Binnenlandse politiek

Discussieer hier met PSV-supporters over actuele en/of maatschappelijke zaken.
Gesloten
Brael
Nationale topspeler
Clubvoorkeur: PSV
Has thanked: 161 times
Been thanked: 312 times

Binnenlandse politiek

Bericht door Brael » 01 apr 2020, 09:24

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Ren Höek schreef:
01 apr 2020, 09:16
Brael schreef:
31 mar 2020, 23:30
Als ik dan vraag waar je precies een reactie op wil hebben, kom je met nul uitspraken, tweets of wat dan ook van Baudet zelf. Als hij het zo grootschalig verspreidt, zou het toch niet zo moeilijk moeten zijn om een interview, tweet of een andere directe bron boven water te krijgen. Maar die komen allemaal niet. Het blijft dus bij heel goedkope, want niet-concrete, beschuldigingen. Beeldvorming, om in jouw woorden te spreken.
Oh please, dit is een herhaling van zetten.
Exact dezelfde discussie heb ik ergens eind vorig jaar met jou gevoerd, toen ontkende je nog iets met Baudet te hebben maar gebruikte je dezelfde slappe ontkenning.

Als je nu nog durft te ontkennen dat Baudet een uiterst rechts en neo-fascistisch gedachtegoed heeft, dan ben je waardeloos geïnformeerd en/of stekeblind en/of heb je enorme oogkleppen op.

Ik snap totaal niet hoe een weldenkend iemand op zo'n persoon kan stemmen, maar kom er dan ook gewoon voor uit en ga de gedachtegang van Baudet niet lopen ontkennen. Dat is echt ontzettend zwak.
Wederom nul bronnen. Chapeau!

J.B.
Legende
Clubvoorkeur: Broodje Smos
Has thanked: 1959 times
Been thanked: 1076 times

Bericht door J.B. » 01 apr 2020, 10:18

Ren Höek schreef:
01 apr 2020, 09:16
Brael schreef:
31 mar 2020, 23:30
Als ik dan vraag waar je precies een reactie op wil hebben, kom je met nul uitspraken, tweets of wat dan ook van Baudet zelf. Als hij het zo grootschalig verspreidt, zou het toch niet zo moeilijk moeten zijn om een interview, tweet of een andere directe bron boven water te krijgen. Maar die komen allemaal niet. Het blijft dus bij heel goedkope, want niet-concrete, beschuldigingen. Beeldvorming, om in jouw woorden te spreken.
Oh please, dit is een herhaling van zetten.
Exact dezelfde discussie heb ik ergens eind vorig jaar met jou gevoerd, toen ontkende je nog iets met Baudet te hebben maar gebruikte je dezelfde slappe ontkenning.

Als je nu nog durft te ontkennen dat Baudet een uiterst rechts en neo-fascistisch gedachtegoed heeft, dan ben je waardeloos geïnformeerd en/of stekeblind en/of heb je enorme oogkleppen op.

Ik snap totaal niet hoe een weldenkend iemand op zo'n persoon kan stemmen, maar kom er dan ook gewoon voor uit en ga de gedachtegang van Baudet niet lopen ontkennen. Dat is echt ontzettend zwak.
We weten wie het zegt Ren. Ik heb met @Brael een tijdje geleden nog een discussie over (volgens hem) linkse media gehad. Waarschijnlijk is zn korte termijn geheugen bij dit punt ook aangetast (toevallig?) maar hij kon niet benoemen waarom de door hem gestelde media links waren.

In het kort is dit de handel en wandel van populistische stemmers. Eigenlijk een beetje sneu..
Only in it for the money

J.B.
Legende

Bericht door J.B. » 01 apr 2020, 14:18

Je kon erop wachten. Wilders die in het debat nog even de asielzoekers de schuld geeft van de crisis.
Only in it for the money

milansandro
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 682 times
Been thanked: 240 times

Bericht door milansandro » 01 apr 2020, 16:26

Van de ideale schoondrone Robot Jetten en emo waanzinnige Feras Klaver moet je het ook niet hebben...
Beide net zo populistisch als Wilders en Baudet..

NESTA

Bericht door NESTA » 01 apr 2020, 16:32

Ho ho, Jetten en Klaver doen er anders wel alles aan dat de wereld niet kapot gaat! Hoe durf je!

Brael
Nationale topspeler

Bericht door Brael » 01 apr 2020, 16:33

milansandro schreef:
01 apr 2020, 16:26
Van de ideale schoondrone Robot Jetten en emo waanzinnige Feras Klaver moet je het ook niet hebben...
Ik begrijp dat inmiddels ruim 1/3e van het land op populisten stemt :lol:

J.B.
Legende

Bericht door J.B. » 01 apr 2020, 17:32

En we tellen weer wat minder zeteltjes voor de muppets. Helemaal goed. Die twee (blonde dolly en vage koekwaus) doen me erg denken aan die

Afbeelding

Valt me trouwens op dat de twee muppets behoorlijk indimmen. Zal wel niets met de peilingen te maken hebben uiteraard. Het is net hoe de wind waait zullen we maar zeggen. :lol:
Only in it for the money

Ykhim
Vedette
Has thanked: 1011 times
Been thanked: 1131 times

Bericht door Ykhim » 01 apr 2020, 18:20

milansandro schreef:
Populisme is dan ook niet zozeer het probleem. Zonder populisme ga je geen stemmen winnen, hoe cru het ook is. Kijk maar naar PvdD bijvoorbeeld, of desnoods SGP. Ik heb Jetten en Klaver trouwens nog niet kunnen betrappen op het uitspreken van de wens om een hele religie uit het land te verdrijven, of om het continent Europa dominant blank te laten zijn, of dat zwarte mensen niet hyperintelligent zijn. En vervolgens gaan schermen met wetenschappelijke conclusies als ware het keiharde feiten. Het is gewoon discriminatie of zelfs racisme in sommige gevallen, die verre van ondersteund zijn door de wetenschap.

Je kan het op punten niet met elkaar eens zijn, bijvoorbeeld over hoeveel je in klimaatplannen moet investeren, maar er zijn ook grenzen die we gezamenlijk hebben gesteld. Dan kun je vervolgens wel weer gaan roepen over linkse SJW's of moraalridders, maar dat is eerder een teken van ongekende domheid en het onvermogen om een fatsoenlijke discussie te voeren. In dat kader kun je van de ideeën en overtuigingen van Brael vinden wat je wil, maar hij zal zich in elk geval niet verlagen tot dat niveau en zal in elk geval proberen om met enige argumenten naar voren te treden. Dat is sowieso een compliment waard.

Overigens ben ik wel benieuwd hoe Brael dan aankijkt tegen uitspraken waar ik zojuist al voorzichtig aan refereerde: een dominant blank Europa? Zwarten die niet hyperintelligent (kunnen) zijn? Een zogenaamde bewezen relatie tussen ras en IQ? Het keihard in twijfel trekken van het rechtssysteem? Het doelbewust zwartmaken van media? Het zijn in elk geval kenmerken van fascisme, en een bepaalde kern van zijn ideologie heeft behoorlijk wat weg van ene Mussolini. Zie je dat ook zo? Zo niet, waarom niet? En zo ja, waarom zou een dergelijke fascistische ideologie op goedkeuring of stilzwijgende acceptatie mogen rekenen?
#WelkomThuisGini

NESTA

Bericht door NESTA » 01 apr 2020, 18:40

https://nos.nl/l/2322848

Ik lees hier dan grappig genoeg nooit kritiek over het tegenovergestelde, namelijk de poort open zetten voor Afrika. Rob Jetten met z’n clubje. Nee die willen we aan de macht hebben. :lol:

ziege maar ook zagge
Legende
Clubvoorkeur: jawadenktezelf
Has thanked: 1058 times
Been thanked: 815 times

Awards:

Bericht door ziege maar ook zagge » 01 apr 2020, 19:06

Ykhim schreef:
01 apr 2020, 18:20
Populisme is dan ook niet zozeer het probleem. Zonder populisme ga je geen stemmen winnen, hoe cru het ook is. Kijk maar naar PvdD bijvoorbeeld, of desnoods SGP.
PvdD en SGP populistisch? Hoezo dan?
Of bedoel je (waarschijnlijk net als @milansandro?) dat ze dingen zeggen die het publiek graag wil horen?
NESTA schreef:
01 apr 2020, 18:40
Ik lees hier dan grappig genoeg nooit kritiek over het tegenovergestelde, namelijk de poort open zetten voor Afrika. Rob Jetten met z’n clubje. Nee die willen we aan de macht hebben. :lol:
Is hier destijds toch echt aardig gekraakt.

@ debat van vandaag: prima dat de Kamer het kabinet onder druk zet, we moeten het land echt dwingen om verder te gaan dan we mogelijk achten. Don't take no for an answer dus: we willen méér ic bedden en méér testcapaciteit. Regel dat!!!
Laatst gewijzigd door ziege maar ook zagge op 01 apr 2020, 19:08, 1 keer totaal gewijzigd.

J.B.
Legende

Bericht door J.B. » 01 apr 2020, 19:08

Dit is pas opvallend en eigenlijk te triest voor woorden, maar het laat zien hoe populisten zich bewegen:

Spuit elf Baudet weer. Stelt Hugo de Jonge een vraag over mondkapjes, staat in de brief die de Jonge gisteren naar ALLE FRACTIES heeft gestuurd. Baudet heeft m dus niet gelezen. Man o man, van een politicus (in zijn geval gebruik ik die term zeer breed) mag je op zn minst verwachten dat ie de inhoud kent.

Wat een amateur.
Laatst gewijzigd door J.B. op 01 apr 2020, 19:12, 3 keer totaal gewijzigd.
Only in it for the money

Ykhim
Vedette

Bericht door Ykhim » 01 apr 2020, 19:09

ziege maar ook zagge schreef:
01 apr 2020, 19:06
Dat zijn ze niet. Dat bedoel ik :mrgreen:
#WelkomThuisGini

ziege maar ook zagge
Legende

Awards:

Bericht door ziege maar ook zagge » 01 apr 2020, 19:09

J.B. schreef:
01 apr 2020, 19:08
Dit is pas opvallend en eigenlijk te triest voor woorden, maar het laat zien hoe populisten zich bewegen:

Spuit elf Baudet weer. Stelt Hugo de Jonge een vraag over mondkapjes, staat in de brief die de Jonge gisteren naar ALLE FRACTIES heeft gestuurd. Baudet heeft m dus niet gelezen. Man o man, van een politicus (in zijn geval gebruik ik die term zeer breed) mag je op zn minst verwachten dat ie de inhoud kent.

Wat een amateur.
Bewijst telkens weer dat je zijn achternaam op z'n Frans uit moet spreken idd... fopfiguur
Laatst gewijzigd door ziege maar ook zagge op 01 apr 2020, 19:13, 1 keer totaal gewijzigd.

ziege maar ook zagge
Legende

Awards:

Bericht door ziege maar ook zagge » 01 apr 2020, 19:10

Ykhim schreef:
01 apr 2020, 19:09
Ik las niet goed genoeg, sor! :thumbsup:

Maar, grote partijen als VVD, CDA, PvdA, D66 en GL trekken natuurlijk flink wat stemmen zonder populisme. Dus het is niet zo dat populisme nodig is. Het is alleen wel lekker makkelijk scoren.

J.B.
Legende

Bericht door J.B. » 01 apr 2020, 19:15

J.B. schreef:
01 apr 2020, 19:08

Wat een amateur.
Bewijst telkens weer dat je zijn achternaam op z'n Frans uit moet spreken idd... fopfiguur
Dit is toch de triest voor woorden? Die man zit daar gvd als volksvertegenwoordiger belastinggeld op te maken, dan mag je toch verwachten dat ie op zn minst zn stukken heeft gelezen?

Zet zichzelf weer voor lul in ieder geval. Maar dit kan toch gewoon niet.
Only in it for the money

milansandro
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:

Bericht door milansandro » 01 apr 2020, 19:18

Ykhim schreef:
milansandro schreef:
Populisme is dan ook niet zozeer het probleem. Zonder populisme ga je geen stemmen winnen, hoe cru het ook is. Kijk maar naar PvdD bijvoorbeeld, of desnoods SGP. Ik heb Jetten en Klaver trouwens nog niet kunnen betrappen op het uitspreken van de wens om een hele religie uit het land te verdrijven, of om het continent Europa dominant blank te laten zijn, of dat zwarte mensen niet hyperintelligent zijn. En vervolgens gaan schermen met wetenschappelijke conclusies als ware het keiharde feiten. Het is gewoon discriminatie of zelfs racisme in sommige gevallen, die verre van ondersteund zijn door de wetenschap.

Je kan het op punten niet met elkaar eens zijn, bijvoorbeeld over hoeveel je in klimaatplannen moet investeren, maar er zijn ook grenzen die we gezamenlijk hebben gesteld. Dan kun je vervolgens wel weer gaan roepen over linkse SJW's of moraalridders, maar dat is eerder een teken van ongekende domheid en het onvermogen om een fatsoenlijke discussie te voeren. In dat kader kun je van de ideeën en overtuigingen van Brael vinden wat je wil, maar hij zal zich in elk geval niet verlagen tot dat niveau en zal in elk geval proberen om met enige argumenten naar voren te treden. Dat is sowieso een compliment waard.

Overigens ben ik wel benieuwd hoe Brael dan aankijkt tegen uitspraken waar ik zojuist al voorzichtig aan refereerde: een dominant blank Europa? Zwarten die niet hyperintelligent (kunnen) zijn? Een zogenaamde bewezen relatie tussen ras en IQ? Het keihard in twijfel trekken van het rechtssysteem? Het doelbewust zwartmaken van media? Het zijn in elk geval kenmerken van fascisme, en een bepaalde kern van zijn ideologie heeft behoorlijk wat weg van ene Mussolini. Zie je dat ook zo? Zo niet, waarom niet? En zo ja, waarom zou een dergelijke fascistische ideologie op goedkeuring of stilzwijgende acceptatie mogen rekenen?
Als jij Brael wil aanspreken dan doe dat maar liever direct, en niet indirect via een post van mij..

J.B.
Legende

Bericht door J.B. » 01 apr 2020, 19:25

01 apr 2020, 19:10
Ykhim schreef:
Ik las niet goed genoeg, sor! :thumbsup:

Maar, grote partijen als VVD, CDA, PvdA, D66 en GL trekken natuurlijk flink wat stemmen zonder populisme. Dus het is niet zo dat populisme nodig is. Het is alleen wel lekker makkelijk scoren.
Vandaag zagen we het schoolvoorbeeld van het populisme. Peilingen vallen tegen. Hop 180 graden draaien. Zowel Wilders als Baudet. Interessant wat er gaat gebeuren als de zetels nog verder terugvallen. Ik zie koekwaus wel in staat het ineens eens te zijn met de c02 plannen om stemmen van GL weg te trekken.
Tip aan hem zou zijn, bereid je dan wel goed voor want zn inhoudelijke kennis is vrij mager over het algemeen.
Only in it for the money

Ykhim
Vedette

Bericht door Ykhim » 01 apr 2020, 19:29

milansandro schreef:
01 apr 2020, 19:18
Als jij Brael wil aanspreken dan doe dat maar liever direct, en niet indirect via een post van mij..
Ik spreek hem direct aan, maar wel na een reactie op jou. Probleem mee?
#WelkomThuisGini

J.B.
Legende

Bericht door J.B. » 01 apr 2020, 19:31

Ykhim schreef:
01 apr 2020, 19:29
milansandro schreef:
Milas is een beetje overgevoelig voor kritiek op de populisten. Wil je wel even voorzichtig met m doen? :mrgreen:
Only in it for the money

milansandro
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:

Bericht door milansandro » 01 apr 2020, 19:39

Ykhim schreef:
milansandro schreef:
Ja daar heb ik een probleem mee..
En jij weet dondersgoed waarom..

milansandro
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:

Bericht door milansandro » 01 apr 2020, 19:39

J.B. schreef:
01 apr 2020, 19:31
Ykhim schreef:
milansandro schreef:
Milas is een beetje overgevoelig voor kritiek op de populisten. Wil je wel even voorzichtig met m doen? :mrgreen:
Daar heeft het niks mee te maken..

ziege maar ook zagge
Legende

Awards:

Bericht door ziege maar ook zagge » 01 apr 2020, 20:02

J.B. schreef:
01 apr 2020, 19:25
Vandaag zagen we het schoolvoorbeeld van het populisme. Peilingen vallen tegen. Hop 180 graden draaien.
Ik kan het duizend keer zeggen en blijf het ook doen: populisme is doen alsof een elite het volk (de populus) onderdrukt, waarbij jij dan aan de kant van dat volk staat.

Reageren op peilingen heeft echt nul komma nul met populisme te maken.

Ykhim
Vedette

Bericht door Ykhim » 01 apr 2020, 20:25

milansandro schreef:
01 apr 2020, 19:39
Je gedraagt je als een lichtgeraakte puber. Ik quote Brael niet omdat er geen specifieke post van zijn kant aan verbonden was, daarom spreek ik hem direct aan met mijn vraag. Moeilijker is het niet.

Maar gefeliciteerd: je leidt de aandacht weer succesvol af van de inhoud. Ik zal dan ook nu meteen een grens stellen en er niet meer op ingaan. Als je nog meer wil huilen mag je naar mijn inbox of naar die van de mods, dan kan het hier weer over de inhoud gaan.
#WelkomThuisGini

milansandro
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:

Bericht door milansandro » 01 apr 2020, 20:27

Precies de reaktie die ik had verwacht..
Toedeledokie!

Brael
Nationale topspeler

Bericht door Brael » 01 apr 2020, 20:31

Ykhim schreef:
Overigens ben ik wel benieuwd hoe Brael dan aankijkt tegen uitspraken waar ik zojuist al voorzichtig aan refereerde
Kijk, hier kan ik wat mee.
Ykhim schreef:
een dominant blank Europa?
Ik weet niet precies hoe je "dominant" moet lezen in dezen. Dominant blank als in "overwegend blank" of dominant blank als in "blanken domineren over mensen met een andere huidskleur". In het eerste geval ben ik het ermee eens, ik denk niet dat massa-immigratie iets goeds is, en zonder massa-immigratie blijft de bevolking van Europa overwegend blank. Als de tweede uitleg van de uitspraak bedoeld wordt, vind ik het ridicuul.
Heb je trouwens een link naar deze exacte uitspraak, om wat meer context te voorzien?
Ykhim schreef:
Zwarten die niet hyperintelligent (kunnen) zijn?
Volgens mij kwam deze uitspraak van een partijgenoot van Baudet, en verdraai je de uitspraak. De uitspraak was:
Ik had ook graag gezien dat het anders was, dat zwarte mensen hyperintelligent waren, dat Surinamers het hoogste gemiddelde IQ van de wereld hadden. Maar het is niet zo.
IQ hangt natuurlijk niet samen met ras, maar wél met wat je geleerd krijgt. Zo scoren kinderen vlak ná de zomervakantie lager op IQ tests dan vlak ervoor (omdat ze dan 6 weken geen onderwijs hebben gehad, daalt hun prestatie op een IQ test). De scholen in Suriname zijn niet zo goed als de scholen in Nederland, dus zal het gemiddelde IQ van de mensen daar (niet als gevolg van hun genen, maar als gevolg van hun scholing) gemiddeld lager liggen dan dat van Nederlanders. De uitspraak wordt mijns inziens dus ten onrechte richting ras getrokken, maar moet je in het licht van opleidingskansen zien. En dan snijdt de opmerking hout. Als het over rassen zou gaan (wat volgens mij niet zo is), is de uitspraak onzin en discriminerend.
Ykhim schreef:
Een zogenaamde bewezen relatie tussen ras en IQ?
Zie mijn vorige commentaar.
Ykhim schreef:
Het keihard in twijfel trekken van het rechtssysteem?
Dat is inderdaad niet netjes en niet chique. Aan de andere kant vind ik wel dat het zowat heilig verklaren van rechterlijke uitspraken wel wat ver gaat. Rechters zijn ook maar mensen, die fouten maken en persoonlijke voorkeuren hebben.
Ykhim schreef:
Het doelbewust zwartmaken van media?
Ligt er een beetje aan op welke manier, en met welke reden dit gebeurt.
Ykhim schreef:
Het zijn in elk geval kenmerken van fascisme, en een bepaalde kern van zijn ideologie heeft behoorlijk wat weg van ene Mussolini. Zie je dat ook zo? Zo niet, waarom niet? En zo ja, waarom zou een dergelijke fascistische ideologie op goedkeuring of stilzwijgende acceptatie mogen rekenen?
Nee, die gelijkenissen met een regime dat knokploegen mobiliseerde om politieke tegenstanders (mond)dood te maken, vervolgens via een gewelddadige "mars naar Rome" het premierschap afdwong en vanuit het premierschap alle politieke tegenstanders verder het werken onmogelijk maakte, zie ik inderdaad niet zo. Jij wel?

Laat ik voorop stellen dat alle meningen die binnen de wet vallen, wat mij betreft acceptabel zijn. Of je het ermee eens bent of niet, mensen hebben het recht op een eigen mening en op het uitdragen daarvan.

Waar bij mij persoonlijk de grens ligt, is (oproepen tot) geweld en discriminatie. Dat zie ik niet bij het Forum voor Democratie.

NESTA

Bericht door NESTA » 01 apr 2020, 20:36

Ykhim schreef:
01 apr 2020, 20:25
milansandro schreef:
01 apr 2020, 19:39
Je gedraagt je als een lichtgeraakte puber. Ik quote Brael niet omdat er geen specifieke post van zijn kant aan verbonden was, daarom spreek ik hem direct aan met mijn vraag. Moeilijker is het niet.

Maar gefeliciteerd: je leidt de aandacht weer succesvol af van de inhoud. Ik zal dan ook nu meteen een grens stellen en er niet meer op ingaan. Als je nog meer wil huilen mag je naar mijn inbox of naar die van de mods, dan kan het hier weer over de inhoud gaan.
Ach Ykhim, milansandro spreekt jou er tenminste direct op aan ipv maandenlang uit te huilen en lichtgeraakt te zijn. :)

Gesloten