Actualiteiten

Discussieer hier met PSV-supporters over actuele en/of maatschappelijke zaken.
Gesloten
Skywalker
Geselecteerd voor Oranje
Clubvoorkeur: Dagobah United
Has thanked: 232 times
Been thanked: 119 times

Actualiteiten

Bericht door Skywalker » 13 jun 2020, 20:29

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Dat dacht ik ook van die schoolopdracht die jij vandeweek postte. Dat moest wel nep zijn.
Bleek dus gewoon echt te zijn.

ShovingNE2
Site Admin
Clubvoorkeur: PSV
Has thanked: 737 times
Been thanked: 2285 times

Bericht door ShovingNE2 » 13 jun 2020, 20:34

En zo moet je alles apart beschouwen. Kut is het wel.
.ShovingNE2 die dreigt weg te gaan is hetzelfde als Lammers, die dreigt een bal aan te nemen. Dat kan ie namelijk helemaal niet.

King Cobra
Talent
Clubvoorkeur:
Been thanked: 12 times

Bericht door King Cobra » 13 jun 2020, 22:49

Afbeelding
"I'm a traveler of both time and space,
To be where I have been".

PCGC
Vedette
Clubvoorkeur:
Has thanked: 328 times
Been thanked: 643 times

Bericht door PCGC » 14 jun 2020, 04:58

https://www.eveningtelegraph.co.uk/fp/i ... -park/amp/

In Dundee opgehangen dus. Wie ze opgehangen heeft weten ze niet. Kunnen natuurlijk net zo goed mensen zijn die de BLM beweging in diskrediet willen brengen.
“Geboren met een rood wit hart. Eigen drank en eigen glas, Johnny Baco Eindhovenaar”

TylerDurdn
Nationale topspeler
Clubvoorkeur: Psv
Has thanked: 2303 times
Been thanked: 478 times

Bericht door TylerDurdn » 14 jun 2020, 09:32

Thijs85
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 272 times
Been thanked: 488 times

Awards:

Bericht door Thijs85 » 14 jun 2020, 10:22

AD Sportredactie schreef: Persoonsverwisseling bij politie: Oranje-international Danjuma aangehouden voor poging tot moord

Oranje-international Arnaut Danjuma Groeneveld beleefde kort voor de lockdown de schrik van zijn leven. De 23-jarige Nederlander werd aangehouden op verdenking van poging tot moord, maar het bleek om een persoonsverwisseling te gaan. ,,Het was echt beschamend.”
Arnaut Danjuma Groeneveld namens Bournemouth in actie tegen Virgil van Dijk. ©2019 Getty Images
Danjuma, die speelt voor Premier League-club AFC Bournemouth, liep op 16 maart door de stad, toen er plots een politiewagen stopte. ,,Twee agenten stapten uit en zeiden dat ik mijn handen op het dak van de auto moest houden", blikt de Nederlander terug in The Sun. ,,Ik vroeg: ‘Wat heb ik gedaan?’ Ze schreeuwden dat ik mijn mond moest houden en mijn handen op het raam moest drukken. Dat deed ik, waarna ik weer vroeg wat ik had gedaan. Maar de agenten wilden niets zeggen en wachtten op assistentie. Toen de andere agenten er waren, vroeg ik het opnieuw. Het was echt beschamend. Mensen liepen langs en maakten foto’s”, vervolgt Danjuma. ,,Ik raakte gefrustreerd en heb dingen gezegd die ik niet had moeten zeggen. Ik was zó boos. Uiteindelijk zei een agent: ‘Je bent niet diegene die we zoeken, je mag gaan.”

De agenten waren op zoek naar een man die een ander persoon had neergestoken. Danjuma kreeg volgens The Sun géén excuses voor de vergissing, maar weigerde eveneens aangifte te doen. Het bestuur van Bournemouth vroeg de Nederlander of hij via de clubkanalen een statement wilde uitbrengen, Danjuma besloot om ook daarvan af te zien. Hij wilde zich volledig focussen op het herstel van zijn blessure. Door al dat blessureleed kwam Danjuma slechts negen keer in actie in de Premier League.

Bournemouth, nummer achttien in het klassement, hervat zaterdag 20 juni het seizoen met een thuiswedstrijd tegen Crystal Palace. De Engelse eersteklasser nam Danjuma vorig jaar over van Club Brugge voor een bedrag van 18 miljoen euro. Hij speelde onder Ronald Koeman twee interlands: tegen Duitsland en België.

TylerDurdn
Nationale topspeler

Bericht door TylerDurdn » 14 jun 2020, 10:27

Ren Höek
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 2100 times
Been thanked: 785 times

Bericht door Ren Höek » 14 jun 2020, 11:02

Wat is het doel van sommigen in deze topic eigenlijk?
Vindt al het mogelijke om BLM in diskrediet te brengen?
ShovingNE2 schreef:
13 jun 2020, 15:00
En zo worden voetbalsupporters even gebombardeerd tot nazi's.
Dus zijn het gelijk rechtsextremisten die de hitlergroet brengen volgens diverse media nu. Terwijl er geen hitlergroet te zien is.
Volgens mij heb je nogal wat berichtgeving gemist.
Er was in Londen sprake van een BLM demonstratie en een tegendemonstrantie, beide groepen werden gescheiden gehouden door de politie. De BLM demonstratie verliep grotendeels vredig en rustig, een groep van de tegendemonstranten raakten slaags met de politie. Ook raakten hier en daar demonstranten van beide groepen slaags. Verder is een BLM demonstratie afgeblazen omdat ze het niet veilig genoeg vonden.

Uit de groep tegendemonstranten werd o.a. "EDL" geroepen, wat staat voor de extreemrechtse English Defence League.
Ook werd door een aantal de Hitlergroet gebracht (dit is op meerdere filmpjes te zien) en had een aantal voetbalshirts aan (wat ze nier meteen voetbalsupporters maakt).

Oftewel, de tegendemonstranten waren het o.a. niet eens met het bekladden van Churchill als racist en maakten vervolgens gebruik van racistische en extreemrechtse uitingen en geweld richting de politie. Om daarmee precies het gelijk van de BLM demonstratie aan te tonen.

Dit soort figuren dus:

ShovingNE2
Site Admin

Bericht door ShovingNE2 » 14 jun 2020, 11:21

Klopt. Er waren ook neo nazi's en rechtsextremisten Ren. Maar iedereen die tegen Blm protesteert krijgt nu automatisch dat stempel. En BLM kan in de media nog steeds op begrip rekenen. Hoe agressief en vandalistisch ze ook zijn.

Het gaat nog veel erger worden Ren. Dit heeft allemaal niets meer met racisme en het oorspronkelijke doel te maken.

Onze historie wordt aangevallen. Beelden zonder enig raakvlak met racisme worden beklad en omver getrokken.

Het is een aanval op alles wat blank is inmiddels. Ik kan inmiddels ook 100 filmpjes delen van extreme agressie van BLM.

Dit is schande en die term dekt de lading niet.

.ShovingNE2 die dreigt weg te gaan is hetzelfde als Lammers, die dreigt een bal aan te nemen. Dat kan ie namelijk helemaal niet.

Ren Höek
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:

Bericht door Ren Höek » 14 jun 2020, 11:33

ShovingNE2 schreef:
14 jun 2020, 11:21
Maar iedereen die tegen Blm protesteert krijgt nu automatisch dat stempel.
Hoeveel tegendemonstraties zijn er dan?
En waar protesteren ze tegen?
En BLM kan in de media nog steeds op begrip rekenen. Hoe agressief en vandalistisch ze ook zijn.
Natuurlijk kan BLM op begrip rekenen, dat lijkt me volkomen logisch.
De excessen daarentegen worden gewoon benoemd, waarbij agressiviteit en vandalisme vooral plaatsvinden in de VS. In Europa is het vooralsnog beperkt tot het omver gooien en bekladden van enkele beelden. Niet om het goed te praten, maar dat is niet vergelijkbaar met de VS.
Onze historie wordt aangevallen.
Overdrijven is ook een vak.
Beelden zonder enig raakvlak met racisme worden beklad en omver getrokken.
Waar worden beelden omver getrokken die niets te maken hebben met racisme?
Het omver trekken van enkele beelden is voor zover ik weet alleen in de UK gebeurt, waar het standbeelden van slavenhandelaren betrof.
Het is een aanval op alles wat blank is inmiddels.
Ook dit is weer enorm overdreven.
Dit is schande en die term dekt de lading niet.
Mee eens dat dit schandalig is, maar wie zegt dat dit met BLM te maken heeft?
Zoals altijd zijn er nu mensen die hun kans zien om achterlijk gedrag te vertonen, wat helemaal los kan staan van de demonstraties. Hooligans zijn ook geen voetbalsupporters, maar idioten die voetbal gebruiken om los te kunnen gaan.

PCGC
Vedette
Clubvoorkeur:

Bericht door PCGC » 14 jun 2020, 11:55

Beetje makkelijk Ren. Alles wat BLM in diskrediet brengt (heb beelden gezien van een groep van 30 man die een blanke kerel helemaal het lazarus schoppen, een donkere kerel die een blanke tegendemonstrant de keel doorsnijdt, een blanke man die door een donkere kerel met een “one lunch attack” bewusteloos wordt geslagen etc) daar zeg jij op: “maar wie zegt dat dit met BLM te maken heeft?”
Zo is discussiëren natuurlijk lastig met dat afschuiven steeds.
“Geboren met een rood wit hart. Eigen drank en eigen glas, Johnny Baco Eindhovenaar”

Ren Höek
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:

Bericht door Ren Höek » 14 jun 2020, 12:08

PCGC schreef:
14 jun 2020, 11:55
Beetje makkelijk Ren. Zo is discussiëren natuurlijk lastig met dat afschuiven steeds.
Mijn opmerking gaat over een beklad beeld, totaal niet te vergelijken met jouw voorbeelden.

ShovingNE2
Site Admin

Bericht door ShovingNE2 » 14 jun 2020, 12:12

Waar jij bepaalde zaken van mij zegt dat ze overdreven zijn, zo kan ik ze bij jou aanwijzen.

We gaan het zien Ren. Ik ben niet zo optimistisch als je weet, ik hoop dat jij gelijk krijgt en dat het rustig wordt. Ik denk dat 2020 het keerpunt gaat worden. Definitieve tweedeling in de maatschappij. Mede mogelijk gemaakt door media die niets meer in het midden laat horen, maar alleen de extreme uitersten. Media die aan beide kanten van het spectrum zich niet meer journalistiek opstellen maar als een stel activisten.

Debat gaan we niet meer krijgen, blanken durven het simpelweg niet aan want alles wat je aan kritiek hebt op BLM of bepaalde personen en er zijn mensen die je het stempel racist op drukken en dat kan verregaande gevolgen hebben voor je carrière. Het debat is dood, we leven in twee kampen. En ook de media is in twee kampen verdeeld waardoor je nooit meer bij elkaar gaat komen.

Ja, ik ben pessimistisch. Ik zie voorlopig dan ook geen enkele aanwijzing dat hier iets positiefs uit gaat komen. Als je ze hebt: deel ze vooral, ik snak er naar.

PCGC
Vedette
Clubvoorkeur:

Bericht door PCGC » 14 jun 2020, 13:07

Ren Höek schreef:
14 jun 2020, 12:08
PCGC schreef:
14 jun 2020, 11:55
Beetje makkelijk Ren. Zo is discussiëren natuurlijk lastig met dat afschuiven steeds.
Mijn opmerking gaat over een beklad beeld, totaal niet te vergelijken met jouw voorbeelden.
Dan heb ik me totaal vergist! Excuus!

Skywalker
Geselecteerd voor Oranje

Bericht door Skywalker » 14 jun 2020, 13:42

Zou jij je beurs trekken @Ren Höek ?

Hoop dat je het met mee eens bent als ik zeg dat dit een gekte is.

ShovingNE2
Site Admin

Bericht door ShovingNE2 » 14 jun 2020, 14:26

Trouw.... 'Lugubere zuivering'. 'Waar komen al die witten vandaan?'

Verder zijn we niet een rassenstrijd aan het aanwakkeren of zo hoor. Het is maar een columnist. Of zoiets.

TylerDurdn
Nationale topspeler

Bericht door TylerDurdn » 14 jun 2020, 18:39

Ren Höek schreef:
14 jun 2020, 11:02
ShovingNE2 schreef:
13 jun 2020, 15:00
En zo worden voetbalsupporters even gebombardeerd tot nazi's.
Dus zijn het gelijk rechtsextremisten die de hitlergroet brengen volgens diverse media nu. Terwijl er geen hitlergroet te zien is.
Volgens mij heb je nogal wat berichtgeving gemist.
Er was in Londen sprake van een BLM demonstratie en een tegendemonstrantie, beide groepen werden gescheiden gehouden door de politie. De BLM demonstratie verliep grotendeels vredig en rustig, een groep van de tegendemonstranten raakten slaags met de politie. Ook raakten hier en daar demonstranten van beide groepen slaags. Verder is een BLM demonstratie afgeblazen omdat ze het niet veilig genoeg vonden.

Uit de groep tegendemonstranten werd o.a. "EDL" geroepen, wat staat voor de extreemrechtse English Defence League.
Ook werd door een aantal de Hitlergroet gebracht (dit is op meerdere filmpjes te zien) en had een aantal voetbalshirts aan (wat ze nier meteen voetbalsupporters maakt).

Oftewel, de tegendemonstranten waren het o.a. niet eens met het bekladden van Churchill als racist en maakten vervolgens gebruik van racistische en extreemrechtse uitingen en geweld richting de politie. Om daarmee precies het gelijk van de BLM demonstratie aan te tonen.

Dit soort figuren dus:

Typisch Ren, meten met 2 maten. Behoorlijk hypocriet ook.

Ik kan zo 40 filmpjes tevoorschijn halen van de vredige BLM demonstraties zoals onderstaande, hoef je niet eens voor te zoeken.

Wat te denken overigens van de zwarte mensen die inmiddels zijn vermoord ten tijde van de BLM demonstraties in the VS die uitmonden in plunderingen door jawel andere zwarte mannen/vrouwen.

Daarnaast hoef je BLM niet in diskrediet te brengen, kijk eens op hun website, wat ze vieren en de punten waarin ze geloven. Ze brengen zichzelf al in diskrediet.

Onderstaande man blijkt nostradamus te zijn, lees overigens zijn hele tweet van de 10e. Man heeft tot op heden op bijna alle punten gelijk gekregen.
Laatst gewijzigd door TylerDurdn op 14 jun 2020, 19:02, 6 keer totaal gewijzigd.

TylerDurdn
Nationale topspeler

Bericht door TylerDurdn » 14 jun 2020, 18:39

Afbeelding

Afbeelding

Ren Höek
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:

Bericht door Ren Höek » 14 jun 2020, 19:35

Ren Höek schreef:
14 jun 2020, 11:02
Mijn vragen zijn beantwoord, veel plezier hier verder.

Skywalker
Geselecteerd voor Oranje

Bericht door Skywalker » 14 jun 2020, 20:21

DIe stomme Nederlanders en hun.... *trekt kaart* discriminerende feestdagen!
https://www.volkskrant.nl/columns-opini ... e=facebook

ShovingNE2
Site Admin

Bericht door ShovingNE2 » 14 jun 2020, 20:34

Blm demonstratie in Wageningen. 1000 man. Volstrekt rustig verlopen, keurig geweest.

PCGC
Vedette
Clubvoorkeur:

Bericht door PCGC » 15 jun 2020, 00:58

Keurig! Dat moet de media maar eens naar buiten brengen. Maar nee, “Londen” trekt veel meer kijkers. Sensatie.

RIO
Nationale topspeler
Has thanked: 182 times
Been thanked: 472 times

Bericht door RIO » 15 jun 2020, 03:46

Natuurlijk trekt dat meer de aandacht. Het zijn de gekkies die gebruikmaken van de mogelijkheid om gek te doen. In deze huidige maatschappij is niets meer raar of vreemd en ook met het hele Covid gebeuren gaan mensen natuurlijk deze 'kans aangrijpen om hun frustraties te uiten omdat hun eigen leven gewoon enorm klote is. Ik ben ook echt klaar met social media, er wordt alleen maar sensatie gedeeld om mensen te beinvloeden.
Mo money, Mo honey

Ren Höek
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:

Bericht door Ren Höek » 15 jun 2020, 08:48

ShovingNE2 schreef:
14 jun 2020, 12:12
Ja, ik ben pessimistisch. Ik zie voorlopig dan ook geen enkele aanwijzing dat hier iets positiefs uit gaat komen. Als je ze hebt: deel ze vooral, ik snak er naar.
Nou ja, dit is niet de eerste keer dat een beweging als BLM ontstaan is en het zal (helaas) ook niet de laatste keer zijn.
Maar tot nu toe betrof het iedere keer een golfbeweging. Het suddert al jaren, nu is het geëxplodeerd en dadelijk zou het weer moeten normaliseren. Met als effect dat er heel veel aandacht is geweest voor racisme en discriminatie en hopelijk als gevolg dat deze zaken verminderen, vooral door de bewustwording.
Je kunt het wat dat betreft enigszins vergelijken met #metoo.

In de VS is al bijna 60 jaar sprake van regelmatige protestacties tegen racisme en de structurele achterstand van de zwarte bevolking. Voorbeelden hiervan zijn 1965, 1967, 1992 en 2014, jaren waarin demonstraties en rellen plaats vonden wegens deze oorzaken. Gelukkig zijn de huidige demonstraties en rellen veel minder gewelddadig dan in de jaren 60 en 90, toen vielen er ook veel meer doden. Een ander verschil is dat de piek deze keer veel groter is en de boodschap wordt ook massaal wereldwijd uitgedragen, wat duidelijk maakt dat verandering noodzakelijk is en dat steeds meer mensen zich hiervan bewust zijn.

Ik moet wel zeggen dat er een groot verschil is in de beleving tussen Europa en de VS.
Hier wordt de vrede zoveel mogelijk bewaard en wil men vooral aandacht voor het bestaande racisme en discriminatie, in de VS echter wordt het gebruikt om de samenleving nog verder te polariseren. Zo ziet Trump het vooral als een kans om zijn herverkiezing binnen te halen en naait hij de boel alleen maar meer op, schandelijk gedrag van een president.
De ongelijkheid tussen bepaalde bevolkingsgroepen is in de VS ook veel groter dan in Europa. De zwarte bevolking in de VS is dramatisch achtergesteld, eerst door ze geen hypotheken te verstrekken en nu doordat de jeugd gedwongen wordt naar openbare scholen te gaan die hooguit van erg matig niveau zijn.

Dit probleem is nog lang niet opgelost in de VS en het zal nog vele jaren blijven duren, maar hopelijk is dit een begin van een weg omhoog.
In Europa gaat het vooral om bewustwording en gezien de vele duizenden demonstranten in veel landen slaat het aan, wat erg positief is. Nu zal verandering niet heel snel gaan, maar van ontkenning kan geen sprake meer zijn en daar begint het mee.

PS: En zoals Rio terecht aangeeft helpt social media niet.
Zie bijv. het volgende artikel om duidelijk te maken hoeveel invloed alt-light en alt-right hebben op Twitter en daarmee het publieke debat beïnvloeden. De invloed hiervan is ook op dit forum duidelijk te merken:
https://www.groene.nl/artikel/je-gaat-m ... gzetten-he

Brael
Nationale topspeler
Has thanked: 158 times
Been thanked: 303 times

Bericht door Brael » 15 jun 2020, 09:03

Ren Höek schreef:
15 jun 2020, 08:48
Ik moet wel zeggen dat er een groot verschil is in de beleving tussen Europa en de VS.
Hier wordt de vrede zoveel mogelijk bewaard
Dan hebben we toch een totaal ander idee van het woord vrede.....

PCGC
Vedette
Clubvoorkeur:

Bericht door PCGC » 15 jun 2020, 10:05

Haha inderdaad. Ik vind juist hier een grote tweespalt ontstaan. En de media is hier mede schuldig aan.

Gesloten