De brexit

Discussieer hier met PSV-supporters over actuele en/of maatschappelijke zaken.
Gesloten
ShovingNE2
Site Admin
Clubvoorkeur: PSV
Has thanked: 724 times
Been thanked: 2241 times

Bericht door ShovingNE2 » 15 mei 2019, 11:56

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

:x

Schandelijke tweet van de VVD zojuist richting Baudet. Baudet stuurt wat boeken naar Rutte 'ter voorbereiding'. De VVD meldt dat hij klappen gaat krijgen.

Komt vandaag je kant op @thierrybaudet Ter voorbereiding. #VVD 🧡💙 pic.twitter.com/q5NzmCQ5VC— VVD (@VVD) May 15, 2019

.ShovingNE2 die dreigt weg te gaan is hetzelfde als Lammers, die dreigt een bal aan te nemen. Dat kan ie namelijk helemaal niet.

ziege maar ook zagge
Legende
Clubvoorkeur: jawadenktezelf
Has thanked: 1049 times
Been thanked: 805 times

Awards:

Bericht door ziege maar ook zagge » 15 mei 2019, 11:56

ShovingNE2 schreef:Yep. Alles wat je kritisch richting de EU zegt is populistisch gebral. En dan sterft er weer een discussie in schoonheid. Een beetje de calimero kaart die neuzen trekken. Dan houdt het ook vaak op.
Dat suggereer ik toch helemaal niet? Ik zeg gewoon: men zou niet zo op de man hoeven te spelen en in plaats daarvan met gerichte argumenten moeten komen. En ik zeg ook: het is de HELE discussie die steeds verzandt in algemeenheden zoals meer/minder, alsof dat iets zegt. Mijn kritiek is dus zeker niet alleen gericht op populisten. En populisten zijn ook niet de enige krachten die kritisch zijn op de EU. Wel is het m.i. triest hoe de SP inmiddels afgezakt is tot plat populisme, die zijn dus compleet in de ban van de polarisatie die jij ook opmerkte m.b.t. D66: daar zie je hetzelfde maar dan in zeer milde mate. Die zo extreme standpunten worden naar mijn mening nooit goed onderbouwd, of wellicht beter gezegd: hoe extremer het standpunt, hoe slechter het onderbouwd wordt.

J.B.
Legende
Clubvoorkeur: Broodje Smos
Has thanked: 1937 times
Been thanked: 1066 times

Bericht door J.B. » 15 mei 2019, 11:58

Daarom. Een stem op de SP is een stem op de Fvd.
Only in it for the money

ShovingNE2
Site Admin

Bericht door ShovingNE2 » 16 mei 2019, 11:42

Rutte eerst hoog in de boom: ik wil een debat met Baudet.

En als het niet in een volledig gecontroleerde omgeving met gecontroleerde redactie en vooraf totaal uitgeplozen vraagstelling is dan haakt onze Minister President af.

Wat een laffe herder is het ook. Bang voor een blackout zeker.
.ShovingNE2 die dreigt weg te gaan is hetzelfde als Lammers, die dreigt een bal aan te nemen. Dat kan ie namelijk helemaal niet.

Josef Dettelbacher
Vedette
Clubvoorkeur:
Has thanked: 66 times
Been thanked: 831 times

Awards:

Bericht door Josef Dettelbacher » 16 mei 2019, 12:09

Zal ook wel met doelgroep te maken hebben verwacht ik. Op FB zit vooral Baudet's achterban, daar heeft Rutte waarschijnlijk niet zo veel te winnen. Rutte wil vooral zijn eigen publiek laten zien dat een stem op de VVD beter is dan FvD.

J.B.
Legende

Bericht door J.B. » 16 mei 2019, 12:11

Wat een onzin. Zo`n debat moet je niet op facebook houden. Lekker veilig voor Baudet natuurlijk. Als ie zo transparant is (wat ie wil doen geloven) doet ie dat in een open omgeving. Waarschijnlijk bang dat zijn dunne ballonnetje wordt doorgeprikt denk ik?

Laf
Only in it for the money

ShovingNE2
Site Admin

Bericht door ShovingNE2 » 16 mei 2019, 12:22

Laf? Baudet zegt het niet af en Baudet vroeg het niet aan.

Ik vind het laf dat Rutte alleen in een setting wil debatteren waarin hij alles onder controle heeft. Van presentator, tot vragen, tot oortje in.

Ik had het graag willen zien. Leg maar uit waarom je een Nexit wil. Kom maar met die discussie. Baudet draait er regelmatig omheen, dan wel, dan niet. Beken maar eens kleur.

J.B.
Legende

Bericht door J.B. » 16 mei 2019, 12:24

Ik vind dat dat debat voor iedereen te zien moet zijn. Als Baudet er geen zin in heeft dan moet ie dat gewoon zeggen en niet met zoiets komen.

Maargoed, dit zijn we gewend van Baudet natuurlijk.
Only in it for the money

ShovingNE2
Site Admin

Bericht door ShovingNE2 » 16 mei 2019, 12:26

Zo lust ik er ook wel een paar van Rutte. Eerst op boze toon een debat eisen en dan afblazen zonder tegenvoorstel. Zullen we zeggen dat het politici eigen is?

Dit is wat ze willen. Hard tegen elkaar. Zoals de VVD en PvdA elkaar door een bikkelharde campagne naar grote hoogte stuwden en elkaar na de verkiezingen in de armen vlogen.

J.B.
Legende

Bericht door J.B. » 16 mei 2019, 12:31

Dan is het natuurlijk logisch dat je dat debat via facebook gaat doen. Waarom niet meteen ergens in een anoniem keldertje in de Veluwe? Dan ziet ook niemand het..
Only in it for the money

ShovingNE2
Site Admin

Bericht door ShovingNE2 » 16 mei 2019, 12:33

Facebook is ook niet de beste optie inderdaad. Natuurlijk hoort dat op televisie. Maar Rutte had een tegenvoorstel kunnen doen als hij echt zo graag had gedebateerd. Maar dat wilde Rutte helemaal niet.

J.B.
Legende

Bericht door J.B. » 16 mei 2019, 12:37

Rutte heeft een voorstel gedaan. Alleen Baudet probeert het op deze manier te ontlopen. Typisch
Only in it for the money

ziege maar ook zagge
Legende

Awards:

Bericht door ziege maar ook zagge » 16 mei 2019, 13:40

Zolderkamerintellectueel, ik vond het een passend en eigenlijk een nog erg vriendelijk label voor deze narcistische hakkelaar met overdreven gevoel voor theater.

Dat mensen niet door die jongen heen prikken... niet te geloven.
Een joelend Facebooktheater, tuuuurlijk Thierry. Jóuw land der blinden.

Het idee dat Rutte bij een debat op de NPO alles onder controle zou hebben vind ik een tamelijk trieste diskwalificatie van de journalistieke kwaliteiten van de NPO die m.i. onverdedigbaar is. De NPO die onder 1 hoedje speelt met 1 van de deelnemers aan een politiek debat, ik kan me werkelijk geen enkel voorval herinneren waar daar sprake van was. Baudet-voorgangers als Fortuyn, Verdonk en Wilders zijn bij de NPO juist steeds groot kunnen worden doordat ze alle mogelijke ruimte en aandacht en opvallend weinig kritiek kregen, tot groot verdriet van bijvoorbeeld Ad Melkert.

Baudet misbruikt zijn goedkope 'anti elite' en 'MSM is onbetrouwbaar' riedeltje om de boel naar zijn hand te zetten en een fatsoenlijk gemodereerd debat uit de weg te gaan. De reactie van Shoving geeft m.i. aan dat dat een goede keuze is: zijn achterban slikt het.

ShovingNE2
Site Admin

Bericht door ShovingNE2 » 16 mei 2019, 17:32

Velen prikken door hem heen. Voor velen is een stem op Baudet ook een middelvinger naar de gevestigde partijen.

Het CPB komt half juni met nieuwe cijfers dat we er met zijn allen weer niet op vooruit gegaan zijn met koopkracht. Na vijf jaar economische groei en bijbehorende beloften. Belastingdruk enorm gestegen en het hoogste in de EU.

Na alle beloften.... Gemeenten die helemaal vastlopen met jeugdzorg en daardoor grote financiële problemen hebben. Nieuwe bezuinigingen in de zorg. Mensen moeten voor 40 uur in de week mantelzirgers kunnen regelen.keer op keer wordt het parlement voorgelogen. Nu worden weer cijfers over asielproblematiek op een schandalige manier achtergehouden. En zo zijn er veel meer voorbeelden.

Ik snap die middelvinger wel. Kan hij van mij ook krijgen, maar dan op een andere manier.

ziege maar ook zagge
Legende

Awards:

Bericht door ziege maar ook zagge » 16 mei 2019, 18:03

Eigenlijk wel grappig, gisteren wederom een onderzoek gepubliceerd waaruit blijkt dat Nederlanders meer tevreden zijn dan wie dan ook, en toch hebben de populisten succes met het opkloppen van ontevredenheid. Tegelijkertijd snap ik exact wat jij bedoelt, voor het grootste deel de oogst van al die jaren VVD beleid - en met Baudet hebben we nou toch alwéér zo'n menneke wat alle schuld bij 'links' legt.

In die zin is het goed als Rutte met Baudet vecht, laat de rechterkant maar eens goed versnipperen.

ShovingNE2
Site Admin

Bericht door ShovingNE2 » 16 mei 2019, 18:08

Wat is er populistisch aan als je zegt dat er al jaren geen koopkracht verbetering is?

J.B.
Legende

Bericht door J.B. » 16 mei 2019, 18:39

ziege maar ook zagge schreef:Eigenlijk wel grappig, gisteren wederom een onderzoek gepubliceerd waaruit blijkt dat Nederlanders meer tevreden zijn dan wie dan ook, en toch hebben de populisten succes met het opkloppen van ontevredenheid. Tegelijkertijd snap ik exact wat jij bedoelt, voor het grootste deel de oogst van al die jaren VVD beleid - en met Baudet hebben we nou toch alwéér zo'n menneke wat alle schuld bij 'links' legt.

In die zin is het goed als Rutte met Baudet vecht, laat de rechterkant maar eens goed versnipperen.
Dat is al aan de gang. Er zijn meer van dat soort partijtjes in opkomst.
Only in it for the money

ziege maar ook zagge
Legende

Awards:

Bericht door ziege maar ook zagge » 16 mei 2019, 18:50

ShovingNE2 schreef:Wat is er populistisch aan als je zegt dat er al jaren geen koopkracht verbetering is?
Niks. Het wordt pas populistisch als je doet alsof daar 1 of andere verzonnen 'elite' de schuldige voor is, in plaats van de mensen erop te wijzen dat ze dan misschien gewoon eens socialer moeten stemmen.

ShovingNE2
Site Admin

Bericht door ShovingNE2 » 16 mei 2019, 19:00

Ik heb het gewoon over een bericht van het CPB. De rest over elite verzin jij erbij hé.

ziege maar ook zagge
Legende

Awards:

Bericht door ziege maar ook zagge » 16 mei 2019, 19:22

Ik heb het over de middelvinger van Baudet, het was immers vooral de discussie over zijn middelvinger waar jouw CPB bericht illustratief voor was, dacht ik :wink:

J.B.
Legende

Bericht door J.B. » 17 mei 2019, 00:23

ShovingNE2 schreef:Wat is er populistisch aan als je zegt dat er al jaren geen koopkracht verbetering is?
Koopkracht is typisch zo'n punt waarvan het belang wordt overdreven. Als je het hebt over de onderkant van de maatschappij ben ik het met je eens dat daar best wel iets bij mag en moet. Maar gezinnen die een keer minder of niet op vakantie kunnen gaan vind ik meer een luxeprobleem dan een koopkracht verslechtering.
Only in it for the money

PCGC
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 317 times
Been thanked: 636 times

Bericht door PCGC » 17 mei 2019, 08:56

ShovingNE2 schreef:Voor velen is een stem op Baudet ook een middelvinger naar de gevestigde partijen.
Hiero!

Ren Höek
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 2078 times
Been thanked: 782 times

Bericht door Ren Höek » 17 mei 2019, 10:04

Een middelvinger geven aan de gevestigde partijen door te stemmen op een partij die en geen haalbare oplossingen biedt en een erg hoog fascistisch gedachtegoed heeft en evenzeer bij de elite hoort waar ze zogenaamd tegenaan schopt...dat zal inderdaad helpen :roll:

In plaats van stemmen op een linkse(re) partij, die wel tegen de VVD ingaan en wel oog hebben voor de economisch zwakkeren en zorgmaatschappij.
Aan de ene kant echt onbegrijpelijk, aan de andere kant laat het duidelijk zien hoe beïnvloedbaar en geïndoctrineerd veel mensen zijn. Dat heeft de VVD altijd briljant gedaan, helaas.

J.B.
Legende

Bericht door J.B. » 17 mei 2019, 10:07

Ze zijn weer terug, de tomatengooiers. Vroeger was dat de SP en nu de FvD.

Ik ga voor de partij tegen de burger. Voor nog meer boze burgers :D
Only in it for the money

ShovingNE2
Site Admin

Bericht door ShovingNE2 » 17 mei 2019, 11:07

Ren Höek schreef:Een middelvinger geven aan de gevestigde partijen door te stemmen op een partij die en geen haalbare oplossingen biedt en een erg hoog fascistisch gedachtegoed heeft en evenzeer bij de elite hoort waar ze zogenaamd tegenaan schopt...dat zal inderdaad helpen :roll:

In plaats van stemmen op een linkse(re) partij, die wel tegen de VVD ingaan en wel oog hebben voor de economisch zwakkeren en zorgmaatschappij.
Aan de ene kant echt onbegrijpelijk, aan de andere kant laat het duidelijk zien hoe beïnvloedbaar en geïndoctrineerd veel mensen zijn. Dat heeft de VVD altijd briljant gedaan, helaas.
Standaard reactie: als ze iets anders doen wat men wil dan zijn ze beinvloedbaar en geindoctrineerd.

Verder ben ik benieuwd welke linkse partij dan? GroenLinks? PvdA? Laat me niet lachen. Die zijn er allang niet meer voor de onderkant van de samenleving. SP zou misschien kunnen.

PCGC
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 317 times
Been thanked: 636 times

Bericht door PCGC » 17 mei 2019, 12:19

Ren Höek schreef:Een middelvinger geven aan de gevestigde partijen door te stemmen op een partij die en geen haalbare oplossingen biedt en een erg hoog fascistisch gedachtegoed heeft en evenzeer bij de elite hoort waar ze zogenaamd tegenaan schopt...dat zal inderdaad helpen :roll:

Deze reactie laat dus precies zien waarom IK (en met mij vele anderen) FvD stemmen....

Plaat voor je kop, niet normaal... :lol:

Gesloten