Welkom aan alle gasten. Meepraten over PSV? Maak een account aan!

Binnenlandse politiek

Discussieer hier met PSV-supporters over actuele en/of maatschappelijke zaken.
Plaats reactie
J.B.
Legende
Clubvoorkeur: Broodje Smos
Has thanked: 1197 times
Been thanked: 809 times

Binnenlandse politiek

Bericht door J.B. » 04 mar 2020, 22:59

Communitarisme lees ik conservatief. Liberaal is in deze toch progressief. Maar dan progressief met een leuk inkomen :mrgreen:
Circle of fifths

Ren Höek
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 1476 times
Been thanked: 479 times

Bericht door Ren Höek » 05 mar 2020, 08:44

Kort door de bocht keuzes, maar wel geinig en een uitslag zoals ik had verwacht:

ShovingNE2
Site Admin
Clubvoorkeur: PSV
Has thanked: 296 times
Been thanked: 1434 times

Bericht door ShovingNE2 » 06 mar 2020, 11:48

Zijn er meer van dit soort testen? Even kijken of het matcht. Vind dit wel humor al is het inderdaad kort door de bocht.

Brael
Nationale topspeler
Has thanked: 107 times
Been thanked: 194 times

Bericht door Brael » 06 mar 2020, 15:05

Ow ja hoor. Vertel mij op welke politieke partij je stemt, dan voorspel ik je politieke voorkeur.

ShovingNE2
Site Admin

Bericht door ShovingNE2 » 07 mar 2020, 10:05

Laatste keer PvdA. Maar nu zo samen met Groenlinks gaan optrekken twijfel ik daar heel hard aan.

ziege maar ook zagge
Legende
Clubvoorkeur: jawadenktezelf
Has thanked: 1049 times
Been thanked: 756 times

Awards:

Bericht door ziege maar ook zagge » 11 mar 2020, 12:15

https://www.nu.nl/politiek/6036616/advo ... orden.html

Geinige zaak, ben benieuwd naar de uitspraak.

J.B.
Legende

Bericht door J.B. » 11 mar 2020, 15:59

ziege maar ook zagge schreef:
11 mar 2020, 12:15

`Volgens Baudet is er sprake van een complot van voorstanders van de EU, met als doel Europese landen stuk te maken door steeds meer macht aan Brussel toe te kennen. "Van Napoleon tot Hitler tot wat je nu hebt in de EU: altijd maar die poging om die Europese landen onder centraal gezag te brengen", zei hij in het debat.`

Kan de rechter m ook even langs de psycholoog sturen? Desnoods dwangverpleging? Die man spoort echt niet.
Circle of fifths

VeresRivne
Bankzitter
Clubvoorkeur:
Has thanked: 9 times
Been thanked: 70 times

Bericht door VeresRivne » 11 mar 2020, 22:16

03 mar 2020, 18:28
Maatje 42 zeker ook he? :D

Mijn uitkomst klopt voor m'n gevoel wel redelijk... al vind ik de vragen wel vrijwel allemaal te kort door de bocht maar goed. Tis voor de fun.

https://ibb.co/HGCT2GS

Hmmz, snap nu wel waarom het vaak eens zijn. ;)

ziege maar ook zagge
Legende

Awards:

Bericht door ziege maar ook zagge » 11 mar 2020, 22:19

:D

DeTaurus
Nationale topspeler
Clubvoorkeur: PSV, Liverpool
Has thanked: 180 times
Been thanked: 157 times

Bericht door DeTaurus » 14 mar 2020, 16:45

J.B. schreef:
11 mar 2020, 15:59

`Volgens Baudet is er sprake van een complot van voorstanders van de EU, met als doel Europese landen stuk te maken door steeds meer macht aan Brussel toe te kennen. "Van Napoleon tot Hitler tot wat je nu hebt in de EU: altijd maar die poging om die Europese landen onder centraal gezag te brengen", zei hij in het debat.`

Kan de rechter m ook even langs de psycholoog sturen? Desnoods dwangverpleging? Die man spoort echt niet.
Het erge hieraan is dat er blijkbaar van die websites zijn waar dit soort onzin zo besproken wordt (inclusief van die bepaalde woorden als Boreaal) door van die zolderkamer mafkezen. En dat Baudet dus klaarblijkelijk op dat soort websites aanwezig is.

Brael
Nationale topspeler
Has thanked: 107 times
Been thanked: 194 times

Bericht door Brael » 14 mar 2020, 17:25

Het erge hieraan is dat er blijkbaar (volgens wie?)
van die websites zijn (wat voor websites?)
waar dit soort onzin (wat voor onzin precies,?)
zo besproken wordt (hoe besproken?)
(inclusief van die bepaalde woorden als Boreaal) (en wat voor bepaalde woorden nog meer?)
door van die zolderkamer mafkezen. (wie zijn dat?)
En dat Baudet dus klaarblijkelijk (volgens wie?)
op dat soort websites aanwezig is. (welke websites?)

Nog eens een post van niveau. Duidelijk, to the point en onderbouwd met duidelijke feiten. Chapeau!

ziege maar ook zagge
Legende

Awards:

Bericht door ziege maar ook zagge » 14 mar 2020, 19:01

DeTaurus schreef:
14 mar 2020, 16:45
Het erge hieraan is dat er blijkbaar van die websites zijn waar dit soort onzin zo besproken wordt (inclusief van die bepaalde woorden als Boreaal) door van die zolderkamer mafkezen. En dat Baudet dus klaarblijkelijk op dat soort websites aanwezig is.
Ik vind het niet erg dat die (extreemrechtse / nationalistische / neofacistische) websites er zijn - vrijheid is m.i. een groot goed óók voor wat betreft volslagen idiotie, dat een clown als Baudet zich tot die wereld aangetrokken voelt moet ie ook fijn helemaal zelf weten, dat relatief goed opgeleide Nederlanders hem vervolgens op basis van dat en nog veel meer achterlijk gezwets politieke macht geven vind ik een veel groter probleem.

Onzin wordt veel gemakkelijker door een breed publiek omarmd dan we vóór de informatierevolutie voor mogelijk hadden gehouden... vast omdat die onzin zijn weg zo gemakkelijk vindt op het internet maar hoe dan ook, het is zo en schrikbarend genoeg lijkt opleidingsniveau daar niet erg veel invloed op te hebben. Tegelijkertijd zie je dat een hoop mensen het ook gewoon geen groot probleem meer vinden als er totale bullshit verkondigd wordt, zelfs niet als ze het doorhebben.... gaan ze bijv. gewoon zoeken of er niet ook wat waarheid ergens in die brij gezwets terug te vinden is :|

DeTaurus
Nationale topspeler

Bericht door DeTaurus » 14 mar 2020, 21:06

Brael schreef:
14 mar 2020, 17:25
Het erge hieraan is dat er blijkbaar (volgens wie?)
van die websites zijn (wat voor websites?)
waar dit soort onzin (wat voor onzin precies,?)
zo besproken wordt (hoe besproken?)
(inclusief van die bepaalde woorden als Boreaal) (en wat voor bepaalde woorden nog meer?)
door van die zolderkamer mafkezen. (wie zijn dat?)
En dat Baudet dus klaarblijkelijk (volgens wie?)
op dat soort websites aanwezig is. (welke websites?)

Nog eens een post van niveau. Duidelijk, to the point en onderbouwd met duidelijke feiten. Chapeau!
Moet ik alles toelichten en uitleggen wat reeds in het nieuws is geweest? Zou dan een lang bericht worden.

Lees:
https://www.google.nl/search?q=baudet+b ... AB6BAgMEAI

Er was iets op tv met die website 8chan (na die aanslagen in Nieuw Zeeland), en daar werd de inhoud van die website ook besproken. Die termen en theorieën die Baudet gebruikt die komen daar min of meer alleen voor (inclusief bepaalde terminologie als homeopatische rassenvermenging en boreaal).

Eveneens zitten daar veel van die zolderkamer mannetjes (zoals ik al beschreef) die dus van mening zijn dat je vrouwen moet commanderen en weet ik veel wat on ze in bed te krijgen (veel ophef over) door van die mannetjes die nog nooit een vrouw hebben gesproken, en raad eens wie deze gekke theorieën aanhing en verdedigde:

https://www.bnnvara.nl/dewerelddraaitdoor/videos/264659

Besef wat je moet bezielen om op een website terecht te komen die mensen tegen betaling zegt te leren vrouwen te versieren door ze te zien als minderwaardig, en daar vervolgens nog interesse in hebben ook. Sterker nog, zelfs meegaan in dat soort gek gedachtengoed (zoals je daar ziet).
Het is duidelijk dat die man niet helemaal goed bij zijn hoofd is met al die paranoïde theorieën.
Wilders ben ik het ook absoluut niet mee eens, maar daarbij heb ik niet het idee dat hij allerlei complottheorieën aanhangt dat alles een complottheorie van de EU is, dat er massaal indoctrinatie plaatsvindt en weet ik veel wat.
Dat soort dingen de wereld in helpen is gewoon schadelijk, onjuist en bovendien ook nog ziek.

Laat het maar weten als er nog iets onduidelijk is. In dit bericht heb ik ook niet elk woord onderbouwd, maar ik kan dat uiteraard wel doen.

J.B.
Legende

Bericht door J.B. » 15 mar 2020, 12:49

DeTaurus schreef:
14 mar 2020, 16:45
J.B. schreef:
11 mar 2020, 15:59

Sterker nog, die gaat gewoon de extreem rechtse denktankjes langs. Alleen is ie zo slap dat ie het niet durft te zeggen als er een camera op zn smoel staat. Hiddema heeft NSB symphatietjes. Baudet extreem rechts (de nazi vleugel) ideetjes. Nee lekker clubje. Waarom zijn we in 40-45 ook alweer bevrijd? Hmm..
Circle of fifths

ShovingNE2
Site Admin

Bericht door ShovingNE2 » 15 mar 2020, 13:40

Een goede godwin is nooit ver weg natuurlijk. En dan iemand anders de schuld van verharding van het debat geven.... Nog even en iedereen die op FvD stemt is ook een nazi. En het dan vreemd vinden dat alles steeds extremer wordt.

J.B.
Legende

Bericht door J.B. » 15 mar 2020, 13:41

Don`t shoot the messenger. Ja, FVD/Baudet en Hiddema flirten met extreem rechts (de bruinhemden rechts zeg maar). Maar dat is geen geheim meer toch? Laten we daar niet te moeilijk over doen.

Jij bent trouwens de laatste die zo mag reageren, met je `levensgevaarlijke gek` als het om Halsema gaat bijvoorbeeld. Vind het een beetje nep overkomen deze reactie..
Circle of fifths

ShovingNE2
Site Admin

Bericht door ShovingNE2 » 15 mar 2020, 13:50

Heel erg nep. Je hebt gelijk. Als je die meetlat gaat gebruiken dan mag helemaal niemand meer op dit forum dan wat dan ook nog zeggen natuurlijk. Behalve jij uiteraard.

J.B.
Legende

Bericht door J.B. » 15 mar 2020, 13:58

Ja, ik benoem de FVD als nazistisch ja. En dat is geen geheim toch? Waarom doe je daar zo hysterisch over? Het is namelijk ook zo. Hij moet alleen een vent zijn en dat ook voor de camera toegeven. Dan dwing je respect af namelijk.

Dat is uiteraard precies hetzelfde om als burgemeester op te roepen om de middenstand te steunen. Ik zeg, aan het kruis met Halsema, hoe durft ze, dat maffe wijf. Stel je voor zeg. Levensgevaarlijke gek is ze..
Circle of fifths

ziege maar ook zagge
Legende

Awards:

Bericht door ziege maar ook zagge » 15 mar 2020, 14:06

Ik geloof niks van zulke grote labels - m.i. is dat ventje gewoon een zwetsneus, een dwaler, totaal niet serieus te nemen. Zijn voorliefde voor controverse heeft m.i. veel meer te maken met zijn narcistische stoornis dan met enige werkelijke overtuiging - meneer koketteert gewoon graag: kijk mij eens dit of dat durven zeggen. Desnoods in latijn! En kijk eens hoe diepzinnig ik daarbij kan kijken!

DeTaurus
Nationale topspeler

Bericht door DeTaurus » 15 mar 2020, 14:11

15 mar 2020, 14:06
Ik geloof niks van zulke grote labels - m.i. is dat ventje gewoon een zwetsneus, een dwaler, totaal niet serieus te nemen. Zijn voorliefde voor controverse heeft m.i. veel meer te maken met zijn narcistische stoornis dan met enige werkelijke overtuiging - meneer koketteert gewoon graag: kijk mij eens dit of dat durven zeggen. Desnoods in latijn! En kijk eens hoe diepzinnig ik daarbij kan kijken!
Ik heb het idee dat het allemaal gemaakt is, in tegenstelling Trump bijvoorbeeld waarbij je aan zijn lichaamstaal ziet dat hij echt vol is van zichzelf. Die nerveuze lachjes van Baudet verklaren dat hij zichzelf eigenlijk een beetje een watje vindt.

Probeert dat een beetje te compenseren door wat hij op die vrouwen versier cursus heeft geleerd waar hij zo lovend over is.

Overigens vind ik zeker niet dat je een nazi bent als je FvD-stemmer bent, ook al ben ik het niet met de standpunten eens. Ik vind vooral Baudet alleen echt een heel vreemd en eng mannetje. Iets wat ik bij andere politici met soortgelijke standpunten veel minder heb.

J.B.
Legende

Bericht door J.B. » 15 mar 2020, 14:16

Hoho, ik zeg ook niet dat het stemvee een nazi. Net als GL stemmers niets met het communisme hebben of de SP stemmer iets met Castro of Mao hebben. Ik zeg dat lavendeltje symphatietjes in die richting heeft en openlijk flirt met het nazisme. En Hiddema heeft zelf gewoon toegegeven dat ie NSB symphatie heeft, dus waar dat hysterische gedoe daaromheen vandaan komt. Ik benoem gewoon zoals het is.

De meeste stemmers op welke partij dan ook weten niet eens waar ze op stemmen. Gooi daar als partijtje wat propaganda en fakenews overheen (de een wat meer dan de ander) en je hebt als populist hoe je het wil hebben.

Zo simpel is het.
Circle of fifths

DeTaurus
Nationale topspeler

Bericht door DeTaurus » 15 mar 2020, 14:18

J.B. schreef:
15 mar 2020, 14:16
Hoho, ik zeg ook niet dat het stemvee een nazi. Net als GL stemmers niets met het communisme hebben of de SP stemmer iets met Castro of Mao hebben. Ik zeg dat lavendeltje symphatietjes in die richting heeft en openlijk flirt met het nazisme. En Hiddema heeft zelf gewoon toegegeven dat ie NSB symphatie heeft, dus waar dat hysterische gedoe daaromheen vandaan komt. Ik benoem gewoon zoals het is.

De meeste stemmers op welke partij dan ook weten niet eens waar ze op stemmen. Gooi daar als partijtje wat propaganda en fakenews overheen (de een wat meer dan de ander) en je hebt als populist hoe je het wil hebben.

Zo simpel is het.
Logisch maar die insinuatie wordt hierboven wel gewekt. Mooi moment om het recht te trekken dacht ik. 8-)

Ik vind Baudet-stemmers geen nazi’s maar in veel gevallen vaak wel Calimero’s. Alles zo uitvergroten en alles en iedereen is tegen hun. Hierboven is daar een mooi voorbeeld van.

ziege maar ook zagge
Legende

Awards:

Bericht door ziege maar ook zagge » 15 mar 2020, 14:20

DeTaurus schreef:
15 mar 2020, 14:11
Ik heb het idee dat het allemaal gemaakt is, in tegenstelling Trump bijvoorbeeld waarbij je aan zijn lichaamstaal ziet dat hij echt vol is van zichzelf. Die nerveuze lachjes van Baudet verklaren dat hij zichzelf eigenlijk een beetje een watje vindt.

Probeert dat een beetje te compenseren door wat hij op die vrouwen versier cursus heeft geleerd waar hij zo lovend over is.
Precies zo hier.. die gemaakte blikken, tot in den treure geoefend voor de spiegel. Het is een acteur, een poseur en een opportunist, zijn ideeën een onsamenhangende brij van interessantdoenerij.

Baudet een nazi noemen is te selectief, maar ook veel teveel eer. Hij is veel meer een waste of time dan ie gevaarlijk is.
Laatst gewijzigd door ziege maar ook zagge op 15 mar 2020, 14:22, 1 keer totaal gewijzigd.

J.B.
Legende

Bericht door J.B. » 15 mar 2020, 14:22

DeTaurus schreef:
15 mar 2020, 14:18
J.B. schreef:
15 mar 2020, 14:16

Zo simpel is het.
Logisch maar die insinuatie wordt hierboven wel gewekt. Mooi moment om het recht te trekken dacht ik. 8-)

Ik vind Baudet-stemmers geen nazi’s maar in veel gevallen vaak wel Calimero’s. Alles zo uitvergroten en alles en iedereen is tegen hun. Hierboven is daar een mooi voorbeeld van.
Het gemene linkse kartel is de vijand he. En alles is de schuld van de EU of de buitenlanders.

Works everytime. Wetende dat het stemvee niet echt interesse heeft in feiten en cijfers. En dan krijg je dus types als Trump, Johnson etc.
Circle of fifths

DeTaurus
Nationale topspeler

Bericht door DeTaurus » 15 mar 2020, 14:24

Ja en zichzelf framen als “gezond rechts”, VVD als “links” en de rest als “extreem links”. Dat is ook een mooie.

Plaats reactie