Welkom aan alle gasten. Meepraten over PSV? Maak een account aan!

Binnenlandse politiek

Discussieer hier met PSV-supporters over actuele en/of maatschappelijke zaken.
Plaats reactie
Ren Höek
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 1054 times
Been thanked: 291 times

Binnenlandse politiek

Bericht door Ren Höek » 10 sep 2019, 15:01

Brael schreef:
10 sep 2019, 14:44
Er is een onderzoek gedaan naar wat de kijkers van de programma's vinden
Ik val in herhaling, maar welk onderzoek en wie zijn de kijkers?
Zou handig zijn als je de links ook leest, die ik eerder gepost heb.
Die heb ik gelezen, maar daaruit haal ik totaal niet wat jij nu claimt.
In jouw links gaat het alleen over DWDD en Pauw.

En laten we eerlijk zijn; Over opinieprogramma's kun je twisten, maar als je het 8 uur journaal links noemt dan ben je wel heel erg subjectief.
maar blijkbaar lees je de links helemaal niet. Want als je de moeite zou nemen om de bronnen te lezen die ik doorgegeven heb, zie je je antwoord.
Waar in jouw onderbouwing gaat het over "de kijkers" en andere programma's dan DWDD en Pauw?
Jij hebt het elke keer over een onderzoek, maar je plaatst dat onderzoek of een link daarnaar niet dus hoe moet ik weten waar je het over hebt?
Waarom vraag je mij om met onderbouwing te komen, als je de onderbouwing vervolgens niet leest?
Ik heb het gelezen en ik heb erop gereageerd, ik mis echter een verdere reactie van jou daarop.
Aangezien ik 2 meningen van 2 personen niet bepaald zie als de algemene opinie, laat staan als een vastgesteld feit.

Wat betreft je laatste bron:
Linkse kopstukken komen ook volgens dit onderzoek bovengemiddeld vaak op tv, vergeleken met hun rechtse ambtsgenoten.
Er staat daar dat rechts 44% van de zendtijd levert van de NPO-kanalen, links heeft dus 56%.
Dat vind ik niet bovengemiddeld.

Er staan ook verzachtende omstandigheden voor de extra zendtijd van links:
Wilders is vaak op televisie, maar zelden zelf aanwezig. Sterker nog: slechts de helft van de momenten waarop hij op de buis is, bevindt de PVV-voorman zich ook daadwerkelijk op de set. Als hij er wel is, zit hij bijvoorbeeld bij WNL op Zondag, Goedemorgen Nederland of Tijd voor Max. Daarnaast is de PVV-leider zelden bereid journalisten met een draaiende camera te woord te staan.
Oftewel, degene die als hardste roept dat de NPO links is weigert journalisten te woord te staan en is slechts op 50% aanwezig op de set. Hij zorgt er dus zelf voor dat hij niet op de 'linkse' omroepen aanwezig is.

Nog iets dat je hebt gemist:
Maar uit ons onderzoek blijkt dat Thierry niet te veel moet klagen over media-aandacht. Dit jaar is de lijsttrekker van Forum voor Democratie namelijk meer in beeld geweest dan de kopstukken van de vijf overige nieuwe partijen bij elkaar opgeteld.
Hier is sowieso sprake van bovengemiddelde aandacht, voor een rechts kopstuk nog wel.

En nogmaals, jij het het over "de media" en "het totale aanbod op de meest gangbare zenders".
Tot nu toe betreft dat blijkbaar alleen de NPO. Hoe staat het met de rest?

ShovingNE2
Site Admin
Clubvoorkeur: PSV
Has thanked: 145 times
Been thanked: 852 times

Bericht door ShovingNE2 » 10 sep 2019, 15:11

J.B. schreef:
10 sep 2019, 10:36
ShovingNE2 schreef:
10 sep 2019, 10:18
Nogmaals: was dit gebeurd onder PVV-ambtenaren? En waarom zijn Samsom en Spekman voor vergelijkbare uitlatingen niet vervolgd? Op aandringen van PVV-ambtenaren? Wat denk je zelf. Dat is door politieke vijanden gebeurd en ja: dat kan ook heel goed VVD zijn.

We gaan de strafzaken afwachten. Ik hoop op veroordelingen. Anders gaan we naar een situatie als in Turkije waarbij de zittende macht de politieke tegenstanders via rechtszaken kan uitschakelen.

Misschien ben ik de enige die zijn mening los ziet van zijn eigen politieke kleur...
Dat kun je niet weten want er zijn in die functies geen PVV ambtenaren. Overigens zijn eigen schuld aangezien Mijnheer W. niet wil samenwerken en kiest voor de oppositie. Dus dat zijn krokodillentranen.

Heel de post staat verder vol met aannames en aannames. Niets kun je hard maken. Dus ik zou zeggen, wacht de 11 oktober af en laat de rechter uitspraak doen. Lijkt me verstandiger dan hier van alles verdacht maken zonder dat je het hard kan maken.
Jij zegt dat mijn post vol staat met aannames, maar zegt dan dit:
want er zijn in die functies geen PVV ambtenaren.
Oh? Aanname dan ook?

J.B.
Legende
Clubvoorkeur: Broodje Smos
Has thanked: 721 times
Been thanked: 617 times

Bericht door J.B. » 10 sep 2019, 15:15

Daar heb ik al antwoord op gegeven. Dus lees nog even mijn antwoord door, dan vind je het vanzelf Shoving.
Circle of fifths

ShovingNE2
Site Admin

Bericht door ShovingNE2 » 10 sep 2019, 15:16

Dan heb ik het gemist. Later, ik ga werken. (ja echt :D )

J.B.
Legende
Clubvoorkeur: Broodje Smos
Has thanked: 721 times
Been thanked: 617 times

Bericht door J.B. » 10 sep 2019, 15:27

Halve dagen [mention]ShovingNE2[/mention] ? :mrgreen:

Ik ga ook zo weer es aan de slag trouwens. Het is te gezellig hier..
Circle of fifths

Brael
Meervoudig international
Has thanked: 60 times
Been thanked: 128 times

Bericht door Brael » 10 sep 2019, 15:41

J.B. schreef:
10 sep 2019, 14:54
Ik vraag om jouw mening. Waarom is het acht uur journaal links, waarom is Nieuwsuur links. Waarom is Jinek links.

Jouw mening hierover, waarom vind JIJ deze programma`s links?
Waar zeg ik dat ik al deze programma's links vind? Ik kijk ze niet eens allemaal. Maar als een grote meerderheid die programma's links vind, is dat natuurlijk wel een reden waarom rechtse politici liever op een andere manier hun publiek bereiken.
Ren Höek schreef:
10 sep 2019, 15:01
Ik val in herhaling, maar welk onderzoek en wie zijn de kijkers?

Die heb ik gelezen, maar daaruit haal ik totaal niet wat jij nu claimt.
In jouw links gaat het alleen over DWDD en Pauw.

Waar in jouw onderbouwing gaat het over "de kijkers" en andere programma's dan DWDD en Pauw?
Jij hebt het elke keer over een onderzoek, maar je plaatst dat onderzoek of een link daarnaar niet dus hoe moet ik weten waar je het over hebt?

Ik heb het gelezen en ik heb erop gereageerd, ik mis echter een verdere reactie van jou daarop.
Aangezien ik 2 meningen van 2 personen niet bepaald zie als de algemene opinie, laat staan als een vastgesteld feit.
Je bent niet helemaal bij de les, ik zal het daarom nog maar eens posten.

https://www.mediacourant.nl/2018/07/kij ... erg-links/

Ren Höek schreef:
Wat betreft je laatste bron:
Linkse kopstukken komen ook volgens dit onderzoek bovengemiddeld vaak op tv, vergeleken met hun rechtse ambtsgenoten.
Er staat daar dat rechts 44% van de zendtijd levert van de NPO-kanalen, links heeft dus 56%.
Dat vind ik niet bovengemiddeld.
Je levert erg selectief cijfers aan. Waarom laat je de cijfers over de zetelverdeling weg? Dan worden de zendtijd-cijfers namelijk alleen maar schever. Rechts heeft namelijk meer zetels dan links, maar komt minder op TV.

Ren Höek schreef:
Nog iets dat je hebt gemist:
Maar uit ons onderzoek blijkt dat Thierry niet te veel moet klagen over media-aandacht. Dit jaar is de lijsttrekker van Forum voor Democratie namelijk meer in beeld geweest dan de kopstukken van de vijf overige nieuwe partijen bij elkaar opgeteld.
Hier is sowieso sprake van bovengemiddelde aandacht, voor een rechts kopstuk nog wel.
Dit is hetzelfde als zeggen dat Ajax en PSV bovengemiddeld veel media-aandacht krijgen ten opzichte van TOP Oss en Cambuur Leeuwarden. Lijkt me nogal logisch als je de populariteit van de partijen naast elkaar legt.

ShovingNE2
Site Admin

Bericht door ShovingNE2 » 10 sep 2019, 17:27

De verweren van Knoops werden niet live uitgezonden door de NOS. De NOS gaf als verklaring dat de Rechtbank geen toestemming heeft gegeven en dat alleen de reactie van het OM live mocht.

Als is de leugen nog zo snel, social media achterhaalt hem wel. Staande de vergadering verklaart de voorzitter van de Rechtbank dat dit onzin is. Maar het was al de beurt van het OM.

Het is wat dit aangaat Throwback Tuesday want exact hetzelfde gebeurde in het Wilders proces 1.

Wat.
Een.
Toeval.
Not.

ShovingNE2
Site Admin

Bericht door ShovingNE2 » 10 sep 2019, 17:30

Ondertussen komt er steeds meer boven tafel.

Brael
Meervoudig international

Bericht door Brael » 10 sep 2019, 18:28

ShovingNE2 schreef:
10 sep 2019, 17:27
De verweren van Knoops werden niet live uitgezonden door de NOS. De NOS gaf als verklaring dat de Rechtbank geen toestemming heeft gegeven en dat alleen de reactie van het OM live mocht.

Als is de leugen nog zo snel, social media achterhaalt hem wel. Staande de vergadering verklaart de voorzitter van de Rechtbank dat dit onzin is. Maar het was al de beurt van het OM.

Het is wat dit aangaat Throwback Tuesday want exact hetzelfde gebeurde in het Wilders proces 1.

Wat.
Een.
Toeval.
Not.
Volgens sommigen is het journaal het toonbeeld van objectiviteit. Nee, ze liegen zelfs aantoonbaar.

ShovingNE2
Site Admin

Bericht door ShovingNE2 » 10 sep 2019, 19:21

Ook Kamerleden komen met opmerkingen.

Iedereen die het wel mooi vindt komt waarschijnlijk niet verder dan 'complottheorie'.

Allemaal toeval en de NOS is helemaal niet links. Een waardeoordeel hoor je niet: boodschapper belachelijk maken, verder komen ze niet denk ik. Maar ik laat me verrassen.
Afbeelding

ShovingNE2
Site Admin

Bericht door ShovingNE2 » 10 sep 2019, 19:26

Hij wordt nog mooier. Nee. De NOS is echt onafhankelijk. :D

deninho32
Site Admin
Clubvoorkeur: Afbeelding
Has thanked: 278 times
Been thanked: 502 times

Bericht door deninho32 » 10 sep 2019, 19:29

Is wel een bekend fenomeen in de pers. Wel bij het requisitoir aanwezig zijn, maar niet bij het pleidooi een dag later..
Wie zichzelf spaart krijgt nooit rente.

ziege maar ook zagge
Legende
Clubvoorkeur: jawadenktezelf
Has thanked: 672 times
Been thanked: 513 times

Awards:

Bericht door ziege maar ook zagge » 10 sep 2019, 19:39

deninho32 schreef:
10 sep 2019, 19:29
Is wel een bekend fenomeen in de pers. Wel bij het requisitoir aanwezig zijn, maar niet bij het pleidooi een dag later..
Foei deninho, we gaan de boel toch niet nuanceren he!

ziege maar ook zagge
Legende

Awards:

Bericht door ziege maar ook zagge » 10 sep 2019, 19:43

ShovingNE2 schreef:
10 sep 2019, 17:30
Ondertussen komt er steeds meer boven tafel.

Shoving, haal even adem svp. In alles wat we tot nu toe uitgezocht en gelezen hebben is duidelijk geworden dat de minister uiteraard bijgepraat wordt aangezien hij politiek verantwoordelijk is voor het handelen van het OM. Dat is precies wat hier gebeurt. Bovendien wordt hier gesproken over de beslissing van het OM om tot vervolging over te gaan - oftewel: een beslissing die genomen is VOORDAT deze briefing plaatsvindt. Oftewel: dit zegt op geen enkele manier dat de minister opdracht gegeven zou hebben tot vervolging en is ook op geen enkele manier controversieel.

Op Twitter gaat men driftig door met het misplaatst stapelen van verontwaardiging, moet ik helaas constateren... Deze knakker heeft blijkbaar totaal geen idee van hoe zaken in elkaar steken en gooit gewoon blindelings olie op het vuur.

Overigens, nog mooier, het OM herinnert de minister er in dit document aan dat de Aanwijzing Discriminatie van het OM voorschrijft dat bij een bewijsbare zaak áltijd een strafrechtelijke reactie moet volgen en dat diezelfde Aanwijzing géén aanknopingspunt biedt om van vervolging af te zien. Deze twee punten zijn door het OM nota bene onderstreept, zie pagina 3. Dit is dus echt iets héél erg anders dan de politiek die het OM tot een proces aanzet, nl. het OM wat de politiek erop wijst dat ze geen andere keuze hebben dan dit te doen!

Hoe heet die gast, Pieter Klein? Juist ja... pffft... de RTL probeert krampachtig z'n eigen scoop zoveel mogelijk uit te buiten, zou dat hier een redelijke conclusie kunnen zijn? Of weet ie echt niet waar ie over praat? Zeg het maar...

ShovingNE2
Site Admin

Bericht door ShovingNE2 » 10 sep 2019, 20:07

'is op geen enkele wijze controversieel'

Vandaar dat het in veel nieuwsrubrieken besproken wordt.

Geef gewoon toe dat je Wilders een lul vindt en het daarom aan het downplayen bent.

Ik vind Wilders een lul en spuug op de procedure.

Ik kan niet wachten op het moment dat een linkse politicus een politiek proces te wachten staat. De krokodillentranen die dan gehuild worden....

Anti Wilders figuren:

- de NOS is volstrekt objectief
- normaal dat Wilders verdediging niet wordt uitgezonden
- helemaal normaal dat de ambtenaren zich met strafvervolging bemoeien

Ik reken op verkiezingen en ik twijfel tussen PvdA en CDA. Maar ik kan niet wachten tot een linkse politicus een politiek geëngageerd proces wacht. Dan snapt iedereen dat dit echt niet kan.

Note: de NOS is echt objectief.

Lol

ShovingNE2
Site Admin

Bericht door ShovingNE2 » 10 sep 2019, 20:09

Alles wat nu jurisprudentie wordt keert zich keihard tegen je als voor langere termijn de verhoudingen verschuiven. Vraag maar rond in Turkije.

ziege maar ook zagge
Legende

Awards:

Bericht door ziege maar ook zagge » 10 sep 2019, 20:10

Dude, ik geef louter inhoudelijke argumenten. Kun jij dat ook?
Volgens mij zit RTL hier heel erg fout en ik heb uitgelegd waarom. Heb je dat docje zelf eigenlijk wel gelezen?

Al met al lijken alle beschuldigingen die jij mij steeds voor de voeten werpt vooral op jezelf van toepassing: blindelings berichten geloven die in je politieke straatje passen. Oftewel, zoals de waard is...

tirzah
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 46 times
Been thanked: 121 times

Kaarten:

Bericht door tirzah » 10 sep 2019, 20:26

Ik moet in dit geval Shoving gelijk geven want ook mij viel op dat het NOS journaal wel beelden uitzond van de (volgens mij liegende?) OM meneer en zoals gebruikelijk niets liet zien van de verdediging van Wilders.
Dan weet iedereen wat er in deze beeldcultuur anno 2019 het beste bij de mensen blijft hangen.
Nogmaals; het is absurd wat voor geld de staat verspilt aan dit politieke proces en hoe subjectief de NOS en andere media er mee omgaan.

deninho32
Site Admin
Clubvoorkeur: Afbeelding
Has thanked: 278 times
Been thanked: 502 times

Bericht door deninho32 » 10 sep 2019, 21:07

ziege maar ook zagge schreef:
10 sep 2019, 19:39
deninho32 schreef:
Foei deninho, we gaan de boel toch niet nuanceren he!
:D
Wie zichzelf spaart krijgt nooit rente.

StratumZuid
Nationale topspeler
Has thanked: 1339 times
Been thanked: 452 times

Bericht door StratumZuid » 10 sep 2019, 21:14

De macht van de media
In Philips blauw St.Joris den draak doorstekende, alles van goud.

Brael
Meervoudig international

Bericht door Brael » 10 sep 2019, 21:33

deninho32 schreef:
Maar de NOS beweert dat ze er niet bij mochten zijn, dat is iets anders.

ziege maar ook zagge
Legende

Awards:

Bericht door ziege maar ook zagge » 10 sep 2019, 21:44

Brael schreef:
10 sep 2019, 21:33
deninho32 schreef:
Maar de NOS beweert dat ze er niet bij mochten zijn, dat is iets anders.
Hmmm... Geert Wilders beweert dat ze er niet bij wilden zijn, wat hij herleidt uit het feit dat ze geen verzoek daartoe ingediend zouden hebben (wat volgens deninho dus een normale werkwijze is). Wie heeft gelijk? Heeft de NOS dat ergens officieel gezegd oid?

Brael
Meervoudig international

Bericht door Brael » 10 sep 2019, 22:10

Kan dat niet meer terugvinden, maar dat werd wel beweerd door de NOS ja.

ziege maar ook zagge
Legende

Awards:

Bericht door ziege maar ook zagge » 10 sep 2019, 22:46

Voor zover ik hier en daar terug kan vinden had de NOS idd geen toestemming, maar vanuit de hoek van Wilders wordt gemeld dat die toestemming ook niet gevraagd was.

De NOS was trouwens gewoon bezig met die uitzending en moest die afkappen vanwege dat gebrek aan toestemming, het lijkt dus alsof ze het wel uit wilden zenden. Benieuwd wat nou het complete verhaal is.

Deze tekst op de NOS site:

Live-uitzending
De start van deze zitting is vanochtend rechtstreeks uitgezonden op NOS.nl en NPO Nieuws. Dat had niet gemoeten, want het gerechtshof had daar geen toestemming voor verleend. Om die reden is de live-uitzending toen gestopt.

In de middagpauze heeft het gerechtshof alsnog toestemming voor een live-uitzending verleend. De uitzending is daarom hervat.

Brael
Meervoudig international

Bericht door Brael » 11 sep 2019, 05:19

Bewust of onbewust amateurisme, zeg het maar....

Plaats reactie