Binnenlandse politiek

Discussieer hier met PSV-supporters over actuele en/of maatschappelijke zaken.
Plaats reactie
J.B.
Legende
Clubvoorkeur: Broodje Smos
Has thanked: 387 times
Been thanked: 356 times

Binnenlandse politiek

Bericht door J.B. » 13 sep 2019, 10:59

@ShovingNE2 Ik kan me niet voorstellen dat Cohen zoiets gezegd zou hebben. Als er iemand correct was. Ik had zelfs graag gezien dat ie toen wat meer haar op zn tanden had gehad. Wilders vloog `m keer op keer naar de strot. Die was in die tijd echt strontvervelend.
Begenadigd allesdeskundige en zelfbenoemd lekker ding

Brael
Vaste waarde in elftal
Clubvoorkeur: PSV
Has thanked: 32 times
Been thanked: 83 times

Bericht door Brael » 13 sep 2019, 11:04

ziege maar ook zagge schreef:
13 sep 2019, 10:14
Ik veracht dit soort gestrekt beenpolitiek die vooral eigen glorie tot doel heeft.
Wat bedoel je hiermee? De beste man kan nergens meer veilig over straat en moet fulltime beveiligd worden.
Wat voor "eigen glorie" denk je dat Wilders hieruit haalt?

Ren Höek
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 411 times
Been thanked: 113 times

Bericht door Ren Höek » 13 sep 2019, 11:10

Brael schreef:
13 sep 2019, 09:15
Het begon met de insinuatie dat rechtse politici bewust debatten uit de weg zouden gaan. Dat Baudet (omdat hij rechts is en dus zwak zou staan in een debat) bewust debatten uit de weg gaat, is niet hard te maken, en lijkt mij voornamelijk foutieve beeldvorming.
Hij is bewust niet aanwezig, ook als er een vooraf aangekondigd debat plaatsvindt.
Hoe noem jij dat dan? Luiheid?
Ik zeg alleen dat ze niet puur en alleen vanwege een oorlog vluchten, en dat je je dus best mag afvragen in hoeverre die mensen de status "oorlogsvluchteling" moeten krijgen.
Je maakt er een semantische discussie van.
Dus als ze vluchteling worden genoemd dan is het wel goed?
De media maken er meestal oorlogsvluchteling omdat de oorzaak van vluchten een oorlog is, daar zit logica in.
Dus er is een wettelijke manier om deze mensen snel terug te sturen, maar daar wordt geen gebruik van gemaakt door gewijzigde wetgeving? Leg dat eens uit?
Wat valt er uit te leggen?
Onder Rutte is het asielzoekersbeleid gewijzigd en is het bezuinigd op het IND, beide maatregelen zorgden voor (flinke) vertragingen in de verwerking en afwerking van asielaanvragen.

Wat de VVD overigens prima uitkomt, aangezien de gevolgen daarvan gunstig zijn voor hun beleid.
Dus het zal geen toeval zijn.
Het verdrag heeft inderdaad niks met het aantal vluchtelingen te maken, wél met het aantal asielzoekers dat zich ten onrechte probeert voor te doen als vluchteling.
Hoe dan?
En welke aantallen hebben we het dan over?
Nee, stel je voor dat je er een zee voor moet oversteken namelijk.....
Het bewaken van een gedeelte van een eiland is natuurlijk iets anders dan het bewaken van veel langere grenzen verdeeld over meerdere landen. Daarbij is de oversteek zelf ook niet te vergelijken.

Edit:
Brael schreef:
13 sep 2019, 11:04
Genoeg geld om straks heel goed van te kunnen leven.
Ik praat de bedreigingen en benodigde beveiliging absoluut niet goed, dit zou nooit nodig moeten zijn, maar Wilders heeft zichzelf bewust in deze positie geplaatst.
Pitter patter, let's get at 'er.

Brael
Vaste waarde in elftal

Bericht door Brael » 13 sep 2019, 11:30

Ren Höek schreef:
13 sep 2019, 11:10
Hij is bewust niet aanwezig, ook als er een vooraf aangekondigd debat plaatsvindt.
Hoe noem jij dat dan? Luiheid?
Ik weet niet waarom hij niet aanwezig is, maar ik kan me voorstellen dat met een (op organisatorisch vlak) kleine partij in opbouw het minder makkelijk is om altijd in de kamer aanwezig te zijn, dan als partijleider van de VVD of PvdA.
Andersom, is het afwezig zijn bij het debat omdat hij denkt dat hij het debat niet aan kan, niet te bewijzen.
Je maakt er een semantische discussie van.
Dus als ze vluchteling worden genoemd dan is het wel goed?
De media maken er meestal oorlogsvluchteling omdat de oorzaak van vluchten een oorlog is, daar zit logica in.
Nee, het is geen semantische discussie, er is een verschil in status. Een vluchteling is iemand die naar een ander land gaat omdat hij in zijn eigen land niet meer veilig is. Dat kan een oorlog zijn, dat kan een politieke situatie zijn, dat kan allerlei oorzaken hebben. Een asielzoeker is iemand die in een ander land asiel aanvraagt, ongeacht de reden. Alle vluchtelingen die naar de EU trekken zijn dus asielzoekers, niet elke asielzoeker is een vluchteling.
Dus iemand die vanwege de oorlog in Syrie naar Griekenland trekt, is een vluchteling. Iemand die vervolgens van Griekenland naar Groot Brittannie gaat in de laadruimte van een vrachtwagen, is die nog op de vlucht vanwege onveiligheid? Of zitten daar dan vooral economische/persoonlijke motieven achter? En moet je die persoon in Groot Brittannie dan nog de status van vluchteling geven? Ik vind van niet.
Wat valt er uit te leggen?
Onder Rutte is het asielzoekersbeleid gewijzigd en is het bezuinigd op het IND, beide maatregelen zorgden voor (flinke) vertragingen in de verwerking en afwerking van asielaanvragen.
Dus die wettelijke manier is er nu niet meer, sinds Rutte het veranderd heeft?
Hoe dan?
En welke aantallen hebben we het dan over?
Van alle asielbeslissingen in de EU had in 2018 63% in eerste instantie een afwijzing als uitkomst. Het totaal percentage afwijzingen (nadat alle procedures doorlopen zijn) ligt een fractie lager.
Dat betekent dus dat ongeveer 60% van de mensen die in de EU asiel aanvragen, géén erkend vluchteling zijn. Deze mensen krijgen (mede op basis van het Vluchtelingenverdrag uit 1951) wél allemaal een eerlijk proces. De mensen die op voorhand al weten dat ze weinig kans maken, doen er vaak alles aan om dit proces zo lang mogelijk te rekken. Dat kost gigantisch veel tijd, dat kost gigantisch veel geld, dat brengt op bepaalde plaatsen in onze samenleving ook veel onrust met zich mee.
Mensen die oprecht vluchteling zijn, komen toch wel, Verdrag of geen Verdrag. Mensen die geen kans maken op de status van erkende vluchteling, proberen het nu vaak toch, omdat ze weten dat ze mede door het Verdrag, en door allerlei wetgeving die is gemaakt in de lijn met dit verdrag, kans maken om lang in allerlei procedures te blijven hangen. En hoe langer ze in een land blijven, hoe groter de kans dat er linksom of rechtsom toch een verblijfsvergunning voor ze komt.

ziege maar ook zagge
Vedette
Clubvoorkeur: jawadenktezelf
Has thanked: 305 times
Been thanked: 281 times

Awards:

Bericht door ziege maar ook zagge » 14 sep 2019, 17:50

Brael schreef:
Ik veracht dit soort gestrekt beenpolitiek die vooral eigen glorie tot doel heeft.
Wat bedoel je hiermee? De beste man kan nergens meer veilig over straat en moet fulltime beveiligd worden.
Het feit dat hij ook voor hem minder prettig gevolgen ondervindt van een bepaalde strategie betekent nog niet dat die strategie ongepland was. Het was een vooropgezet plan van Wilders om in een hoek gezet worden, liefst had hij een cordon saintaire gezien.
ShovingNE2 schreef:
13 sep 2019, 10:57
Verharding van het debat werken alle partijen aan mee. Het is volstrekt ridicuul om dat 1 persoon/partij in de schoenen te schuiven.
Wilders heeft het uitgelokt. Men reageerde eerst verontwaardigd, meneer Wilders zulke dingen kunt u niet zeggen. Wilders reageerde door de klager weg te zetten als linkse elite, gebruik makend van allerlei liederlijke termen, men zou meer interesse hebben voor migranten dan voor Nederlanders enz, continu zuigen en beledigen, altijd dat gestrekte been. Hij koos daarbij steeds radicalere bewoordingen, hengelend naar confrontatie, naar reactie. En die reactie kreeg hij inderdaad, triest genoeg. Eén van de kapitale fouten van linkse politiek in de recente geschiedenis.

Mensen zochten naar woorden om te betitelen wat hij deed - zulke vreemdelingenhaat en die mate van nationalisme, waar kennen we dat van? Logisch dat men uitkwam bij 'bruin' en referenties aan de Tweede Wereldoorlog. Een lastige vergelijking omdat die doorgingen tot aan de Holocaust - dat deel is natuurlijk nooit van toepassing geweest, maar verder m.i. wel begrijpelijk.

Ik vind die verharding aan linkerkant uiteindelijk trouwens nogal meevallen, dat zagen we dus wel wat in richting van Wilders als rechtstreekse reactie, maar verder wordt m.i. nog keurig gedebatteerd hoor. Alleen een partij als Denk maakt gebruik van dezelfde stijl van overdrijvingen die niet per sé feitelijk onderbouwd kunnen worden, maar zet mensen toch minder weg dan Wilders doet en deed. De SP stelde zich wel vreselijk aan bij de laatste europese verkiezigen en is daar gelukkig gruwelijk voor afgestraft. Het is vooral het debat buiten de politiek wat het stokje van Wilders overgenomen heeft - Geenstijl, Twitter enz.

J.B.
Legende

Bericht door J.B. » 14 sep 2019, 20:17

14 sep 2019, 17:50
Brael schreef:
Het feit dat hij ook voor hem minder prettig gevolgen ondervindt van een bepaalde strategie betekent nog niet dat die strategie ongepland was. Het was een vooropgezet plan van Wilders om in een hoek gezet worden, liefst had hij een cordon saintaire gezien.
ShovingNE2 schreef:
13 sep 2019, 10:57
Verharding van het debat werken alle partijen aan mee. Het is volstrekt ridicuul om dat 1 persoon/partij in de schoenen te schuiven.
Wilders heeft het uitgelokt. Men reageerde eerst verontwaardigd, meneer Wilders zulke dingen kunt u niet zeggen. Wilders reageerde door de klager weg te zetten als linkse elite, gebruik makend van allerlei liederlijke termen, men zou meer interesse hebben voor migranten dan voor Nederlanders enz, continu zuigen en beledigen, altijd dat gestrekte been. Hij koos daarbij steeds radicalere bewoordingen, hengelend naar confrontatie, naar reactie. En die reactie kreeg hij inderdaad, triest genoeg. Eén van de kapitale fouten van linkse politiek in de recente geschiedenis.

En als dat niet lukt gebruiken we maar het woord `demoniseren` Ook erg populair bij populisten.

Brael
Vaste waarde in elftal

Bericht door Brael » 14 sep 2019, 21:58

14 sep 2019, 17:50
Brael schreef:
Waarom zou Wilders dit allemaal zo willen?
En wat bedoel je met "eigen glorie"?

J.B.
Legende

Bericht door J.B. » 15 sep 2019, 11:11

Opnieuw genoten van WNL waar Baudet tegenwoordig acteert als een man die weet dat z`n hoogtepunt is geweest en louter onzin uitkraamt. Die hoeft helemaal niet de linkse media te boycotten maar zet zichzelf (zonder dat ie het zelf door heeft) compleet voor lul. Verder dan `kletskoek` of (ook lekker) `lariekoek` komt ie niet. Nergens inhoudelijk en over Otten mogen we het natuurlijk niet hebben.

Geweldige tv. Ik heb genoten van een titanic die bijna bij de ijsberg is aangekomen..

ziege maar ook zagge
Vedette

Awards:

Bericht door ziege maar ook zagge » 15 sep 2019, 11:31

Brael schreef:
14 sep 2019, 21:58
Waarom, dat denk ik wel door te hebben maar zou je om 100% zeker te zijn aan hem moeten vragen, feit is dat ie er vanaf het prille begin naar gehengeld heeft... Eigen glorie omdat het hemzelf groot maakte maar de oplossing van problemen juist verder weg bracht.

ShovingNE2
Site Admin
Has thanked: 33 times
Been thanked: 341 times

Bericht door ShovingNE2 » 15 sep 2019, 12:03

J.B. schreef:
14 sep 2019, 20:17
En als dat niet lukt gebruiken we maar het woord `demoniseren` Ook erg populair bij populisten.
Ja hoe durven ze natuurlijk ook. Laten we eerlijk zijn Pim Fortuyn is vermoord na een bizarre haatcampagne.

Had hij waarschijnlijk zelf uitgelokt of zo of was terecht of zo. Onderbuik en populistisch als je daar iets anders van vindt.

ziege maar ook zagge
Vedette

Awards:

Bericht door ziege maar ook zagge » 15 sep 2019, 12:09

M.i. geldt voor de moord op Pim deels hetzelfde als voor de nazivergelijkingen richting Wilders: de meest extreme reactie die alle perken te buiten ging en onverdedigbaar is, diskwalificeert niet alle kritiek en maakt het slachtoffer ook niet opeens onschuldig.

ShovingNE2
Site Admin

Bericht door ShovingNE2 » 15 sep 2019, 12:13

Rond Fortuyn is gewoon heel bewust een klimaat geschapen dat leidde tot de moord (daarmee niet zeggende dat dat de opzet was voordat het verkeerd wordt uitgelegd). De krokodillentranen van Kok en Melkert vond ik walgelijk. Daarnaast ben ik benieuwd waar Fortuyn schuldig aan was?

En dan op de avond van de moord ook nog de hulp van Groenlinks wethouder Jack Bogers (je kind zal maar maatschappijleer krijgen van iemand die zorgt dat bewijsmateriaal op een politicus verdwijnt). Velen vonden die moord prima en zullen een moord op Wilders en Baudet ook gewoon toejuichen hoor.

J.B.
Legende

Bericht door J.B. » 15 sep 2019, 12:31

Zullen we dan even wat uitspraken van de Heilige Pim neerzetten? Over disrespect en demoniseren gesproken:

"Vrouwen als Netelenbos, Jorritsma en Sorgdrager zitten op die plekken omdat ze een vagina hebben",

"Minister Borst is een grotere bedreiging voor de Nederlandse volksgezondheid, dan Osama bin Laden", refererend aan de wachtlijsten.

"Kok is bang voor mij. Niet alleen vanwege mijn intellectueel geweld, maar omdat hij een kwaad geweten heeft. Voor Kok telt alleen de BV Kok vooruit. Kok zou nooit het besluit om weg te gaan hebben genomen als hij geen zicht had op de contouren van een volgende carrière. In Brussel of elders."

"Het siert Bolkenstein dat hij het probleem van de islam op de agenda heeft geplaatst, maar verder is hij niet gekomen. Bolkenstein is geen conceptualist. Hij wist niet wat machtsvorming is, en daarom is hij als politicus overschat."

„Zo'n man als Rijkman Groenink die eigenlijk achter de tralies had moeten zitten, komt weg met al zijn affaires. Hij trekt zich van de kritiek niets aan. Groenink weet zich onaantastbaar. Hij heeft dezelfde uitstraling als Prins Bernhard vlak voor de Lockheed-affaire. Volkomen losgezongen van de samenleving. Ik durf te voorspellen dat Groenink binnen het jaar keihard omvalt.”

Als ik zo de uitspraken lees kan ik me voorstellen dat zijn politieke tegenstanders niet gaan zitten en niks terugzeggen. Persoonlijke aanvallen en dan krijg je persoonlijke aanvallen terug. Maar dan is het ineens demoniseren? Laat me niet lachen..

Geweld op politici is nooit goed te praten, begrijp me niet verkeerd, maar om nou net te doen alsof het allemaal aan de anderen lag is wel erg kortzichtig en naief. Fortuyn wist (net zo goed als Geertje en Lavendeltje) waar ie mee bezig was.

ShovingNE2
Site Admin

Bericht door ShovingNE2 » 15 sep 2019, 12:47

Over Groenink had hij gelijk. Ik vond dat hij die uitspraken niet eens heel erg waren.
En inderdaad: hij was ook heel hard. Vond ik jammer, want zijn uitspraken over Borst vond ik ook niet raar. De zorg is er niet bepaald op vooruit gegaan. Sterker nog: heel veel mensen in financiële problemen door eigen risico en hele hoge premie. Diverse ziekenhuizen failliet en niet overeind gehouden.

Verder zou ik zinnen die je start met 'Geweld op politici is nooit goed te praten', vervolg hem dan nooit met 'maar' wat mij betreft. En ja: moord ligt altijd aan anderen (met name dan degene die hem pleegt, niet Melkert of zo).

ziege maar ook zagge
Vedette

Awards:

Bericht door ziege maar ook zagge » 15 sep 2019, 12:55

De extreme reacties zoals de meest ultieme vorm nl. die moord zijn uiteraard absoluut niet goed te praten, maar (daar is ie weer ;) ) het is m.i. unfair om overige kritiek ook in de hoek van die moord te plaatsen.

Het idee dat Volkert van der Graaf beïnvloed was door 'het hele geschapen klimaat' wordt trouwens heel gemakkelijk door mensen herhaald maar dat is ook maar een vrij zwak onderbouwde aanname he. Misschien had ie dit ook wel gedaan zonder alle reacties van anderen. Of heeft ie ooit gemeld dat ie opgejut was, bijv. tijdens zijn verdediging? Ik had het idee dat het juist een uiterst koele kikker was die ook nooit ergens spijt van heeft gehad.

Brael
Vaste waarde in elftal

Bericht door Brael » 15 sep 2019, 15:28

15 sep 2019, 11:31
Brael schreef:
14 sep 2019, 21:58
Waarom, dat denk ik wel door te hebben maar zou je om 100% zeker te zijn aan hem moeten vragen, feit is dat ie er vanaf het prille begin naar gehengeld heeft... Eigen glorie omdat het hemzelf groot maakte maar de oplossing van problemen juist verder weg bracht.
Aangezien jij de stelling poneert, wat is jouw theorie over het "waarom"?

J.B.
Legende

Bericht door J.B. » 16 sep 2019, 10:29

ShovingNE2 schreef:
15 sep 2019, 12:47
Over Groenink had hij gelijk. Ik vond dat hij die uitspraken niet eens heel erg waren.
En inderdaad: hij was ook heel hard. Vond ik jammer, want zijn uitspraken over Borst vond ik ook niet raar. De zorg is er niet bepaald op vooruit gegaan. Sterker nog: heel veel mensen in financiële problemen door eigen risico en hele hoge premie. Diverse ziekenhuizen failliet en niet overeind gehouden.

Verder zou ik zinnen die je start met 'Geweld op politici is nooit goed te praten', vervolg hem dan nooit met 'maar' wat mij betreft. En ja: moord ligt altijd aan anderen (met name dan degene die hem pleegt, niet Melkert of zo).
Kijk, als je iemand met Bin Laden gaat vergelijken zet je zelf de toon voor de discussie. Precies mijn punt. Dus de een (rechtse popi) mag alles roepen en zn tegenstanders voor alles uitmaken, maar andersom mag dat niet (want dan is het demoniseren). Zo werkt het natuurlijk niet. Melkert ging op een gegeven moment ook met gestrekt been in. Mag het? Nadat je voor van alles en nog wat bent uitgemaakt. Als je op de man speelt krijg je repliek die ook op de man is. Zo simpel is het. Dan moet je ook niet gaan huilen dat je zo hard wordt aangepakt..

ShovingNE2
Site Admin

Bericht door ShovingNE2 » 16 sep 2019, 10:31

Ik heb Wilders nog nooit horen huilen over het feit dat hij te hard wordt aangepakt.

J.B.
Legende

Bericht door J.B. » 16 sep 2019, 10:33

ShovingNE2 schreef:
16 sep 2019, 10:31
Ik heb Wilders nog nooit horen huilen over het feit dat hij te hard wordt aangepakt.
Dat moet ik `m nageven. Hij speelt het spel en kan ook klappen krijgen inderdaad. Z`n achterban daarentegen..

Ren Höek
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:

Bericht door Ren Höek » 16 sep 2019, 11:07

ShovingNE2 schreef:
16 sep 2019, 10:31
Dan heb je blijkbaar alle berichten gemist waarin Wilders roept dat hij gedemoniseerd wordt, apart.
En dat staat nog los van zijn trieste constante ondermijning van de rechterlijke macht zodra hij via het strafrecht aangepakt wordt.

Een snelle zoektocht levert al meteen dit op:
https://www.nu.nl/politiek/2578978/wild ... seren.html
https://www.rijksoverheid.nl/documenten ... ietcollege
https://www.trouw.nl/nieuws/anti-wilder ... ~bad72d7e/
https://www.groene.nl/artikel/de-onbenoembare-wilders
https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... gle.com%2F
https://www.pvv.nl/index.php/component/ ... ttert.html
https://www.parool.nl/nieuws/wilders-st ... gle.com%2F

J.B.
Legende

Bericht door J.B. » 16 sep 2019, 11:13

Ok, I stand corrected. Hij kan niet incasseren dus..

ziege maar ook zagge
Vedette

Awards:

Bericht door ziege maar ook zagge » 16 sep 2019, 11:14

Jezus, inderdaad zeg. Wilders als zogenaamde voorvechter van het vrije woord die het zwijgen opgelegd wordt, Wilders die gedemoniseerd wordt, het is een rode lijn in zijn bestaan. Hier nog eentje op de pvv site:

https://www.pvv.nl/index.php/7-nieuws/n ... seerd.html

Wilders moet en zal die status van politieke martelaar hebben; slachtoffer van de elite, zo lijkt ie dan schouder aan schouder te staan met 'het volk' wat óók 'slachtoffer van de (linkse) elite' is he, dat is het hele idee.

Brael
Vaste waarde in elftal

Bericht door Brael » 16 sep 2019, 11:20

Ren Höek schreef:
16 sep 2019, 11:07

Dan heb je blijkbaar alle berichten gemist waarin Wilders roept dat hij gedemoniseerd wordt, apart.
En dat staat nog los van zijn trieste constante ondermijning van de rechterlijke macht zodra hij via het strafrecht aangepakt wordt.
Het is dan ook wel een zeer discutabel proces....

Ren Höek
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:

Bericht door Ren Höek » 16 sep 2019, 11:26

Brael schreef:
16 sep 2019, 11:20
Het is dan ook wel een zeer discutabel proces....
Hij is wel veroordeeld.
Maar los hiervan gaat het er mij om dat een politicus bewust regelmatig de rechterlijke macht ondermijnt, dat is schandalig en belachelijk.

J.B.
Legende

Bericht door J.B. » 16 sep 2019, 11:28

16 sep 2019, 11:14
Jezus, inderdaad zeg. Wilders als zogenaamde voorvechter van het vrije woord die het zwijgen opgelegd wordt, Wilders die gedemoniseerd wordt, het is een rode lijn in zijn bestaan. Hier nog eentje op de pvv site:

https://www.pvv.nl/index.php/7-nieuws/n ... seerd.html

Wilders moet en zal die status van politieke martelaar hebben; slachtoffer van de elite, zo lijkt ie dan schouder aan schouder te staan met 'het volk' wat óók 'slachtoffer van de (linkse) elite' is he, dat is het hele idee.
Maar je weet als PVV dat je never nooit niet de grootste zal worden (ook niet met de FvD samen) maar stelt je wel op als de partij waar niemand mee wil samenwerken. Dus je blijft in de oppositie, dus je zal nooit volledig je idealen kunnen uitvoeren.

Dat schiet toch ook niet op. Na zoveel jaren in de politiek als een soort joker moeten fungeren.

Plaats reactie