Kinderpardon

Discussieer hier met PSV-supporters over actuele en/of maatschappelijke zaken.
tirzah
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 46 times
Been thanked: 120 times

Bericht door tirzah » 08 nov 2018, 17:42

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Pak weg 10 jaar geleden stond ik met mijn Nederlandse paspoort als geboren en getogen Nederlander op een Scandinavisch vliegveld om met mijn gezin naar huis te vliegen. Bleek dat op het ticket eén lettertje van mijn voornamen anders gespeld was dan in het paspoort.
Heb hemel en aarde moeten bewegen,mijn vrouw toverde haar liefste glimlach op het gelaat, om toch zonder allerlei poespas en extra kosten door de douane heen te komen en het vliegtuig in te mogen.

Sindsdien verbaas ik me over elk bericht waaruit blijkt dat mensen zonder of met vervalst paspoort hier blijkbaar moeiteloos binnen kunnen komen.
Wat in Canada en Australie kan, moet hier toch ook kunnen. Border Security.

En maar weer eens, wat Shoving ook zegt; om draagvlak te houden voor een ruime opvang van ECHTE vluchtelingen moet je raddraaiers die de boel voor anderen- vaak homo's en christenen - in een AZC of voor winkeliers in een naburig dorp verzieken, rucksichtlos het land uit sodemieteren. En mocht een of ander verdrag dat verbieden, zet ze dan in een werkkamp, waar ze iets nuttigs kunnen doen alvorens uitgezet te worden.

Ik las dat de illegale kampeerders uit Bladel uit het zicht van de autoriteiten zijn verdwenen. Ze wilden naar Engeland en zwerven waarschijnlijk nu wat noordelijker of westelijker dan Brabant door ons land. Blijkbaar controleert niemand in dit land of uitgeprocedeerde lieden het land ook echt verlaten? :?
Misschien een nuttig klusje voor emotie misbruikers als Tim Hoffman?

Josef Dettelbacher
Vedette
Clubvoorkeur:
Has thanked: 66 times
Been thanked: 863 times

Awards:

Bericht door Josef Dettelbacher » 08 nov 2018, 19:04

Was jij toevallig als gastspreker uitgenodigd om over de arbitrage in de Allsvenskan te komen praten? :wink:

ziege maar ook zagge
Legende
Clubvoorkeur: jawadenktezelf
Has thanked: 1058 times
Been thanked: 815 times

Awards:

Bericht door ziege maar ook zagge » 08 nov 2018, 19:49

Josef Dettelbacher schreef:De vraag over onderbezetting is er wel een die dubbel is. Moet Nederland (en daarmee wij als belastingbetaler) opdraaien voor kosten van extra capaciteit, als dit wordt veroorzaakt door mensen die per definitie niet welkom zijn en de trechter dichtslibben? Ik zou eerder investeren in duidelijke spelregels aan de poort, en een snellere uitzetting. Eerstvolgende vlucht het land uit, a la Border Security.
Komt op hetzelfde neer wat mij betreft: Den Haag blijft gewoon prutswerk leveren als het aankomt op invulling van beleid. Die snellere procedures waren we twintig jaar geleden ook al van plan maar niks hoor.

Kinderen de dupe laten zijn voor het feit dat hun ouders gebruik maken van de rechtsmiddelen die wij ze bieden, ik vind dat echt nooit goed te praten. En hoe zit het dan met die advocaten die deze mensen adviseren, gooi je die ook in de bak ofzo? Nee natuurlijk niet, dat kan niet want ze handelen gewoon braaf naar de wet. Dat die mensen iedere strohalm aangrijpen die ze kunnen pakken dat snap ik, die zijn wanhopig, zien gewoon totaal geen toekomst in het land van herkomst. Als je vindt dat deze mensen onterecht handelen dan moet je het ook letterlijk onterecht maken nl. wettelijk onmogelijk, en anders niet mauwen en je verantwoordelijkheid pakken. Jouw wet, jouw gevolgen.

Altijd maar dat afschuiven door Den Haag - naar de markt, naar de gemeente, naar de asielzoekers, stelletje nihilisten dat het zijn. Los die shit op en anders gewoon aftreden, zoeken we een ander die wél wat kan.

Nederlandse burgers / arbeiders rechten afnemen, daar kunnen die ballen wel oplossingen voor vinden hoor, stápels en die worden liefst in no-time gerealiseerd. Overheidsdiensten afbreken doen ze zo ff tijdens een kop koffie, geen centje pijn.

tirzah
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:

Bericht door tirzah » 08 nov 2018, 20:55

Josef Dettelbacher schreef:Was jij toevallig als gastspreker uitgenodigd om over de arbitrage in de Allsvenskan te komen praten? :wink:
Ja, ze wilden graag iemand uit het enige land in Europa waar nooit iets gebeurt wat God verboden heeft. Waar alles eerlijk verloopt en transparant is. :wink:

@zmoz; er zijn meerdere personen "schuldig" aan het ontstaan van onmenselijke situaties voor kinderen. Niet alleen bij overheid, wetgevende macht of alle instanties rondom asiel, maar ook ouders en hun advocaten zijn niet vrij te pleiten. Het is een ingewikkeld probleem, maar de oplossing ligt m.i. niet in Tim Hoffman acts met kindertjes.

ziege maar ook zagge
Legende

Awards:

Bericht door ziege maar ook zagge » 08 nov 2018, 21:35

Ik denk dat Tim Hoffman heel succesvol is geweest in het wederom op de ageda zetten van dit probleem dus ik denk niet dat hij of die kinderen daar spijt van zullen hebben. De enige die er wel van zullen balen zijn de luitjes in Den Haag die hier nu toch helaas even aan lijken te moeten gaan werken.

Maar die hoeven zich geen zorgen te maken hoor, over een paar weken is iedereen de aandacht weer kwijt en kunnen ze zich weer 100% focussen op afbraak van alles wat we sinds Drees opgebouwd hadden.

Maar zoals ik al zei, als die advocaten niet vrij te pleiten zijn verwacht ik dat de staat een zaak tegen ze aanspant. Of zijn ze misschien wél vrij te pleiten?

tirzah
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:

Bericht door tirzah » 08 nov 2018, 22:49

ziege maar ook zagge schreef:Ik denk dat Tim Hoffman heel succesvol is geweest in het wederom op de ageda zetten van dit probleem dus ik denk niet dat hij of die kinderen daar spijt van zullen hebben. De enige die er wel van zullen balen zijn de luitjes in Den Haag die hier nu toch helaas even aan lijken te moeten gaan werken.

Maar die hoeven zich geen zorgen te maken hoor, over een paar weken is iedereen de aandacht weer kwijt en kunnen ze zich weer 100% focussen op afbraak van alles wat we sinds Drees opgebouwd hadden.

Maar zoals ik al zei, als die advocaten niet vrij te pleiten zijn verwacht ik dat de staat een zaak tegen ze aanspant. Of zijn ze misschien wél vrij te pleiten?
We zijn het in ieder geval eens dat ze in Den Haag vrijwel alles wat sinds Drees is opgebouwd, aan het afbreken zijn. Systematisch en op vele terreinen. :x

J.B.
Legende
Clubvoorkeur: Broodje Smos
Has thanked: 1959 times
Been thanked: 1076 times

Bericht door J.B. » 08 nov 2018, 23:32

ziege maar ook zagge schreef:Ik denk dat Tim Hoffman heel succesvol is geweest in het wederom op de ageda zetten van dit probleem dus ik denk niet dat hij of die kinderen daar spijt van zullen hebben. De enige die er wel van zullen balen zijn de luitjes in Den Haag die hier nu toch helaas even aan lijken te moeten gaan werken.

Wat Hoffman doet is een soort lobby voeren. Maar dan door middel van sentimenten. Iedereen weet dat de asielprocedures oneerlijk kunnen zijn.

Verder zal het beleid hier niet door veranderen. Kindje krijgt een pardon voor de bühne en het kabinet verschuilt zich achter de wet en het beleid. Ik vind dat verstandig. De PVV moet koste wat kost uit een coalitie worden gehouden dus wordt er met dit strenge beleid de druk van de PVV ketel gehaald.
Only in it for the money

koetje
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 170 times
Been thanked: 279 times

Bericht door koetje » 09 nov 2018, 07:58

Hoffman maakt makkelijke deugtelevisie over een moeilijke problematiek. Hij is net zo 1-dimensionaal als Wilders aan de andere kant van het spectrum.

tijn0

Bericht door tijn0 » 09 nov 2018, 08:55

Nogal een slechte vergelijking. Hoffman is geen volksvertegenwoordiger, maar een televisiepersoonlijkheid. Die mogen columns schrijven, kunst maken en youtubefilmpjes in elkaar knutselen. Daar mag best een boodschap in zitten die politiek van aard is, maar hij heeft geen verantwoordelijkheid dus makkelijk praten.

Daarnaast kun je zeggen dat hij maar wat simpels roept, maar zijn boodschap is niet zó simpel. Het gaat hem om deze 400 kinderen (waar hebben we het over?) en moedigt aan daarna de boel op orde te krijgen. Lijkt mij heel redelijk en helemaal niet zo 1 dimensionaal.

Josef Dettelbacher
Vedette
Clubvoorkeur:

Awards:

Bericht door Josef Dettelbacher » 09 nov 2018, 09:55

Maar het gaat nooit alléén om deze 400 kinderen, want dan was het inderdaad heel simpel geweest. Het gaat om de gevolgen die dat heeft voor ouders die dan óók kunnen blijven of terug kunnen keren voor gezinshereniging (zie bijv moeder van Howick en Lili). Dan heb je het niet meer over 400 kinderen die ergens opgevangen moeten worden, maar over 400 families die een huis nodig hebben. En dát wringt vervolgens weer wanneer de huizenmarkt voor veel mensen op slot zit. En dan heb ik het nog niet eens over de mogelijk aanspraak op sociale voorzieningen bij werkloosheid. En je kunt je vast ook wel bedenken dat wanneer déze 400 kinderen een pardon krijgen, er weer een mediapersoonlijkheid opstaat onder het mom "als zij wél, dan deze groep óók". Zo blijft het aan de gang als je niet ergens een keer de grens trekt.

Overigens lijkt het erop dat de moeder van Howick en Lili de situatie in Armenië bewust heeft aangedikt om haar zin door te drijven. Hulp van lokale instanties in Armenië zou geweigerd zijn. Logisch vanuit een moeder geredeneerd om je kinderen een zo goed mogelijk bestaan te geven, maar waarschijnlijk had de media er minder voor gelobbyd en was politiek nederland niet overstag gegaan als dit meer aandacht had gekregen. En dat is de vervelende kant van het verhaal dat iemand als Tim Hoffman vaak niet laat zien (ik doe een grove aanname hier, heb zijn reportages niet gekeken).

(overigens vind ik dat déze kinderen best mogen blijven al heeft het niet mijn voorkeur, had de overheid in een eerder stadium maar daadkrachtiger op moeten treden)

tijn0

Bericht door tijn0 » 09 nov 2018, 10:39

Tja, Nederland heeft zelf fouten gemaakt.
Ik weet ook niet of de huizenmarkt een argument is in deze, want dat probleem heeft Nederland óók zelf veroorzaakt.
Al vind ik het prima als je zegt: we hebben alles in de soep laten lopen, maar je moet nog steeds weg, want 400 gezinnen is veel te veel. Is niet een land om trots op te zijn, maar wel eerlijk.

Josef Dettelbacher
Vedette
Clubvoorkeur:

Awards:

Bericht door Josef Dettelbacher » 09 nov 2018, 11:19

Met die huizen heeft de overheid inderdaad fouten gemaakt, maar uiteindelijk is het vooral vervelend voor de burger.

En als diezelfde burger moeite heeft om een fatsoenlijk huis te kunnen bewonen passend bij het inkomen en de gezinssituatie, dan snap ik goed dat mensen zich achtergesteld voelen t.o.v. mensen die de regering niet eens vertegenwoordigt.

Op zich is het economisch moment wel hét moment voor zo'n pardon (afgezien van de huizensector), gezien er veel vacatures zijn en die mensen veel minder dan een jaar op 5-10 geleden thuis zouden zitten. Dat maakt de acceptatie onder de bevolking wel makkelijker.

Maikel_91
Site Admin
Clubvoorkeur: PSV
Has thanked: 1151 times
Been thanked: 1831 times

Bericht door Maikel_91 » 09 nov 2018, 11:58

Het systeem in Nederland klopt gewoon niet. Zie veel tegenstanders van het kinderpardon roepen: Die mensen procederen zelf maar door tot hun tijd op is!

Wat veel mensen niet inzien is dat dat procederen 2 kanten op werkt, zodra mensen een verblijfsvergunning zouden moeten krijgen volgens de rechter dan blijft de IND zelf ook door procederen. Net zolang ze kunnen of tot ze hun zin hebben. Maar dan is het opeens wel goed en acceptabel?
Wat in die documentaire wordt uitgelegd is dat de hele regelgeving omtrent het kinderpardon gewoon niet klopt en niet humaan is. Prima als je als land sociaal wilt overkomen met een kinderpardon, maar zorg dan ook dat deze werkt.

Ben helemaal ervoor dat de procedure een stuk strenger mag worden, geef gelukszoekers geen kans om door te procederen. Want dan geef je ze geen kans om zulke 'probleemzaken' te worden als het nu zijn. Maar je gaat geen 400 kinderen de dupe laten worden van fouten die zowel de ouders als de regering maakt. Want het is onze eigen regering die hun de kans biedt om door te blijven procederen. En wees nou eerlijk, ieder ander zou dat doen.

Als ik dan in die documentaire zie hoe mensen van hun bed worden gelicht en hoe er omgegaan wordt met kinderen die hier geboren zijn. Dan schrik ik daarvan. Een jochie van 9 die nog nooit in Irak is geweest waarvan zo'n staatssecretaris dan maar even bepaald dat dat zijn 'thuis' is. Onzin.

ziege maar ook zagge
Legende

Awards:

Bericht door ziege maar ook zagge » 09 nov 2018, 12:03

tijn0 schreef:Tja, Nederland heeft zelf fouten gemaakt.
Ik weet ook niet of de huizenmarkt een argument is in deze, want dat probleem heeft Nederland óók zelf veroorzaakt.
Al vind ik het prima als je zegt: we hebben alles in de soep laten lopen, maar je moet nog steeds weg, want 400 gezinnen is veel te veel. Is niet een land om trots op te zijn, maar wel eerlijk.
Eerlijk als het zo zou zijn, maar 400 gezinnen is feitelijk niet teveel, sowieso te weinig om iets te veranderen aan de inmiddels weer sterk gedaalde immigratiecijfers.

Wat die huizen betreft moet ik een beetje denken aan Republikeins beleid in de VS: stimuleren van economische tweedeling in de maatschappij, steevast belastingverlagingen voor de rijken en uitkleding van rechten/voorzieningen voor de niet-rijken, vervolgens de onderklasse voorhouden dat hun ellende veroorzaakt wordt door immigranten en verkiezingen winnen met dat sentiment. Met VVD en Wilders samen komen we al een flink eind in die richting.

Josef Dettelbacher
Vedette
Clubvoorkeur:

Awards:

Bericht door Josef Dettelbacher » 09 nov 2018, 13:09

Maikel_91 schreef:
Als ik dan in die documentaire zie hoe mensen van hun bed worden gelicht en hoe er omgegaan wordt met kinderen die hier geboren zijn. Dan schrik ik daarvan. Een jochie van 9 die nog nooit in Irak is geweest waarvan zo'n staatssecretaris dan maar even bepaald dat dat zijn 'thuis' is. Onzin.
Maar daar zit ook een perverse prikkel in verborgen. Mensen in de procedure kunnen volgens dat sentiment dus hier kinderen krijgen, of blijven procederen/uitrekken van hun verblijf om kinderen langer hier te houden. Beiden hebben tot gevolg dat het voor het kind steeds zieliger wordt om te vertrekken, en daarmee de maatregel nemen steeds inhumaner wordt.

ziege maar ook zagge
Legende

Awards:

Bericht door ziege maar ook zagge » 09 nov 2018, 13:35

Blijven procederen/uitrekken kun je niet vanwege een sentiment he, dat kun je alleen maar omdat wij het zo ingericht hebben.

Ik begrijp natuurlijk wel wat je bedoelt, maar wij moeten dat rekken gewoon onmogelijk maken, dus procedures versnellen. Als mensen nu al 43 weken moeten wachten voordat hun proces überhaupt begint is het wel heel erg krom om vervolgens te zeggen ja het duurt lang omdat ZIJ het rekken. Puur afschuiven van verantwoordelijkheid vind ik dat.

Ik denk er behoefte is aan een cultuuromslag in Den Haag waarbij mensen niet langer als nummertjes of potentiële lastpakken worden gezien - het gaat hier om menselijk leed, dat moet veel meer prioriteit krijgen. Sneller afhandelen dus en mensen niet laten bungelen totdat er inhumane situaties ontstaan. Dat jaren wachten leidt niet alleen tot ellende voor evt. kinderen maar is op zichzelf ook al een ramp voor deze mensen - jarenlang niks doen in een AZC waar je amper privacy hebt, waar altijd spanningen heersen terwijl je buiten dat AZC niet echt welkom bent.

RaJitsu
Regelmatige invaller
Clubvoorkeur:
Has thanked: 19 times
Been thanked: 33 times

Bericht door RaJitsu » 09 nov 2018, 14:01

koetje schreef:Hoffman maakt makkelijke deugtelevisie over een moeilijke problematiek. Hij is net zo 1-dimensionaal als Wilders aan de andere kant van het spectrum.
Dit is wel de manier waarop je iets aan de kaak moet stellen bij het volk. Als je ze het op een rationele manier uitlegt met het noemen van regelingen, etc. etc. sukkelt men al snel in slaap.

Het is een beetje zoals het uitleggen van klimaatverandering. Niets over milieu-effecten, niets over de lange termijn, zelfs niets over wat je nu al kan zien. Je moet het vertellen op een manier dat mensen zien dat ze er zelf door geraakt worden. Dus in het geval van klimaat-verandering roepen dat er een vergrootte kans op het krijgen van ****** is. Vervolgens leg je uit waar dit idee vandaan komt.

Je ziet het ook dat mensen opeens anders denken over zaken als een pardon als ze een gezicht zien. Het schijnt dat in de PVV-polls destijds mensen zelfs wilden dat Mauro zou blijven.

Maikel_91
Site Admin

Bericht door Maikel_91 » 09 nov 2018, 14:52

Josef Dettelbacher schreef:
Maar daar zit ook een perverse prikkel in verborgen. Mensen in de procedure kunnen volgens dat sentiment dus hier kinderen krijgen, of blijven procederen/uitrekken van hun verblijf om kinderen langer hier te houden. Beiden hebben tot gevolg dat het voor het kind steeds zieliger wordt om te vertrekken, en daarmee de maatregel nemen steeds inhumaner wordt.[/quote]

Ja, eigenlijk zoals ik in het stukje boven datgene wat je gequote hebt al zei. De regering zou moeten zorgen dat het niet mogelijk is om zo lang te procederen. Ze werken het zelf in de hand, ze geven die mensen de mogelijkheid om er gebruik van te maken en dat zou ieder ander doen toch?
Ze moeten zorgen dat zaken snel behandelt worden en er snel een definitief antwoord komt, zonder in beroep te kunnen.

Het is uiteindelijk de schuld van de overheid zelf. Als je mensen de mogelijkheden geeft zullen ze die sowieso aannemen. Vooral als je wanhopig bent en sowieso niet terug wilt naar je eigen land. Je moet ze gewoon de kans ontnemen om hier te settelen en dat die kinderen hier opgroeien. In dat geval heb je geen gevallen meer zoals nu, waar er 400 kinderen zijn die gewoon Nederlands zijn en opeens te horen krijgen dat ze maar naar hun eigen 'thuisland' moeten. Waarvan ze de taal niet spreken en waar ze niks mee hebben.
Kan gewoon niet. Regering moet de consequenties van hun eigen gebrekkige systeem aanvaarden.

Josef Dettelbacher
Vedette
Clubvoorkeur:

Awards:

Bericht door Josef Dettelbacher » 09 nov 2018, 15:26

De andere kant is dan wel weer dat de mensen die zich nu verbonden voelen met Tim Hofmann, over pak em beet 6 dagen vergeten zijn dat dit speelt. Dan is er ongetwijfeld weer een ander nieuwsfeit waar men verbolgen over is en op focust. Een van de redenen waarom de overheid met veel dingen weg komt. Niet meer in het nieuws = niet meer urgent.

Maikel_91
Site Admin

Bericht door Maikel_91 » 21 nov 2018, 20:38

ziege maar ook zagge
Legende

Awards:

Bericht door ziege maar ook zagge » 30 jan 2019, 11:57

Zo, de VVD heeft weer toegeslagen: de christelijke partijtjes krijgen een kleine korte termijn overwinning in ruil waarvoor we een structurele verandering in VVD richting maken: het kinderpardon wordt nl. totaal afgeschaft!
Dat is natuurlijk helemaal geen winst, christelijke vrienden. Nu worden 700 gevallen 'opnieuw bekeken' waardoor een deel van die kinderen alsnog mag blijven, maar in de toekomst zullen er dus véél meer kinderen de dupe zijn van deze deal dan zonder deze deal het geval zou zijn.

Zo zie je maar, niet alleen de linkse partijen delven falikant het onderspit zodra ze in onderhandeling gaan met de VVD. Of ze zijn echt te dom om in te zien dat ze een slechte deal krijgen, of het interesseert ze niet, zegt u het maar...

Hopelijk worden de christenen afgerekend op deze 'stemmen winnen ten koste van kinderen' actie maar dat gaat ongetwijfeld niet gebeuren, want als er 1 groep is die nog dommer is dan deze partijen, dan is dat hun kiezers.

Oh wacht, de redenering is dat asielprocedures ingekort worden (ook een afspraak) 'waardoor er in de toekomst geen kinderpardon meer nodig zal zijn' zodat deze deal geen verlies voor de kinderen betekent. Dat is de manier waarop deze deal goedgepraat kan worden. Echter, dat inkorten van die procedures is al 25 jaar het plan en lukt ze gewoon niet. Dat weten ze bij de VVD ook wel. Bij de IND is het nl. een zootje, bovendien overtreden ze hun eigen regels zodat teveel mensen uitgezet worden, leuk voor die kinderen die in de toekomst (ook onderdeel van deze deal) voortaan ook niet meer door de staatssecretaris, maar alleen nog door de IND gered kunnen worden.

PCGC
Vedette
Clubvoorkeur:
Has thanked: 343 times
Been thanked: 655 times

Bericht door PCGC » 30 jan 2019, 11:59

Prima oplossing, de schrijnende gevallen mogen blijven en in de toekomst komt deze onzin niet meer voor.
“Geboren met een rood wit hart. Eigen drank en eigen glas, Johnny Baco Eindhovenaar”

ziege maar ook zagge
Legende

Awards:

Bericht door ziege maar ook zagge » 30 jan 2019, 11:59

Dat laatste is een droom, PCGC. Een nepbelofte, fake news.

PCGC
Vedette
Clubvoorkeur:
Has thanked: 343 times
Been thanked: 655 times

Bericht door PCGC » 30 jan 2019, 12:10

Tja, natuurlijk vind jij dat.
“Geboren met een rood wit hart. Eigen drank en eigen glas, Johnny Baco Eindhovenaar”

ziege maar ook zagge
Legende

Awards:

Bericht door ziege maar ook zagge » 30 jan 2019, 12:19

Het is een plan, dus geen werkelijkheid. Bovendien is het dus al een 25 jaar oud plan wat al die tijd speerpunt van betreffende ministeries is geweest, daar verandert dus helemaal niks aan. Die paar extra centen voor het IND waar ze het nu over hebben zijn verdwenen voordat iemand ze gezien heeft omdat die tent - net als álle overheidsdiensten - sowieso al met zware tekorten zit.

I'm telling you: dit is dealtjes maken VVD-style, zij snappen hoe zoiets werkt. Jij zou ook een prima slachtoffer voor ze zijn.

J.B.
Legende
Clubvoorkeur: Broodje Smos
Has thanked: 1959 times
Been thanked: 1076 times

Bericht door J.B. » 30 jan 2019, 12:20

Coalitie gered. Blijkbaar is de macht hebben belangrijker dan staan voor je idealen (in het geval van de VVD dan). Benieuwd wat de christelijke partijen hebben moeten opofferen in return.
Only in it for the money

Plaats reactie