Welkom aan alle gasten. Meepraten over PSV? Maak een account aan!

Binnenlandse politiek

Discussieer hier met PSV-supporters over actuele en/of maatschappelijke zaken.
Plaats reactie
DeTaurus
Nationale topspeler
Clubvoorkeur: PSV, Liverpool
Has thanked: 180 times
Been thanked: 157 times

Binnenlandse politiek

Bericht door DeTaurus » 15 mar 2020, 14:26

ziege maar ook zagge schreef:
15 mar 2020, 14:20
DeTaurus schreef:
15 mar 2020, 14:11
Ik heb het idee dat het allemaal gemaakt is, in tegenstelling Trump bijvoorbeeld waarbij je aan zijn lichaamstaal ziet dat hij echt vol is van zichzelf. Die nerveuze lachjes van Baudet verklaren dat hij zichzelf eigenlijk een beetje een watje vindt.

Probeert dat een beetje te compenseren door wat hij op die vrouwen versier cursus heeft geleerd waar hij zo lovend over is.
Ik weet het zo net nog niet. Nobelprijswinnaar

Precies zo hier.. die gemaakte blikken, tot in den treure geoefend voor de spiegel. Het is een acteur, een poseur en een opportunist, zijn ideeën een onsamenhangende brij van interessantdoenerij.

Baudet een nazi noemen is te selectief, maar ook veel teveel eer. Hij is veel meer een waste of time dan ie gevaarlijk is.
Ik weet het zo net nog niet. Nobelprijswinnaar Piketty heeft dit boek er over geschreven die ik net uit heb:
https://www.bol.com/nl/f/kapitaal-en-id ... 120774049/

En die onderbouwt best goed dat Door de geschiedenis heen dit soort mannetjes in slechte tijden wel eens veel aanhang kunnen krijgen.

ShovingNE2
Site Admin
Clubvoorkeur: PSV
Has thanked: 431 times
Been thanked: 1848 times

Bericht door ShovingNE2 » 25 mar 2020, 15:10

Kampioenstopic openen .... pending

Ykhim
Vedette
Has thanked: 608 times
Been thanked: 769 times

Bericht door Ykhim » 25 mar 2020, 15:59

Als je erover nadenkt was dit wel een hele slimme move van 'm. Als hij deze zaak had gewonnen, dan had hij dit narratief nog tijden kunnen bespelen: ''zie je wel, er is niks mis met mijn uitspraken''. Maar na dit verlies kan hij mooi roepen dat hij al die tijd gelijk had en dat de rechters in het land gewoon niet deugen. En zijn achterban omarmt het allemaal maar.

Ik vond Wilders een eng mannetje, maar die is lang niet zo slim en achterbaks als deze Baudet. Dat moet je hem toch nageven.
Shirtsponsor seizoen 2020-2021: een chanterend, megalomaan forumlid

"Mijn mening doet er niet toe. #RigoOut."

Brael
Nationale topspeler
Has thanked: 138 times
Been thanked: 257 times

Bericht door Brael » 25 mar 2020, 16:01

Het ligt wel iets genuanceerder dan winnen of verliezen, al is dat natuurlijk wel wat het langste blijft hangen.

De rechter geeft wel aan dat er fouten zijn gemaakt bij Buitenhof, maar niet dusdanig dat het om iets strafbaars gaat.

ziege maar ook zagge
Legende
Clubvoorkeur: jawadenktezelf
Has thanked: 1057 times
Been thanked: 805 times

Awards:

Bericht door ziege maar ook zagge » 25 mar 2020, 17:14

Baudet is dus deels genekt doordat ie het elders wél bijv. over ras ('blank') heeft. Hij dacht wellicht dat de rechter puur en alleen naar zijn exacte woordgebruik zou kijken zonder de context in beschouwing te nemen... waar zijn Vindicat maatje hem dan op had kunnen wijzen en dat zal vast ook wel gebeurd zijn, dus grote kans dat Thierry dacht hier een slaatje uit te kunnen slaan zoals Wilders dat altijd doet - en als het gaat om publiek bespelen dan heeft de zwetsneus zelf natuurlijk altijd het laatste woord. Maar "helaas", Thierry etaleerde vooral weer even de hem zo kenmerkende combinatie van domheid en effectbejag. Toch ook weer een deukje in zijn imago binnen de club, al zal hij misschien volhouden dat ook deze negatieve aandacht toch mooi weer aandacht is.

NB: Dit artikel uit NRC gaf destijds al een goede round-up van de zaak:
https://www.nrc.nl/nieuws/2020/02/25/ba ... t-a3991576

Leuk is dit allemaal allerminst... elk mediamoment van Thierry Baudet is er één teveel.

ShovingNE2
Site Admin

Bericht door ShovingNE2 » 25 mar 2020, 18:38

Brael schreef:
25 mar 2020, 16:01
Het ligt wel iets genuanceerder dan winnen of verliezen, al is dat natuurlijk wel wat het langste blijft hangen.

De rechter geeft wel aan dat er fouten zijn gemaakt bij Buitenhof, maar niet dusdanig dat het om iets strafbaars gaat.
Nee: de rechter heeft gezegd dat er fouten zijn gemaakt bij Buitenhof maar dat het in samenhang met eerdere uitspraken (Blank Europa) het niet dermate fout is dat het gecorrigeerd moet worden. Baudet heeft zich vaker in die richting uitgelaten dus over de hele linie klopt het wel, in de specifieke zaak klopt het niet.

Dus niet: 'niet strafbaar genoeg' maar 'er zit een belangrijke kern van waarheid in'. Je draait het de verkeerde kant op in deze.

Ren Höek
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 1803 times
Been thanked: 635 times

Bericht door Ren Höek » 25 mar 2020, 19:17

Ykhim schreef:
25 mar 2020, 15:59
Ik vond Wilders een eng mannetje, maar die is lang niet zo slim en achterbaks als deze Baudet. Dat moet je hem toch nageven.
Huh, waarom denk je dat de hele Wilders rechtszaak zich zo lang voortsleept?
Baudet kopieert Wilders in dit geval.

Brael
Nationale topspeler

Bericht door Brael » 25 mar 2020, 19:33

ShovingNE2 schreef:
25 mar 2020, 18:38
Brael schreef:
25 mar 2020, 16:01

Nee: de rechter heeft gezegd dat er fouten zijn gemaakt bij Buitenhof maar dat het in samenhang met eerdere uitspraken (Blank Europa) het niet dermate fout is dat het gecorrigeerd moet worden. Baudet heeft zich vaker in die richting uitgelaten dus over de hele linie klopt het wel, in de specifieke zaak klopt het niet.

Dus niet: 'niet strafbaar genoeg' maar 'er zit een belangrijke kern van waarheid in'. Je draait het de verkeerde kant op in deze.
Fouten gemaakt, maar niet fout genoeg om in te grijpen. Zo tevreden?

ShovingNE2
Site Admin

Bericht door ShovingNE2 » 25 mar 2020, 19:42

Nee.

Zonder context was het fout. Rechter vindt dat het binnen een context moet worden gezien en dat eerdere uitspraken over een blank Europa de tekst niet rechtvaardigen.

Verder ging het niet over 'strafbaar' of niet. Puur over het feit of een rectificatie nodig zou zijn.

ziege maar ook zagge
Legende

Awards:

Bericht door ziege maar ook zagge » 25 mar 2020, 20:04

'Fout' heeft de rechtbank dacht ik ook niet gezegd, men gebruikte 'gebrekkig', zo van hij is niet 100% woordelijk identiek gefraseerd, maar inhoudelijk klopt het wel en da's natuurlijk het enige wat telt.

Het zwetsmannetje zelf heeft via Twitter de VPRO opgeroepen om toch excuses te maken... <insert plaat voor kop smiley>

Heeft ie zelf eigenlijk al ooit afstand genomen van die vervangingstheorie? Want dat is de kern van alles he, men vindt het gruwelijk irritant dat ie de hele tijd die extreemrechtse complottheorieën rond loopt te slingeren.

Brael
Nationale topspeler

Bericht door Brael » 25 mar 2020, 20:29

ShovingNE2 schreef:
25 mar 2020, 18:38
de rechter heeft gezegd dat er fouten zijn gemaakt bij Buitenhof maar dat het in samenhang met eerdere uitspraken (Blank Europa) het niet dermate fout is dat het gecorrigeerd moet worden.
Brael schreef:
25 mar 2020, 19:33
Fouten gemaakt, maar niet fout genoeg om in te grijpen. Zo tevreden?
ShovingNE2 schreef:
25 mar 2020, 19:42
Nee.
OK!

Ykhim
Vedette
Has thanked: 608 times
Been thanked: 769 times

Bericht door Ykhim » 25 mar 2020, 21:12

Ren Höek schreef:
25 mar 2020, 19:17
Huh, waarom denk je dat de hele Wilders rechtszaak zich zo lang voortsleept?
Baudet kopieert Wilders in dit geval.
Ja, maar ik bedoelde ook breder gezien. Wilders is ook zeker niet dom, maar wel nogal een opportunistische schreeuwlelijk als je hem naast Baudet legt. Die laatste is gewoon bezig om z'n rechts-extremistische gedachtegoed te verspreiden en hij deinst daarbij niet terug om de meest betrouwbare instituten te beschadigen of zwart te maken (en daarmee twijfel te zaaien), en daarbij schroomt hij ook niet om fake news te gebruiken. Dat hij ook nog eens heel goed in de gaten heeft hoe communicatie anno 2020 werkt, maakt hem wat mij betreft een stuk enger dan Wilders.

Dat ik dit eigenlijk moet zeggen, vind ik ook al wel kwalijk. Wilders is gewoon een extreme moslimhater die ook aan opruiing doet. Dat soort figuren horen wat mij betreft helemaal niet in de politiek. En dan is er dus ook zo'n Baudet die dat nog weet te toppen.
Shirtsponsor seizoen 2020-2021: een chanterend, megalomaan forumlid

"Mijn mening doet er niet toe. #RigoOut."

Ren Höek
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 1803 times
Been thanked: 635 times

Bericht door Ren Höek » 25 mar 2020, 22:30

@Ykhim Dan ben ik het helemaal met je eens!

Brael
Nationale topspeler

Bericht door Brael » 26 mar 2020, 11:01

Hoofdredacteur van het AD. Chapeau!

J.B.
Legende
Clubvoorkeur: Broodje Smos
Has thanked: 1675 times
Been thanked: 934 times

Bericht door J.B. » 26 mar 2020, 11:26

Ik zit dat debat te kijken. Waarom beginnen alle partijen met een spreektijd waarin ze allemaal hetzelfde zeggen? Zo`n debat kan een stuk korter (in deze tijd zeker) als alle partijen gewoon even een gemeenschappelijke verklaring opstellen (even de zorg bedanken etc etc) en dien je vragen gewoon schriftelijk in. Nu hoor ik van meerdere partijen dezelfde vragen. Dat kan toch gewoon in een keer door iedereen gevraagd worden?
Circle of fifths

ShovingNE2
Site Admin

Bericht door ShovingNE2 » 26 mar 2020, 13:27

Ik dacht precies hetzelfde inderdaad.

Thierry Baudet weer de enige die echt politiek aan het maken is. Zelfs Wilders schaalt op dit moment af.

J.B.
Legende

Bericht door J.B. » 26 mar 2020, 15:01

ShovingNE2 schreef:
26 mar 2020, 13:27
Ik dacht precies hetzelfde inderdaad.

Thierry Baudet weer de enige die echt politiek aan het maken is. Zelfs Wilders schaalt op dit moment af.
Die weet zelfs de c02 en stikstof er even in te gooien. Maargoed, zelfs voor Baudet zijn doen houdt ie in. Zal intern berispt zijn na de bakken kritiek die ie na het laatste debat heeft gehad (en het feit dat m dat zetels heeft gekost).
Circle of fifths

ShovingNE2
Site Admin

Bericht door ShovingNE2 » 28 mar 2020, 07:58

Rob Jetten maakt zich volgens onderstaand stuk bijzonder ongeliefd bij oppositiepartije en coalitiepartijen door voorkennis te gebruiken om politiek te bedrijven. Met name zijn oproep zondagochtend om de scholen te sluiten terwijl het besluit al genomen was en hij er kennis van had is erg nasty.

https://www.nrc.nl/nieuws/2020/03/28/ma ... t-a3995190

J.B.
Legende

Bericht door J.B. » 28 mar 2020, 11:39

ShovingNE2 schreef:
28 mar 2020, 07:58
Rob Jetten maakt zich volgens onderstaand stuk bijzonder ongeliefd bij oppositiepartije en coalitiepartijen door voorkennis te gebruiken om politiek te bedrijven. Met name zijn oproep zondagochtend om de scholen te sluiten terwijl het besluit al genomen was en hij er kennis van had is erg nasty.

https://www.nrc.nl/nieuws/2020/03/28/ma ... t-a3995190
Ik vind m sowieso niet erg sterk de afgelopen tijd. Je merkt bij hem het gebrek aan ervaring plus dat ie Pechtold moet opvolgen, wat gewoon een zwaargewicht was. Die heeft eigenhandig D66 naar regeringsdeelname gebracht. Jetten is best een leuke vent, en zeker qua dossierkennis op een aantal punten goed bezig, maar hij mist het gif dat Pechtold wel had. Gecombineerd met een stukje humor m.i.
Circle of fifths

ShovingNE2
Site Admin

Bericht door ShovingNE2 » 28 mar 2020, 12:02

Geen idee meer hoe die opvolging gegaan is binnen D66, waren er andere kandidaten? Ja toch, stemming in de fractie meen ik? Maar dit is heel erg kwalijk natuurlijk. En degene die het schreef zit volgens mij ook nog in de hoek van D66. Dit is heel bewust vanuit de oppositie/coalitie naar buiten gebracht om hem op zijn plaats te zetten.

Ging in het laatste Corona debat ook enorm op zijn bek toen hij Baudet beschuldigde van het niet aanwezig zijn op de vergadering van fractievoorzitters. Baudet was er echter wel. Toen zei hij: 'oh dan heeft Baudet helemaal niets ingebracht', ook dat was fout, hij had een schriftelijke inbreng gedaan aan de voorzitter die dat staande de vergadering moest bevestigen natuurlijk. Twee beschuldigingen, allemaal mis. En anderen de maat nemen dat ze geen politiek moeten bedrijven in deze crisis, maar zelf niets anders doet. Zal wel een Ajacied zijn....

Het was niet voor het eerst dat hij Baudet van zoiets beschuldigde en wederom zat hij mis. Moest gecorrigeerd worden door de voorzitter en Baudet zag zijn kans schoon erg onparlementair te reageren. Waarom Jetten zijn excuses moest maken. Heel dom.

Ik vind dat Asscher het erg goed doet in deze crisis. Stelt zich geregeld kritisch op maar doet dat op een constructieve manier. Scoort echt punten bij mij. Net als Wobke Hoekstra trouwens: daar zie ik wel een nieuwe premier in (los van partij bedoel ik dat), echt een staatsman.

DeTaurus
Nationale topspeler
Clubvoorkeur: PSV, Liverpool
Has thanked: 180 times
Been thanked: 157 times

Bericht door DeTaurus » 28 mar 2020, 12:08

Ik kan mij Opzich wel goed verenigen met de standpunten van D66, maar ze hebben daar altijd zulke gluiperige mannetjes zitten.

Het is een onderbuikgevoel, maar die Jetten is ook echt zo’n heel geniepig mannetje is mijn idee.

J.B.
Legende

Bericht door J.B. » 28 mar 2020, 12:09

ShovingNE2 schreef:
28 mar 2020, 12:02
Geen idee meer hoe die opvolging gegaan is binnen D66, waren er andere kandidaten? Ja toch, stemming in de fractie meen ik? Maar dit is heel erg kwalijk natuurlijk. En degene die het schreef zit volgens mij ook nog in de hoek van D66. Dit is heel bewust vanuit de oppositie/coalitie naar buiten gebracht om hem op zijn plaats te zetten.

Ging in het laatste Corona debat ook enorm op zijn bek toen hij Baudet beschuldigde van het niet aanwezig zijn op de vergadering van fractievoorzitters. Baudet was er echter wel. Toen zei hij: 'oh dan heeft Baudet helemaal niets ingebracht', ook dat was fout, hij had een schriftelijke inbreng gedaan aan de voorzitter die dat staande de vergadering moest bevestigen natuurlijk. Twee beschuldigingen, allemaal mis. En anderen de maat nemen dat ze geen politiek moeten bedrijven in deze crisis, maar zelf niets anders doet. Zal wel een Ajacied zijn....

Het was niet voor het eerst dat hij Baudet van zoiets beschuldigde en wederom zat hij mis. Moest gecorrigeerd worden door de voorzitter en Baudet zag zijn kans schoon erg onparlementair te reageren. Waarom Jetten zijn excuses moest maken. Heel dom.

Ik vind dat Asscher het erg goed doet in deze crisis. Stelt zich geregeld kritisch op maar doet dat op een constructieve manier. Scoort echt punten bij mij. Net als Wobke Hoekstra trouwens: daar zie ik wel een nieuwe premier in (los van partij bedoel ik dat), echt een staatsman.
Asscher, maar ook SP, Denk, 50+, SGP, GL houden zich in deze tijd buiten de partijpolitiek. Klaver had even een zwak moment vorige week toen ie tegen Bruins (samen met opgewonden standjes Wilders en Baudet) zat in te hakken. Maar zoals het afgelopen keer ging was het al een stuk beter. Nu de twee rechtse muppets nog in de komende debatten wat rustiger aan doen. ik vind dit niet een tijd waar er aan partijpolitiek moet worden gedaan. Ook niet door de oppositie dus.
Circle of fifths

ziege maar ook zagge
Legende

Awards:

Bericht door ziege maar ook zagge » 28 mar 2020, 13:24

DeTaurus schreef:
28 mar 2020, 12:08
Ik kan mij Opzich wel goed verenigen met de standpunten van D66, maar ze hebben daar altijd zulke gluiperige mannetjes zitten.

Het is een onderbuikgevoel, maar die Jetten is ook echt zo’n heel geniepig mannetje is mijn idee.
Hans Van Mierlo > Els Borst > Thom de Graaff > Boris Dittrich > Alexander Pechtold

Zo goed als Hans van Mierlo (vroeger mijn politieke held) is het nooit meer geworden, maar gluiperig? Ik zie dat niet hoor. Ook Pechtold niet - elke dag weer door Wilders afgeschilderd als grote boeman, maar in feite was dat volgens mij best een oprechte knakker.

ShovingNE2
Site Admin

Bericht door ShovingNE2 » 28 mar 2020, 13:27

Zijn ex-vrouw zal hem ook niet betitelen als oprecht. :D

Maar goed: als burgemeester hier in Wageningen heeft hij hier veel waardering gekregen. Was echt een prima burgemeester.

ziege maar ook zagge
Legende

Awards:

Bericht door ziege maar ook zagge » 28 mar 2020, 14:22

Heb ik ook van horen zeggen idd.

Jetten volg ik niet zo.

Plaats reactie