Amerika en Trump

Discussieer hier met PSV-supporters over actuele en/of maatschappelijke zaken.
Gesloten
Balinho
Basisspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 174 times
Been thanked: 143 times

Amerika en Trump

Bericht door Balinho » 03 aug 2020, 20:12

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Ik beweer ook niet anders, waarde. ;)
Stel enkel dat het niet gek is dat er op (iets als) een internetforum ook niet meer gediscussieerd wordt op basis van argumenten die bewijs- en staafbaar zijn, maar op een groeiende basis van een combinatie van arrogantie, onderbuik, onbesnutte zelfverkozen domheid en onwetendheid. Want "eigen mening".

Dat.

ruuddevil
Vedette
Clubvoorkeur: PSV en Real Madrid
Has thanked: 916 times
Been thanked: 1225 times

Bericht door ruuddevil » 03 aug 2020, 20:42

Nanojort.

Maikel_91
Site Admin
Clubvoorkeur: PSV
Has thanked: 1174 times
Been thanked: 1912 times

Bericht door Maikel_91 » 03 aug 2020, 21:15

Nanojort.
NanoJort is een tamelijk agressieve hypocriet die de ophef over zijn eigen uitspraken aan iedereen behalve zichzelf wijt.
Laten we het maar weer over Amerika & Trump hebben ipv elkaar uitleggen hoe een forum in elkaar steekt en elkaar beledigen met GeenStijl woorden.

Balinho
Basisspeler
Clubvoorkeur:

Bericht door Balinho » 03 aug 2020, 21:23

Maikel_91 schreef:
03 aug 2020, 21:15
Nanojort.
NanoJort is een tamelijk agressieve hypocriet die de ophef over zijn eigen uitspraken aan iedereen behalve zichzelf wijt.
Laten we het maar weer over Amerika & Trump hebben ipv elkaar uitleggen hoe een forum in elkaar steekt en elkaar beledigen met GeenStijl woorden.
Ik ga er gemakshalve vanuit dat ruuddevil met zijn post aan Trump refereert hoor.

Beledigd ben ik in ieder geval sowieso niet, mocht het wel op mij gericht zijn(geweest).

Maikel_91
Site Admin

Bericht door Maikel_91 » 03 aug 2020, 21:29

Dat kan natuurlijk ook :mrgreen:
In dat geval mag dat deel van mijn bericht als niet verzonden worden beschouwd.

Maargoed, door over Amerika en hun president.
Daar was net nog een stukje over bij De Slimste Mens. Dat hij ooit een bepaald gebouw wilde kopen. De eigenaar wilde dat niet verkopen. Toen heeft Trump alle grond rondom dat gebouw gekocht en vervolgens gedreigd om er hele lelijke gebouwen neer te zetten zodat de omgeving voor de eigenaar van dat gebouw verpest zou worden. En zo heeft hij alsnog afgedwongen dat de eigenaar het gebouw voor een voor Trump gunstige prijs wilde verkopen.
Wat een streken heeft die vent uitgehaald.

ruuddevil
Vedette
Clubvoorkeur: PSV en Real Madrid
Has thanked: 916 times
Been thanked: 1225 times

Bericht door ruuddevil » 03 aug 2020, 21:59

Ik vond de discussie een hoog nanojort gehalte hebben, dat woord kwam bij me op. En dan ging het meer over het taalgebruik dan over de letterlijke betekenis (die er blijkbaar is) van nanojort. Dus de conclusie dat er iemand werd beledigd met een GeenStijl woord was rijkelijk voorbarig.

J.B.
Legende
Clubvoorkeur: Broodje Smos
Has thanked: 2040 times
Been thanked: 1091 times

Bericht door J.B. » 03 aug 2020, 23:43

Maikel_91 schreef:
03 aug 2020, 21:29
Dat kan natuurlijk ook :mrgreen:
In dat geval mag dat deel van mijn bericht als niet verzonden worden beschouwd.

Maargoed, door over Amerika en hun president.
Daar was net nog een stukje over bij De Slimste Mens. Dat hij ooit een bepaald gebouw wilde kopen. De eigenaar wilde dat niet verkopen. Toen heeft Trump alle grond rondom dat gebouw gekocht en vervolgens gedreigd om er hele lelijke gebouwen neer te zetten zodat de omgeving voor de eigenaar van dat gebouw verpest zou worden. En zo heeft hij alsnog afgedwongen dat de eigenaar het gebouw voor een voor Trump gunstige prijs wilde verkopen.
Wat een streken heeft die vent uitgehaald.
Die haalt ie nog steeds uit, alleen in een niet al te prettige positie. Het is toch niet te geloven hoe amerika er na 3 jaar Trump voorstaat? Ik snap werkelijk niet dat die man er uberhaupt nog zit. Dat ie met zn eigen centen ruzie gaat maken, die man kost nogal wat. Ik heb hem ook nog nergens gehoord hoe ie bijvoorbeeld de economie weer op gang wil gaan helpen. Nee, hij is bezig met tiktok. Echt te bizar voor woorden.
Only in it for the money

Maikel_91
Site Admin

Bericht door Maikel_91 » 03 aug 2020, 23:54

J.B. schreef:
03 aug 2020, 23:43
Nee, hij is bezig met tiktok.
Niet perse TikTok.
TikTok is Chinees en China is op dit moment het grote kwaad in zijn ogen.

Balinho
Basisspeler
Clubvoorkeur:

Bericht door Balinho » 04 aug 2020, 00:49

Zou wat dat betreft wel een goede ludieke promostunt van TikTok zijn, wanneer ze alleen hun Amerikaanse accounts voor één dag besmetten met een onschuldig bugje, het China Virus.

Vrees alleen dat iemand (niet geheel onbelangrijks) daar als waarschijnlijk enige niet om zou kunnen lachen.

milansandro
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 717 times
Been thanked: 248 times

Bericht door milansandro » 04 aug 2020, 08:43

Dit is dus wat er gebeurt als Antifa/BLM clowns een bezoek willen brengen aan het hoofd van de Seattle Police Department, Carmen Best is haar naam...ze is Afro Amerikaans overigens..
Op het moment dat deze clowns buiten de grote steden proberen om mensen te intimideren zullen ze worden opgewacht door bewapende bewoners...
En dit gaat een keer mis natuurlijk...

Brael
Nationale topspeler
Has thanked: 168 times
Been thanked: 325 times

Bericht door Brael » 04 aug 2020, 09:37

Balinho schreef:
03 aug 2020, 20:12
Ik beweer ook niet anders, waarde. ;)
Stel enkel dat het niet gek is dat er op (iets als) een internetforum ook niet meer gediscussieerd wordt op basis van argumenten die bewijs- en staafbaar zijn, maar op een groeiende basis van een combinatie van arrogantie, onderbuik, onbesnutte zelfverkozen domheid en onwetendheid. Want "eigen mening".

Dat.
Het leek alsof de termen als "verdeeldheid zaaien" en "waarschijnlijk de bedoeling" refereerden aan mede-forumers, in plaats van aan Trump. Maar dan heb ik het verkeerd begrepen.

Ik geloof verder niet zo zeer dat "bewuste domheid" groeiend is. Bovendien is het twijfelachtig of Trump (of andere prominenten) hierin een "precedent" scheppen, of dat ze juist een product zijn van de huidige samenleving.
Zelf neig ik meer naar het laatste.

Balinho
Basisspeler
Clubvoorkeur:

Bericht door Balinho » 04 aug 2020, 09:54

Brael schreef:
04 aug 2020, 09:37

Ik geloof verder niet zo zeer dat "bewuste domheid" groeiend is. Bovendien is het twijfelachtig of Trump (of andere prominenten) hierin een "precedent" scheppen, of dat ze juist een product zijn van de huidige samenleving.

Dat laatste's denk ik een kip/ei verhaal waar we oeverloos over door kunnen blaten.

Maar die "zelfverkozen domheid", daaronder schaar ik het klakkeloos innemen van een standpunt zonder te weten of het standpunt grondslag heeft.
Sterker nog, er worden bewust polariserende standpunten ingenomen omdat "de strijd" winnen nu eenmaal vele malen belangrijkerid dan een schoon en zuiver gevecht.

En daar moet je misschien best een geslepen en gewetenloze sluwerik voor zijn, dat spelletje. Of je nu een blauwe of rooie bent. Niet gericht op oplossingen, maar op het aanstippen van een ander als deel/oorzaak van het probleem.

En da's verre van intelligent. En dus dom.

GillesdelaCroquette
Vaste waarde in elftal
Has thanked: 82 times
Been thanked: 212 times

Bericht door GillesdelaCroquette » 04 aug 2020, 12:02

J.B.
Legende

Bericht door J.B. » 04 aug 2020, 12:44

GillesdelaCroquette schreef:
04 aug 2020, 12:02
SNL sketch? Nee, het is echt..

:lol:
Only in it for the money

tijn0
Nationale topspeler
Clubvoorkeur: PSV natuurlijk
Has thanked: 317 times
Been thanked: 420 times

Bericht door tijn0 » 04 aug 2020, 13:23

Dear Lord...

Brael
Nationale topspeler

Bericht door Brael » 04 aug 2020, 14:07

Balinho schreef:
04 aug 2020, 09:54
Brael schreef:

Dat laatste's denk ik een kip/ei verhaal waar we oeverloos over door kunnen blaten.

Maar die "zelfverkozen domheid", daaronder schaar ik het klakkeloos innemen van een standpunt zonder te weten of het standpunt grondslag heeft.
Sterker nog, er worden bewust polariserende standpunten ingenomen omdat "de strijd" winnen nu eenmaal vele malen belangrijkerid dan een schoon en zuiver gevecht.

En daar moet je misschien best een geslepen en gewetenloze sluwerik voor zijn, dat spelletje. Of je nu een blauwe of rooie bent. Niet gericht op oplossingen, maar op het aanstippen van een ander als deel/oorzaak van het probleem.

Je zegt zelf al dat het doel van iemand als Trump (maar ook andere politici) helemaal niet is om een "zuiver gevecht" te voeren, maar het enige doel is om het gevecht te winnen. Vanuit die doelstelling is het niet dom wat een Trump doet, hij heeft namelijk tegen alle verwachtingen in de presidentsrace gewonnen 4 jaar geleden. Of je het leuk vindt of niet, dat is een buitengewoon knappe prestatie.

Balinho
Basisspeler
Clubvoorkeur:

Bericht door Balinho » 04 aug 2020, 15:38

Een nucleair massa vernietigingswapen ontwerpen zou je ook een knappe prestatie kunnen noemen. Maar of dat in het gegeel bezien uiteindelijk écht intelligent is...

Dat verschil breng ik voor mezelf aan tussen aan de ene kant slim/sluw/knap/geslepen, en aan de andere kant intelligent. Om dat even te verduidelijken.

J.B.
Legende

Bericht door J.B. » 04 aug 2020, 16:41

Brael schreef:
04 aug 2020, 14:07
Balinho schreef:
04 aug 2020, 09:54
Brael schreef:

Je zegt zelf al dat het doel van iemand als Trump (maar ook andere politici) helemaal niet is om een "zuiver gevecht" te voeren, maar het enige doel is om het gevecht te winnen. Vanuit die doelstelling is het niet dom wat een Trump doet, hij heeft namelijk tegen alle verwachtingen in de presidentsrace gewonnen 4 jaar geleden. Of je het leuk vindt of niet, dat is een buitengewoon knappe prestatie.
Knap, nou nee. Kwestie van hoeveel geld je er tegenaan smijt. Iedere boerenlul kan daar president worden.
Only in it for the money

tijn0
Nationale topspeler

Bericht door tijn0 » 04 aug 2020, 16:44

Nou, nee. Kijk maar naar Kanye.

Brael
Nationale topspeler

Bericht door Brael » 04 aug 2020, 16:48

Balinho schreef:
04 aug 2020, 15:38
Een nucleair massa vernietigingswapen ontwerpen zou je ook een knappe prestatie kunnen noemen. Maar of dat in het gegeel bezien uiteindelijk écht intelligent is...

Dat verschil breng ik voor mezelf aan tussen aan de ene kant slim/sluw/knap/geslepen, en aan de andere kant intelligent. Om dat even te verduidelijken.
Je vindt de doelstelling van iemand als Trump (ten koste van alles de verkiezingen winnen) dus dom. Dat kan.

Maar als je die doelstelling als gegeven neemt, dan zijn de acties die hij onderneemt om die doelstelling te verwezenlijken, prima te verklaren, en is de prestatie die hij heeft neergezet om zijn doelstelling te bereiken, wel knap.

J.B.
Legende

Bericht door J.B. » 04 aug 2020, 16:50

tijn0 schreef:
04 aug 2020, 16:44
Nou, nee. Kijk maar naar Kanye.
Da`s toch ook gewoon een lul met teveel geld..
Only in it for the money

tijn0
Nationale topspeler

Bericht door tijn0 » 04 aug 2020, 21:43

Het is knap dat Trump president is geworden, tegen alle verwachtingen in. Ergens zit daar best een film in (al hebben we House of Cards al), maar de man zelf is natuurlijk geen genie. Hij bluft dat het gedrukt staat en waar men daar 4 jaar geleden nog in trapte, lijkt me dat nu niet meer realistisch. Hoop ik tenminste. Biden is natuurlijk niet echt de beste kandidaat denkbaar, dus met een beetje pech krijgen we nog 4 jaar.

J.B.
Legende

Bericht door J.B. » 05 aug 2020, 00:04

tijn0 schreef:
04 aug 2020, 21:43
Het is knap dat Trump president is geworden, tegen alle verwachtingen in. Ergens zit daar best een film in (al hebben we House of Cards al), maar de man zelf is natuurlijk geen genie. Hij bluft dat het gedrukt staat en waar men daar 4 jaar geleden nog in trapte, lijkt me dat nu niet meer realistisch. Hoop ik tenminste. Biden is natuurlijk niet echt de beste kandidaat denkbaar, dus met een beetje pech krijgen we nog 4 jaar.
Na nog 4 jaar is dat land totaal kapot. Ik denk dat ie keihard wordt afgerekend op zn (gebrek aan) de corona aanpak en het gebrek aan diplomatie tijdens de blm protesten. En ook binnen zijn eigen partij verliest hij mandaat. Het helpt dat hij zn rallys en debatten niet kan doen. Daarmee wint alleen maar Biden. Trump zijn media flauwekul zijn wel klaar. Dat ding met die statistiekjes vandaag deed ie 4 weken geleden ook in een persco.
Only in it for the money

Ren Höek
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 2164 times
Been thanked: 820 times

Bericht door Ren Höek » 06 aug 2020, 08:14

tijn0 schreef:
04 aug 2020, 21:43
Het is knap dat Trump president is geworden, tegen alle verwachtingen in.
Dat laatste viel wel mee.
Vooral omdat de GOP een dermate grote tweedeling had veroorzaakt (op een gegeven moment stemden ze letterlijk tegen alles wat Obama voorstelde, puur omdat Obama het voorstelde, dat ging echt helemaal nergens meer over) dat Trump als kandidaat kon opstaan en uiteindelijk zelfs een serieuze kandidaat werd. Dat was daarvoor onmogelijk geweest.

Daarbij is Trump een marionet van de GOP, al lijkt hij dit zelf totaal niet door te hebben.
Want ondanks alle achterlijke dingen die Trump roept en soms uitvoert is zijn agenda die van de GOP en wordt er allerlei wetgeving doorheen gedrukt die de GOP ten goede komt.

Trump is een zogeheten 'useful idiot'.
Dat dit de president van de VS betreft is dan wel vrij dramatisch natuurlijk.

milansandro
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 717 times
Been thanked: 248 times

Bericht door milansandro » 06 aug 2020, 12:56

Antifa blijft gewoon rellen in Portland..
De extreemlinkse activistische Democratische burgemeester van Portland, Ted Wheeler, zei dat dit kwam doordat Washington federale agenten naar Portland had gestuurd en zij dus de rellen hadden uitgelokt..
Inmiddels zijn er weinig/geen federale agenten meer en de rellen blijven toch doorgaan...
Gek hè?
Anarchisten moet je echt geloven hé :lol:

Paco Casal
Nationale topspeler
Clubvoorkeur: Eindhoven Football Casuals
Has thanked: 286 times
Been thanked: 304 times

Bericht door Paco Casal » 06 aug 2020, 14:36

Keihard optreden, gas erop. Fuck Antifa.

Gesloten