Maximiliano Romero

Spelers A-selectie.
Menno1
Vedette
Clubvoorkeur:
Has thanked: 639 times
Been thanked: 960 times

Bericht door Menno1 » 30 mei 2019, 16:45

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

voskat schreef:
Jwoeloe schreef:Volgens Argentijnse media is men in onderhandeling met Velez Sarsfield om hem op huurbasis terug te laten keren naar zijn oude club.
Jonathan Reis werd ook eerst teruggestuurd naar Brazilië voordat hij eindelijk doorbrak.
We zullen zien..
Dat Reis hier doorbrak, kwam alleen door Rutten. Die was volledig afgeschreven door iedereen bij PSV verder.

Vrees dat het hierbij blijft vwb Romero bij PSV

Massimo
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 137 times
Been thanked: 497 times

Bericht door Massimo » 30 mei 2019, 16:49

De kans dat Romero uiteindelijk doorbreekt acht ik uiteindelijk ook een heel stuk kleiner dan wel. Als hij weer fit wordt en een aardig seizoen weet te draaien, dan kan PSV er wellicht nog redelijk wat terug voor krijgen. Op dit moment is zijn waarde nihil en heeft hij nog een vierjarig contract. Vanaf dit punt heeft PSV weinig te verliezen en verder de tijd haar werk laten doen.

Ardbeg
Vedette
Clubvoorkeur: PSV Eindhoven
Has thanked: 253 times
Been thanked: 790 times

Bericht door Ardbeg » 30 mei 2019, 21:00

Jwoeloe schreef:Volgens Argentijnse media is men in onderhandeling met Velez Sarsfield om hem op huurbasis terug te laten keren naar zijn oude club.
Heel raar

Heruone
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 202 times
Been thanked: 365 times

Bericht door Heruone » 30 mei 2019, 21:02

Ardbeg schreef:
Heel raar
In welk opzicht?
Why do we pray, cry, kiss or dream with our eyes closed?
Because most beautiful things in life are not seen but only felt by heart.

ruuddevil
Vedette
Clubvoorkeur: PSV en Real Madrid
Has thanked: 906 times
Been thanked: 1211 times

Bericht door ruuddevil » 30 mei 2019, 21:20

Ardbeg schreef:
Heel raar
Volgens mij juist de meest voor de hand liggende oplossing.

ziege maar ook zagge
Legende
Clubvoorkeur: jawadenktezelf
Has thanked: 1093 times
Been thanked: 846 times

Awards:

Bericht door ziege maar ook zagge » 30 mei 2019, 21:24

'Oplossing' in de zuiver technische betekenis van het woord dan he: we laten Romero gewoon oplossen in het niks. Weg probleem! :D

Mercer
Internationale topspeler
Clubvoorkeur: Peesvee
Has thanked: 325 times
Been thanked: 297 times

Awards:

Bericht door Mercer » 30 mei 2019, 21:25

Neen. Dat blijft Feyenoord. Als hij het kan uitspreken.

Mercer
Internationale topspeler
Clubvoorkeur: Peesvee
Has thanked: 325 times
Been thanked: 297 times

Awards:

Bericht door Mercer » 31 mei 2019, 08:52

Beter vlammen bij Velez dan verder aanrommelen bij club-x. Is dan bovendien terug in z'n vertrouwde omgeving. Om als herboren Maxi 2.0 terug te keren. Roep ook maar wat. :D

ruuddevil
Vedette

Bericht door ruuddevil » 03 jun 2019, 23:10

Gesprekken lopen inmiddels, aldus het ED. Velez heeft een aantal interessante spelers, zoals de 18 jarige Thiago Almada. Zij huren Romero, en wij Almada met optie tot koop.

ziege maar ook zagge
Legende

Awards:

Bericht door ziege maar ook zagge » 03 jun 2019, 23:13

Die gaan we idd echt nooit meer terugzien.

Ik hoop nog steeds dat we er iets van geleerd hebben.

ruuddevil
Vedette

Bericht door ruuddevil » 03 jun 2019, 23:18

Ik heb het altijd een belachelijke transfer gevonden. Veel te veel risico als je aankoopbedrag en blessure historie combineert, en dan ook nog een speler die je eigenlijk niet nodig hebt.

Joenepsv
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 123 times
Been thanked: 270 times

Bericht door Joenepsv » 04 jun 2019, 07:43

Romero was op dat moment inderdaad een idiote aankoop. We zaten dik in de aanvallers maar hadden geen enkele linksbenige verdediger. En dan tien miljoen erdoor brassen aan een aanvaller. Dat het daarna op deze manier is gelopen kan niemand voorzien. Weet niet of het verstandig is om hem te verhuren aan Velez. Aan de ene kant is hij terug in zijn vertrouwde omgeving en kan dat hem goed doen. Maar ik zie hem toch liever een jaar verhuurd worden aan een Nederlandse club. Kan hij hier meer wennen aan de cultuur, de taal, het voetbal etc.

koetje
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 175 times
Been thanked: 288 times

Bericht door koetje » 04 jun 2019, 08:26

De aankoop was wel te plaatsen. Locadia was verkocht. Bergwijn nog helemaal niet zo goed. De Jong was een paar maanden daarvoor al bijna zeker vertrokken en een verkoop de komende zomer leek logisch.

Met het zicht op de nieuwe voorronde CL is deze speler aangetrokken. In eerste instantie voor het nieuwe seizoen maar toen kwam het idee hem alvast een half jaar te huren zodat hij kon wennen. Dan zou hij er zeker staan bij de hele belangrijk voorronde CL.

Tot zover de theorie.

Juancho
Legende
Clubvoorkeur: PSV
Has thanked: 411 times
Been thanked: 682 times

Bericht door Juancho » 04 jun 2019, 08:46

Een terugkeer naar Argentinie vind ik niet direct de beste oplossing, hij moet immers na 1,5 jaar nog altijd leren om te voetballen op de Europese manier om zo maar te zeggen. Aan de andere kant kan ik me goed voorstellen dat geen enkele fatsoenlijke ED club het risico aan durft met hem als 1e spits.

Die jongen zal verder zelf ook behoorlijk mentaal tikkies hebben gekregen dus wat dat betreft is een terugkeer naar zijn oude club en omgeving wellicht wel weer het beste. Maar ik denk dat we hem daarom niet meer terug gaan zien bij PSV.

Josef Dettelbacher
Vedette
Clubvoorkeur:
Has thanked: 66 times
Been thanked: 901 times

Awards:

Bericht door Josef Dettelbacher » 04 jun 2019, 09:12

Ik zou ook eerder kiezen voor verhuur aan een Europese club (desnoods België of Scandinavië), maar misschien is dat achter de schermen wel geprobeerd en zit er letterlijk niemand op zijn diensten te wachten.

Ailon
Nationale topspeler
Clubvoorkeur: Sjaak Swart Dementinos
Has thanked: 1 time
Been thanked: 12 times

Bericht door Ailon » 04 jun 2019, 09:36

ziege maar ook zagge schreef:Die gaan we idd echt nooit meer terugzien.

Ik hoop nog steeds dat we er iets van geleerd hebben.
Dat eerste denk ik ook.
Cocu zag het al niet meer in hem zitten na een paar maanden en weigerde aan Romero nog veel aandacht te besteden.
Van Bommel zei al zowat direct na het trainingskamp afgelopen seizoen dat hij geen enkel perspectief zag en adviseerde in de winterstop om hem terug te verkopen in Argentinie.
In beiden gevallen had het natuurlijk te maken met de reeks blessures maar ook met het gebrek aan professionaliteit en discipline.
Die sporadische keren dat Romero nog eens aan de aftrap verscheen had meer te maken met het door de directie afgedwongen "in de etalage zetten" dan met sportieve prestaties.

Over het tweede... hoop doet leven, zeggen ze wel eens.
Ik heb er zo mijn twijfels over.
Nada mesmo em cidade proletária

Juancho
Legende
Clubvoorkeur: PSV
Has thanked: 411 times
Been thanked: 682 times

Bericht door Juancho » 04 jun 2019, 09:47

Wat ik me dan gelijk afvraag, had Romero in Argentinie dan ook al een gebrek aan professionaliteit en discipline? Zoja, is het dan niet gek dat ze bij PSV na een paar maanden al klaar met hem waren? En zonee, ligt het dan alleen aan hem of is de begeleiding van PSV ook niet optimaal geweest na zo'n grote overstap op zo'n leeftijd.

Ik begrijp dat het grotendeels uit de speler zelf moet komen, maar PSV heeft wel vaker de begeleiding niet goed voor elkaar gehad. Ook bij Pereiro heeft men bijv. de boel moeten omgooien. En er zullen wel meer verhalen zijn, oa Reis.

Het is makkelijk om een jonge speler de schuld te geven, maar begeleiding is natuurlijk wel immens belangrijk voor zulke jongens die van heel ver opeens in NL komen.

Ailon
Nationale topspeler
Clubvoorkeur: Sjaak Swart Dementinos
Has thanked: 1 time
Been thanked: 12 times

Bericht door Ailon » 04 jun 2019, 10:00

Juancho schreef:Wat ik me dan gelijk afvraag, had Romero in Argentinie dan ook al een gebrek aan professionaliteit en discipline? Zoja, is het dan niet gek dat ze bij PSV na een paar maanden al klaar met hem waren? En zonee, ligt het dan alleen aan hem of is de begeleiding van PSV ook niet optimaal geweest na zo'n grote overstap op zo'n leeftijd.

Ik begrijp dat het grotendeels uit de speler zelf moet komen, maar PSV heeft wel vaker de begeleiding niet goed voor elkaar gehad. Ook bij Pereiro heeft men bijv. de boel moeten omgooien. En er zullen wel meer verhalen zijn, oa Reis.

Het is makkelijk om een jonge speler de schuld te geven, maar begeleiding is natuurlijk wel immens belangrijk voor zulke jongens die van heel ver opeens in NL komen.
Of hij in Argentinie al een gebrek aan professionaliteit heeft gehad weet ik natuurlijk niet.
Wel heeft PSV er alles aangedaan om hem te begeleiden. Niet alleen op sportief vlak maar ook op sociaal vlak. Daar zijn best wel wat uurtjes en geld) ingestoken.
Zonder iemnad direct te willen beschuldigen ben ik van mening dat in dit geval ook best iets te verwijten valt aan de medische staf van PSV. En dan met name bij de keuring die Romero heeft gehad in het Anna Ziekenhuis.
Nada mesmo em cidade proletária

ruuddevil
Vedette

Bericht door ruuddevil » 04 jun 2019, 10:05

Nog even los van het feit dat ik het sportief beter vind om hem aan zijn oude club te verhuren, ook qua rust rond de club is dat beter. Die jongen kan het mentaal helemaal niet aan om aan een kleinere club in Nederland te worden verhuurd. Maar waar je ook niet op zit te wachten is voortdurend gedoe uit Venlo of Heerenveen. Dus lekker retour afzender naar Argentinië en hopen dat ie daar opkrabbelt in zijn eigen omgeving. Een betere optie voor damage control is er niet.

ziege maar ook zagge
Legende

Awards:

Bericht door ziege maar ook zagge » 04 jun 2019, 13:39

Juancho schreef:Wat ik me dan gelijk afvraag, had Romero in Argentinie dan ook al een gebrek aan professionaliteit en discipline?
In Argentinië is Maradona God, dat is dus het grote rolmodel. Als je daar dus een beetje goaltjes maakt dan denk je je al snel zo te kunnen gaan gedragen misschien... ik roep maar wat hoor :wink:
Ailon schreef:Over het tweede... hoop doet leven, zeggen ze wel eens.
Ik heb er zo mijn twijfels over.
Dat is ook mijn vrees omdat je er niks over hoort... stel dat je de boel op welke manier dan ook professionaliseert dan is dat toch lekker om te melden nietwaar... :|

Heya Hallvar
Vaste waarde in elftal
Clubvoorkeur:
Has thanked: 3 times
Been thanked: 54 times

Bericht door Heya Hallvar » 04 jun 2019, 14:50

Dit hele Romero verhaal is toch vooral een prestige dingetje van Brands geweest. Zou deze zeperd nog hebben meegespeeld dat hij de stap (cq vlucht) naar Everton heeft gemaakt?

Josef Dettelbacher
Vedette
Clubvoorkeur:

Awards:

Bericht door Josef Dettelbacher » 04 jun 2019, 15:00

Heya Hallvar schreef:Dit hele Romero verhaal is toch vooral een prestige dingetje van Brands geweest. Zou deze zeperd nog hebben meegespeeld dat hij de stap (cq vlucht) naar Everton heeft gemaakt?
Hij is al een heel jaar weg he, en volgens mij is er gedurende het seizoen meerdere malen gezegd dat hij over "enkele weken" fit zou zijn. Die terugslag of verkeerde berichtgeving elke keer kun je hem dan niet meer kwalijk nemen. Ook niet dat de medische staf eventueel dingen niet ziet.

Tegenover deze miskleun (en bijvoorbeeld Maher, Luckassen, etc) staan natuurlijk ook Mertens, Strootman, Wijnaldum en Memphis, en had Brands op dat moment de naam van beste ED TD, dus ik denk niet dat dit hem fataal zou zijn geworden, en hij dat zelf ook wel wist.

ziege maar ook zagge
Legende

Awards:

Bericht door ziege maar ook zagge » 04 jun 2019, 16:07

Nouuuuu ik zou er niet zo snel van uitgaan dat die optimistische geluiden m.b.t. zijn fitheid ook het werkelijke idee binnen de club weerspiegelden... ik had altijd het idee dat het vooral zoiets was van: het is een focking hopeloze situatie maar ja, ruim tien miljoen dus laten we in godsnaam op een wonder hopen en dus van lieverlee maar positief doen...

Maar wat betreft het vertrek van Brands moeten we het denk ik een half jaar eerder zoeken, toen Phillip met een gemankeerd elftal aan het seizoen moest beginnen. Zou me niks verbazen als daar de nodige botsingen hebben plaatsgevonden die de liefde binnen ons Gouden Binnentrio aardig hebben doen bekoelen.

Josef Dettelbacher
Vedette
Clubvoorkeur:

Awards:

Bericht door Josef Dettelbacher » 04 jun 2019, 16:12

ziege maar ook zagge schreef:Nouuuuu ik zou er niet zo snel van uitgaan dat die optimistische geluiden m.b.t. zijn fitheid ook het werkelijke idee binnen de club weerspiegelden... ik had altijd het idee dat het vooral zoiets was van: het is een focking hopeloze situatie maar ja, ruim tien miljoen dus laten we in godsnaam op een wonder hopen.
Maar dan moet je het ook gewoon niet op die manier communiceren. Ik vind dat de media PSV nog met fluwelen handschoentjes heeft aangepakt omtrent Romero. Een beetje journalist die nog naam voor zichzelf wil maken had hier dieper in gedoken, Peter R de Vries stijl.

Aan de andere kant vind ik het de club ook wel sieren dat er niet naar de buitenwacht een schuldige wordt aangewezen wiens kop publiekelijk moet rollen (maar dat is misschien ook wel omdat het weinig media aandacht heeft gekregen..)

ziege maar ook zagge
Legende

Awards:

Bericht door ziege maar ook zagge » 04 jun 2019, 16:19

Idd, vanuit de club gezien is het zeker begrijpelijk... ook nu nog moet je diplomatiek blijven, het gaat nog steeds om 10+ miljoen.... maar idd, als er ook een kritische PSV watcher had bestaan dan had die er zeker meer uit kunnen halen. Interviews met de betrokken mensen bij Arsenal, Argentijnen met medische achtergrond die betrokken waren bij z'n revalidatie(s), medespelers en mensen uit z'n privé omgeving zowel hier als daar... ik zou die krant wel kopen hoor.

Josef Dettelbacher
Vedette
Clubvoorkeur:

Awards:

Bericht door Josef Dettelbacher » 04 jun 2019, 16:59

ziege maar ook zagge schreef:Idd, vanuit de club gezien is het zeker begrijpelijk... ook nu nog moet je diplomatiek blijven, het gaat nog steeds om 10+ miljoen.... maar idd, als er ook een kritische PSV watcher had bestaan dan had die er zeker meer uit kunnen halen. Interviews met de betrokken mensen bij Arsenal, Argentijnen met medische achtergrond die betrokken waren bij z'n revalidatie(s), medespelers en mensen uit z'n privé omgeving zowel hier als daar... ik zou die krant wel kopen hoor.
Vergeet ook niet die Duitse club die zich gewonnen gaf..

Konden die écht niet meer betalen dan PSV met hun Bundesliga begroting, of hadden die een en ander vernomen?

VI:
Volgens Reschke betaalt PSV meer dan de tien miljoen euro die Stuttgart heeft geboden. Waarschijnlijker is het, net als eerder bij Lozano gebeurde, dat PSV een lagere transfersom betaalt die bij bepaalde prestaties kan oplopen. Een hoog doorverkooppercentage hoort daar dan ook zeker bij. Over de potentie van Romero is Reschke in elk geval duidelijk. 'Ik weet zeker dat hij over twee tot drie jaar zo'n dertig miljoen euro waard is. Dit was voor ons een fantastische investering geweest.'
The plot thickens... :wink:

Plaats reactie