Binnenlandse politiek

Discussieer hier met PSV-supporters over actuele en/of maatschappelijke zaken.
Gesloten
ziege maar ook zagge
Legende
Clubvoorkeur: jawadenktezelf
Has thanked: 1070 times
Been thanked: 824 times

Awards:

Binnenlandse politiek

Bericht door ziege maar ook zagge » 31 mar 2020, 16:40

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

https://www.nu.nl/coronavirus/6041660/h ... hisch.html

Dit voorval laat je toch weer twijfelen aan het inzicht van Mark Rutte. Sinds de politieke ondergang van Dijsselbloem had hij beter moeten weten.

Brael
Nationale topspeler
Clubvoorkeur: PSV
Has thanked: 163 times
Been thanked: 315 times

Bericht door Brael » 31 mar 2020, 16:55

ziege maar ook zagge schreef:
31 mar 2020, 16:33
'Strategisch' neofascisme een plek geven in de politiek terwijl je er zelf niet achter staat, omdat je last hebt van veel mildere politiek. Opruiïende complotzwets een nationaal podium bieden omdat je je ergert aan gematigde hypocrisie, waarbij je dan je ogen sluit voor de nog veel verder gaande hypocrisie van degene die je aan de macht brengt.

Ik zou er als ik jou was nog eens een keer goed over nadenken hoe strategisch verstandig dat werkelijk is. Ik vind het veel meer lijken op fatalistisch vandalisme, stoppen met nadenken en een bom leggen onder de maatschappij uit rancune.
Uiteraard sta ik grotendeels achter Baudet, anders stem ik er niet op. Ik sta niet in alles achter Baudet, maar goed, het is onmogelijk om in alles achter een bepaalde partij te staan, denk ik. Maar er zijn gewoon punten waar hij, aandachtsgeil als hij is, wél een valide punt maakt.
Zo was hij de eerste die spoeddebatten aanvroeg over het coronavirus (toen was het nog geen coronacrisis), en dit deed hij al in januari. Zo was hij al heel vroeg voor veel strengere coronamaatregelen, die toen nog allemaal "niet nodig" waren, maar uiteindelijk toch werden ingevoerd (too little, too late, zou je kunnen zeggen).
Hij zette het belang van het migratiepact op de kaart, dat nauwelijks werd opgepikt in de media of bij andere politieke partijen. Uiteindelijk leidde zijn graafwerk tot het bekende "inlegvelletje" van onze zittende politici.
En zo zijn er veel meer punten waar het graafwerk en het irritante gedram van Baudet wél iets bijdraagt, in mijn ogen.

Verder denk ik dat je het allemaal heel erg opblaast, met termen als fatalistisch vandalisme, stoppen met nadenken, "bom onder de maatschappij" en rancune. Allemaal niet op mij van toepassing, vind ik (en ik denk dat ik mezelf toch beter kan inschatten dan dat jij dat kan). En nogmaals, ik waardeer je bezorgdheid, maar ik ga geen adviezen aannemen van iemand die zegt het oneens te zijn met 99% van alle politici. Dat je het dan oneens bent met Baudet, zegt in het licht van die statistiek namelijk zeer weinig ;)

J.B.
Legende
Clubvoorkeur: Broodje Smos
Has thanked: 1999 times
Been thanked: 1086 times

Bericht door J.B. » 31 mar 2020, 17:43

Peilingen van Eenvandaag zijn binnen. Zowel PVV als FvD verliezen stemmen aan de VVD. Op twitter is het trouwens genieten van al dat domrechts volk dat schermt met `manipulatie` en gemene `msm`. Ik zou zeggen, je hebt toch je eigen zeer gekleurde omroepje. Ga daar lekker hangen als je het er niet mee eens bent.
Laatst gewijzigd door J.B. op 31 mar 2020, 17:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Only in it for the money

J.B.
Legende

Bericht door J.B. » 31 mar 2020, 17:46

Reden voor overstappen is de toon die is aangeslagen in vooral het eerste debat en de schreeuw om een lockdown. Iets wat blijkbaar ook doet verklaren waarom de FvD mbt dat punt 180 graden is gedraaid.

Buiten dat heeft Baudet valselijk geframed dat hij als eerste achter dat Coronadebat aanzat. Dat is weer een sterk staaltje nepnieuws van `m. Maar dat zijn we gewend..

Dat u het even weet..
Only in it for the money

ziege maar ook zagge
Legende

Awards:

Bericht door ziege maar ook zagge » 31 mar 2020, 17:54

Brael schreef:
31 mar 2020, 16:55
Uiteraard sta ik grotendeels achter Baudet
Dus je staat achter zijn extreemrechtse complotdenken, want dat is de kern van zijn 'ideologie'. En die vind je zo belangrijk dat je geen probleem hebt met zijn seksime en zijn stelselmatige verspreiding van desinformatie.

Dat was idd zo'n beetje de andere optie die ik bood.

J.B.
Legende

Bericht door J.B. » 31 mar 2020, 18:03

31 mar 2020, 17:54
Brael schreef:
Dus je staat achter zijn extreemrechtse complotdenken, want dat is de kern van zijn 'ideologie'. En die vind je zo belangrijk dat je geen probleem hebt met zijn seksime en zijn stelselmatige verspreiding van desinformatie.

En ook geen woord over die gelogen treintweet van `m. Het korte termijn geheugen van de FVD stemmer is nogal erg apart wat dat betreft.
Only in it for the money

Brael
Nationale topspeler

Bericht door Brael » 31 mar 2020, 18:14

31 mar 2020, 17:54
Brael schreef:

Dat vind jij de kern van zijn ideologie. Dat is iets anders dan dat dat zo is.

Ik vind het een frisse wind, die politieke zaken aan de kaak stelt en boven water haalt wat geen enkele andere partij doet. Zoals al aangegeven een paar praktijkvoorbeelden waarin FvD wat mij betreft echt een meerwaarde bleek in de Nederlandse politiek. Die praktische voorbeelden vind ik interessanter dan hele epistels over zijn vermeende "ideologie", die van interpretaties en aannames aan elkaar hangen.

Zijn extremere uitingen worden, zoals ik al eerder aangaf, er vanzelf uitgefilterd door ons politieke systeem van coalities en compromissen. Ik hecht daar dan ook minder waarde aan dan jij.

J.B.
Legende

Bericht door J.B. » 31 mar 2020, 18:32

Het zal allemaal wel. Voorlopig wint de VVD en worden de rechtse populisten hard op de vingers getikt. Mijn broer die speelde met de gedachte FvD te stemmen is daar goddank ook vanaf nu.

Langzaamaan wordt dit luchtballonnetje doorgeprikt. Goede zaak.
Only in it for the money

ziege maar ook zagge
Legende

Awards:

Bericht door ziege maar ook zagge » 31 mar 2020, 18:48

@Brael Je onderschat het effect van een extreemrechtse complotdenker in de politiek. Check zijn twitteraccount en zie hoe hij het voortouw neemt en zo de grond effent voor de verspreiding van intolerante idiotie door zijn achterban, een sfeer waarin iedereen met de grond gelijk gemaakt wordt op basis van de nonsens die hij verspreidt. Een continue waterval van kwalijke hersenloosheid kan onmogelijk gecompenseerd worden door af en toe per ongeluk ook iets zinnigs te doen in de marge. Zijn kernboodschap is geen coronadebat maar dat idee van homeopathische verdunning door dat deel van het land wat hij als schuldige aanmerkt - dat is het idee wat jij ondersteunt door hem te steunen en dat wordt misschien wel uitgefilterd in landelijk beleid, maar niet in zijn mond, niet in zijn woorden, niet bij zijn achterban waar deze zieke ideeën cultiveren en waar er alles aan gedaan wordt om deze zoveel mogelijk te verspreiden.

Brael
Nationale topspeler

Bericht door Brael » 31 mar 2020, 20:03

31 mar 2020, 18:48
Je onderschat het effect van een extreemrechtse complotdenker in de politiek. Check zijn twitteraccount en zie hoe hij het voortouw neemt en zo de grond effent voor de verspreiding van intolerante idiotie door zijn achterban, een sfeer waarin iedereen met de grond gelijk gemaakt wordt op basis van de nonsens die hij verspreidt. Een continue waterval van kwalijke hersenloosheid kan onmogelijk gecompenseerd worden door af en toe per ongeluk ook iets zinnigs te doen in de marge. Zijn kernboodschap is geen coronadebat maar dat idee van homeopathische verdunning door dat deel van het land wat hij als schuldige aanmerkt - dat is het idee wat jij ondersteunt door hem te steunen en dat wordt misschien wel uitgefilterd in landelijk beleid, maar niet in zijn mond, niet in zijn woorden, niet bij zijn achterban waar deze zieke ideeën cultiveren en waar er alles aan gedaan wordt om deze zoveel mogelijk te verspreiden.
Ik denk dat jij het effect erg overschat. Bovendien denk ik dat jij onterecht zijn hele "achterban" op één lijn zet met Baudet zelf en daarmee het probleem (voor zover dat er is) extreem uitvergroot. Indrukwekkende woorden, maar betekenisloos, juist doordat je zo extreem overdrijft. Termen als "bom onder de maatschappij" zijn natuurlijk volledig holle frasen. Ook 'n woord als hersenloosheid klinkt leuk, maar heeft geen enkele waarde. Je kan namelijk veel van Baudet vinden, maar hersenloos is hij natuurlijk allerminst.

Verder zijn het natuurlijk "verwijten" waar niemand echt iets mee kan. Hij "neemt het voortouw" en "effent de grond", en is blijkbaar volgens jou daarmee hoofdelijk verantwoordelijk voor alle extreem rechtse dwazen die op Twitter zitten. Denk je echt dat extreem rechtse meningen minder makkelijk verspreid raken zonder Baudet? Dan overschat je zijn invloed echt schromelijk.

Overigens kijk ik liever naar het partijprogramma, om te bepalen wat zijn "kernboodschap" is, dan naar (reacties op) zijn twitteraccount. Lijkt mij een stuk relevanter, maar ieder zijn ding uiteraard.

ziege maar ook zagge
Legende

Awards:

Bericht door ziege maar ook zagge » 31 mar 2020, 20:18

Meneer retweet zelf de hele tijd die extreemrechtse drek he. Gaat bij ze op bezoek. Kopstukken van extreemrechtse bewegingen noemt hij bewonderend 'ideologen met een plan'. Wel klagen over een parafrasering van Buitenhof, maar geen afstand nemen van de complottheorie waar ie het steeds over heeft. Intussen gedraagt ie zich als een seksistische idioot. Zijn dat verwijten waar niemand iets mee kan? Natuurlijk niet, het is gewoon zéér kwalijk en hersenloos gedrag. Niet zijn achterban maar hijzelf komt met die extreemrechtse complottheoriën op de proppen. De achterban doet de rest: versterkt, verspreidt, wijst schuldigen aan om die digitaal te lynchen, schuimbekkend en ondersteund door valse profeten met kreupele logica.

Ik zou het anders zeggen: een leuke website en een programma, dat is PR, niks meer en niks minder. Mensen binnenlokken met een mooi verhaal. Zodra je op hem gestemd hebt trekt ie de uilen van Minerva uit z'n boreale hol. Vervolgens gaat ie zowel in de Kamer als via Twitter verder met het verspreiden van desinformatie en andere onzin.

Meest relevant is wat hij zegt en doet, niet een gelikt in elkaar gedraaide website.

Jij neemt trouwens ook geen afstand van die extreemrechtse troep he, waarvan akte. Je bewandelt een wankel pad.

Brael
Nationale topspeler

Bericht door Brael » 31 mar 2020, 20:28

31 mar 2020, 20:18
Meneer retweet zelf de hele tijd die extreemrechtse drek he. Gaat bij ze op bezoek. Kopstukken van extreemrechtse bewegingen noemt hij bewonderend 'ideologen met een plan'. Wel klagen over een parafrasering van Buitenhof, maar geen afstand nemen van de complottheorie waar ie het steeds over heeft. Intussen gedraagt ie zich als een seksistische idioot. Zijn dat verwijten waar niemand iets mee kan? Natuurlijk niet, het is gewoon zéér kwalijk en hersenloos gedrag. Niet zijn achterban maar hijzelf komt met die extreemrechtse complottheoriën op de proppen. De achterban doet de rest: versterkt, verspreidt, wijst schuldigen aan om die digitaal te lynchen, schuimbekkend en ondersteund door valse profeten met kreupele logica.

Ik zou het anders zeggen: een leuke website en een programma, dat is PR, niks meer en niks minder. Mensen binnenlokken met een mooi verhaal. Zodra je op hem gestemd hebt trekt ie de uilen van Minerva uit z'n boreale hol. Vervolgens gaat ie zowel in de Kamer als via Twitter verder met het verspreiden van desinformatie en andere onzin.

Meest relevant is wat hij zegt en doet, niet een gelikt in elkaar gedraaide website.

Jij neemt trouwens ook geen afstand van die extreemrechtse troep he, waarvan akte. Je bewandelt een wankel pad.
Ah dus de website is PR, en op Twitter komt de ware aard boven. Ok, leuke aanname, maar daar ga ik niet in mee.
Zoals gezegd kijk ik liever naar zijn politieke inbreng. Ik stem op hem als politicus, niet als Twitteraar. Twitteren kan hij hoe dan ook, met of zonder stemmen.

Dus inderdaad, wat hij zegt en doet op politiek vlak vind ik veel relevanter. En zoals aangehaald, heeft hij daar zijn toegevoegde waarde wel degelijk.

En nee, ik vind niet dat ik afstand moet nemen van welke vreemde uitspraak dan ook. Mensen die die uitspraak doen, zijn daar verantwoordelijk voor. Het is dus niet aan mij om daar afstand van te doen. Insinuaties in wat voor richting dan ook, zijn dan ook voor je eigen verantwoordelijkheid. Waarvan akte.

ziege maar ook zagge
Legende

Awards:

Bericht door ziege maar ook zagge » 31 mar 2020, 20:36

Brael schreef:
31 mar 2020, 20:28
Ah dus de website is PR, en op Twitter komt de ware aard boven.
Nee, zijn eigen woorden en daden wegen zwaarder dan de output van zijn communicatieteam, dat is wat ik zeg. Wáár die woorden en daden plaatsvinden is minder belangrijk tenzij het in besloten kring is.

En vertel eens Brael, wat vind jij van het bewonderen en verspreiden van de ideeën van extreemrechtse figuren?

ziege maar ook zagge
Legende

Awards:

Bericht door ziege maar ook zagge » 31 mar 2020, 20:49

Mooi ook, deze tweet. En dan zeggen dat we niet naar zijn extreemrechtse uitlatingen moeten kijken, maar naar zijn gedrag in het coronadossier mmm?

Terwijl de Tweede Kamer door minister Bruins gebriefd werd over het #coronavirus zat dr Thierry Baudet nota bene in Italië op en conferentie van extreemrechts.
Baudet kent zijn prioriteiten

(bron)

Wil niks zeggen mensen, kijk naar zijn partijprogramma. Hij zegt ook goeie dingen.
Laatst gewijzigd door ziege maar ook zagge op 31 mar 2020, 20:51, 1 keer totaal gewijzigd.

Brael
Nationale topspeler

Bericht door Brael » 31 mar 2020, 20:51

31 mar 2020, 20:36
Brael schreef:
31 mar 2020, 20:28
Ah dus de website is PR, en op Twitter komt de ware aard boven.
Nee, zijn eigen woorden en daden wegen zwaarder dan de output van zijn communicatieteam, dat is wat ik zeg. Wáár die woorden en daden plaatsvinden is minder belangrijk tenzij het in besloten kring is.
Als je nu ook nog zijn woorden en input "in de politiek" zou benoemen, zijn we het eens.

ziege maar ook zagge
Legende

Awards:

Bericht door ziege maar ook zagge » 31 mar 2020, 20:53

Alles is politiek, Brael. Zeker voor Thierry is Twitter minstens zo belangrijk als de Kamer. Politieke interviews houdt hij liefst op social media.

Hou op met verstoppertje spelen.

Brael
Nationale topspeler

Bericht door Brael » 31 mar 2020, 21:12

Mooi dat jij weet wat voor Baudet (jij mag Thierry zeggen?) belangrijk is.
Ik ga niet zo mee in jouw aannames.

ziege maar ook zagge
Legende

Awards:

Bericht door ziege maar ook zagge » 31 mar 2020, 21:43

Brael schreef:
31 mar 2020, 21:12
Mooi dat jij weet wat voor Baudet (jij mag Thierry zeggen?) belangrijk is.
Ik ga niet zo mee in jouw aannames.
En je geeft ook geen antwoord op de vraag wat jij vindt van zijn bewondering en verspreiding van de ideeën van extreemrechtse figuren.

Brael
Nationale topspeler

Bericht door Brael » 31 mar 2020, 21:56

Nee klopt. Als je iets specifieker bent, zou ik eventueel antwoord kunnen geven.
Welke ideeën? Welke figuren?

ziege maar ook zagge
Legende

Awards:

Bericht door ziege maar ook zagge » 31 mar 2020, 22:31

Pfft.. nou laten we bijvoorbeeld eens beginnen met Coudenhove-Kalergie, Joost Niemöller, Jean-Marie Le Pen, Jared Taylor, Julien Rochedy...

Terwijl hij zich continu met dit soort figuren inlaat en hun denkbeelden verspreidt (zoals dus die omvolkingstheorie) heeft meneer tijdens zijn verkiezingscampagne steeds gezegd dat hij niets te maken wil hebben met extreemrechtse groepen of denkbeelden. Maar dat strookt natuurlijk niet met elkaar he.
Thierry wil graag extreemrechtse ideeën verspreiden maar hij wil niet de negatieve impact daarvan. Datzelfde geldt voor zijn vrouwonvriendelijke ideeën: graag verspreiden, maar ho ho nee nee, als men hem erop aanspreekt was het allemaal niet zo bedoeld. Terwijl ie het wel bij meisjes in de praktijk brengt als ie denkt dat ie een kans maakt.
Thierry liegt, Thierry speelt verstoppertje. Thierry heeft een hoop te verbergen maar dat lukt Thierry niet zo goed.

Ik vraag me inderdaad af hoe jij hier nu in staat Brael. Ben jij ook verstoppertje aan het spelen?

Brael
Nationale topspeler

Bericht door Brael » 31 mar 2020, 23:04

Niet om vervelend te zijn, maar ik kan geen Volkskrant berichten meer lezen zonder te dokken. Misschien kun je de tekst kopiëren.

Verder zie ik weinig bronnen, alleen een indrukwekkend rijtje namen. En ik zie nul bronnen van Baudet zelf. Het was toch allemaal makkelijk van zijn Twitterpagina te halen?

ziege maar ook zagge
Legende

Awards:

Bericht door ziege maar ook zagge » 31 mar 2020, 23:18

Juist ja.

Het begint met een V en het eindigt op erstoppertje.

Brael
Nationale topspeler

Bericht door Brael » 31 mar 2020, 23:30

Nouja, je vraagt me om te reageren op Baudets bewondering voor, en verspreiding van, extreemrechtse personen en extreemrechts gedachtengoed.

Als ik dan vraag waar je precies een reactie op wil hebben, kom je met nul uitspraken, tweets of wat dan ook van Baudet zelf. Als hij het zo grootschalig verspreidt, zou het toch niet zo moeilijk moeten zijn om een interview, tweet of een andere directe bron boven water te krijgen. Maar die komen allemaal niet. Het blijft dus bij heel goedkope, want niet-concrete, beschuldigingen. Beeldvorming, om in jouw woorden te spreken.

Als je dan wil concluderen dat ík degene ben die verstoppertje speelt; be my guest.

ShovingNE2
Site Admin
Has thanked: 771 times
Been thanked: 2346 times

Bericht door ShovingNE2 » 01 apr 2020, 08:38

31 mar 2020, 20:53
Alles is politiek, Brael. Zeker voor Thierry is Twitter minstens zo belangrijk als de Kamer. Politieke interviews houdt hij liefst op social media.

Hou op met verstoppertje spelen.
Deze durf ik nog sterker aan te zetten: Twitter en Facebook zijn de sociale media hoe hij aan zijn achterban komt.
Ik zeg overigens niet dat het fout is (los van de boodschap). De televisie is steeds meer een achterhaald medium, zeker voor iedereen die onder de 30 is natuurlijk. Partijen die niet social media gaan omarmen en ook wel degelijk goed gaan leren hoe het in elkaar zit behalve alleen maar berichtjes posten gaan zetels inleveren. Wat je er ook van vindt: het is een feit. FTM schreef een artikel erover hoe FvD gebruik maakte van social media.

https://www.ftm.nl/artikelen/thierry-ba ... -als-trump
.ShovingNE2 die dreigt weg te gaan is hetzelfde als Lammers, die dreigt een bal aan te nemen. Dat kan ie namelijk helemaal niet.

Ren Höek
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 2127 times
Been thanked: 796 times

Bericht door Ren Höek » 01 apr 2020, 09:16

Brael schreef:
31 mar 2020, 23:30
Als ik dan vraag waar je precies een reactie op wil hebben, kom je met nul uitspraken, tweets of wat dan ook van Baudet zelf. Als hij het zo grootschalig verspreidt, zou het toch niet zo moeilijk moeten zijn om een interview, tweet of een andere directe bron boven water te krijgen. Maar die komen allemaal niet. Het blijft dus bij heel goedkope, want niet-concrete, beschuldigingen. Beeldvorming, om in jouw woorden te spreken.
Oh please, dit is een herhaling van zetten.
Exact dezelfde discussie heb ik ergens eind vorig jaar met jou gevoerd, toen ontkende je nog iets met Baudet te hebben maar gebruikte je dezelfde slappe ontkenning.

Als je nu nog durft te ontkennen dat Baudet een uiterst rechts en neo-fascistisch gedachtegoed heeft, dan ben je waardeloos geïnformeerd en/of stekeblind en/of heb je enorme oogkleppen op.

Ik snap totaal niet hoe een weldenkend iemand op zo'n persoon kan stemmen, maar kom er dan ook gewoon voor uit en ga de gedachtegang van Baudet niet lopen ontkennen. Dat is echt ontzettend zwak.

Brael
Nationale topspeler

Bericht door Brael » 01 apr 2020, 09:24

Ren Höek schreef:
01 apr 2020, 09:16
Brael schreef:
31 mar 2020, 23:30
Oh please, dit is een herhaling van zetten.
Exact dezelfde discussie heb ik ergens eind vorig jaar met jou gevoerd, toen ontkende je nog iets met Baudet te hebben maar gebruikte je dezelfde slappe ontkenning.

Als je nu nog durft te ontkennen dat Baudet een uiterst rechts en neo-fascistisch gedachtegoed heeft, dan ben je waardeloos geïnformeerd en/of stekeblind en/of heb je enorme oogkleppen op.

Ik snap totaal niet hoe een weldenkend iemand op zo'n persoon kan stemmen, maar kom er dan ook gewoon voor uit en ga de gedachtegang van Baudet niet lopen ontkennen. Dat is echt ontzettend zwak.
Wederom nul bronnen. Chapeau!

Gesloten