Welkom aan alle gasten. Meepraten over PSV? Maak een account aan!

Jürgen Locadia

Alles wat je wilt bespreken over oud-PSV'ers, de rijke historie van onze club, etc.
Plaats reactie
ShovingNE2
Site Admin
Clubvoorkeur: PSV
Has thanked: 314 times
Been thanked: 1461 times

Bericht door ShovingNE2 » 19 jan 2018, 10:26

Schrap de eerste drie maar. Hij is nog niet eens terug op het trainingsveld. 17 maart wellicht voor het eerst weer in de basis.

tirzah
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 46 times
Been thanked: 120 times

Kaarten:

Bericht door tirzah » 19 jan 2018, 11:29

Kokkie schreef:
tirzah schreef:Voorlopig kan ik het niet allemaal volgen waar PSV mee bezig is.

Eerst laten we Maher gaan voor de 29e zodat het duel in de Grolsch Veste, dat PERSE gewonnen moet worden extra moeilijk zal zijn.
Dan wordt nu een van de topscorers midden in het seizoen verkocht waardoor je flink inlevert op een heel sterk punt in de kampioensrace; het maken van doelpunten.
Onbegrijpelijk.

En dan het geleuter wat ik lees als zou Locadia uitgeleerd zijn bij PSV. Waar hij dit seizoen voor het eerst een beetje niveau haalt en dus nog geen enkel vol seizoen op de top van zijn kunnen bij ons PSV heeft gespeeld.

Lachwekkende koehandel is het voetbal inmiddels geworden.
Spijtig voor supporters als ik die nog niet gewend zijn aan het idee dat binnen twee of drie jaar de elftalfoto van je club geheel vernieuwd is.
Mijn kleinzoon zal ik afraden voetbalsupporter te worden.Het gaat nergens meer over behalve over geld. :(
Voor jouw info. Hij is geblesseerd en nog wel een tijdje ook. Dat zou niet veel meer bijdragen dit jaar...
Heb ik ook nog iets ter info voor jou. :)

In dit land zijn kampioenschappen beslist met een verschil van 1 punt of zelfs 1 doelpunt.
Nog vorig seizoen was Jurgen de man die de topper tegen Ajax besliste met zijn schitterende vrije trap.
ELKE bijdrage, hoe klein ook, is onmisbaar in een kampioensrace.

Maar ik lees hier dat naast veel supporters die mooi voetbal belangrijker vinden dan resultaat er nu ook steeds meer zich ontwikkelen als boekhouders.

Voor mij telt alleen het kampioenschap en de kans op een nieuwe mislukking na 2017 is wel degelijk vergroot door het gehannes met de te vroeg vertrokken Maher en deze verkoop van Locadia.
Alsof Bergwijn en de aanstormende jeugd ineens zijn plek op de topscorerslijst gaan innemen. :(

Sensation
Internationale topspeler
Clubvoorkeur: Les Girls Girls Girls
Has thanked: 500 times
Been thanked: 433 times

Bericht door Sensation » 19 jan 2018, 11:41

tirzah schreef:
Kokkie schreef:
tirzah schreef:Voorlopig kan ik het niet allemaal volgen waar PSV mee bezig is.

Eerst laten we Maher gaan voor de 29e zodat het duel in de Grolsch Veste, dat PERSE gewonnen moet worden extra moeilijk zal zijn.
Dan wordt nu een van de topscorers midden in het seizoen verkocht waardoor je flink inlevert op een heel sterk punt in de kampioensrace; het maken van doelpunten.
Onbegrijpelijk.

En dan het geleuter wat ik lees als zou Locadia uitgeleerd zijn bij PSV. Waar hij dit seizoen voor het eerst een beetje niveau haalt en dus nog geen enkel vol seizoen op de top van zijn kunnen bij ons PSV heeft gespeeld.

Lachwekkende koehandel is het voetbal inmiddels geworden.
Spijtig voor supporters als ik die nog niet gewend zijn aan het idee dat binnen twee of drie jaar de elftalfoto van je club geheel vernieuwd is.
Mijn kleinzoon zal ik afraden voetbalsupporter te worden.Het gaat nergens meer over behalve over geld. :(
Voor jouw info. Hij is geblesseerd en nog wel een tijdje ook. Dat zou niet veel meer bijdragen dit jaar...
Heb ik ook nog iets ter info voor jou. :)

In dit land zijn kampioenschappen beslist met een verschil van 1 punt of zelfs 1 doelpunt.
Nog vorig seizoen was Jurgen de man die de topper tegen Ajax besliste met zijn schitterende vrije trap.
ELKE bijdrage, hoe klein ook, is onmisbaar in een kampioensrace.

Maar ik lees hier dat naast veel supporters die mooi voetbal belangrijker vinden dan resultaat er nu ook steeds meer zich ontwikkelen als boekhouders.

Voor mij telt alleen het kampioenschap en de kans op een nieuwe mislukking na 2017 is wel degelijk vergroot door het gehannes met de te vroeg vertrokken Maher en deze verkoop van Locadia.
Alsof Bergwijn en de aanstormende jeugd ineens zijn plek op de topscorerslijst gaan innemen. :(
Wat zeikt iedereen toch over Maher, mijn hemel, met elke verkoop moet je dus rekening houden of je toevallig niet binnen een maand tegen die club moet? Maher was hier derderangs, zo'n speler mag toch niet beslissend zijn tegen ons? En zo wel, dan ligt dat volledig aan de wedstrijd, en niet aan dat zij dan toevallig Maher hebben. We proberen al een paar jaar Maher te slijten en nu is dat eindelijk gelukt, weliswaar zonder transfersom, maar aangezien je al 3 jaar geen transfersom voor hem krijgt had ik die illusie ook niet. We zijn iig van zijn (ik denk toch wel vrij riante) salaris af voor het komende half jaar, en allicht dat er ook gewoon de afspraak was om hem op deze manier te laten gaan, wel zo netjes aangezien die jongen zich telkens gewoon voorbeeldig opgesteld heeft.

Er wordt echt gedaan alsof we Lozano aan Ajax hebben verkocht.

Juancho
Legende
Has thanked: 232 times
Been thanked: 522 times

Bericht door Juancho » 19 jan 2018, 12:31

Ach ik kan het wel begrijpen. Als je dan toch al meewerkt en zijn contract wil ontbinden, doe het dan na die wedstrijd. Of zorg er iig voor dat hij die wedstrijd niet kan spelen. Goed, die afspraak kan er altijd nog liggen he, dat ze bijv. een blessure faken. Geen idee. Maar in de strijd om de titel moet je ieder risico uitsluiten, dus ik kan wel begrijpen dat sommigen dit ook als risico zien. Hoe klein dan ook. Maher is een prima voetballer die normaal gesproken het matige niveau van Twente toch wel een stukje omhoog moet kunnen krikken.

In geval Locadia maakt dat natuurlijk niks uit aangezien die toch niet meer kan spelen voor de markt sluit.

J.B.
Legende
Clubvoorkeur: Broodje Smos
Has thanked: 1293 times
Been thanked: 816 times

Bericht door J.B. » 19 jan 2018, 13:14

Maher heeft PSV niets gebracht. Hij zal niet ineens een enorm hoog niveau gaan halen bij Twente. Ongeacht of ie speelt tegen PSV of niet.

Sommigen zijn inderdaad wat te dramatisch over het vertrek van hem. Daar is geen enkele reden toe.

Locadia was inderdaad sowieso geblesseerd en nu kun je cashen op `m.

Het blijft een bedrijfstak, ook bij PSV. Om nu al te roepen dat het kampioenschap in gevaar loopt is echt onzin.
Circle of fifths

ziege maar ook zagge
Legende
Clubvoorkeur: jawadenktezelf
Has thanked: 1057 times
Been thanked: 805 times

Awards:

Bericht door ziege maar ook zagge » 19 jan 2018, 13:20

ruuddevil schreef:Sportief vind ik ook een dramatische transfer. Locadia is veel belangrijker dan gedacht, hij brengt iets extra’s met zijn kracht en goede schot. Dit kan ons weleens de titel kosten. Een basisspeler in de winterstop verkopen zouden we niet meer doen. De nood was dus hoog.
Zo is dat, we zien zwalkend opportunistisch beleid wat met alle winden meewaait, de praktijk is compleet anders dan de heren in hun babbeltjes doen voorkomen. 'Strategie' betekent bij PSV helaas nog steeds alleen maar communicatiestrategie en zelfs die communicatie blijft vervolgens nog amateuristisch. Als het ze uitkomt wordt er teruggegrepen op woorden uit het verleden, als het niet uitkomt wordt er gesproken over noodzaak of buitenkansje, kortom altijd feest en in de tussentijd komen we als club geen meter vooruit.

Zestien miljoen is een schijntje vergeleken met de titel + wat we daarna ook nog voor Jurgen hadden kunnen vangen. Zestien miljoen is sowieso ook een schijntje voor de PL.

Had lapzwans Pereiro er dan uitgeknikkerd maar nee hoor, we laten even 1 van onze belangrijkste jongens wegkopen terwijl we man en macht nodig hebben om de schaal te pakken.

Ik zie het voorlopig echt somber in, Brands zal nog heel snel iets moois uit de hoed moeten toveren waar Phillip vervolgens in anderhalve dag nog een wonder uit mag brouwen... op het veld zal het bewezen moeten worden maar op papier ziet het er m.i. slecht uit. Ja, we hebben een hoop talenten voorin maar niemand die de inzet van Jurgen kan vervangen. Eén blessure voorin en we kunnen net zogoed thuisblijven. Totaal onbegrijpelijk.

En oh ja: nog steeds geen LB, het enige wat we nodig hadden deze winter.

Heruone
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 75 times
Been thanked: 89 times

Bericht door Heruone » 19 jan 2018, 13:31

Dit is gewoon echt een prima deal. Bedragen rond de 16 a 18 worden genoemd. De bron zou uit Engeland komen. Dat maakt het voor mij extra nieuwsgierig, namelijk gaat het om pond of euro's? 18 miljoen pond is namelijk 20.3p miljoen euro :lol:

Daarnaast zitten er hoogstwaarschijnlijk ook nog bonussen op (zoals ook bij Propper waar PSV 5 miljoen aan bonussen ontvangt) en ik hoorde ergens iets over een doorverkoop. Tel uit je winst :D

Is het een aderlating? Ja, wellicht wel. Locadia was iemand met goals en assists. Even los van het feit dat hij er tot maart uit ligt was het sowieso een van de dragende krachten. PSV zal hem dan ook niet zomaar laten gaan. Of ze zijn immens overtuigd van Romero, of ze zijn immens overtuigd van Lammers, of ze zijn immens overtuigd van Luuk. Dat laatste lijkt kunnen we m.i. wel wegstrepen.

PSV heeft in principe gewoon genoeg vervangers voor de spitspositie waarvan Cocu vindt dat die kwalitatief goed genoeg zijn om het vertrek van Locadia op te vangen.
Why do we pray, cry, kiss or dream with our eyes closed?
Because most beautiful things in life are not seen but only felt by heart.

Juancho
Legende

Bericht door Juancho » 19 jan 2018, 13:31

J.B. schreef:Maher heeft PSV niets gebracht. Hij zal niet ineens een enorm hoog niveau gaan halen bij Twente. Ongeacht of ie speelt tegen PSV of niet.

Sommigen zijn inderdaad wat te dramatisch over het vertrek van hem. Daar is geen enkele reden toe.

Het blijft een bedrijfstak, ook bij PSV. Om nu al te roepen dat het kampioenschap in gevaar loopt is echt onzin.
Ik heb Maher ook niet enorm hoog zitten maar eerlijk is eerlijk, hij speelde in de USA prima wedstrijden als voornamelijk 6 maar ook als passer richting Lozano. Die jongen kan echt wel voetballen, alleen bij PSV gaat het hem niet meer worden. Prima dat ze afscheid nemen natuurlijik. Echter als je hem dan toch gratis laat gaan, doe het dan NA de wedstrijd tegen PSV. Waarom zou je het risico nemen? Als je kijkt naar Twente dan lijkt mij het juist dat Maher echt een versterking is. En nogmaals, in de strijd om de titel gaat het om details. En Maher zou maar een geweldige pot spelen en mede hierdoor ervoor zorgen dat PSV gelijkspeelt of nog erger verliest.

De titel zal echt niet verspeelt worden doordat Maher weg is, maar het gat is slechts 5 punten en ieder verlies kan keihard aankomen als de Amsterdammers wel winnen in datzelfde weekend. Dus nogmaals, risico's uitsluiten, hoe klein ze ook zijn.

Ik hoop dus, en ga er ook vanuit eigenlijk, dat PSV wel een deal gemaakt heeft dat hij tegen PSV nog niet kan spelen om welke lul redenen dan ook :D

Ykhim
Vedette
Has thanked: 385 times
Been thanked: 530 times

Bericht door Ykhim » 19 jan 2018, 13:36

Maher gaf in een vriendschappelijk duel 2 goeie passes op Lozano en ineens speelt hij prima wedstrijden? Als Pereiro het in de competitie doet - en dat doet hij hoor - is hij nog steeds lui en onzichtbaar. Toch wel grappig, die inconsequentie daarin.
Shirtsponsor 1 mei-1 juni: Mercer

"Uw shirtsponsor is verlopen, hier ben ik weer!"

Juancho
Legende

Bericht door Juancho » 19 jan 2018, 13:39

Dat is jouw mening. Ik zag een prima spelende Maher. En nogmaals niet dat ik hem wil houden, helemaal niet want het huwelijk met PSV is gewoon over. Gaat me erom dat je geen enkel risico moet nemen in de titelstrijd. Dus niet spelen tegen PSV.

Ykhim
Vedette

Bericht door Ykhim » 19 jan 2018, 13:42

Wat mij betreft speelt hij ook niet hoor, maar laten we wel wezen: vriendschappelijke potjes die minuut 70 gepasseerd zijn of een bekerduel tegen Putten zijn geen goeie graadmeters. Op daadwerkelijk hoog, competitief niveau heeft Maher al tijden niks meer laten zien. Ik snap die angst dus ook niet. En natuurlijk kan hij de wedstrijd tegen PSV beslissen, maar dat kan f*cking van der Lely ook. Iedere speler op het veld kan dat. Als PSV moet je ervoor zorgen dat dat niet gebeurt, klaar.

Juancho
Legende

Bericht door Juancho » 19 jan 2018, 13:47

Nogmaals risico's die je in eigen hand hebt moet je uitsluiten. Hoe klein ook. Maher heb je in eigen hand, je kan immers de afspraak maken dat hij niet speelt. Dat van der Lely de winnende maakt in de 90ste minuut met een omhaal buiten de 16, dat is een risico dat je niet in eigen hand hebt.

Ykhim
Vedette

Bericht door Ykhim » 19 jan 2018, 13:50

Volgens mij kun je die afspraak in Nederland helemaal niet maken, maar dat terzijde. Wat je ook in eigen hand hebt overigens: Maher niet in de wedstrijd laten komen en zorgen dat het al beslist is voordat hij je pijn kan doen.

ShovingNE2
Site Admin

Bericht door ShovingNE2 » 19 jan 2018, 13:56

Het is zelfs verboden begreep ik van de week. Ik had hem pas op 29 januari laten gaan.

Juancho
Legende

Bericht door Juancho » 19 jan 2018, 14:11

Je moet het dan ook natuurlijk niet contractueel vastleggen. Fake een blessure, zeg dat hij ziek is of nog beter en begrijpelijker, hij is niet wedstrijd fit. No way dat je je dan schuldig kan bevinden aan verboden praktijken. Zo kon de Wijs ook niet spelen toen hij net overkwam van PSV.

ShovingNE2
Site Admin

Bericht door ShovingNE2 » 19 jan 2018, 14:14

Ah, de kluit belazeren dus. Dat staat netjes hoor! Maar het is niet te bewijzen, dus dan is het goed.

Of je laat hem spelen, of je laat hem de 28e gaan, maar niet de boel belazeren.

Juancho
Legende

Bericht door Juancho » 19 jan 2018, 14:16

Zal mij een rotzorg zijn, als hij maar niet speelt. Het zou je maar gebeuren dat hij een geweldige pot speelt en daardoor mede bepalend is voor een minder resultaat voor PSv. Feit is dat PSV hem dus WEL heeft laten gaan voor die wedstrijd. Dus dan moet je naar andere opties kijken. En ik zou er idd totaal geen problemen mee hebben als Twente en PSV onder water die afspraak hebben gemaakt: PSV werkt mee met een gratis transfer en Twente accepteert dat hij niet speelt tegen PSV. Heb ik werkelijk 0 moeite mee.

ShovingNE2
Site Admin

Bericht door ShovingNE2 » 19 jan 2018, 14:21

Juancho schreef:Zal mij een rotzorg zijn, als hij maar niet speelt.
Zegt een hoop over jou dat het je niet boeit dat PSV de kluit belazert. Mij boeit het wel. En wat als het uitkomt? En PSV krijgt een paar punten in mindering? En dan?

Maar regels zijn er alleen voor anderen schijnbaar.

Juancho
Legende

Bericht door Juancho » 19 jan 2018, 14:23

Ik vind niet dat PSV de boel bedonderd, dat maak jij er weer van. Zoals je wel vaker doet, je eigen draai geven aan iemand zijn mening.

Sensation
Internationale topspeler
Clubvoorkeur: Les Girls Girls Girls
Has thanked: 500 times
Been thanked: 433 times

Bericht door Sensation » 19 jan 2018, 14:24

J.B. schreef:Maher heeft PSV niets gebracht. Hij zal niet ineens een enorm hoog niveau gaan halen bij Twente. Ongeacht of ie speelt tegen PSV of niet.

100% eens wbt Maher, kansloos dat mensen vinden dat er afspraken moeten zijn dat hij niet tegen ons speelt. Als we zo bang moeten zijn voor Maher dan moet je hem niet laten gaan maar in de basis zetten. Zelfs met huurspelers wordt tegenwoordig lang niet altijd meer die afspraak gemaakt, terwijl ik dat logischer zou vinden. En wie weet heeft Twente wel gezegd we willen hem hebben maar dan wel nu, anders zoeken we verder. En wie weet heeft Maher toen wel heel lief gekeken en gevraagd of hij alsjeblieft deze kans mocht krijgen en dacht Brands, ach die jongen heeft zich altijd professioneel opgesteld en heeft 3 jaar lang geen seconde uitzicht op een basisplek gehad. Als we dan al bang zijn dat hij een doelpunt gaat maken tegen ons, sorry hoor, maar dan is alles in het leven zwart en depressief als je zo denkt. Depay scoorde toch ook namens Manchester tegen ons in de CL.

Timing Locadia is wat vreemd, zomer was logischer geweest, maar dat bedrag vind ik meer dan prima en met Romero hebben we al een vervanger in huis.

ShovingNE2
Site Admin

Bericht door ShovingNE2 » 19 jan 2018, 14:25

Juancho schreef:Fake een blessure, zeg dat hij ziek is of nog beter en begrijpelijker, hij is niet wedstrijd fit. No way dat je je dan schuldig kan bevinden aan verboden praktijken.
Hahaha. Je stelt het zelf voor. Dat maak ik er niet van. Dit is bedrog en jij stelt het voor.

Menno1
Vedette
Clubvoorkeur:
Has thanked: 422 times
Been thanked: 705 times

Bericht door Menno1 » 19 jan 2018, 14:29

Ik vind de situaties Locadia en Maher los van elkaar staan. Locadia is een super bod dat je niet kan weigeren. Plus hij is geblesseerd, dus ook al verliezen we de komende 6 wedstrijden, dan had het nooit aan deze transfer kunnen liggen natuurlijk.

Maher is een ander verhaal. Daar vangen we niks voor en we doen hem weg twee weken voordat we tegen Twente spelen. Er is geen enkele noodzaak vanuit PSV om hem nu al weg te doen. Dat had ook twee weken later gekund. Dat vind ik dus onnodig risico nemen.

Daarnaast is Maher gewoon een hele goede voetballer. Om nou net te doen of hij er niks van kan, is volstrekt onbegrijpelijk.

Juancho
Legende

Bericht door Juancho » 19 jan 2018, 14:32

ShovingNE2 schreef:
Juancho schreef:Fake een blessure, zeg dat hij ziek is of nog beter en begrijpelijker, hij is niet wedstrijd fit. No way dat je je dan schuldig kan bevinden aan verboden praktijken.
Hahaha. Je stelt het zelf voor. Dat maak ik er niet van. Dit is bedrog en jij stelt het voor.
NOgmaals hoezo bedrog? Waar staat dat je geen afspraken mag maken die NIET op papier komen? En als jij denkt dat het voetbal heerlijk schoon is, lol... als er een zieke wereld is, dan is het wel de voetbalwereld waaraan PSV natuurlijk ook mee doet. Allemaal spelletjes.

Ik vind er nogmaals niks geks aan als je mee wil werken maar dan pas NA de wedstrijd tegen Twente. Dat je Maher al wel laat gaan dikke prima. Niks geks aan.
Depay scoorde toch ook namens Manchester tegen ons in de CL.
Klein verschil: PSV kreeg een enorme transfersom. Bij Maher had Twente de hulp van PSV nodig omdat ze geen (kleine) transfersom konden betalen. Als Twente een miljoen had betaald bijv. had ik er ook geen problemen mee gehad. Echter zonder medewerking van PSV was de transfer van Maher niet eens mogelijk voor Twente.

ShovingNE2
Site Admin

Bericht door ShovingNE2 » 19 jan 2018, 14:34

Kostelijk.

Je moet gewoon ballen tonen als club. Of laten spelen, of pas na het duel vrijgegeven. Geen vreemde spelletjes spelen. En ja: de voetbalwereld is verrot, maar dat is geen reden om er aan mee te doen. Maar jij vindt het goed. Ok.

Juancho
Legende

Bericht door Juancho » 19 jan 2018, 14:35

PSV doet dan niks illegaals, dus het doet nergens aan mee. Het speelt het spelletje dan slim mee. Dat is heel wat anders en daar heb ik idd geen problemen mee. Alles voor de titell en elk risico moet uitgesloten zijn 8)

Plaats reactie