Immigratieproblematiek

Discussieer hier met PSV-supporters over actuele en/of maatschappelijke zaken.
Brael
Nationale topspeler
Clubvoorkeur: PSV
Has thanked: 161 times
Been thanked: 315 times

Immigratieproblematiek

Bericht door Brael » 04 sep 2019, 14:46

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Ribbelchips schreef:
04 sep 2019, 14:42
Misschien niet direct in opbouw, maar wel in onze (of in Europese) ontwikkelingsbudgetten. Je moet je gewoon niet laten chanteren door dat soort regimes. Hoe moeilijker ze doen, hoe harder je de geldkraan moet dichtdraaien.
Met als gevolg dat nog veel meer mensen het betreffende land ontvluchten. De denkwijze is goed, maar als je iets verder doordenkt, lost het het probleem niet op. Overigens, zoals al eerder gezegd, is dit slechts een klein deel van het probleem. Het grootste probleem is hierboven al genoemd met het blijven doorprocederen, en/of het in de illegaliteit verdwijnen zodra men uitgeprocedeerd is.

Ribbelchips
Vaste waarde in elftal
Clubvoorkeur:
Has thanked: 2 times
Been thanked: 36 times

Bericht door Ribbelchips » 04 sep 2019, 14:47

Als je de mensen terug stuurt dan is het land al veilig verklaard hé...

Brael
Nationale topspeler
Has thanked: 161 times
Been thanked: 315 times

Bericht door Brael » 04 sep 2019, 14:48

Zeker, de meeste vluchtelingen zijn dan ook economische vluchtelingen. En als je een land economisch gaat aanpakken, zullen er meer economische vluchtelingen uit dat land komen. Die vervolgens weer allemaal in procedures en in de illegaliteit belanden.

J.B.
Legende
Clubvoorkeur: Broodje Smos
Has thanked: 1988 times
Been thanked: 1084 times

Bericht door J.B. » 04 sep 2019, 14:56

StratumZuid schreef:
04 sep 2019, 13:08
Ik ben voor iedereen zoveel mogelijk mengen, waardoor deze discussie geen issue meer is. Weer zo'n onrealistisch idealisme, maar wel mooi toch?! :mrgreen: Ik vind alleen wel dat je jezelf aan de normen en waarden moet houden van het land waar je woont, heb ik in Griekenland ook gedaan, heb me zelfs de taal machtig gemaakt en ook nog eens in het Kretensies dialect :mrgreen:
Ik ben ook voor het mengen van. Maar dan wel op een verantwoorde manier.
Only in it for the money

TylerDurdn
Nationale topspeler
Clubvoorkeur: Psv
Has thanked: 2317 times
Been thanked: 478 times

Bericht door TylerDurdn » 04 sep 2019, 15:02

Ik ben, indien mogelijk, voorstander voor lokale opvang in de buurlanden. Zodra de situatie het toelaat kunnen ze dan zo snel mogelijk weer terug naar huis om hun land opnieuw proberen op te bouwen. Overigens is voor de vluchtelingen de cultuurshock dan ook een stuk kleiner en hebben ze over het algemeen minder moeite zich aan te passen aan de daar geldende normen, waarden en gebruiken.

Hoogleraar Ruud Koopmans heeft verschillende stukken geschreven over integratie, migratie, religieus fundamentalisme en de problematiek die daarbij komt kijken.

StratumZuid
Nationale topspeler
Has thanked: 1377 times
Been thanked: 455 times

Bericht door StratumZuid » 04 sep 2019, 15:03

J.B. schreef:
04 sep 2019, 14:56
StratumZuid schreef:
Ik ben voor iedereen zoveel mogelijk mengen, waardoor deze discussie geen issue meer is. Weer zo'n onrealistisch idealisme, maar wel mooi toch?! :mrgreen: Ik vind alleen wel dat je jezelf aan de normen en waarden moet houden van het land waar je woont, heb ik in Griekenland ook gedaan, heb me zelfs de taal machtig gemaakt en ook nog eens in het Kretensies dialect :mrgreen:
Muzikanten zijn het vaak met elkaar eens, was dat maar een religie voor iedereen! ;)
In Philips blauw St.Joris den draak doorstekende, alles van goud.

J.B.
Legende

Bericht door J.B. » 04 sep 2019, 15:05

StratumZuid schreef:
04 sep 2019, 15:03
J.B. schreef:
04 sep 2019, 14:56
StratumZuid schreef:
Muzikanten zijn het vaak met elkaar eens, was dat maar een religie voor iedereen! ;)
Nou, ik heb in bands gezeten waar niemand het met elkaar eens was :mrgreen:
Only in it for the money

StratumZuid
Nationale topspeler

Bericht door StratumZuid » 04 sep 2019, 15:07

Ik ben dan ook nog maar een menneke he.... ;) sorry off topic!

J.B.
Legende

Bericht door J.B. » 04 sep 2019, 15:10

TylerDurdn schreef:
04 sep 2019, 15:02
Ik ben, indien mogelijk, voorstander voor lokale opvang in de buurlanden. Zodra de situatie het toelaat kunnen ze dan zo snel mogelijk weer terug naar huis om hun land opnieuw proberen op te bouwen. Overigens is voor de vluchtelingen de cultuurshock dan ook een stuk kleiner en hebben ze over het algemeen minder moeite zich aan te passen aan de daar geldende normen, waarden en gebruiken.

Hoogleraar Ruud Koopmans heeft verschillende stukken geschreven over integratie, migratie, religieus fundamentalisme en de problematiek die daarbij komt kijken.
En toch doet het gros van de immigranten echt wel hun best. Taal leren, proberen ons systeem te snappen (we hebben `tig instanties), weten bij welke instantie je moet zijn. Weten wat er wel of niet wordt geaccepteerd als gangbare norm. Vaak moet men het zelf maar uitzoeken heb ik het idee, dat schiet ook niet erg op..
Only in it for the money

ziege maar ook zagge
Legende
Clubvoorkeur: jawadenktezelf
Has thanked: 1064 times
Been thanked: 822 times

Awards:

Bericht door ziege maar ook zagge » 04 sep 2019, 15:13

De ouderwetse ontwikkelingshulp waarbij gewoon zakken met geld naar (corrupte) regimes gebracht wordt stelt ook steeds minder voor he, er wordt tegenwoordig steeds vaker rechtstreeks met mensen ter plaatse gewerkt. Dat soort hulp terugschroeven heeft natuurlijk weinig zin.

Daarnaast hebben wij ook economische belangen in bijv. Afrikaanse landen, als je dan een regering hebt die gedomineerd wordt door de lobby uit het bedrijfsleven dan wegen die belangen natuurlijk opeens zwaarder dan die van dat deel van Nederland wat last heeft van illegalen.

StratumZuid
Nationale topspeler

Bericht door StratumZuid » 04 sep 2019, 15:14

Zelfs in Europa zijn nog corrupte regimes, heb er gewoond ;)

J.B.
Legende

Bericht door J.B. » 04 sep 2019, 15:15

StratumZuid schreef:
04 sep 2019, 15:14
Zelfs in Europa zijn nog corrupte regimes, heb er gewoond ;)
Belgie? :mrgreen:
Only in it for the money

NESTA

Bericht door NESTA » 04 sep 2019, 15:15

Stratum zeker.

StratumZuid
Nationale topspeler

Bericht door StratumZuid » 04 sep 2019, 15:16

Mooie mensen hier. Kan ook niet anders, want we houden van PSV.

Ardbeg
Vedette
Clubvoorkeur: PSV Eindhoven
Has thanked: 241 times
Been thanked: 763 times

Bericht door Ardbeg » 04 sep 2019, 15:18

StratumZuid schreef:
04 sep 2019, 15:16
Ik woon ook in Stratum Zuid.

StratumZuid
Nationale topspeler

Bericht door StratumZuid » 04 sep 2019, 15:19

Dacht ik al ;)

J.B.
Legende

Bericht door J.B. » 04 sep 2019, 15:19

Ardbeg schreef:
04 sep 2019, 15:18
StratumZuid schreef:
Daar zijn ze dus blijkbaar corrupt? welke dictator zwaait daar de scepter? :mrgreen:
Only in it for the money

Maikel_91
Site Admin
Has thanked: 1152 times
Been thanked: 1837 times

Bericht door Maikel_91 » 04 sep 2019, 15:19

Van immigratiepolitiek naar elkaar vertellen dat ze in Stratum wonen. Lekker jongens.

J.B.
Legende

Bericht door J.B. » 04 sep 2019, 15:21

Maikel_91 schreef:
04 sep 2019, 15:19
Van immigratiepolitiek naar elkaar vertellen dat ze in Stratum wonen. Lekker jongens.
Anders ga ik van Breda naar Stratum. Dan krijg ik ook te maken met immigratieproblemen :mrgreen:
Only in it for the money

Maikel_91
Site Admin

Bericht door Maikel_91 » 04 sep 2019, 15:21

J.B. schreef:
04 sep 2019, 15:21
Maikel_91 schreef:
Anders ga ik van Breda naar Stratum. Dan krijg ik ook te maken met immigratieproblemen :mrgreen:
Misschien krijg ik die eerder aangezien ik uit Gelderland kom :mrgreen:
Maargoed we dwalen af nu.

StratumZuid
Nationale topspeler

Bericht door StratumZuid » 04 sep 2019, 15:23

Ook mooi, zeker de Romeinse gebieden daar, ook veel muziek daar.....

Maikel_91
Site Admin

Bericht door Maikel_91 » 04 sep 2019, 15:26

Wat je vooral als Nederland moet zien te voorkomen zijn gevallen als in deze docu:

Daarom ben ik voor snellere handelswijze, niet eindeloos laten doorprocederen. Maar weg is weg, blijven is blijven. Dat ouwehoer moet ophouden.

TylerDurdn
Nationale topspeler
Clubvoorkeur: Psv
Has thanked: 2317 times
Been thanked: 478 times

Bericht door TylerDurdn » 04 sep 2019, 15:30

J.B. schreef:
04 sep 2019, 15:10
TylerDurdn schreef:

En toch doet het gros van de immigranten echt wel hun best. Taal leren, proberen ons systeem te snappen (we hebben `tig instanties), weten bij welke instantie je moet zijn. Weten wat er wel of niet wordt geaccepteerd als gangbare norm. Vaak moet men het zelf maar uitzoeken heb ik het idee, dat schiet ook niet erg op..
Feit blijft wel dat het verschil tussen de culturen over het algemeen onoverbrugbaar is, dat is in Europa ook een probleem.
Dat laatste betwijfel ik, lijkt me onderbuikgevoelens maar bon het systeem zal ook in Nederland van onduidelijkheden aan elkaar hangen. Overigens ben ik het eens met Maikel, misdragen moet consequenties hebben. De rotte appels moeten er snel uit gevist worden. het probleem van andere landen moet niet ons probleem worden. Hun verpesten het immers voor de welwillende migranten.

Maar wat is er mis met lokale opvang? M.i. wil je toch zo snel mogelijk weer aan de slag om je land weer op te bouwen en met je gezin vooruit te kunnen gaan. Zodat je weer trots bent op de samenleving die je weer herbouwt hebt. Dezelfde trots die sommige culturen met zich meebrengen en die ze in de westerse landen over het algemeen in de weg zit.

Wat mij betreft is iedereen welkom die zich kan aanpassen aan de normen, waarden en regels van onze maatschappij.

kleine toevoeging:

De Overheid moet de asielzoekers overigens niet doelloos laten wachten en rondhangen in de AZCs. Laat die mensen bijv de overheidsgebouwen schilderen, rommel langs de weg opruimten etc. een vorm van bezigheidstherapie om de ''hang''overlast tegen te gaan.

J.B.
Legende

Bericht door J.B. » 04 sep 2019, 15:35

TylerDurdn schreef:
04 sep 2019, 15:30
J.B. schreef:
04 sep 2019, 15:10
TylerDurdn schreef:

Feit blijft wel dat het verschil tussen de culturen over het algemeen onoverbrugbaar is, dat is in Europa ook een probleem.
Als er een geloof in het spel is ben ik het me je eens. Maar daarbuiten valt het best mee heb ik het idee. Zelfs in een modale wijk als deze wonen een paar donkere gezinnen die het gewoon goed doen. Die gewoon bij een buurtfeest een babbeltje komen maken en waar de kinderen gewoon met de andere kinderen spelen. Nu zijn dat ook mensen die allemaal wel een soort van carriere hebben en niet kansloos zijn op de arbeidsmarkt en werkeloos thuis zitten. Dat scheelt denk ik ook wel. Maar het is wel een voorbeeld dat het wel kan.
Only in it for the money

ziege maar ook zagge
Legende
Clubvoorkeur: jawadenktezelf
Has thanked: 1064 times
Been thanked: 822 times

Awards:

Bericht door ziege maar ook zagge » 04 sep 2019, 15:53

TylerDurdn schreef:
04 sep 2019, 15:30
Ik vind dat erg boud gesteld.

Wat integratie in Nederland betreft, het feit dat bijvoorbeeld van de tweede generatie moslim immigranten vrijwel 100% vloeiend Nederlands spreekt is eigenlijk een groot succes. De hoge participatie van moslimmeisjes in het hoger onderwijs is m.i. ook een bewijs van verregaande integratie én emancipatie. Intussen zijn moslims dan ook al in alle lagen van de bevolking te vinden.

Kortom, ik denk niet dat cultuur per sé het verschil maakt, het gaat denk ik eerder om de mate waarin mensen bij elkaar betrokken worden - wij zijn een compact en erg open landje, zitten hier relatief snel bovenop problemen, er is hier relatief weinig reden of zelfs mogelijkheid om jezelf als bevolkingsgroep te isoleren.

De mate waarin je een succesverhaal kunt waarborgen hangt daarmee denk ik ook af van de snelheid en de management van migratie: komen er te grote groepen tegelijk die allemaal op 1 plek worden gehuisvest (denk de Franse banlieueus) dan gaat het echt mis. Op de plaatsen waar immigranten in Nederland wel geconcentreerd zijn gaat het ook relatief slecht.
Iets als religieus fundamentalisme is daarnaast denk ik sowieso killing voor tolerantie en openheid naar elkaar, los van een inburgeringscursus ben ik dus ook voorstander van een sociaal commitment, nieuwkomers moeten bereid zijn onze normen en waarden te accepteren. Hadden we intussen niet zoiets?

Al met al denk ik: culturele verschillen zijn zeker overbrugbaar, maar naarmate die verschillen groter zijn wil je de boel wat meer managen zowel qua aantallen als qua invulling. Oftewel: Eén extremist per maand is de max :lol:

StratumZuid
Nationale topspeler

Bericht door StratumZuid » 04 sep 2019, 16:02

J.B. schreef:
Ardbeg schreef:
04 sep 2019, 15:18
StratumZuid schreef:
Daar zijn ze dus blijkbaar corrupt? welke dictator zwaait daar de scepter? :mrgreen:
Lokale overheden.

Gesloten