Welkom aan alle gasten. Meepraten over PSV? Maak een account aan!

Binnenlandse politiek

Discussieer hier met PSV-supporters over actuele en/of maatschappelijke zaken.
Plaats reactie
J.B.
Legende
Clubvoorkeur: Broodje Smos
Has thanked: 721 times
Been thanked: 617 times

Bericht door J.B. » 18 mar 2019, 11:07

Je slaat de plank opnieuw volledig mis. Het UWV is verantwoordelijk voor fraudebestrijding, niet de EU. Ik krijg sterk de indruk dat je totaal niet weet hoe zaken werken binnen de EU en wat je als land zelf kan doen qua bestuur en middelen die je hebt.

Het is natuurlijk makkelijk om te wijzen naar de grote onbekende en die de schuld te geven.

Maar het klopt (weer) niet wat je zegt.
Circle of fifths

J.B.
Legende

Bericht door J.B. » 18 mar 2019, 11:15

tijn0 schreef:Ik denk dat je echt voorbij gaat aan wat er leeft. De boodschap is anti-Rutte, dus tegen die politici die de afgelopen jaren het beleid bepaalden. Waarom zouden mensen daartegen zijn, de welvaart is toch gestegen? Het helpt om die mensen niet als eencellig te zien ;).
Dat is de oppositie retoriek. Overigens niet nieuws. De SP doet dit al jaren. Nu ook Wilders en Baudet. Het is hun achterban, in ieder geval die van de rechtse partijen.

Dus in dat kader snap ik de leus van Wilders wel. Verkiezingsretoriek.
Circle of fifths

tirzah
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 46 times
Been thanked: 121 times

Kaarten:

Bericht door tirzah » 18 mar 2019, 11:45

J.B. schreef:Je slaat de plank opnieuw volledig mis. Het UWV is verantwoordelijk voor fraudebestrijding, niet de EU. Ik krijg sterk de indruk dat je totaal niet weet hoe zaken werken binnen de EU en wat je als land zelf kan doen qua bestuur en middelen die je hebt.

Het is natuurlijk makkelijk om te wijzen naar de grote onbekende en die de schuld te geven.

Maar het klopt (weer) niet wat je zegt.
Dit is zinloos. Waarschijnlijk heb je de uitzending niet gezien of niet gesnapt.
Anders zou je weten dat het om EU wetgeving gaat waar het probleem ontstond.
Maar laat verder maar zitten. :sleep:

J.B.
Legende

Bericht door J.B. » 18 mar 2019, 11:46

Is niet erg. Je kan het ook gewoon vragen. Ik heb de uitzending gezien en wat ik zeg werd daar ook in besproken. Dus dit had je kunnen weten in principe. Ik zeg dus niets nieuws.
Circle of fifths

ziege maar ook zagge
Legende
Clubvoorkeur: jawadenktezelf
Has thanked: 672 times
Been thanked: 513 times

Awards:

Bericht door ziege maar ook zagge » 18 mar 2019, 13:05

tirzah schreef:
ziege maar ook zagge schreef:
Zolang je niet van de hoed en de rand weet kun je helemaal objectief niet het soort conclusies trekken wat jij trekt. Datzelfde geldt voor die hulp aan de Grieken: jij weet helemaal niet of je zonder die hulp een beter pensioen had gehad. Jouw conclusies zijn dus vooral jouw keuze: je gelooft wat je wil geloven.
Weet jij als enige wel van de hoed en de rand? Zo niet geldt die dooddoener dus ook voor jou. :wink:

Een van de nadelen van de EU is dat er besluiten genomen worden, nog verder af van de mensen die het betreft dan wanneer een nationale overheid iets beslist.

En daar zit precies het probleem.

In het Poolse ww fraude geval - waar overigens Duitsland op nog grotere schaal mee te maken heeft (zonder ons UWV)- kon inderdaad iedereen met een beetje IQ op zijn vingers natellen dat dat er aan zat te komen.

En dan nu doodleuk de mogelijkheden tot fraude willen verruimen? :(
Ik trek geen conclusies n.a.v. dit voorval dus dat hoed en rand verhaal is op mij nu niet echt van toepassing he. Jij blijft maar denken in termen als 'EU wil dit, EU wil dat' en dat zijn dan dingen die wij niet willen, maar de EU is helemaal niet zo'n zelfstandige macht zoals jij voorstelt, het is vooral een overlegtafel tussen ons en de andere lidstaten: o.a. de Polen en de Roemenen willen dit uitbreiden en wij willen dat niet, wel willen wij graag meer arbeiders uit die landen dus een overeenstemming is sowieso in ons belang, het is dus nogmaals vooralsnog een doodgewoon politiek (onderhandelings)proces. Als je vindt dat dat proces fout loopt (omdat de uitkomst je niet aanstaat) dan moet je voordat je schuldigen aan gaat wijzen wel eerst weten hoe dat proces precies loopt/gelopen heeft en wat eenieders rol daarin geweest is, anders roep je maar wat in de ruimte.

Besluiten nemen die verder af staan van de mensen die het betreft, dat gevaar bestaat denk ik (deels) zeker wel, al worden voor besluiten doorgaans de betrokkenen uitgenodigd om hun zegje te doen, of doen ze dat uit eigen beweging - lobbyen. Je moet, als zaken jou aangaan, dus wel de moeite nemen om te gaan lobbyen voor je zaak - doe je dat niet dan kunnen we met z'n allen concluderen dat je het blijkbaar niet zo belangrijk vindt en dan moet je dus ook niet zeuren achteraf. Zelf iets doen dus in plaats van afwachten en achteraf klagen, ik zou potverdorie bijna mee kunnen gaan doen aan de campagne van de VVD :lol:
Soms worden mensen onaangenaam verrast door politieke besluiten, dan moet je dus gewoon de straat op gaan - demonstraties moet je denk ik niet per definitie zien als teken dat er iets verschrikkelijk fout gaat, maar juist als teken dat het democratische proces lééft, het hoort er gewoon bij. Macht moet altijd gecontroleerd en gecorrigeerd worden, dat is m.i. het continue spel.

Principieel zou je je inderdaad af kunnen vragen of democratie in het algemeen niet beperkt moet worden tot een relatief klein gebied / bevolkingsaantal omdat enerzijds: hoe groter, hoe groter automatisch de door jou genoemde afstand en anderzijds: hoe groter ook automatisch de verliezende minderheid (en dus de mogelijke ontevredenheid). Ik vind dat wel een interessant vraagstuk. Het laatste argument kan echter denk ik al snel van tafel, het is nl. de bedoeling dat de winnaar (meerderheid) tijdens zijn regeren óók rekening houdt met de belangen van de minderheid. Gaat dat mis, zoals we dat kunnen zien gebeuren in sterk gepolariseerde democratieën (zoals nu in de VS en verschillende oosteuropese landen) dan is die polarisatie / gebrek aan verantwoordelijkheidsgevoel het probleem, vrijwel altijd hangt dit samen met populistische politiek waarin complotgedachtes en wij<>zij denken welig tieren. Wat het eerste argument betreft, ik denk dat dat klopt (afstand = niet bevorderlijk voor draagvlak/betrokkenheid) maar we moeten ons realiseren dat veel zaken toch echt een pan-regionale dan wel internationale aanpak nodig hebben. Ik zou dus zeggen: lokale zaken lokaal regelen, zaken waarvoor dat nodig/handig is (inter)nationaal regelen als onderdeel waarvan je mensen actief moet betrekken bij je beleid om vervreemding te voorkomen. Aan dat laatste schort het m.i. nog te veel, waardoor politieke overwegingen en processen onbekend blijven bij velen, een onbekendheid die populisten vervolgens gretig misbruiken... zaken waar je geen weet van hebt kun je heel gemakkelijk bang voor gemaakt worden. De EU is vrij transparant: iedere werkgroep heeft een website waarop alle overwegingen en besluiten worden toegelicht, maar toch worden mensen er niet voldoende mee bereikt, de meeste mensen bezoeken die websites helemaal nooit.

J.B.
Legende

Bericht door J.B. » 18 mar 2019, 13:12

Het begon eigenlijk al met de EU grondwet stemming/referendum. Hoeveel mensen hebben dat stuk daadwerkelijk gelezen? Hoeveel mensen hebben daadwerkelijk moeite gedaan info te vergaren over op wat ze precies gingen stemmen? Het enige wat we hoorden in debatten was : De EU gaat ons geld kosten. We zijn geen baas meer over onze centen. We raken onze banen kwijt en meer van dat.

Het omgekeerde is de waarheid geworden. De arbeidsmarkt staat er goed voor. De welvaart is gestegen. En de schatkist is goed gevuld met Nederland als belangrijke partner in de EU. We hebben onze haven, infrastructuur en de samenwerking met andere economisch sterke landen is uitstekend
Circle of fifths

tirzah
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:

Kaarten:

Bericht door tirzah » 18 mar 2019, 15:40

ziege maar ook zagge schreef:
Wat het eerste argument betreft, ik denk dat dat klopt (afstand = niet bevorderlijk voor draagvlak/betrokkenheid) maar we moeten ons realiseren dat veel zaken toch echt een pan-regionale dan wel internationale aanpak nodig hebben. Ik zou dus zeggen: lokale zaken lokaal regelen, zaken waarvoor dat nodig/handig is (inter)nationaal regelen als onderdeel waarvan je mensen actief moet betrekken bij je beleid om vervreemding te voorkomen. Aan dat laatste schort het m.i. nog te veel, waardoor politieke overwegingen en processen onbekend blijven bij velen, een onbekendheid die populisten vervolgens gretig misbruiken... zaken waar je geen weet van hebt kun je heel gemakkelijk bang voor gemaakt worden. De EU is vrij transparant: iedere werkgroep heeft een website waarop alle overwegingen en besluiten worden toegelicht, maar toch worden mensen er niet voldoende mee bereikt, de meeste mensen bezoeken die websites helemaal nooit.
Eerst even iets waar ik wel van de hoed en de rand weet.

Sinds Cals zijn naam verbonden zag aan de Mammoetwet heeft iedere minister van Onderwijs geprobeerd zijn naam aan vernieuwing te koppelen. Pais en allen na hem.
Waarbij in het overleg over de ene vernieuwing na de andere steeds iedereen betrokken werd behalve de man op de werkvloer. De leraar met zijn krijtje die de gekste experimenten op vrijdag het 7e uur moest uitvoeren die een of andere grappenmaker achter zijn bureau had bedacht.
De afstand van ministerie naar schoolgebouw was en is veel te groot.

Dit gezegd hebbend kan ik voor het overgrote deel instemmen met dat deel van je betoog dat ik hierboven citeer.

Met als kleine toevoeging dat ik de te snelle uitbreiding een weeffout vind in de EU waar alsnog een oplossing voor gevonden zou moeten worden.
Iets wat in de praktijk niet werkt of toch per land beslist zou moeten worden zolang verschillen groot zijn, mag m.i. best teruggedraaid of aangepast worden.

ziege maar ook zagge
Legende

Awards:

Bericht door ziege maar ook zagge » 18 mar 2019, 17:24

Tsja, en dan te bedenken dat wij Nederlanders het polderen uitgevonden hebben he, onze politiek staat er dus bekend om dat die de maatschappij / belangenorganisaties meer betrekt bij besluitvorming dan in veruit de meeste andere landen het geval is... kun je nagaan hoe burgers in andere landen de afstand tot de politiek ervaren.
Wat betreft het onderwijs, we dwalen af maar ik snap wat je bedoelt.

Die uitbreiding is misschien te snel gegaan, anderzijds is dat m.i. ook moeilijk in te schatten, hier spelen ook geopolitieke factoren mee: door bijv. oosteuropese landen (en ook Griekenland) erbij te halen houden we die ook uit handen van de Russen én helpen we die landen met het opbouwen van een fatsoenlijke democratie. Dat kost zeker wat, maar het levert op termijn hopelijk ook wat op. Is ook echt een project van de lange adem: Griekenland is bijv. pas een democratische republiek sinds 1973, de landen van het voormalige oostblok zaten min of meer in de sovjetunie tot 1991, die landen zijn doorspekt met corruptie, nepotisme en een bevolking die noodgedwongen gewend is zich niet veel met de politiek te bemoeien, die zelfs ook nog decennialang gehersenspoeld is met staatspropaganda... als dat op termijn stabiele democratische landen zijn dan is dan een gigantische stap voorwaarts voor Europa. Ik kan me zomaar voorstellen dat volgende generaties hierop terugkijken en het zien als een superbelangrijke stap in de create van een groot democratisch europa, bolwerk van mensen- en burgerrechten in de wereld - en ach, hoeveel merken we nou precies van de kosten die het met zich meebrengt... jij denkt dat het invloed heeft gehad op je pensioen, zeker weten doen we het nieteens...

tirzah
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:

Kaarten:

Bericht door tirzah » 18 mar 2019, 17:34

ziege maar ook zagge schreef:Tsja, en dan te bedenken dat wij Nederlanders het polderen uitgevonden hebben he, onze politiek staat er dus bekend om dat die de maatschappij / belangenorganisaties meer betrekt bij besluitvorming dan in veruit de meeste andere landen het geval is... kun je nagaan hoe burgers in andere landen de afstand tot de politiek ervaren.
Wat betreft het onderwijs, we dwalen af maar ik snap wat je bedoelt.

Die uitbreiding is misschien te snel gegaan, anderzijds is dat m.i. ook moeilijk in te schatten, hier spelen ook geopolitieke factoren mee: door bijv. oosteuropese landen (en ook Griekenland) erbij te halen houden we die ook uit handen van de Russen én helpen we die landen met het opbouwen van een fatsoenlijke democratie. Dat kost zeker wat, maar het levert op termijn hopelijk ook wat op. Is ook echt een project van de lange adem: Griekenland is bijv. pas een democratische republiek sinds 1973, de landen van het voormalige oostblok zaten min of meer in de sovjetunie tot 1991, die landen zijn doorspekt met corruptie, nepotisme en een bevolking die noodgedwongen gewend is zich niet veel met de politiek te bemoeien, die zelfs ook nog decennialang gehersenspoeld is met staatspropaganda... als dat op termijn stabiele democratische landen zijn dan is dan een gigantische stap voorwaarts voor Europa. Ik kan me zomaar voorstellen dat volgende generaties hierop terugkijken en het zien als een superbelangrijke stap in de create van een groot democratisch europa, bolwerk van mensen- en burgerrechten in de wereld - en ach, hoeveel merken we nou precies van de kosten die het met zich meebrengt... jij denkt dat het invloed heeft gehad op je pensioen, zeker weten doen we het nieteens...
Ook dit verhaal klinkt grotendeels logisch - zeker wat betreft geo politieke motieven - , maar dan nog blijft dat op bepaalde terreinen samenwerking mogelijk was geweest zonder bevoegdheden naar Brussel over te hevelen.
Met name de mentaliteitsverschillen tussen Noord West Europa en het oosten en zuiden zijn m.i. zwaar onderschat.

Overigens, voor alle duidelijkheid; ik geef niet de EU de schuld van tien jaar lang bevroren pensioenen. Al is er wel enig verband. Maar "Zwarte Zwanen" wees vorig jaar terecht op veel andere "boosdoeners".

ziege maar ook zagge
Legende

Awards:

Bericht door ziege maar ook zagge » 18 mar 2019, 17:54

Bevoegdheden kunnen ook teruggedraaid worden he, in het kielzog van de Brexit zijn de Fransen en de Duitsers bijv. nog met een manifest gekomen waarin dat tot de voorstellen behoorde: minder doen aan zaken die ook lokaal kunnen, meer doen aan zaken die écht belangrijk zijn om samen aan te pakken. Alleen, wat die zaken zijn die dan terug moeten naar de nationale politiek of juist sterker moeten worden in de EU, daar denkt natuurlijk ook weer iedereen anders over. Hoe de bevoegdheden nu liggen daar hebben we ook steeds samen voor gekozen op een vergelijkbare manier: debatteren, onderhandelen... er zijn echt nooit bevoegdheden naar de EU gegaan zonder dat wij daar akkoord mee zijn gegaan. Dat we er uberhaupt in geslaagd zijn om die EU te vormen is gezien de complexiteit van de onderhandelingstafel eigenlijk al een wonder.

Het is in de EU trouwens niet zo dat de meerderheid per sé zijn zin krijgt he, een deel van de zaken (met name geopolitiek en zaken op verdragsniveau) wordt door de Raad (onze regeringsleiders) bepaald waarin iedereen een veto heeft. Voor andere soorten beleid moet er een absolute meerderheid zijn in het Europarlement, of zelfs een 2/3 meerderheid, er bestaan binnen de EU dus allerlei vormen van democratie en dat is ook allemaal steeds in ontwikkeling.

Wat die 'kielzog van de Brexit' betreft nog, de mensen werden daar door het Brexit-kamp gigantisch voorgelogen, in die situatie is het als politiek ook wel heel erg lastig om te bedenken hoe je die mensen tegemoet zou kunnen komen... nu is het nog steeds zo dat ook in het Britse parlement allerlei totaal irreëele wensen leven als gevolg van die Brexit politici, dat maakt het voor de beleidsbepalers vrijwel onmogelijk om daadwerkelijk te leveren. Met als gevolg een eindeloze impasse.

Communicatie, daar ontbreekt het toch vaak teveel aan. Ik mis nog steeds een paneuropese TV zender, deels gewoon met entertainment en deels met politiek, gewoon om de EU bewoners elkaar wat beter te laten kennen want hoe kun je solidariteit voelen voor iemand die je niet kent? Ik wil ook wel eens zien wat de EU betekent voor mensen in die andere landen, het effect zien van projecten die de EU stimuleert enz. De laatste jaren kan de jeugd weer goedkoop Eurorailen, dat soort initiatieven zijn denk ik belangrijker dan ze op het eerste gezicht lijken. Onbekend maakt onbemind...

J.B.
Legende

Bericht door J.B. » 18 mar 2019, 18:08

Ik mis sowieso aandacht voor de EU op de publieke zenders. Wanneer er Amerikaanse verkiezingen zijn kunnen we 24/7 alles volgen. Wanneer er Europese verkiezingen zijn mag je blij zijn met een item in Nieuwsuur en komt Timmermans even aanschuiven bij Jinek. Vandaar dat de EU minder leeft bij mensen die eigenlijk werken en wonen binnen Nederland. Het gekke is dat ze in Duitsland daar wel mee bezig zijn. Dat heeft ook te maken met de grootte van een land. Ik vind dat `de Nederlander` toch vooral in zn eigen hokje denkt en daar ook naar leeft. Ik krijg de indruk dat dat in het buitenland toch iets breder gedragen wordt.
Circle of fifths

J.B.
Legende

Bericht door J.B. » 18 mar 2019, 18:46

Overigens mooi dat de campagne even is stilgelegd. Op een partij na... Baudet vond het niet nodig blijkbaar.
Circle of fifths

tijn0

Bericht door tijn0 » 18 mar 2019, 18:52

De wereld draait om Baudet, niet andersom.

J.B.
Legende

Bericht door J.B. » 18 mar 2019, 18:56

tijn0 schreef:De wereld draait om Baudet, niet andersom.
Het Godcomplex in levende lijve
Circle of fifths

Maikel_91
Site Admin
Clubvoorkeur: PSV
Has thanked: 524 times
Been thanked: 978 times

Bericht door Maikel_91 » 18 mar 2019, 18:57

Wat een verrijking, die multiculturele samenleving... pic.twitter.com/iiROb01RMY&mdash; Geert Wilders (@geertwilderspvv) 18 maart 2019

Geert gaat anders ook gewoon door. Toch nog even zieltjes winnen over de rug van zoiets vreselijks.

Walgelijke mannen zijn het, allebei.

J.B.
Legende

Bericht door J.B. » 18 mar 2019, 18:59

Maikel_91 schreef:Wat een verrijking, die multiculturele samenleving... pic.twitter.com/iiROb01RMY&mdash; Geert Wilders (@geertwilderspvv) 18 maart 2019

Geert gaat anders ook gewoon door. Toch nog even zieltjes winnen over de rug van zoiets vreselijks.

Walgelijke mannen zijn het, allebei.
Dat verrast me ook niets
Circle of fifths

Maikel_91
Site Admin

Bericht door Maikel_91 » 18 mar 2019, 19:00

Nee, ik zei vandaag ook al tegen collega's dat ik zeker wist dat Baudet en Wilders dit zouden gaan gebeuren om wat rechtse zieltjes te winnen.

Die 2 zijn alle gene voorbij.

Hebben ze trouwens ook wat van zich laten horen na Nieuw Zeeland? Of hielden ze zich toen netjes op de vlakte?

J.B.
Legende

Bericht door J.B. » 18 mar 2019, 19:01

Maikel_91 schreef:Nee, ik zei vandaag ook al tegen collega's dat ik zeker wist dat Baudet en Wilders dit zouden gaan gebeuren om wat rechtse zieltjes te winnen.

Die 2 zijn alle gene voorbij.

Hebben ze trouwens ook wat van zich laten horen na Nieuw Zeeland? Of hielden ze zich toen netjes op de vlakte?
Baudet had het te druk met het ontkennen van het klimaat. Wilders was te druk bezig met zn haar.
Circle of fifths

tijn0

Bericht door tijn0 » 18 mar 2019, 19:03

Wilders heeft zeker gereageerd en dat deed hij door netjes zijn afschuw uit te spreken. Neemt niet weg dat iedereen aanvoelt dat dergelijke partijen dit soort gebeuren gebruiken voor eigen gewin. Treurig.

Skywalker
Vaste waarde in elftal
Clubvoorkeur: The Death Star Dianogas
Has thanked: 65 times
Been thanked: 24 times

Bericht door Skywalker » 18 mar 2019, 20:14

J.B. schreef:Overigens mooi dat de campagne even is stilgelegd. Op een partij na... Baudet vond het niet nodig blijkbaar.
Rutte vandaag: "We zullen niet wijken voor onverdraagzaamheid. Nooit.”

Baudet brengt dit vervolgens direct in de praktijk.
(en massa's bekritiseren hem hier om.)

Prima beslissing. Links is al aan het downplayen geslagen; dát is pas treurig.

tijn0

Bericht door tijn0 » 18 mar 2019, 20:20

Wordt er geweken voor onverdraagzaamheid, of betuigt men respect aan de slachtoffers?

René1978
Bankzitter
Clubvoorkeur:
Has thanked: 9 times
Been thanked: 33 times

Bericht door René1978 » 18 mar 2019, 20:27

De alt right-narcist Baudet die fan is van verkrachtingsgoeroe Julien Blanc, lekker in het geheim dineert met neonazi's, met zijn omvolkingsgelul tegen het fascisme aanschurkt, door factcheckers voortdurend om de oren wordt geslagen, duizenden rapporten aan klimaatwetenschap negeert, volgens onderzoek van de Universiteit Leiden uitblinkt in het verspreiden van nepnieuws en nu politiek garen probeert te spinnen bij dit drama is echt het treurigste wat de Nederlandse politiek ooit heeft voortgebracht.

En dat scoort dan ook nog in de peilingen. Ieder land krijgt de idioten die het verdient zullen we maar zeggen.

ziege maar ook zagge
Legende

Awards:

Bericht door ziege maar ook zagge » 18 mar 2019, 20:38

Echt totaal niet te geloven inderdaad... waar zitten mensen in godsnaam met hun hoofd. Pure idiotie, surreëel bijna.

Maikel_91
Site Admin

Bericht door Maikel_91 » 18 mar 2019, 20:40

René1978 schreef:De alt right-narcist Baudet die fan is van verkrachtingsgoeroe Julien Blanc, lekker in het geheim dineert met neonazi's, met zijn omvolkingsgelul tegen het fascisme aanschurkt, door factcheckers voortdurend om de oren wordt geslagen, duizenden rapporten aan klimaatwetenschap negeert, volgens onderzoek van de Universiteit Leiden uitblinkt in het verspreiden van nepnieuws en nu politiek garen probeert te spinnen bij dit drama is echt het treurigste wat de Nederlandse politiek ooit heeft voortgebracht.

En dat scoort dan ook nog in de peilingen. Ieder land krijgt de idioten die het verdient zullen we maar zeggen.
En als je die mensen vraagt waarom ze op Baudet gaan stemmen krijg je als reactie: 'Fris tegengeluid' of 'hij zegt het zoals het is'
Maar inhoudelijke standpunten waar ze het echt mee eens zijn kunnen ze niet noemen. Ofja, vaak alleen degene die gaan over immigratie of islam.

Skywalker
Vaste waarde in elftal
Clubvoorkeur: The Death Star Dianogas
Has thanked: 65 times
Been thanked: 24 times

Bericht door Skywalker » 18 mar 2019, 20:47

René1978 schreef:Ieder land krijgt de idioten die het verdient zullen we maar zeggen.
ziege maar ook zagge schreef:Echt totaal niet te geloven inderdaad... waar zitten mensen in godsnaam met hun hoofd. Pure idiotie, surreëel bijna.
Dat vraag ik me dus af als ik hoor dat er lui op Asscher, Jetten, Rutte, Marijnissen of Klaver stemmen.

We gaan het meemaken.

Plaats reactie