Actualiteiten

Discussieer hier met PSV-supporters over actuele en/of maatschappelijke zaken.
Gesloten
tijn0
Meervoudig international
Clubvoorkeur: PSV natuurlijk
Has thanked: 293 times
Been thanked: 391 times

Actualiteiten

Bericht door tijn0 » 18 jun 2020, 07:12

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Eerder ging dit topic over BLM. Vond in Engeland met vortbal de eerbetonen gisteren wel sterk, eigenlijk. Ik hoop echt dat deze acties een verschil gaan betekenen en dat mijn kinderen met een andere kijk op huidskleur opgroeien dan toen ik jong(er) was.

Brael
Nationale topspeler
Clubvoorkeur: PSV
Has thanked: 161 times
Been thanked: 312 times

Bericht door Brael » 18 jun 2020, 08:30

ShovingNE2 schreef:
17 jun 2020, 20:21
Welke eigen bevolking? Tjetjenen die met automatische wapens rondhuppelen?.

Zou achterlijk zijn om daar agenten op af te sturen. Velen zijn gehard in combat. Match dat minimaal en dan zwaarder bewapenen.
Dat zeg ik, eigen bevolking in hoeverre daar sprake van is. Maar ja, ook Tsjetsjenen met een Frans paspoort zijn "eigen bevolking". En wat betreft het agenten sturen: ook de politie heeft afdelingen die zwaarder bewapend zijn dan een normale wijkagent.

Of wilde je voorstellen om met een tankbataljon binnen te rijden, dan moeten ze inderdaad het leger sturen ;)

ShovingNE2
Site Admin
Has thanked: 757 times
Been thanked: 2319 times

Bericht door ShovingNE2 » 18 jun 2020, 09:26

Brael schreef:
18 jun 2020, 08:30

Of wilde je voorstellen om met een tankbataljon binnen te rijden, dan moeten ze inderdaad het leger sturen ;)
Tankbataljon niet, maar een regiment infanteristen vind ik geen probleem hoor. Zodra rellers met automatische wapens gaan lopen moet je de politie er vanaf halen en het leger sturen. Ze zijn uit op oorlog: geef het ze maar.
.ShovingNE2 die dreigt weg te gaan is hetzelfde als Lammers, die dreigt een bal aan te nemen. Dat kan ie namelijk helemaal niet.

Schipje

Bericht door Schipje » 18 jun 2020, 14:02

tijn0 schreef:
18 jun 2020, 07:12
Eerder ging dit topic over BLM. Vond in Engeland met vortbal de eerbetonen gisteren wel sterk, eigenlijk. Ik hoop echt dat deze acties een verschil gaan betekenen en dat mijn kinderen met een andere kijk op huidskleur opgroeien dan toen ik jong(er) was.
Wat voor kijk had jij vroeger op huidskleur dan als ik vragen mag?

tijn0
Meervoudig international
Clubvoorkeur: PSV natuurlijk
Has thanked: 293 times
Been thanked: 391 times

Bericht door tijn0 » 18 jun 2020, 18:25

Ik denk dat het "vroeger" (lees: 25-20 jaar geleden) vrij gangbaar was om mensen weg te zetten in een hokje. Grapjes waren normaal, een donker iemand "neger" noemen ook, "Hassan heeft een nieuwe jas an" zong iedereen in groep 5, en dat alle donker gekleurden lui zijn, was ook een vrij gangbare uitgesproken gedachte. Er was een grapje over Ajax in 1998: Ajax is net het Sinterklaasfeest, bijna iedereen is zwart en niemand gelooft er meer in. Kan er nog steeds om glimlachen, maar weet niet of het zo chic was.
Ik geloof nou weer niet dat Apeldoorn buiten proportie racistisch is of was, maar nu vind ik die dingen raar en toen leek het normaal.

Ik zie het heel erg bij ouderen. Die kunnen van die onfatsoenlijke dingen zeggen, soms. Bijvoorbeeld mijn grootouders (god hebbe bijna al hun zielen), daar lustten de honden soms geen brood van. Dus het zal ook iets zijn dat met iedere generatie beter wordt. Ik heb ook wel het idee dat de generaties van nu zich veel meer bewust zijn van wat ze eigenlijk precies zeggen.

Maar goed, als ik terugdenk aan 25 jaar geleden, was het gewoon lomper en minder fatsoenlijk.

Schipje

Bericht door Schipje » 18 jun 2020, 18:44

tijn0 schreef:
18 jun 2020, 18:25
Ik denk dat het "vroeger" (lees: 25-20 jaar geleden) vrij gangbaar was om mensen weg te zetten in een hokje. Grapjes waren normaal, een donker iemand "neger" noemen ook, "Hassan heeft een nieuwe jas an" zong iedereen in groep 5, en dat alle donker gekleurden lui zijn, was ook een vrij gangbare uitgesproken gedachte. Er was een grapje over Ajax in 1998: Ajax is net het Sinterklaasfeest, bijna iedereen is zwart en niemand gelooft er meer in. Kan er nog steeds om glimlachen, maar weet niet of het zo chic was.
Ik geloof nou weer niet dat Apeldoorn buiten proportie racistisch is of was, maar nu vind ik die dingen raar en toen leek het normaal.

Ik zie het heel erg bij ouderen. Die kunnen van die onfatsoenlijke dingen zeggen, soms. Bijvoorbeeld mijn grootouders (god hebbe bijna al hun zielen), daar lustten de honden soms geen brood van. Dus het zal ook iets zijn dat met iedere generatie beter wordt. Ik heb ook wel het idee dat de generaties van nu zich veel meer bewust zijn van wat ze eigenlijk precies zeggen.

Maar goed, als ik terugdenk aan 25 jaar geleden, was het gewoon lomper en minder fatsoenlijk.
Ik ben zelf in de halverwege jaren 90 geboren maar ik geloof je meteen dat het toen veel erger was qua vooroordelen dan nu. Daarnaast ben ik met je eens dat het steeds beter wordt.

Brael
Nationale topspeler
Has thanked: 161 times
Been thanked: 312 times

Bericht door Brael » 18 jun 2020, 19:54

tijn0 schreef:
18 jun 2020, 18:25

Op basisschool-leeftijd worden nog steeds de raarste dingen gezegd hoor, ik geloof niet dat het daar per se veel beter is geworden. Kinderen hebben natuurlijk ook veel minder besef van wat ze nu eigenlijk zeggen, en hoe dat bij iemand anders binnen kan komen.

Skywalker
Geselecteerd voor Oranje
Clubvoorkeur: Dagobah United
Has thanked: 235 times
Been thanked: 122 times

Bericht door Skywalker » 19 jun 2020, 11:24

Amerikaanse voedselfabrikant verwijderd onder druk van SJWs een "racistische" afbeelding op verpakkingen.

Maar dan:

https://t.co/P3FC7vhwUL?amp=1

RaJitsu
Regelmatige invaller
Clubvoorkeur:
Has thanked: 19 times
Been thanked: 33 times

Bericht door RaJitsu » 19 jun 2020, 16:04

Skywalker schreef:
19 jun 2020, 11:24
Amerikaanse voedselfabrikant verwijderd onder druk van SJWs een "racistische" afbeelding op verpakkingen.

Maar dan:

https://t.co/P3FC7vhwUL?amp=1
Omdat een familielid het ziet als heritage (ik vraag me af of het ook iets te maken heeft met dat hij denk dat het zijn case tegen die organisatie voor claim, minder maakt) maakt dit niet dat een 'vrolijke slaaf' van deze tijd is.
[tweet]
Onzin: https://www.snopes.com/fact-check/aunt- ... llionaire/

ShovingNE2
Site Admin

Bericht door ShovingNE2 » 20 jun 2020, 12:44

Overal in den lande BLM demo's. Wil je protesteren tegen de genomen Corona-maatregelen dan mag het niet ivm volksgezondheid.

Ik kan mij niet aan de indruk onttrekken dat het onderwerp van de demo wel degelijk mee speelt.
.ShovingNE2 die dreigt weg te gaan is hetzelfde als Lammers, die dreigt een bal aan te nemen. Dat kan ie namelijk helemaal niet.

Ren Höek
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 2119 times
Been thanked: 795 times

Bericht door Ren Höek » 20 jun 2020, 12:49

Tuurlijk Shoving.

Den Haag:
De veiligheidsregio had de demonstratie verboden, omdat die een gevaar zou vormen voor de volksgezondheid. Het aantal deelnemers was na oproepen op sociale media en het aansluiten van andere protestorganisaties opgelopen richting de 10.000.
Amsterdam:
‘Met circa 5000 aangekondigde demonstranten en zeer reële spontane aanwas lijkt het niet mogelijk dat de organisatie de verplichte 1,5 meter afstand kan waarborgen’, aldus de gemeente.
Wat was ook alweer de kritiek richting Halsema na de BLM demonstratie?

ShovingNE2
Site Admin

Bericht door ShovingNE2 » 20 jun 2020, 13:08

Ja, maar er zijn ook kleinere demo's verboden. Bij deze aantallen vind ik het normaal. Al lijkt dat ook wel bewust heel hoog ingeschat, want op die demo's eerder kwam hooguit 50 man. Het zijn met name die 5G wappies die willen demonstreren.

Woodenshoes
Geselecteerd voor Oranje
Clubvoorkeur:
Has thanked: 483 times
Been thanked: 135 times

Bericht door Woodenshoes » 20 jun 2020, 13:35

logisch dat het verboden wordt. Onderwerp demonstratie: nee tegen 1,5 meter. En denk je dan werkelijk dat ze 1,5 meter afstand houden zoals verplicht? Kansloze demonstratie op deze wijze.

NESTA

Bericht door NESTA » 20 jun 2020, 14:17

Wacht even. Demonstratie op de Dam mocht doorgaan ondanks kritiek, want demonstratie voor een belangrijk doel. De voorstanders kregen naderhand gelijk aangezien er geen groei is in de besmettingen of ic opnames. Nu mag er geen demonstratie doorgaan tegen een staatsgreepwet (totaal geen belangrijk doel natuurlijk), want Corona. Wat klopt hier niet.

Die wet zal er uiteindelijk natuurlijk wel komen. Over 5 maandjes begint Nederland zoals ieder jaar weer te snotteren en te hoesten waardoor iedereen die Truusje bij de groenteafdeling ziet kuchen of Mohamed achter de kassa ziet snuiten, scheef gaat aankijken. Want Corona.

Ren Höek
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 2119 times
Been thanked: 795 times

Bericht door Ren Höek » 20 jun 2020, 14:21

ShovingNE2 schreef:
20 jun 2020, 13:08
Ja, maar er zijn ook kleinere demo's verboden. Bij deze aantallen vind ik het normaal.
Die kleinere weet ik het fijne zo niet van, maar dan zijn we het eens dat de grote demonstraties terecht zijn verboden.
Ik zal eens gaan zoeken of de reden van verbieden kan vinden van de kleinere demo's.

Thijs85
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 283 times
Been thanked: 502 times

Awards:

Bericht door Thijs85 » 20 jun 2020, 14:42

ShovingNE2 schreef:
20 jun 2020, 13:08
Ja, maar er zijn ook kleinere demo's verboden. Bij deze aantallen vind ik het normaal. Al lijkt dat ook wel bewust heel hoog ingeschat, want op die demo's eerder kwam hooguit 50 man. Het zijn met name die 5G wappies die willen demonstreren.
Ik geloof dat nu ook mensen uit de horeca, kermisindustrie e.d. zich wilden aansluiten. Anderzijds had deze organisatie het eerder ook al over duizenden mensen, die zouden komen, waarna ze er inderdaad met 50 stonden.
Lijkt erop dat ze de woorden van deze organisatie ook wel makkelijk tegen henzelf gebruiken.

ShovingNE2
Site Admin

Bericht door ShovingNE2 » 20 jun 2020, 15:47

Woodenshoes schreef:
20 jun 2020, 13:35
logisch dat het verboden wordt. Onderwerp demonstratie: nee tegen 1,5 meter. En denk je dan werkelijk dat ze 1,5 meter afstand houden zoals verplicht? Kansloze demonstratie op deze wijze.
Dit vind ik op zich wel een goede overweging.

Thijs85
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:

Awards:

Bericht door Thijs85 » 20 jun 2020, 15:51

ShovingNE2 schreef:
20 jun 2020, 15:47
Woodenshoes schreef:
20 jun 2020, 13:35
Dit vind ik op zich wel een goede overweging.
Vind ik niet. Want in die zin zou je dus nooit kunnen demonstreren tegen de geldende regels en wetten.

ShovingNE2
Site Admin

Bericht door ShovingNE2 » 20 jun 2020, 15:56

Nou. Je moet in ieder geval duidelijk maken dat als ze het overtreden direct de demo wordt stilgelegd.

Thijs85
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:

Awards:

Bericht door Thijs85 » 20 jun 2020, 16:50

ShovingNE2 schreef:
20 jun 2020, 15:56
Nou. Je moet in ieder geval duidelijk maken dat als ze het overtreden direct de demo wordt stilgelegd.
Uiteraard, maar tenzij zij aangeven zich er niet aan te houden, is het geen reden om daarom zo’n demo niet toe te staan. En zo dom zullen ze toch niet zijn dat ze zeggen zich er niet aan te houden?!

ShovingNE2
Site Admin

Bericht door ShovingNE2 » 20 jun 2020, 20:31

Eens met Thijs.

PCGC
Vedette
Clubvoorkeur:
Has thanked: 348 times
Been thanked: 666 times

Bericht door PCGC » 20 jun 2020, 23:30

Ben ik de enige die het gek vindt dat de NOS helemaal niets over de dodelijke steekpartij in Reading meldt? Niet op teletekst, niet online, niet ol de socials.
Zou het te maken hebben dat de steekpartij plaats vond in het park waar eerder een BLM rally werd gehouden, alle slachtoffers blank waren en de dader, die inmiddels is opgepakt, donker?
“Geboren met een rood wit hart. Eigen drank en eigen glas, Johnny Baco Eindhovenaar”

Schipje

Bericht door Schipje » 21 jun 2020, 00:07

Wat een complottheorie weer zeg. Natuurlijk gaan ze een artikel daarover schrijven, ook al is de dader donker. Hier kan je het lezen:

https://nos.nl/artikel/2337957-gewonden ... rdaad.html

PCGC
Vedette
Clubvoorkeur:

Bericht door PCGC » 21 jun 2020, 00:29

Zo, netjes! Om 23.59uur! Eerst maar even afgewacht totdat het motief bekend was? Toch vreemd dat ie alleen blanken aanviel, maar dat lezen we niet, want die lijken in deze tijd wel niet meer te tellen.

Verder zijn er 3 doden, niet alleen gewonden, dus de NOS downplayed het gebeuren weer.
“Geboren met een rood wit hart. Eigen drank en eigen glas, Johnny Baco Eindhovenaar”

PCGC
Vedette
Clubvoorkeur:

Bericht door PCGC » 21 jun 2020, 00:49

Zou die Jerry Afriyie echt bedreigd zijn of is zijn briefje vals en gaan we nu echt een hele verkeerde kant op?

PCGC
Vedette
Clubvoorkeur:

Bericht door PCGC » 21 jun 2020, 04:29

Schipje schreef:
21 jun 2020, 00:07
Wat een complottheorie weer zeg. Natuurlijk gaan ze een artikel daarover schrijven, ook al is de dader donker. Hier kan je het lezen:

https://nos.nl/artikel/2337957-gewonden ... rdaad.html
Alweer ontkracht dat het een terreurdaad is. Wat we dus weten is dat een donkere man een aantal blanke mensen willekeurig heeft afgeslacht. Tja, zeg het maar.
Doodzwijgen maar? Misschien maar het beste, aangezien dit totaal niet in het straatje van de MSM past natuurlijk.

En voordat je begint, nee natuurlijk boeit het geen ene fuck wat de huidskleur is van de dader/slachtoffers, dit is een zieke daad.
Maar het wijzen naar huidskleur is iets wat tegenwoordig ineens heel erg ‘woke’ is.

Gesloten