Welkom aan alle gasten. Meepraten over PSV? Maak een account aan!

Covid-19

Discussieer hier met PSV-supporters over actuele en/of maatschappelijke zaken.
GillesdelaCroquette
Basisspeler
Clubvoorkeur: PSV
Has thanked: 38 times
Been thanked: 125 times

Covid-19

Bericht door GillesdelaCroquette » 24 jun 2020, 12:48

<blockquote class="twitter-tweet"><p lang="en" dir="ltr">Which mid-pandemic Djokovic health blunder was most egregious?<br><br>Pick one or rank them:<br><br>1) Anti-vaccine sentiments<br><br>2) Instagrams featuring charlatan<br><br>3) Saying water can be purified with positivity<br><br>4) Holding bacchanalian Adria Tour<br><br>5) Leaving Croatia w/o test post-Grigor news</p>&mdash; Ben Rothenberg (@BenRothenberg) <a href=" 22, 2020</a></blockquote> <script async src="https://platform.twitter.com/widgets.js" charset="utf-8"></script>

Grasmat
Nationale topspeler
Clubvoorkeur: Kapsalon Döner
Has thanked: 410 times
Been thanked: 260 times

Bericht door Grasmat » 24 jun 2020, 13:02

GillesdelaCroquette schreef:
24 jun 2020, 12:48
<blockquote class="twitter-tweet"><p lang="en" dir="ltr">Which mid-pandemic Djokovic health blunder was most egregious?<br><br>Pick one or rank them:<br><br>1) Anti-vaccine sentiments<br><br>2) Instagrams featuring charlatan<br><br>3) Saying water can be purified with positivity<br><br>4) Holding bacchanalian Adria Tour<br><br>5) Leaving Croatia w/o test post-Grigor news</p>&mdash; Ben Rothenberg (@BenRothenberg) <a href=" 22, 2020</a></blockquote> <script async src="https://platform.twitter.com/widgets.js" charset="utf-8"></script>
Hier het gehele artikel waar ook deze tweet in opgenomen is. Ik had altijd heel veel respect voor Djokovic. Maar daar blijft alleen maar respect als topsporter van over. Je zult een Federer of Nadal never nooit niet op zulke gekke uitspraken en acties betrappen.

https://www.ed.nl/sport/vlucht-naar-mon ... ~ac34ebf9/

Ren Höek
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 1777 times
Been thanked: 620 times

Bericht door Ren Höek » 24 jun 2020, 13:53

Wat een kneus, de ene dommigheid na de andere.
Helemaal prima dat je een andere mening hebt over bepaalde zaken, maar om daar tijdens een wereldwijde zeer ernstige pandemie op een dergelijke wijze mee om te gaan slaat nergens op.

GillesdelaCroquette
Basisspeler

Bericht door GillesdelaCroquette » 24 jun 2020, 18:25

President Trump roept hardop dat de 'coronaplaag weggaat', maar deskundigen zijn daar allerminst zeker van. Dokter Anthony Fauci, een van Amerika's topexperts en adviseur van de overheid, zegt dat de Verenigde Staten een 'verontrustende golf' qua infecties laat zien en het virus nog lang niet de baas is. Het aantal nieuwe besmettingen neemt in een aantal staten dramatisch snel toe.

Volgens Fauci zijn de komende dagen cruciaal om de nieuwe uitbraken te smoren. ,,Een paar dagen terug zagen we 30.000 nieuwe infecties in één dag, dat verontrust mij.'' Het aantal testen zal daarom worden opgevoerd. Dat is iets anders dan Trump vertelde tijdens een bijeenkomst in Oklahoma, waar hij zei dat hij opdracht had gegeven om juist minder te gaan testen. Dit om het officiële besmettingscijfer laag te houden.

Dokter Fauci zegt van de president nimmer die opdracht te hebben gehad. ,,Voor zover ik weet, is geen van ons ooit opgedragen het rustiger aan te gaan doen'', sprak hij voor een congrescomité dat de aanpak van het virus in de VS onderzoekt. Het Witte Huis probeerde de opmerking van Trump nog af te zwakken, door te zeggen dat de president een grapje maakte. Gisteren liet Trump verslaggever weten dat hij 'geen grapjes maakt'.

deninho32
Site Admin
Clubvoorkeur: Afbeelding
Has thanked: 422 times
Been thanked: 803 times

Bericht door deninho32 » 24 jun 2020, 19:58

Dit is dan wel hilarisch van onze MP..
'Als er wél gezongen wordt in de stadions, dan is het simpel, dan gaan ze weer dicht. Als je schreeuwt of hard zingt, is de kans dat het virus zich verspreidt heel groot.', legt Rutte uit. 'Dus neem een toeter mee, of fluister hoera bij een doelpunt. Ik weet dat het verschrikkelijk klinkt, maar uit allerlei onderzoeken blijkt dat ook buiten het virus zich in dit soort situaties snel verspreidt.'
Wie zichzelf spaart krijgt nooit rente.

tijn0
International
Clubvoorkeur: PSV natuurlijk
Has thanked: 192 times
Been thanked: 266 times

Bericht door tijn0 » 24 jun 2020, 20:09

Wat een idiotie. Dit verzin je niet, zo stupide. "Fluister hoera"... dan ben je debiel, als je dat uit durft te spreken.

Thijs85
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 185 times
Been thanked: 324 times

Awards:

Bericht door Thijs85 » 24 jun 2020, 21:36

deninho32 schreef:
24 jun 2020, 19:58
Dit is dan wel hilarisch van onze MP..
'Als er wél gezongen wordt in de stadions, dan is het simpel, dan gaan ze weer dicht. Als je schreeuwt of hard zingt, is de kans dat het virus zich verspreidt heel groot.', legt Rutte uit. 'Dus neem een toeter mee, of fluister hoera bij een doelpunt. Ik weet dat het verschrikkelijk klinkt, maar uit allerlei onderzoeken blijkt dat ook buiten het virus zich in dit soort situaties snel verspreidt.'
Krijgen we nu in alle stadions zo’n sfeer als in de Arena?

tijn0
International
Clubvoorkeur: PSV natuurlijk
Has thanked: 192 times
Been thanked: 266 times

Bericht door tijn0 » 24 jun 2020, 21:56

Oja, da's een goeie: een megafoon mag zeker wel? Dan hoeft niemand te schreeuwen, maar klinkt het toch hoorbaar. En helaas klinkt het dan ook als de ArenA.

ruuddevil
Vedette
Clubvoorkeur: PSV en Real Madrid
Has thanked: 793 times
Been thanked: 959 times

Bericht door ruuddevil » 24 jun 2020, 23:12

Ik heb die persco niet helemaal uitgezeten, maar ik begrijp dat het de laatste was. De 1,5 meter geldt nog, het lijkt niet alsof die snel van tafel zal gaan. Behalve dan bij de hoeren. Wanneer volgen er nu weer stappen, bijv. die 1,5 meter weg?

PCGC
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 211 times
Been thanked: 499 times

Bericht door PCGC » 24 jun 2020, 23:16

Die gaat niet weg totdat er een vaccin is.

Grasmat
Nationale topspeler

Bericht door Grasmat » 24 jun 2020, 23:25

Rutte was daar vrij duidelijk in ja. Die social distancing, of dat nu 1, 1,5 of 2 meter is, is nog wereldwijd in gebruik en gaat pas weg als het virus weg is lijkt me.

grasveld
Nationale topspeler
Has thanked: 77 times
Been thanked: 140 times

Bericht door grasveld » 25 jun 2020, 09:31

Als dat verder bijna nog het enige is... Prima wat mij betreft. Op besloten feesten en partijen kan dat toch niet gehandhaafd worden. Ik denk dat de 1,5 meter regel in privésferen de laatste weken of zelfs maanden sowieso al een beetje aan de laars gelapt werd. Bij mijn vrienden / kennissen wel in ieder geval.

Brael
Nationale topspeler
Has thanked: 136 times
Been thanked: 251 times

Bericht door Brael » 25 jun 2020, 09:35

Nouja, die 1,5 meter regel heeft heel wat impact natuurlijk. Evenementen waar veel publiek bij aanwezig is, mogen dan allemaal nog niet, of in aangepaste vorm.

Grasmat
Nationale topspeler

Bericht door Grasmat » 25 jun 2020, 09:51

Zeker met dit weer ben ik geen tegenstander met 1,5 meter afstand. :mrgreen:

Verplichte deobus op zak mag eigenlijk ook wel doorgevoerd worden.

J.B.
Legende
Clubvoorkeur: Broodje Smos
Has thanked: 1629 times
Been thanked: 920 times

Bericht door J.B. » 25 jun 2020, 11:05

tijn0 schreef:
24 jun 2020, 20:09
Wat een idiotie. Dit verzin je niet, zo stupide. "Fluister hoera"... dan ben je debiel, als je dat uit durft te spreken.
Rutte heeft een pleurishekel aan voetbal. Dat is wel duidelijk sinds de corona. DIe ziet denk ik het liefst heel die sport verdwijnen..
Circle of fifths

deninho32
Site Admin
Clubvoorkeur: Afbeelding
Has thanked: 422 times
Been thanked: 803 times

Bericht door deninho32 » 25 jun 2020, 11:13

Geen liedjes, geen schreeuwende mensen.. Ik denk dat ik maar weer eens naar het stadion ga..
Wie zichzelf spaart krijgt nooit rente.

J.B.
Legende
Clubvoorkeur: Broodje Smos
Has thanked: 1629 times
Been thanked: 920 times

Bericht door J.B. » 25 jun 2020, 11:16

deninho32 schreef:
25 jun 2020, 11:13
Geen liedjes, geen schreeuwende mensen.. Ik denk dat ik maar weer eens naar het stadion ga..
Gewoon de enige zijn in het stadion lijkt me ook wel wat. Gewoon niemand behalve jezelf. Heerlijk. Niet wachten op biertjes, schone plees, alle ruimte, geen mensen die naast je in oor aan het schreeuwen zijn. Heerlijk :mrgreen:
Circle of fifths

Woodenshoes
Vaste waarde in elftal
Clubvoorkeur:
Has thanked: 415 times
Been thanked: 113 times

Bericht door Woodenshoes » 25 jun 2020, 11:28

Hier zal Toeter Jan wel blij mee zijn :D , hoewel hij dan niet meer uniek is.
En hoera fluisteren doe ik alleen als ik tussen fanatiek tegenstander-pubiek zit (en bang moet zijn voor een klap op mijn bakkus :D ) en dat uitwedstrijden bezoeken zit er waarschijnlijk toch niet in aankomende tijd.

GillesdelaCroquette
Basisspeler

Bericht door GillesdelaCroquette » 25 jun 2020, 15:20

Viruswaanzin heeft de rechtbank in Den Haag gewraakt omdat die vooringenomen zou zijn. De actiegroep had in een kort geding geëist dat de overheid stopt met beperkende coronamaatregelen, waaronder de regel dat mensen 1,5 meter afstand van elkaar moeten houden. De rechter zou het officiële dodental al op 12 juni als feit hebben aanvaard en dus de mening al hebben bepaald.

Voorman Jeroen Pols betoogde dat ook mensen die aan ****** of andere ziektes overlijden worden meegenomen in de coronastatistieken als ze waren besmet met het coronavirus. ,,Men wil de statistieken omhoog stuwen. Het moeten veel doden zijn", zei Pols. Volgens hem zijn er slechts tachtig mensen onbetwist uitsluitend aan het coronavirus overleden, in plaats van de 6100 overledenen die de overheid heeft geteld.

De wrakingskamer van de rechtbank moet zich nu buigen over het verzoek om de rechter van de zaak te halen. 

Die hele club begint meer en meer de complotgekkies kant op te gaan. :roll:

Batsu
Bankzitter
Clubvoorkeur:
Has thanked: 64 times
Been thanked: 44 times

Bericht door Batsu » 25 jun 2020, 15:24

Man wat een gekken. Er kunnen vast wel vraagtekens bij vanalles gezet worden maar toch niet bij de ernst van COVID?

Grasmat
Nationale topspeler

Bericht door Grasmat » 25 jun 2020, 15:36

Is dat dat clubje van Maurice de Hond?

Kritisch zijn is prima, altijd, maar wanneer je de overheid gaat wantrouwen en alles in twijfel gaat trekken dan gaat het al gauw neigen naar complotgekkies. Ik zie wel eens flarden op Facebook voorbijkomen van zo'n nee tegen 1,5 meter groep en de tranen springen je dan in de ogen van de ongefundeerde conclusies die mensen trekken en de ondoordachte standpunten die ze innemen. En aangezien ze in die groepen alleen maar de dingen lezen die ze willen lezen gaan ze daar steeds meer in geloven. Tunnelvisie.

GillesdelaCroquette
Basisspeler

Bericht door GillesdelaCroquette » 25 jun 2020, 15:39

Maurice de Hond weet ik niet, maar in ieder geval de zichzelf wetenschapper noemende Willem Engel.
Zo’n twaalf jaar terug was Engel nog aan het promoveren in de biofarmacie, maar kort voor het afronden van dat traject besloot hij zich te storten op een carrière als dansleraar. Nu zijn zaak door de lockdownmaatregelen stil kwam te liggen, had hij opeens alle tijd om weer wetenschapper te gaan spelen, maar mist blijkbaar een kritische omgeving die hem behoedt voor het maken van tal van denkfouten.

Woodenshoes
Vaste waarde in elftal
Clubvoorkeur:
Has thanked: 415 times
Been thanked: 113 times

Bericht door Woodenshoes » 25 jun 2020, 16:42

Menno1
Vedette
Clubvoorkeur:
Has thanked: 520 times
Been thanked: 772 times

Bericht door Menno1 » 25 jun 2020, 18:04

Werd tijd :) Nee, goede zaak uiteraard. Gilead's gratis verstreken supply zijn ze bijna doorheen, maar ze hebben aangegeven nu 2 miljoen vials te kunnen produceren voor het einde van het jaar. Verder zijn er contracten gesloten met andere fabrikanten om Remdesivir te produceren, dus hopelijk blijft de voorraad op peil.

Heissenberrug
Vaste waarde in elftal
Has thanked: 401 times
Been thanked: 68 times

Bericht door Heissenberrug » 26 jun 2020, 00:27

Batsu schreef:
25 jun 2020, 15:24
Man wat een gekken. Er kunnen vast wel vraagtekens bij vanalles gezet worden maar toch niet bij de ernst van COVID?
Die lui die hier de kostbare tijd van het gerecht mee belasten moeten ze aanpakken. De ernst van COVID-19 lijkt me duidelijk en bewezen. De rechtbank heeft wel andere prioriteiten om zich druk om te maken medunkt.

Plaats reactie