Kinderpardon

Discussieer hier met PSV-supporters over actuele en/of maatschappelijke zaken.
Maikel_91
Site Admin
Clubvoorkeur: PSV
Has thanked: 1151 times
Been thanked: 1831 times

Kinderpardon

Bericht door Maikel_91 » 01 nov 2018, 16:26

Een tijdje geleden waren er de 2 kindjes in Nederland die het land uitgezet zouden worden en uiteindelijk toch mochten blijven na alle media aandacht.

Echter zijn er dus nog zo'n 400 kinderen die in hetzelfde schuitje zitten. Tim Hofman heeft hierover met zijn programma Boos een documentaire over gemaakt. En het is toch best heftig hoe dat dus schijnbaar gaat hier in Nederland. Ik ben nu ongeveer een kwartier in de documentaire maar vooral om te zien dat kinderen die hier geboren zijn en opgegroeid opeens uit bed worden gehaald, nauwelijks spullen mogen pakken en dan meteen worden uitgezet is behoorlijk heftig.

Ik weet niet of er interesse voor is, maar dit is de link van de documentaire:

deninho32
Site Admin
Clubvoorkeur: Afbeelding
Has thanked: 474 times
Been thanked: 914 times

Bericht door deninho32 » 01 nov 2018, 16:51

Ga ik zeker straks eens kijken.. Best schrijnend, maar het is natuurlijk wel zo dat die mensen door Nederland een veilige haven geboden hebben gekregen en als het weer veilig is in eigen land zouden ze dankjewel moeten zeggen en terug gaan in plaats van procederen. Dat die kinderen hier geboren zijn vind ik niet zo relevant, want dan zou iedereen hier kinderen krijgen om te mogen blijven. Sowieso is dat bij die 2 kinderen teruggedraaid door de media aandacht en dat kan nooit de bedoeling zijn lijkt me.
Wie zichzelf spaart krijgt nooit rente.

ziege maar ook zagge
Legende
Clubvoorkeur: jawadenktezelf
Has thanked: 1058 times
Been thanked: 815 times

Awards:

Bericht door ziege maar ook zagge » 01 nov 2018, 19:41

De minister of staatssecretaris verleent trouwens veel vaker een pardon dan die paar gevallen die breeduit in de media komen (ik meen een paar honderd keer per jaar) dus stellen dat gevallen die niet in de media komen, per definitie de sigaar zijn is onjuist.

Maar dat zoiets van de willekeur van zo'n politicus afhangt klopt eigenlijk natuurlijk niet, die regels zijn gewoon te streng. Of die mensen nou lang of kort procederen, die kinderen mogen daar gewoon niet de dupe van worden en wij moeten daar als staat onze verantwoordelijkheid in nemen. Door de lompere types wordt dan wel eens boos naar de ouders gewezen zo van ja maar zij blijven maar doorprocederen, maar dat is toch gewoon hun goed recht? Dat zijn allemaal procedures die wij bedacht hebben. Dat tweemaal in beroep gaan alles bij elkaar járenlang duurt is ook volledig onze eigen schuld, moeten we maar meer investeren in IND en justitie. Zoiets kun je ook gewoon compleet binnen een jaar afronden en in die tijd schiet geen enkel kind wortel. Hand in eigen boezem dus: waar wij falen, zijn wij ook verantwoordelijk.

Die gevallen waar mensen later weer terug kunnen en moeten naar hun eigen land (zodra het veilig is), tsja, moeilijk. Dan zou je kinderen ook hier in Nederland daar steeds op voor moeten bereiden. Misschien is het veel redelijker om gewoon te zeggen: kind + langer dan vier jaar onveilig in het thuisland = automatisch een permanente verblijfsvergunning. Of iets dergelijks.

tijn0

Bericht door tijn0 » 01 nov 2018, 19:56

Ik heb geen goed woord over voor wat er gebeurt. Alles is door Tim al gezegd, dus daar laat ik het maar bij.

Ren Höek
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 2113 times
Been thanked: 793 times

Bericht door Ren Höek » 02 nov 2018, 08:19

Enkele familieleden van mij hebben vroeger gewerkt met minderjarige asielzoekers en daar gaat Nederland al heel lang niet fatsoenlijk mee om. De meesten willen heel graag, maar mogen niets en zodra ze 18 zijn moeten ze meestal vertrekken. Terwijl ze ondertussen de taal spreken, naar school gaan, vaak er nog wat bij werken voor een extra zakcentje en weinig meer hebben met hun thuisland. Niet voor niets verdwijnen veel van die kinderen in de illegaliteit.

De uitzettingsprocedures duren te lang en kunnen te lang gerekt worden.
Hierdoor krijg je de gevallen waarover Tim Hofman nu een docu heeft gemaakt. Mooi dat er nu eindelijk wat meer aandacht voor komt, maar dit is niet nieuw.

Tijn
International
Clubvoorkeur:
Has thanked: 5 times
Been thanked: 37 times

Bericht door Tijn » 02 nov 2018, 09:57

Ik heb jaren geleden ook een keer met eigen ogen mogen aanschouwen hoe wij als welvarend land met mensen omgaan, echt schrijnend was dat. Ouders die vlak voor kerst zo ineens opgepakt worden en dan 300km verderop vastgezet worden omdat NL ze het land uit wil hebben, ongeacht dat het niet eens kan. En dan mochten de kinderen en de partner 1 keer in de week een uur op bezoek, maar niet allemaal want maximaal 3 personen mogen naar binnen, dus elke week kon een ander kind zijn vader überhaupt niet zien. Dat ze dan al 9 jaar in NL wonen doet er niet toe.

Ik ben het eens met ZMOZ ook, wij creëren dit. Wees streng en duidelijk aan de poort, geen enkel probleem. Procederen mag, want elk mens heeft rechten, maar die procedures moeten vlot en humaan zijn. Helaas laten we als land op heel veel gebieden dit soort zaken uit de hand lopen.

In de jeugdzorg, de ouderenzorg, de politie, het onderwijs, we blijven maar halve maatregelen nemen en achter de feiten aanlopen. Er is op veel gebieden of te weinig geld of te weinig daadkracht of allebei.

J.B.
Legende
Clubvoorkeur: Broodje Smos
Has thanked: 1959 times
Been thanked: 1076 times

Bericht door J.B. » 02 nov 2018, 10:20

Wordt er `aan de poort` niet duidelijk gemaakt hoe e.e.a. in elkaar zit?

Wel vind ik dat als er een kind wordt geboren van ouders die een tijdelijke verblijfsvergunning hebben dat ouders dit mee moeten wegen. De kans bestaat dus dat er toch uitzetting zal plaatsvinden. Dat is een overweging die ouders moeten maken als ze hier een kind op de wereld zetten vind ik.
Only in it for the money

Trixm
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 229 times
Been thanked: 233 times

Awards:

Bericht door Trixm » 02 nov 2018, 10:36

J.B. schreef:Wordt er `aan de poort` niet duidelijk gemaakt hoe e.e.a. in elkaar zit?

Wel vind ik dat als er een kind wordt geboren van ouders die een tijdelijke verblijfsvergunning hebben dat ouders dit mee moeten wegen. De kans bestaat dus dat er toch uitzetting zal plaatsvinden. Dat is een overweging die ouders moeten maken als ze hier een kind op de wereld zetten vind ik.
Elke ouder wil het beste voor zijn of haar kind. Zeker als je uit een gebied komt waar je moet vrezen voor je leven of geen eten voorhanden is. Het is niet zomaar een kwestie waarbij je alle voors- en tegens afweegt aan de poort. Het is in heel veel gevallen een kwestie van een toekomst voor een kind of niet.
"If triangles had a god, they would give him three sides."

J.B.
Legende

Bericht door J.B. » 02 nov 2018, 11:06

Trixm schreef:
J.B. schreef:Wordt er `aan de poort` niet duidelijk gemaakt hoe e.e.a. in elkaar zit?

Elke ouder wil het beste voor zijn of haar kind. Zeker als je uit een gebied komt waar je moet vrezen voor je leven of geen eten voorhanden is. Het is niet zomaar een kwestie waarbij je alle voors- en tegens afweegt aan de poort. Het is in heel veel gevallen een kwestie van een toekomst voor een kind of niet.
Het morele aspect begrijp ik. De vraag is of we in alle gevallen een pardon moeten verlenen.

Politiek gezien is e.e.a. als je kijkt naar het kabinet en specifiek de VVD natuurlijk gevoelig. Je merkt aan alles dat de VVD een verdere ruk naar rechts heeft gemaakt, en wil de PVV (wat toch de voornaamste concurrent is als het om zetels gaat) niet de ruimte geven om kritiek te leveren op het VVD beleid als het gaat om dit soort procedures. Misschien is het voor de lange termijn ook beter dat men hier op let. Aangezien een PVV aan de macht dit soort incidenten enkel zal verslechteren als de PVV het beleid mag gaan bepalen.

Ik heb daar dus een dubbel gevoel over. Enerzijds is een pardon logisch en humaan. Aan de andere kant spint de PVV (en ook de FvD) hier garen bij en zal de rechterkant hier enkel baat bij hebben bij toekomstige verkiezingen.
Only in it for the money

Maikel_91
Site Admin

Bericht door Maikel_91 » 02 nov 2018, 11:18

Het probleem zit hem nu vooral in het kromme van het kinderpardon.
Het kinderpardon gaat dus van kracht als iemand aangeeft mee te zullen werken aan het vertrek naar het thuisland van de ouders. Maar zodra er toegezegd wordt mee te werken hebben ze in Nederland iets van: Oké mooi tot ziens, je hebt gezegd dat je hier niet meer hoeft te blijven je wilt terug, tot ziens he!

En toch is 'meewerken aan eigen uitzetting' een van de voorwaarden om te voldoen aan het kinderpardon. Dat is toch enorm krom? Het gewoon schrijnend hoe het nu geregeld is in Nederland. Zorg voor een kortere procedure, want op dit moment gaan steeds of de ouders in beroep of de IND zelf.

De meeste politici komen er trouwens heel slecht uit in deze docu. Vooral Dijkhoff en Buma gaan behoorlijk nat. Toch een ander verhaal als een dossier opeens geen dossier meer is maar een gezicht wat voor je staat.

Trixm
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 229 times
Been thanked: 233 times

Awards:

Bericht door Trixm » 02 nov 2018, 11:19

J.B. schreef:
Trixm schreef:

Het morele aspect begrijp ik. De vraag is of we in alle gevallen een pardon moeten verlenen.

Politiek gezien is e.e.a. als je kijkt naar het kabinet en specifiek de VVD natuurlijk gevoelig. Je merkt aan alles dat de VVD een verdere ruk naar rechts heeft gemaakt, en wil de PVV (wat toch de voornaamste concurrent is als het om zetels gaat) niet de ruimte geven om kritiek te leveren op het VVD beleid als het gaat om dit soort procedures. Misschien is het voor de lange termijn ook beter dat men hier op let. Aangezien een PVV aan de macht dit soort incidenten enkel zal verslechteren als de PVV het beleid mag gaan bepalen.

Ik heb daar dus een dubbel gevoel over. Enerzijds is een pardon logisch en humaan. Aan de andere kant spint de PVV (en ook de FvD) hier garen bij en zal de rechterkant hier enkel baat bij hebben bij toekomstige verkiezingen.
Dit is een goed punt. Veel problemen ontstaan door de lange juridische procedures die helaas ook vanwege internationaal recht niet zo makkelijk te versnellen zijn.
"If triangles had a god, they would give him three sides."

tirzah
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 46 times
Been thanked: 120 times

Bericht door tirzah » 02 nov 2018, 20:01

Om het draagvlak voor echte vluchtelingen en serieuze asielzoekers te handhaven - en ik hoop vurig dat dat lukt - lijkt het me niet verkeerd om echte problemen echt aan te pakken.

Dat wil zeggen; voorkomen dat kinderen (en volwassenen) zo lang moeten wachten. Versterk dus het aantal medewerkers drastisch.
Doe ook eens echt iets aan rotzooi trappers, die hier de boel komen verzieken. Treedt eens met harde hand op waar dat hard nodig is.

ziege maar ook zagge
Legende

Awards:

Bericht door ziege maar ook zagge » 02 nov 2018, 22:56

Vandaag in het nieuws dat de wachttijd voordat een asielzoeker aan zijn procedure kan beginnen, opgelopen is tot 43 weken door capaciteitsproblemen bij de IND.

Say no more....

Dus in de tijd dat je hier woont kun je maar beter niet verder gaan met je leven?

Waarom denken we met z'n allen zo bekrompen? Mensen die echt gevaar lopen kunnen we toch gewoon definitief opnemen? Ons geboortecijfer ligt stelselmatig onder de 2 dus we hebben migranten hoe dan ook nodig. Die kinderen worden geboren als Nederlander en volgen vanaf het begin Nederlands onderwijs, waarom laten we ze hier dan niet ook gewoon werken en bijdragen aan de maatschappij (als ze willen)?

Ik denk wel te weten wat het probleem is: mensen zitten in hun hoofd met een term als 'profiteren' die niks met asielzoekers te maken heeft.

J.B.
Legende

Bericht door J.B. » 02 nov 2018, 23:56

ziege maar ook zagge schreef:Vandaag in het nieuws dat de wachttijd voordat een asielzoeker aan zijn procedure kan beginnen, opgelopen is tot 43 weken door capaciteitsproblemen bij de IND.

Say no more....

Dus in de tijd dat je hier woont kun je maar beter niet verder gaan met je leven?

Waarom denken we met z'n allen zo bekrompen? Mensen die echt gevaar lopen kunnen we toch gewoon definitief opnemen? Ons geboortecijfer ligt stelselmatig onder de 2 dus we hebben migranten hoe dan ook nodig. Die kinderen worden geboren als Nederlander en volgen vanaf het begin Nederlands onderwijs, waarom laten we ze hier dan niet ook gewoon werken en bijdragen aan de maatschappij (als ze willen)?

Ik denk wel te weten wat het probleem is: mensen zitten in hun hoofd met een term als 'profiteren' die niks met asielzoekers te maken heeft.
Je kan verder met je leven. Maar ik vind wel dat je als asielzoeker rekening moet houden met een uitzetting zodra je uitgeprocedeerd bent.

We hebben een vreemdelingenwet en die wordt gevolgd. Als er een gezin is dat een pardon krijgt is dat ideaal. En per specifiek geval kan er best gekeken worden naar de situatie.

Gewoon maatwerk leveren. Mensen die terug kunnen en in principe geen definitieve verblijf krijgen toegewezen gaan terug. Als e.e.a. veilig is uiteraard in eigen land.
Only in it for the money

ShovingNE2
Site Admin
Has thanked: 756 times
Been thanked: 2311 times

Bericht door ShovingNE2 » 03 nov 2018, 09:58

Het probleem zit hem niet in de schrijnende gevallen gek genoeg. Het probleem zit hem bij de Albanezen, Marokkanen etc. etc. etc. Die never nooit asiel gaan krijgen maar wel de hele procedure verstikken.

Als we die nou eens binnen 30 dagen door procedures heen jagen en direct weer uitzetten. Als Marokko niet wil meewerken dan open je de Bijlmerbajes en blijven ze net zolang binnen zitten totdat ze meewerken aan uitzetting.

Als je dat doet krijg je ook veel breder draagvlak en ruimte om schrijnende gevallen een verblijfsvergunning te geven.

Er zitten teveel gelukszoekers in het systeem die je heel snel eruit moet filteren.

En wat dat gappie deed was wel bijzonder laag. Een kind meenemen naar Den Haag en dan dat soort vragen laten stellen. Kinderen inzetten voor politieke statements vind ik sowieso not done.
.ShovingNE2 die dreigt weg te gaan is hetzelfde als Lammers, die dreigt een bal aan te nemen. Dat kan ie namelijk helemaal niet.

ruuddevil
Vedette
Clubvoorkeur: PSV en Real Madrid
Has thanked: 887 times
Been thanked: 1175 times

Bericht door ruuddevil » 03 nov 2018, 11:01

Tim Hoffman is gewoon een vervelend mannetje dat wil scoren over de rug van kinderen en politici.

Een land besturen gaat niet zonder regels, en het is niet mogelijk voor ieder individueel geval een passende regel te hebben. Dus ondanks dat iedereen van goede wil is zul je gevallen houden die unfair zijn of lijken. Mede veroorzaakt door de menselijke aard waardoor er altijd individuen zijn die de regels misbruiken en het daardoor verpesten voor anderen.

Het is zo makkelijk om als verwend jochie tegen dit soort zaken aan te schoppen en zo moeilijk om hier de juiste balans te vinden.

Woodenshoes
Geselecteerd voor Oranje
Clubvoorkeur:
Has thanked: 482 times
Been thanked: 135 times

Bericht door Woodenshoes » 03 nov 2018, 11:45

Het was helaas heel makkelijk scoren. En ondanks dat het een VVD-er is, is deze heel schappelijk. Je reactie met zo'n kind en camera erbij zal nooit goed zijn. Zeg je ter plekke, ja dat kan niet, ondermijn je je standpunt want je kent het dossier niet. Zeg je, ik zal het dossier eens bestuderen, dan vliegt zo'n populistische (type Geen Stijl of Powned) programmamaker naar je strot en wil een antwoord en is de politiek weer kut en draait er omheen. Dijkhof zou altijd de bal terugkrijgen via roeptoeters via de sociale media kanalen. Wij vinden er tenslotte allemaal iets van.

Dijkhof kan gelukkig nog ontstressen. Vanavond weer lekker wedstrijdje kijken bij ons PSV in het stadion.

ziege maar ook zagge
Legende

Awards:

Bericht door ziege maar ook zagge » 03 nov 2018, 12:05

ShovingNE2 schreef:Het probleem zit hem niet in de schrijnende gevallen gek genoeg. Het probleem zit hem bij de Albanezen, Marokkanen etc. etc. etc. Die never nooit asiel gaan krijgen maar wel de hele procedure verstikken.
Schijnbaar is er bij IND ook gewoon een chronisch personeelstekort wat niet verwonderlijk is omdat het personeel daar al twintig jaar lang het slachtoffer is van politieke touwtrekkerij waarbij de ene keer deze en het jaar erop weer die agenda uitgevoerd moet worden... continue reorganisaties, continu veranderende regels.

Maar waar onze problemen ook vandaan komen - het blijven onze problemen, wij hebben de boel niet op orde dus als daar kinderen de dupe van worden is dat ook onze verantwoordelijkheid. Ik vind het dus heel normaal dat wij dan ook onze conclusies trekken en kinderen die hier geworteld zijn door al dat gedoe, gewoon laten blijven. Wordt niemand slechter van, toch?

Ik vind dat je dan niet kunt volstaan met 'ja maar dit zijn de regels'- die regels hangen samen met procedures en als die procedures niet werken, dan kloppen de regels ook niet meer. Nu willen ze te vaak de procedure 'uitzetten' domweg door laten gaan terwijl het bij de procedure 'intake' zodanig mis is gegaan (jaren heeft geduurd) dat de situatie totaal is veranderd, het gaat hier nl. om levende mensen en niet om ingeblikte groenten ofzo. Dit is gewoon politiek bedrijven met oogkleppen op. Het probleem van die kinderen is ook maar 1 van de onmenselijke toestanden die het gevolg zijn he, dat wachten is ook voor de volwassenen al die tijd slopend.

Totaal niet verrassend trouwens als je weer beseft dat onze politie, onze belastingdienst en ons leger - om maar wat te noemen want er zijn veel meer problemen - ook grotendeels op hun gat liggen, het is m.i. inmiddels alweer heel lang de bittere werkelijkheid: Den Haag faalt steeds vaker qua openbaar bestuur. Hebben ze ook helemaal geen zin in, volgens mij.

tijn0

Bericht door tijn0 » 03 nov 2018, 12:13

Volgens mij zou je eerst moeten kijken naar wat ethisch het beste is en zoek je er daarna regels bij om daar naartoe te werken. Nu weet iedereen wat het juiste is en krijg je uitspraken als: "ja, dus?"
Als je in al je vezels voelt dat iets niet klopt, kun je er vanuit gaan dat het inderdaad niet klopt. Dat noemt men een moreel kompas. Dat je dan vanuit je politieke programma denkt en al je gevoel uitschakelt, dan ben je zeer ongeschikt om het land te leiden.

koetje
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 170 times
Been thanked: 279 times

Bericht door koetje » 03 nov 2018, 12:19

Iemand hier inzicht of het weer veilig is in Irak?

Maikel_91
Site Admin

Bericht door Maikel_91 » 03 nov 2018, 13:45

ShovingNE2 schreef: En wat dat gappie deed was wel bijzonder laag. Een kind meenemen naar Den Haag en dan dat soort vragen laten stellen. Kinderen inzetten voor politieke statements vind ik sowieso not done.
Hoezo is dit laag? Dat jochie zat zelf met allemaal vragen en wilde die beantwoord hebben. Hij had zelfs al een brief aan de koning geschreven en alles. Maar ook dat beantwoordde niet het antwoord op een goede manier voor hem Politici kunnen heel makkelijk van die vage regels maken omtrent dit onderwerp, maar zodra iemand voor ze staat om te vragen hoe en wat is het opeens goedkoop scoren en weet ik wat volgens sommige.
Vind het wel goed juist, geef het probleem dossier maar een gezicht. Laat de politici maar zien wie ze benadelen. Zij maken het beleid, dan moeten ze het ook kunnen uitleggen aan degene die de dupe ervoor is. En niet slechts naar dossiertjes kijken.
En juist bij dat laatste gingen Dijkhoff en Buma behoorlijk nat.

ziege maar ook zagge
Legende

Awards:

Bericht door ziege maar ook zagge » 03 nov 2018, 14:45

Precies, voor politici is het not done om kinderen te gebruiken voor je campagne, maar als je als burger opkomt voor de rechten van kinderen en je hebt te maken met politiek die doet alsof ze wiskunde aan het bedrijven zijn, dan is het helemaal okee om ze te laten zien waar het hier eigenlijk over gaat. Lekker je ambtenaartjes het vuile werk op laten knappen terwijl je jezelf verschuilt in je Haagse kamertje zodat je je ogen dicht kunt houden, dat is pas laag.
Daarbij is de situatie voor reizigers vaak nog heel anders - Irak barst van de openstaande rekeningen tussen bevolkingsgroepen, mensen die hun uitgemoorde familie willen wreken enz. Als jij tot een 'gevoelige' familie of groep behoort dan kunnen delen van het land levensgevaarlijk voor je zijn terwijl reizigers wellicht omarmd worden vanwege de economie.

Josef Dettelbacher
Vedette
Clubvoorkeur:
Has thanked: 66 times
Been thanked: 863 times

Awards:

Bericht door Josef Dettelbacher » 08 nov 2018, 16:33

ziege maar ook zagge schreef:
ShovingNE2 schreef:Het probleem zit hem niet in de schrijnende gevallen gek genoeg. Het probleem zit hem bij de Albanezen, Marokkanen etc. etc. etc. Die never nooit asiel gaan krijgen maar wel de hele procedure verstikken.
Schijnbaar is er bij IND ook gewoon een chronisch personeelstekort wat niet verwonderlijk is omdat het personeel daar al twintig jaar lang het slachtoffer is van politieke touwtrekkerij waarbij de ene keer deze en het jaar erop weer die agenda uitgevoerd moet worden... continue reorganisaties, continu veranderende regels.

Maar waar onze problemen ook vandaan komen - het blijven onze problemen, wij hebben de boel niet op orde dus als daar kinderen de dupe van worden is dat ook onze verantwoordelijkheid. Ik vind het dus heel normaal dat wij dan ook onze conclusies trekken en kinderen die hier geworteld zijn door al dat gedoe, gewoon laten blijven. Wordt niemand slechter van, toch?

Ik vind dat je dan niet kunt volstaan met 'ja maar dit zijn de regels'- die regels hangen samen met procedures en als die procedures niet werken, dan kloppen de regels ook niet meer. Nu willen ze te vaak de procedure 'uitzetten' domweg door laten gaan terwijl het bij de procedure 'intake' zodanig mis is gegaan (jaren heeft geduurd) dat de situatie totaal is veranderd, het gaat hier nl. om levende mensen en niet om ingeblikte groenten ofzo. Dit is gewoon politiek bedrijven met oogkleppen op. Het probleem van die kinderen is ook maar 1 van de onmenselijke toestanden die het gevolg zijn he, dat wachten is ook voor de volwassenen al die tijd slopend.

Totaal niet verrassend trouwens als je weer beseft dat onze politie, onze belastingdienst en ons leger - om maar wat te noemen want er zijn veel meer problemen - ook grotendeels op hun gat liggen, het is m.i. inmiddels alweer heel lang de bittere werkelijkheid: Den Haag faalt steeds vaker qua openbaar bestuur. Hebben ze ook helemaal geen zin in, volgens mij.
Hou op over de IND..

Mijn vrouw mocht op z'n vroegst drie maanden voor afloop visum een aanvraag doen voor permanente verblijfsvergunning.

Keurig netjes aangevraagd direct bij aanvang van die window. Een week voor afloop visum nog niks gehoord (terwijl het zowat de simpelste aanvraag uit het klantenbestand is: Japanse nationaliteit = veel meer mogelijkheden, inburgering met drie tienen en twee achten gehaald, ruim voldoende inkomen op vast contract van mij, kinderen met NL nationaliteit inmiddels gekregen). Half uur in de wacht gehangen om opheldering te krijgen, om vervolgens te horen dat de beslissing wettelijk nog drie maanden op zich mag laten wachten. We konden een afspraak maken bij de IND om een stickertje van "niet illegaal zijn" in het paspoort te krijgen. Elke keer als ze over deze termijn heen gaan, verschaffen ze zichzelf dus alleen maar extra werk, en worden de afspraak slots worden opgevuld voor dit soort onnodige zaken. Gelukkig wonen we er praktisch om de hoek.

Uiteindelijk vorige week pas gekregen..

De vraag over onderbezetting is er wel een die dubbel is. Moet Nederland (en daarmee wij als belastingbetaler) opdraaien voor kosten van extra capaciteit, als dit wordt veroorzaakt door mensen die per definitie niet welkom zijn en de trechter dichtslibben? Ik zou eerder investeren in duidelijke spelregels aan de poort, en een snellere uitzetting. Eerstvolgende vlucht het land uit, a la Border Security.

tirzah
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 46 times
Been thanked: 120 times

Bericht door tirzah » 08 nov 2018, 17:42

Pak weg 10 jaar geleden stond ik met mijn Nederlandse paspoort als geboren en getogen Nederlander op een Scandinavisch vliegveld om met mijn gezin naar huis te vliegen. Bleek dat op het ticket eén lettertje van mijn voornamen anders gespeld was dan in het paspoort.
Heb hemel en aarde moeten bewegen,mijn vrouw toverde haar liefste glimlach op het gelaat, om toch zonder allerlei poespas en extra kosten door de douane heen te komen en het vliegtuig in te mogen.

Sindsdien verbaas ik me over elk bericht waaruit blijkt dat mensen zonder of met vervalst paspoort hier blijkbaar moeiteloos binnen kunnen komen.
Wat in Canada en Australie kan, moet hier toch ook kunnen. Border Security.

En maar weer eens, wat Shoving ook zegt; om draagvlak te houden voor een ruime opvang van ECHTE vluchtelingen moet je raddraaiers die de boel voor anderen- vaak homo's en christenen - in een AZC of voor winkeliers in een naburig dorp verzieken, rucksichtlos het land uit sodemieteren. En mocht een of ander verdrag dat verbieden, zet ze dan in een werkkamp, waar ze iets nuttigs kunnen doen alvorens uitgezet te worden.

Ik las dat de illegale kampeerders uit Bladel uit het zicht van de autoriteiten zijn verdwenen. Ze wilden naar Engeland en zwerven waarschijnlijk nu wat noordelijker of westelijker dan Brabant door ons land. Blijkbaar controleert niemand in dit land of uitgeprocedeerde lieden het land ook echt verlaten? :?
Misschien een nuttig klusje voor emotie misbruikers als Tim Hoffman?

Plaats reactie