Welkom aan alle gasten. Meepraten over PSV? Maak een account aan!

PSVNetwerk

Discussieer hier met PSV-supporters over actuele en/of maatschappelijke zaken.
Plaats reactie
Ranzige Ridder
Jeugdspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 11 times
Been thanked: 11 times

PSVNetwerk

Bericht door Ranzige Ridder » 07 aug 2019, 16:02

Wauw, met stijgende verbazing heb ik e.e.a. terug zitten lezen, en er vallen voor mij ineens een aantal puzzelstukken in elkaar. Ik was sinds 2004 lid van PN, waarschijnlijk geregistreerd op mijn toenmalige werk-email adres, waar ik na 2006 door een baanwisseling geen toegang meer toe had. Nu was ik al wat minder actief de laatste tijden op dat forum, waardoor blijkbaar e.e.a. mij is ontgaan.

Heb nog wel iets van een password reset meegekregen maar toen ik het toegewezen password wilde veranderen in iets wat ik zelf kon onthouden liep ik tegen de muur van een niet meer bestaand e-mailadres aan waarmee ik mij ooit geregistreerd had. Uiteindelijk ging het PN forum helemaal uit de lucht, maar ik miste het niet, andere prioriteiten inmiddels.

Had inmiddels op psv.supporters.nl ook al een nieuwe username (die verdacht veel op mijn oude leek) aangemaakt om op nieuwsberichten te kunnen reageren. Na het lezen van alle berichten hier, heb ik die zojuist inmiddels weer verwijderd (oftewel in quarantaine gezet). Maar mijn oude oorspronkelijke username staat daar dus nog steeds in de ledenlijst.

Niet lang geleden stuitte ik bij toeval op dit forum en heb ik mij hier aangemeld. En heb even wat teruggelezen, in deze topic en zoals eerder gezegd steeg mijn verbazing al lezende. En wellicht geeft dit ook een verklaring voor een vreemd voorval van een aantal jaar geleden. Toen ik in 2011 wederom een keer van baan wisselde had één van mijn nieuwe collega's blijkbaar al wat research gedaan op basis van mijn naam die middels een announcement verspreid was. Het rare was dat hij via mijn naam wist dat ik onder de username Ranzige Ridder actief was op het forum van PN. Ra ra hoe kan dat? Niet door normaal googlen in ieder geval want als ik mijn eigen naam google komt er geen enkele connectie met die username naar boven.
Per Sodalitatem Victrix

Ykhim
Vedette
Clubvoorkeur: PSV
Has thanked: 581 times
Been thanked: 732 times

Bericht door Ykhim » 07 aug 2019, 16:07

ziege maar ook zagge schreef:
07 aug 2019, 15:58
Misschien kunnen jullie deze discussie beter gewoon even daar houden?
Waarom zou het niet in dit topic mogen, agent?
Shirtsponsor seizoen 2020-2021: een chanterend, megalomaan forumlid

"Mijn mening doet er niet toe. #RigoOut."

PCGC
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 211 times
Been thanked: 499 times

Bericht door PCGC » 07 aug 2019, 16:09

ziege maar ook zagge schreef:
07 aug 2019, 15:58
Misschien kunnen jullie deze discussie beter gewoon even daar houden?
Misschien kun je, als de discussie over alles wat met PN heeft te maken je niet boeit of je ergert je eraan, wegblijven uit de topic? Kunnen diegene die hier wel over door willen zeveren, dat ook ongestoord doen...

J.B.
Legende
Clubvoorkeur: Broodje Smos
Has thanked: 1629 times
Been thanked: 920 times

Bericht door J.B. » 07 aug 2019, 16:14

Ranzige Ridder schreef:
07 aug 2019, 16:02
Niet lang geleden stuitte ik bij toeval op dit forum en heb ik mij hier aangemeld. En heb even wat teruggelezen, in deze topic en zoals eerder gezegd steeg mijn verbazing al lezende. En wellicht geeft dit ook een verklaring voor een vreemd voorval van een aantal jaar geleden. Toen ik in 2011 wederom een keer van baan wisselde had één van mijn nieuwe collega's blijkbaar al wat research gedaan op basis van mijn naam die middels een announcement verspreid was. Het rare was dat hij via mijn naam wist dat ik onder de username Ranzige Ridder actief was op het forum van PN. Ra ra hoe kan dat? Niet door normaal googlen in ieder geval want als ik mijn eigen naam google komt er geen enkele connectie met die username naar boven.
Omdat dus alle info is gelekt. Emailadressen die gekoppels waren aan usernames etc. inclusief passwords. De boel is op het deepnet terecht gekomen dus. Blijkbaar is het spul ook op het clearnet terecht gekomen waar je in een simpel documentje alle gegevens kan inzien.

Dit is allemaal ontkend door de betrokkenen in eerste instantie trouwens. Vandaar dat de communicatie zo gebrekkig was. Willem G. heeft dat op pn op het laatst nog wel gedaan, maar die werd ineens op non actief gezet.
Circle of fifths

El Sordo
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 521 times
Been thanked: 558 times

Bericht door El Sordo » 07 aug 2019, 16:15

Ranzige Ridder schreef:

En wellicht geeft dit ook een verklaring voor een vreemd voorval van een aantal jaar geleden. Toen ik in 2011 wederom een keer van baan wisselde had één van mijn nieuwe collega's blijkbaar al wat research gedaan op basis van mijn naam die middels een announcement verspreid was. Het rare was dat hij via mijn naam wist dat ik onder de username Ranzige Ridder actief was op het forum van PN. Ra ra hoe kan dat? Niet door normaal googlen in ieder geval want als ik mijn eigen naam google komt er geen enkele connectie met die username naar boven.
Dit begint verdacht veel op een goed verhaal te lijken. PSVnetwerk/nosleep. ;)

PCGC
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 211 times
Been thanked: 499 times

Bericht door PCGC » 07 aug 2019, 16:17

J.B. schreef:
07 aug 2019, 16:14
Ranzige Ridder schreef:
Omdat dus alle info is gelekt. Emailadressen die gekoppels waren aan usernames etc. inclusief passwords. De boel is op het deepnet terecht gekomen dus. Blijkbaar is het spul ook op het clearnet terecht gekomen waar je in een simpel documentje alle gegevens kan inzien.
Maar niet in 2011 toch? Dat lek speelde van (veel) later...

J.B.
Legende
Clubvoorkeur: Broodje Smos
Has thanked: 1629 times
Been thanked: 920 times

Bericht door J.B. » 07 aug 2019, 16:18

PCGC schreef:
07 aug 2019, 16:17
J.B. schreef:
07 aug 2019, 16:14
Ranzige Ridder schreef:
Maar niet in 2011 toch? Dat lek speelde van (veel) later...
O, verrek ja. Was het systeem toen al zo lek als een mandje dan? Het zou me werkelijk niets verbazen.
Circle of fifths

Ardbeg
Internationale topspeler
Clubvoorkeur: PSV Eindhoven
Has thanked: 74 times
Been thanked: 553 times

Bericht door Ardbeg » 07 aug 2019, 16:20

Er staat nu ook een dickpic van [mention]ShovingNE2[/mention] op de voorpagina van hun forum.

Trixm
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 205 times
Been thanked: 181 times

Awards:

Bericht door Trixm » 07 aug 2019, 16:23

Interessant ranzige ridder. Prima username.
"If triangles had a god, they would give him three sides."

Josef Dettelbacher
Vedette
Clubvoorkeur:
Has thanked: 56 times
Been thanked: 707 times

Awards:

Bericht door Josef Dettelbacher » 07 aug 2019, 16:50

Ardbeg schreef:
07 aug 2019, 16:20
Er staat nu ook een dickpic van @ShovingNE2 op de voorpagina van hun forum.
Dat is vermoedelijk een advertentie op basis van jouw zoekverkeer :cry:

Ranzige Ridder
Jeugdspeler
Clubvoorkeur:

Bericht door Ranzige Ridder » 07 aug 2019, 16:52

Ik zal nog eens polsen bij die collega hoe hij destijds die link heeft kunnen leggen. Maar het was zeker in 2011.

Rest mij alleen nog de vraag hoe ik mijn Ranzige Ridder account aldaar alsnog verwijderd kan krijgen nu ik er geen toegang meer toe heb tot de account en ook niet tot het mailadres waaronder ik het destijds geregistreerd heb? Wellicht dat ik die vraag daar ook maar eens ga stellen, maar wellicht dat hier iemand al weet hoe en wat.

[mention]Trixm[/mention] ja het ontstaan en verhaal achter de naam heb ik destijds op PN al eens uit de doeken gedaan in een daartoe bestemde topic. Lang verhaal, maar in het kort het heeft te maken met een biermerk genaamd Ridder Bier uit Maastricht, NIET TE ZUIPEN! Vandaar Ranzige Ridder.
Per Sodalitatem Victrix

Josef Dettelbacher
Vedette
Clubvoorkeur:
Has thanked: 56 times
Been thanked: 707 times

Awards:

Bericht door Josef Dettelbacher » 07 aug 2019, 16:54

Ranzige Ridder schreef:
07 aug 2019, 16:52
Ik zal nog eens polsen bij die collega hoe hij destijds die link heeft kunnen leggen. Maar het was zeker in 2011.

Heb je die username ook niet elders gebruikt, waarmee een link was te leggen?

Het kan trouwens ook iets onschuldigs zijn. Bijvoorbeeld dat je je profiel per ongeluk op openbaar had gezet ofzoiets.

Ranzige Ridder
Jeugdspeler
Clubvoorkeur:

Bericht door Ranzige Ridder » 07 aug 2019, 17:14

Josef Dettelbacher schreef:
07 aug 2019, 16:54
Ranzige Ridder schreef:
07 aug 2019, 16:52

Heb je die username ook niet elders gebruikt, waarmee een link was te leggen?

Het kan trouwens ook iets onschuldigs zijn. Bijvoorbeeld dat je je profiel per ongeluk op openbaar had gezet ofzoiets.
Nee niet dat weet, ik was daar juist altijd heel voorzichtig mee om die username en mijn echte naam van elkaar gescheiden te houden. Ik heb de username wel elders gebruikt en gebruik hem nog steeds voor verschillende zaken, maar dat is altijd gekoppeld aan e-mail adressen die niet naar mijn echte naam te herleiden zijn. Maar zoals gezegd ik zal die collega als hij terug is van business trip nog eens aan de tand voelen, desnoods hanteer ik Gestapo praktijken ;)
Per Sodalitatem Victrix

Juancho
Legende
Has thanked: 281 times
Been thanked: 525 times

Bericht door Juancho » 07 aug 2019, 17:22

Hoe dan ook leuk je hier terug te zien Riddert!

NESTA
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:   ‏‏‎
Has thanked: 190 times
Been thanked: 355 times

Bericht door NESTA » 07 aug 2019, 17:27

Wel verstandig dat je je username en echte naam gescheiden wilt houden. :lol:

Ranzige Ridder
Jeugdspeler
Clubvoorkeur:

Bericht door Ranzige Ridder » 07 aug 2019, 17:31

Juancho schreef:
07 aug 2019, 17:22
Hoe dan ook leuk je hier terug te zien Riddert!
Thanks [mention]Juancho[/mention] , maar jij bent bij deze ook verdacht ;) Wij hebben destijds nog weleens contact gehad via MSN Messenger herinner ik mij om op uiteraard geheel legale wijze muziek uit te wisselen. Ik kan me alleen niet meer herinneren of ik daar mijn echte naam gebruikte.
Per Sodalitatem Victrix

Juancho
Legende

Bericht door Juancho » 07 aug 2019, 17:34

Goeiendag zeg, ja nu je het zegt gaat er weer een lampje branden haha! Jammer dat MSN niet meer gebruikt wordt, wat een geweldige tijd was dat! Nog steeds trance (met al haar subgenres) fans of deelden we muziek van de Spice Girls uit? :D

Volgens mij gebruikte je toen dezelfde nickname als nu...Sterker nog, volgens mij had je ook een hotmail adres met je nickname erin ;)

Ranzige Ridder
Jeugdspeler
Clubvoorkeur:

Bericht door Ranzige Ridder » 07 aug 2019, 17:42

El Mayo schreef:
07 aug 2019, 17:27
Ja juist met het oog op eventuele gevolgen voor mijn imago op de arbeidsmarkt :oops: Zonder de juiste context is het makkelijk om de username verkeerd te interpreteren. Extra pijnlijk dus als ik vervolgens bij een nieuwe werkgever gelijk ermee geconfronteerd wordt. 1 geluk het was, bleek achteraf, de juiste collega die erachter kwam.
Per Sodalitatem Victrix

NESTA
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:   ‏‏‎
Has thanked: 190 times
Been thanked: 355 times

Bericht door NESTA » 07 aug 2019, 17:43

Ranzige Ridder schreef:
07 aug 2019, 17:42
El Mayo schreef:
Ja juist met het oog op eventuele gevolgen voor mijn imago op de arbeidsmarkt :oops: Zonder de juiste context is het makkelijk om de username verkeerd te interpreteren. Extra pijnlijk dus als ik vervolgens bij een nieuwe werkgever gelijk ermee geconfronteerd wordt. 1 geluk het was, bleek achteraf, de juiste collega die erachter kwam.
Gelukkig maar. Nu ben ik eigenlijk ook wel benieuwd naar de context.

Ranzige Ridder
Jeugdspeler
Clubvoorkeur:

Bericht door Ranzige Ridder » 07 aug 2019, 17:45

Juancho schreef:
07 aug 2019, 17:34
Goeiendag zeg, ja nu je het zegt gaat er weer een lampje branden haha! Jammer dat MSN niet meer gebruikt wordt, wat een geweldige tijd was dat! Nog steeds trance (met al haar subgenres) fans of deelden we muziek van de Spice Girls uit? :D

Volgens mij gebruikte je toen dezelfde nickname als nu...Sterker nog, volgens mij had je ook een hotmail adres met je nickname erin ;)
Klopt! Zoals ik al eerder zei ik zorgde ervoor dat mijn username en echte naam niet via mailadressen o.i.d. Aan elkaar gekoppeld konden worden.

Nee was destijds geen trance, alhoewel ik dat genre toen ook in mijn collectie had. Maar het ging toen om Saybia. Gaan er nu wat meer bellen rinkelen?
Per Sodalitatem Victrix

Juancho
Legende

Bericht door Juancho » 07 aug 2019, 18:17

Haha ja zekers! Saybia --> concert in Groningen.. Nu weet ik het weer een beetje! Leuk dat je hier dus actief gaat zijn 8-)

Ranzige Ridder
Jeugdspeler
Clubvoorkeur:

Bericht door Ranzige Ridder » 07 aug 2019, 18:18

El Mayo schreef:
07 aug 2019, 17:43
Ranzige Ridder schreef:
07 aug 2019, 17:42
El Mayo schreef:
Gelukkig maar. Nu ben ik eigenlijk ook wel benieuwd naar de context.
Nou vooruit dan, we gaan wel heel erg off-topic, maar op speciaal verzoek. De naam stamt uit mijn studententijd, ooit lang geleden, vlak voordat internet gemeengoed werd. Ik was destijds met vrienden op vakantie in Maastricht. Het lokale biermerk aldaar, Ridder pilsener, werd daar bij bijna elke horecagelegenheid standaard getapt. Dus wij ontkwamen er niet aan dat we op een gegeven moment dat bier geserveerd kregen op een terras. Maar dat bier was niet erg lekker, wat mij op een overvol zomeravond terras na de eerste slokken de uitspraak ontlokte: “Nou ik vind het maar een ranzige Ridder!”
Een bijnaam was geboren onder mijn vrienden, eentje die ik vervolgens gretig geadopteerd heb, en toen ik mijn eerste Hotmail adres moest aanmaken was de naam daarvoor ook snel gekozen. En in het vervolg ben ik de naam ook als online identiteit gaan gebruiken, en zo dus ook toen ik mij registreerde op PN. Zelfs mijn ouders spreken me inmiddels weleens aan met deze naam :lol:

Het enige vreemde is dus dat ik destijds voor de registratie op PN blijkbaar niet het Hotmail adres gebruikt heb, want hoe vaak ik ook op de password reset link geklikt, geen mail op 1 vd adressen waar ik nog toegang toe heb. Dus kan het niet anders dan dat ik me destijds met mijn werkmailadres geregistreerd heb.

Oh en wat betreft Ridder bier, mijn smaakpapillen bedrogen mij destijds niet, dat merk bestaat niet meer! Failliet gegaan.
Per Sodalitatem Victrix

El Sordo
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:

Bericht door El Sordo » 07 aug 2019, 18:18

Trance is als genre sowieso toch maar een jaartje echt 'leuk' geweest? Ergens rond 2002. Zijn er echt mensen die het langer dan een paar maanden hebben kunnen volhouden om naar die meuk te luisteren?

Juancho
Legende

Bericht door Juancho » 07 aug 2019, 18:19

El Sordo schreef:
07 aug 2019, 18:18
Trance is als genre sowieso toch maar een jaartje echt 'leuk' geweest? Ergens in 2002?
Ligt eraan in welke mate je 'trance liefhebber' was... Los daarvan valt 2002 idd wel in de beste trance jaren, dat klopt zekers! Zit/zat je dan ook een beetje in de trance scene? Misschien leuk om anders ff een topic hiervoor te openen :D

El Sordo
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:

Bericht door El Sordo » 07 aug 2019, 18:22

Nee, excuses, absoluut niet. Maar ieder z'n ding. :)

Plaats reactie