Amerika en Trump

Discussieer hier met PSV-supporters over actuele en/of maatschappelijke zaken.
Gesloten
Balinho
Basisspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 151 times
Been thanked: 129 times

Amerika en Trump

Bericht door Balinho » 30 sep 2019, 19:45

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Ambivalentie troef waar het Trump's getweet betreft van mijn kant.
Wanneer ik om de zoveel tijd weer eens besluit zijn pagina te gaan bekijken, ben ik binnen no time hooked voor een paar dagen omdat de tranen van het lachen me over de wangen rollen. Om er na een paar dagen later wederom achter te komen dat dat tranendal heel geraffineerd omgeslagen is in een diepe depressie.
En dat al sinds 2016.

ziege maar ook zagge
Legende
Clubvoorkeur: jawadenktezelf
Has thanked: 1058 times
Been thanked: 815 times

Awards:

Bericht door ziege maar ook zagge » 30 sep 2019, 19:46

Balinho schreef:
30 sep 2019, 19:29
de manier waarop jij reageert (als door een adder gebeten) is volgens mij wel exemplarisch voor de manier waardoor het voor een groot deel de verkeerde kant op gaat daar.
Daarom is politiek extremisme nog steeds zo succesvol: het is heel eenvoudig om mensen op de kast te krijgen, deel schoppen uit en voordat je het weet krijg je een schop terug wat je dan weer uit kunt buiten. Wilders heeft dat hier ook heel handig gedaan, Trump is wat dat betreft eigenlijk een laatkomer. En internet werkt idd flink katalyserend voor die polarisatie.

Hopelijk leren we daar intussen mee om te gaan. Mensen die zaken roepen die wat jou betreft buiten alle perken zijn moet je als politiek opponent niet teveel aandacht geven, het is niet jouw taak om die persoon terecht te wijzen, doe je dat dan speel je zijn spel. Laat het voor rekening van de spreker, volg je eigen agenda en stijl dan zal dit type politicus m.i. lang niet zo groot worden.

Het grotere drama van Trump is m.i. echter dat hij, in tegenstelling tot zo'n Wilders, dit volgens mij nieteens bewust doet. Dat maakt hem wellicht minder schuldig, maar niet bepaald meer competent...

NESTA

Bericht door NESTA » 30 sep 2019, 20:07

Ik was persoonlijk wel erg teleurgesteld toen hij Jeruzalem als hoofdstad van Israël had erkend. Zo’n langslepend conflict, en dan zo het vuurtje flink opstoken. Maar dat is direct ook het probleem. Zijn achterban richt zich ook alleen maar op Amerika en de rest van de wereld mag in vuur en vlam staan. Echter kun je het de stemmers ook niet helemaal kwalijk nemen. Je stemt immers in eerste instantie voor eigen land, en vaak is het kiezen tussen twee kwaden.

De Democraten zullen met een heel goed plan moeten komen om die teleurgestelde kiezer in de binnenlanden over te halen, anders zou een tweede termijn niet eens zo verrassend zijn.

ziege maar ook zagge
Legende

Awards:

Bericht door ziege maar ook zagge » 30 sep 2019, 20:35

De vraag is m.i. dan altijd waarom die mensen dan zo teleurgesteld zouden zijn. Kan me nog een nieuwsitem herinneren ten tijde van de Golfoorlog, een oudere man ergens uit een minder welvarend deel van de midwest die het in principe geweldig zei te vinden dat de VS 'daar die mensen gaat helpen', maar wij dan? Tsja...

Ik denk dat de kloof in de VS veel dieper zit dan politiek beleid, er lijkt een hele grote groep mensen te zijn die gewoon helemaal niks heeft met de moderniteit. Zij vinden het prachtig, iemand die bijv. gewoon lekker lomp doet tegen buitenlanders, tegen wetenschappers en andere wise guys die denken dat ze meer zijn omdat ze gestudeerd hebben, iemand die zo'n beetje het oude wilde westen doet herleven; het recht van de sterkste, my way or the highway, ik heb gelijk en anders stomp ik je in elkaar, dat type communicatie ;) Goed of slecht, dat horen we in de kerk wel.
Het is m.i. geen toeval dat in de 50 grote steden slechts 14 Republikeinse burgemeesters zijn te vinden tegen 33 Democraten. Trump spreekt denk ik vooral de achterblijvers aan, de mensen die terug willen naar vroegah toen het leven nog overzichtelijk (voor ze) was.

Maar goed hoe dan ook, money talks. Als de politiek deze kiezers wil pleasen zal men het achterland economisch moeten gaan ontwikkelen. Ik geloof niet dat Trump's keuze voor de oude fossiele industrie daar een duurzame oplossing voor is... easy money, dat wel.

Menno1
Vedette
Clubvoorkeur:
Has thanked: 622 times
Been thanked: 944 times

Bericht door Menno1 » 30 sep 2019, 21:47

Dat is ook wel zo natuurlijk. Alle grote steden kiezen democratisch, op wellicht wat zuidelijke grote steden na, zoals in Texas. Maar New York, LA, San Francisco, Boston, Chicago: allemaal democratisch.

Probleem is dat je tussen de kusten een enorme grote groep hebt wiens leven er totaal anders uitziet dan de snelle jongens in New York. Mississippi, Alabama, Tennessee plus nog zo'n 20 andere staten zijn straat arm. En gek genoeg kiezen die eerder voor een Trump dan voor een linkse Democraat als Clinton. Waarom? Guns. Democraten willen van de wapens af, Republikeinen zijn de knuffelberen van de NRA. En kom niet aan de wapens van de op het platteland wonende Amerikaan.

Ergens nog wel te begrijpen ook. Als je op de prairie woont, waar de dichtstbijzijnde supermarkt al 20 mijl verderop ligt, dan begrijp ik wel dat men een pistool in huis wil hebben; de politie is namelijk ook niet echt op de hoek namelijk.

Daarnaast zien ze in Trump gek genoeg iemand die voor hen opkomt. De grootste fout van Hillary was dat ze dacht Staten als Pennsylvania, waar de staal industrie op zijn gat lag, wel voor haar zouden kiezen. Foutje bedankt, want dat was een staat die haar genoeg kiezmannen had opgeleverd om President te worden. En zo waren er nog wel veel meer swing states die net naar Trump gingen, omdat Hillary daar niet genoeg campagne had gevoerd.

koetje
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 170 times
Been thanked: 278 times

Bericht door koetje » 30 sep 2019, 22:27

Hier in Nederland kijken wij erg met onze eigen bril naar de politiek daar. De democratische kandidaat is altijd de enige echte keuze die je in de ogen van de NL journalist kan maken.

Kritiek op Obama was zeer zelden te bekennen. Gaat niet de geschiedenis in als een heel geslaagde president. Wel uitmuntend in speechen, dat wel. Hillary Clinton was naast democraat en ook nog eens vrouw dus dat was helemaal geweldig. Dat velen in Amerika moe waren van de Clintons kwam hier niet in ons op.

Tonynmgn

Bericht door Tonynmgn » 30 sep 2019, 22:33

Dit dus, spreek een gemiddelde Amerikaan en je krijgt een heel ander beeld. De democraten hebben ook helemaal geen goed alternatief dat aantoonbaar beter zou zijn.

ziege maar ook zagge
Legende

Awards:

Bericht door ziege maar ook zagge » 30 sep 2019, 23:23

J.B. schreef:
30 sep 2019, 12:20
ziege maar ook zagge schreef:
30 sep 2019, 12:04
Lijken uit de kast, is er dan meer dan dat telefoongesprek?
We weten allemaal, het begint bij het een, en voor je het weet heb je een kamer vol met lijken :mrgreen:
Goh misschien krijg je nog gelijk ook, hier alvast 1 extra lijk. Lijkt 't ;)

'Trump zette ook Australische premier onder druk voor eigen gewin'
https://www.nu.nl/buitenland/6000885/tr ... gewin.html
https://www.nytimes.com/2019/09/30/us/p ... e=Homepage

Menno1
Vedette
Clubvoorkeur:

Bericht door Menno1 » 30 sep 2019, 23:47

koetje schreef:
30 sep 2019, 22:27
Hier in Nederland kijken wij erg met onze eigen bril naar de politiek daar. De democratische kandidaat is altijd de enige echte keuze die je in de ogen van de NL journalist kan maken.

Kritiek op Obama was zeer zelden te bekennen. Gaat niet de geschiedenis in als een heel geslaagde president. Wel uitmuntend in speechen, dat wel. Hillary Clinton was naast democraat en ook nog eens vrouw dus dat was helemaal geweldig. Dat velen in Amerika moe waren van de Clintons kwam hier niet in ons op.
Yep, spot on. Valt toch al op dat wanneer het om een ander land gaat, je vaker waardering hebt voor idealistische linkse kandidaten, maar als het om het eigen landje gaat plots neigt naar meer centraal of zelfs rechts. Ik ken zoveel mensen in Nederland die VVD of rechtser stemmen maar in Amerika dan voor Hillary zouden gaan.

De Clintons worden gehaat. En zeker met die Clinton foundation en nu ook die Epstein geschiedenis waar Bill vaak in wordt genoemd is dat misschien niet geheel onterecht ook, al hoewel ik het nog steeds een prima kerel vind.

En nogmaals: vrijwel iedereen vind Trump een lul. Niemand die zegt: wat een sympathieke vent is het en wat mogen we em toch graag. Maar om de een of andere manier vinden ze hem een slimme deal maker (in de praktijk valt dat best tegen, hij is vooral een goede marketer) die na zijn jaren 80 populairiteit ver weg zakte, maar door slimme branding en zijn TV programma terug kwam in de publiciteit. En dus verfrissend, ook omdat Washington natuurlijk altijd een pleuris zooi was. Daar heeft Trump ook goed op ingespeeld door dat aan te kaarten in zijn campagne. De realiteit is dat zijn eigen 'team' nog slechter en chaotischer was dan ooit tevoren... Maar goed, nu zit hij er.

J.B.
Legende
Clubvoorkeur: Broodje Smos
Has thanked: 1958 times
Been thanked: 1075 times

Bericht door J.B. » 30 sep 2019, 23:49

koetje schreef:

Clinton was m.i. ook niet de concurrent van Trump, dat was Sanders, maar die is vakkundig opzij gezet.
Only in it for the money

ziege maar ook zagge
Legende

Awards:

Bericht door ziege maar ook zagge » 01 okt 2019, 00:03

Menno1 schreef:
30 sep 2019, 23:47
koetje schreef:

Yep, spot on. Valt toch al op dat wanneer het om een ander land gaat, je vaker waardering hebt voor idealistische linkse kandidaten, maar als het om het eigen landje gaat plots neigt naar meer centraal of zelfs rechts. Ik ken zoveel mensen in Nederland die VVD of rechtser stemmen maar in Amerika dan voor Hillary zouden gaan.

Dat Obama op handen werd gedragen heeft desalniettemin toch een ietwat begrijpelijke historische reden: vlak vóór hem was nl. ene George Walker Bush aan de macht die bijv. martelen probeerde te legaliseren en een illegale oorlog startte die ruim honderdduizend mensen het leven kostte, om uit te monden in het ontstaan van Islamitische Staat met alle gevolgen vandien, om maar een enkel sinister 'wapenfeit' te noemen van deze man - die lijst is nogal lang.

Destijds dacht de wereld dat het aan Republikeinse kant echt niet meer erger kon worden. Ik ga er dus maar van uit dat ook Donald Trump in de toekomst opeens relatief beschaafd en intelligent zal lijken bij hetgeen er dan aan de macht is.

Menno1
Vedette
Clubvoorkeur:

Bericht door Menno1 » 01 okt 2019, 00:28

ziege maar ook zagge schreef:
01 okt 2019, 00:03
Menno1 schreef:
koetje schreef:

Dat Obama op handen werd gedragen heeft desalniettemin toch een ietwat begrijpelijke historische reden: vlak vóór hem was nl. ene George Walker Bush aan de macht die bijv. martelen probeerde te legaliseren en een illegale oorlog startte die ruim honderdduizend mensen het leven kostte, om uit te monden in het ontstaan van Islamitische Staat met alle gevolgen vandien, om maar een enkel sinister 'wapenfeit' te noemen van deze man - die lijst is nogal lang.

Destijds dacht de wereld dat het aan Republikeinse kant echt niet meer erger kon worden. Ik ga er dus maar van uit dat ook Donald Trump in de toekomst opeens relatief beschaafd en intelligent zal lijken bij hetgeen er dan aan de macht is.
Dubya was natuurlijk ook een verschrikking. Maar de verheerlijking van Obama sloeg ook nergens op. Deed niks om de Arabische lente te stoppen bijvoorbeeld. Deed niks aan gun control, ook niet toen hij eventjes de meerderheid had. En het idealistische Obama-care, was ook een behoorlijke sof. Daarnaast heeft Obama meer immigranten het land uitgeschopt dan Trump blijkbaar.

Wel was Obama natuurlijk een geweldig charismatische man; een van de beste public speakers ooit; nog beter als Clinton bijvoorbeeld, die dat ook van nature had. En hij was wel een bruggenbouwer, zeker ivm Trump uiteraard. De economie heeft hij ook weten te keren; nou was dat niet zo ingewikkeld, omdat het bijna niet slechter kon als onder W, maar toch: heeft toch oa de auto industrie weten te redden en de VS was relatief snel uit de recessie na de credit crunch.

Trump loopt te paraderen met de goede econocmische cijfers, maar die trend was al 6-7 jaar ingezet door Obama.

ruuddevil
Vedette
Clubvoorkeur: PSV en Real Madrid
Has thanked: 886 times
Been thanked: 1175 times

Bericht door ruuddevil » 01 okt 2019, 06:44

El Sordo schreef:
30 sep 2019, 19:36
Ja, daar mist een verbindingsstreepje. Dat hij deze dreigende taal citeert zegt wmb genoeg over (de afwezigheid van) zijn kwaliteiten als volksvertegenwoordiger. Trump is er niet voor de VS, Trump is er voor Trump.
Dat geldt voor iedere politicus. Zitten er allemaal voor zichzelf.

ShovingNE2
Site Admin
Clubvoorkeur: PSV
Has thanked: 755 times
Been thanked: 2305 times

Bericht door ShovingNE2 » 01 okt 2019, 08:07

Balinho schreef:
ShovingNE2 schreef:
30 sep 2019, 18:55
Ah. Burgeroorlog als impeachment lukt. Mafkees.
Dat staat er niet he. Bovendien is het geen quote van Trump zelf.

Ik verdedig hem hier niet persé trouwens hoor, maar de manier waarop jij reageert (als door een adder gebeten) is volgens mij wel exemplarisch voor de manier waardoor het voor een groot deel de verkeerde kant op gaat daar. Niet luisteren (of lezen), dus niet communiceren, en enkel en alleen maar vanuit de perma loopgraaf ageren.

Nu heb ik het idee dat jij best in staat bent tot nuance hoor, maar met name het internet is op deze manier een gevaarlijk medium.
NIet door een addergebeten hoor, maar deze quote is een keiharde endorsement hoor. Zo wordt hij ook overal opgepakt en wat mij betreft terecht. Het is niet zijn eerste dreiging met oorlog, wat er nieuw aan is, is dat het nu in eigen land is.
.ShovingNE2 die dreigt weg te gaan is hetzelfde als Lammers, die dreigt een bal aan te nemen. Dat kan ie namelijk helemaal niet.

ShovingNE2
Site Admin

Bericht door ShovingNE2 » 01 okt 2019, 08:15

El Sordo schreef:
30 sep 2019, 19:36
Ja, daar mist een verbindingsstreepje. Dat hij deze dreigende taal citeert zegt wmb genoeg over (de afwezigheid van) zijn kwaliteiten als volksvertegenwoordiger. Trump is er niet voor de VS, Trump is er voor Trump.
Trump is er voor Trump, maar heel veel Amerikanen buiten de oostkust en een paar steden aan de westkust zijn blij met hem. Beetje vergelijkbaar met hier: alles draait om de randstad en de rest kan barsten. Dat gevoel leeft in het midden van de VS heel erg. En daar heeft hij wel degelijk wat voor de mensen betekend. Daarom denk ik ook dat hij een slam dunk heeft tijdens de verkiezingen.
.ShovingNE2 die dreigt weg te gaan is hetzelfde als Lammers, die dreigt een bal aan te nemen. Dat kan ie namelijk helemaal niet.

El Sordo
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 735 times
Been thanked: 801 times

Bericht door El Sordo » 01 okt 2019, 08:44

ShovingNE2 schreef:
01 okt 2019, 08:15

Trump is er voor Trump, maar heel veel Amerikanen buiten de oostkust en een paar steden aan de westkust zijn blij met hem. Beetje vergelijkbaar met hier: alles draait om de randstad en de rest kan barsten. Dat gevoel leeft in het midden van de VS heel erg. En daar heeft hij wel degelijk wat voor de mensen betekend. Daarom denk ik ook dat hij een slam dunk heeft tijdens de verkiezingen.
Dat denk ik niet en zeker niet in die mate. Buiten dat kun je de gehele westkust altijd op voorhand blauw kleuren (m.n. Californië, Oregon en Washington. Hawaii en Nevada de laatste jaren ook), dat is niet slechts "een paar steden". Aan de andere kant is het vooral het noordoosten en niet de gehele Oostkust. Die sentimenten van 'ze laten ons barsten', vinden inderdaad sneller gehoor in perifere gebieden en op de een of andere manier zijn mensen daar sneller geneigd (ver-)rechts te stemmen.

Afijn, Trump had de vorige slechts 46% van de popular vote, he. Dat betekent dat er meer dan 2 miljoen (!) mensen méér op Clinton hebben gestemd, terwijl dat nou niet bepaald een hele fijne kandidaat was voor de democraten. Daarnaast moeten we terug naar de verkiezing van Reagan om die 'slam dunk-achtige' uitkomst te halen, dat is 35 jaar geleden in een heel ander landschap. In de tussentijd zijn blauw en rood de afgelopen drie jaar niet dichter bij elkaar gekomen. Integendeel. Ik hoor om mij heen vooral dat republikeinen (en dan met name de wat ouderen, traditioneler ingestelden en hoogopgeleiden) sneller geneigd zijn om Dems of iets anders te stemmen dan nóg een keer Trump.

Hoe dan ook, spannend gaat het worden en afhankelijk van met wie de Democraten op de proppen gaan komen, is het bij lange na nog niet gespeeld. Gelukkig.
Si yo fuera Jorrit Hendrix
Viviría como él

ShovingNE2
Site Admin

Bericht door ShovingNE2 » 01 okt 2019, 09:28

Ik hoop dat je gelijk hebt. Sinds Brexit en de vorige verkiezingen in de VS vertrouw ik de polls in ieder geval voor geen meter meer. :D

Ren Höek
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 2106 times
Been thanked: 793 times

Bericht door Ren Höek » 01 okt 2019, 09:43

Menno1 schreef:
Kritiek op Obama was zeer zelden te bekennen. Gaat niet de geschiedenis in als een heel geslaagde president.
Klopt, al had dit vooral te maken met de nietsontziende en keiharde tactiek van de GOP.
Die gingen dermate ver dat letterlijk alles van Obama werd afgekeurd en tegengehouden, zelfs als het in hun eigen voordeel was. Dat was uniek en nog nooit vertoond, het zette ook de toon en creëerde de chaos die Trump nodig had om een serieuze gooi naar het presidentschap te kunnen doen. Bedroevend en waanzinnig eigenlijk, de GOP is compleet doorgeslagen daarin.
Ik ken zoveel mensen in Nederland die VVD of rechtser stemmen maar in Amerika dan voor Hillary zouden gaan.
Klopt, maar vergeet vooral niet dat een democraat daar rechtser is dan de VVD hier.
Links bestaat niet echt in de VS, daar ben je dan een socialist en dat is zo ongeveer een scheldwoord. Al lijkt Bernie Sanders hier wel verandering in te brengen, dat is indrukwekkend.
El Sordo schreef:
01 okt 2019, 08:44
Afijn, Trump had de vorige slechts 46% van de popular vote, he. Dat betekent dat er meer dan 2 miljoen (!) mensen méér op Clinton hebben gestemd, terwijl dat nou niet bepaald een hele fijne kandidaat was voor de democraten.
Klopt. Het grote probleem van Hillary was dat de republikeinen een ongelooflijk trouwe achterban hebben, die altijd op 'hun' partij stemmen en ook iedere keer braaf komen stemmen. De democraten daarentegen zijn minder voorspelbaar, komen minder braaf opdraven iedere stemming (mede dankzij actieve tegenwerking van de GOP, vooral de arme en niet blanke groepen wordt stemmen zo moeilijk mogelijk gemaakt) en zaten in gewetensnood de vorige stemming. Op Trump gingen ze niet stemmen, maar Hillary was ook absoluut niet de gewenste kandidaat. Hierdoor bleven relatief veel democratische stemmers thuis en dat heeft er uiteindelijk voor gezorgd dat Trump heeft kunnen winnen, ondanks dat Hillary alsnog de popular vote won.

Dit zou een les moeten zijn voor de democraten, het maakt Biden namelijk ook niet een geschikte kandidaat voor de komende verkiezingen.

ShovingNE2
Site Admin

Bericht door ShovingNE2 » 01 okt 2019, 09:58

Wie zou dan wel een geschikte kandidaat zijn?

J.B.
Legende

Bericht door J.B. » 01 okt 2019, 10:04

ShovingNE2 schreef:
01 okt 2019, 08:07
Balinho schreef:
ShovingNE2 schreef:
30 sep 2019, 18:55
Ah. Burgeroorlog als impeachment lukt. Mafkees.
Dat staat er niet he. Bovendien is het geen quote van Trump zelf.

Ik verdedig hem hier niet persé trouwens hoor, maar de manier waarop jij reageert (als door een adder gebeten) is volgens mij wel exemplarisch voor de manier waardoor het voor een groot deel de verkeerde kant op gaat daar. Niet luisteren (of lezen), dus niet communiceren, en enkel en alleen maar vanuit de perma loopgraaf ageren.

Nu heb ik het idee dat jij best in staat bent tot nuance hoor, maar met name het internet is op deze manier een gevaarlijk medium.
NIet door een addergebeten hoor, maar deze quote is een keiharde endorsement hoor. Zo wordt hij ook overal opgepakt en wat mij betreft terecht. Het is niet zijn eerste dreiging met oorlog, wat er nieuw aan is, is dat het nu in eigen land is.
Trump is wat dat betreft een blaffende hond. Hij dreigt maar raak maar weet hopelijk ook wel dat een oorlogsconflict met een Iran of een Noord Korea weer tot een jaren en jarenlang conflict gaat uitdraaien.
Only in it for the money

Ren Höek
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 2106 times
Been thanked: 793 times

Bericht door Ren Höek » 01 okt 2019, 10:22

ShovingNE2 schreef:
01 okt 2019, 09:58
Wie zou dan wel een geschikte kandidaat zijn?
Goede vraag, waar ik het antwoord ook zo niet op heb.
Warren is erg populair en is een hele goede kandidaat, alleen is het de vraag of ze kan winnen van Trump. Daarop maken Sanders (uitstekende kandidaat, echt jammer dat hij al 78 is) en Harris meer kans. Buttigieg vind ik persoonlijk geweldig door zijn unieke profiel, maar ik weet niet of hij bekend genoeg is.

Dit lijken mij, met Biden, de grootste kanshebbers om door de democraten gekozen te worden.

Balinho
Basisspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 151 times
Been thanked: 129 times

Bericht door Balinho » 01 okt 2019, 11:39

Socialist staat voor heel veel Amerikanen ook één op één gelijk aan communist .
Helaas voor Sanders. We zullen het nooit meer te weten komen, maar dat is wat de Dems betreft echt een gemiste kans geweest in 2016 naar mijn mening. Hillary prefereren boven Bernie.

J.B.
Legende

Bericht door J.B. » 01 okt 2019, 12:46

Balinho schreef:
01 okt 2019, 11:39
Helaas voor Sanders. We zullen het nooit meer te weten komen, maar dat is wat de Dems betreft echt een gemiste kans geweest in 2016 naar mijn mening. Hillary prefereren boven Bernie.
Ja, dat was een kapitale fout. Maarja, de Clintons he.. Ik moet zeggen dat Sanders een gentleman bleef en zonder al teveel morren een stap opzij deed.
Only in it for the money

Menno1
Vedette
Clubvoorkeur:

Bericht door Menno1 » 01 okt 2019, 12:50

Balinho schreef:
Bernie had het ook niet gered tegen Trump. Te radicaal in de ogen van de gemiddelde Amerikaan. Je zegt het zelf al: ze zien hem als een communist.

Ik ben benieuwd of er nog een celebrity zich gaat aandienen. Oprah bijvoorbeeld. Volgens mij de enige waar Trump wel bang voor is.

Overigens jammer dat Michelle niet wil. Die gaf ik namelijk ook wel een goede kans. Die is geliefder als Barry.
Laatst gewijzigd door Menno1 op 01 okt 2019, 12:51, 1 keer totaal gewijzigd.

ziege maar ook zagge
Legende

Awards:

Bericht door ziege maar ook zagge » 01 okt 2019, 12:50

Ren Höek schreef:
01 okt 2019, 09:43
Menno1 schreef:
Kritiek op Obama was zeer zelden te bekennen. Gaat niet de geschiedenis in als een heel geslaagde president.
Klopt, al had dit vooral te maken met de nietsontziende en keiharde tactiek van de GOP.
Die gingen dermate ver dat letterlijk alles van Obama werd afgekeurd en tegengehouden, zelfs als het in hun eigen voordeel was. Dat was uniek en nog nooit vertoond, het zette ook de toon en creëerde de chaos die Trump nodig had om een serieuze gooi naar het presidentschap te kunnen doen. Bedroevend en waanzinnig eigenlijk, de GOP is compleet doorgeslagen daarin.
Om niet te spreken van de tactieken die ingezet worden bij verkiezingen zelf....

J.B.
Legende

Bericht door J.B. » 01 okt 2019, 12:52

Menno1 schreef:
01 okt 2019, 12:50
Balinho schreef:
Bernie had het ook niet gered tegen Trump. Te radicaal in de ogen van de gemiddelde Amerikaan. Je zegt het zelf al: ze zien hem als een communist.

Ik ben benieuwd of er nog een celebrity zich gaat aandienen. Oprah bijvoorbeeld. Volgens mij de enige waar Trump wel bang voor is.

Overigens jammer dat Michelle niet wil. Die gaf ik namelijk ook wel een goede kans. Die is geliefder als Barry.
Er was in ieder geval wat te kiezen geweest.
Only in it for the money

Gesloten