Binnenlandse politiek

Discussieer hier met PSV-supporters over actuele en/of maatschappelijke zaken.
Gesloten
ShovingNE2
Site Admin
Clubvoorkeur: PSV
Has thanked: 756 times
Been thanked: 2311 times

Binnenlandse politiek

Bericht door ShovingNE2 » 11 apr 2020, 15:58

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

El Sordo schreef:
11 apr 2020, 14:40
Of...wat wil je eigenlijk van me horen?
Ik dacht dat jij een bepaald persoon in gedachten had. Vandaar. Maar ik snap je punt.
ziege maar ook zagge schreef:
11 apr 2020, 14:59
Ik kan me werkelijk niet voorstellen dat dit bij de komende verkiezingen nog steeds zoveel stemmen trekt. Je kunt mensen een tijdje voor de gek houden, maar het houdt een keer op toch??
Hij zakt volkomen door het ijs in deze crisis. En ik denk (zijn vast wel cijfers over) dat een grote groep van zijn achterban van de VVD afkwam en ik denk dat die nu wel erg blij zijn met Rutte.
.ShovingNE2 die dreigt weg te gaan is hetzelfde als Lammers, die dreigt een bal aan te nemen. Dat kan ie namelijk helemaal niet.

El Sordo
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 735 times
Been thanked: 804 times

Bericht door El Sordo » 11 apr 2020, 16:22

Niet één bepaald persoon, dat lijkt me een zinloze exercitie. Het lijkt me wel zinvol dergelijke retoriek en aanverwante maatschappelijke dynamiek te spiegelen aan historische processen, zowel op de korte als op de middellange termijn. ;)

Hoe dan ook vind ik het ongezonde en onfrisse politiek.
Si yo fuera Jorrit Hendrix
Viviría como él

ShovingNE2
Site Admin

Bericht door ShovingNE2 » 11 apr 2020, 17:32

Ik denk niet dat hij verwachtte dat deze video online kwam. Erg dom. Maar wel zijn ware aard naar boven. En ze hebben er bij GeenStijl ongetwijfeld een krat pils naastgezet in de boomhut.
.ShovingNE2 die dreigt weg te gaan is hetzelfde als Lammers, die dreigt een bal aan te nemen. Dat kan ie namelijk helemaal niet.

El Sordo
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:

Bericht door El Sordo » 11 apr 2020, 17:55

ShovingNE2 schreef:
11 apr 2020, 17:32
Ik denk niet dat hij verwachtte dat deze video online kwam. Erg dom. Maar wel zijn ware aard naar boven. En ze hebben er bij GeenStijl ongetwijfeld een krat pils naastgezet in de boomhut.
Zie, we kunnen het gemakkelijk eens zijn! ;) Fijne paasavond man.
Viviría como él

ShovingNE2
Site Admin

Bericht door ShovingNE2 » 11 apr 2020, 18:35

Haha. Jij ook fijne Pasen El Sordo. Blijf gezond!

El Sordo
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:

Bericht door El Sordo » 11 apr 2020, 20:17

Bier en de herinnering aan Nilis blijft ook in barre tijden verbroederen. Jij ook een gezond weekend!
Viviría como él

ruuddevil
Vedette
Clubvoorkeur: PSV en Real Madrid
Has thanked: 887 times
Been thanked: 1175 times

Bericht door ruuddevil » 11 apr 2020, 20:19

J.B. schreef:
11 apr 2020, 11:39
Weet je wat dan ook het gekke is, dat ondanks het harde VVD beleid deze partij nauwelijks last heeft van impopulaire maatregelen. Zelfs na de crisis in 2008 (mede gekomen door de doorgeslagen marktwerking en het door de VVD gepropageerde bankensysteem) is de populairiteit van die partij niet minder geworden.

Wat is dat dan toch? Iedereen om me heen klaagt steen en been over de VVD, maar op het electoraat heeft het nauwelijks invloed.
Misschien zijn de mensen om je heen geen goede afspiegeling van het electoraat?

J.B.
Legende
Clubvoorkeur: Broodje Smos
Has thanked: 1959 times
Been thanked: 1076 times

Bericht door J.B. » 11 apr 2020, 23:11

ShovingNE2 schreef:
11 apr 2020, 15:58
El Sordo schreef:
11 apr 2020, 14:40
Of...wat wil je eigenlijk van me horen?
Ik dacht dat jij een bepaald persoon in gedachten had. Vandaar. Maar ik snap je punt.
11 apr 2020, 14:59
Ik kan me werkelijk niet voorstellen dat dit bij de komende verkiezingen nog steeds zoveel stemmen trekt. Je kunt mensen een tijdje voor de gek houden, maar het houdt een keer op toch??
Hij zakt volkomen door het ijs in deze crisis. En ik denk (zijn vast wel cijfers over) dat een grote groep van zijn achterban van de VVD afkwam en ik denk dat die nu wel erg blij zijn met Rutte.
Dat komt vooral door dat eerste marathondebat. Wilders en Baudet hebben zich toen ernstig verslikt in de gekozen strategie, namelijk als twee hysterische pubers onnodig na elkaar dezelfde punten te blijven maken en dezelfde vragen te blijven stellen. Vonden ze zelf ook want beiden zijn in het debat daarna relatief gezien rustig gebleven. Wilders heeft dat volgehouden en is zich constructief gaan opstellen. Baudet daarentegen die blijft zn eigen ruiten ingooien. Is toch ook de steun van bekend nederland (in de vorm van een Mens of Derksen) verloren.

Ik denk dat iedereen op dit moment het er wel over eens is dat Rutte the man for the job is. Die heeft met De Jonge en Hoekstra een goede driehoek. Als hij de boel onder controle weet te houden de komende maanden dan kan ie fluitend naar een nieuwe termijn.
Only in it for the money

ShovingNE2
Site Admin

Bericht door ShovingNE2 » 12 apr 2020, 07:38

Klaver heeft zijn toon ook enorm gematigd nadat hij Bruins het laatste zetje gaf.

Ren Höek
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 2113 times
Been thanked: 793 times

Bericht door Ren Höek » 12 apr 2020, 10:22

11 apr 2020, 14:27
Ik moet je na een zoektocht het antwoord schuldig blijven, heb een keer een flink artikel gelezen over de geschiedenis van de asielprocedures in Nederland waaruit bleek dat dit al tijden een probleem is maar dat is vooralsnog niet terug te vinden.
Het is tijden lang een probleem geweest, maar dit werd eindelijk opgelost door Paars II (dankzij de daadkracht van notabene Job Cohen). En onder het kabinet Balkende I ingevoerd door Rita Verdonk, die daar ook nog de eer voor probeerde op te eisen.

Dit maakt het extra typisch dus dat links altijd de schuld krijgt van alles wat met buitenlanders te maken heeft, maar dat een middenkabinet onder aanvoering van het linksere PvDA verantwoordelijk is voor snellere procedures en de daaraan gekoppelde veel strengere regels betreffende het asielbeleid.

Nederland is binnen de EU een van de 3 landen met de strengste toelatingseisen op het gebied van asielzoekers.
Het ging idd een tijd lang aardig, maar was dat niet ook toevallig een asiel-luwe periode zodat het al snel weer mis ging toen de vluchtelingenstromen toenamen? Inderdaad bizar genoeg samenvallend met bezuinigingen...
Nee, de bezuinigingen op de IND waren de belangrijkste oorzaak voor de huidige enorme achterstanden.
Niet de tijdelijke toename van Syriërs, waarbij deze bevolkingsgroep overigens relatief eenvoudig te beoordelen is door de IND (oorlog in eigen land met veel burgerslachtoffers, dus met een correct paspoort krijgen ze asiel).
ShovingNE2 schreef:
11 apr 2020, 17:32
Ik denk dat Baudet zijn ware aard nooit verborgen heeft, wel ontkend of afgezwakt. Maar vanaf het begin was het vrij duidelijk, niet voor niets gaven allerlei deskundigen al snel aan waar Baudet zijn ideeën vandaan komen.

Velen wilden het niet geloven en nog veel zorgelijker, velen vinden die achtergrond ook prima.
Lees de commentaren maar eens op GS, triest hoeveel leden daar aangeven dat Baudet gelijk heeft. Of dat hij iets overdrijft, maar in de basis wel gelijk heeft. Men slikt het als zoete koek.
Het doel is dus bereikt.

ShovingNE2
Site Admin

Bericht door ShovingNE2 » 12 apr 2020, 10:54

Er staat een heel kritisch stuk op Geenstijl over Baudet en die uitzending. Vindt niet iedereen leuk in de comments.

Sonny Spek: 'Thierry, daar gaan we weer'
https://www.geenstijl.nl/5152903/sonny- ... n-we-weer/

Maikel_91
Site Admin
Has thanked: 1151 times
Been thanked: 1829 times

Bericht door Maikel_91 » 12 apr 2020, 17:51

ShovingNE2 schreef:
12 apr 2020, 10:54
Er staat een heel kritisch stuk op Geenstijl over Baudet en die uitzending. Vindt niet iedereen leuk in de comments.

Sonny Spek: 'Thierry, daar gaan we weer'
https://www.geenstijl.nl/5152903/sonny- ... n-we-weer/
De schaapjes blijven hem wel volgen hoor.
Heb het idee dat het grootste deel van zijn aanhang gewoon niet helemaal begrijpt wat hij allemaal zegt.

ziege maar ook zagge
Legende
Clubvoorkeur: jawadenktezelf
Has thanked: 1058 times
Been thanked: 815 times

Awards:

Bericht door ziege maar ook zagge » 12 apr 2020, 18:42

Een man of 50 is genoeg om overal op internet de indruk te wekken dat hele volksstammen achter je staan. Drie man om op alle belangrijke twitterkanalen, facebook en insta pagina's en fora te checken of er weer eens aandacht aan de radicale reutelaar wordt besteed, de rest zet er even zogenaamd spontaan een reactie onder en hop, klaar is kees. Zo lijk je al snel vreselijk populair te zijn. Er zijn echt wel 50 extreemrechtse figuren te vinden die daar ook nog eens geen cent voor hoeven te hebben.

Brael
Nationale topspeler
Has thanked: 161 times
Been thanked: 312 times

Bericht door Brael » 12 apr 2020, 19:42

Uitspraken doen over "het grootste deel van zijn aanhang" is per definitie gedoemd om te mislukken, natuurlijk.

Al helemaal niet als je je baseert op reacties op sociale media (weet niet of dat in dit geval zo is).

Ik vind de column op GeenStijl trouwens niet bijzonder kritisch (had het kritischer verwacht). Het is iemand die het totaal gehad heeft met de uitspattingen van Baudet, maar ook aanstipt het met veel ideeën die vanuit Baudets partij gecommuniceerd worden, wel grondig eens te zijn.

Maikel_91
Site Admin
Has thanked: 1151 times
Been thanked: 1829 times

Bericht door Maikel_91 » 12 apr 2020, 19:50

Brael schreef:
12 apr 2020, 19:42
Al helemaal niet als je je baseert op reacties op sociale media (weet niet of dat in dit geval zo is).
Ik spreek geregeld mensen die fan zijn van de beste man. En die komen vaak niet verder dan 'hij zegt het hoe het is!'. Als je wat dieper erop in gaat dan haken ze af.
En dit gebeurd met het grootse deel van zijn aanhangers die ik spreek.

ziege maar ook zagge
Legende

Awards:

Bericht door ziege maar ook zagge » 12 apr 2020, 20:41

Brael schreef:
Het is iemand die het totaal gehad heeft met de uitspattingen van Baudet, maar ook aanstipt het met veel ideeën die vanuit Baudets partij gecommuniceerd worden, wel grondig eens te zijn.
Dat is het probleem he, dat het Baudets partij is. Zonder hem geen FVD maar hij blijkt intussen een rabiate idioot te zijn. Als die partij niet zo snel mogelijk iemand anders naar voren schuift zodat ze de volgende verkiezingen op een frisse manier in kunnen gaan blijven ze 'de club van dat gekke ventje' waar steeds minder mensen zin in hebben, als ze méér willen worden dan zouden ze m.i. dus het beste snel afscheid nemen. Maar ja, is er dan dus nog wel een partij?

Hoe dan ook, zonder hem zouden ze ook wat mij betreft direct een flink stuk acceptabeler worden.

Overigens ontbreekt het de ideeën waar de GS figuur het mee eens zegt te zijn m.i. nogal aan altitude... geen geld naar irrationele zaken, tsja. Kan niemand tegen zijn, toch? Alleen: ratio en FVD in één zin noemen is een knap staaltje absurdisme. Juiste afspraken maken om illegale immigratie te beperken - kan niemand tegen zijn! Maar wie zegt dat dat überhaupt mogelijk is? De publieke sector moet op peil moet blijven, ook mee eens, daarmee verlies je alleen de meest verstokte liberalen. Blijft over het vrij uitgekauwde EU-kritische verhaal waarvoor ik zou zeggen: ga dan campagne voeren voor het Europarlement want in Den Haag bereik je op dat vlak echt nul komma nul. Kortom wederom: wat blijft er over van de FVD zonder het theater van de voorman?

Brael
Nationale topspeler

Bericht door Brael » 12 apr 2020, 20:42

Ik kan het nog wel eens herhalen: om op basis van de (5? 10? of 20?) mensen die jij spreekt, uitspraken te doen over "het grootste deel van zijn aanhang" is natuurlijk gedoemd om te mislukken.
12 apr 2020, 20:41
Brael schreef:
Het is iemand die het totaal gehad heeft met de uitspattingen van Baudet, maar ook aanstipt het met veel ideeën die vanuit Baudets partij gecommuniceerd worden, wel grondig eens te zijn.
Dat is het probleem he, dat het Baudets partij is. Zonder hem geen FVD maar hij blijkt intussen een rabiate idioot te zijn. Als die partij niet zo snel mogelijk iemand anders naar voren schuift zodat ze de volgende verkiezingen op een frisse manier in kunnen gaan blijven ze 'de club van dat gekke ventje' waar steeds minder mensen zin in hebben, als ze méér willen worden dan zouden ze m.i. dus het beste snel afscheid nemen. Maar ja, is er dan dus nog wel een partij?

Hoe dan ook, zonder hem zouden ze ook wat mij betreft direct een flink stuk acceptabeler worden.

Overigens ontbreekt het de ideeën waar de GS figuur het mee eens zegt te zijn m.i. nogal aan altitude... geen geld naar irrationele zaken, tsja. Kan niemand tegen zijn, toch? Alleen: ratio en FVD in één zin noemen is een knap staaltje absurdisme. Juiste afspraken maken om illegale immigratie te beperken - kan niemand tegen zijn! Maar wie zegt dat dat überhaupt mogelijk is? De publieke sector moet op peil moet blijven, ook mee eens, daarmee verlies je alleen de meest verstokte liberalen. Blijft over het vrij uitgekauwde EU-kritische verhaal waarvoor ik zou zeggen: ga dan campagne voeren voor het Europarlement want in Den Haag bereik je op dat vlak echt nul komma nul. Kortom wederom: wat blijft er over van de FVD zonder het theater van de voorman?
FvD heeft zijn voorman inderdaad voorlopig nodig. Hij heeft charisma, een vlotte babbel en ongelofelijk veel energie waarmee hij zichzelf en zijn partij gigantisch op de kaart zet. En hij vliegt af en toe uit de bocht. Om hem daarom eruit te flikkeren: nee. Barcelona gooit Suarez ook niet eruit omdat hij af en toe iemand bijt, he. Dat nemen ze op de koop toe omdat hij verder gigantisch veel meerwaarde heeft.

Het beste is om een omgeving te creëren waarin de uitspattingen zo veel mogelijk binnen de perken blijven, maar waarin je wel kunt blijven profiteren van de sterke punten van Baudet. Het wordt interessant om te zien of en hoe de FvD dat gaat doen.

ziege maar ook zagge
Legende

Awards:

Bericht door ziege maar ook zagge » 12 apr 2020, 21:27

Brael schreef:
12 apr 2020, 20:42
Barcelona gooit Suarez ook niet eruit omdat hij af en toe iemand bijt, he.
Suarez is slechts een entertainer die bovendien nooit iemand gebeten heeft terwijl in dienst van Barca was, maar als ie het soort ideeën zou verspreiden als Baudet doet zou ie daar allang weg zijn.

Dat is een beetje het probleem met sommige politici en partijen, denken dat alles geoorloofd is voor eigen succes... effectpolitiek zonder verantwoordelijkheidsgevoel. Als FVD een respectabele partij zou zijn dan zouden ze zich dit m.i. wél aantrekken.

Brael
Nationale topspeler

Bericht door Brael » 12 apr 2020, 22:27

Het gaat om het idee. Iemand vliegt af en toe uit de bocht, maar heeft op andere vlakken heel veel toegevoegde waarde. Zolang de toegevoegde waarde groter is dan de schade die hij aanricht, houd je zo iemand wijselijk binnenboord.

En dat zal met Baudet de komende tijd nog wel zo blijven, denk ik zelf.

Het beste zou zijn, zoals ik al zei, om de uitspattingen zoveel mogelijk te beperken en zijn goede kanten te behouden. Zoals ik links en rechts opvang zijn ze zich daar zelf ook van bewust binnen de partij. Zeer benieuwd dus hoe dat verder gaat.

ShovingNE2
Site Admin

Bericht door ShovingNE2 » 13 apr 2020, 08:46

12 apr 2020, 18:42
Een man of 50 is genoeg om overal op internet de indruk te wekken dat hele volksstammen achter je staan.
Dat is te makkelijk. De peilingen laten ook het nodige zien. Dit soort onderschattingen hebben ook Trump aan het Witte Huis geholpen zeg maar. Tot een paar uur voor de uitslag '96% kans dat het Hillary wordt'. Deze onderschattingen leidde ook tot Brexit.

Zullen we die fout niet maken: kiezers en een partij op wat voor een manier dan ook niet serieus nemen. Met name de kiezers moet je serieus nemen en niet massaal als onwetend of dom wegzetten.
12 apr 2020, 20:41
Dat is het probleem he, dat het Baudets partij is.
Nou, ik zie het eerder als een zegen. Stel je voor dat iemand met dezelfde ideeën of complottheorieën nu eens in de persoon van een type Rutte verschijnt.... Laat Baudet maar om de maand een hele domme uitspraak doen die de pers haalt. Laat hem vooral zijn eigen spindoctor blijven.

J.B.
Legende

Bericht door J.B. » 13 apr 2020, 11:20

Een man of 50 is genoeg om overal op internet de indruk te wekken dat hele volksstammen achter je staan. Drie man om op alle belangrijke twitterkanalen, facebook en insta pagina's en fora te checken of er weer eens aandacht aan de radicale reutelaar wordt besteed, de rest zet er even zogenaamd spontaan een reactie onder en hop, klaar is kees. Zo lijk je al snel vreselijk populair te zijn. Er zijn echt wel 50 extreemrechtse figuren te vinden die daar ook nog eens geen cent voor hoeven te hebben.
FvD heeft heel veel neppaccounts in omloop. Vooral de `banner` posts zeg maar. Die kun je gewoon kopen.
Only in it for the money

ziege maar ook zagge
Legende

Awards:

Bericht door ziege maar ook zagge » 13 apr 2020, 12:09

Brael schreef:
12 apr 2020, 22:27
Het gaat om het idee. Iemand vliegt af en toe uit de bocht, maar heeft op andere vlakken heel veel toegevoegde waarde. Zolang de toegevoegde waarde groter is dan de schade die hij aanricht, houd je zo iemand wijselijk binnenboord.
De rol die iemand speelt in een organisatie maakt daarbij nogal een verschil - als jij het kopstuk van een partij bent dan zijn jouw woorden direct partijprogramma.
ShovingNE2 schreef:
13 apr 2020, 08:46
Een man of 50 is genoeg om overal op internet de indruk te wekken dat hele volksstammen achter je staan.
Dat is te makkelijk. De peilingen laten ook het nodige zien.
Ik bedoel alleen maar: laat je dus niks wijsmaken door naar de reacties op social media te kijken.

Maar zo werkt het wel he, mensen laten zich daar wél vanalles door wijsmaken - een effectief internet trollenlegertje kan jouw extremistische denkbeelden dus salonfähig laten lijken, kan ervoor zorgen dat ze overal de kop opsteken, zo verspreiden ideeën zich.

Baudet is de Koning van Social Media en weet exact hoe dat werkt. Omarmt ook het liefst internetidiotie die vóór hem al redelijk verspreid was, nóg effectiever.
Laatst gewijzigd door ziege maar ook zagge op 13 apr 2020, 12:14, 1 keer totaal gewijzigd.

J.B.
Legende

Bericht door J.B. » 13 apr 2020, 12:13

Zijn optreden bij Geen Stijl was geen succes. Wordt helemaal afgefikt op sociale media. Een normaal mens zou nu toch denken, goh, dit is niet goed voor mijn imago, gezien worden als totale joker. Maar Baudet kennende doet ie er nog een schepje bovenop.

Interessant om te zien hoe iemand z`n eigen politieke ondergang zelf voedt door zich als een totale randdebiel te gedragen. Bijzonder ook is dat je vanuit de partij ook geen enkele kritiek hoort. Het lijkt me voor je eigen imago namelijk ook niet goed als je door zo`n figuur wordt vertegenwoordigt.
Only in it for the money

Ren Höek
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:

Bericht door Ren Höek » 13 apr 2020, 13:10

J.B. schreef:
13 apr 2020, 12:13
Bijzonder ook is dat je vanuit de partij ook geen enkele kritiek hoort. Het lijkt me voor je eigen imago namelijk ook niet goed als je door zo`n figuur wordt vertegenwoordigt.
Dat is niet bijzonder.
Degenen die het namelijk niet eens zijn met zijn rechts-nationalistische denkbeelden en zijn koketteren met alt-right en extreem-rechtse bewegingen en personen zijn inmiddels al opgestapt. En dat zijn er best veel geweest, met Otten als een van de bekendste.

Dus wat nu resteert vind het allemaal prima wat Baudet roept, dat zegt veel over de partij natuurlijk.

J.B.
Legende

Bericht door J.B. » 13 apr 2020, 17:00

Ren Höek schreef:
13 apr 2020, 13:10
J.B. schreef:
13 apr 2020, 12:13
Bijzonder ook is dat je vanuit de partij ook geen enkele kritiek hoort. Het lijkt me voor je eigen imago namelijk ook niet goed als je door zo`n figuur wordt vertegenwoordigt.
Dat is niet bijzonder.
Degenen die het namelijk niet eens zijn met zijn rechts-nationalistische denkbeelden en zijn koketteren met alt-right en extreem-rechtse bewegingen en personen zijn inmiddels al opgestapt. En dat zijn er best veel geweest, met Otten als een van de bekendste.

Dus wat nu resteert vind het allemaal prima wat Baudet roept, dat zegt veel over de partij natuurlijk.
Het is een ding als je achter zijn politieke ideetjes staat. Maar het gezicht van de partij die zich keer op keer enorm voor lul zet en een parodie op zichzelf aan het worden is. Er zijn partijleiders voor minder teruggefloten..
Only in it for the money

Ren Höek
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:

Bericht door Ren Höek » 13 apr 2020, 17:08

J.B. schreef:
13 apr 2020, 17:00
Het is een ding als je achter zijn politieke ideetjes staat. Maar het gezicht van de partij die zich keer op keer enorm voor lul zet en een parodie op zichzelf aan het worden is. Er zijn partijleiders voor minder teruggefloten..
Tsja, je kunt op die wijze tegenwoordig zelfs president van de VS worden (en blijven, wat eigenlijk nog veel triester is).
Dus dat zegt heel weinig, helaas.

Gesloten