 2017, 12:02

Een ieder moet dat natuurlijk voor zichzelf bepalen, ik wil alleen aangeven dat ik het erg zonde zou vinden als op de nieuwe site met forum het allemaal op een laag pitje komt te staan omdat anderen bijv. op 2 of zelfs 3 fora's zitten. Ik merk nu al dat ik het soms akelig stil vind hier terwijl de posters die hier zijn eerder op PN een stuk meer posten. Waar komt dat door? Gewoon uit interesse...

Zelf wil ik gewoon 1 centraal forum, het liefst met de vaste/bekende PN groep maar ok, als anderen besluiten niet mee te gaan is dat hun keuze.

PCGC
Vedette
Clubvoorkeur:

Bericht door PCGC » 26 sep 2017, 12:20

Mocht het oude PN terug komen, dan blijf ik gewoon op 2 fora posten. Deze (of via de nieuwe website), maar ook weer het PN, daar wordt net iets meer actief gepost en dus kan het in mijn ogen prima.

Plaats reactie