Covid-19

Discussieer hier met PSV-supporters over actuele en/of maatschappelijke zaken.
Thijs85
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 301 times
Been thanked: 533 times

Awards:

Covid-19

Bericht door Thijs85 » 20 jun 2020, 14:47

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

ShovingNE2 schreef:
19 jun 2020, 13:22
Als je dit toestaat gooi dan ook de terassen gewoon weer open.
Ach, jij wil gewoon je nieuwe beste vriend helpen.

ShovingNE2
Site Admin
Clubvoorkeur: PSV
Has thanked: 787 times
Been thanked: 2366 times

Bericht door ShovingNE2 » 20 jun 2020, 14:48

Thijs85 schreef:
20 jun 2020, 14:47
ShovingNE2 schreef:
19 jun 2020, 13:22
Als je dit toestaat gooi dan ook de terassen gewoon weer open.
Ach, jij wil gewoon je nieuwe beste vriend helpen.
:lol: :lol: :lol:
.ShovingNE2 die dreigt weg te gaan is hetzelfde als Lammers, die dreigt een bal aan te nemen. Dat kan ie namelijk helemaal niet.

Josef Dettelbacher
Vedette
Clubvoorkeur:
Has thanked: 66 times
Been thanked: 894 times

Awards:

Bericht door Josef Dettelbacher » 20 jun 2020, 17:16

Ik schrap Vaals en Valkenburg van de lijst, daar ben ik vandaag geweest. Mensen hebben trouwens maling aan de 1,5e meter maatregel. In de rij bij de ijssalon moest ik n groep van 8 echt vragen n paar stappen achteruit te doen, en op meerdere plaatsen groepjes wielrenners die elkaar nog net niet aan het bevredigen waren.

GillesdelaCroquette
Vaste waarde in elftal
Has thanked: 81 times
Been thanked: 208 times

Bericht door GillesdelaCroquette » 20 jun 2020, 17:49

Een kerkdienst ligt vermoedelijk aan de basis van de massale corona-uitbraak bij een slachthuis in het Duitse Reda-Wiedenbrück (Noordrijn-Westfalen). Dat meldt nieuwssite t-online.de op basis van eigen onderzoek. De dienst werd gehouden op 17 mei. De week daarna werden slechts vijf medewerkers van het bedrijf positief getest op het coronavirus maar op 27 mei waren het er opeens negentien. Twee medewerkers vertelden vleesverwerker Tönnies dat ze tijdens het kerkbezoek contact hadden met mensen die later positief werden getest.  Bronnen binnen het bestuur van het district Gütersloh bevestigen tegenover de nieuwssite dat "individuele besmettingen terug te voeren zijn op contacten in een kerk." 

In de week van de kerkdienst stelden gezondheidsambtenaren tekortkomingen vast in de hygiënebescherming in de bedrijfskantine van Tönnies. Deze tekortkomingen werden op 29 mei weggewerkt. 

De vermoedelijke besmettingsbron staat haaks op de verklaringen van deelstaatpremier Armin Laschet (CDU). Hij wekte afgelopen week de indruk dat de corona-uitbraak te wijten was aan Oost-Europese medewerkers die waren teruggekeerd van vakantie in hun vaderland. Toen hem werd gevraagd wat de uitbraak zegt over de versoepeling van de coronamaatregelen, reageerde hij met: ,,Dat zegt daar niets over omdat Bulgaren en Roemenen ons land zijn binnengekomen en het virus daar vandaan komt. dat zal overal gebeuren.''  

De uitspraak leverde de deelstaatleider forse kritiek op. In werkelijkheid was volgens de Duitse nieuwssite slechts een van de besmette Tönnies-werknemers, die zich vrijwillig had laten testen, net teruggekeerd van vakantie. 

Een kerkdienst lag begin mei ook aan de basis van een massale corona-uitbraak in Frankfurt. De Baptistengemeente bleek tóch niet alle coronaregels te hebben nageleefd tijdens de kerkdienst op 10 mei. Zij droegen geen mondkapjes én zongen samen, meldde de geloofsgemeente op haar website.

ShovingNE2
Site Admin

Bericht door ShovingNE2 » 20 jun 2020, 18:28

Prima als je het in handen van een niet bestaande God gooit. Ga het lekker thuis uitzieken of bezwijk eraan.
.ShovingNE2 die dreigt weg te gaan is hetzelfde als Lammers, die dreigt een bal aan te nemen. Dat kan ie namelijk helemaal niet.

ShovingNE2
Site Admin

Bericht door ShovingNE2 » 21 jun 2020, 09:46

Voorbode van de spoedwet: de politie in je slaapkamer zonder welke bevoegdheid dan ook.

https://www.parool.nl/amsterdam/politie ... ~bc7cdfb3/

GillesdelaCroquette
Vaste waarde in elftal

Bericht door GillesdelaCroquette » 21 jun 2020, 10:44

Professor Matteo Bassetti, hoofd van een kliniek voor infectieziekten in het Italiaanse Policlinico San Martino-ziekenhuis, stelt dat het coronavirus minder dodelijk wordt naarmate het zich verspreidt. Hij sluit niet uit dat het virus is uitgestorven voordat een vaccin klaar is.

Bassetti vertelde The Sunday Telegraph dat hij onlangs oudere patiënten heeft zien herstellen die normaal gesproken bij het begin van de pandemie zouden zijn overleden.

,,Zelfs patiënten van 80 of 90 jaar zitten nu rechtop in bed en ademen zonder hulp. Dezelfde patiënten zouden twee of drie dagen eerder zijn gestorven. Het coronavirus was in maart een agressieve tijger, maar nu is het een wilde kat." Het beeld van het virus is volgens Bassetti de afgelopen vier weken 'totaal veranderd'.
Dit soort berichten kregen we al eerder uit Italië waarna er meestal veel kritiek uit andere landen op kwam. Het blijft een interessante observatie.

tijn0
Nationale topspeler
Clubvoorkeur: PSV natuurlijk
Has thanked: 302 times
Been thanked: 401 times

Bericht door tijn0 » 21 jun 2020, 10:54

"Dezelfde patiënten zouden twee of drie dagen eerder zijn gestorven."
Zal dat een vertaalfout zijn? Maanden i.p.v. dagen lijkt mij logischer.

GillesdelaCroquette
Vaste waarde in elftal

Bericht door GillesdelaCroquette » 21 jun 2020, 10:58

Dat denk ik ook ja.

PCGC
Vedette
Clubvoorkeur:
Has thanked: 361 times
Been thanked: 683 times

Bericht door PCGC » 21 jun 2020, 11:04

In het originele interview hebben ze het ook over dagen.
“Geboren met een rood wit hart. Eigen drank en eigen glas, Johnny Baco Eindhovenaar”

tijn0
Nationale topspeler
Clubvoorkeur: PSV natuurlijk
Has thanked: 302 times
Been thanked: 401 times

Bericht door tijn0 » 21 jun 2020, 11:07

Dan snap ik niet goed hoe ik die zin moet lezen. Ik heb een vermoeden, maar ik vind het een slecht geformuleerde zin.

Goed, tot zover het examen begrijpend lezen. 😅

GillesdelaCroquette
Vaste waarde in elftal

Bericht door GillesdelaCroquette » 21 jun 2020, 11:08

Of de beste man versprak zich en de journalist heeft het gewoon zo overgenomen.

deninho32
Site Admin
Clubvoorkeur: Afbeelding
Has thanked: 486 times
Been thanked: 926 times

Bericht door deninho32 » 21 jun 2020, 11:16

ShovingNE2 schreef:
21 jun 2020, 09:46
Voorbode van de spoedwet: de politie in je slaapkamer zonder welke bevoegdheid dan ook.

https://www.parool.nl/amsterdam/politie ... ~bc7cdfb3/
Er hangt een Italiaanse vlag, dat moet wel Mafia zijn. Etnisch profileren dit..
Wie zichzelf spaart krijgt nooit rente.

ShovingNE2
Site Admin

Bericht door ShovingNE2 » 21 jun 2020, 11:18

😂😂😂

Ren Höek
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 2136 times
Been thanked: 797 times

Bericht door Ren Höek » 21 jun 2020, 11:30

ShovingNE2 schreef:
21 jun 2020, 09:46
Nee, gewoon een onrechtmatige actie van de politie.
Zoals ze zelf ook aangeven in dat artikel:
De politie bevestigde donderdag dat het studentenhuis inderdaad onrechtmatig is betreden. “Er is een verkeerde inschatting gemaakt. Het binnentreden had niet gemogen en was niet rechtmatig,” aldus een woordvoerder van de politie.
Beetje vreemde stemmingmakerij van je.

ShovingNE2
Site Admin

Bericht door ShovingNE2 » 21 jun 2020, 11:43

Anders moeten verwoorden: dit mag de politie na invoering van de wet. Je privé is niet meer heilig.

Nu onrechtmatig, dan niet meer.

Ren Höek
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:

Bericht door Ren Höek » 21 jun 2020, 11:47

ShovingNE2 schreef:
21 jun 2020, 11:43
dit mag de politie na invoering van de wet. Je privé is niet meer heilig.
Waar staat dat in die wet?
Volgens mij klopt dit namelijk niet.

Die wet zet de huidige noodverordeningen om in een tijdelijke spoedwet. Maar ook onder de noodverordeningen is die betreffende inval onrechtmatig, dus waarom zou dat met die spoedwet anders zijn?
Waarbij ik overigens geen voorstander ben van die spoedwet.

ShovingNE2
Site Admin

Bericht door ShovingNE2 » 21 jun 2020, 11:48

Ik zoek het op, is namelijk een van de grootste kritiekpunten op die spoedwet.
"De Raad begrijpt dat het wetsvoorstel onder zeer grote tijds- en maatschappelijke druk tot stand is gekomen en onderschrijft het belang ervan. Maar omdat dit wetsvoorstel en de (nog onbekende) daarop gebaseerde regelgeving, beperkingen van grondrechten kunnen opleveren, is zorgvuldigheid geboden. Het gaat daarbij om grondrechten zoals het recht op privacy, family life, de vrijheid van vereniging, vergadering en betoging en de godsdienstvrijheid. De Raad mist in de toelichting bij het wetsvoorstel een uitgebreide toets aan de Grondwet en internationale (mensenrechten)verdragen. Vooral omdat nu nog onduidelijk is hoe lang de mogelijke inbreuk op deze grondrechten gaat duren."
Bron:

https://www.rechtspraak.nl/Organisatie- ... ord=social

Hier een samenvatting:

Afbeelding

PCGC
Vedette
Clubvoorkeur:
Has thanked: 361 times
Been thanked: 683 times

Bericht door PCGC » 22 jun 2020, 08:39

“Geboren met een rood wit hart. Eigen drank en eigen glas, Johnny Baco Eindhovenaar”

Sensation
Internationale topspeler
Clubvoorkeur: Les Girls Girls Girls
Has thanked: 830 times
Been thanked: 624 times

Bericht door Sensation » 22 jun 2020, 08:44

Kan iemand mij een beetje uitleggen wat die corona spoedwet nou eigenlijk inhoud?

Komt op mij namelijk over als: alle maatregelen die de afgelopen maanden zijn genomen moesten veelal op regionaal/gemeentelijk gebied besloten/genomen worden, men wil dit landelijk kunnen doorvoeren (ik zie als simpel voorbeeld het afsluiten van parkeerterreinen, stranden of parken wat door gemeentes zelf besloten kon worden). Nu lees ik ook veel dingen over dat 'men dan zomaar je huis binnen mag komen bij corona-feestjes', maar dat veranderd dan eigenlijk van 'er moet eerst een melding komen van bijv. een buurtbewoner' naar 'nu mag het altijd'. Wat is hier allemaal van waar en hoe erg is dat eigenlijk?

Wat me wel tegen de borst stuit, wat ik zo gelezen heb, is dat ministers door deze wet het alleenrecht kunnen krijgen om wetten zonder overleg aan te passen of toe te voegen. En dat het veel te makkelijk verlengd schijnt te kunnen worden voor een tijdelijke wet.
#SzoboszlaiForBallonD'Or

Ren Höek
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:

Bericht door Ren Höek » 22 jun 2020, 09:38

Hier is het 1e concept te vinden (inmiddels is een aangepaste versie naar de Raad van State gestuurd door het ministerie):

https://www.recht.nl/nieuws/staatsrecht ... coronawet/
Specifiek hier: https://www.recht.nl/attachment.html?id ... 8d83ddf4fb

Het concept bevat 82 pagina's, veel plezier :mrgreen:

Raw85
Veelbelovend talent
Has thanked: 42 times
Been thanked: 5 times

Bericht door Raw85 » 22 jun 2020, 13:35

Sensation schreef:
22 jun 2020, 08:44
Kan iemand mij een beetje uitleggen wat die corona spoedwet nou eigenlijk inhoud?

Komt op mij namelijk over als: alle maatregelen die de afgelopen maanden zijn genomen moesten veelal op regionaal/gemeentelijk gebied besloten/genomen worden, men wil dit landelijk kunnen doorvoeren (ik zie als simpel voorbeeld het afsluiten van parkeerterreinen, stranden of parken wat door gemeentes zelf besloten kon worden). Nu lees ik ook veel dingen over dat 'men dan zomaar je huis binnen mag komen bij corona-feestjes', maar dat veranderd dan eigenlijk van 'er moet eerst een melding komen van bijv. een buurtbewoner' naar 'nu mag het altijd'. Wat is hier allemaal van waar en hoe erg is dat eigenlijk?

Wat me wel tegen de borst stuit, wat ik zo gelezen heb, is dat ministers door deze wet het alleenrecht kunnen krijgen om wetten zonder overleg aan te passen of toe te voegen. En dat het veel te makkelijk verlengd schijnt te kunnen worden voor een tijdelijke wet.
Ingaan tegen de GW is alleen toegestaan als het wettelijk is vastgelegd, dat is bij een noodverordening niet het geval. De nieuwe wet moet dat beter regelen, waardoor burgerrechten (tijdelijk) ingeperkt kunnen worden. Dat kan betekenen dat burgers makkelijker gestraft kunnen worden als ze maatregelen niet opvolgen.

J.B.
Legende
Clubvoorkeur: Broodje Smos
Has thanked: 2021 times
Been thanked: 1090 times

Bericht door J.B. » 22 jun 2020, 13:42

Ren Höek schreef:
22 jun 2020, 09:38
Hier is het 1e concept te vinden (inmiddels is een aangepaste versie naar de Raad van State gestuurd door het ministerie):

Voor als je geen zin hebt in 82 pagina`s spannende wetgeving door te ploegen, een korte samenvatting:

https://www.nu.nl/coronavirus/6059135/h ... edwet.html
Only in it for the money

Thijs85
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 301 times
Been thanked: 533 times

Awards:

Bericht door Thijs85 » 22 jun 2020, 14:08

Ren Höek schreef:
22 jun 2020, 09:38

Gaat @ShovingNE2 hier ook een samenvatting van maken?

Gestelnaar
Regelmatige invaller
Clubvoorkeur: Philips Sport Vereniging
Has thanked: 125 times
Been thanked: 98 times

Bericht door Gestelnaar » 22 jun 2020, 14:10

grasveld
Nationale topspeler
Has thanked: 90 times
Been thanked: 161 times

Bericht door grasveld » 22 jun 2020, 14:50

De cijfers van de laatste weken laten toch wel zien dat die spoedwet helemaal niet meer nodig is? Ik heb de indruk dat mensen de regels op grote schaal aan hun laars lappen. In parken en op terrassen wordt er weer volop gechilld, en dat zeker niet op anderhalve meter. Maar dat geldt dan alleen buiten voor de 1,5 meter. Volgens mij gaat het binnen wel aardig, en worden de basisregels nog steeds grootschalig in acht genomen.

Daarnaast hebben we de protesten op de dam en dergelijke gezien, wat naar het lijkt niet heeft geleid tot een verdere verspreiding.

Ik denk dat als we de 'basic rules' gewoon blijven naleven zoals het niet schudden van handen, het thuis blijven bij verkoudheid en het dragen van mondkapjes op de opgedragen plekken, dat we (in ieder geval in de zomer) het virus onder controle kunnen houden.

Plaats reactie