Welkom aan alle gasten. Meepraten over PSV? Maak een account aan!

Binnenlandse politiek

Discussieer hier met PSV-supporters over actuele en/of maatschappelijke zaken.
Plaats reactie
J.B.
Legende
Clubvoorkeur: Broodje Smos
Has thanked: 1496 times
Been thanked: 869 times

Binnenlandse politiek

Bericht door J.B. » 13 apr 2020, 17:00

Ren Höek schreef:
13 apr 2020, 13:10
J.B. schreef:
13 apr 2020, 12:13
Bijzonder ook is dat je vanuit de partij ook geen enkele kritiek hoort. Het lijkt me voor je eigen imago namelijk ook niet goed als je door zo`n figuur wordt vertegenwoordigt.
Dat is niet bijzonder.
Degenen die het namelijk niet eens zijn met zijn rechts-nationalistische denkbeelden en zijn koketteren met alt-right en extreem-rechtse bewegingen en personen zijn inmiddels al opgestapt. En dat zijn er best veel geweest, met Otten als een van de bekendste.

Dus wat nu resteert vind het allemaal prima wat Baudet roept, dat zegt veel over de partij natuurlijk.
Het is een ding als je achter zijn politieke ideetjes staat. Maar het gezicht van de partij die zich keer op keer enorm voor lul zet en een parodie op zichzelf aan het worden is. Er zijn partijleiders voor minder teruggefloten..
Triplets, it`s all about Triplets..

Ren Höek
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 1686 times
Been thanked: 593 times

Bericht door Ren Höek » 13 apr 2020, 17:08

J.B. schreef:
13 apr 2020, 17:00
Het is een ding als je achter zijn politieke ideetjes staat. Maar het gezicht van de partij die zich keer op keer enorm voor lul zet en een parodie op zichzelf aan het worden is. Er zijn partijleiders voor minder teruggefloten..
Tsja, je kunt op die wijze tegenwoordig zelfs president van de VS worden (en blijven, wat eigenlijk nog veel triester is).
Dus dat zegt heel weinig, helaas.

J.B.
Legende

Bericht door J.B. » 13 apr 2020, 17:24

Ren Höek schreef:
13 apr 2020, 17:08
J.B. schreef:
Tsja, je kunt op die wijze tegenwoordig zelfs president van de VS worden (en blijven, wat eigenlijk nog veel triester is).
In een twee partijensysteem is die kans groter inderdaad. Maar zelfs Trump komt nog meer `down to earht` over dan onze hofnar. En dat wil wat zeggen.

ziege maar ook zagge
Legende
Clubvoorkeur: jawadenktezelf
Has thanked: 1057 times
Been thanked: 805 times

Awards:

Bericht door ziege maar ook zagge » 13 apr 2020, 19:53

Ren Höek schreef:
13 apr 2020, 17:08
J.B. schreef:
In de VS wel idd.... wij moeten natuurlijk het tij zien te keren voordat het hier ook een zootje wordt.

Baudet is als degene die naar de verkeersdienst belt met de mededeling dat de weg werkelijk vól rijdt met spookrijders. En maar klagen, en maar wijzen naar die en die en die, terwijl... juistem.

Brael
Nationale topspeler
Clubvoorkeur: PSV
Has thanked: 124 times
Been thanked: 226 times

Bericht door Brael » 14 apr 2020, 10:50

ziege maar ook zagge schreef:
13 apr 2020, 12:09
Brael schreef:
12 apr 2020, 22:27
Het gaat om het idee. Iemand vliegt af en toe uit de bocht, maar heeft op andere vlakken heel veel toegevoegde waarde. Zolang de toegevoegde waarde groter is dan de schade die hij aanricht, houd je zo iemand wijselijk binnenboord.
De rol die iemand speelt in een organisatie maakt daarbij nogal een verschil - als jij het kopstuk van een partij bent dan zijn jouw woorden direct partijprogramma.
Zeker maakt het verschil welke rol in de organisatie je hebt. Maar ook als kopstuk van de partij heeft Baudet nog steeds heel veel toegevoegde waarde. Ik denk dat de partij zonder hem minder stemmen zou halen dan met hem, momenteel.

Overigens ben ik het niet eens dat elke uitspraak van Baudet meteen partijprogramma is. Dat willen tegenstanders graag, zodat ze alles wat Baudet zegt direct tegen de hele partij kunnen gebruiken. Ik kan dat iets meer los van elkaar zien, gelukkig.
Wat dat betreft kijk ik liever naar het officiële partijprogramma en naar Baudets uitspraken binnen de politieke ring. Zo'n uitspraak bij een obscure uitzending van GeenStijl is absoluut niet handig (maar wordt ook wel erg uitvergroot en bovendien het liefst zonder context aangehaald), maar doet voor mij weinig af aan FvD als geheel. Maar daar mag iedereen uiteraard zijn eigen afweging in maken.

Ren Höek
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:

Bericht door Ren Höek » 14 apr 2020, 11:00

‘We zitten gewoon in een bepaalde situatie waarin de cultuurmarxistische linkse mainstream, van VVD en CDA tot en met D66, GroenLinks, PvdA en SP ... Allemaal min of meer allemaal hetzelfde willen, namelijk de vernietiging van Nederland. Massa-immigratie, klimaat, EU en al die andere dingen. Ze hebben alle dagbladen, ze hebben de NPO, ze hebben alle subsidiecircuits, alle musea, alle universiteiten, de hele ambtenarij, de hele rechterlijke macht…Dat is de situatie.’
Baudet zegt letterlijk dat bijna alle Nederlandse politieke partijen de vernietiging van Nederland (!) willen.
En dat ze daarbij hulp krijgen van alle musea, universiteiten, ambtenarij en zelfs de hele rechterlijke macht.

Dit niet handig noemen en meteen erbij vermelden dat het erg uitvergroot en zonder context is, maakt duidelijk hoe subjectief en kritiekloos jij hiernaar kijkt.

Uitspraken als deze zijn op geen enkele wijze goed te praten en moeten keihard veroordeeld worden.
Zo simpel is het.

Brael
Nationale topspeler

Bericht door Brael » 14 apr 2020, 11:03

Ik praat ze ook niet goed, en ik zeg ook dat de uitspraken niet handig en foutief zijn (je mag een hardere veroordeling willen, maar die krijg je van mij niet).

Maar de uitspraken worden, hoe vreemd en foutief ze ook zijn, wel uitvergroot en zonder context geplaatst. Niks mis mee om ook foute uitspraken gewoon in hun context te bekijken en te beoordelen. Zeg maar wat Baudet vaak verweten wordt, doen tegenstanders nu zelf ook, namelijk zaken zonder context plaatsen en vanuit daar (ver)oordelen.

Maikel_91
Site Admin
Has thanked: 821 times
Been thanked: 1402 times

Bericht door Maikel_91 » 14 apr 2020, 11:05

Ren Höek schreef:
14 apr 2020, 11:00
‘We zitten gewoon in een bepaalde situatie waarin de cultuurmarxistische linkse mainstream, van VVD en CDA tot en met D66, GroenLinks, PvdA en SP ... Allemaal min of meer allemaal hetzelfde willen, namelijk de vernietiging van Nederland. Massa-immigratie, klimaat, EU en al die andere dingen. Ze hebben alle dagbladen, ze hebben de NPO, ze hebben alle subsidiecircuits, alle musea, alle universiteiten, de hele ambtenarij, de hele rechterlijke macht…Dat is de situatie.’
Baudet zegt letterlijk dat bijna alle Nederlandse politieke partijen de vernietiging van Nederland (!) willen.
En dat ze daarbij hulp krijgen van alle musea, universiteiten, ambtenarij en zelfs de hele rechterlijke macht.

Dit niet handig noemen en meteen erbij vermelden dat het erg uitvergroot en zonder context is, maakt duidelijk hoe subjectief en kritiekloos jij hiernaar kijkt.

Uitspraken als deze zijn op geen enkele wijze goed te praten en moeten keihard veroordeeld worden.
Zo simpel is het.
Baudet kan verkleed als Hitler de 2e kamer binnenkomen en in het Duits een toespraak houden om vervolgens zijn rechterarm op te steken en dan alsnog wordt het gebagatelliseerd door zijn aanhang.

Hoe ver moet die man nog gaan voordat zijn volgelingen inzien hoe gevaarlijk hij is?

Brael
Nationale topspeler

Bericht door Brael » 14 apr 2020, 11:07

Maikel_91 schreef:
14 apr 2020, 11:05
Ren Höek schreef:
14 apr 2020, 11:00

Zo simpel is het.
Baudet kan verkleed als Hitler de 2e kamer binnenkomen en in het Duits een toespraak houden om vervolgens zijn rechterarm op te steken en dan alsnog wordt het gebagatelliseerd door zijn aanhang.

Hoe ver moet die man nog gaan voordat zijn volgelingen inzien hoe gevaarlijk hij is?
Kijk, tenminste iemand die de juiste nuances weet aan te brengen. Prima niveau dit. Chapeau.

ShovingNE2
Site Admin
Has thanked: 371 times
Been thanked: 1673 times

Bericht door ShovingNE2 » 14 apr 2020, 11:08

Brael schreef:
14 apr 2020, 10:50
Zo'n uitspraak bij een obscure uitzending van GeenStijl is absoluut niet handig
Baudet roept dat bijna iedere partij de vernietiging van Nederland wil en dan is de uitzending ineens 'obscuur'. Beetje een Trump tactiek om het zo te spinnen natuurlijk. Val gewoon de media aan, zoals vanochtend. Keiharde bewijzen en gewoon zeggen 'fake newspaper'.
Brael schreef:
14 apr 2020, 11:03
Niks mis mee om ook foute uitspraken gewoon in hun context te bekijken en te beoordelen.
De hele uitzending staat online. Kom maar met context dan. Ik kan je zeggen: hetgeen hij roept daar is geen andere context aan te geven dat het minder of afgezwakt wordt.

Maikel_91
Site Admin

Bericht door Maikel_91 » 14 apr 2020, 11:10

@Brael
Ik breng het wat gechargeerd, maar er zit wel degelijk een kern van waarheid in. Als je niet inziet wat voor een gevaarlijke dingen hij zegt en het dan afdoet als niet handig en foutief MAAAR, context...
Hij roept gewoon foute dingen, opnieuw en opnieuw.
Het maakt niet uit wat hij zegt of wat hij doet. Het wordt altijd goedgepraat door zijn trouwe volgelingen.

Alles om Papa Baudet maar te steunen.

Brael
Nationale topspeler

Bericht door Brael » 14 apr 2020, 11:14

ShovingNE2 schreef:
14 apr 2020, 11:08
Brael schreef:
Zo'n uitspraak bij een obscure uitzending van GeenStijl is absoluut niet handig
Baudet roept dat bijna iedere partij de vernietiging van Nederland wil en dan is de uitzending ineens 'obscuur'. Beetje een Trump tactiek om het zo te spinnen natuurlijk. Val gewoon de media aan, zoals vanochtend. Keiharde bewijzen en gewoon zeggen 'fake newspaper'.
Niet overdrijven he. Ik had nog nooit van het hele programma gehoord, en ik vond het er redelijk obscuur uitzien ja. Dat zegt overigens net zo goed iets over het inschattingsvermogen van Baudet, ik denk dat hij daar überhaupt niet moet gaan zitten, nog los van wat hij daar wel of niet zegt. Ik roep niks over fake dit of fake dat, dus hou je aub bij de feiten.
ShovingNE2 schreef:
14 apr 2020, 11:08
De hele uitzending staat online. Kom maar met context dan. Ik kan je zeggen: hetgeen hij roept daar is geen andere context aan te geven dat het minder of afgezwakt wordt.
Ik heb de hele uitzending niet gezien (en was ook niet van plan om die helemaal te gaan kijken). Dus het zou best kunnen dat de context nog twee keer zo erg is als het stukje zelf (hoewel, waarschijnlijk was dat dan wel aangehaald door zijn tegenstanders), maar feit is dat de uitspraak zonder context geplaatst wordt.

Brael
Nationale topspeler

Bericht door Brael » 14 apr 2020, 11:15

Maikel_91 schreef:
14 apr 2020, 11:10
@Brael
Ik breng het wat gechargeerd, maar er zit wel degelijk een kern van waarheid in. Als je niet inziet wat voor een gevaarlijke dingen hij zegt en het dan afdoet als niet handig en foutief MAAAR, context...
Hij roept gewoon foute dingen, opnieuw en opnieuw.
Het maakt niet uit wat hij zegt of wat hij doet. Het wordt altijd goedgepraat door zijn trouwe volgelingen.

Alles om Papa Baudet maar te steunen.
Nogmaals, ik praat het niet goed. Enige nuance aanbrengen is iets anders dan iets goedpraten. Er zit dus geen kern van waarheid in je betoog.
Hoewel er vast mensen zullen zijn die dit wel goedpraten. Als je die hiermee wil aanspreken, ga je gang, maar reageer dan niet op mij.

Maikel_91
Site Admin

Bericht door Maikel_91 » 14 apr 2020, 11:17

Brael schreef:
14 apr 2020, 11:15
Nogmaals, ik praat het niet goed. Enige nuance aanbrengen is iets anders dan iets goedpraten. Er zit dus geen kern van waarheid in je betoog.
Hoewel er vast mensen zullen zijn die dit wel goedpraten. Als je die hiermee wil aanspreken, ga je gang, maar reageer dan niet op mij.
Als je niet wilt dat iemand op je reageert, ga dan hier niet roeptoeteren over context als Baudet gewoon enorm foute dingen roept.

Je hebt een nogal wat verheven toon in je manier van discussiëren en dat is bijzonder vervelend.

Brael
Nationale topspeler

Bericht door Brael » 14 apr 2020, 11:23

Je mag wel op mij reageren, maar je moet niet op mij reageren met het verhaal dat ik dingen goedpraat, want dat doe ik niet. Dat zijn dus gewoon leugens.

Als jij verder graag verhalen vertelt over iemand die verkleed als Hitler in het Duits een toespraak houdt, en dan vindt dat iemand anders een "verheven toon" heeft, tsja :lol:
Blijkbaar mogen dat soort vergelijkingen wel, want er zit wel een "kern van waarheid in", maar Baudets uitspraken mogen niet in context geplaatst worden, want Baudet is gewoon fout. Zie je zelf niet hoe krom het is?

J.B.
Legende

Bericht door J.B. » 14 apr 2020, 11:38

Ah, daar is tie. De slachtofferrol. Nou, persoonlijk vind ik het om te kotsen hoe de (domme) aanhang totaal geen kritiek durft te hebben op. Echt om te kotsen..

Maikel_91
Site Admin

Bericht door Maikel_91 » 14 apr 2020, 11:45

Brael schreef:
14 apr 2020, 11:23
Je mag wel op mij reageren, maar je moet niet op mij reageren met het verhaal dat ik dingen goedpraat, want dat doe ik niet. Dat zijn dus gewoon leugens.

Als jij verder graag verhalen vertelt over iemand die verkleed als Hitler in het Duits een toespraak houdt, en dan vindt dat iemand anders een "verheven toon" heeft, tsja :lol:
Blijkbaar mogen dat soort vergelijkingen wel, want er zit wel een "kern van waarheid in", maar Baudets uitspraken mogen niet in context geplaatst worden, want Baudet is gewoon fout. Zie je zelf niet hoe krom het is?
Ik zie je eerlijk gezegd niks anders doen dan dingen over Baudet goedpraten. Je bent er zo druk mee dat je er ook niet vies van bent om het te gebruiken om mensen op te kast te jagen zoals met je 'kwartet' van laatst.

Mooi hoe je mijn gechargeerde voorbeeld nu zo gaat gebruiken. Zegt mij genoeg over jouw manier van discussiëren en toont me weer aan waarom ik eigenlijk niet in dit soort topics post of er überhaupt in kijk. Veel plezier nog joe joe.

Vooral doorgaan met alle foute uitspraken van Baudet recht lullen. Zie je hoe krom dat is?

Ren Höek
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:

Bericht door Ren Höek » 14 apr 2020, 11:49

Brael schreef:
14 apr 2020, 11:14
Ik heb de hele uitzending niet gezien (en was ook niet van plan om die helemaal te gaan kijken).
maar feit is dat de uitspraak zonder context geplaatst wordt.
Dus je hebt de hele uitzending niet gezien, maar het is volgens jou wel een feit (!) dat een letterlijke uitspraak van Baudet zonder context wordt geplaatst en dat het wordt uitvergroot?

Dat is ook een manier om jezelf te diskwalificeren als fatsoenlijke discussiepartner, al is dat niet nieuw natuurlijk.

ziege maar ook zagge
Legende
Clubvoorkeur: jawadenktezelf
Has thanked: 1057 times
Been thanked: 805 times

Awards:

Bericht door ziege maar ook zagge » 14 apr 2020, 11:50

Brael schreef:
Wat dat betreft kijk ik liever naar het officiële partijprogramma en naar Baudets uitspraken binnen de politieke ring.
Uilen van Minerva, boreaal gezwets, het maakt niet uit op welk podium je Baudet aantreft he, als ie even de kans krijgt trekt ie zijn extreemrechtse beerput open.

Maar misschien zie jij ook helemaal geen probleem in het verspreiden van zieke complottheorieën. Misschien geloof jij ook wel in die omvolkingsriedel?

Brael
Nationale topspeler

Bericht door Brael » 14 apr 2020, 11:57

Maikel_91 schreef:
14 apr 2020, 11:45
Ik zie je eerlijk gezegd niks anders doen dan dingen over Baudet goedpraten.
Ja, ik heb een andere mening dan velen hier op het forum. Dat jij het daar niet mee eens bent, is helemaal prima. Maar déze uitspraak van Baudet praat ik niet goed, en dat beweer jij wel. Dat vind ik wel een belangrijke nuance. Jij wil blijkbaar liever alles op een hoop gooien, ik niet.
Maikel_91 schreef:
Je bent er zo druk mee dat je er ook niet vies van bent om het te gebruiken om mensen op te kast te jagen zoals met je 'kwartet' van laatst.
Mensen reageren hier als door een wesp gestoken als de naam Baudet voorbij komt, inderdaad. Zelfs als Baudet inhoudelijk wél een goed punt heeft, gaat de discussie binnen 3 berichten alleen nog maar over het poppetje, en niet over de inhoud. Daar heb ik toen op ingespeeld door mijn kwartet, maar dat was inhoudelijk inderdaad niet mijn sterkste bericht.
Maikel_91 schreef:
Mooi hoe je mijn gechargeerde voorbeeld nu zo gaat gebruiken. Zegt mij genoeg over jouw manier van discussiëren en toont me weer aan waarom ik eigenlijk niet in dit soort topics post of er überhaupt in kijk. Veel plezier nog joe joe.
Ja het was een gechargeerd voorbeeld, dat in de context geplaatst moet worden. Dat ik het, ook na het plaatsen van context, niet eens ben met je vergelijking, is een ander punt. Maar even terugkomen, je gechargeerde voorbeeld moet in een bepaalde context geplaatst worden, om volledig begrepen te worden. Zoals elke uitspraak in context geplaatst moet worden, om de uitspraak 100% te kunnen beoordelen. Zo ook de uitspraken van Baudet. Maar daar lijk je pertinent tegen het aanbrengen van context, want Baudets uitspraak moet volgens jou gewoon keihard veroordeeld worden, zonder mitsen en maren. Het is krom om bij je eigen discutabele uitspraak wel context te eisen, en bij iemands anders discutabele uitspraak geen context te willen zien of horen.
Maikel_91 schreef:
Vooral doorgaan met alle foute uitspraken van Baudet recht lullen. Zie je hoe krom dat is?
Opnieuw, ik heb deze uitspraak van Baudet niet rechtgeluld, noch goedgepraat (is dat hetzelfde?). Maar blijf lekker anderen verwijten maken over hun manier van discussiëren, terwijl je zelf keiharde leugens blijft verkondigen.
Laatst gewijzigd door Brael op 14 apr 2020, 11:58, 1 keer totaal gewijzigd.

J.B.
Legende

Bericht door J.B. » 14 apr 2020, 11:58

Ren Höek schreef:
14 apr 2020, 11:49
Brael schreef:
Ik heb de hele uitzending niet gezien (en was ook niet van plan om die helemaal te gaan kijken).
Dus je hebt de hele uitzending niet gezien, maar het is volgens jou wel een feit (!) dat een letterlijke uitspraak van Baudet zonder context wordt geplaatst en dat het wordt uitvergroot?

Dat is ook een manier om jezelf te diskwalificeren als fatsoenlijke discussiepartner, al is dat niet nieuw natuurlijk.
Op die manier zet ie zichzelf inderdaad buiten de discussie.

Brael
Nationale topspeler

Bericht door Brael » 14 apr 2020, 12:04

Ren Höek schreef:
14 apr 2020, 11:49
Brael schreef:

Ja, als je context aanbrengt, dan laat je wat meer van het gesprek zien, laat je zien hoe het gesprek opbouwt tot deze uitspraak. Misschien komt Baudet eerder of later in het gesprek nog terug op deze uitspraak (misschien ook niet, maar ook dat is dan belangrijk om te vermelden). Misschien eist de gespreksleider wel van Baudet dat hij de woorden terugneemt en weigert Baudet dat, misschien lijkt de gespreksleider de uitspraken van Baudet helemaal normaal te vinden. Allemaal zaken die iets van perspectief aanbrengen in de omstandigheden waarop deze fouten uitspraken gedaan worden.
Je kunt misschien ook uitleggen wat voor programma het precies is, aangezien ik me kan voorstellen dat niet iedereen het programma kent. Is het een programma waar serieus gediscussieerd wordt, is het een programma waarin satire bedreven wordt?

Let ook op dat het plaatsen van context niet noodzakelijk gelijk staat aan het afzwakken van de uitspraken van Baudet, he. De context zou ook ook de uitspraken van Baudet alleen maar fouter kunnen maken. Bijvoorbeeld als de gespreksleider een minuut later nog eens terugkomt op het onderwerp, en Baudet zijn uitspraak nog eens keihard herhaalt. Maar dat er geen context bij geplaatst wordt, is wel een feit ja. Daarvoor hoef ik de context niet gezien te hebben, om dat te kunnen constateren.

J.B.
Legende

Bericht door J.B. » 14 apr 2020, 12:06

Wat een hoop mitsen en maren en dan nog niets zeggen. Bespaar je moeite zou ik zeggen.

Ren Höek
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:

Bericht door Ren Höek » 14 apr 2020, 12:32

Brael schreef:
14 apr 2020, 11:57
Mensen reageren hier als door een wesp gestoken als de naam Baudet voorbij komt, inderdaad.
Je bedoelt dat mensen hier inhoudelijke kritiek hebben op Baudet en jij als door een wesp gestoken alles goed aan het praten bent, inderdaad.

Maar je standpunt is overduidelijk, je wijze van discussieren ook.
Dus ik laat het er maar weer bij, dit is het gebruikelijke kansloze riedeltje met jou geworden.

Brael
Nationale topspeler

Bericht door Brael » 14 apr 2020, 12:38

ziege maar ook zagge schreef:
14 apr 2020, 11:50
Brael schreef:
Wat dat betreft kijk ik liever naar het officiële partijprogramma en naar Baudets uitspraken binnen de politieke ring.
Uilen van Minerva, boreaal gezwets, het maakt niet uit op welk podium je Baudet aantreft he, als ie even de kans krijgt trekt ie zijn extreemrechtse beerput open.

Maar misschien zie jij ook helemaal geen probleem in het verspreiden van zieke complottheorieën. Misschien geloof jij ook wel in die omvolkingsriedel?
Wat is er precies extreemrechts aan de uil van Minerva?

Overigens ben ik het niet eens met de omvolkingstheorie, zeker niet zoals die in de meest extreme vormen gesteld wordt. Ik denk wel dat nationale identiteiten en culturen deels vervagen (en wellicht op de langere termijn verdwijnen), mede door de EU, mede door immigratie (maar ook door andere zaken). Maar ik denk niet dat "omvolking" een vooropgezet plan is van de zittende politici, ik denk dat dat gewoon een neveneffect is van een innigere samenwerking op Europees en mondiaal vlak.
Laatst gewijzigd door Brael op 14 apr 2020, 12:41, 1 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie