Welkom aan alle gasten. Meepraten over PSV? Maak een account aan!

Covid-19

Discussieer hier met PSV-supporters over actuele en/of maatschappelijke zaken.
tijn0
Basisspeler
Clubvoorkeur: PSV natuurlijk
Has thanked: 74 times
Been thanked: 93 times

Covid-19

Bericht door tijn0 » 22 mei 2020, 10:40

En dan?

ziege maar ook zagge
Legende
Clubvoorkeur: jawadenktezelf
Has thanked: 1057 times
Been thanked: 805 times

Awards:

Bericht door ziege maar ook zagge » 22 mei 2020, 10:55

https://www.nu.nl/economie/6052930/rena ... steun.html

Kijk, dat is clever van die Fransen. Zo moeten wij het dus ook veel meer doen: de steun gebruiken om vooruit te komen met z'n allen.

deninho32
Site Admin
Clubvoorkeur: Afbeelding
Has thanked: 346 times
Been thanked: 652 times

Bericht door deninho32 » 22 mei 2020, 10:55

@tijn0 Als mensen denken te kunnen beslissen over en spelen met de gezondheid van onze kinderen dan beslis ik ook over de gezondheid van die persoon.
Wie zichzelf spaart krijgt nooit rente.

J.B.
Legende
Clubvoorkeur: Broodje Smos
Has thanked: 1313 times
Been thanked: 822 times

Bericht door J.B. » 22 mei 2020, 10:55

ShovingNE2 schreef:
22 mei 2020, 08:51
J.B. schreef:
21 mei 2020, 22:56
Hoezo gebrek aan transparantie?
Omdat zij de bronnen niet vrijgeven op basis waarvan besluiten worden genomen. Niet de rapporten, niet de studies. Zodat die tegen het licht gehouden worden. Deze vraag is ook al een paar keer vanuit de kamer gekomen.

https://nos.nl/nieuwsuur/artikel/233172 ... iezen.html

@deninho32

Mocht je twijfelen aan je besluit de kids thuis te houden..

En dan dit:
Vorige week vrijdag kregen we ’s avonds een brief van de directeur met het nieuws van de besmetting van de leerkracht.” Het was de kleuterjuf van haar kind. „In totaal gaat het om zo’n 24 kinderen. De rest van de ouders is toen niet geïnformeerd.”

De rest van de ouders kreeg het nieuws officieel pas woensdag te horen. Een andere moeder vindt het schandalig. „Dat ze er niet over gecommuniceerd hebben, maakt me heel boos.”
Onder de pet houden dat er iemand besmet is. Ik vind dit grenzen aan criminaliteit. Hoe durf je een besmetting nog even 5 dagen stil te houden met alle mogelijke gevolgen van dien. Gewoon ouders de kinderen naar een school laten gaan waar iemand met Corona een paar dagen heeft rondgelopen. Waarom stil houden?

https://www.telegraaf.nl/nieuws/1894725 ... asisschool
Je leest artikelen zoals ze je wil lezen he.. Dat laat ik verder aan jou. Waarvan akte, maar verder is dat jouw mening. Niet meer dan dat..

Over Dissel:

Je kan `m bevragen tijdens de briefings. Dat is het moment. Typisch dat als Dissel er zit er nooit zo`n vraag komt, maar tijdens een debat dat aan een minister wordt gevraagd die terecht opmerkt dat je dat dus eerder had moeten doen toen Jaap er nog was.

Meer een falen van volksvertegenwoordigers dan van het RIVM.

Verder kun je beter eerst hier even kijken

https://www.rivm.nl/over-het-rivm
Laatst gewijzigd door J.B. op 22 mei 2020, 11:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Circle of fifths

ziege maar ook zagge
Legende

Awards:

Bericht door ziege maar ook zagge » 22 mei 2020, 10:58

deninho32 schreef:
22 mei 2020, 10:55
@tijn0 Als mensen denken te kunnen beslissen over en spelen met de gezondheid van onze kinderen dan beslis ik ook over de gezondheid van die persoon.
Als het echt gebeurt, ff tot 10 tellen maar he @deninho32 ;)

tijn0
Basisspeler
Clubvoorkeur: PSV natuurlijk
Has thanked: 74 times
Been thanked: 93 times

Bericht door tijn0 » 22 mei 2020, 11:02

deninho32 schreef:
Niet om het een of ander, maar "beslissen" over gezondheid doet een schooldirectie al niet. Er is niemand die zegt: laten we ze allemaal ziek maken.

Wat er gebeurd is, is dat ze een paar dagen radiostilte hebben gelaten, waarom dan ook. Dat is niet beslissen over andermans gezondheid. Ze hebben alleen niets gezegd.

Het enige dat jouw, en weet dat ik geen problemen met jou heb, idiote idee van geweldpleging of vergelijkbaar tot gevolg heeft, is dat er meer leed ontstaat, men nog minder het werk goed kan doen, jij een aanklacht aan je broek hebt en je kinderen ermee moeten dealen als ze weer naar school gaan.

Geweld lost niks op, en als de druk eraf moet, koop dan een boksbal of ga masturberen. Dat doet niemand kwaad.

J.B.
Legende

Bericht door J.B. » 22 mei 2020, 11:03

deninho32 schreef:
Dat kan, je mag je kinderen thuishouden. Zo beslis ik dus nog niet aan de slag te gaan met kids qua werk omdat die een bron van infectie zijn. Ieder moet dat zelf bepalen.
Circle of fifths

ziege maar ook zagge
Legende

Awards:

Bericht door ziege maar ook zagge » 22 mei 2020, 11:09

Kinderen die een belangrijkere bron van besmetting zijn dan volwassenen? Dat onderzoek had ik nog even gemist.

ShovingNE2
Site Admin
Clubvoorkeur: PSV
Has thanked: 314 times
Been thanked: 1465 times

Bericht door ShovingNE2 » 22 mei 2020, 11:11

Juist het tegenovergestelde wordt beweerd. Sterker nog: het RIVM vond dat de scholen open mochten blijven. De MinPres heeft gezegd dat het onder druk van het publiek de scholen zijn dichtgegaan. Net zoals dat mondkapjes niet helpen vond het RIVM dat scholen open mochten blijven.

Ren Höek
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 1510 times
Been thanked: 503 times

Bericht door Ren Höek » 22 mei 2020, 11:15

Ik lees weer een hele boel aannames hier, die vanzelfsprekend zo negatief mogelijk uitgelegd worden.

Typisch dat vrijwel iedereen de intelligente lockdown accepteert, totdat die dermate goed blijkt te werken dat de maatregelen langzaam afgebouwd worden, want nu zijn er ineens incidenten die zogenaamd belangrijk zijn en iets zouden zeggen over de grote lijnen en neemt het gezeur toe want het gaat toch goed?

Soms denk ik dat de mensheid een ingebouwde 'self destruct button' heeft en die dolgraag zo vaak mogelijk indrukt.

deninho32
Site Admin

Bericht door deninho32 » 22 mei 2020, 11:16

J.B. schreef:
22 mei 2020, 11:03
deninho32 schreef:
Dat kan, je mag je kinderen thuishouden. Zo beslis ik dus nog niet aan de slag te gaan met kids qua werk omdat die een bron van infectie zijn. Ieder moet dat zelf bepalen.
Dat mag dus niet, want dan krijg je gezeik met de onderwijsinspectie. Maar goed, we hebben klachten hier..
@tijn0 Je hebt zeker gelijk, maar gewoon verzwijgen dat er besmetting is, gaat bij mij alle perken te buiten. Dan zou ik denk ik echt woedend zijn en dan ben ik waarschijnlijk ook echt niet de enige die naar binnen gaat.

Thijs85
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 117 times
Been thanked: 222 times

Awards:

Bericht door Thijs85 » 22 mei 2020, 11:26

deninho32 schreef:
22 mei 2020, 11:16
J.B. schreef:
deninho32 schreef:
Dat mag dus niet, want dan krijg je gezeik met de onderwijsinspectie. Maar goed, we hebben klachten hier..
@tijn0 Je hebt zeker gelijk, maar gewoon verzwijgen dat er besmetting is, gaat bij mij alle perken te buiten. Dan zou ik denk ik echt woedend zijn en dan ben ik waarschijnlijk ook echt niet de enige die naar binnen gaat.
Tja, dan kun je het dus ook niet heel gek vinden dat angst meespeelt in de beslissingen die zo’n directie neemt. Het is door mensen als jou dat die mensen nog meer druk ervaren om dit soort dingen fatsoenlijk op te pakken. Best ironisch en triest dus.

En het onderwijs en de regering geven een uitweg, waarbij je nu je kinderen nog thuis mag houden als je dit overeenkomt met de school. Dus die mogelijkheid heb je dus wel.

ziege maar ook zagge
Legende

Awards:

Bericht door ziege maar ook zagge » 22 mei 2020, 11:29

ShovingNE2 schreef:
22 mei 2020, 11:11
Juist het tegenovergestelde wordt beweerd. Sterker nog: het RIVM vond dat de scholen open mochten blijven. De MinPres heeft gezegd dat het onder druk van het publiek de scholen zijn dichtgegaan. Net zoals dat mondkapjes niet helpen vond het RIVM dat scholen open mochten blijven.
Wat die mondkapjes betreft: die helpen wel enigszins maar kunnen niet een gebrek aan social distancing compenseren, en als je al aan social distancing doet hebben ze weinig toegevoegde waarde behalve dat ze een vals gevoel van veiligheid geven waardoor je de anderhalve meter eerder zult vergeten. Nu we naar situaties toe moeten waar de anderhalve meter niet altijd mogelijk is, wordt het zinvoller om mondkapjes te gebruiken.

Wat is precies je bezwaar tegen deze manier van redeneren?

J.B.
Legende

Bericht door J.B. » 22 mei 2020, 11:31

Ren Höek schreef:
22 mei 2020, 11:15
Ik lees weer een hele boel aannames hier, die vanzelfsprekend zo negatief mogelijk uitgelegd worden.

Typisch dat vrijwel iedereen de intelligente lockdown accepteert, totdat die dermate goed blijkt te werken dat de maatregelen langzaam afgebouwd worden, want nu zijn er ineens incidenten die zogenaamd belangrijk zijn en iets zouden zeggen over de grote lijnen en neemt het gezeur toe want het gaat toch goed?

Soms denk ik dat de mensheid een ingebouwde 'self destruct button' heeft en die dolgraag zo vaak mogelijk indrukt.
Ga er maar vanuit dat `de mens` een over het algemeen vrij dommig kuddedier is. Dat bleek gisteren ook weer. Stranden en parken zaten weer ouderwets vol. En dat mensen niet nadenken blijkt ook wel aan de files naar de stranden toe. Waarom zou je ook vooraf nadenken en tot de conclusie komen dat er misschien meer mensen hetzelfde idee hebben.

Nee, we sukkelen maar een end voort zo. Dat self destruction ligt erg dicht bij de waarheid.

Dan is het natuurlijk logisch ook om een rivm aan te vallen, wantja, we moeten iemand hebben om de schuld te geven toch? Waarom eerst naar eigen gedrag kijken als je met de vinger kan wijzen..

@deninho32 Ik heb eerder de minister toch horen zeggen dat bij twijfel je je schaapjes thuis mag houden.
Laatst gewijzigd door J.B. op 22 mei 2020, 11:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Circle of fifths

deninho32
Site Admin

Bericht door deninho32 » 22 mei 2020, 11:31

Thijs85 schreef:
22 mei 2020, 11:26
deninho32 schreef:
J.B. schreef:

Tja, dan kun je het dus ook niet heel gek vinden dat angst meespeelt in de beslissingen die zo’n directie neemt. Het is door mensen als jou dat die mensen nog meer druk ervaren om dit soort dingen fatsoenlijk op te pakken. Best ironisch en triest dus.

En het onderwijs en de regering geven een uitweg, waarbij je nu je kinderen nog thuis mag houden als je dit overeenkomt met de school. Dus die mogelijkheid heb je dus wel.
Laat ik het omdraaien. Waarom zou je ouders niet inlichten? Dan kunnen ouders namelijk zelf beslissen of ze de kinderen thuis houden. Nu neemt de school de beslissing voor de ouders door niet transparant te zijn. En dat accepteer ik niet.

Thijs85
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:

Awards:

Bericht door Thijs85 » 22 mei 2020, 11:34

deninho32 schreef:
22 mei 2020, 11:31
Thijs85 schreef:
22 mei 2020, 11:26
deninho32 schreef:

Laat ik het omdraaien. Waarom zou je ouders niet inlichten? Dan kunnen ouders namelijk zelf beslissen of ze de kinderen thuis houden. Nu neemt de school de beslissing voor de ouders door niet transparant te zijn. En dat accepteer ik niet.
Ik betwist niet dat die directie niet de juiste beslissing heeft gemaakt. Ik betwist de manier, waarop jij suggereert je gelijk te gaan halen. Door dat soort uitspraken, maak je de lading en druk op zo’n beslissingen enkel hoger, waardoor de kans op dit soort “foute” beslissingen alleen maar groter wordt.

ShovingNE2
Site Admin

Bericht door ShovingNE2 » 22 mei 2020, 11:34

Het kan inderdaad kloppen. Ik geloof dat het mondkapjes verhaal inmiddels politiek gedraaid wordt, ik wantrouw het. Ook omdat landen het anders doen. Maar om die discussie nog eens over te doen. Ik zou alleen willen weten op basis van welke onderzoeken dit gebeurt. Niet zo zeer ik: maar met name mensen die dat kunnen wegen. Ik wil wel eens een second opinion die niet alleen zegt: 'het kan/moet anders', maar die kan zeggen 'het OMT gebruikt dit uitgangspunt en dat klopt niet/wel om die en die reden'. Het is zo bizar ingrijpend wat er gebeurt, het mag wel eens gaande weg deze crisis getoetst worden.

J.B.
Legende

Bericht door J.B. » 22 mei 2020, 11:36

Luister je uberhaupt wel naar wat het RIVM zegt? Die mondkapjes vraag is echt al 1000x voorbij gekomen. Ook in de briefings. Dat kun je toch niet gemist hebben? Dit is vragen naar de bekende weg.
Circle of fifths

deninho32
Site Admin

Bericht door deninho32 » 22 mei 2020, 11:36

@Thijs85 Is dat wel zo? Als je niemand voorliegt en gewoon transparant bent is er volgens mij vrij weinig te vrezen..

Thijs85
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:

Awards:

Bericht door Thijs85 » 22 mei 2020, 11:37

@J.B. ondezoeken lijken nu aan te tonen dat verspreiding in de open lucht, zeker als het zonnig is, minimaal is. Dat zou betekenen dat mondkapjes in de open lucht overbodig zijn en social distancing van minder groot belang is op stranden, parken e.d. Natuurlijk wordt het dan wel ingewikkeld met (overdekte) terrasjes e.d., maar het is ook allemaal niet zoals jij het nu voortdoet.

Thijs85
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:

Awards:

Bericht door Thijs85 » 22 mei 2020, 11:39

deninho32 schreef:
22 mei 2020, 11:36
@Thijs85 Is dat wel zo? Als je niemand voorliegt en gewoon transparant bent is er volgens mij vrij weinig te vrezen..
Dat lijkt me niet waar. Er zijn altijd ouders van wie de lerares dan ziek was, die dan dat niet vinden kunnen, want hoe kan sit niet tijdig gesignaleerd zijn? Door uitspraken zoals jij die doet, stimuleer je ook anderen om te dreigen en “hun gelijk te halen”, ook als die niet kunnen begrijpen dat een school nooit voor 100% zekerheid kan zorgen.
Als je er zoveel druk op zet, kan straks alles weer dicht.

J.B.
Legende

Bericht door J.B. » 22 mei 2020, 11:39

Thijs85 schreef:
22 mei 2020, 11:37
@J.B. ondezoeken lijken nu aan te tonen dat verspreiding in de open lucht, zeker als het zonnig is, minimaal is. Dat zou betekenen dat mondkapjes in de open lucht overbodig zijn en social distancing van minder groot belang is op stranden, parken e.d. Natuurlijk wordt het dan wel ingewikkeld met (overdekte) terrasjes e.d., maar het is ook allemaal niet zoals jij het nu voortdoet.
In dit geval bestaat het gevaar dat `we` (hun eigenlijk, want ik pas wel op) dus wat te laconiek gaan worden. In dit geval is voorkomen beter dan achteraf weer de boel dicht te moeten gooien.
Circle of fifths

ShovingNE2
Site Admin

Bericht door ShovingNE2 » 22 mei 2020, 11:41

J.B. schreef:
22 mei 2020, 11:36
Luister je uberhaupt wel naar wat het RIVM zegt? Die mondkapjes vraag is echt al 1000x voorbij gekomen. Ook in de briefings. Dat kun je toch niet gemist hebben? Dit is vragen naar de bekende weg.
Ja ik hoor wat ze zeggen. Maar in tegenstelling tot jou geloof ik niet blind dat wat het RIVM zegt ook klopt.

Als jij totaal blind alles wat er geroepen wordt door het OMT/RIVM wil geloven moet je dat vooral zelf weten. Maar voorlopig is nog lang niet bewezen dat ze het bij rechte eind hebben. Het is geen feit wat ze zeggen. Sterker nog: dat zegt Van Dissel zelf ook: het zijn inschattingen want er is nog lang niet genoeg bekend over het virus.

Dus ga niet doen of alles wat Van Dissel roept ook een feit is. Dat is gelul van de bovenste plank. Ik pleit ervoor dat de rapporten waar zij zich op baseren bekend worden gemaakt zodat andere wetenschappers het kunnen toetsen.

ShovingNE2
Site Admin

Bericht door ShovingNE2 » 22 mei 2020, 11:42

J.B. schreef:
22 mei 2020, 11:39
Thijs85 schreef:
In dit geval bestaat het gevaar dat `we` (hun eigenlijk, want ik pas wel op) dus wat te laconiek gaan worden. In dit geval is voorkomen beter dan achteraf weer de boel dicht te moeten gooien.
Hier ben ik het overigens wel helemaal met je eens hoor. Zoals gisteren gaat echt nergens over.

Thijs85
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:

Awards:

Bericht door Thijs85 » 22 mei 2020, 11:46

J.B. schreef:
22 mei 2020, 11:39
Thijs85 schreef:
Maar dat gebeurt sowieso. Dat maakt het ook lastig. Onderzoek (COVID goes Cuckoo) nu suggereert dat de lockdown nu al meer levensjaren heeft gekost dan opgeleverd, doordat andere zorg niet wordt geleverd en onmogelijk ingehaald kan worden. Daarbij zijn de indirecte gevolgen voor de armere landen en hongersnood aldaar, ook redenen om de lockdown te versoepelen. Natuurlijk zijn er een hoop mensen, die gewoon don gedrag laten zien, maar het is ook niet zo eenduidig wat de juiste aanpak is en hoeveel je daadwerkelijk moet aanpassen.

Plaats reactie