De brexit

Discussieer hier met PSV-supporters over actuele en/of maatschappelijke zaken.
Gesloten
Donkie8774
Jeugdspeler
Clubvoorkeur: PSV
Has thanked: 37 times
Been thanked: 10 times

Bericht door Donkie8774 » 21 mar 2019, 18:34

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

J.B. schreef:De Britten hebben lang genoeg gehad. Ik was tegen een harde Brexit, maar laat het ze dan ook maar voelen daar. Dit is wat jullie willen jongens, wij hebben onze zaakjes op orde nu, veel succes op het eilandje.

Doei.
Voor deze post "eis ik óók een like-button"!

Vandaag nog over gehad met ons Brexit-team op het werk. Wij (en vele bedrijven met ons) zijn klaar voor welk scenario dan ook. En dan spreek je klanten uit GB die redelijk laconiek met de situatie omgaan en zich er
eigenlijk nog niet echt druk om maken, we zien het wel, God zegene de greep :(

J.B.
Legende
Clubvoorkeur: Broodje Smos
Has thanked: 1949 times
Been thanked: 1072 times

Bericht door J.B. » 21 mar 2019, 18:50

Donkie8774 schreef:
J.B. schreef:De Britten hebben lang genoeg gehad. Ik was tegen een harde Brexit, maar laat het ze dan ook maar voelen daar. Dit is wat jullie willen jongens, wij hebben onze zaakjes op orde nu, veel succes op het eilandje.

Doei.
Voor deze post "eis ik óók een like-button"!

Vandaag nog over gehad met ons Brexit-team op het werk. Wij (en vele bedrijven met ons) zijn klaar voor welk scenario dan ook. En dan spreek je klanten uit GB die redelijk laconiek met de situatie omgaan en zich er
eigenlijk nog niet echt druk om maken, we zien het wel, God zegene de greep :(
Als ze zich niet druk maken zie ik geen enkele reden om als EU zijnde te zeggen, jongens, zoek het lekker uit.

Het zal me niet verbazen als er alsnog een referendum komt nadat ze de EU zijn uitgezet. En dat het dan nog 6 jaar duurt voordat ze daar weer uit zijn.

Lekker laten. Ze zijn voornamelijk afhankelijk van import daar. Ik wens ze veel succes.
Only in it for the money

ziege maar ook zagge
Legende
Clubvoorkeur: jawadenktezelf
Has thanked: 1055 times
Been thanked: 814 times

Awards:

Bericht door ziege maar ook zagge » 24 mar 2019, 16:04

Een MILJOEN mensen in Londen tegen de brexit / vóór een nieuw referendum, en dikke kans dat May eruit gewerkt wordt.

Het spel was al op de wagen, maar die lijkt nu in versnelling te worden gezet.

J.B.
Legende

Bericht door J.B. » 24 mar 2019, 16:08

ziege maar ook zagge schreef:Een MILJOEN mensen in Londen tegen de brexit / vóór een nieuw referendum, en dikke kans dat May eruit gewerkt wordt.

Het spel was al op de wagen, maar die lijkt nu in versnelling te worden gezet.
Ik las het ja. Als dit statement niet serieus wordt genomen dan denk ik dat daar maatschappelijke reuring gaat ontstaan.
Only in it for the money

ziege maar ook zagge
Legende

Awards:

Bericht door ziege maar ook zagge » 25 mar 2019, 13:08

Nu het bericht dat May zichzelf op zou willen offeren voor een akkoord in het Lagerhuis op haar Brexit deal.

Ik ben hier echt erg verbaasd over. De weerstand tegen May is toch niet groter dan de weerstand tegen die deal? Mij lijkt May eigenlijk bijzonder onbelangrijk in vergelijking met die deal, ik schat in dat de Britten May vooral niet zien zitten omdat ze die deal niet zien zitten, dus liever nog May blijven en die deal weg, maar doordat May geen acceptabele deal weet te maken is ze sowieso inmiddels het vertrouwen kwijt.

Hoe dan ook wordt steeds duidelijker dat May heel snel onhoudbaar wordt, zij zal dus snel wieberen. Als ik dan nog eens naar dit nieuws kijk denk ik: ze probeert nog wat in ruil te krijgen voor haar vege lijf, een zwakke poging met weinig kans tot slagen.

Als May verdwijnt zal de EU niet blij worden: stel je voor dat je een lange onderhandeling hebt gevoerd met iemand en helemaal op het eind wordt die opeens door een ander vervangen - daar gaan al je afspraken, daar gaat het onderlinge vertrouwen, een nieuwe onderhandelaar kan de boel helemaal open gooien en daardoor is dit in onderhandelingstermen vals spel, de EU zal hier niet in meegaan. May weg betekent dus hoe dan ook geen nieuwe onderhandelingen, dus inderdaad alsnog deze deal, een no-deal of dat lange uitstel, en verandert dus helemaal niks aan de huidige situatie. Kortom: May is niet alleen onhoudbar geworden, maar ook nogal irrelevant.

Ja, ik heb best medelijden met deze dame; één van de vele slachtoffers van de valse beloften van de Brexiteers...

J.B.
Legende

Bericht door J.B. » 25 mar 2019, 17:57

Nou, May zorgt er wel voor dat ze goed terecht komt. Valt me nog mee dat ze zelf er niet eerder is mee gestopt. Ik had de handdoek al lang gegooid en gezegd, jongens, zoek het lekker uit.
Only in it for the money

Ren Höek
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 2104 times
Been thanked: 786 times

Bericht door Ren Höek » 26 mar 2019, 09:42

Goede samenvatting:

Afbeelding

ziege maar ook zagge
Legende

Awards:

Bericht door ziege maar ook zagge » 26 mar 2019, 09:53

Hij is mooi :D

May kan inmiddels echt niks meer toevoegen aan het proces en ze gaat ook niks krijgen in ruil voor haar aftreden, is in plaats daarvan gisteren gewoon compleet buitenspel gezet door het Lagerhuis. Dahaaag....

J.B.
Legende

Bericht door J.B. » 26 mar 2019, 10:29

Da`s flauw Ziege, May heeft dit proces gedaan omdat er niemand was die dit wilde doen. Heeft haar best gedaan vind ik.
Only in it for the money

ziege maar ook zagge
Legende

Awards:

Bericht door ziege maar ook zagge » 26 mar 2019, 10:50

J.B. schreef:Da`s flauw Ziege, May heeft dit proces gedaan omdat er niemand was die dit wilde doen. Heeft haar best gedaan vind ik.
Ik bedoel dat ook niet naar haar persoonlijk, ik heb zeker bewondering voor haar plichtsgevoel en doorzettingsvermogen, maar de poppetjes blijven ondergeschikt aan het beleid. De totale Britse politiek heeft meer erkenning nodig voor het bedrog wat plaatsgevonden heeft tijdens dat eerste referendum, zowel qua democratisch proces op dat moment als wat betreft de onmogelijke verwachtingen die daarmee geschapen zijn, May's notie dat 'een nieuw referendum onherstelbare schade aan het vertrouwen in de politiek' zou toebrengen is gewoon niet (sterk) genoeg. Anderzijds, door het echt tot het bittere einde geprobeerd te hebben heeft ze misschien wel bewezen dat het gewoon niet anders kan. Ik hou er rekening mee dat ook May misschien een andere agenda heeft dan wij op het eerste gezicht zien.

J.B.
Legende

Bericht door J.B. » 26 mar 2019, 12:07

ziege maar ook zagge schreef:
J.B. schreef:Da`s flauw Ziege, May heeft dit proces gedaan omdat er niemand was die dit wilde doen. Heeft haar best gedaan vind ik.
Ik bedoel dat ook niet naar haar persoonlijk, ik heb zeker bewondering voor haar plichtsgevoel en doorzettingsvermogen, maar de poppetjes blijven ondergeschikt aan het beleid. De totale Britse politiek heeft meer erkenning nodig voor het bedrog wat plaatsgevonden heeft tijdens dat eerste referendum, zowel qua democratisch proces op dat moment als wat betreft de onmogelijke verwachtingen die daarmee geschapen zijn, May's notie dat 'een nieuw referendum onherstelbare schade aan het vertrouwen in de politiek' zou toebrengen is gewoon niet (sterk) genoeg. Anderzijds, door het echt tot het bittere einde geprobeerd te hebben heeft ze misschien wel bewezen dat het gewoon niet anders kan. Ik hou er rekening mee dat ook May misschien een andere agenda heeft dan wij op het eerste gezicht zien.
Dat is heel goed mogelijk, maar ik vind het kwalijker dat de Brexiteers met invloed en macht dit niet zelf hebben gedaan. Waar was Boris Johnson bijvoorbeeld?
Only in it for the money

ziege maar ook zagge
Legende

Awards:

Bericht door ziege maar ook zagge » 26 mar 2019, 12:40

Herstel, hij had zich idd teruggetrokken uit de verkiezingen binnen de conservatieve partij en dat was idd een onverklaarbaar laffe actie.

J.B.
Legende

Bericht door J.B. » 26 mar 2019, 23:54

Wat een verschrikkelijke conservatieve vent is dat zeg. Die denkt dat Engeland nog steeds de wereld regeert.
Only in it for the money

ziege maar ook zagge
Legende

Awards:

Bericht door ziege maar ook zagge » 27 mar 2019, 21:57

Intussen is het spannend in het Lagerhuis waar gewacht wordt op de uitkomst van de stemming: 8 varianten van de Brexit zijn aan de leden voorgelegd. May heeft dus inderdaad aangeboden op te hoepelen als haar deal alsnog een meerderheid krijgt.

Alsof May hoe dan ook nog lang aan kan blijven nadat ze zo'n voorstel gedaan heeft... het blijft m.i. een bizarre move. Maar, ze schijnt er toch mensen mee 'om' gekregen te hebben, hoeveel dat er zijn is de vraag.

tirzah
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 46 times
Been thanked: 120 times

Bericht door tirzah » 27 mar 2019, 22:53

Als je de TV show op reis over John Bercow, the speaker in the House of Commons hebt gezien afgelopen vrijdag, kun je niet anders dan betreuren dat een volk met zoveel acteertalent en humor uit de EU stapt.
(Afgezien van nog veel andere redenen :wink: )

J.B.
Legende

Bericht door J.B. » 27 mar 2019, 23:23

ziege maar ook zagge schreef:Intussen is het spannend in het Lagerhuis waar gewacht wordt op de uitkomst van de stemming: 8 varianten van de Brexit zijn aan de leden voorgelegd. May heeft dus inderdaad aangeboden op te hoepelen als haar deal alsnog een meerderheid krijgt.

Alsof May hoe dan ook nog lang aan kan blijven nadat ze zo'n voorstel gedaan heeft... het blijft m.i. een bizarre move. Maar, ze schijnt er toch mensen mee 'om' gekregen te hebben, hoeveel dat er zijn is de vraag.
Dat worden nieuwe verkiezingen. Dit wordt een eindeloos verhaal. Ik wist het sinds dag 1. Die gaan tijd rekken. Alleen dat het zoveel tijd wordt had ik nergens zien aankomen.
Only in it for the money

ziege maar ook zagge
Legende

Awards:

Bericht door ziege maar ook zagge » 29 mar 2019, 11:17

@tirzah idd, da's al reden genoeg :lol:

Vandaag dan weer het zoveelste moment suprême voor madame May.. over acteertalent gesproken, de klucht is zo wel 'af' hoor. Genoemde Bercow had May verboden haar plan nog een keer in stemming te brengen en haar daarmee eigenlijk voorzien van een inzicht waar ze zelf vast nooit op was gekomen: ditmaal wordt er alleen gestemd over het vertrek uit de unie, niet over de manier waarop de relatie met de EU daarna moet zijn. Krijgt ze het Lagerhuis zo gek om voor deze halve waarheid te stemmen dan is de Brexit alsnog een feit en kan ze met een gerust hart met pensioen gaan, zullen we maar zeggen...
:sleep:

Toch weer spannend.

J.B.
Legende

Bericht door J.B. » 29 mar 2019, 11:44

Tis net een potje cricket. Het duurt te lang en eigenlijk gebeurt er niks.
Only in it for the money

Ren Höek
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 2104 times
Been thanked: 786 times

Bericht door Ren Höek » 29 mar 2019, 11:54

Ach, het is al lange tijd een trieste bedoening. Het zal je regering maar zijn.

Nu ook weer Boris Johnson.
Een van de voornaamste pleiters van de Brexit, na de overwinning ineens onzichtbaar want hij wilde geen verantwoordelijkheid, daarna onder May aangesteld als minister van buitenlandse zaken (waar hij vanzelfsprekend een puinhoop van maakte, hoe hij 8 jaar burgemeester van Londen heeft kunnen zijn is mij een raadsel), nadat hij ontslag had genomen uit onvrede van de Brexitdeal van May bleef hij aan de slag als felle tegenstander van alle plannen van May en als felle voorstander van een harde Brexit, tot nu. Waar hij de Brexitdeal eerst omschreef als zelfmoordvest is hij ineens voorstander, nu May heeft aangekondigd op te stappen als de Brexitdeal wordt goedgekeurd. Ongelooflijk.

ziege maar ook zagge
Legende

Awards:

Bericht door ziege maar ook zagge » 29 mar 2019, 18:10

Nou May, inpakken maar... Bewondering voor je doorzettingsvermogen maar je bent een gigantische politieke onbenul. Tenzij die eventuele verborgen agenda dan.

Wat een zootje zeg.

ziege maar ook zagge
Legende

Awards:

Bericht door ziege maar ook zagge » 30 mar 2019, 16:11

May ziet toch een lichtpuntje in het geheel: de eerste stemming verloor ze met 230 stemmen verschil, de tweede met 149, de laatste was het verschil nog maar 58. Bovendien betekent dat meer vóór stemmen dan ieder van de 8 alternatieven waar men eerder vorige week een 'indicatieve' stem op uit kon brengen. En dus is ze nu van plan om het Lagerhuis volgende week voor een vierde keer voor hetzelfde pakketje te laten stemmen... legde ze vorige keer haar hoofd al op het hakblok, ditmaal zal ze het hele kabinet als inzet gebruiken: krijgt ze weer geen meerderheid dan worden het waarschijnlijk vervroegde verkiezingen.

Wat. Een. Zootje.

En nog steeds geldt naar in mening hoe dan ook hetzelfde als na dat referendum: als het land tot op het bot verdeeld is, men het er totaal niet over eens kan worden, als hemel en aarde bewogen moeten worden om mensen van lieverlee grommend en tegenstribbelend over de streep te sleuren, dan ben je gewoon bezig met een heel erg dom idee met onvoldoende mandaat voor de impact die het heeft.

J.B.
Legende

Bericht door J.B. » 31 mar 2019, 00:11

Ik vraag me ook af of het land nog bestuurd wordt. Het parlement is hier 24/7 mee bezig.

Het beste zou zijn nieuwe verkiezingen en referendum
Only in it for the money

J.B.
Legende

Bericht door J.B. » 02 apr 2019, 13:37

Nou, zeg het maar. Na de (denk ik toch) Laatste stemming stevenen we dus af op een harde Brexit?
Only in it for the money

ziege maar ook zagge
Legende

Awards:

Bericht door ziege maar ook zagge » 02 apr 2019, 14:11

Nou, ze wilde ook haar eigen voorstel nog een keer op tafel gooien deze week, dacht ik?
Maar het zal me benieuwen...

Vraag me af of Theresa May eigenlijk ooit wel eens denkt de overgrote meerderheid in haar land die dit totaal niet ziet zitten.

Het is nogmaals wel echt een staaltje politieke incompetentie van jewelste hoor, niet te geloven. Te beginnen natuurlijk al bij die idioot Cameron die dat referendum uitschreef in the first place om achteraf huppelend '10' te verlaten. Mocht het op lang uitstel+verkiezingen uitdraaien dan ga ik ervan uit dat de Conservatieven door de Britten flink afgestraft worden.

J.B.
Legende

Bericht door J.B. » 02 apr 2019, 15:08

Nog een keer? Ja, probeert misschien de Houdini act nog.. Daarna komt de verdwijntruc
Only in it for the money

ziege maar ook zagge
Legende

Awards:

Bericht door ziege maar ook zagge » 02 apr 2019, 15:15

:lol:

Gesloten