Welkom aan alle gasten. Meepraten over PSV? Maak een account aan!

Boeken

Discussieer hier met PSV-supporters over actuele en/of maatschappelijke zaken.
deninho32
Site Admin
Clubvoorkeur: Afbeelding
Has thanked: 422 times
Been thanked: 803 times

Boeken

Bericht door deninho32 » 13 aug 2019, 16:04

Ik miste op het forum nog een boekentopic.. Aangezien ik vrij veel lees en er vast meer mensen hier zijn die dat doen kunnen we die hier bespreken..

Ik lees met name true crime boeken en ook sportboeken vind ik interessant.. Ik heb net het boekje over de zaak Nicole van den Hurk uitgelezen. Een heel mooi inkijkje in een cold case onderzoek.. Alle boeken die ik lees zijn overigens via PM en tegen een like op het forum bij mij te verkrijgen..
Wie zichzelf spaart krijgt nooit rente.

NESTA
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:   ‏‏‎
Has thanked: 190 times
Been thanked: 355 times

Bericht door NESTA » 13 aug 2019, 16:29

Ik heb onlangs Wraak gelezen. Interessant om de gekraakte PGP berichten te lezen die in het verhaal verwerkt zijn.

deninho32
Site Admin

Bericht door deninho32 » 13 aug 2019, 16:31

Dat is deel 2 over de mocro mafia, heb overigens allebei de delen nog niet gelezen. Wel al in bezit..

Maikel_91
Site Admin
Clubvoorkeur: PSV
Has thanked: 891 times
Been thanked: 1518 times

Bericht door Maikel_91 » 13 aug 2019, 16:32

22-11-1963 van Stephen King is een geweldig boek, net als Pet Sematary overigens.

Grasmat
Nationale topspeler
Clubvoorkeur: Kapsalon Döner
Has thanked: 410 times
Been thanked: 260 times

Bericht door Grasmat » 13 aug 2019, 16:49

Maikel_91 schreef:
13 aug 2019, 16:32
22-11-1963 van Stephen King is een geweldig boek, net als Pet Sematary overigens.
Helemaal mee eens. Heb heel erg veel van King in de kast staan. Leest heerlijk door, ook de dikkere pillen. Persoonlijk vind ik de thrillers en horrorverhalen van hem leuker dan de fantasyboeken a la de Donkere Toren serie. Maar dat is puur een genrevoorkeur. Afijn. de goede man heeft zo veel boeken geschreven dat er allicht wat leuks voor ieder bij zit natuurlijk. :mrgreen: De door jouw genoemde boeken vond ik super, It uiteraard ook. The Long walk, Cell en The running man zijn daarnaast ook nog persoonlijke favorietjes.

Voor wie van horror/thriller/apocalyptisch houdt en niet bang is voor heel veel pagina's is de trilogie van Justin Cronin een hele dikke aanrader. Deze bestaat uit de boeken The Passage, The Twelve en The City of mirrors. Extreem boeiend verhaal en lekker van volume. Omdat het boek een tijdsspanne van honderden jaren beslaat is het niet altijd even makkelijk te koppelen maar dat mag de pret zeker niet drukken.

NESTA
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:   ‏‏‎
Has thanked: 190 times
Been thanked: 355 times

Bericht door NESTA » 13 aug 2019, 16:50

deninho32 schreef:
13 aug 2019, 16:31
Dat is deel 2 over de mocro mafia, heb overigens allebei de delen nog niet gelezen. Wel al in bezit..
Echt een aanrader als je van crime houdt.

Maikel_91
Site Admin

Bericht door Maikel_91 » 13 aug 2019, 17:13

Tijdje terug ook redelijk wat boeken gelezen van de Amos Decker reeks van David Baldacci. Lezen heel makkelijk weg en best wel leuke spannende boeken.
Grasmat schreef:
13 aug 2019, 16:49

Voor wie van horror/thriller/apocalyptisch houdt en niet bang is voor heel veel pagina's is de trilogie van Justin Cronin een hele dikke aanrader. Deze bestaat uit de boeken The Passage, The Twelve en The City of mirrors. Extreem boeiend verhaal en lekker van volume. Omdat het boek een tijdsspanne van honderden jaren beslaat is het niet altijd even makkelijk te koppelen maar dat mag de pret zeker niet drukken.
Zag dat het 1e deel hiervan maar 6 euro was bij Bol.com dus meteen maar even besteld :mrgreen: Ben benieuwd!

Grasmat
Nationale topspeler

Bericht door Grasmat » 13 aug 2019, 17:21

Maikel_91 schreef:
13 aug 2019, 17:13
Tijdje terug ook redelijk wat boeken gelezen van de Amos Decker reeks van David Baldacci. Lezen heel makkelijk weg en best wel leuke spannende boeken.
Grasmat schreef:

Zag dat het 1e deel hiervan maar 6 euro was bij Bol.com dus meteen maar even besteld :mrgreen: Ben benieuwd!
Baldacci heb ik een paar boeken van gelezen. Is ook een massaschrijver volgens mij. Geen idee wat ik daar van heb liggen haha. Van David Hewson is de serie met/over Nic Costa ook een aanrader als je net als ik lichtelijk Italofiel bent en van misdaadboeken houdt.

6 euro is trouwens echt geen geld voor zo'n goed boek. Omgerekend is dat €0,007 per bladzijde :mrgreen:

Maikel_91
Site Admin

Bericht door Maikel_91 » 13 aug 2019, 17:32

Ja, volgens mij heeft Baldacci enorm veel reeksen.
6 euro is geen geld inderdaad, daar wil ik wel een gokje voor wagen.

Ik heb zelf 0 ervaring met ebooks, maar die zijn zoveel goedkoper dan normale boeken. Hebben andere ervaringen ermee en zo ja, hoe weerhoudt een ebook zich tegenover normale boeken? Want ik heb nog erger een tablet liggen, en zit erover na te denken om een keer ebooks te gaan proberen maar weet niet zo goed of het het waard is zegmaar.

Grasmat
Nationale topspeler

Bericht door Grasmat » 13 aug 2019, 17:38

Maikel_91 schreef:
13 aug 2019, 17:32
Ik heb zelf 0 ervaring met ebooks, maar die zijn zoveel goedkoper dan normale boeken. Hebben andere ervaringen ermee en zo ja, hoe weerhoudt een ebook zich tegenover normale boeken? Want ik heb nog erger een tablet liggen, en zit erover na te denken om een keer ebooks te gaan proberen maar weet niet zo goed of het het waard is zegmaar.
[mention]deninho32[/mention] is de E-boekenman. Het is vooral persoonlijke voorkeur. Ik heb beiden geprobeerd maar heb toch liever een fysiek boek vast en vind papier rustiger lezen dan een scherm. De gehele Walking Dead comicreeks heb ik dan wel weer op de tablet gelezen dat dan weer wel, maar ik koop zelf echt alleen maar fysieke boeken.

Ranzige Ridder
Jeugdspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 11 times
Been thanked: 11 times

Bericht door Ranzige Ridder » 13 aug 2019, 17:48

Grasmat schreef:
Maikel_91 schreef:
13 aug 2019, 16:32
Helemaal mee eens. Heb heel erg veel van King in de kast staan. Leest heerlijk door, ook de dikkere pillen. Persoonlijk vind ik de thrillers en horrorverhalen van hem leuker dan de fantasyboeken a la de Donkere Toren serie. Maar dat is puur een genrevoorkeur. Afijn. de goede man heeft zo veel boeken geschreven dat er allicht wat leuks voor ieder bij zit natuurlijk. :mrgreen: De door jouw genoemde boeken vond ik super, It uiteraard ook. The Long walk, Cell en The running man zijn daarnaast ook nog persoonlijke favorietjes.

Hier ook een flinke collectie King in de boekenkast, inclusief de Donkere Toren reeks. Daar ben ik nu mee bezig al is het lezen de laatste jaren er flink bij in geschoten. Heb deel 1 t/m 5 inmiddels uit en deel 6 ligt (nog ongeopend) op mijn nachtkastje. Ik houd van zowel zijn horror als zijn fantasy verhalen. Ben ook een liefhebber van Tolkien, een grote inspiratiebron voor King, en had de LOTR reeks al gelezen voordat deze d.m.v. de films populair werd bij een nog groter publiek. Verder heb ik ook meerdere boeken van John Grisham, Dan Brown en Robert Ludlum in mijn boekenkast.
Naast al dat fictiewerk staan ook een flink aantal reisboeken en boeken over oude beschavingen en archeologie, en een paar voetbal (voornamelijk PSV gerelateerde) boeken.

Over dat laatste gesproken; heb onlangs via de Vriendenloterij 2 boeken gewonnen, 1 chicklit, en 14 Gemiste Oproepen van Cruijff en andere voetbalverhalen. Nou roept die naam een bepaalde walging bij mij op en was dus van plan dit boek aan iemand cadeau te doen. Tenzij hier iemand is die mij met goede argumenten ervan kan overtuigen dat niet te doen en het toch zelf te lezen.
Per Sodalitatem Victrix

deninho32
Site Admin

Bericht door deninho32 » 13 aug 2019, 18:08

[mention]Maikel_91[/mention] e-books zijn over het algemeen gratis, ik heb er ooit 1 gekocht, de zaak Heineken van Gert van Beek.. Dat is eigenlijk de ontvoering van Heineken van De Vries, maar dan vanuit het perspectief van de politie.. Deze was nergens te downloaden, dus daarom gekocht. Ik vind E-books fijner. Eigen lettertype, nachtmodus en je kunt 's avonds lezen zonder lamp..

ElTigre
Regelmatige invaller
Clubvoorkeur:
Has thanked: 38 times
Been thanked: 24 times

Bericht door ElTigre » 13 aug 2019, 18:09

Iemand het boek van Memphis toevallig gelezen? Zit er over na te denken om hem aan te schaffen.

deninho32
Site Admin

Bericht door deninho32 » 13 aug 2019, 18:09

Ik heb hem als e-book, maar nog niet gelezen.

Maikel_91
Site Admin

Bericht door Maikel_91 » 15 aug 2019, 18:50

deninho32 schreef:
13 aug 2019, 18:08
@Maikel_91 e-books zijn over het algemeen gratis, ik heb er ooit 1 gekocht, de zaak Heineken van Gert van Beek.. Dat is eigenlijk de ontvoering van Heineken van De Vries, maar dan vanuit het perspectief van de politie.. Deze was nergens te downloaden, dus daarom gekocht. Ik vind E-books fijner. Eigen lettertype, nachtmodus en je kunt 's avonds lezen zonder lamp..
Hm, misschien binnenkort maar eens een poging wagen of ik het wat vind. Ik merk dat ik met dikke/grote boeken veel moeite heb om een goede houding te vinden met het boek zegmaar. Erg vervelend.

[mention]Grasmat[/mention] The passage/De oversteek is echt fantastisch! Heb echt moeite om het weg te leggen, elke keer denk ik: Oké nog 1 hoofdstuk dan... Wat bij dit boek gelijk zo'n 30/40 pagina's kan zijn. Moest er wel even in komen wegens de enorm uitgebreide schrijfstijl van de schrijver en het vele uitleggen en uitstapjes naar het verleden van personages. Maar zodra het spektakel losbarst, goddomme wat een spanning. Thanks voor de tip! Zodra ik deze uit heb ga ik zsm de andere 2 erbij halen :mrgreen:

Heruone
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 107 times
Been thanked: 142 times

Bericht door Heruone » 15 aug 2019, 18:55

Wil je een goed boek lezen, Homo Deus van Harari is een echte aanrader.
Why do we pray, cry, kiss or dream with our eyes closed?
Because most beautiful things in life are not seen but only felt by heart.

Lorenzo von Matterhorn
Geselecteerd voor Oranje
Clubvoorkeur:
Has thanked: 247 times
Been thanked: 104 times

Bericht door Lorenzo von Matterhorn » 15 aug 2019, 20:02

Voor als je een echte nerd bent: lees de boeken The Song of Ice and Fire eens, dat zijn de boeken van Game of Thrones. Echt onbeschrijfelijk goed.

En een heel leuk voetbalboek: The Miracle of Castel di Sangro

Grasmat
Nationale topspeler

Bericht door Grasmat » 15 aug 2019, 22:08

Lorenzo von Matterhorn schreef:
15 aug 2019, 20:02
Voor als je een echte nerd bent: lees de boeken The Song of Ice and Fire eens, dat zijn de boeken van Game of Thrones. Echt onbeschrijfelijk goed.

En een heel leuk voetbalboek: The Miracle of Castel di Sangro
Ik ben geen (echte) nerd, maar kan bovenstaande volmondig bevestigen. :mrgreen:
Zowel de GoT-lijn als het wonder van Castel di Sangro zijn top. Al is die laatste niet meer heel makkelijk aan te komen volgens mij.

Ren Höek
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 1777 times
Been thanked: 620 times

Bericht door Ren Höek » 16 aug 2019, 10:24

Daar kun je beter mee wachten totdat de laatste 2 boeken uitgekomen zijn en de boekenserie afgewerkt is.
Als die boeken ooit uitkomen dan, want Martin is al 8 jaar bezig met het een-na-laatste boek.

PS: Wel een geweldige boekenserie inderdaad. Die eigenlijk in het Engels gelezen moet worden, aangezien de vertaling regelmatig heel vreemd is (vooral als je de tv serie hebt gezien en in de boeken o.a. alle namen worden Vernederlandst).

Lorenzo von Matterhorn
Geselecteerd voor Oranje
Clubvoorkeur:
Has thanked: 247 times
Been thanked: 104 times

Bericht door Lorenzo von Matterhorn » 16 aug 2019, 13:22

Ren Höek schreef:
16 aug 2019, 10:24
Daar kun je beter mee wachten totdat de laatste 2 boeken uitgekomen zijn en de boekenserie afgewerkt is.
Als die boeken ooit uitkomen dan, want Martin is al 8 jaar bezig met het een-na-laatste boek.

PS: Wel een geweldige boekenserie inderdaad. Die eigenlijk in het Engels gelezen moet worden, aangezien de vertaling regelmatig heel vreemd is (vooral als je de tv serie hebt gezien en in de boeken o.a. alle namen worden Vernederlandst).
Ach, ze zijn erop geschreven om ze niet in 1x te bevatten. Ik heb ze 3x gelezen en de achtbaan werd elke keer zieker. Je leest de eerste keer over 90 procent heen.

TylerDurdn
Meervoudig international
Clubvoorkeur: Psv
Has thanked: 1842 times
Been thanked: 416 times

Bericht door TylerDurdn » 18 sep 2019, 12:16

Ik ben nu begonnen met het boek, il Principe van Machiavelli. Volgens kraay sr. Het enige goede boek over "voetbal"... Heeft iemand hem al gelezen?

Josef Dettelbacher
Vedette
Clubvoorkeur:
Has thanked: 56 times
Been thanked: 707 times

Awards:

Bericht door Josef Dettelbacher » 18 sep 2019, 12:34

Nondeju, hoe kan ik dit topic gemist hebben..

Ik las eerst echt nooit boeken, totdat ik op een gegeven moment een e-reader cadeau kreeg en ik begon te lezen in de trein en voor het slapen. Vooral voor mijn nachtrust is het ideaal. Heerlijk ontspannend en alle gedachten van die dag zijn geordend in je hoofd.

[mention]Maikel_91[/mention] , [mention]Grasmat[/mention] , [mention]Ranzige Ridder[/mention] hier nog een Stephen King fan. Sterker nog, ik lees al twee jaar non-stop alleen maar boeken van hem. Ik lees gemiddeld zo'n 15 tot 30 minuten per dag met af en toe een uitschieter, dus soms duurt het even voordat ik een boek uit heb.

Ondertussen heb ik gelezen:
- Carrie
- Salem's Lot
- The Shining
- The Stand (all time favorite)
- The Long Walk
- The Dead Zone
- Roadwork
- The Running Man
- The Dark Tower alle acht (dus incl. Wind through the keyhole) - Hier heb ik bijna een jaar over gedaan in totaal, heb ze allemaal achter elkaar gelezen MAN wat een epische reis was dat. En dat einde.... wow..
- Pet Sematary
- It
- Misery
- The Green Mile
- The Colorado Kid
- Cell
- Duma Key
- Joyland
- Mr Mercedes
- Finders Keepers
- End of Watch
- The Mist (short story)

Geweldig aan Stephen King is dat hij verschillende boeken aan elkaar linkt door te verwijzen naar gebeurtenissen in andere boeken, door terug te keren naar bepaalde steden, of door personages in andere boeken terug te laten keren.

Mocht iemand van bovenstaande boeken willen weten of het iets is, of leestips willen, dan hoor ik het graag.

Under the Dome en 11/22/63 staan absoluut hoog op mijn lijst, maar momenteel heb ik de focus op het wat oudere werk.

Breur
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 107 times
Been thanked: 94 times

Bericht door Breur » 18 sep 2019, 13:53

Ik heb afgelopen week 1983 en animal farm binnengekregen, ben benieuwd naar deze boekjes. Ook nog Woke van Titania Mcgrath, maar dat is van een heel andere orde. Wel leuk als je van satire houd over de huidige SJW. Ook 'haar' Twitter is goud.

Maikel_91
Site Admin

Bericht door Maikel_91 » 18 sep 2019, 14:34

[mention]Josef Dettelbacher[/mention] Ik ben 3 dagen geleden begonnen met The Stand!
The Dark Tower ben ik ooit aan begonnen maar kwam toen niet echt lekker door het 1e deel heen. Wellicht dat ik deze serie later nog ga proberen op te pikken.

Grasmat
Nationale topspeler

Bericht door Grasmat » 18 sep 2019, 14:39

Maikel_91 schreef:
18 sep 2019, 14:34
@Josef Dettelbacher Ik ben 3 dagen geleden begonnen met The Stand!
The Dark Tower ben ik ooit aan begonnen maar kwam toen niet echt lekker door het 1e deel heen. Wellicht dat ik deze serie later nog ga proberen op te pikken.
Voor mij hetzelfde. The Stand uiteraard wel gelezen (te lang geleden alweer, bedenk ik me nu). Met fantasy heb ik net een klein beetje minder, vandaar dat ik de Donkere toren nog niet stevig vastgepakt heb. Misschien toch weer eens proberen, al merk ik dat ik gewoon veel en veel minder lees dan ik 'vroeger' deed. Ik geef Pokémon Go en Netflix de schuld. :lol:

Plaats reactie