Ergernissen

Discussieer hier met PSV-supporters over actuele en/of maatschappelijke zaken.
Gesloten
Maikel_91
Site Admin
Clubvoorkeur: PSV
Has thanked: 1164 times
Been thanked: 1873 times

Ergernissen

Bericht door Maikel_91 » 16 sep 2019, 19:13

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Duitsers die elke zaterdag zorgen voor file op de A12.

Vooral op warme dagen is dit een groot probleem, die lui willen dan gelijk weer Scheveningen veroveren en loopgraven aanleggen in het zand daar. Standaard de hele A12 vast tot Arnhem.

Ja, dit zit diep :evil:

Skywalker
Geselecteerd voor Oranje
Clubvoorkeur: Dagobah United
Has thanked: 239 times
Been thanked: 125 times

Bericht door Skywalker » 16 sep 2019, 21:44

Josef Dettelbacher schreef:
16 sep 2019, 19:05
Skywalker schreef:
16 sep 2019, 09:54

"Ik vind The Stand het beste boek van Stephen"
Dit is verder wel een juiste kijk op zijn oeuvre. Geweldig boek.
Dat was een zelfverzonnen voorbeeld (met mijn eigen mening erin verwerkt, al is het een ex aequo met IT)

Josef Dettelbacher
Vedette
Clubvoorkeur:
Has thanked: 66 times
Been thanked: 895 times

Awards:

Bericht door Josef Dettelbacher » 16 sep 2019, 23:38

Skywalker schreef:
16 sep 2019, 21:44
Skywalker schreef:
16 sep 2019, 09:54

"Ik vind The Stand het beste boek van Stephen"
Dat was een zelfverzonnen voorbeeld (met mijn eigen mening erin verwerkt, al is het een ex aequo met IT)
IT begon sterk, maar mijn grote ergernis (on topic he he) aan dat boek is dat er te veel passages niet toe doen. Het boek zou wmb beter zijn door zo'n 100 a 200 pagina's weg te snijden. The Stand daarentegen was voor mij 1000 pagina's spot on. Als Fantasy liefhebber neem ik aan dat je de Dark Tower reeks ook kan waarderen?

Skywalker
Geselecteerd voor Oranje

Bericht door Skywalker » 17 sep 2019, 07:32

16 sep 2019, 23:38
Skywalker schreef:
16 sep 2019, 21:44

IT begon sterk, maar mijn grote ergernis (on topic he he) aan dat boek is dat er te veel passages niet toe doen. Het boek zou wmb beter zijn door zo'n 100 a 200 pagina's weg te snijden. The Stand daarentegen was voor mij 1000 pagina's spot on. Als Fantasy liefhebber neem ik aan dat je de Dark Tower reeks ook kan waarderen?
Daarmee heb je #3 van King te pakken (al negeer ik de film)

ruuddevil
Vedette
Clubvoorkeur: PSV en Real Madrid
Has thanked: 906 times
Been thanked: 1210 times

Bericht door ruuddevil » 17 sep 2019, 07:40

Mensen die off topic gaan.

Josef Dettelbacher
Vedette
Clubvoorkeur:

Awards:

Bericht door Josef Dettelbacher » 17 sep 2019, 08:07

ruuddevil schreef:
17 sep 2019, 07:40
Skywalker ergert zich aan de Dark Tower film. Can it BE more obvious? 8-)

Skywalker
Geselecteerd voor Oranje

Bericht door Skywalker » 17 sep 2019, 08:53

17 sep 2019, 08:07
ruuddevil schreef:
17 sep 2019, 07:40
Skywalker ergert zich aan de Dark Tower film. Can it BE more obvious? 8-)
Exact.

Nog een mooie ergernis: personen die zeiken omdat met voor een bepaalde rol iemand cast die in het echt niet bepaalde eigenschappen van het personage bezit.

In de remake van Intouchables speelde Bryan Cranston een verlamde miljonair. In het echt is hij dat niet. Diverse gekkies verweten hem en de producers dat er zo een rol werd weggekaapt die een echte verlamde had kunnen spelen.
Zelfde gebeurde onlangs toen werd aangekondigd dat de rol van doofstomme Nick Andros in de nieuwe verfilming van The Stand (mooi bruggetje weer naar King) gespeeld wordt door iemand die een werkend gehoor heeft.
Een doofstomme acteur ging los op internet tegen de producer.

What's next: alleen een echte geheim agent mag 007 spelen? John Cho mag Sulu niet meer spelen omdat hij Koreaanse roots heeft en geen Japanse?

Juancho
Legende
Has thanked: 411 times
Been thanked: 682 times

Bericht door Juancho » 17 sep 2019, 10:15

Van die losers die zichzelf vloggers, bloggers of influencers noemen en daardoor denken boven de wet te staan. Nu ook weer met die Ties Granzier en Govert Sweep. Jammer dat ze niet een paar maand de bak in moeten en er met een geldboete mee weg komen....

Owja, en Turkse/Marokaanse bruiloftsstoeten. Zelfde verhaal, ook die denken boven de wet te kunnen leven.
Keihard aanpakken dat soort tuig.

J.B.
Legende
Clubvoorkeur: Broodje Smos
Has thanked: 2024 times
Been thanked: 1090 times

Bericht door J.B. » 17 sep 2019, 10:26

StratumZuid schreef:
16 sep 2019, 13:37
Mensen die altijd in een groep willen blijven op een festival.
Dat zijn de mensen die ik altijd als eerste bewust `kwijtraak`.
Only in it for the money

ziege maar ook zagge
Legende
Clubvoorkeur: jawadenktezelf
Has thanked: 1093 times
Been thanked: 846 times

Awards:

Bericht door ziege maar ook zagge » 17 sep 2019, 10:42

Juancho schreef:
17 sep 2019, 10:15
Van die losers die zichzelf vloggers, bloggers of influencers noemen en daardoor denken boven de wet te staan. Nu ook weer met die Ties Granzier en Govert Sweep. Jammer dat ze niet een paar maand de bak in moeten en er met een geldboete mee weg komen....
Gasten hebben het slim aangepakt, deze stunt levert ze ongetwijfeld weer zakken vol geld op! Lache toch, kijken hoe dicht je kunt komen bij Area 51. Als je zestien bent he!

Voor zover ik kan zien is 't allemaal vrij plat vermaak, die youtubers... gasten hangen vooral de lolbroek uit of proberen stoer te zijn, meiden doen veel met makeup enz. Maar kan goed zijn dat ik iets mis, iemand?

Juancho
Legende

Bericht door Juancho » 17 sep 2019, 11:52

Wat ik al zei, je hebt er van die mafkezen tussen die denken dat ze alles mogen doen omdat ze een cameraatje aan hebben staan. Daar irriteer ik me mateloos aan. Zijn genoeg verhalen te vinden van dingen die bovendien levensgevaarlijk zijn geweest voor omstanders of wannabee vloggers/bloggers als Snapking die kwetsbare mensen beschadigd. Of die irritante Ilgun met z'n grote neus. Ik kan me daar gruwelijk aan irriteren. Echt vreselijk.

Zal misschien bij deze tijd horen maar ik vind het nogmaals echt vreselijk. Het zijn vooral mensen die zich groter wanen dan de rest terwijl ze dat totaal niet zijn.

J.B.
Legende

Bericht door J.B. » 17 sep 2019, 12:20

Ik volg een kanaal van een Amerikaanse muzikant die nieuwe muziek (die dan wel aansluit bij mijn smaak moet ik zeggen) aandacht geeft. Je zou `m in dit geval ook een influencer kunnen noemen. Maar wel vanuit een liefde voor (imo) goede muziek. Hij legt ook uit waarom hij die of die artiest of band goed vindt en refereert ook aan oude artiesten uit het verleden. Educatief, vermakelijk en ik vind dat ie een man is die weet waar ie over praat.
Only in it for the money

ziege maar ook zagge
Legende
Clubvoorkeur: jawadenktezelf
Been thanked: 846 times

Awards:

Bericht door ziege maar ook zagge » 17 sep 2019, 12:33

Ja deze gast van TheNeedleDrop check ik ook wel es, doet ook zoiets:

Maar ik denk dat Juancho meer doelt op die (schijnbaar bij de jeugd superpopulaire) 'influencers' van dit moment met hun sluikreclame enz.

Josef Dettelbacher
Vedette
Clubvoorkeur:

Awards:

Bericht door Josef Dettelbacher » 17 sep 2019, 12:54

Nou moet ik zeggen dat Area 51 met dat hele alien gedoe ook wel een beetje al een rode lap op een stier werkt he. Volgens films en docu's vinden daar de meest spannende zaken plaats, dus ook niet gek dat zoiets kwajongens aantrekt.

is niet heel veel anders dan wat Alberto Stegeman doet, maar weet hij het te verkopen als beveiliging testen.

Ykhim
Vedette
Been thanked: 1210 times

Bericht door Ykhim » 17 sep 2019, 12:55

Ze spelen in op de hype om Area51 op 20 september aanstaande te bestormen, iets waar zo'n 2 miljoen mensen (waarvan er misschien 1000 gekken gaan komen) zich voor hebben ingeschreven. In die zin genereren ze nu een fenomenale hoeveelheid aandacht en dat weten ze dondersgoed. Ze zijn niet achterlijk.
#WelkomThuisGini

Juancho
Legende

Bericht door Juancho » 17 sep 2019, 12:57

Idd [mention]ziege maar ook zagge[/mention] , het gaat me vooral om die pubers/tieners en zelfs soms volwassenen die zichzelf vooral heel veel vinden en denken door te bloggen/vloggen/influencen alles ook mogen flikken. Zo werkt het natuurlijk niet. Gruwelijk irritant gewoon.

Een vakman die bijv. muziek bespreekt voor de kenner, dat vind ik heel wat anders.

J.B.
Legende

Bericht door J.B. » 17 sep 2019, 12:58

Ja, het is in het verleden al zovaak gedaan. Docu makers die bij Area51 gingen filmen. En dan (uiteraard) wachten op een beveiliger die in theorie het recht hebben desnoods met geweld mensen te verwijderen. Het is sensatie zoeken om het sensatie zoeken. En het is zeker niet iets nieuws..
Only in it for the money

nilssonH
Site Admin
Clubvoorkeur:
Has thanked: 387 times
Been thanked: 393 times

Bericht door nilssonH » 18 sep 2019, 11:43

Frenkie de Jong doet de aanvoerdersband om bij Messi en Twitter ontplofte weer...

Josef Dettelbacher
Vedette
Clubvoorkeur:

Awards:

Bericht door Josef Dettelbacher » 18 sep 2019, 12:11

Juancho schreef:
17 sep 2019, 12:57
Idd @ziege maar ook zagge , het gaat me vooral om die pubers/tieners en zelfs soms volwassenen die zichzelf vooral heel veel vinden en denken door te bloggen/vloggen/influencen alles ook mogen flikken. Zo werkt het natuurlijk niet. Gruwelijk irritant gewoon.

Een vakman die bijv. muziek bespreekt voor de kenner, dat vind ik heel wat anders.
Aan de andere kant stellen ze ook best wat voor. Youtube en social media hebben de manier waarop men content consumeert compleet veranderd, en daarnaast ook vooral wie het maakt. We hebben geen duurbetaalde talkshow hosts en televisies meer nodig om wat te zien. Er zijn jochies die een simpel trucje doen, maar hier meer kijkers mee scoren dan de gemiddelde RTL 4 of SBS 6 uitzending. je bent niet meer afhankelijk van het grachtengordelkliekje met vaste programmering, maar je kijkt naar een amateur met presentatietalent die gepassioneerd vertelt over een specifiek onderwerp. Interessant fenomeen. Voetbal an sich stelt ook geen reet voor, maar omdat we het met honderden miljoenen hebben omarmd, kunnen er een select groepje spelers ontzettend veel geld aan verdienen.

Juancho
Legende

Bericht door Juancho » 22 sep 2019, 19:14

Ik kan me zo godsgruwelijk ergeren aan dit soort dingen...Ik weet niet precies wat een beetje de norm is qua straffen hiervoor, maar wat mij betreft gaan die zo godsgruwelijk hoog worden dat iemand hopelijk wel 2x nadenkt voortaan. Van hulpverleners blijf je gewoon af! Klaar!
Een brandweerman is gisteravond mishandeld tijdens het blussen van een brand in een restaurant in Bussum. Hij sprak een omstander aan op zijn gevaarlijke positie en kreeg daarop een kopstoot. Hij moest de nacht doorbrengen in het ziekenhuis.

De verdachte was vlak bij de brand een container aan het uitladen. Toen de brandweerman hem vroeg op een veilige afstand te gaan staan, kreeg hij een kopstoot.

'Onacceptabel'
Brandweer Gooi en Vechtstreek reageert woedend op het incident. "Geweld valt altijd af te keuren, maar geweld tegen een hulpverlener is al helemaal onacceptabel", vertelt commandant John van der Zwan aan NH Nieuws. "Het moet duidelijk zijn dat je met je handen van onze mensen afblijft. We komen om te helpen, niet om te vechten."

De betreffende brandweerman maakt het na een nacht in het ziekenhuis goed. De man die de kopstoot gaf, is aangehouden.

Gisteravond woedde een grote brand bij restaurant Pepi's in de Landstraat in Bussum. Niemand raakte gewond, wel moesten zestien woningen en een dierenwinkel worden ontruimd.

TylerDurdn
Nationale topspeler
Clubvoorkeur: Psv
Has thanked: 2359 times
Been thanked: 488 times

Bericht door TylerDurdn » 22 sep 2019, 19:17

Die schele hamster van Ajax

J.B.
Legende

Bericht door J.B. » 23 sep 2019, 11:00

Mensen die een dag na PSV-Ajax media afstruinen en verbaasd zijn dat Ajax arrogant loopt te doen. Dat is net zoiets als dat het regent, je zonder regenjas naar buiten gaat en zegt, goh wat ben ik nat :mrgreen:
Only in it for the money

StratumZuid
Nationale topspeler
Has thanked: 1386 times
Been thanked: 455 times

Bericht door StratumZuid » 04 okt 2019, 16:17

Dat het ergernissen topic het beste is
In Philips blauw St.Joris den draak doorstekende, alles van goud.

Jwoeloe
Site Admin
Has thanked: 73 times
Been thanked: 370 times

Bericht door Jwoeloe » 26 okt 2019, 11:12

Eerste week van mijn nieuwe baan en door de afstand ook mijn eerste auto, die er helemaal nieuw uit zag. Is er een idioot aan het werk in het magazijn die, terwijl ik op kantoor zat te werken, met een rolcontainer vol mijn auto besluit te raken. Ondanks dat het me geen cent gaat kosten want beveiliging had het gezien en heeft het op beeld, gaat er nu wel veel tijd en moeite in zitten om dat ding te repareren. Zucht.. :x

Ajacied1988
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 3 times
Been thanked: 22 times

Bericht door Ajacied1988 » 26 okt 2019, 12:31

Jwoeloe schreef:
26 okt 2019, 11:12
Eerste week van mijn nieuwe baan en door de afstand ook mijn eerste auto, die er helemaal nieuw uit zag. Is er een idioot aan het werk in het magazijn die, terwijl ik op kantoor zat te werken, met een rolcontainer vol mijn auto besluit te raken. Ondanks dat het me geen cent gaat kosten want beveiliging had het gezien en heeft het op beeld, gaat er nu wel veel tijd en moeite in zitten om dat ding te repareren. Zucht.. :x
En je collega meld dat niet eens?
Nou fijne collega is dat....

Jwoeloe
Site Admin
Has thanked: 73 times
Been thanked: 370 times

Bericht door Jwoeloe » 26 okt 2019, 13:29

Ajacied1988 schreef:
26 okt 2019, 12:31
Jwoeloe schreef:
26 okt 2019, 11:12
En je collega meld dat niet eens?
Nou fijne collega is dat....
Hij had de tijd ook niet om het te melden, want de beveiliging zag het gelijk op de beelden gebeuren. Maar hoorde van een andere collega op kantoor dat het bij hem ook een keer was gebeurd en dat hij er thuis pas achter kwam, waarna ze de beelden hebben terug gekeken en het inderdaad zagen gebeuren. Dus ja, geen idee of hij het wel of niet had gemeld als de beveiliging het niet zag. Maar gaat gewoon weer zoveel tijd en moeite inzitten om die auto gerepareerd te krijgen en dat is voor mij het vervelendste.

Gesloten